در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مباحث گرافيک و طراحي گرافيکي به بحث بپردازيد
Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

935

تشکر کرده: 120 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 تیر 1386 02:01

محل سکونت

I.R.Iran

آرشيو سپاس: 3600 مرتبه در 672 پست

چگونه يك طراح حرفه ای شويم؟

توسط CentralWeb » شنبه 12 شهریور 1390 09:40

چگونه یک بنر تبلیغاتی برجسته و تاثیرگذار طراحی کنیم؟!



در دنیای امروز به موازات رشد تجارت و اقتصاد نیاز به تبلیغات نیز در حال رشد است. تبلیغات به یکی از عناصر اجتناب ناپذیر تجارت تبدیل شده است. هر کمپانی سعی می کند خود را با این شرایط سازگار کرده و از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای شناساندن محصولات و فعالیت خود به عموم مردم استفاده کند. اینترنت نیز از این امر مستثنی نمانده است و توانسته با ابزارهای تبلیغاتی مختلف نیازهای تبلیغاتی کمپانی ها را پاسخ دهد. از میان این ابزارها، بنرهای وب از جالب ترین و مفید ترین منابع تبلیغاتی اینترنتی هستند که توسط بسیاری از کمپانی های بزرگ و مشهور دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. عموما بنر وب تاثیرات شگرفی روی ذهن افراد بر جا می گذارد. این ابزار باعث می شود تا مطالب موجود روی آن به صورت پایدار و مداوم در ذهن کاربر باقی بماند. بنر های وب به گونه ای طراحی می شوند که بیننده حس می کند یک گروه واقعی از کمپانی در آنجا حضور دارد و تمام امکانات در همه جوانب به نمایش گذاشته می شود. با افزایش روز افزون استفاده از اینترنت، بنرهای وب نیز به عنوان ابزارهای موثر و مفید تبلیغاتی روز به روز پر طرفدار تر و رایج تر می شوند. این مقاله نیز در راستای ارتقا سطح طراحی کاربران تسوط تیم پرشین جی اف ایکس ترجمه و ارائه شده است.



باید به یاد داشته باشیم که یک بنر وب زمانی می تواند تاثیر مناسب و مطلوبی روی بیننده باقی بگذارد که به بهترین نحو طراحی شده باشد. یک طراحی وب خوب دارای مزایای زیادی است. امروزه، کمپانی های بزرگ دنیا به دنبال طراحان حرفه ای وب هستند تا بنرهای وب آنها را تا حد امکان حرفه ای، برجسته، منحصر به فرد و درعین حال تاثیر گذار طراحی کنند. یک بنر تبلیغاتی باید جذاب و جالب باشد و به خوبی با کاربر و بیننده ارتباط برقرار کند. در این مقاله قصد داریم به توضیح نکاتی بپردازیم که در ساخت یک بنر تاثیر گذار و گیرا به ما کمک می کند.





اولین چیزی که در یک بنر وب نگاه بیننده را به خود جلب می کند لب مطلب یا عبارت اصلی بنر است. عبارت اصلی بنر شما باید چشم گیر باشد و حس کنجکاوی بیننده را برانگیزد. عبارات اصلی باید به اندازه کافی جذاب، جالب و محرک باشند و برای بیننده جای هیچ انتخاب دیگری را باقی نگذارند، به گونه ای که او را طوری جذب کند که برای خواندن اطلاعات، ناخودآگاه روی بنر کلیک کند. یک فونت نامناسب می تواند باعث مخدوش شدن و تاثیر منفی عنوان اصلی بنر شود، بنابراین سعی کنید برای عنوان از یک فونت خوانا و زیبا استفاده کنید.



کپی



کپی با سایر اطلاعات در بنر وب سرو کار دارد، بجز عنوان. نام یا اسم بازی "کپی را ساده و کوتاه کن" نام دارد. اطلاعات موجود در بنر وب نباید بیش از 20 کلمه باشد. شما باید اطلاعات را پالایش کرده و از آنچه در ذهن تان باقی می ماند بهترین را انتخاب کنید، یعنی چیزی را که باعث ترغیب و تحریک بیننده می شود.



تصاویر



اغلب بنرهای وب در بردارنده یک بخش تصویری یا گرافیکی هستند. چیزی که در این مورد باید به یاد داشت این است که تصویری که انتخاب می کنید باید کاملا جذاب، جالب و چشم گیر باشد. همچنین مطمئن شوید که عکس و یا هر طرح گرافیکی دیگری که روی بنر قرار خواهد گرفت باید با محصول و یا نوع سرویس دهی شما مرتبط باشد. اگر چه استفاده از تصاویر و عکس های خانم ها ممکن است باعث جذب یک فرد مذکر شود اما باید در عین حال با نوع محصول شما نیز مطابقت داشته باشد.



عناصر ضروری و اصلی



در یک بنر وب، جدای از تصویر و نوشتن اطلاعات، مهمترین چیز لوگو و URL کمپانی است. به این دلیل که بنر با هدف تبلیغ و ارتقا سطح شناخت افراد نسبت به یک محصول یا سرویس ارائه می شود، توصیه می شود آدرس سایت و لوگو نیز در بنر قرار گیرد تا واحد صنفی و یا تجاری شما را بیشتر و بهتر به کاربران معرفی کند. البته باید مطمئن شوید قرار دادن لوگو و URL تاثیر سایر عناصر بنر را تحت الشعاع قرار نداده و باعث کم اهمیت جلوه کردن آن ها نشود.



فراخوانی (Call-to-action)



یک دکمه Call-to-action یا "click here" برای بنر وب از اهمیت بالای برخوردار است. در اصل این کلید راهی است که کاربر را به وب سایت شما راهنمایی می کند. این دکمه به شما کمک می کند میزان کلیک سایت شما نیز افزایش پیدا کند.



معرفی به صورت حرفه ای



اهمیتی ندارد که تبلیغات گرافیکی که شما در حال طراحی آن هستید یک نمای کاملا حرفه ای داشته باشد. اما زمانی که می خواهید یک بنر وب طراحی کنید باید نما و شکل ظاهری آن حرفه ای و آراسته به نظر برسد. انتخاب فونت، میزان وضوح تصویر، رنگ بندی و صفحه آرایی، همه و همه باید شکل ظاهری و نمای بنر را کاملا حرفه ای و منحصر به فرد نشان دهند. همچنین باید قبل از نمایش بنر آن را به یکی از طراحان حرفه ای در این زمینه نشان دهید تا نقایص آن را برطرف کند.



تطابق سایز فایل



بعد از انجام کارهایی که در بالا ذکر شد، مسئله دیگری باقی می ماند که می تواند تاثیر و کارایی بنر وب شما را کاملا مخدوش کند و آن سایز فایل نامناسب و اشتباه است. توصیه می کنیم وقتی قصد ساخت یک بنر وب را دارید سایز فایل بنر را یک سایز حداقل در نظر بگیرید. حالا ممکن است بپرسید دلیل این کار چیست. دلیل آن بسیار ساده است، چون بنرها روی وب به نمایش در می آیند باید تا زمانی که بازدیدکننده می خواهد به صفحه بعد برود فورا بارگذاری شوند. در حالی که بنرهایی با سایزهای بزرگ زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز دارند. کاربران به طور میانگین 10 ثانیه روی هر صفحه وب متوقف می شوند بنابراین بنر باید در این مدت کاملا بارگذاری شود، در غیر اینصورت تاثیر خود را نخواهد گذاشت.



جاگیری درست و کامل



جای گیری اشتباه بنر وب نیز مانند سایز اشتباه می تواند میزان اثر بخشی و برقراری ارتباط با بیننده بنر را تحت الشعاع قرار دهد. این نکته بسیار مهم است که بنر تبلیغاتی شما کجا قرار خواهد گرفت. یک جاسازی خوب به بنرهای شما اجازه می دهد تا به صورت برجسته و کاملا نمایان از روی وب سایتی که روی آن قرار دارند در معرض نمایش قرار گیرند. به این نکته هم باید توجه داشته باشید که بنر وب باید با سایر صفحات وب تناسب و هماهنگی داشته باشد و به خوبی با آنها ترکیب شود.



اضافه کردن انیمیشن



این یک موضوع کاملا اثبات شده است که اشیاء متحرک بیشتر از اشیاء ثابت بیننده را به خود جلب می کنند. همین طور یک بنر انیمیشنی نیز به همین نسبت توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. تحقیقات نشان می دهد که بنرهای انیمیشنی با متحرک 30 درصد بیشتر از بنرهای معمولی کلیک می خورند. بهینه سازی بنرهای انیمیشنی GIF با بالا بردن تعداد رنگ نیز تاثیر بسزایی در افزایش بازدید این نوع بنرها دارد.



استفاده از رنگ در طراحی بنرهای وب



رنگ ها از عناصر بسایر مهم در طراحی هستند. در طراحی بنرهای وب نیز رنگ می تواند به جذابیت و شفافیت و میزان برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان بنر بیفزاید. در بنر می توانید از رنگ ها برای تاکید، های لایت کردن و راهنمایی کاربران به دکمه call-to-action استفاده کنید. رنگ ها را می توان برای بالا بردن حس کنجکاوی کاربران نیز مورد استفاده قرار داد.
وقتی از رنگ به خوبی در طراحی استفاده نشود، در نوع برقراری ارتباط با کاربران خدشه ایجاد می کند و کاربر را دچار سردرگمی می کند. تفسیر مفهوم رنگ ها بسته به نوع فرهنگ، جنبه های روانشناختی نوع دید و نگاه کاربران، نوع حرفه و فعالیت افراد و سلایق شخصی متفاوت است. همچنین باید به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ برای بنر های تبلیغاتی به این سادگی نیست که بتوان آنها را تنها بر مینای سلایق شخصی انتخاب و مورد استفاده قرار داد. فرهنگ، قابلیت خواندن، روانشناسی رنگ و عوامل دیگر همه و همه باید در هنگام طراحی بنرهای وب در نظر گرفته شوند.



نتیجه گیری



بنرهای تبلغاتی وب یکی از بهترین ابزارهایی است که هر کمپانی می تواند با کمک آن نام، محصول و نوع عملکرد و فعالیت خود را روی اینترنت معرفی کند. هر چند ممکن است شما دارنده یکی از کمپانی های برجسته و مشهور دنیا باشید اما داشتن یک بنر وب ارزش این را دارد که با صرف هزینه ای نه چندان زیاد جهانی شوید و راندمان و فروش خود را بالا ببرید. هر چه تعداد افرادی که با شما و کمپانی شما آشنا می شوند بیشتر باشد در نتیجه به مصرف کنندگان محصولات شما افزوده می شود، در نتیجه درآمد و تولید شما نیز به همان نبست افزایش پیدا خواهد کرد.
منبع: پرشین جی اف ایکس
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  | ***  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  *** |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CentralWeb تشکر کرده اند:
HESAM-007, CAPTAIN PILOT, MASTER

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

935

تشکر کرده: 120 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 تیر 1386 02:01

محل سکونت

I.R.Iran

آرشيو سپاس: 3600 مرتبه در 672 پست

Re: چگونه يك طراح حرفه ای شويم؟

توسط CentralWeb » شنبه 12 شهریور 1390 09:42

خلاقیت در طراحی

خلاقیت آن چیزی که همه طراحان گرافیک بدنبال آن هستند. آن چه که بیش از پارامترهای دیگر تمایز ایجاد می کند و کار یکی را نسبت به دیگری بهتر می نماید.
خلاقیت نیز مانند بسیاری از مباحث دیگر آموختنی است کافی است شیوه های ایجاد آن را بدانید تمرین کنید و بکار گیرید. خواهید دید که پس از مطالعه این مقاله دید بهتری نسبت به جهان اطراف خواهید یافت و طراحی خلاقانه مطابق با سلایق مشتری برایتان ساده تر می گردد.






آمادگی برای پذیرش ایده های نو
«اگر وقت زیادی برای گرم کردن خود صرف کنید،به مسابقه نخواهید رسید اگر هم اصلا" بدن خود را گرم نکنید، به مسابقه می رسید اما نمی توانید آن را به پایان برسانید»

در یک پروژه ((کارگرافیکی)) باید پیام کار کاملا" تعریف شده باشد و اهداف آن نیز کاملا" متمرکز و مشخص باشد. در این صورت است که پروژه ای که بر اساس چنین پیام و اهدافی انجام می گیرد، کاری موفق و نو آورانه خواهد بود. اگر پیش از شروع طراحی وقت کافی برای تجربه و تحلیل مسائل، پرسش و پاسخ، شفاف سازی پیام مورد انتقال و اهداف پروژه و تحقیق و بررسی صرف کنید، ایده های نو خود به خود در ذهن شما جاری خواهد شد. اما هنگامی که از همان ابتدا شروع به طرح ریزی و انتخاب سبک کار نمایید، مسیر ایده های نوآورانه مسدود خواهد شد.


خلاقیت فرآیند بسیار پیچیده ایست و عوامل بسیاری بر موفقیت یا شکست شما در خلق اثری خلاقانه تاثیر می گذارند.
به عنوان مثال دغدغه ها و سیاست های درون سازمانی سفارش دهنده پروژه ممکن است بر تصمیم گیری های تاثیر گذارد و یا او را تحت فشار قرار دهد، همچنین تربیت دست اندرکاران چاپ ممکن است تحت تاثیر جلوه های تکنولوژی روز قرارگیرند.
بنابراین مدیریت صحیح در فرایند خلاقیت یعنی تحت کنترل در آوردن این گونه تاثیرات و اطمینان حاصل کردن از آگاهی همه افراد دخیل در پروژه به اهداف پروژه، از ابتدا تا انتهای کار. این امر می تواند فرسایش درروند شکوفایی خلاقیت را کاهش دهد.

دریافت صحیح پیام
« ذهن خالی همیشه برای پذیرش و یادگیری چیزهای جدید آماده است.در ذهن افراد تازه کار فضای خالی زیادی وجود دارد اما این فضای خالی در ذهن متخصصان بسیار کم است»نقل از Shunyyu Swrnki


«در خلق یک اثر سخت ترین بخش کار،شروع کردن آن است خلق کردن یک برگ علف به همان اندازه سخت است که خلق کردن یک درخت بلوط» نقل از جیمز راسل لورل


فکر کردن را با ذهنی باز آغاز کنید برای یک طرح گرافیست، نویسنده، هنرمند و یا فیلسوف هیچ چیز وحشتناکتر از یک صفحه سفید کاغذ نیست. زیر این وظیفه آنهاست که این صفحه خالی را پرکنند.
به علاوه، موضوع فقط پر کردن صفحه نیست بلکه باید آن را با اطلاعات و مطالبی که معنی دار، تاثیر گذار و خلاقانه باشد، پر کنند.انجام این کار شاید کمی سخت به نظر برسد اما غیر ممکن نیست.درست در لحظه ای که خط، تصویر و یا کلمه ای بر روی این صفحه سفید قرار می گیرد، فرایند خلاقیت آغاز می گردد.





مثلا" هنگامی که تصویری بر روی صفحه کاغذ بکشید مثل زیپ آن تصویر شروع به فعالیت در جهت آن خواهد کرد. اگر فقط برای مدت کوتاهی به این عامل که بر روی صفحه قرار داده اید، خیره شوید، ایده های جدید، تصاویر و پیام های بیشتری در ذهن شما شکل می گیرد.


کلید خلق یک ایده که کاملا" مناسب و کاملا" مرتبط با موضوع باشد این است که از صفر شروع کنید یعنی با ذهن کاملا" باز که هیچ گرفتاری قبلی در آن وجود نداشته باشد فکر کنید، درست است که در این صورت ایده های بسیار گوناگونی در ذهن شما شکل خواهد گرفت اما نگران نباشید زیرا در هنگام کار محدودیت توانایی های شما، بایدها و نبایدها و پارامترهای دیگری که در نظر دارید، انتخاب های شما را محدود خواهد کرد همین مساله درباره مشتری ها Clients و مخاطبان Audiencer شما هم صدق می کند.



به این معنی که اگر آنها هم با ذهن باز، با نظرات و کار شما برخورد کنند، موفقیت کار، تنها به نوآوری های شما بستگی پیدا خواهد کرد. به این دلیل هم هست که باید دغدغه های مشتری و نیاز مخاطبان خود را درک کنید. توجه شما به این نیازها و دغدغه ها موجب کاهش مخالفت های اولیه از طرف آنها خواهد شد و با ذهن بازتر و آرامش بیشتری به ایده های شما توجه خواهند کرد.


بنابراین ذهن مخاطب و مشتری شما نیز مانند همان صفحه سفیدی خواهد شد که می توانید خلاقیت خود را بر روی آن نشان دهید. ولی از طرف دیگر، بی تفاوتی و بی توجهی شما به مسائل و نیازهای مشتری، به معنی عدم علاقه شما به کار تلقی خواهد شد. حتی اگر برخی از این مسائل به کار شما مربوط نباشد هم باید به آنها توجه کنید. اگر مشتری حس کند که شما به مسائل مورد توجه آنها اهمیت زیادی نمی دهید، آنها نیز امکان کار خلاقانه را از شما خواهند گرفت این وظیفه شما طراحان است که به باز شدن ذهن مشتری و مخاطب خود کمک کنید و امکان فکر کردن به چیزهایی که پیش از آن هرگز حتی تصورش را هم نمی کردند، برای آنها تصور فراهم نمایید.




منبع: پرشین جی اف ایکس
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  | ***  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  *** |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CentralWeb تشکر کرده اند:
HESAM-007, CAPTAIN PILOT, MASTER

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

935

تشکر کرده: 120 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 تیر 1386 02:01

محل سکونت

I.R.Iran

آرشيو سپاس: 3600 مرتبه در 672 پست

Re: چگونه يك طراح حرفه ای شويم؟

توسط CentralWeb » شنبه 12 شهریور 1390 09:43

نکاتی مهم و خواندنی در مورد طراحی بروشور

در دنیای امروز، موفقیت در کار و تجارت تا حدی زیادی وابسته به تاثیرگذاری مراودات و ارتباطات بازاریابی دارد. برقراری ارتباط موثر با مشتریان بالقوه برای هر سازمان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این امر یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارها بروشور است.
بروشورها به تجاز و بازاریاب ها کمک می کنند تا اهداف خود را دنبال و به آن ها دست پیدا کنند. این منبع ارتباطی جزییات مهم و جامعی در مورد محصولات کمپانی را به شکلی جالب و جذاب در اختیار بیننده قرار می دهد. اساسا طراحی بروشور شکل انتقال اطلاعات را جذاب و خوش آیند می کند. اگر شما اطلاعات راجع محصول تان را بدون یک بروشور با طراحی حرفه ای و مناسب ارائه کنید نه تنها تاثیر خاص و موثری ندارد بلکه با بی میلی افراد روبرو می شود.
برای تجار و صاحبان مشاغل مهم است که یک بروشور با طراحی مناسب انتخاب کنند که با اطلاعات مربوط به محصول یا نوع خدمت رسانی که انجام می دهند مطابقت داشته باشد.


نکاتی که باید هنگام طراحی بروشور به یاد داشته باشیم





لوگو



اگر قصد شروع کار تجاری دارید، لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی است باید حتما آن را داشته باشید. لوگوی یک کمپانی سمبل تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت شماست. ارائه لوگو در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور می تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی نقش مهمی ایفا کند.


رنگ



رنگ ها گویا ترین و پر معنی ترین عناصر هر طرح هستند. ممکن است چاپ طرح های رنگی گران باشد اما بکار بردن رنگ در طراحی بروشور ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب خود را به گونه ای برجسته تر و چشم گیر تر در بروشور معرفی می کنید.
میانگین زمانی که یک فرد صرف نگاه کردن به یک بروشور می کند 7 ثانیه است، و این رنگ است که بیننده را ترغیب به توجه و صرف زمان بیشتر می کند. بروشورهای زیادی روی میز مشتریان و کاربران شما وجود دارد، که دراین میان بروشور شما باید جلب توجه کند و بدرخشد. هیچ چیز به جز رنگ زیبا و جذاب به چشم نمی گوید به من نگاه کن!


عکس ها



بروشور خود را با متن ها و مطالب خسته کنند دچار خفگی نکنید. یکی از عناصری که کمک می کند بروشو شما جلب توجه کند عکس ها و عناصر گرافیکی هستند که بینندگان را مجذوب و شیفته می کنند. بنابراین صرف هزینه های بالا برای تهیه یک عکس مناسب ارزش دارد.


اولویت بندی



بیشتر افراد ابتدا به تصاویر، سپس به رئوس مطالب و در آخر به جزییات توجه می کنند. این قانون را در طراحی بروشور خود در نظر داشته باشید و مطالب مهم تر و اطلاعات فروش را با کمک تصاویر و رئوس مطالب برجسته و جلو دید قرار دهید.


فرمول "کمترین بیشترین است"



"کمترین بیشترین است" مهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری بیش از 7 ثانیه به بروشور جلب شود. همیشه وقتی متن موجود در بروشور کم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند. همچنین بیش از 3 نوع فونت برای متن بورشور استفاده نکنید و سعی کنید فونت های خوانا را بکار ببرید.


یکنواختی



فقط یک فضای کوچک از بروشور را با رئوس مطالب بزگ پر نکنید. برای رئوش مطالب، بدنه متن و زیرنویس ها از فونت و سایز یکنواخت و سازگار استفاده کنید. با این کار بروشور شما نما و ظاهر دلپسند تری پیدا می کند.


فضا



سعی کنید ابتدای متن ها را با نقطه گذاری مشخص کنید و تا حد امکان پاراگراف ها را کوتاه و مختصر نمایید، این باعث می شود علاقه خواننده به خواندن مطالب بیشتر شود. بین خطوط فاصله مناسب ایجاد کنید تا بروشور جذاب تر و خوانا تر باشد. همچنین کلمات را زیاد به هم نچسبانید.


ویرایش



اگر در بروشور شما غلط املایی وجود داشته باشد، گرامر جملات ضعیف باشد، اشتباهی در طراحی و یا ارائه اطلاعات رخ داده لاشد، کار سخت و طاقت فرسای شما به هدر خواهد رفت. از یک ویراستار بخواهید بروشور شما را ویرایش کند تا هیچ گونه اشتباهی در متن و یا طرح آن وجود نداشته باشد. پس از آن بروشور را به چند فرد صادق نشان دهید تا نظر خود را راجع به آن اعلام کنند.
اگر از لحاظ مالی در مضیقه هستید، بهتر است کار ویرایش بروشور را دو بار انجام دهید. در پایان قبل از اینکه طرح را برای چاپ بفرستید، فهرستی از افرادی که بروشور را تایید خواهند کرد تهیه کرده و مطمئن شوید هر یک از آن ها به صورت سلسله مراتب کپی بروشور را امضا کرده اند.


اهمیت تصاویر برای بروشور



تصاویر و عکس ها برای یک طراحی موثر بسیار مهم هستند. آن ها خواننده را مجذوب محتوای بروشور می کنند و کمک می کنند خواننده درک بهتری از کار شما پیدا کند. برای داشتن یک ارتباط موثر و مفید باید تصاویر را با دقت انتخاب و آن هایی را که فلسفه و تصویر کار و کمپانی شما را به خوبی بیان و پیشرفت شما را تضمین می کنند به بروشور خود اضافه کنید. این امر شما را در رسیدن به اهدافی که به خاطر آن ها تبلیغ می کنید یاری می کند.
در ادامه چند تصویر مناسب و تاثیرگذار را می بینید.


عکس محصولات



می توان گفت عکس محصولات مهمترین آیتم جلب کننده و محرک است که می توان در بروشور بکار برد. در معرض نمایش قرار دادن محصولات و سرویس هایی که شما ارائه می کنید در بالا بردن میزان فروش و بازاریابی محصول بسیار مهم است. البته باید دقت لازم بکار برده شود تا بروشور شبیه کاتالوگ نشود. شما می توانید بهترین عکس از آیتم های مهم کمپانی خود را در طراحی بروشور بکاربرید تا مشتریان و افراد هدف را بهتر به خود جذب کند.


عکس های گروهی



عکس های گروه یا تیم حاضر در کمپانی شما باید حتما در برشور گنجانده شود. شما می توانید عکس هایی از افراد تازه استخدام شده نیز اضافه کنید. شما با معرفی اعضای گروه تان می توانید به افراد خوش آمدگویی کنید.
با این کار مشتریان و مصرف کنندگان محصولات شما بیشتر قدردان و سپاسگزار فعالیت شما خواهند بود چون این گونه با افرادی که پشت صحنه تولید هر محصول هستند و همچنین با خدمات آن ها آشنا می شوند.

تصویری از دفتر کار
سعی کنید عکسی از دفتر کار یا شرکت خود در بروشور قرار دهید. سازماندهی و چیدمان فیزیکی دفتر کار شما بازتابی از تلاش شما و کارمندان تان است. یک محیط مرتب و منظم، میزان نظم و نرتیب و حرفه ای بودن کمپانی شما را به مصرف کنندگان نشان می دهد.



انواع بروشور




بنا بر سایز و شکل صفحات، بروشورها انواع مختلفی دارند. متداول ترین بروشورها عبارتند از:


بروشور دو لت



بروشور دو لت بهترین روش برای تبلیغ کار و فعالیت تجاری شماست، چون خواندن مطالب آن آسان تر و زمانی که صرف خواندن آن ها می شود کمتر است. بروشورهای دولت به دلیل اینکه قابلیت خواندن و حمل بهتر و آسان تری دارند در رقابت های تجاری نقش حیاتی تری ایفا می کنند.

بروشورهای سه لت



موفقیت خود را با طراحی بروشورهای سه لت تضمین کنید. طراحی بروشورهای سه لت یکی از متداول ترین شکل های طراح بروشور است که هیچ گاه نمی توان اهمیت آن را انکار کرد. مهم ترین ویژگی این بروشور این است که فضای زیادی برای ارائه اطلاعات در آن وجود دارد. این نوع بروشور اغلب به عنوان آگهی های تبلیغاتی موثر مورد استفاده قرار می گیرد.


بروشورهای Gate-fold (ضمیمه)



بروشورهای Gate-fold یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در بازاریابی است که اگر به شیوه مناسب مورد استفاده قرار گیرد نتایج چشم گیر و قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. اگر چه هزینه چاپ این نوع بروشور بیشتر از چاپ بروشورهای معمولی است، اما در نوع خود منحصر به فرد و مدرن است.


بروشور Z-fold




بروشورهای Z-fold اغلب به عنوان بروشورهای بروشورهای سه لت مورد استفاده قرار می گیرند، چون مانند بروشورهای سه لت دارای سه تا یا لایه هستند. این بروشورها شامل 6 پنل هستند که یکی از آن ها پنل رویی و یکی پنل پشتی به شمار می آید. سایر پنل ها پنل های داخلی هستند. این گونه بروشور اغلب برای ارائه اطلاعات محصول و جزییات کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه قیمت این نوع بروشور با قیمت بروشورهای سه لت برابر است استفاده از آنها رایج تر می باشد.
امیدوارم با ارائه این پست توانسته باشیم اطلاعات سودمندی در مورد طراحی موثر یک بروشور در اختیار شما قرار داده باشیم.

منبع: پرشین جی اف ایکس
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  | ***  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  *** |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CentralWeb تشکر کرده اند:
HESAM-007, CAPTAIN PILOT, MASTER

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

935

تشکر کرده: 120 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 تیر 1386 02:01

محل سکونت

I.R.Iran

آرشيو سپاس: 3600 مرتبه در 672 پست

Re: چگونه يك طراح حرفه ای شويم؟

توسط CentralWeb » شنبه 12 شهریور 1390 09:44

10 راهکار هوشمندانه برای افزایش مهارت در فتوشاپ

راهکار هایی برای افزایش مهارت در فتوشاپ

فتوشاپ یکی از پر طرفدارترین نرم افزارهای طراحی است که اغلب طراحان سایت و گرافیست ها از آن استفاده می کنند. اگر تازه شروع به استفاده از فتوشاپ کرده اید، چیزهای زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد که باید آنها را یاد بگیرید. اگر هم در این نرم افزار مهارت دارید، همیشه نکات ظریفی برای یاد گرفتن وجود دارد. در این مقاله نکات غیر تکنیکی را به شما آموزش خواهیم داد که مطمئنا مهارت های شما را در فتوشاپ افزایش خواهد داد.

همین طور که در زیر مشاهده می کنید، حداقل 10 روش برای بهبود موثر مهارت های شما در فتوشاپ، با استفاده از منبع قابل دسترس اطراف، وجود دارد.




1. دنبال کردن دستورالعمل ها
باید در دنبال کردن دستورالعمل هایی که در آموزش های مختلف وجود دارد جسور و کوشا باشید. این کلید دست یابی به نتایج مناسب و مطلوب در فتوشاپ است. ممکن است شما چند مهارت مختلف داشته باشید که با اطلاعاتی که در آموزش ذکر شده است همخوانی داشته باشد، اما بهتر است دقیقا همان دستورالعمل ذکر شده را دنبال کنید. این دستورات مسیرهای منطقی است که از ابتدای آموزش تا رسیدن به نتیجه نهایی شما را در مسیری مناسب و صحیح برای رسیدن به خط نهایی قرار می دهد.

2. تحقیقات خود را انجام دهید
اگر از روش هایی که در یک آموزش خاص بکار برده شده است راضی نیستید، توصیه می کنیم برای یافتن راه مناسب به تحقیق و جستجو بپردازید. اینترنت منبع با ارزشی از راهنمایی است که بر اساس تجارب شخصی افراد گردآوری شده اند. شما می توانید از طریق این آموزش ها نکات زیادی در مورد موضوع مورد نظر خود پیدا کرده و آنها را به صورت عملی در هنگام طراحی با فتوشاپ بکار ببرید.



3. تمرین، تمرین و تمرین
مهارت هایی که شما در زمینه کار با فتوشاپ یاد می گیرید بر پایه تمرین هستند. اگر شما اصول و مبانی را در کار شخصی خود اعمال نکنید، هیچ نکته خواندنی در مورد طراحی یک عنصر یا آیتم خاص وجود نخواهد داشت. تمریناتی که شما با انجام پروژه های واقعی انجام می دهید بسیار با ارزش و گرانبها هستند. این تمرینات مهارت و توانایی شما را در انجام اوناع مختلف کارها و پروژه ها ارتقا می بخشد. سایت Google بهترین راه برای پیدا کردن آموزش های فتوشاپ است.

4. بازدید از وب سایت های آموزشی فتوشاپ
از وب سایت های آموزشی که اطلاعات تئوری و عملی کاملی در مورد فتوشاپ در اختیار شما قرار می دهد بازدید کنید. گروه Collis فهرستی از وب سایت هایی را که با این هدف فعالیت می کنند را در اختیار شما قرار داده است. این وب سایت ها عبارتند از PhotoshopStar و Tutorial 9 و Tutorial Dog و PS Hero و PhotoshopGUIDesign و Abduzeedo و Digital Grin و Worth1000. وب سایت های PhotoshopTutorials.ws و PSDFAN نیز در زمینه بهبود و ارتقاء مهارت های کاربران برنامه های آموزشی و راهکارهای مناسبی در اختیار خوانندگان خود قرار داده اند که البته همگی به زبان انگلیسی هستند و توصیه ما مراجعه به قسمت آموزش های فتوشاپ در سایت persiangfx.com است که آموزش های مفیدی به زبان فارسی در آنجا وجود دارد.

5. بکاربردن تئوری هایی که یاد گرفته اید
کار کردن با برنامه فتوشاپ به گونه ای است که کاربر بعد از مدتی به این باور و نتیجه می رسد که باید هر چیزی را که می خواند به طور عملی آن را تمرین و تجربه کند. شما هچنین با کار کردن با این برنامه به انعطاف پذیری می رسید و سعی می کنید قوانین و تئوری ها را آزمایش و اجرا کنید به این امید که مطلب جدیدی به دانش و اندوخته های عملی شما افزوده شود. تمرین سناریویی به شما کمک می کند تا توانایی ها و مهارت خود را در یادگیری ترفندهای تجاری بالا ببرید. وقتی مهارت شما در فتوشاپ رشد پیدا کرد، خواهید فهمید که برخی از راه حل ها را می توان با تمرین و تجربه بدست آورد تا پرداختن صرف به اصول تئوریک یک برنامه.




6. یادگیری مبانی و اصول اولیه
یک راه کار خوب برای غلبه بر چالش ها و سختی های فتوشاپ کار کردن با مبانی و پایه های اصلی است. قبل از اینکه به سراغ یادگیری تکنیک های پیشرفته بروید بهتر است ابتدا در تکنیک های اولیه استاد شوید. آنها گذر از یک مرحله به مرحله دیگر را به مرور زمان آسان تر می کنند. وب سایت هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا این مبانی را یاد بگیرید. Elite by Design برنامه هایی تدارک دیده است که به افراد یاد می دهد چگونه از فتوشاپ به طرز صحیح و دست استفاده کنند. این وب سایت در ابتدا به آموزش واسط ها و کلیدهای میانبر می پردازد. ممکن است این مطالب خشک و حوصله سر بر باشند اما به دانش آموزان کمک می کنند تا به خوبی از عهده موقعیت های پیچیده برآیند. که معادل فارسی یا به عبارتی برای کاربران فارسی زبان همان آموزش های مقدماتی فتوشاپ که زیر مجموعه آموزش فتوشاپ در سایت پرشین جی اف ایکس است توصیه می شود.

7. استفاده از جلسات و دوره های تمرینی ضمیمه برنامه
سعی کنید از آموزش هایی که همراه برنامه است استفاده کنید چون آنها برای همان برنامه خاص انتخاب شده اند و به گونه ای نوشته شده اند که برای یادگیری مناسب و مساعدند. برای مثال هدف شما باید این باشد که همه آموزش هایی که پیشنهاد شده است را انجام دهید سپس باید مطمئن شوید که در موقعیتی قرار گرفته اید که بیشتر کارهای اولیه و اصولی مربوط به برنامه را کاملا فراگرفته اید و به خوبی می توانید از عهده آنها برایید. اما اگر مشکلی با این آموزش داشته باشید حتما شکافی و مشکلی را که در رابطه با آن مهارت وجود دارد را احساس خواهید کرد.

8. شرکت کردن در بلاگ ها و فروم ها
عضویت و شرکت کردن در فروم ها و بلاگ هایی که در آنها در مورد آخرین تکنولوژی های فتوشاپ بحث می شود راهکار بسیار خوبی است. آنها چشم اندازه های با ارزشی در رابطه با نحوه ارتقای مهارت های شما در این برنامه در اختیارتان قرار می دهند. همچنین انتقادهای سازنده ای از طراحان دیگر دریافت می کنید در نتیجه دورنماو چشم انداز متفاوتی نسبت به کاری که قصد انجام آن را دارید بدست خواهید آورد.



9. تبادل و به اشترک گذاشتن اطلاعات
سعی کنید اطلاعات و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. یعنی شما با آموزش و انتقال اطلاعات خود به دیگران بهتر می توانید مهارت های خود را بهبود دهید و نیز تمرین خوبی برای شما خواهد بود. این در مورد فتوشاپ نیز صادق است. اگر شما زمانی را به نوشتن یک بلاگ و یا فروم اختصاص دهید و مطالب را که تا کنون یاد گرفته اید را در آن قرار دهید، مطمئنا در آن زمینه و آن موضوع متخصص و خبره می شوید. بلاگ بازخوردهایی را که می تواند برای بهبود و ارتقاء دانش و مهارت شما مفید باشد را جذب می کند.

10. هنگام کار کردن یادداشت برداری کنید
هنگامی روی پروژه های فتوشاپ کار می کنید، از فرایندهایی که در طول کار انجام می شود یادداشت برداری کنید. این کار کمک می کند مراحل هر آنچه در طی تکمیل پروژه اتفاق می افتد مشخص باشد. مزیت دیگر این کار این است که نکات مهمی که برای ساخت یک پروژه فتوشاپ لازم است را به صورت مکتوب در اختیار دارید. این مطالب برای مبتدیان مانند یک کتاب تجدید چاپ شده است. اگر به مصالبی که در این یادداشت ها نوشته شده است اطمینان ندارید، توصیه می کنیم به بازخوردهای افرادی که در زمینه فتوشاپ تجربه بیشتری دارند توجه کنید، آنها به شما کمک می کنند تا شکاف ها و اشکالات را به خوبی برطرف کنید.



منبع: پرشين جي اف ايكس
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  | ***  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  *** |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CentralWeb تشکر کرده اند:
HESAM-007, CAPTAIN PILOT, MASTER

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

935

تشکر کرده: 120 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 تیر 1386 02:01

محل سکونت

I.R.Iran

آرشيو سپاس: 3600 مرتبه در 672 پست

Re: چگونه يك طراح حرفه ای شويم؟

توسط CentralWeb » شنبه 12 شهریور 1390 09:45

نکاتی اساسی در مورد طراحی وب

طراحی خوب و کاربر پسند مثل هوایی است که ما در آن تنفس می کنیم، یعنی چیزی که به آن نیاز داریم و بدون اینکه فکر کنیم از آن استفاده می کنیم. اگر تا به حال از یک طراحی بد استفاده کرده باشید، هنگام گردش در وب سایت با چالش مواجه می شوید، از کلیک کردن منصرف می شوید چون به چیزی که به دنبال آن بودید دست پیدا نکرده اید، قادر به کامل کردن آنچه در ذهن خود داشتید نشده اید حتی بیشتر دچار سردرگمی شده اید، پس به این نتیجه می رسید که در انتخاب خود اشتباه کرده اید.
وب سایت ها تصاویر زیبا نیستند، آنها برای استفاده افراد ایجاد شده اند، بنابراین اهمیت زیادی دارد که ما به عنوان یک طراح زمان مناسب و کافی صرف فکر کردن در مورد مزایای یک طراحی خوب بکنیم. در این مقاله چند مورد از مزایای اساسی و نکات مهم را که به شما کمک می کند یک طراح خوب شوید برای شما ذکر خواهیم کرد.





1- تجزیه و تحلیل کاربران




در هر وب سایت حداقل 3 مدعی یا طرف دعوی وجود دارد- مالک سایت یا مشتری، کاربران سایت و طراح یا سازنده سایت. در حقیقت اغلب چندین گروه کاربر، چند مالک مختلف و چند فرد در تیم طراحی وجود دارد. این ها عواملی هستند که باعث می شود مردم از کاربران دایمی و ماندگار یک وب سایت شوند.
نکته ای که در مورد ماندگاری وجود دارد این است که هر کس معمولا نیازهای متفاوتی دارد. مشتریان شما یک دستور کاری دارند- آیا این رییس را راضی و خشنود می کند، بزرگ تر کردن لوگو و البته پیام را به خوبی می رساند. کاربران شما نیز دارای دستور کار هستند- کاری که آنها سعی در اجرای آن دارند، اطلاعاتی که برای رسیدن به آن تلاش می کنند. و البته خود شما نیز دارای یک دستور کار هستید- به نمایش گذاشتن یک گالری CSS جذاب و دوست داشتنی، راضی کردن رییس، وارد کردن همه موارد و جزییات در طرح قبل از ساعت 5 بعد ازظهر که شما می خواهید از منزل خارج شوید. نکته حایز اهمیت این است که باید به یاد داشته باشید که کاربران در درجه اول اهمیت قرار دارند. اگر می خواهید یک وب سایت موفق داشته باشید باید برنامه های خود را با نیازهای کاربران همسو کنید در این صورت است که کاربران خوشحال می شوند و اطلاعات مورد نظر خود را بدست می آورند. به همین دلیل است که می گوییم اولین کاری که باید در برنامه ریزی برای طراحی وب سایت انجام دهید بررسی این مسئله است که چه کسی مخاطب شماست.

سطح یا کلاس کاربران یا مخاطبان
کلمه مخاطب هدف به گروهی از مردم اشاره می کند که ما آنها را در استفاده از وب سایت مورد هدف قرار می دهیم. واقعیت بیششتر مثل این است که انبوهی از افراد قصد استفاده از وب سایت را دارند، چه ما دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم، و این کاملا به ما بستگی دارد که چگونه به این افراد سرویس دهی کنیم. بنابراین من ترجیح می دهم به سطح یا کلاس مخاطبان فکر کنم، که گروهی از مردم هستند که قصد استفاده از یک سایت را دارند.
هر طبقه از مخاطبان دارای مجموعه ای از کارها هستند که سعی دارند آنها را انجام دهند و اطلاعاتی که به آن علاقمند هستند. وظیفه شما به عنوان یک طراح وب کشف این موضوع است که این دسته از مردم چه کسانی هستند، چه چیزی می خواهند و چگونه از یک وب سایت استفاده می کنند. برای پیچیده کردن موضوع، شما می توانید یک مخاطب را با چند روش مختلف تجزیه و تحلیل کنید، کسانی که از بقیه مفید ترند.

برای مثال شما می توانید روی وب سایت Psdtuts+ چهار دسته مخاطب مشاهده کنید:
1. فتوشاپ و طراحی برای کاربران مبتدی و آماتور
2. طراحان وب و طراحان گرافیکی
3. طراحان گرافیک کامپیوتری
4. بازدیدکنندگان علاقمند تصادفی

ممکن است یک روش دیگر برای دسته بندی مخاطب مناسب باشد. روش دیگری که برای تفکیک مخاطب وجود دارد به این شرح است:
1. افراد مربوط به یک هیات یا گروه برای یادگیری فتوشاپ
2. خوانندگان معین که فقط مهارت های خود را دنبال می کنند
3. خوانندگان معمول و معین شرکت کننده در انجمن
4. خوانندگان معین که به دنبال وقت گذارنی هستند
5. بازدیدکنندگان گذری یا تصادفی

با نگاه به این شیوه طبقه بندی متوجه می شوید که انواع مختلفی از مخاطبان با اهداف متفاوت از Psdtuts+ بازدید می کنند. نتیجه ای که از این تفکیک بدست می آوریم این است که افراد گروه اول و دوم بیشتر وارد Plus system شده و دسته 1 و 4 علاقمند به ملحق شدن به گروه Flickr هستند و به هیمن ترتیب. سپس شما تعداد افراد موجود در هر گروه از مخاطبان را تخمین می زنید و به این نتیجه می رسید که پر اهمیت ترین و کم اهمیت ترین موضوعات سایت کدامند.





اولویت بندی کارهای کاربران
پس از اینکه مجموعه کاربران تعیین شد و نوع کاری که میخواهند روی سایت انجام دهند را فهمیدید و نیز تفاوت های مهم و عمده میان مجموعه ها مشخص شد، می توانید روی اولویت های کاری کاربران متمرکز شوید. در اینجا مهم تر از همه، اهداف مشتری یا مالک سایت است که روی کار می آید چون آنها هستند که میزان اهمیت گروه های مختلف کاربران را تعیین می کنند.
مجددا به مثال Psdtuts+ باز می گردیم. یکی از مهم ترین کارهای کاربر قرار گرفتن در Plus system است، چون این چیزی است ک برای سایت هزینه می کند، پس ولو اینکه"افراد مربوط به یک هیات یا گروه برای یادگیری فتوشاپ" به بزرگی گروه "خوانندگان معین که به دنبال وقت گذارنی هستند" و "خوانندگان معمول و معین شرکت کننده در انجمن" نیستند، باز هم مهم ترین گروه هستند. در نتیجه، ما بهترین فضای صفحه (قسمت بالای سمت راست نوار کناری) نزدیک محل الحاق شدن Plus را به آنها اختصاص می دهیم.
از سوی دیگر "خوانندگان معمول و معین شرکت کننده در انجمن" یک گره کاملا بزرگ است اما شامل گروهی از افراد نیزمی شود که هم با سایت آشنایی دارند و هم می خواهند کار بیشتری انجام دهند، بنابراین چیزی مثل گروه Flickr می تواند کمی نزدیک نوار کناری، یعنی جایی که قابلیت دسترسی دارد اما نه فورا، قرار می گیرد.

تقسیم بندی غرایز، تحلیل، قضاوت صحیح (عرف، حس مشترک، عقل سلیم)
سرانجام پس از پایان یافتن تعیین گروه های مخاطب، چیزی که آنها می خواهند و کاری که انجام خواهند داد ترکیبی از غریزه، تحلیل و کاوش و عق سلیم است. من فکر می کنم مهارت و میزان بودجه شما هر قدر باشد، بهتر است یک تحلیل کوتاه از گروه های مختلف بنویسید. اغلب این کار شما را وادار می کند تا به روابط و موضوعاتی که ممکن است به ذهن تان نرسد توجه کنید.
پس از آن شما می توانید یک تحلیل جامع به مشتری یا مالک سایت ارائه کنید. در بیشتر موارد شما باید بدانید که آنها مطالب در مورد گروه های مخاطب به شما می گویند که شما در غیر این صورت هرگز متوجه آنها نمی شدید. و هر چه بیشتر در مورد کاربران اطلاعات داشته باشید، بهتر می توانید برای آنها سایت طراحی کنید.


2. شما می توانید با دیدن مردم چیزهای زیادی یاد بگیرید




بهترین راه برای شناخت اینکه افراد چگونه از یک وب سایت استفاده می کنند، تماشای آنها در حال استفاده از یک سایت است. به این کار امتحان کردن کاربر گفته می شود و انجام این کار برای مدت زمان طولانی یک کار پر فشار و طاقت فرسا است که تنها برخی از آژانس ها مایل به انجام آن هستند. مطمئنا تست کردن کاربران رسمی کاری است که خارج از بودجه بیشتر پروژه های طراحی است.
امتحان کردن کاربر برای شما به عنوان یک طراح وب کار بسیار مفیدی است
اولین چیزی که باید تشخیص دهید، این است که زمان مناسب برای انجام هر نوع تست بر روی کاربران چه زمانی است، این باعث می شود شما به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید. شما با دقت روی عملکرد و نحوه استفاده کاربران از یک وب سایت متمرکز می شوید و این یک فرصت خوب است که شما با دیدن کار آنها شگفت زده خواهید شد. چیزهای که فکر می کنید واضح و مشهود هستند همیشه این گونه نیستند، مثلا متنی که فکر می کردید چیزی را توضیح می داده، هرگز خوانده نشده است، و به طور کلی کاربران کاری را انجام می دهند که تصور آن نشده است. اگر بتوانید در حین استفاده کاربر از وب سایت به طور دوستانه با او وارد صحبت شده و نحوه کار او را به طور شفاهی نیز از او بپرسید خیلی بهتر خواهد بود.

روش های صحیح تست کاربر
اگر می خواهید تست های رسمی و صحیحی انجام دهید، یکی از ساده ترین و ارزشمند ترین روش ها استفاده از ارزیابی اکتشافی Jakob Neilsen است (Heuristic Evaluation).برخلاف نام ترسناکش، این روش روی مجموعه ای از رفتارهای کاربران در استفاده از وب سایت انجام شد، سپس آنها را با یک گروه ویژه به نام گروه اکتشافی ارزیابی کردند. از گروه اکتشافی که به طور معمول در این آزمایش مورد استفاده قرار می گرفت مجموعه ای از 10 کشف کننده مفید و کارآمد و فرایند حقیقی (Neilsen's set of 10 Usability Heuristics) چگونگی انجام تست توسط شماست (how you conduct the testing) که توسط Neilsen در یک مقاله قابل فهم و ساده توضیح داده شده است.
نکته ای که در مورد Heuristic Evaluation وجود دارد این است که شما برای انجام آزمایش نیازی به افراد متعدد ندارید، در حقیقت 5 نفر باید حدود 75% از کل مشکلات موجود در قابلت های استفاده از وب سایت را پیدا کنند، در حالیکه دو برابر این تعداد یعنی 10 نفر 85% کل نمره را بدست می آورند. من حدس می زنم 5 نفر باید از بقیه متمایز باشند، بنابراین نظریه که افراد مختلف مشکلات متفاوتی پیدا می کنند.
بر اساس یک مطاله موردی، ارزش و بهای استفاده از این روش حدود 10.500 دلار بوده و سود مورد انتضار 500.000 دلار تخمین زده شده است، که این مقدار متحیر کننده است.

دشواری های تست کاربر
در اختیار نداشتن 10.500 دلار به این معنا نیست که شما نمی توانید از مزایای تست کاربر بهره مند شوید. سرانجام همه شما نیاز به تعداد کمی از افراد دارید که می توانید برای هر نفر 10 دقیقه زمان در نظر بگیرید. قبل از هر چیز برای تست کردن، نیاز به سازماندهی و برنامه ریزی آن چیز خواهید داشت. این می تواند شامل تهیه کاغذ و قلم تا مدل های فتوشاپ شود. سپس باید چند ایده در مورد چیزی که به دنبال آن هستید و در ذهن می پرورانید پیدا کنید.
حالا با نمونه مورد آزمایش صحبت کنید، در نتیجه آنها متوجه کاری که سعی در انجام دادن آن دارند می شوند. برای مثال، شما قصد خرید بلیط کشور فیجی را دارید و به این صفحه می رسید سپس به آن ها یک سری عکس یا تکه کاغذ نشان می دهید. اگر آن کار واقعا کاربرد نداشت سپس توضیحات خود را به صورت عملی ارائه کنید- هم می توانید نشان دهید وقتی روی چیزی کلیک می کنند چه اتفاقی می افتد و هم می توانید صفحه وب سایت را تغییر دهید.
من شخصا فکر می کنم تصاویر بهتر هستند چون شما می توانید ببینید ماوس فرد دقیقا به کجا حرکت می کند، آنها در حال دیدن چیزهایی هستند که به آنچه در حقیقت می بینند نزدیک است، اما در همان زمان شما نیازی به ساخت یک سایت کامل ندارید.
در حین انجام تست نباید خیلی صحبت کنید، به یاد داشته باشید که شما یک ناظر هستید. در پایان کار فرصت کافی برای پرسیدن سوالات خود خواهید داشت. سوالات خود را در حین مشاهده یادداشت کنید.
همین! نه نیازی به لباس سفید آزمایشگاه دارید و نه تجهیزات مخصوص، شما فقط به چند دوست نیاز دارید که خودشان طراح نباشند.





3rd Party Paid Services
پس از نوشتن تمام اتفاقاتی که برای من افتاد به سراغ یک سرویس ارزان قیمت رفتم که می توانست شرایط تست کاربر را فراهم کند. این شرکت UserTesting.com است که برای شما یک فیلم ویدئوی و یک خلاصه وضعیت مکتوب با استفاده از سایت شما با یک فرد حقیقی تهیه می کند که با 19 دلار برای یک فرد تست شونده آغاز شده و اگر تعداد تست شودگان به 100 نفر برسد برای هر فرد 1.699 دلار دریافت می کند. من نمی توانستم بگویم این افراد تا چه اندازه عینی هستند، اما مجبور بودم بگویم برای بدست آوردن 5 نفر 100 دلار می پردازم که این برای یک پروژه متوسط رقم بدی نبود.
باید به خاطر داشته باشید که می توانید تنها از یک سرویس مثل این با یک وب سایت که واقعا در حال کار است استفاده کنید اگر سعی در انجام این تست بر روی مدل های فتوشاپ و یا روی قاب سیمی کاغذ و قلم هستید، با سختی هایی مواجه خواهد شد.





ابزارهای تحلیل اجرای پست
امروزه ابزارهای آماری فراوانی وجود دارد که شما می توانید برای آزمایش افرادی که از یک سایت استفاده می کنند بکار برید. در اینجا تعدادی از این ابزارهای تحلیلی را به شما معرفی می کنیم:

1. تحلیل کلیک- CrazyEgg و Google Analytics Site Overlay و ClickHeat با کمک این سرویس ها می توانید ببینید کاربران کجا کلیک می کنند. من از این امکان در Google Analytics استفاده کرده ام (به مسیر Content > Site Overlay در منوی کنار بروید). این دقیقا نشان می دهد کاربران اغلب روی چه قسمتی از یک صفحه خاص تمرکز می کنند، البته چیزی در مورد اینکه کاربر قصد انجام چه کاری را دارد و یا سعی در رسیدن به چه هدفی را دارد نخواهید فهمید، بنابراین این تنها نصف داستان است.
2. تحلیل مسیر- بهترین پکیج های تحلیلی برای فهمیدن این که کاربران از چه مسیرهایی به یک سایت دسترسی پیدا می کنند می تواند توسط پکیج های آماری مثل Google Analytics تعیین و مشخص شود. بین تنظیم اهداف، اتفاقات، ردیابی صفحات موجود، و نیز جستجو با محتوا و نگاه کردن به مسیرهای راهنما، اطلاعات بیشتری از آنچه در ذهن دارید وجود دارد. من به شخصه دریافتم که گاهی این کار سخت و طاقت فرسا است و در واقع فقط از اهداف استفاده کردم، اما حدس می زنم بهتر است به جای نیازمند بودن بیشتر از آنچه به آن نیاز دارید در اختیار داشته باشید.
3. تست دوبخشی-بهترین پیکج های تحلیلی تست دو بخشی زمانی است که شما بین دو ورژن مختلف از یک صفحه به طور یکی در میان رفت و آمد می کنید تا ببینید چه چیزی هر یک چگونه تغییر پیدا می کند. این یک راهکار کاملا مفید برای فهم چگونگی بهبود فروش و لندینگ پیج ها است، اما شما می توانید از آن در انواع طراحی های کاربر پسند استفاده کنید.

منبع: پرشين جي اف ايكس
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  | ***  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  *** |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CentralWeb تشکر کرده اند:
HESAM-007, CAPTAIN PILOT, MASTER

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

935

تشکر کرده: 120 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 تیر 1386 02:01

محل سکونت

I.R.Iran

آرشيو سپاس: 3600 مرتبه در 672 پست

Re: چگونه يك طراح حرفه ای شويم؟

توسط CentralWeb » شنبه 12 شهریور 1390 09:47

نکاتی در مورد طراحی پوستر


پوستر یک رسانه بصری ساده است که با اطلاعات ضروری که در مورد یک محصول ارائه می کند با مخاطب ارتباط موثری برقرار می نماید. یک طراحی می تواند با نگاه به یک صفحه سفید و تخیل پردازی برای طرح پوستر الهام بگیرد. در عین حال اگر او با نحوه شروع طراحی پوستر آشنا نباشد هیچ منبع الهام بخشی نمی تواند کمک کند.




توجه کردن
شما در ابتدا باید در مورد عکس ها و یا طرح های گرافیکی که قصد استفاده از آنها را دارید تصمیم گیری کنید. برخی از طراحان ترجیح می دهند از تصاویر گرافیکی زیاد استفاده کنند، که حتی گاهی باعث تخریب تخیلات و تصورات آنها نسبت به آنچه در مورد طرح نهایی پوستر در ذهن داشته اند می شود. برخی دیگر سعی می کنند از فضاهای باز زیاد برای ایجاد یک محیط تاثیر گذار استفاده کرده و مطلب را در یک قسمت محدود متمرکز کنند. البته نقش فونت را نمی توان نادیده گرفت چون یک فونت ماسب در یک پوستر باعث متوقف کردن عابر و جلب توجه او برای خواندن مطالب آن می شود. نکته ای که به آن اشاره شده اصل اولیه طراحی یک پوستر خوب و مطلوب است.



2. پوستر را ساده طراحی کنید
شما ایده های خود را بواسطه رنگ ها و عناصر گرافیکی و متن به تصویر می کشید، اما به یاد دشته باشید که بکار بردن حجم زیادی از متن در پوستر اصلا ایده خوبی نیست. شما می توانید یک آدرس اینترنتی برای کاربرانی و مخاطبانی که به دنبال جزییات هستند در پوستر قرار دهید. هیچ کس نمی خواهد بایستد و مدت وقت خود را صرف خواندن مطالب یک پوستر کند.



3. از فونت های جذاب و زیبا استفاده کنید
از فونت هایی عجیب و غریب استفاده نکنید چون باعث رمز گونه شدن پوستر می شوند. برای مثال فونت sans-serif یک فونت مناسب برای عنوان است. از بکار بردن فونت های مختلف در طرح پوستر خودداری کنید.



4. در مورد اطلاعاتی که باید در پوستر قرار گیرد فکر کنید
پوستر را با ارائه قسمتی از اطلاعات ضروری و مهم شروع کنید، و به دنبال آن اطلاعاتی که به نسبت از درجه اهمیت پایین تری هستند را قرار دهید. قرار دادن اطلاعات با این ترتیب باعث می شود چشم بیننده هر قسمت را پس از دیگری دنبال کند تا به انتهای مطالب برسد.



5. استفاده هوشمندانه از رنگ ها
توجه به رنگ بندی پوستر اهمیت زیادی دارد. اگر قبلا چیزی در مورد تئوری رنگ نمی دانستید توصیه می کنم آن را یاد بگیرید. برای تکمیل رنگ بندی ها از تخیلات و قوه تصور خود استفاده کنید.



6. مختصر و مفید فکر کنید
هنگامی که روی طراحی پوستر متمرکز می شویم، حفظ و ایجاد تعادل نکته ای است که فکر ما را در گیر می کند. پوستر را با حجم وسیعی از اطلاعات سنگین و پیچیده نکنید. مطالب پوستر را به دو بخش تقسیم کرده و نکات مهم هر یک را ارزیابی کنید.



شکستن قوانین
حالا اگر قوانینی را که ذکر کردیم زیر پا بگذارید یک پوستر فوق العاده خواهید داشت. نکته مهم دانستن قوانین است بنابراین شما می توانید آنها را به گونه ای بهتر و موثر تر انجام دهید.
امیدوارم از خواندن مطالب این مقاله نکات جدیدی فرا گرفته باشید.

منبع: پرشين جي اف ايكس
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  | ***  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  *** |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CentralWeb تشکر کرده اند:
HESAM-007, CAPTAIN PILOT, MASTER

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

935

تشکر کرده: 120 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 تیر 1386 02:01

محل سکونت

I.R.Iran

آرشيو سپاس: 3600 مرتبه در 672 پست

Re: چگونه يك طراح حرفه ای شويم؟

توسط CentralWeb » شنبه 12 شهریور 1390 09:48

خود را به یکی از کاندیداهای پر طرفدار طراحی گرافیکی تبدیل کنید


هدف و انتظار کارفرما از استخدام طراح گرافیکی چیست؟
نیاز به طراحان گرافیکی روز به روز در حال افزایش است. تقریبا هر کمپانی و یا شرکت تجاری برای طراحی ابزارهای تبلیغاتی و ارتباطی خود به یک طراح گرافیست، چه استخدامی و چه مستقل، نیاز دارد. کار یک طراح در کمپانی ها دائما در حال نوسان است و کمپانی ها اغلب به دنبال طراحانی هستند که بتوانند به صورت مستقل و خارج از محیط کار فعالیت می کنند. بنابراین وقتی یک کارفرما به دنبال جذب یک طراح گرافیست است، مطمئنا به طراحی نیاز دارد که دارای مهارت ها و خصوصیات منحصر به فرد و ویژه باشد.
ویژگی ها و توانایی هایی وجود دارد که یک طراح می بایست از آنها بهره مند باشد. هیچ تعریف جامع و دقیق کلی از یک طراح گرافیست ایده آل وجود ندارد که یک کارفرما بتواند بر مبنای آن طراح خود را انتخاب کند. طراحان گرافیکی دارای پس زمینه ای مختلف، گروه های نژادی متفاوت و مکان های گوناگون هستند. بنابراین سلایق و سبک های آن ها نیز با یکدیگر فرق می کند. در هر حال، برخی از ویژگی های عمومی آن ها عبارت است از خلاقیت، روشنفکر بودن، داشتن ذهن باز و آزاد برای کاوش و جستجو در میان ایده های بکری که در اطراف وجود دارد. این ویژگی ها و خصایص عمومی به مراتب مهم تر از برخی ویژگی های خاص و ویژه ای است که طراحان از آنها برخوردارند.
نوع فعالیت کمپانی کارفرمای شما اهمیت زیادی ندارد. شرایط معینی وجود دارد که معمولا در آغاز به کار در همه مشاغل وجود دارد. سایت پرشین جی اف ایکس در اینجا مهم ترین عواملی را که یک کارفرما هنگام پیدا کردن یک طراح مد نظر دارد برای شما کاربران گرامی گردآوری کرده است. اگر از شما به عنوان یک طراح دعوت به همکاری شده است می توانید با خواندن نکات زیر خود را برای آغاز آن کار به بهترین وجه آماده کنید.
کارت های ویزیت و دیگر آیتم های طراحی شده توسط شما، از قیبل کارت پستال می تواند گزینه خوبی برای نشان دادن مهارت شما در کارتان باشد.

شهرت طراح گرافیست بسیار مطلوب است و خواهان زیادی دارد


شما برای انجام هر کاری به مهارت و استعداد انجام آن کار نیاز دارید تا بتوانید نیازهای آن شغل را برآورده کنید. مثلا برای طراحی گرافیکی، دو نوع مهارت عمده وجود دارد که کارفرما هنگام استخدام یک طراح به آنها توجه می کند؛ مهارت های سخت و مهارت های نرم. مهارت سخت به مهارتی گفته می شود که قابلیت اندازه گیری دارد و مهارت نرم به ویژگی ها و خصوصیات ذاتی هر فرد گفته می شود.
مهارت های سخت مربوط است به تمرینات و آموزش های شغلی، حرفه ای بودن و مهارت انجام کار در زمینه طراحی گرافیکی. مهارت نرم به ویژگی های شخصیتی مورد نیاز برای زندگی از قبیل کار کردن تحت فشار روحی و جسمی، کار گروهی و ویژگی های رفتاری بر می گردد. همچنین شما باید با طراحی آگهی های تبلیغاتی، وب سایت، پوستر، پکیج، کاتالوگ، بروشور، کارت پستال، تی شرت، بنر وب، تبلیغات بنر وب، نامه های خبری، کارت دعوت، بنر و ... آشنا باشید.


مهارت طراحی با کامپیوتر



با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، ابزارهای طراحی نیز در چند دهه اخیر و با ظهور رایانه در طراحی، تغییرات شگرفی را تجربه کرده اند. مهم نیست کمپانی و یا موسسه طراحی چقدر کوچک یا بزرگ باشد، مسئله ای که وجود دارد این است که امروزه طراحی با مداد و کاغذ دیگر کارایی ندارد.
شما حتما به کار با کامپیوتر نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین، وقتی به دنبال یک شغل هستید، فقط اینکه کار کردن با کامپیوتر را بدانید کافی نیست بلکه باید در این زمینه کارشناس باشید و بتوانید با سرعت با یک رایانه کار کنید. این کاملا واضح است که منظور از پیدا کردن مهارت در کار با رایانه، کار با نرم افزارهای طراحی است (Adobe Photoshop, Corel Draw, Freehand, Adobe Illustrator ). علیرغم همه این ها کسب مهارت در زمینه نرم افزتر و سخت افزارهای کامپیوتری از ملزومات کار هر طراح است، چون به این طریق قوه خلاقیت و مهارت طراحی آنها افزایش پیدا می کند.


مهارت در طراحی محصولات چاپی



چاپ رابطه عمیقی با طراحی دارد. تقریبا همه آیتم هایی که به هدف برقراری ارتباط و تبلیغات طراحی می شوند به چاپ می رسند. بنابراین یکی از مهارت هایی که کارفرمایان در طراح جستجو می کنند داشتن درک و دانش در مورد تولید و ساخت چاپ دیجیتالی است. طراحی چاپی نیاز به داشتن دانش در مورد نرم افزار صفحه آرایی، از جمله Adobe و InDesign و یا Quark Express و نیز مفاهیمی مثل تجزیه رنگ، شبکه بندی، master pages و ... دارد.
داشتن اطلاعات در مورد فرایند چاپ نیز یکی از ملزومات کار طراح است. اساسی ترین اطلاعات در مورد چاپ شامل درک و شناسایی فضا و محیط رنگ است. البته دانستن چگونگی عملکرد و بکار اندازی دستگاه چاپ برای شما ضرورتی ندارد.


مهارت های ارتباطی



مهارت ارتباطی موثر و کارآمد شامل مجموعه مهارت های سخت و مهارت های نرم می شود و امروزه از ارکان لاینفک هر شغل است. برای مثال طراح گرافیکی باید در طراحی و همچنین صحبت کردن توانایی ایجاد ارتباط موثر و شفاف با مخاطب را داشته باشد. این جنبه از کار طراحی اغلب دست کم گرفته می شود. یک طراح باید توانایی استفاده از کلمات و عباراتی را که مربوط به کار طراحی است و یک کارفرما آن را به عنوان یکی مهارت های اساسی برای استخدام طراح مد نظر دارد داشته باشد.


تحصیلات



جدا از تجربه، بیشتر کارفرمایان اغلب به تحصیلات کاندیدای مورد نظر برای طراحی نیز توجه می کنند. هر چند در مورد یک طراح بسیار با تجربه و حرفه ای، در اغلب مواقع از آیتم تحصیلات چشم پوشی می شد. سطح و میزان صلاحیت و شایستگی شما بستگی به نوع شغلی دارد وارد آن می شوید. اگر شما به دنبال شغلی هستید که به عنوان یک دستیار طراح مشغول به کار شوید و یا حتی به عنوان یک طراح که طبیعتا باید دارای مهارت فنی بیشتری باشد، مدرک دیپلم کافی است. برای موقعیتی های بالاتر از این، مدرک دانشگاهی چیزی است که شما حتما باید داشته باشید.


تفکر خلاق



یکی از مهارت های مفید برای یک هنرمند طراح این است که بتواند به پیرامون خود ماورای آنچه که هست فکرکند، و یا به عبارت دیگر خلاقانه فکر کند، یعنی توانایی خلق یک چیز از چیزی که وجود ندارد و به تصویر کشیدن آن در آیتم های مقیاس پذیر. یک طراح گرافیست باید بتواند آنچه را که مردم سعی می کنند با کلمات و آرزوهای خود بیان کنند کشف و آنها را واضح و شفاف به تصویر بکشد. این تصویر در نگاه اول واضح نیست، اما اینجا جایی است که خلاقیت به اوج خود می رسد.
کارفرمایان هنگامی که قصد دعوت به همکاری از یک طراح گرافیست را دارند مجذوب کاندیداهایی می شوند که دارای ذهن و تفکر خلاق هستند. آنها اغلب سولاتی مطرح می کنند و یا تست هایی از داوطلبین می گیرند تا بتواند میزان خلاقیت آنها را بیازمایند، و کسی که این آزمون ها را با موفقیت پشت سر گذارد کسی است که شغل مورد نظر را بدست می آورد.


ارائه پورتفولیو



یکی از منابع با ارزش و مهم برای یک طراح در هنگام پیدا کردن شغل ارائه یک پورتفولیوی حرفه ای است. این جنبه از زندگی حرفه ای اغلب مورد غفلت طراحان قرار می گیرد و از آن چشم پوشی می کنند. اصولا، طراحان فکر می کنند پورتفولیو متعلق به طراحانی است که در یک زمینه خاص شغلی بیش از 10 سال سابقه دارند و عنصر به این مهمی را که می توانند به آن افتخار کنند را با ارزش تلقی نمی کنند.
در نظر داشته باشید که حتی کوچک ترین دستاوردهای شخصی شما محتوایی است که پورتفولیوی شخصی شما را می سازد. یک پورتفولوی شخصی خلاصه ای از تلاش های شبانه روزی شما است که به عنوان یک طراح انجام داده اید.
ارائه پورتفولو اولین شانس و فرصت شماست تا خود را به کارفرما معرفی کنید، ارزش های خود را نشان دهید، تجارب کاری خود را توصیف کرده و زمینه سازی های لازم برای مراحل بعدی را انجام دهید. اگر یک طراح ماهر باشید ارائه پورتفولوی می تواند بخش قوت بخش مصاحبه شما باشد. بنابراین بهتر است جلسه معارفه را با ارائه پورتفولیو آغاز کنید تا کارفرما بتواند مراحل پیشرفت شما را مشاهده کند.


مهارت های دیگر
جدا از مهارت های معمول و عمومی که یک طراح باید از آنها برخوردار باشد، بهتر است از بین مهارت هایی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد یک یا دو مهارت را دارا باشید تا گنجینه مهارت های شما کامل شود.


طراحی وب



طراحی وب مفید ترین مهارتی است که می توانید به عنوان یک طراح در کنار مهارت های عمومی از آن برخوردار باشید. این مهارت پتانسیل شما را در پیدا کردن شغل در کمپانی ها و یا سازمان هایی که دارای وب سایت هستند بالا می برد. بنابراین اگر شما در کار طراحی وب نیز زبردست و چیره باشید می توانید از جمله افرادی باشید که کارفرما شما را در لیست انتظار خود قرار می دهد.


تصویر گری و طراحی



اغلب طراحان گرافیکی پس زمینه ای در هنرهای زیبا از جمله نقاشی، طراحی و تصویرگری دارند، اما در نهایت توجه خود را روی طراحی گرافیکی تجاری متمرکز می کنند. حفظ مهارت نقاشی و یا ارتقا آن به شما این امکان را می دهد تا طرح های خلاقانه و ابتکاری بیشتری خلق کنید و یا حتی آثار خود را به صورت آنلاین به فروش بگذارید. به علاوه شما می توانید در نظر کارفرما بسیار جذاب باشید چون با وجود شما، او دیگر نیازی به استخدام یک طراح ندارد و می تواند در هزینه صرفه جویی کند.


عکاسی



اگر شما به عنوان طراح حرفه ای در یک کمپانی پذیرفته شدید، مهارت عکاسی یکی از مهارت هایی است که باید در آن سر رشته داشته باشید. وقتی شما قدم در دنیای طراحی حرفه ای می گذارید، دیر یا زود نیاز به عکس برداری کردن پیدا می کنید. اگر شما فرصت و شانس کافی برای کار با یک کمپانی را پیدا کنید که یک دوربین در اختیار شما قرار دهد، سپس بهتر می توانید از آن استفاده کرده و به کارفرما اثبات کنید که می توانید برای شغل او بهترین گزینه باشید.

بسیاری از شما دارای مهارت هایی که در این مقاله ذکر شد هستید. به هر حال، بهتر است همیشه در پی کسب مهارت های تازه و جدید باشید.

منبع: پرشين جي اف ايكس
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  | ***  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  *** |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CentralWeb تشکر کرده اند:
HESAM-007, CAPTAIN PILOT, MASTER, parnian hosseini


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان