توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجلس

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 763
تاریخ عضویت: جمعه 14 آبان 1389, 1:26 am
سپاس‌های ارسالی: 687 بار
سپاس‌های دریافتی: 2865 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط cheka » سه شنبه 10 خرداد 1390, 11:17 pm

جناب Typhoon

ما قبلا این بحث کلی بین خصوصی و دولتی رو داشتیم و توی پرانتز میگم ( اگر یادتون باشه دلیل استقبال کم از صنایع هوایی شوروی در کشورهای دیگه رو بطور مفصل خدمتتون عرض کردم که ربطی هم به دولتی بودن اون شرکتها نداشت ! اما شاهد هستیم که در همین چند مدت کم بعد از فروپاشی که روسها به فکر صدور صنایع هوایی شون افتادن از کره ی جنوبی تا آمریکا هم دارن هواپیماهاشون رو میخرند
در ثانی تا جایی که بنده میدونم ایرباس مثل بویینگ خصوصی کامل نبود و در ابتدا اصلا با توافق دولتهای انگلیس ، فرانسه و آلمان تاسیس شد و الان هم از سیستم حمایتی سوبسیدی استفاده میکنه .)

ولی از اونجا که بحث بالا (خصوصی بودن یا دولتی بودن شرکتها) اصولا یک بحث دیگه است که اگر عمری باقی بود در یک تاپیک مختص اقتصادی به بحث روش میپردازیم ، به بحث خودمون برمیگردیم و اونهم این بود که شما مثالی رو بیاورید از اینکه خصوصی سازی صنایع کشور خود ما (که در چند سال گذشته بشدت هم دنبال شده) چقدر بقول شما باعث پیشرفت صنعتمون شده ؟! صنعت خودروسازیمون خصوصی شد ، آیا چیزی تغییر اساسی کرد ؟!

جناب interceptor

اتفاقا این دکترین در سیستم دفاعی شرقی خیلی مورد توجه هست ، در کره ی شمالی ، در دکترین نظامی دهه ی 60 و 70 اعراب و حتی میشه گفت تا حدودی در خود چین و شوروی هم پدافند زمینی از اهمییت بیشتری نسبت به نیروی هوایی برخوردار بود .
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.

جان.اف.کندی

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22789 بار
تماس:

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط Sami 1993 » سه شنبه 10 خرداد 1390, 11:29 pm

اتکا به پدافند هوایی ( شرقی )
اتکا به نیروی هوایی ( غربی )

هردوی این دکترین دارای نقاط قوت و نقاط ضعف هستند . به نظر من اون کشوری در دفاع از خود موفق است که از هردو سیستم ها به طور همزمان استفاده کنه .

ولی یک مدتی که به این نتیجه رسیدم که صنعت هوایی و نیروی هوایی ( در مقام بعد سلاح هسته ای ) بیشتر از دیگر نیروها بر سیاست خارجی تاثیر مثبت می گذارد .

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه 29 اردیبهشت 1386, 3:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10127 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط typhoon » چهار شنبه 11 خرداد 1390, 12:14 am

آه بله!!!!
سوپر جت ۱۰۰ با الکترونیک پروازی �ربی و موتور فرانسوی و ایلوشن ۹۶ با فروش بالای خود!!!!!
حق با شماست.دوستان می توانند هر ماه ماهنامه صنایع هوایی متعلق به وزارت دفاع را تهیه کنند و آمار سفارش های پرنده های نظامی و غیر نظامی را مشاهده کنند.
اما در مورد ایران
جهت اطلاع شما صنایع دفاعی و هوافضای ایران از بحث خصوصی سازی و اصل ۴۴ کنار گذاشته شده اند.
در مورد سایر بخش ها و خصوصا خودرو سازی
هنوز شرکتهای ایران خودرو و سایپا هم در بازار بورس عرضه نشدند!!!بحث بر سر زمان عرضه بلوک سهام ایران خودرو ذر بورس این روزها مطرح است.در ضمن کشوری که دهه ها به شیوه دولتی اداره شده راه درازی تا تبدیل سیستم مدیریتی اون از دولتی به خصوصی در پیش داره.
در مورد سیستم حاکم بر اون دو شرکت غربی هم می تونم شما رو به کتاب اقتصاد سال دوم دبیرستان در رشته انسانی و تعریف رابطه دولت و بخش خصوصی ارجاء بدهم که به شکل روابط والدین و فرزندان تشبیه شده.البته که برای همچنین صنعت اشتغال زا و سود آوری باید دولتها نیز از آنها حمایت کنند و به آنها سوبسید بپردازند.این مطلب و آن چیزی که در شوروی سابق با عنوان شرکت های دولتی وجود داشت بسیار متفاوت هستند.
در مورد پدافند هوایی هم این هم یکی دیگر از اون بازی های استعماری است.هر دو قدرت غرب و شرق هم از سیستم های دفاع هواپایه و هم زمین پایه بهره می بردند و زمانی که می خواستند به کشورهای جهان سوم بدهند نصفه و نیمه می دادند!!!
Old soldiers never die.They just fade away

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 763
تاریخ عضویت: جمعه 14 آبان 1389, 1:26 am
سپاس‌های ارسالی: 687 بار
سپاس‌های دریافتی: 2865 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط cheka » چهار شنبه 11 خرداد 1390, 12:35 am

Typhoon عزیز

در سیستم بازار آزاد و سرمایه داری اقدامات حفاظتی (Protectionism) مثل سوبسید یا تعرفه دادن کلا منتفی هست و این موضوع رو میتونید بطور واضح در صنایع آمریکایی مشاهده کنید کتابی هم که فرمودید احتمالا خواسته سیستم نیمه دولتی ایران رو (که البته تقریبا مشابه سیستم اقتصادی اروپاست) نشون بده . البته سیستم اقتصادی شوروی که بحثش کلا از این قضیه جداست .

در مورد خصوصی سازی در ایران هم اگر بجز دیسکاوری سری به اخبار اقتصادی بزنید بد نیست ! پروسه ی خصوصی کردن شرکت سایپا از خیلی وقت پیش شروع شده ، اول تیر سال پیش هم 18 درصد سهام این شرکت روی بورس رفت و الان هم 51 درصد شرکت خودروسازی ساپیا متعلق به شرکت سرمایه گذاری سایپا است و بقیه اش هم دست جاهایی مثل بهمن و شستا هست ([لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]) حالا من نمیدونم با وجود اینکه 1 سال از خصوصی سازیش گذشته چه پیشرفت قابل ملاحظه ای رخ داده که شما سنگ ورود این بخش به صنایع هوایی (نه دفاعی) رو به سینه میزنید !
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.

جان.اف.کندی

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 509
تاریخ عضویت: شنبه 13 آذر 1389, 12:07 am
سپاس‌های ارسالی: 4134 بار
سپاس‌های دریافتی: 2138 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط interceptor » چهار شنبه 11 خرداد 1390, 7:01 am

cheka نوشته شده:جناب Typhoon

ما قبلا این بحث کلی بین خصوصی و دولتی رو داشتیم و توی پرانتز میگم ( اگر یادتون باشه دلیل استقبال کم از صنایع هوایی شوروی در کشورهای دیگه رو بطور مفصل خدمتتون عرض کردم که ربطی هم به دولتی بودن اون شرکتها نداشت ! اما شاهد هستیم که در همین چند مدت کم بعد از فروپاشی که روسها به فکر صدور صنایع هوایی شون افتادن از کره ی جنوبی تا آمریکا هم دارن هواپیماهاشون رو میخرند

جناب interceptor

اتفاقا این دکترین در سیستم دفاعی شرقی خیلی مورد توجه هست ، در کره ی شمالی ، در دکترین نظامی دهه ی 60 و 70 اعراب و حتی میشه گفت تا حدودی در خود چین و شوروی هم پدافند زمینی از اهمییت بیشتری نسبت به نیروی هوایی برخوردار بود .



یادمه توی تاپیک با رد تحریم ها؛ روسیه "توپولف 204 اس. ام" به ایران می‌فروشد مشخص شده بود که فقط یک شرکت ترایری اروپایی از هواپیمای روسی استفاده میکنه! از کره جنوبی تا آمریکا؟! محصولات هوایی روسیه رو می خرند؟ شاید منظور شما همون نوع موتور غربی PS-90 A2 بود که خود این موتور ساخت آمریکا بود. وگرنه موتور PS-90 A که تکلیفش مشخص بود.

در مورد قسمت بعدی صحبت هاتون که به نظر بنده اشتباه شما همینجاست. کره شمالی اصلن الگوی مناسبی برای ایران نیست و علاقه ای به مطالعه تاریخ این کشور ندارم. ولی روسیه/شوروی و چین در کنار پدافند زمین پایه، سرمایه گذاری روی نیروی هوایی رو فراموش نکردند. توی یه تاپی بررسی کرده بودم که تا سال 2007 روسیه بیش از 1300 فروند و چین حدود 1800 فروند جنگنده داشته اند. حالا شما چطور نتیجه گرفتید پدافند زمین پایه اولویت اونهاست برای من عجیبه.

بنده بیشتر با صحبت های سامان خان عزیزی و قسمت انتهایی گفته های جناب تایفون موافقم. ترکیب دو سیستم پدافندی معقول تره. تجربه صنعت خودروی ما نشون داد که یا صنعت باید دولتی صرف باشد یا خصوصی کامل و حالت بینابین درست نیست. اصولن هر جا بخش دولتی وارد بشه عرصه بر بخش خصوصی تنگ می شه. نمونه اش همین وضعیت شرکت های خصوصی خودروسازی زاگرس خودرو، کرمان موتور و ... که دولت برای خالی نبودن عریضه ازشون دعوت به حضور کرد ولی بعد با اعمال قیمتهای تحمیلی به اونها ورشکسته شدند! اصلن چرا راه دور بریم مگه وضعیت باشگاههای فوتبال استیل آذین و استقلال اهواز رو تو لیگ برتر نمی دونید؟؟ دقیقه ای یک مشکل براشون درست می کنند. کلن بخش دولتی به بخش خصوصی به چشم یه مگس مزاحم نگاه می کنه.

در مورد صنعت هوایی کشور سیستم ما برخلاف گفته های جناب تایفون نیمه دولتی-نیمه خصوصی هست. محصولات هوایی ما فقط تولیدات وزارت دفاع نیستند. هواپیماهای درنا (که ساخت شرکت خصوصی درنا هست که رییس شرکت یک ایرانی تحصیل کرده تو آمریکاست که خوب هم فعالیت میکنه )و بقیه هواپیماهای یک و دو سرنشینه تولیدی ما مربوط به بخش خصوصی است.
اگه ما بتونیم زنجیره ای از شرکتهای خصوصی رو مثل اسراییل توی زمینه های مختلف هواپیما و بالگرد تشکیل بدیم که مثل شرکتهای نظامی خصوصی اسراییل مثل البیت بتونند صادرات داشته باشند مشکل کم کم حل می شه.

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه 29 اردیبهشت 1386, 3:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10127 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط typhoon » چهار شنبه 11 خرداد 1390, 9:19 am

سلام
شما خودت داری میگی که هنوز عمده سهام سایپا دست دولت است. ایران خودرو هم که بلوک اصلی اون هنوز توی بورس نیومده.هفته پیش داشتن از وزرای مربوطه سوال می کردند و اونها هم اظهار بی اطلاعی می کردند!!!!باز هم به گفته خودتان تازه یک سال است که این اتفاق افتاده ،در یک سال انتظار چیزی شبیه به مرسدس کلاس اس یا ائی داشتید؟!!!! در ضمن ما که خیری از سه دهه سیستم دولتی ندیدیم.بگذاریم مدتی هم بخش خصوصی وارد شود.
منظور بنده این سیستم مثلا خصوصی سازی داخل نیست که چند نفر وابسته به دولت با رانت خواری و پارتی بازی و تشکیل شرکت های سوری به بازار بیایند و سهام شرکت ها را به نام خود کنند. بلکه حضور واقعی بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی در کشور.
در ضمن در مورد هواپیماهای سبک حق با دوستان است اما منظور من پرنده های مسافر بری بزرگ و جنگنده ها بود که نیاز به حمایت اولیه دولت و پس از آن ورود شرکتهای خصوصی به منظور ایجاد رقابت در بازار است.حرفی هم که بنده در صفحه قبل زدم هم روشن و واضح است،در هوانوردی غیر نظامی هم فرجام سیستم غربی مشخص است هم سیستم شرقی.فکر کنم حضور انواع بویئنگ و ایرباس در خطوط هوایی روسیه خیلی خوب همه چیز رو برای همه روشن کنه.!!!!روسیه اگر خیلی هنرمند بود برای تصاحب بازار در این چند دهه اخیر یک موتور سازگار با مناطق گرم و خشک طراحی می کرد!!!!البته تمام اینهایی هم که من گفتم مشتی دروغ از دیسکاوری و فاکس نیوز است و گرنه روسها که بهتر از ۷۴۷ و آ ۳۸۰ تولید می کنند!!!!
در مورد کمک به شرکتهای خصوصی هم فکر کنم کمک سال گذشته دولت آمریکا به جنرال موتورز مثال خوبی باشد.
Old soldiers never die.They just fade away

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 763
تاریخ عضویت: جمعه 14 آبان 1389, 1:26 am
سپاس‌های ارسالی: 687 بار
سپاس‌های دریافتی: 2865 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط cheka » چهار شنبه 11 خرداد 1390, 7:30 pm

جناب Typhoon

نمیدونم از کجای حرفهای من دولتی بودن سایپا رو نتیجه گرفتی ! بنده گفتم 51% سهام شرکت سایپا دست [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] است که اصولا خصوصی هست و سهامش هم تو بورس عرضه شده .

نه من انتظار بنز نداشتم اما اقلا باید یک نشانه های (هر چند ضعیف) از تکون خوردن صنایع رو تو این یک سال ببینیم اما اینطور که معلومه ایران خودوری دولتی با طرحهای جدیدی که داده جلوتر از رقیب خصوصیش است .

در مورد صنایع هوایی روسیه و آمریکا هم با اینکه سعی میکنم بحث دوباره به این قسمت کشیده نشه ، اما همین قدر بگم که صنایع هوایی شوروی انقدر قوی بودند که نیاز مسافربری هوایی نیمی از جهان (کشورهای عضو اتحاد حماهیر شوروی و بقیه ی کشورهای وابسته به بلوک شرق) رو بخوبی تامین کنن و عدم صادرات محصولات هوایی شوروی به کشورهای غربی دلیل بر ضعف این صنایع نیست ، حضور کنونی هواپیماهای بویینگ و ایرباس در خطوط روسیه هم چیزی رو ثابت نمیکنه چون صنایع روسیه ی امروز دیگه بر پایه ی اقتصاد دولتی نیستند که ورود هواپیماهای غربی رو شکست اقتصاد دولتی تلقی کنیم !

اتفاقا مثال خیلی جالبی رو مطرح کردید ! حمایت اقتصادی دولت آمریکا از شرکت جنرال موتورز که (که بسیاری از اقتصاددان ها این حرکت رو بازگشت از اقتصاد خصوصی به اقتصاد دولتی و سوسیالیسم دونستند) نمونه ی روشنی از این موضوعه که شرکتهای خصوصی حتی در کشور اقتصاد آزادی مثل آمریکا هم نمیتونند بدون حمایت (مستقیم یا غیرمستقیم) دولت روی پای خودشون بایستند که این خودش تا حدی درست نظر شما رو زیر سوال میبره .

جناب Interceptor

البته من از این دکترین دفاعی ایران دفاع نکردم ، مسلما در بخش هوایی هم باید سرمایه گذاری بشه ، در مورد شوروی و چین هم درسته که اونها هم روی نیروی هواییشون سرمایه گذاری زیادی کردند ، اما با کمی تحقیق متوجه میشید شوروی در زمینه ی پدافند هوایی همیشه حرف اول رو میزد و تاکیدش بیشتر روی پدافند بود تا نیروی هوایی ، برعکس آمریکایی ها روی نیروی هوایی خیلی سرمایه گذاری کردند و از نظر پدافندی از شرق عقب افتادند .
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.

جان.اف.کندی

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه 29 اردیبهشت 1386, 3:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10127 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط typhoon » چهار شنبه 11 خرداد 1390, 8:29 pm

درباره هواپیماهای مسافربری اینقدر حرفهای شما عجیب است که من نمی دونم چی بگم.بحث من شکست سیستم اقتصادی نیست.بحث من کیفیت محصولات هوانوردی در غرب و شرق است.من چه کار دارم که الان روسیه کاپیتالیستی است و یا کمونیستی!!!من دارم می گویم چگونه است که اگر به قول شما زمانی نیاز خود را خود تامین می کردند الان شروع به خرید ایرباس و بویئنگ کرده اند.اگر به دنبال تصاحیب بازار هستند و صنایع قدرتمند دارند یک موتور سازگار با شرایط ایران ندارند.ماجرای توپولوف ۲۰۴ و موتورهای سری پی اس که در انجمن به طور کامل به آن پرداخته شده است.در مورد بحث اقتصاد دولتی و خصوصی هم ۳ نظریه وجود دارد که بر اساس آن یا همه چیز دولتی است و یا خصوصی و یا بخش خصوصی در صورت مشکل از دولت کمک می گیرد.در هر صورت دولت است که خزانه کشور را در دست دارد و البته با کمک به بخش خصوصی به نوعی به خود کمک کرده.
Old soldiers never die.They just fade away

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 763
تاریخ عضویت: جمعه 14 آبان 1389, 1:26 am
سپاس‌های ارسالی: 687 بار
سپاس‌های دریافتی: 2865 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط cheka » پنج شنبه 12 خرداد 1390, 12:40 am

typhoon نوشته شده:درباره هواپیماهای مسافربری اینقدر حرفهای شما عجیب است که من نمی دونم چی بگم.بحث من شکست سیستم اقتصادی نیست.بحث من کیفیت محصولات هوانوردی در غرب و شرق است.من چه کار دارم که الان روسیه کاپیتالیستی است و یا کمونیستی!!!من دارم می گویم چگونه است که اگر به قول شما زمانی نیاز خود را خود تامین می کردند الان شروع به خرید ایرباس و بویئنگ کرده اند..


دوست عزیز یک نگاهی به پستهای قبلی بندازید لطفا !!! اصل بحث ما سیستم اقتصادی مناسب برای صنایعمون بود که شما کشوندیدنش به صنعت هوانوردی روسیه و .... !

در مورد خرید بویینگ و ایرباس توسط شرکتهای هوایی روسیه هم دلایل مختلفی هست و فقط به "کیفیت محصولات" بستگی نداره ، بعضی اوقات قیمت و به صرفه بودن هواپیما و بقیه موارد (مثل داشتن مجوزهای اتحادیه اروپا ، ضعف شرکهای هواپیماسازی روسی پس از فروپاشی شوروی ...) هم تعیین کننده است و نمیشه از این موضوع به "بی کیفیت بودن صنایع هوایی شرقی" رسید . این موضوع هم فقط مختص روسیه نیست ، ایرلاین های آمریکایی هم به دلایل مشابه از هواپیماهای اروپایی مثل ایرباس استفاده میکنند .

در مورد اینکه چرا نیامدن برای تصاحب بازار ما یک موتور سازگار با شرایط آب و هوایی ایران بسازند هم راستش من بیخبرم ! اما به احتمال زیاد حتما براشون صرفه ی اقتصادی نداشته که برای سفارش یک کشور بیان از صفر یک موتور جدید طراحی کنند .

در زمینه سیستم اقتصادی هم آخر بنده نفهمیدم شما سیستم تمام خصوصی رو مد نظر دارید یا نیمه خصوصی !
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.

جان.اف.کندی

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه 29 اردیبهشت 1386, 3:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10127 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط typhoon » پنج شنبه 12 خرداد 1390, 8:32 am

جناب چکا
داشتن مجوزهای اتحادیه اروپا که به آن اشاره کردید که عمدتا مربوط به مسائلی مربوط به کیفیت و استاندارد هواپیما می باشد خود دلیلی دیگر بر کیفیت پرندهای مسافری غربی است.تا آن جا که پرنده های روسی جدید مثل سوخوی ۱۰۰ نیز که از سیستم های الکترونیکی و پیشرانه غربی بهره می برد نیز این گواهینامه ها را دریافت کرده است.
در مورد موتور برای آب و هوای خشک ایران تنها یک نمونه است و بسیار کشورهای دیگر هم هستند که این گونه آب و هوا را دارند و چگونه است که برای ایرباس و بویئنگ از ابتدای حیات خود صرف داشته که موتورهای برای تمام شرایط جوی بسازند و برای روسها صرف نداشته؟!!!!
ایرلاین ها آمریکایی از ایرباس استفاده می کنند؟
بله چون جنس با کیفیت است و در بازار توانسته در مقاطعی از بویئنگ نیز پیشی بگیرد ،همانگونه که بویئنگ نیز در اروپا و حتی به اعضای کنسرسیوم ایرباس هواپیما می فروشد.همان گونه سایر ایرلانهای معتبر در سرتاسر دنیا ترکیبی از پرنده های این دو شرکت را دارند:فلای امارات ،بریتیش ایرویز و حتی تا قبل از انقلاب خود کشور ما.
از بحث اقبال جهانی به محصولات این دو شرکت و سفارشات میلیاردی ماهانه و سالانه این دو شرکت هم می گذرم.حتما از نظر شما مسئولین ایرلاینهای دنیا همه مشتی احمق و بی سواد هستند که محصولات با کیفیت !!!!روسی با سوابق درخشان امنیتی!!! را نمی خرند و دست به خرید آشغالهایی مثل بی ۷۴۷ و آ ۳۸۰ میزنند.!!!
در مورد اقتصاد من سه نظریه موجود را مطرح کردم اما به شخصه به نظریه سوم علاقه دارم.
کسی را که خود را به خواب زده نمی توان از خواب بیدار کرد!!!!
Old soldiers never die.They just fade away

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 763
تاریخ عضویت: جمعه 14 آبان 1389, 1:26 am
سپاس‌های ارسالی: 687 بار
سپاس‌های دریافتی: 2865 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط cheka » پنج شنبه 12 خرداد 1390, 2:51 pm

یعنی الان شما بیدار هستی دیگه !؟!

مجوزهای اتحادیه ی اروپا میتونه جنبه ی منطقه ای هم داشته باشه ، یعنی اتحادیه ی اروپا به هواپیماهایی مجوز میده که بر اساس استاندارندهای سازگاری هواپیما در شرایط آب و هوایی اروپا ، تطبیق با استانداردهای ارتباطی هوایی اروپا و ... باشن ، این لزوما به معنی کیفیت هواپیما نیست بلکه تطبیق هواپیمای مذکور با شرایط (اقلیمی و...) و استانداردهای اتحادیه ی اروپاست . شاید حتی بعضی هواپیماهای بویینگ هم نتونند این مجوزها رو کسب کنند ، اما دلیل بر بی کیفیتیشون نیست !

در مورد سازگاری با آب و هوای گرمسیر هم خدمتتون عرض کردم ، کشورهای عربی زمانی که قبل از فروپاشی شوروی به طرف غرب چرخیدن نیازهایی هوایی مسافریشون رو هم از همونجا تعیین میکردند ، آمریکا هم که خودش کشور گرمسیریه پس با این همه بازار مسلما به صرفه است که ساخت موتور جدیدی برای سازگاری با شرایط گرمسیر به صرفه است ، اما شرکتهایی مثل توپولف که سالها مشتری هاشون در مناطق سرد و بالای خط استوا بوده اند الان به سفارش یکی دوتا کشور کم گرمسیر نمیان یک موتور جدید برای رفع این نیاز بسازند .

دوست عزیز مثالهایی که شما از کشورهای خریدار صنایع غربی میزنید چندان از نظر مقایسه ای درست نیست ، این کشورهایی که شما فرمودید (امارات ، انگلیس و ایران قبل از انقلاب) سالهاست که به دلیل جنگ سرد به صنایع هوایی شرقی اصلا دسترسی نداشته اند در نتیجه ایرلاین هاشون رو دهه ها با هواپیماهای غربی بسته اند ، همین که تو این چند سال (بعد از فروپاشی شوروی) بعضی کشورهای بلوک غرب (یا بلوک غرب سابق مثل ایران خودمون) ریسک به خدمت گرفتن هواپیماهای شرقی را کرده اند خودش خیلی حرفه . البته اشاره هم شد که در همین زمان روسیه هم دست به خرید هواپیماهای غربی زده .
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.

جان.اف.کندی

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه 29 اردیبهشت 1386, 3:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10127 بار

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

پست توسط typhoon » پنج شنبه 12 خرداد 1390, 4:56 pm

بعضی هواپیماهای بویینگ هم نتونند این مجوزها رو کسب کنند

منبع؟

تا جایی که من می دونم تمام اعضای خانواده بویئنگ در اروپا پرواز می کنند.

شرکت ایرباس که از چند کشور اروپایی تشکیل شده که آب و هوای گرم و خشک ندارند چی؟شرکت رویزرویس انگلستان چی؟

الان دو دهه از پایان جنگ سرد گذشته و کشور روسیه درهای خود رو به روی دنیا باز کرده، در این 20 سال چی؟

جناب چکا یعنی شما نمی دونید که اگر ما تحریم نبودیم هزار سال دیگر هم پرنده شرقی نمی خریدیم؟شما یک یک کشور برای من نام ببرید که تحریم نباشد و پول کافی داشته باشد و بین بویئنگ و ایرباس یا توپولوف ، توپولوف را انتخاب کند.کشور چین نیز سالهاست به مشتری این پرنده ها تبدیل شده و حتی قرار است خط مونتاژ ایرباس در چین راه اندازی شود.
بویئنگ و ایرباس به بازار روسیه راه پیدا کردند،ولی توپولوف و ایلوشن به غرب راه پیدا نکردند.آیا چه دلیلی به غیر از کیفیت بالاتر محصولات غربی وجود دارد؟
نکته بعدی هم این که اصلا پرنده ای مثل 747 و یا A380 در روسیه وجود ندارد!!!
من کاری با زمان جنگ سرد هم ندارم، شما خودتان دو دهه اخیر را مقایسه کنید.می گوییم دهه 90 هم روسها مشکلات حاد مالی داشتند، یک دهه اخیر چطور؟
کسی را که خود را به خواب زده نمی توان از خواب بیدار کرد!!!!
Old soldiers never die.They just fade away

ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”