جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

2132

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 38 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 شهریور 1385 00:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 8025 مرتبه در 1088 پست

مصاحبه عصر ایران با مدیر سابق "هما"

توسط Mr.Amirhessam » چهارشنبه 6 بهمن 1389 00:57

عصر ایران - از سال 1351 وارد هواپیمایی ملی ایران شده و در سال 1372 استعفا داده است. کارشناس ارشد اقتصاد است و در سال‌های فعالیتش در هما، عناوین مختلفی داشته است. مدیر فروش و بازرگانی هما، رئیس دفتر فروش مرکزی هما، ناظر ارشد فروش هما، رئیس پی‌تی (حواله‌های جهانی) هما و سرپرست دفاتر مختلف هما در نقاط مختلف دنیا، دلیل قاطعی است بر جمله‌ای که در طول مصاحبه چند بار تکرار می‌کند: «ما در ایران ایر بزرگ شدیم.» ساره خیان، یکی از ممتازترین مدیران کشور در عرصه تیکتینگ و بازرگانی هواپیما است. تقدیرنامه‌های ایرلاین‌های مشهور دنیا در آژانس هواپیمایی‌اش مهر تاییدی بر این تجربه و مدیریت است.

سال‌ها تدریس او در دانشکده‌های مختلف هم گواه دیگری است بر نگاه علمی و البته دقیق او به تجارتی که ایران روزگاری در فهرست سردمدارانش بوده و اکنون تنها حکم یک تماشاچی ضعیف را در این تجارت دارد. نشریه همشهری با او از روزهای خوب ایران‌ایر و البته معجزه ایرلاین‌ها در جذب گردشگر حرف زد.

ارتباط توریسم و تیکتینگ شاید اولین گره این گفت‌وگو باشد.

موضوع کاملا شفاف است. حمل و نقل هوایی یکی از مهم‌ترین ارکان توریسم را به نام خود ثبت کرده است. از سوی دیگر یک شرکت هواپیمایی با همه سرمایه‌اش می‌خواهد صندلی‌اش را بفروشد. نام این صندلی در واقع «بلیت» است. تمام ایرلاین‌ها با این هدف تاسیس می‌شوند و ایران‌ایر هم از این جهارچوب جدا نبوده است. در سال 1348 و هنگامی که هما یا همان هواپیمایی ملی ایران فاز اصلی فعالیتش را آغاز کرد، قرار بر این بود که تا سال 1990 هما در 90 کشور دنیا شعبه و دفتر فروش داشته باشد. یعنی صندلی‌های هما به فروش برود و توریست خارجی با پرواز هما به ایران بیاید و البته توریست‌های ما هم با پروازهای درجه یک هما از ایران سفر کنند.

اما پرواز درجه یکی که شما از آن حرف می‌زنید، دیگر در هما وجود ندارد.

می‌دانم نه در هما و نه در هیچ ایرلاین دیگر ایرانی پرواز درجه یک واقعی وجود ندارد. برای اینکه ما در شرایط سخت تصمیم درست نگرفتیم. ما در شرایطی حاضر شدیم توپولوف به ایران وارد کنیم که این شرکت از سال شروع به تولیدش یعنی 1985 تا سال 2005 فقط 105 مورد سقوط هواپیماهایش را در کارنامه دارد. این آمار را بگذارید کنار آمار پرافتخار بوئینگ که تا سال 2007 سیزده میلیارد مسافر جابه‌جا کرده است.

ما تحریم بوده‌ایم و خرید بوئینگ و ایرباس امکان‌پذیر نبوده است.

اشتباه شما همین جاست. مشکل از جایی شروع شد که عده‌ای خواهان خرید این پرنده‌های روسی بودند. اصلا برخی از مدیران در جریان نزاع دائمی گروه توپولوفی‌ها و بوئینگی‌ها و ایرباسی‌ها در صنعت هواپیمایی کشور هستند که بالاخره بعد از سال‌ها و با سقوط توپولوف هواپیمایی کاسپین که اخیرا رخ داد، گروه توپولوفی‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند.

درباره تحریم‌ها هم یک مثال نقض وجود دارد و آن هم اینکه از خودمان بپرسیم مگر هواپیمایی ماهان در ایام تحریم بوئینگ نخرید؟ پس باید پذیرفت که چاره داشته‌ایم اما ترجیح دادیم اشتباه عمل کنیم و البته منافع بعضی‌ها را در نظر بگیریم. ما اصلا می‌توانستیم به راحتی بوئینگ و ایرباس اجاره کنیم. تحریم در خرید است؛ نه اجاره. خود شوروی بعد از فروپاشی، ایرباس و بوئینگ خرید. چینی‌ها دیگر تمام هواپیماهای روسی را بیرون ریخته‌اند اما ما چنین نکردیم.

هما به عنوان یک ایرلاین محبوب هنوز در خاطر خیلی‌هاست. هما اما در چه مسیری قدم گذاشت که اکنون برخی از مسافران ایرانی هم آن را به دیگر ایرلاین‌ها ترجیح نمی‌دهند؟

من خودم هنوز روی ایران‌ایر تعصب دارم. ایران‌ایر پرچم ایران است در دیپلماسی ایرلاینی که این روزها از آن حرف زده می‌شود. اما هما که روزگاری هر روز پیشرفت داشت و با جوان‌ترین نیروهای متخصص و خلبان در دنیا نامی دست و پا کرده بود، حالا دیگر چیزی فراتر از یک نام با سابقه با خود ندارد. ایران‌ایر در سال‌های آغاز به کارش 29 هواپیمای بوئینگ و ایرباس نو داشت که با آن فرهنگ سفر و توریسم را به ایران آورد.
در سال‌های اولیه فعالیت ایران‌ایر ما فقط هفته‌ای 28 پرواز به لندن داشتیم. توکیو و نیویورک هم در رده‌بندی‌های بعدی بودند. ما در لندن دو دفتر فروش داشتیم و این دفاتر به شدت سودآور بودند. این‌گونه بود که بر اساس اعلام «ایکائو» هما تا سال 1360 به عنوان امن‌ترین خط هوایی دنیا شناخته می‌شد.
اکنون معدود دفاتر هما در دنیا واقعا با هزینه‌های دولت سرپا هستند و تعطیل نشده‌اند. دفتر هما در نیویورک از سال 1356 که افتتاح شد تا تعطیلی‌اش در سال 1362 واقعا برای ایران سودآور بود. به نظر من بعضی مدیران بی‌کارنامه، ایران‌ایر را از پا درآوردند. حالا ایران‌ایر شده مهدکودک. ما در ایران‌ایر مسافرانی که تاکنون هواپیما سوار نشده‌اند را آموزش می‌دهیم تا دیگر از پرواز نترسند و آداب سوار شدن به هواپیما را بیاموزند اما همان مسافر ایرانی هم برای سفرهای خارجی‌اش هما را انتخاب نمی‌کند، چه رسد به مسافران دیگر کشورهای دنیا که روزگاری پرواز با هما برایشان یکی از بهترین بخش‌های سفرشان بود.

اشکال مدیریت هما چه بوده؟

این اشکال هنوز نه در هما که در بسیاری از بخش‌های کشور وجود دارد. تا زمانی که آدم‌های بی‌کارنامه مدیر شوند نتیجه همین است. تا وقتی ندانیم هر مدیری که آمده و رفته چه اثری از خود به‌جا می‌گذارد نتیجه همین است. جالب اینکه این روزها حجب و حیا هم در این صنعت از بین رفته است. در یک سانحه 160 نفر می‌میرند، اما کسی تسلیت هم نمی‌گوید. این رفتار مدیریتی را مقایسه کنید با مدیران ایرلاین‌های دیگر کشورها. من اصلا حرف سیاسی نمی‌زنم و معتقدم که مدیر فارغ از سیاست، باید روش درست مدیریتی داشته باشد. یک مثال جالب برایتان بزنم. لوفت‌هانزا تاکنون سه بار تعطیل شده است اما در بیش از 50 سال فعالیتش همواره مدیران قدیمی را به‌عنوان مشاور در کنار خود داشته است.

این در حالی است که یکی از مدیران هما گفته بود بازنشسته‌ها مثل درخت خشک شده‌اند و نباید به آنها آب داد. لوفت‌هانزا برای جشن پنجاهمین سالگرد فعالیتش، حتی اولین مسافران ایرانی‌اش را هم یافت و برای تقدیر از آنها به جشنی باشکوه در آلمان دعوتشان کرد. با این مدیریت است که اکنون لوفت هانزا 743 هواپیما دارد و تا سال 2011 این تعداد به 850 می‌رسد اما هما همان 29 هواپیمای خریداری شده در بدو شروع به کارش را هم ندارد.

پس موافقید هما به گونه‌ای پیش رفته که نمی‌تواند ایرلاین توریست‌ها باشد؟

البته یک نکته مهم را فراموش نکنید. جذب توریست قبل از هر چیز یعنی اینکه دولت زمینه را آماده کند و بسترسازی را مورد توجه قرار دهد و بعد از بخش خصوصی یا ارگان‌های زیرمجموعه خودش توقع نتیجه داشته باشد. مهاتیر محمد به مردمش گفت لطفا به غریبه‌ها لبخند بزنید و سلام کنید و الان مالزی 32 میلیون توریست دارد. من درددل نمی‌کنم، اینها آمار است. آنها می‌دانند هر جهانگرد که وارد کشوری می‌شود حدودا برای 11 نفر شغل ایجاد می‌کند. سال 2015 سال جهانگردی است و ما هنوز برای جذب توریست اصول اولیه را هم نیاموخته‌ایم. آسیا در سال 2006 حدود 120 میلیون توریست داشته که سهم ایران از این تعداد با احتساب آمار تعداد تمام رانندگان ترانزیت و خلبانان و خدمه خارجی 750 هزار نفر بوده است. همان سال امارات پانزده میلیون توریست داشته است.
عدم توجه جامع به بحث توریست، مشکلات بسیاری برای ما به وجود آورده است.

فراموش نکنیم که برای ساختن هواپیمایی جمهوری اسلامی باید حمل و نقل زمینی و دریایی ما هم بی‌مشکل باشد. مسافر ما برای پرواز 45 دقیقه‌ای به اصفهان نباید سه ساعت در ترافیک مهرآباد بماند. برای پرواز یک و نیم ساعته به امارات طی کردن مسیر دو ساعته به فرودگاه امام خمینی(ره) به قدری دشوار است. فرودگاه امام نتوانست مسافران کرج، اراک و قم را به خوبی پوشش دهد. ما می‌توانستیم پرواز مستقیم به قم و کرج داشته باشیم اما عقب‌ماندگی حمل و نقل زمینی و ریلی این امکان را از ما گرفته است. از طرف دیگر ما برای رامسر پرواز با هواپیمای 747 را برقرار می‌کنیم. در هیچ جای دنیا این مسافت کوتاه را با هواپیما نمی‌روند. این مسیر باید با بزرگراه و ریل طی شود؛ نه خط هوایی. بسیاری از این مسیرهای هوایی اصلا صرفه اقتصادی ندارند و تنها به خاطر ضعف حمل و نقل ریلی و جاده‌ای برقرار هستند.

اوضاع ایرلاین‌های ما نسبت به کشورهای دیگر چگونه است؟

ما تعداد زیادی شرکت‌های هواپیمایی بی‌خاصیت داریم. این همه شرکت به چه درد می‌خورند؟ روزگاری که هما یکه‌تاز آسیا بود و در اروپا و آمریکا خواهان داشت امارات و قطر هواپیماهای درجه دو هم نداشتند اما حالا هواپیمایی امارات ممتازترین ایرلاین جهان می‌شود. لوفت‌هانزا 202 مقصد دارد. بریتش ایرویز 248 هواپیما دارد و برای خرید 150 هواپیما هم درخواست خرید داده است. چرا راه دور برویم؟ ژاپن‌ایرلاین با ایران‌ایر تقریبا همسال است. ژاپن ایرلاین الان 196 هواپیما دارد و برای خرید 54 هواپیمای دیگر درخواست داده است. ما کجای این قصه‌ایم؟ این صندلی‌ها با توریست‌ها پرمی‌شوند... .

پس شما هم موافقید که یکی از ارکان جذب توریست ایرلاین‌ها هستند؟

به این آمار دقت کنید؛ در سال 2007 صنعت گردشگری در دنیا 334 میلیون نفر شاغل داشته است که معادل 2/8 درصد کل شاغلان جهان است. تعداد بسیاری از این شاغلان در حوزه صنعت هوایی دسته‌بندی می‌شوند. ببینید آنتالیا در سال 2009 با جذب توریستش توانسته 80 درصد بودجه ترکیه را تامین کند. این شوخی نیست. اما ما همیشه با توریست و صنعت توریسم مشکل داشته‌ایم. یادم هست که در سال 1361 با بنی‌صدر به خاطر همین موضوع بی‌توجهی به توریست خارجی و مسافر ایرانی دعوایم شد. در آن زمان من مسوول تیکتینگ هما بودم و آقای بنی‌صدر دستور دادند تا فرست کلاس را برداریم. استدلالش هم این بود که ما به دنبال حکومت بی‌طبقه‌ایم. همان موقع گفتم ما باید به مردم پولدارمان احترام بگذاریم و از پولی که از آنها می‌گیریم، برای تسهیل سفرهای ارزان سایر شهروندان استفاده کنیم. این‌گونه نشد و نتیجه هم اینکه مسافر ما جذب امارات و سوئیس‌ایر شد و ایران‌ایر هم خرجش به دخلش نمی‌خورد.
حالا مسافر ما نمی‌تواند به جای ایرلاین خوب، ایران‌ایر را بپذیرد و از طرف دیگر ایران‌ایر هم رشدی نکرده و در نظر توریست‌ها و مسافران درجا زده؛ حتی پسرفت هم کرده است.

و حرف آخر.

ما باید یک متولی معین برای توریسم داشته باشیم تا بتواند همزمان صنعت هواپیمایی، هتلداری، آژانس‌ها و مدیریت لیدرها و امور تاریخی را تحت پوشش قرار دهد. این متولی باید فرهنگ‌سازی را هم از نو شروع کند و در رسانه‌ها و مدارس فرهنگ توریسم را اشاعه دهد.

[url]http://www.asriran.com/fa/news/154205/تا-سال-1360-هما-امن-ترين-ايرلاين-جهان-بود-تحريم-در-خريد-است-نه-در-اجاره[/url]

--------------------------------------------------------------------------------------------------

بنده به عنوان کسی که از دور در جریان اخبار صنایع و شرکت های هوایی هستم این سخنان رو جو سازی تازه ای میدونم که سایت دست دومی مثل عصر ایران راه انداخته و نمیدونم این اقای مدیر سابق هما با این اطلاعات دروغی از کجا سر دراوردن و سخنان خنده داری رو به زبان اوردن...


1- بنا به متن اجاره هواپیما مشکلی ندارد اما: کسانی که در صنعت و شرکت های هواپیمایی کشور هستن ماجرای هوایپمای اجاره ای بلو ایر،ارمنستان که با واسته در خطوط هوایی ایران فعال بود و با رجیستر ارمنستان فعالیت میکرد را بخوبی میدانند،حتی ماجرای ایرباس 340 که از ونزوالا اجازه شده و .... این مصاحبه بغییر از اینکه برای کوبیدن صنعت هوایی کشور و حتی دولت مبنی بر اینکه دولت دروغگوست و به عمد هواپیمای تازه نمیخرد و امریکا و دیگر تحریم کنندگان بی گناه هستند تهییه شده است و بس.

2-در دنیایی که فارسکو یا فجراشیان و ... برای تهییه و اورهال یک موتور باید 6 موتور کامل و دست دوم رو به قیمت دو تا سه برابر دنیا خریداری کنند و با هزار زحمت و ساعت ها تلاش ان را تبدیل به یک موتور کنند و...
در دنیایی که قبل از تحریم ها شیشه جت 747 به مبلغ 4000 دلار تهییه میشد با دلال بازی های بسیار و پس از دور جدید تحریم ها به مبلغ 40000 دلار خریداری میشود،رسانه تخریبی مثل عصر ایران و این مدیر بی اطلاع که مشخصا به دنبال منافع خاصی ایست،چگونه بخود اجازه میدهد که صنعت هوایی کشور،سازمان هواپیمایی کشور و کارمندان و زحمت کشان صنایع هوایی را زیر سوال برده و انها را احمق فرض کرده و بر طبل باطل خود بکوبد؟؟؟


و موارد بسیار دیگر که جز خنده چیز دیگری را بر لب من ننشاند که چگونه عده ای با ادعای وطن دوستی تیشه به ریشه وطن خود میزنند و بجای انکه با تمام قوا به تحریم کنندگان که بر خلاف قوانین بین المللی و ایکائو ایران را از خرید هواپیمای نو و قطعات یدکی باز داشته اند بتازند و تلاش کنند تا به امریکا و سردمداران تحریم خرده بگیرند و کمپین امضا و فشار رسانه ای ایجاد کنند تا شاید این تحریم کمتر و یا لغو شود،بصورت بسیار کثیف و احمقانه ای اقدام به تطهیر چهره امریکا و سایر تحریم کنندگان میپردازد.
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mr.Amirhessam تشکر کرده اند:
raamin9, mehdighorbani, Shahbaz

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

78

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 22 دی 1388 17:12

آرشيو سپاس: 274 مرتبه در 50 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط Hashashin » چهارشنبه 6 بهمن 1389 02:39

از نگاه من یک سری واقعت های امروز ایران ایر بیان شده و خوب هم بیان شده

از نظر قانونی ایران حق اجاره ی هواپیما را دارد و تنها چیزی که ایرلاین های ما را در شرایت سخت تحریم ها سرپا نگه داشته همین اجاره ی هواپیما هاست

فنگ اندازی و کار شکنی های بعضی از کشورها ( که واقعا کار را در بعضی جا ها سخت می کند) بازیچه ی کلام یک سری آدم های معلوم الحال شده که از زیر کار و بار مسئولیت فرار کنند حتی به قیمت کشته شدن هموطنان عزیز ما و در زمان باز خواست با کمل پررویی و بی شرفی تحریم ها را بهانه و خودشان را بیگناه پاک و در خور بهشت والا می دونند

متاسفانه عده ای چشمان خودشان را با آهن گداخته ی خود بزرگ بینی و پاکی نفس دروغینشان کور کردن و بر طبل جهالت خود می کوبند و مخالفان خود را دروغ گو و دشمن می نامند و بر هر کلام و حادثه ای بر چسب سیاسی می چسبانند
واقعا بایستی برای این چنین مردمی تاسف خورد !

عصر ایران با تمام گندی که با آن آرم دروغین و توهین آمیزی هما بالا آورده است بایستی گفت تنها شبکه ی خبری است که می شود در آن اخبار حادثه دلخراش پرواز شماره 277 دنبال کرد و تنها شبکه خبری است که هنوز در تلاش است با زنده نگه داشتن یاد اون پرواز مقصران اصلی این حادثه را به فکر فرو دارد تا شاید اندکی سر در گریبان خود برند

عصر ایران یک مصاحبه با یکی از مدیران سابق هما انجام داده است که در زمینه ی خود با تخصص و تجربه کافی ( بر خلاف شما ) به نقد و بررسی پرداخته !

من به عنوان یک ایرانی آمریکا را یکی از مسئولین کشته شدن هموطنانم میدانم و به همان اندازه بعضی از مسئولینی که با تنها تکیه به بازی کلامات خود را تبرئه می کنند آنها نیز مسئولند و گناه کار !


و در آخر
شما با بردن کلمه ی ویران به جای ایران بی احترامی به سرزمین مادری من و تمام ایرانی های دیگر را به حد اعلا رسانده و قیافه ی زشت زد ایرانی خودتان را نشان دادید
شما می توانستید کلمه عصر را برای به سخره گرفتن عصر ایران تغییر دهید ولی این کار با هدف شما مبنی بر اعمال زد ایرانی در تضاد بود و شما کلمه ی ایران را انتخاب کردید واقعا شما باید شرم سار باشید !

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Hashashin تشکر کرده اند:
DJ Dani, salar_jetline, raamin9, Present, gurkha, Hiddenway, apple2009, An225, Mohammad 1985, Ruozbeh

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

4254

تشکر کرده: 183 مرتبه
تشکر شده: 685 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 اسفند 1384 13:14

محل سکونت

کرج پلاک 43!

آرشيو سپاس: 13307 مرتبه در 2679 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط Mohammad 1985 » چهارشنبه 6 بهمن 1389 03:00

به هر دلیلی که می خواد باشه ! همای فعلی هیچ نشانی از همای سابق نداره ! این کجا و آن کجا ! حالا خوبه بحث تحریم هست تا تمام مشکلات رو بندازن گردنش ! ( البته من همیشه می شنیدم از تحریمها فرصتها ساختیم ! )
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mohammad 1985 تشکر کرده اند:
Hashashin, apple2009, Ruozbeh, salar_jetline, DJ Dani

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

2132

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 38 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 شهریور 1385 00:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 8025 مرتبه در 1088 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط Mr.Amirhessam » چهارشنبه 6 بهمن 1389 03:19

از نظر قانونی ایران حق اجاره ی هواپیما را دارد و تنها چیزی که ایرلاین های ما را در شرایت سخت تحریم ها سرپا نگه داشته همین اجاره ی هواپیما هاست


اجاره چه هواپیمایی؟ با چه شرایطی؟ و چه پشتیبانی فنی؟

مثال هایی که در بالا گفتم رو افراد مرتبط با بدنه هوایی بخوبی درک میکنند!
دولت فرانسه هواپیمای شخصی دولت و ریس جمهور مارو تحویل نمیداد!
بر فرض که حرف رسانه عصر ایران درست باشد که نیست!  ما اقدام به تهییه و اجرا چندین فروند بوئینگ و ایرباس کردیم! اینها اورهال احتیاج ندارند؟ انشالله لوازم یدکی هم که لازم ندارن؟

فنگ اندازی و کار شکنی های بعضی از کشورها ( که واقعا کار را در بعضی جا ها سخت می کند) بازیچه ی کلام یک سری آدم های معلوم الحال شده که از زیر کار و بار مسئولیت فرار کنند حتی به قیمت کشته شدن هموطنان عزیز ما و در زمان باز خواست تحریم ها را بهانه و خودشان را بیگناه پاک و در خور بهشت والا می دونند


چطور برای تجهیز هواپیماها هزینه هزاران مدل دلال بازی رو تقبل میکنیم و بسختی اجناس رو وارد کشور میکنیم،مگر دولت و شرکت های هوایی دیوانه هستند که هزینه ای به این سنگینی و سختی را تحمل کنند اما هواپیمای نو اجاره نکنند؟

متاسفانه عده ای چشمان خودشان را با آهن گداخته ی خود بزرگ بینی و پاکی نفس دروغینشان کور کردن و بر طبل جهالت خود می کوبند و مخالفان خود را دروغ گو و دشمن می نامند و بر هر کلام و حادثه ای بر چسب سیاسی می چسبانند
واقعا بایستی برای این چنین مردمی تاسف خورد !


شما مشکل برداشت داری،کجای حرف من سیاسی بود!

عصر ایران با تمام گندی که با آن آرم دروغین و توهین آمیزی هما بالا آورده است بایستی گفت تنها شبکه ی خبری است که می شود در آن اخبار حادثه دلخراش پرواز شماره 277 دنبال کرد و تنها شبکه خبری است که هنوز در تلاش است با زنده نگه داشتن یاد اون پرواز مقصران اصلی این حادثه را به فکر فرو دارد تا شاید اندکی سر در گریبان خود برند


امثال عصر ایران که از حضور مافیا و... سخن میرانند ، بجای هیاهو و رجز خوانی با چند شرکت واسطه و ورشکسته و ... ارتباط برقرار کنند و اول حرف خود مبنی بر شدنی بودن اجاره و تهییه لوازم یدکی رو بطور مستند ثابت کنند بعد روضه خوانی کنند،یاوه گویی و ایه یاس خواندن ره بجایی نمیبرد!


شما با بردن کلمه ی ویران به جای ایران بی احترامی به سرزمین مادری من و تمام ایرانی های دیگر را به حد اعلا رسانده و قیافه ی زشت زد ایرانی خودتان را نشان دادید
شما می توانستید کلمه عصر را برای به سخره گرفتن عصر ایران تغییر دهید ولی این کار با هدف شما مبنی بر اعمال زد ایرانی در تضاد بود و شما کلمه ی ایران را انتخاب کردید واقعا شما باید شرم سار باشید !



اگر با هدف تحریک بچه های سایت این رو نوشتی،بنده تعصب و ملیتم اینجا در بحث های مختلف مشخص شده و شما با سفسته کاری نمیتونی انجام بدی!

اتفاقا عصرویران! چون این سایت سیمایی از ایرانی بودن ندارد و ایران را بسان ویرانه ای ترسیم کرده که نسخه های شفا بخش اقای جعفری سردبیر این سایت نجات دهنده ان است!

شما و امثال شما باید شرمسار باشید که از چنین مقالاتی و چنین رسانه هایی دفاع میکنید! که برای منافع حزبی و شخصی هر چیز و هرکس را زیر سوال میبرد بدون مدرک و دلیل و نقش زورگیر اینترنتی را بازی میکند،اگر سن شما قد نمیدهد روزگاری سایت بازتاب همین رسالت دروغ پراکنی و زورگیری را بعهده داشت
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mr.Amirhessam تشکر کرده اند:
mehdighorbani, Present, Sami 1993, apple2009

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط Sami 1993 » چهارشنبه 6 بهمن 1389 04:46

به جای اینجور دعواهای بچه گانه به فکر چاره  و راه حل باشید.
نمیخوام از عصر ایران پشتیبانی کنم ولی  صنعت هوایی ما ( از ایرلاین ها تا هواپیما سازی) در بخشی از جاهاش دارای سوء مدیریت و کم کاریه ، در اینجا باید از دیگر بخشها که علاوه بر انجام کار خود ، جور دیگر بخشها رو به دوش میکشند نیز قدردانی کرد.

برای نمونه پروژه ایران 140
طبق برنامه ها باید میزان داخلی سازی این هواپیما بعد از 15 سال به 70 درصد میرسد و 50 فروند از آن تا الان در صنعت هوایی کشور خدمت میکردند ، ولی حالا چی میبینیم میزان داخلی سازی 60 درصد شده و فقط 10تا 12 فروند از ان تولید شده .
مقصر کیست؟؟؟؟؟؟؟
ایران 140 میتونسته به راحتی  در مسیر های داخلی جایگزین هواپیماهای فرسوده توپولوف ، فوکر و بویینگ بشه ( درسته فقط 55 نفر میگیره ولی این تعداد رو سالم میرسونده ، تازه به عنوان مثال در همین مسیر ارومیه بجای یه دونه 727 قدیمی میشد از دوتا ایران 140 نو و سرحال استفاده کرد) و ما شاهد این همه حادثه تلخ از اون سی 130 خبرنگاران( اگه مدل ترابری ایران 140 وجود داشت{که الان هم خبری ازش نیست} احتمالا اون بیچاره هارو با اون میفرستادند) تا همین 727 ارومیه نباشیم.


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
apple2009

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

830

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 21 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 2 تیر 1386 23:47

محل سکونت

باختران

آرشيو سپاس: 2330 مرتبه در 546 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط ali1371 » چهارشنبه 6 بهمن 1389 09:19

چه چیری این بدبخت گفته که مصاحبه اش احمقانه است گفته مدیریت ضعیفه بازم صدرحمت به نمایندگان مجلس که می خوان وزیر رواستضیاح کنند مدیران همایی که بشند حسامی وفرهاد پرورش معلومه هما به چه فلاکتی میافته که هرکس بیاید برایش نظر هم بده مگر هواپیمایی ماهان نیست که تازه خصوصی  هم است وبودجه دولتی نداره این همه هواپیمایی ایرباس وبویینگ و انگلیسی داره ایران ایر توانایی خرید ایرباس دست 2هم نداره
کاری که ارتش ایران  درجنگ کرد حماسه نبود معجزه بود
                                                                    یاسرعرفات

وبلاگ من  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ali1371 تشکر کرده اند:
Mohammad 1985, Hiddenway, apple2009, Hashashin, mohammad1365, DJ Dani, gurkha, Present

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

81

تشکر کرده: 63 مرتبه
تشکر شده: 53 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 بهمن 1389 10:59

آرشيو سپاس: 478 مرتبه در 69 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط Pedram.L » چهارشنبه 6 بهمن 1389 11:19

طی 10 سال گذشته تو ایران 11 هواپیما دچار سانحه شدن کردن . این مطب خودش روشن میکنه که چقدر خطوط هوایی ما نا امن هستند و بدتر از اون اینکه ، هیچ وقت مقصران و مسئولانش مشخص نمی شوند و همه تصیرها میافته گردنه خلبان .

همه ما عاشق ایرانیم و هیچ وابستگی ای به هیچ جای دیگه ای نداریم .

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

4254

تشکر کرده: 183 مرتبه
تشکر شده: 685 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 اسفند 1384 13:14

محل سکونت

کرج پلاک 43!

آرشيو سپاس: 13307 مرتبه در 2679 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط Mohammad 1985 » چهارشنبه 6 بهمن 1389 11:25

آه ! ممنون ! من از امروز سرم رو زیر برف کردم ! حالا دارم میبینم ! اون چیزهایی رو که قبلا نمی دیدم ! بله واقعا حق با شما بود ما ابر قدرتیم ! هما بزرگترین مجهزترین و پیشرفته ترین ایرلاین دنیاست ! مدیریت ما بهترین مدیریت دنیاست دیشب هم ژاپن  رو بردیم قهرمانم میشیم ! نفری 500 تا بچه هم برای نابودی غرب به دنیا خواهیم آورد کلا همه چیز بسیار خوبه و درسته و سرجاشه ! چقدر خوب شد !
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mohammad 1985 تشکر کرده اند:
Hiddenway, DJ Dani, An225, ali1371, mohammad1365, Beni_TOMCAT, Ruozbeh, Hashashin, apple2009

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

2132

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 38 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 شهریور 1385 00:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 8025 مرتبه در 1088 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط Mr.Amirhessam » چهارشنبه 6 بهمن 1389 11:45

امار ناوگان ایران ایر و ماهان رو در زیر درج میکنم
ایران ایر:

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

C/NModelRegistrationRemarksFormer regFirst flightEngine
723A300B4-605R لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1993GE CF6-80C2A5
727A300B4-605R لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد Check at THR1994GE CF6-80C2A5
632A300B4-605R لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد SX-BEK1992GE CF6-80C2A5
696A300B4-605R لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد SX-BEL1993GE CF6-80C2A5
80A300B2-203 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1980GE CF6-50C2
185A300B2-203 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1982GE CF6-50C2
187A300B2-203 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1982GE CF6-50C2
226A300B2-203 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1982GE CF6-50C2
151A300B4-2C لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد S-Check at THRTC-FLK1981GE CF6-50C2R
256A300B4-2C لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد TC-FLL1983GE CF6-50C2
139A300B4-203(F) لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد CargoTC-KZT1981GE CF6-50C2
173A300B4-203(F) لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد Cargo - Check at THRTC-KZU1981GE CF6-50C2
299A300B4-203FF لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد S-Check at THREP-MDA1984GE CF6-50C2
302A300B4-203FF لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1984GE CF6-50C2
370A310-203 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد Check at  Fajr Ashian TC-JCR1986GE CF6-80A3
389A310-203EP-IBQGrounded at THRTC-JCS1986GE CF6-80A3
671A310-304 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد SU-MWB1993GE CF6-80C2A2
436A310-304 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد A6-EKB1987GE CF6-80C2A2
575A320-232 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد EP-MHN1996IAE V2527-A5
857A320-232EP-IECCheck at IKA لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1998IAE V2527-A5
345A320-212 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد VP-CBZ1992CFM 56-5A3
303A320-211 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد C-Check at THREK-32303 1992CFM 56-5A4
312A320-211EP-IEFEK-323121992CFM 56-5A4
2054A320-211 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد EK-320542003CFM 56-5A4
1052B727-286AdvEP-IRRD-Check at THR1974PW JT8D-15
1070B727-286AdvEP-IRS1974PW JT8D-15
1114B727-286Adv لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد Check at THR1975PW JT8D-15
381B747-186B لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1979PW JT9D-7F
291B747-286B(M)EP-IAGOverhaul at Fajr ashian1976PW JT9D-7F
300B747-286B(M) لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد Check at THR1976PW JT9D-7F
550B747-230B(M) لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد EP-AUA1981GE CF6-50E2
712B747-21AC(SCD) لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد Cargo TC-AKZ1988GE CF6-50E2
275B747SP-86EP-IAA1976PW JT9D-7F
278B747SP-86 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1976PW JT9D-7F
307B747SP-86 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1977PW JT9D-7F
371B747SP-86EP-IADCheck at THR1979PW JT9D-7F
11292Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1990TAY650-15
11294Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد Check at THR1990TAY650-15
11298Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1990TAY650-15
11302Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1991TAY650-15
11422Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد PH-LXI1993TAY650-15
11442Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد PT-MRI1992TAY650-15
11443Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد PH-MXB1993TAY650-15
11511Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد PT-MRU1996TAY650-15
11516Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد Check at THRPT-MRV1996TAY650-15
11518Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد PT-MRW1996TAY650-15
11343Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد PT-MRY1991TAY650-15
11394Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد PT-MQL1992TAY650-15
11423Fokker100EP-CFNScraped at THRPT-MQO1992TAY650-15
11389Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد PT-MQE1992TAY650-15
11409Fokker100EP-CFPPT-MQN1992TAY650-15
11429Fokker100EP-CFQCheck at THRPT-MQT1992TAY650-15
11383Fokker100 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد PT-MQD1992TAY650-15





جدا از اینکه شرکت مثل ماهان به هیچ عنوان با ایران ایر قابل مقابسه نیست! اما در امار ذیل به تاریخ خرید این هواپیما ها نگاه کنید تا ببنید که فرق چندانی مثل ایران ایر و ماهان در بین نیست


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

C/NModelRegistrationRemarksFormer regFirst flightEngine
701A300B4-605R لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد D-AIAZ1993GE CF6-80C2A5
773A300B4-605R لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد D-AIAX1996GE CF6-80C2A5
608A300B4-605REP-MNUex-EX-35006 - C-check at IKAD-AIAY1990GE CF6-80C2A5
405A300B4-603EP-MNHD-AIAL1987GE CF6-80C2A3
408A300B4-603EP-MNID-AIAM1987GE CF6-80C2A3
380A300B4-603EP-MNJD-AIAH1986GE CF6-80C2A3
618A300B4-603 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد D-AIAT1991GE CF6-80C2A3
623A300B4-603EP-MNLCheck at THRD-AIAU1991GE CF6-80C2A3
553A300B4-603 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد ex-EX-35010D-AIAS1989GE CF6-80C2A3
411A300B4-603 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد ex-EX-35009D-AIAN1987GE CF6-80C2A3
414A300B4-603 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد ex-EX-35008 - Grounded at IKAD-AIAP1987GE CF6-80C2A3
546A300B4-603 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد ex-EX-35007D-AIAR1989GE CF6-80C2A3
401A300B4-603EP-MNGParked at IKAD-AIAK1987GE CF6-80C2A3
368A300B4-601EK-30068Grounded at IKA - For Spare PartsHS-TAA1985GE CF6-80C2A
398A300B4-601EK-30098Grounded at IKA - For Spare PartsHS-TAF1986GE CF6-80C2A
160A300B2K-3C لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد EK-300601981GE CF6-50C2R
90A300B2K-3C لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد TC-SGA1980GE CF6-50C2R
244A300B2K-3C لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد EK-300441983GE CF6-50C2R
55A300B4-103 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد S7-AAZ1978GE CF6-50C2
204A300B4-203EP-MHGAP-BFL1982GE CF6-50C2
175A300B4-203 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد C-check at IKASU-BMM1982GE CF6-50C2
488A310-304EP-MHOCheck at IKAEK-310881989GE CF6-80C2A2
595A310-304EP-MNOC-GTSI1991GE CF6-80C2A2
586A310-304(ET)F-OJHHEP-MHH1991GE CF6-80C2A2
537A310-304(ET)F-OJHICheck at THREP-MHI1990GE CF6-80C2A2
524A310-304(ET) لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد D-AIDF1989GE CF6-80C2A2
567A310-304(ET)EP-MNVCheck at IKAEX-350031991GE CF6-80C2A2
564A310-304(ET) لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد EX-350051991GE CF6-80C2A2
620A310-308EP-MNPEX-35004 1991GE CF6-80C2A2NEW
632B747-3B3(M) لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد EK-747131986GE CF6-50E2
641B747-3B3(SCD)EP-MNEEK-747801986GE CF6-50E2
811B747-422EP-MNAStored at IKAEK-747831990PW 4056
740B747-422 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد Stored at IKAEK-747631989PW 4056
973B747-422EP-MNCStored at IKAEK-747791993PW 4056
559B747SR-81F لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد SX-DCB1982GE CF6-45A2
3216Bae146-300EP-MOB لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 1993LF 507
3212Bae146-300EX-27001Check at THRB-27121992LF 507




کسی منکر کمبودهای مدیریتی و امکانات فیزیکی صنعت هوایی کشور نیست،حرف بنده جلوگیری از اشاعه دروغ و دروغ پراکنی و سیاه نمایی است و بس!

امیدوارم دوستان به امار دیگر شرکت ها که در زیر ادرس خواهم داد سری بزنند و بدانند که اگر امکان پریر بود چندین شرکت عریض و طویل دولتی و خصوصی اقدام به خرید میکرندن و نیازی به فرمایش رسانه معلوم الحالی مثل عصر ایران و برخی مدیران سابق نیست! هیچ کس اعتبار خود  و چندین شرکت را به منافع فردی نمیدهد،اگر چنین باشد دولت و سیستم جلوی این فرد را میگیرند اینجا ابروی ایران مطرح است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 




راهکار اصلی ایجاد کمپین امضا و ارسال ایمیل به  وزارت امور خارجه امریکا و دفتر اوباماست تا شاید تحت فشار رسانه ای اقدام به کنسل کردن نماییند.
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mr.Amirhessam تشکر کرده اند:
apple2009, mehdighorbani

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

78

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 22 دی 1388 17:12

آرشيو سپاس: 274 مرتبه در 50 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط Hashashin » چهارشنبه 6 بهمن 1389 11:59

در کل تنها یک هواپیما کمتر از 10 سال سن دارد اون هم
     A320-211     EP-IEG          EK-32054     2003     CFM 56-5A4 است

میانگین سن را شما نگاه کن ؟ 17 سال ؟

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

2132

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 38 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 شهریور 1385 00:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 8025 مرتبه در 1088 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط Mr.Amirhessam » چهارشنبه 6 بهمن 1389 12:04

1- کسی منکر سوء مدیریت در کشور و بخصوص در صنایع هوایی کشور نیست.  این مشکل در تمام دنیا وجود داره

2- برای اتمام این بحث شما رو به پست قبلی خودم ارجاع میدم،
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mr.Amirhessam تشکر کرده اند:
apple2009

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

2132

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 38 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 شهریور 1385 00:51

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 8025 مرتبه در 1088 پست

Re: مصاحبه احمقانه عصر ویران با مدیر سابق "هما"

توسط Mr.Amirhessam » چهارشنبه 6 بهمن 1389 12:14

در کل تنها یک هواپیما کمتر از 10 سال سن دارد اون هم
     A320-211     EP-IEG          EK-32054     2003     CFM 56-5A4 است

میانگین سن را شما نگاه کن ؟ 17 سال ؟"

من سندی اوردم مبنی بر اینکه در هیچ کدام از شرکت های هوایی ما چه خصوصی و چه دولتی هواپیمای اجاره ای جدیدی وجود ندارد مگر یک یا دوتا که با ترفند های ویژه و شرایط خاص خریداری شده اند!
ماجرای بلو اسکای و ایرباس ونزوالا از همین دست است!


شما دلیلی بیار مبنی بر اینکه اجاره میدن و ما اجاره نمیکنیم!
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Mr.Amirhessam تشکر کرده اند:
apple2009

بعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان