کاربر گرامی ورود شما را به انجمن خیر مقدم عرض میکنیم. جهت استفاده از تمامی امکانات سایت باید عضو شوید. جهت عضویت اینجا را کلیک کنید.



مرکز انجمنهاي تخصصي
امروز جمعه 29 فروردین 1393 03:58
Payment24


ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است




ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 12 پست ] 
نويسنده محتواي پيام
پستارسال شده در: دوشنبه 5 مهر 1389 18:29 
Major II
Major II
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 3 آبان 1388 21:54
پست ها : 190
محل سکونت: بیشه شیران،خانه خورشید،ایران!
تشکر کرده اید: 870 مرتبه
تشکر شده:
2781 مرتبه in 192 پست
سلام بر دوستان
به عکس زیر توجه بفرمایید

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

در کابین عقب یک پرده کشیده شده!!!!!!!!!
بنظرتون عجیب نیست؟؟؟؟؟؟

اما!!!!!!!!!!! عکسی که منو تا مرز سکته پیش برد


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

عکس در تاریخ25 مرداد ماه گرفته شده(متاسفانه جور نشد خودم برم)
آنگونه که با عکاس محترم صحبت میکردم ظاهرا درحال تاچ اند گو بوده........
ولی خوب چرا پرده؟اگه فرض محال رو بر این بزاریم که برای جلوگیری از اذیت شدن نور خورشید بوده این با آنچه من درباره ی موقعیت باند میدونم جور در نمیاد چون که این جنگنده فقط تاچ اند گو کرده موقعیت باند بگونه ایه که الان(موقعیت فعلی جنگنده) آفتاب جلوی اونها میتابه یعنی جلوشون سمت شرقه......... پس نیازی به پرده در سمت چپ خلبان نیست

حال موندم که این راز این پرده چیست؟؟؟؟؟

اگر دوستان نظری دارند بفرماییند؟


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از Alpha4 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
MAJID-POW, كيارش, DJ Dani, hesperus, oweiys, javadfakoori, CAPTAIN PILOT, mojtabba, Ruozbeh, AGeNiS1, hamed_713, shola, sokuteasemuni, Persian Cat, azeRilA, ARafiee, yasermym, kayvan6079, An225, Mahdi1944, Shahbaz
پستارسال شده در: دوشنبه 5 مهر 1389 18:35 
Junior Poster
Junior Poster
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 22 دی 1385 14:12
پست ها : 112
تشکر کرده اید: 77 مرتبه
تشکر شده:
203 مرتبه in 58 پست
تمرین فرود در شب و تاریکی مطلق . در این حالت خلبان در حال اموزش بدون هرگونه دید به اطراف و باند و تنها با اتکا به تجهیزات ناوبری باید فرود بیاد.


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از ali2914 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
sokuteasemuni, CAPTAIN PILOT, azeRilA, ARafiee, hamed_713, shola, sinaset, Persian Cat, kayvan6079, MAJID-POW, yasermym, Ruozbeh, mojtabba, كيارش, oweiys, airplane, DJ Dani
>
پستارسال شده در: دوشنبه 5 مهر 1389 18:43 
Major II
Major II
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 3 آبان 1388 21:54
پست ها : 190
محل سکونت: بیشه شیران،خانه خورشید،ایران!
تشکر کرده اید: 870 مرتبه
تشکر شده:
2781 مرتبه in 192 پست
دوست عزیز اف5 اصلا شب نمیتونه پرواز کنه لندینگ پیشکش
ضمنا این عکس روز گرفته شده دور و برای 7-8 صبح!!!!


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از Alpha4 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
airplane, mojtabba
>
پستارسال شده در: دوشنبه 5 مهر 1389 19:10 
Major II
Major II
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 22 تیر 1386 21:38
پست ها : 218
تشکر کرده اید: 4040 مرتبه
تشکر شده:
1210 مرتبه in 191 پست
دوست عزیز چرا f-5  نمی‌تونه شب پرواز کنه؟

_________________
ways of the West
wisdom of the East


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از shaman به خاطر این پست تشکر کرده اند:
mojtabba
>
پستارسال شده در: دوشنبه 5 مهر 1389 19:41 
Captain II
Captain II
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: جمعه 26 تیر 1388 20:56
پست ها : 445
محل سکونت: ایران،خاک دلیران
تشکر کرده اید: 1907 مرتبه
تشکر شده:
4451 مرتبه in 424 پست
همانطور که در عکس معلومه، شاگرد یا فرد در حال آموزش در کابین عقب نشسته، اکثر اوقات برای تمرین و پرواز با آلات دقیق و ناوبری فرد در حال آموزش در کابین عقب میشینه. نهایتا در اینگونه پرواز ها که تمرینی با عنوان تمرین در شب و تاریکی هست ، پرده کشیده میشه تا ماجرا کمی نزدیک به واقیعت اجرا بشه.
اما طبق استاندارد تایگر مجاز به پرواز در شب نیست، یا بهتره بگیم تايگر يک جنگنده روز پروازه.

نمونه همین پرده در T-38 های نیروی هوایی امریکا

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

_________________

به سه چیز تکیه نکن ، غرور، دروغ و عشق.آدم با غرور می تازد،با دروغ می بازد و با عشق می میرد (دکتر علی شریعتی)

DJ Dani نوشته است:


خدا را شکر می کنم که سعادت دیدن تمام هواپیماهای نظامی و غیر نظامی کشورمان از هر رنگ , پایگاه و تایپ را داشته ام ,

امری که به راحتی امکان پذیر نیست





بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از azeRilA به خاطر این پست تشکر کرده اند:
ARafiee, Persian Cat, oweiys, An225, Alpha4, Mahdi1944, DJ Dani, hesperus, kayvan6079, phoenix80, CAPTAIN PILOT, mojtabba, shola, كيارش, bravo, shaman, javadfakoori, hamed_713, Ruozbeh, sokuteasemuni, yasermym, Shahbaz
>
پستارسال شده در: دوشنبه 5 مهر 1389 23:11 
Captain I
Captain I
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 4 آبان 1385 20:26
پست ها : 803
محل سکونت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
تشکر کرده اید: 3009 مرتبه
تشکر شده:
8524 مرتبه in 681 پست
با تشکر از دوست خوبم آقای رشنو بابت تصاویر زیبایشان.
در این تصاویر علاوه بر این موضوع چیز دیگری هم مشهود است و آن هم به حقیقت پیوستن برخی از F-5B Freedom Fighter / Simorgh جهت انجام پروازهای آموزشی به پایگاه چهارم وحدتی دزفول است.
مدت ها بود که سخن از این موضوع به میان می آمد اما با دیدن این تصویر موضوع کاملا اثبات شد.
از حق هم نگذریم فونتی که با آن عدد 4 بر روی سکان عمودی هواپیما نوشته شده است واقعا زیباست.
اما ای کاش یک کمی هم در کشیدن تصویر ببر و عقاب بر روی F-5 ها سلیقه به خرج داده می شد.
و در آخر باید بگویم برخی از تایگرها شامل F-5 هایی که به رنگ آذرخش یا بهتر بگوییم تحت پروژه آذرخش برخی تغییرات بر روی آنها اعمال شده است و تعدادی F-5 به رنگ خاکی قابلیت پرواز شبانه را دارا هستند.
هرچند تعداد آنها زیاد نیست و گهگاهی این تمرینات را به خصوص در پایگاه هوای تبریز انجام می دهند.
اصولا هیچ کدام از جنگنده های ما مشکلی برای پرواز در شب ندارند.
مسئله اصلی درگیری هوایی و نبرد زمینی است که با وجود تجهیزات دید در شب آنها هم حل خواهد شد.
موفق باشید.


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از DJ Dani به خاطر این پست تشکر کرده اند:
mojtabba, kayvan6079, hamed_713, Alpha4, sokuteasemuni, Persian Cat, Present, oweiys, azeRilA, CAPTAIN PILOT, ARafiee, كيارش, shaman, An225, javadfakoori, MOHAMMAD JAFAR, shola, alirezak2, bravo
>
پستارسال شده در: دوشنبه 5 مهر 1389 23:49 
Captain I
Captain I
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 4 آبان 1385 20:26
پست ها : 803
محل سکونت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
تشکر کرده اید: 3009 مرتبه
تشکر شده:
8524 مرتبه in 681 پست
دیدن این Freedom Fighter زیبا که هواپیمای مورد علاقه من است خالی از لطف نیست.
هرچند بنده آخر سر هم دقیقا نفهمیدم آیا فرق خاصی بین Freedom Fighter و Simorgh وجود دارد یا خیر؟!
گرچه اصولا نباید فرقی باشد اما...

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از DJ Dani به خاطر این پست تشکر کرده اند:
كيارش, CAPTAIN PILOT, MOHAMMAD JAFAR, shaman, javadfakoori, hamed_713, kayvan6079, yasermym, sokuteasemuni, azeRilA, mojtabba, Mahdi1944
>
پستارسال شده در: يکشنبه 9 آبان 1389 01:32 
اخراج شده
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: چهارشنبه 20 دی 1385 13:14
پست ها : 279
تشکر کرده اید: 359 مرتبه
تشکر شده:
861 مرتبه in 171 پست
خلبان کابین عقب برای پرواز با اف-4 یا اف-14 در حال اموزش دیدن پرواز با الات دقیق (اینسترومنت) هست.


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از phoenix80 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
MOHAMMAD JAFAR, An225, javadfakoori, hamed_713, Shahbaz, mojtabba
>
پستارسال شده در: شنبه 2 بهمن 1389 17:55 
New Member
آفلاين

تاريخ عضويت: شنبه 2 بهمن 1389 16:53
پست ها : 7
تشکر کرده اید: 10 مرتبه
تشکر شده:
12 مرتبه in 5 پست
درود بر تمامی هموطنان با هوشم

در مورد عکس مورد بحث اگر عکس یک فروند تی37اموزشی (چون از ظاهر عکس پیداست که
1-هواپیما یک موتوره است
2-اگر کمی دقت کنید از شمایل ان میفهمیم که بهینه سازی هایی که در مورد سری دومF5
یعنی سریEرا در ان نمی بینیم )
است پس حدس دوستان در مورد اموزش پرواز در شب(که شامل اموزش کار با الات دقیق یا
اینسترومنت ها همچنین هماهنگ شدن خلبان با محیط تاریک کابین و...)درست می باشد
در ضمن در مورد عدم توانایی F5چه در مورد انهایی که در اواسط دهه40خورشیدی خریداری
شدوچه در موردمدلهای پیشرفته تران همه گی را می توان با بسته های بهینه سازی اماده
که در بازار جهانی وجود دارد بهینه سازی نمود.حتی برای ایران که مورد تحریم جهانی قرار
گرفته می توان از طریق بازار سیاه وحتی چین به راحتی به این پکیج ها دست یافت.چون چین
در زمان جنگ سرد از چند طریق به این جنگنده دسترسی پیدا کرد
1-فروش رسمی مدل F5Nدر حدود 12فروند (قبل از ماجری تیان ان من)
2-دستیابی بهF5های غنیمتی ویتنام شمالی
3-سقوط یک فروند RF5Eمدل شناسنایی نیروی هوایی کره جنوبی در سواحل مشترک مرزی
باچین
4-همچنین همکاری با نیروی هوایی ایران (البته بافاصله یکی دو دهه از موارد فوق)که یک مورد ان
همکاری جهت نصب سامانه موشکی هوا به هوا کوتاه برد PL5وPL7بود که البته در این پروژه
چند هزار دلاری نصیب چینی ها فرصت طلب شد و تقریبن هیچی برای ما. چون هیچ یک از خلبانان
ایرانی حاضر به لود کردن این موشک با جنگنده خود نبودند
منتظر نظرات شما هستم
چو ایران نباشد تن من مباد...


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از کرمانشاهی به خاطر این پست تشکر کرده اند:
shapooor, An225, mehdighorbani
>
پستارسال شده در: شنبه 2 بهمن 1389 23:44 
Junior Poster
Junior Poster
آفلاين

تاريخ عضويت: شنبه 24 مهر 1389 19:41
پست ها : 124
تشکر کرده اید: 52 مرتبه
تشکر شده:
303 مرتبه in 84 پست
بسته بهینه سازی اماده اف5 چیه؟


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
>
پستارسال شده در: يکشنبه 3 بهمن 1389 17:58 
New Member
آفلاين

تاريخ عضويت: شنبه 2 بهمن 1389 16:53
پست ها : 7
تشکر کرده اید: 10 مرتبه
تشکر شده:
12 مرتبه in 5 پست
درود بر شما
ببیند در زمانی مثلن در دهه های 60و70 وتا حدود سالهای 85 میلادی ارتشهای کشورها سلاحهایی را تهیه کردند که اگر پایان جنگ جهانی
دوم را مبدایی برای ساخت ادوات جنگی به حساب بیاوریم تانیمه دهه 80میلادی اکثر کشورها به سلاح های نسل دوم (براساس همان مبنای قراردادی )دست یافتن که البته با توجه به حضور 2ابر قدرت وطرفداران وهواخواهانشان و مشکلاتی که تمام کشورها با ان در گیر بودن
مثلن یکی با همسایهاش مشکل مرزی داشت ویا دوکشور همسایه وحتی هم نژاد باهم جنگ ایدوئولوژی...یکی طرف پیمان ورشو ودیگری
ندای نظام سرمایه داری سر میدادبر همین اساس جنگ امری ناگزیر بود پس تمامی این کشورها ارتش خود را بر اساس فن اوری ان زمان
تجهیز کردند که البته با وجود امریکاوشوروی که برای حمایت از دوستان واز دست ندادن مشتری وچندین دلیل دیگر این اسلحه هارا عمومن
یا به صورت قسطی ویاپایاپای وحتی در مواردی با سود های بسیار کم گاهی هم در ازای بعضی همکاری ها مجانی در اختیار دیگر کشورها
قرار میدادن
اما بعد از فروپاشی شوروی وپایان جنگ سرد اکثر کشورها یا در بودجه نظامی خود با نگرش اقتصادی تخفیف دادن یا تمایلاتشان به دلیل نبود رقابت قبلی در فروش ادوات جنگی کمشد ولی در دهه 90 میلادی که جهان با رشد عجیب فناوری خصوصن در بخش رایانه والکترونیک
روبرو شد به طبع نسل جدیدی از ادوات نظامی ساخته شد که البته قیمت های سرسام اوری هم داشته ودارند
مثلن نیروی هوای ایران در زمان قدرتش هر فروند F14A.GR890را از گرومن که زیر مجموعه یونایتد تکنولوژی امریکا بود به قیمت 5/10میلیون
دلار که با بسته های اموزشی وپکیج های تعمیر ونگهداری کامل قیمت ان بهحدود 15میلیون دلار میرسید که البته خرید هوشمندانه ای
بود(البته اخرین)ولی در زمان عملیات طوفان صحرا قیمت تمام شده هر فروند (البته مدل سی تارپس) 42میلیون دلار شد
پس با احتساب این تورم در این صنف اکثر کشورها  به سمت بهینه سازی اسلحه های مهم خود رفتند
(ببخشید باید برم جایی ولی زود بر میگردم )


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از کرمانشاهی به خاطر این پست تشکر کرده اند:
mehdighorbani, Beni_TOMCAT, An225
>
پستارسال شده در: سه شنبه 12 بهمن 1389 02:07 
Rookie Poster
Rookie Poster
آفلاين

تاريخ عضويت: يکشنبه 10 بهمن 1389 01:18
پست ها : 20
تشکر کرده اید: 10 مرتبه
تشکر شده:
16 مرتبه in 10 پست
ما خودمون تویه یکی از شهر های کنار تبریز میشینیم که از شانسمون هم ورودی و خروجی باند اول باید از روسر ما بگذرند
جنگنده های پر وازی رو هم زیاد زیر نظر دارم و بیشتر اف-5 و صاعقه هستند وآذرخش رو تاحالا ندیدم
(جنگنده ها اونقدر پایین پرواز میکنند که به راحتی کلمه ی IRIAF رو میشه به راحتی خوند)


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از fox hound به خاطر این پست تشکر کرده اند:
An225
>
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 12 پست ] 

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد

جستجو براي:
انتقال به:  


News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

CentralClubs Hosting

Powered by phpBB & CentralClubs

[ Time : 1.722s | 44 Queries | GZIP : On | Load : 0.42 ]
Seo