شايد كارخانه هاي ذوب آهن هم توپولف هاي زمينگير را نخرند...!

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1120
تاریخ عضویت: جمعه 26 مهر 1387, 9:39 am
محل اقامت: همشهری فضل الله جاوید نیا
سپاس‌های ارسالی: 2466 بار
سپاس‌های دریافتی: 8398 بار

شايد كارخانه هاي ذوب آهن هم توپولف هاي زمينگير را نخرند...!

پست توسط javadfakoori » جمعه 19 آذر 1389, 1:35 pm

خبرگزاري فارس: معاون وزير راه و ترابري در خصوص تعيين تكليف توپولف ها پس از زمينگيري، گفت: نميدانم ذوب آهن اين هواپيماها را ميخرد يا نه؛ صاحبان و مالكان توپولف ها (ايرلاينها) بايد براي هواپيماهاي زمينگير خود تصميم بگيرند.

تصویر

كاپيتان رضا نخجواني در گفتوگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» در پاسخ به اين سؤال كه به چه دليل وزير راه و ترابري معتقد است توپولفها پس از خارجسازي از ناوگان مسافري به هواپيماي كارگو (باري) تبديل ميشوند در حالي كه سازمان هوپيمايي تأكيد دارد توپولفها به دليل نداشتن پشتيباني فني و كارخانهاي بايد زمين گير شود؟ اظهار داشت: اين يك سؤال تخصصي است و نيازمند توضيحات زيادي است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه بالأخره توپولفها را پس از خارجسازي از ناوگان به هواپيماي باري تبديل ميكنيد يا به كارخانجات ذوبآهن براي ذوب كردن تحويل ميدهيد، تصريح كرد: نميدانم ذوبآهن اين هواپيماها را ميخرد يا نه؛ البته قاعدتأ اگر يك ايرلاين قصد داشته باشد شرايط و قابليت پرواز هواپيماي زمينگيري را حفظ كند، نيازمند هزينه بالايي براي نگهداري است.
رييس سازمان هواپيمايي كشوري در پاسخ به اين سؤال كه بالأخره پس از زمينگيري توپولفها تكليف آنها چه خواهد شد؟ گفت: صاحبان و مالكان توپولفها (ايرلاينها) بايد براي هواپيماهاي زمينگير خود تصميم بگيرند، وظيفه سازمان هواپيمايي اعمال قوانين و مقررات است.
معاون وزير راه و ترابري در پاسخ به اين سؤال كه آيا سازمان هواپيمايي اجازه پرواز توپولفها را به عنوان هواپيماي كارگو صادر ميكند، توضيح داد: آنچه معيار تصميمگيري و اقدام سازمان هواپيمايي كشوري است، حفظ جان مسافران، انجام وظايف سازماني و اعمال قوانين و مقررات است؛ ما اصلاً دوست نداريم و بلد هم نيستم وارد حوزههاي سياسي شويم.
معاون وزير راه و ترابري در توضيح اين گفته بهبهاني مبني بر اينكه اشكال توپولفها،صندليهاي اين هواپيما است، گفت: فواصل صندليهاي توپولفها هم يكي از دهها مشكلات اين هواپيما است اما لازم است متخصصان گزارشها را به صورت كامل در اختيار وزير راه و ترابري قرار دهند.
رييس سازمان هواپيمايي تأكيد كرد: اينجانب دوست داشتم ظرف سه ماه اول امسال توپولف كاملا از ناوگان هوايي كشور حذف شود، اما هنوز شرايط آن فراهم نيست.
كاپيتان نخجواني خاطرنشان كرد: زماني كه گزارش بررسي سانحه سقوط توپولف كاسپين توسط سازمان هوايي ايران نهايي و به روسها اعلام شد، كارخانه سازنده روس و سازمان هوايي روسيه در اينباره جوابي ندادهاند كه اين امر يكي از دلايلي است كه سازمان هواپيمايي ايران تصميم به خروج توپولف از ناوگان هوايي كشور گرفت.
ای آنکه دیده دوخته ای بر خلیج فارس این لقمه با شکمبه ی توسازگار نیست
زیرا درون آب زلالش بدون شک ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست



آسمان اصفهان

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1249
تاریخ عضویت: شنبه 11 شهریور 1385, 7:40 pm
سپاس‌های ارسالی: 1041 بار
سپاس‌های دریافتی: 1694 بار

Re: شايد كارخانه هاي ذوب آهن هم توپولف هاي زمينگير را نخرند.

پست توسط Achilles » جمعه 19 آذر 1389, 5:34 pm

تا حالا فکر میکردم هواپیماها از آلیاژ آلومینیوم ساخته میشوند!!!

آه... ببخشید یادم رفته بوده به هواپیما میگن پرنده آهنین!

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 1623
تاریخ عضویت: چهار شنبه 8 مهر 1388, 11:15 pm
سپاس‌های ارسالی: 14350 بار
سپاس‌های دریافتی: 14921 بار

Re: شايد كارخانه هاي ذوب آهن هم توپولف هاي زمينگير را نخرند.

پست توسط oweiys » جمعه 19 آذر 1389, 7:05 pm

سلام تصویر

البته آلومینیوم قابل بازیافت است اما جزو فلزات غیر آهنی است ؛ با توجه به ناوگان هوایی کشور ، به چیزی شبیه گورستان توسان

نیاز داریم ؛


[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
__________________________________

السلام عليك يا علي ابن موسي الرضا المرتضي (ع)

ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”