جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد
Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1120

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 50 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 26 مهر 1387 09:39

محل سکونت

همشهری فضل الله جاوید نیا

آرشيو سپاس: 9425 مرتبه در 997 پست

توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجلس

توسط javadfakoori » دوشنبه 9 خرداد 1390 22:41

وزیر دفاع درباره ایمنی و کارآمدی هواپیمای "ایران ۱۴۰" توضیح دهد


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


نماینده یزد در تشریح موضوع سوال خود از وزیر دفاع، اعلام کرد: وحیدی باید درباره ایمنی و کارآمدی هواپیمای "ایران ۱۴۰" توضیح قانع کننده دهد.

"علی اکبر اولیا" در تشریح موضوع سوال خود از "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: این وزارتخانه با کشور اوکراین قراردادی برای ساخت هواپیمای مسافربری امضا کرد، اما شرکتهای هواپیمایی کشور از به کارگیری آن محصول در پروازهای داخلی خود اجتناب کردند.

نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نام این هواپیما را "ایران ۱۴۰" اعلام کرد و افزود: باوجودی اینکه هواپیما استاندارهای لازم را ندارد، ولی وزارت دفاع با تاسیس یک شرکت اقدام به انتقال مسافر با "ایران ۱۴۰ کرد.

وی تصریح کرد: انتظار میرود وحیدی در رابطه با ایمنی و کارآمدی "ایران۱۴۰" توضیحات قانع کننده ای ارائه کند چراکه این هواپیما پیش از قرار گرفتن در ناوگان هوایی یک سابقه سقوط را در کارنامه دارد.

"احمد وحیدی" وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح روزسه شنبه -۱۰ خرداد ماه- برای پاسخگوی به سؤال "علی اکبر اولیاء" نماینده یزد و صدوق به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی میرود.

منبع: Icana.ir
ای آنکه دیده دوخته ای بر خلیج فارس   این لقمه با شکمبه ی توسازگار نیست
زیرا درون آب زلالش بدون شک                ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب javadfakoori تشکر کرده اند:
كيارش, interceptor, Sami 1993, Shahbaz, roh, CAPTAIN PILOT

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2877

تشکر کرده: 1406 مرتبه
تشکر شده: 1282 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط CAPTAIN PILOT » سه شنبه 10 خرداد 1390 00:35

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی

با سپاس از جناب javadfakoori گرامی


این هواپیما پیش از قرار گرفتن در ناوگان هوایی یک سابقه سقوط را در کارنامه دارد.

متاسفانه هواپیمای اوکراینی An-140 در کارنامه عملکرد خود, شاهد مجموعا" 5 سقوط و سانحه بوده است و از این تعداد 3 مورد در کشور عزیزمان به وقوع پیوسته اند!

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

1- اولین سقوط در آذر ماه سال 1381 و در حوالی کوه های اطراف اصفهان و منطقه باقر آباد و شاهین شهر (مرکز هسا) به وقوع پیوست و در جریان آن مجموع 45 طراح, مهندس, کادر فنی و مستشاران اوکراینی و روسی و چند تن از مسئولین کمپانی Antonov جان باختند و هواپیمای مذکور نیز بطور کامل نابود گشت. در خصوص علل این سانحه هیچگاه اطلاع رسانی رسمی انجام نگردید.

2- سانحه دوم در مرداد ماه سال 1384 و در فرودگاه اراک و توسط یک فروند ایران 140 تولید شده توسط هسا و متعلق به شرکت هواپیمایی "سفیران" به وقوع پیوست. در طول این حادثه, هواپیمای مذکور پس از برخاست از فرودگاه اراک یکی از موتورهای
TV3-117VMA SBM1 ساخت کمپانی روسی Klimov, خود را از دست داد و در نهایت پس از انجام یک Hard Landing ناشی از عدم توانایی جبران Lift از باند فرودگاه خارج گردید. خوشبختانه این سانحه هیچگونه تلفات جانی به همراه نداشت.

3- سومین و سنگین ترین حادثه برای این هواپیما, در اواخر بهمن ماه سال 1387 و مجددا" در اطراف اصفهان و هسا به وقوع پیوست و در جریان آن, 5 نفر از بهترین خلبانان و استاد خلبانان نیروی هوایی به نام های: سرهنگ گردان (خلبان F-4), سرهنگ صبوری (خلبان C-130), سرهنگ مهدوی (خلبان AC یا همان رهبر هوایی), سرهنگ مختاری (خلبان C-130) و سرهنگ نجفی (فرمانده اسبق پایگاه ترابری شیراز) جان خود را از دست داند. علت این سانحه همچون سایر موارد در نقص موتورهای Klimov و عدم سازگاری آنها با شرایط آب و هوایی کشورمان بوده است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CAPTAIN PILOT تشکر کرده اند:
kimia 55, MIG-29 301, roh, Sami 1993, رضاخان, apple2009, f14tomcat, sevrous, An226, un4given.1991, Palange Zakhmi, interceptor, pedmehr, Present, shaman, DJ Dani, Ruozbeh, FREE MAN, javadfakoori, joiber, wild-bear

Major II

Major II



no avatar
پست ها

181

تشکر کرده: 14 مرتبه
تشکر شده: 10 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 19 مهر 1385 02:18

آرشيو سپاس: 509 مرتبه در 148 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط f14tomcat » سه شنبه 10 خرداد 1390 00:52

البته من هم قبول دارم که این هواپیماسابقه ایمنی درخشانی نداره امااین آقای نماینده باکدوم مدرک این صحبت رومی کنند؟آیاخودعضوسازمان هواپیمایی کشوری هستند؟یاسازمان هواپیمایی کشوری نظررسمی داده؟کاش درهرموردمتخصص آن موردصحبت کندتاایرادبه هروسیله ای علمی ودرنتیجه قابل قبول باشد.
هرچندمن هم شخصاازاین هواپیمامی ترسم!

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط Sami 1993 » سه شنبه 10 خرداد 1390 01:15

با تشکر از توضیحات (تلخ )جناب CAPTAIN PILOT .

می توان گفت مساله موتور هواگرد ( بالگرد و هواپیما ) مهمترین چالش صنعت هواپیمایی کشور شده است .
از طرفی موتور نداریم که در هواگردهایمان به ویژه هواگردهای تولیدی ( یا مهندسی معکوس ) استفاده کنیم و می رویم از موتورهای قدیمی و یا تهیه شده ( به سختی ) از بازار سیاه استفاده می کنیم که این مساله باعث شده که خیلی از پروژه های مان که بسیار هم حیاتی هستند به نتیجه نرسند و اگر هم برسند با سرعت بسیار کم به تولید می رسند ( که پس مدتی معلوم نیست تولید می شود یا نمی شود)
از طرفی دیگر تا حدودی به موتورهای شرقی (ساخت روسیه و اوکراین ) دسترسی داریم که متاسفانه این موتورهای سازگار با آب و هوایی فلات ایران نیستند که نمونش سقوط تاسف بار هواپیماهای مونتاژی ایران 140 است و همینطور واکنش و مقابله با خرید هواپیما های مسافربری جدید روسی با موتور شرقی است .

در این بین باید عدم مدیریت درست و تامین نشدن بودجه کافی به ویژه در بخش هواگردسازی و شاخه های آن ( خصوصا ساخت موتور ) را اضافه کنیم .
اگر حتی دانش فنی کافی برای ساخت موتور در کشور وجود نداشته باشد ، می توان آن را به طرق مختلف از بدست اورد ، اما با مدیریت درست و تامین بودجه .

به همین چین نگاه کنیم ، این کشور با مهندسی معکوس و سپس تولید ( بی کیفیت ) میگ 15 ، 19 و 21 شروع کرد و حالا دارد جنگنده نسل 5 خود را آزمایش می کند ، اما ما در همین صاعقه و آذرخش ( شفق که معلوم نیست چی شد) نمره بدی ( در حد 10 و حتی بدتر ) کسب کردیم .

در حالی این مشکل موتور و دیگر مشکلات به قوت خود باقی است که اکثر یا بهتر بگوییم تمام هواگردهای ما ( چه نظامی و چی غیر نظامی) مدتهاست که از عمر مفیدشان می گذرد .

تنها مرهم و دلخوشی ما خبرهایی خوبی است که بعضی مواقع به گوش می رسد . اما اگر باز هم حساب کنیم این خبرها مانند چسب زخمی کوچک است که می خواهیم ان را روی زخمی بزرگ و کاری بچسبانیم .

به امید پیشرفت ایران به ویژه در صنعت هواپیما سازی . :razz:


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
un4given.1991, interceptor, roh, MIG-29 301

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

509

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 12 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 13 آذر 1389 00:07

آرشيو سپاس: 2572 مرتبه در 393 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط interceptor » سه شنبه 10 خرداد 1390 10:16

با تشکر از سامان عزیزی، که مثل همیشه گل گفتند
ایران؛
ذخیره ارزی:بالای 105 میلیارد دلار- رقم بودجه: بالای70 1میلیارد دلار-موجودی صندوق توسعه ملی: بالای 20 میلیارد دلار
اینکه چرا ما بودجه نمی ذاریم خیلی جای بحث داره. اصلن کلن مشکوکه. به نظرم یه عده از داخل نظام نمی خوان ما توی صنعت هوایی پیشرفت کنیم.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب interceptor تشکر کرده اند:
javadfakoori, DJ Dani, Present, gigi64, roh, un4given.1991

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط Sami 1993 » سه شنبه 10 خرداد 1390 19:29

در ایران دو صنعت وجود دارد که می تواند جایگزین صادرات نفت ( که اقتصاد ما به شدت وابسته به آن است ) شود .
خودروسازی و هواپیما سازی ولی متاسفانه هردوی این صنعت ها به قول یکی از دوستان خودم سرگردون هستند .


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
roh, interceptor

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1780

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 71 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 اردیبهشت 1386 15:58

آرشيو سپاس: 11669 مرتبه در 1512 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط typhoon » سه شنبه 10 خرداد 1390 19:45

سلام
حالا هی بیان بگن که این موتورهای روسی با آب و هوای ما سازگار نیست.اگر به خرج این مسئولین رفت!!!
در مورد صنعت هوایی داخلی هم من یک جمله می گم:تا زمانی که بخش خصوصی وارد کار نشود همین آش است و همین کاسه!!!!
Old soldiers never die.They just fade away

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب typhoon تشکر کرده اند:
DJ Dani, kimia 55, roh, interceptor

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

763

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 23 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 14 آبان 1389 01:26

آرشيو سپاس: 3220 مرتبه در 668 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط cheka » سه شنبه 10 خرداد 1390 20:09

معلوم نیست بعضی دوستان از بخش خصوصی چی دیدن که چپ و راست لزوم ورود بخش خصوصی رو مطرح میکنند ! این خصوصی سازی هایی که در سالهای گذشته در صنعت انجام شد مگه صنعت مارو به کجا رسوند که حالا بخواد صنعت هوایی رو به جایی برسونه ؟!

در مورد صنعت هوایی هم نظر من اینه که ایران با توجه به اینکه میدونه برای ساخت هواپیماهای نظامی با قابلیت مقابله با جنگنده های غربی باید سالها وقت و هزینه بذاره راه حل آسونتر رو انتخاب کرده ، یعنی صنعت هوایی (بخصوص بخش نظامیش) رو رها کرده و به سمت سیستم پدافند زمین پایه (که هم سرمایه گذاری در اون زود بازده تره و هم منابع در دسترس هست) رفته

البته در مورد An-140 (یا همون ایران-140) انقدر که دوستان میگن هم وضعیتش بد نیست ، توجه داشته باشید که این هواپیما از 1997 در حال پرواز هست و 5 تا سانحه برای 14 سال خیلی نیست ، البته ناسازگاری موتورش با شرایط ایران که درسته اما در کل هواپیمای بدی هم نیست
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.

جان.اف.کندی

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب cheka تشکر کرده اند:
HASAN BARATY, نادر70, mehdighorbani, roh, interceptor

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

509

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 12 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 13 آذر 1389 00:07

آرشيو سپاس: 2572 مرتبه در 393 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط interceptor » سه شنبه 10 خرداد 1390 20:19

cheka نوشته است:
در مورد صنعت هوایی هم نظر من اینه که ایران با توجه به اینکه میدونه برای ساخت هواپیماهای نظامی با قابلیت مقابله با جنگنده های غربی باید سالها وقت و هزینه بذاره راه حل آسونتر رو انتخاب کرده ، یعنی صنعت هوایی (بخصوص بخش نظامیش) رو رها کرده و به سمت سیستم پدافند زمین پایه (که هم سرمایه گذاری در اون زود بازده تره و هم منابع در دسترس هست) رفته



بله راه خوبی رو انتخاب کرده ، کلن بی خیال نیروی هوایی شده ! واقعن راهکار مناسب و هوشمندانه ای رو انتخاب کرده. راه هوشمندانه ای که به ذهن هیچ کشوری نرسیده بود!

cheka نوشته است:
البته در مورد An-140 (یا همون ایران-140) انقدر که دوستان میگن هم وضعیتش بد نیست ، توجه داشته باشید که این هواپیما از 1997 در حال پرواز هست و 5 تا سانحه برای 14 سال خیلی نیست ، البته ناسازگاری موتورش با شرایط ایران که درسته اما در کل هواپیمای بدی هم نیست


5 سانحه تو 14 سال خیلی کمه! اصلن هر موقع هر روز یه سانحه  داشتیم اون موقع یه فکری می کنیم.
حالا خود شما حاضرید سوار این هواپیما که دارای سیستم پیشرفته خودفرودی! هست بشید ؟؟؟
بهتر بود به جای این پرنده ی نامتعارف با اون موتورهای ملخ دار فوق العاده،  یک هواپیمای دیگه رو توی ایران تولید می کردند، مثلا AN-158 .


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب interceptor تشکر کرده اند:
DJ Dani, kimia 55, gigi64, roh, MIG-29 301

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1120

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 50 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 26 مهر 1387 09:39

محل سکونت

همشهری فضل الله جاوید نیا

آرشيو سپاس: 9425 مرتبه در 997 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط javadfakoori » سه شنبه 10 خرداد 1390 20:33

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

شهید سرهنگ خلبان گردان
نفر اول ایستاده از سمت چپ

لازم به ذکره ایشون هم محل ما بودن...!
و پای حرف هاشون که مینشستید خیلی زخم به دل داشتند....! خیلی...!
متاسفم...!
ای آنکه دیده دوخته ای بر خلیج فارس   این لقمه با شکمبه ی توسازگار نیست
زیرا درون آب زلالش بدون شک                ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب javadfakoori تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, MIG-29 301, DJ Dani, gigi64, roh, interceptor

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1780

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 71 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 اردیبهشت 1386 15:58

آرشيو سپاس: 11669 مرتبه در 1512 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط typhoon » سه شنبه 10 خرداد 1390 20:49

من از صنایع خصوصی جنرال الکتریک و پرات اند ویتنی رو دیدم و هواپیماهای خوش ساخت بوینگ و ارباس!!!!
من آمار فروش میلیاردی هر سالشون رو می بینم و سفارش های پایان ناپذیری که همچنان برای انواع مدلهای بوینگ ۷۳۷ و 747 که نزدیک به ۴ دهه از طراحی اونها می گذره رو می بینم.
شما از اقتصاد دولتی و توپولوف و ایلوشن چه دیده اید؟
Old soldiers never die.They just fade away

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب typhoon تشکر کرده اند:
roh, interceptor, apple2009, DJ Dani, MOHAMMAD JAFAR, gigi64, Mohammad 1985, javadfakoori

Junior Poster

Junior Poster



no avatar
پست ها

103

تشکر کرده: 3 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 12 مهر 1387 19:36

آرشيو سپاس: 322 مرتبه در 69 پست

Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل

توسط drs_mehry » سه شنبه 10 خرداد 1390 21:29

f14tomcat نوشته است:البته من هم قبول دارم که این هواپیماسابقه ایمنی درخشانی نداره امااین آقای نماینده باکدوم مدرک این صحبت رومی کنند؟آیاخودعضوسازمان هواپیمایی کشوری هستند؟یاسازمان هواپیمایی کشوری نظررسمی داده؟کاش درهرموردمتخصص آن موردصحبت کندتاایرادبه هروسیله ای علمی ودرنتیجه قابل قبول باشد.

هرچندمن هم شخصاازاین هواپیمامی ترسم!


اگر اشتباه نکنم ایشون دارای مدرک دکترای هوا فضا هستند .
از طریق این وب گاه به کودکان سرطانی کمک کنید:
http://www.mahak-charity.org/payment
باور کنیم که آنها منتظر ما هستند.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب drs_mehry تشکر کرده اند:
roh, رضاخان

بعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان