روش جدید پرواز با قدرت مانور خارق العاده

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 41
تاریخ عضویت: چهار شنبه 6 مرداد 1389, 2:34 pm
سپاس‌های ارسالی: 474 بار
سپاس‌های دریافتی: 217 بار

روش جدید پرواز با قدرت مانور خارق العاده

پست توسط joiber » چهار شنبه 8 تیر 1390, 11:16 am

روش جدید پرواز با قدرت مانور خارق العاده




 
محققین استرالیایی کمپانی IAT21 نوع جدیدی از هواپیما با ظاهری متفاوت را در نمایشگاه هوایی پاریس به نمایش گذاشتند که از تکنولوژی موتور جت استفاده می کند. D-Dalus (که نامی برگرفته از یک افسانه یونانی است.) نه از بال ثابت استفاده می کند و نه از پره گردان بلکه از چهار توربین استوانه ای شکل که هر یک با سرعت 2200 دور بر دقیقه می چرخند برای پیشرانش استفاده می کند.برای حفظ پایداری این چهار توربین دو به دو بر خلاف جهت یکدیگر می چرخند.کلید مانورپذیری
D-Dalus تغیر جهت بردار نیرو از طریق تنظیم زوایای پره ها می باشد و این بدین معناست که شما می توانید نیروی پیشرانش سه محوره را در 360 درجه به انتخاب خود بدست آورید
D-Dalus قادر است بصورت عمودی از زمین بلند شده و در هوا ثابت بماند یا اینکه در تمامی جهات حرکت نماید و البته این ابتدای داستان استتصویر
به گزارش گروه هوافضای هیتنا، عمود پروازهای بالگردانی که در حال حاضر موجود می باشند دارای ظرفیت های مناسبی هستند اما آسیب پذیری آنها ، موجب عدم استفاده از آنها در برخی از کاربردها می شود. آنها در شرایط آب و هوایی بد، در بردهای طولانی، در سرعت های بالا و چرخش های ناگهانی پلتفورم خود دچار مشکل می شوندبرعکس، D-Dalus را می توان برای هر شرایطی مناسب دانست. تراست رو به بالا و عملکرد بسیار مناسب در فرود حتی بر روی وسایل در حال حرکت به این پرنده عملکرد مناسبی داده است. نکته جالب دیگر در مورد این پرنده اینکه تقریباً بدون صدا عمل می کند. همچنین در ورود به مکانهایی که شرایط آب و هوایی دستخوش تغییر می شود پایداری دینامیکی خود را حفظ می نماید

تصویر    هواپیما دارای یک سیستم "حس و اجتناب" می باشد که بابخش های آسیب پذیر خارجی خود (مانند پره ها) ارتباط دارد. این سیستم به پرنده امکان پرواز آرام در نواحی بسته و محصور به سنگ های عمودی و دیواره ها را می دهد و سیستم بسیار مناسبی برای عملیات جستجو و نجات می باشد و در جنگ های شهری می تواند به یک ابزار نظارتی مناسب جهت هشدار موقعیت تبدیل شود.وجود سیستمی برای هشدار آسیب های خارجی و دید360 درجه ای این پرنده موجب شده که بتواند از میان ساختمان ها و حتی پنجره ها پرواز کند.ویژگی های ذکر شده کاربردهای گوناگونی از جمله گشت و جستجو در ساختمان ها، شناسایی و حذف آلودگی های رادیو اکتیوی و کاهش تلفات، حمل لوله آب آتش نشانی در آتش سوزی ها را برای این هواپیما بوجود می آورد.با توجه به قابل ارتقاء بودن ابعاد آن، D-Dalus می تواند بارهای سنگین را نیز از زمین بلند کند و در محل هایی که امکان استفاده از جرثقیل وجود ندارد مورد استفاده قرارگیرد.تصویر

نکته مهم دیگر در مورد این پرنده ساده بودن مکانیزم آن است و برای تعمیر و نگهداری به تخصص نیاز ندارد و یک تعمیرکار اتومبیل هم می تواند آن را تعمیر نماید. در حال حاضر و در تست های انجام شده این پرنده از یک موتور 120 bhp KTM و توربینی با 5 فوت طول استفاده کرده و ظرفیت بلند کردن محموله تا 70 کیلوگرم را دارد. تست های بیشتر در هفته های آینده انجام خواهد شد. همچنین IAT21 در حال حاضر با همکاری دانشگاه کرنفیلد انگلستان، در حال کار بر روی یک موتور بزرگ تر و قوی تر و شکل پوسته جدید و یک سیستم هدایت و کنترل پیشرفته تر برای این پرنده می باشد0تست های اولیه نشان داد که نیروی زیاد بر روی محور پره ها موجب ایجاد شکست در آنها می شود و مینهارد شوییگر مخترعی که تا به حال 150 اختراع به نام او ثبت شده یک هرزگرد با اصطکاکی نزدیک صفر را برای این محور اختراع کرده که می تواند بارهای وارده را تحمل نماید.
D-Dalus که از جنس کربن فیبر ساخته شده می تواند در کاربردهای دریایی مانند عملیات های جستجو و نجات و یا حمل و نقل های دریایی نیز مورد استفاده قرار گیرد و امید است ورژن مسافربری این پرنده برای حمل و نقل های عمومی مورد استفاده قرار گیرد.   
منبع:http://www.hitna.ir/3532-fa.html  
يک روز دروغ به حقيقت گفت:مياي بريم دريا شنا کنيم؟حقيقت ساده و زود باور پذيرفت.وقتي به کنار دريا رسيدن تا حقيقت لباس حياي خود را درآورد دروغ آنهارا دزديد و فرار کرد.از آنروز به بعد حقيقت عريان و زشت است...ولي دروغ در لباس حقيقت زيبا است .

ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”