در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با علم و تكنولوژي به بحث بپردازيد
Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1045

تشکر کرده: 2 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 31 تیر 1385 12:05

محل سکونت

بزقوش?؟قافلانکوه

آرشيو سپاس: 2482 مرتبه در 522 پست

دولت الکترونیک در ایران با 77 پله نزول

توسط achachi98 » جمعه 10 شهریور 1385 17:07

اینو از روزنامه همشهری 1 هفته ی پیش ورداشتم  گفتم شاید بعضی ها که نتونستن این شاهکاری ایران تو روزنامه ببینن من زدم تا  بخونید :grin:
همه کشورها پیشرفت می کنند ما هم پسرفت شاید اینم یه جور سیاست شاید

نتایخ مطالعات جدید دانشگاه براون در آمریکا در مورد گسترش خدمات دولت الکترونیک در جهان، نشان می دخد سه کشور آسیایی در صدر فهرست کشور ها قرار دارند. بر این اساس، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور سه کشوری هستند که در سال 2006 بسترین خدمات دولتی را از طریق اینترنت عرضه می کنند. در رتبه بندی سال 2006، جایگاه ایران در این فهرست افت قابل توجهی است
گزارش مرکز سیاست عمومی تابمن دز دانشگاه براون، عرضه خدمات دولتی اینترنتی را در 198 کشور جهان بررسی کرده است. این گزارش که ششمین گزارش سالانه از این دست است، نشان می دهد بسیاری از کشورها خدمات و اطلاعات عرضه شده از طریق اینترنت را بهبود بخشیده اند.جهش و افت برخی کشور ها بسیار چشمگیر است. مثلاً کره جنوبی پارسال جایگاه 86 را داشت، اما امسال توانست بر صدر فهرست بنشیند. در عوض، ایران که پارسالدر رتبه ی 25 قرار داشت، به مکان 102 نزول کرده است.
محققان دانشمندان براون، ارزیابی خدمات دولتی اینترنتی را با توجه به 24 معیار از جمله دسترسی معولین، وجود انتشارات و پایگاه های اطلاعات، رعایت سیاست های امنیتی و حریم شخصی، اطلاعات در مورد تماس و شمار خدمات اینترنتی انجام دادند. مرکز تامبن انتشا ر سالانه ی این گزارش را از سال 2001 آغاز کرده است. در مطالعه امسال، 1782 سایت دولتی در 198 کشور در خلال ماه های ژوئن و جولای بررسی شدند. در این چارچوب، سایت های متفاوتی ارزیابی شدند؛ از قبیل سایت های قوه مجریه، مقننه و و قوه قضلئیه و نیز وزارتخانه بهداشت، آموزش، امور خارجی، کشور، دارایی و ادارات منابع طبیعی ، سرمایه گذاری خارجی، راه و ترابری، ارتش، جهانگردی و مخابرات.
پژوهشگران دریافتند 94 درصد سایت ها  دارای انتشارات و 72 درصد، دارای پیوند پایگاه های اطلاعات هستند. کاربرد نرم افزار های ویژه نابینایان و ناشنوایان نشان داد این سایت ها هنوز از نظر دسترسی معلولین مناسب نیستند. فقط 23 درصد سایت های قابل دسترسی این قبیل افراد را فراهم آورده اند. این نسبت، پارسال 19 درصد بود.
این پژوهشگران علاوه بر تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات تفصیلی در این زمینه، بر اساس عملکرد کلی دولت الکترونیک به هر کشور نمره ای از 100 داده اند که با توجه به عواملی همچون پرداخت هزینه برای استفاده از خدمات و ترجمه ی زبان خارجی در نظر گرفته شده است. نمره صدرنشین فهرست کره جنوبی 60/3 است، در حالی که این رقم پارسال 26/2 بود. نمره ایران 27/3 (پارسال 30/7) است. نگارندگان گزارش یاد شده توصیه هایی چند را برای بهبود دسترسی و کارآمدی سایت ها به عمل آوردند. آنان معتقد ند باید سایت ها برای استفاده ی کاربران ، مناسب سازی شود. مثلاً تبلیغات و مطالب زائد به حداقل رسانده شود. وقتی دولت ها دارای سایت داهنمای کلی باشند، پیوند سایت وزارتخانه و ادارات باید در آن گنجانده شود. نقشه سایت به یافتن اطلاعات کمک می کند. وجود ارتباط بین دولت و شهروندان برای بهبود حضور اینترنتی اهمیت دارد. قرار دادن فرم بازخورد، نشانی ای میل، نظر سنجی و سایر ابزار های ارتباطی می تواند به به ایجاد این ارتباط کمک کند.
نگهداری سایت در عصر فناوری اهمیت زیادی دارد که اغلب نادیده گرفته می شود. افزودن ویژگی هایی که کارکرد ندارد و رها کردن بدون به روز کردن ، از کارآمدی سایت می کاهد.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

Atlantis اگر اومدی به من pm بده  منتظرتم

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان