سقوط مرگبار میگ31 روسی

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22789 بار
تماس:

سقوط مرگبار میگ31 روسی

پست توسط Sami 1993 » سه شنبه 15 شهریور 1390, 9:16 pm

اخبار هوافضا و هوانوردي centralclubs به نقل از :

تصویر

سقوط مرگبار میگ31 روسی
یک فروند جت جنگنده میگ 31 نیروی هوایی روسیه روز سه شنبه در پرم در منطقه اورال این کشور سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند.

تصویر

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از 'ايگور كوناشنكوف' سخنگوي وزارت دفاع روسيه، جنگنده ميگ-31 در هنگام پرواز تمريني در 11 كيلومتري فرودگاه نظامي 'بالشوي ساوينو' از صفحه رادار محو شد.
جنگنده رهگير ميگ-31 قادر به انجام گشت هاي هوايي طولاني مدت و مقابله به اهداف پرنده ازجمله هواپيما و نيز موشك هاي بالدار مي باشد.
وزارت دفاع روسيه، به دنبال سقوط جنگنده ميگ-31 پرواز اين نوع هواپيماهاي نيروي هوايي اين كشور را بطور موقت تا زمان يافتن علت وقوع سانحه متوقف كرد.

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34081 بار
تماس:

Re: سقوط مرگبار میگ31 روسی

پست توسط CAPTAIN PILOT » سه شنبه 15 شهریور 1390, 11:08 pm

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

ضمن سپاس از زجمات جناب
[COLOR=#0070c0]Sami 1993 [COLOR=#000000]گرامی    تصویر

سانحه مذکور دومین حادثه سقوط MiG-31 Foxhound در کمتر از 1 سال گذشته میباشد. اولین سانحه در ماه November سال 2010 میلادی و در جریان عملیات آموزشی و دقیقا" در اطراف منطقه Perm (منطقه کنونی) به وقوع پیوست و هر 2 خلبان با موفقیت کامل Eject نمودند و پیش از انهدام هواپیما از آن خارج گردیدند. در همان سال کلیه MiG-31 های نیروی هوایی روسیه به مدت 1 ماه زمینگیر شدند و نهایتا" اعلام گردید که مشکل فنی برطرف گردیده و این در حالی بود که مقامات روسی از افشای اطلاعات بیشتر خودداری نمودند. در خصوص سانحه مذکور, یکی از خلبانان حاضر در منطقه اعلام نموده که جنگنده MiG-31 را در حالی دیده است که به سرعت در حال از دست دادن ارتفاع بوده و این حرکت تا حدود ارتفاع 300 متری از سطح زمین ادامه داشته است و نهایتا" با ورود هواپیما به توده ای از ابرهای موجود در آسمان, ایشان چیزی ندیده اند و پس از حدود 1 دقیقه, دود سیاه حاصل از انفجار هواپیما به آسمان برخاسته. محققان با توحه به شواهد موجود, بر این باورند که دلیل این سانحه میتواند بروز نقص فنی در قطعات مکانیکی موتور که نهایتا" منجر به ایجاد حالت Stall گردیده اند, بوده باشد. لازم به ذکر است هوای منطقه Perm در روز سانحه آکنده از توده های عظیم ابر بوده است.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
همانطور که میدانید نمونه های جدید هواپیمای MiG-31 Foxhound از موتورهای D-30F6 استفاده مینمایند که در نوع خود قویترین نمونه موجود در خانواده D-30 میباشند و تنها توسط 2 هواپیمای MiG-31 و Su-47 مورد استفاده قرار گرفته اند (هرچند پروژه Su-47 متوقف گردید!). با اینحال مقامات روسی بر این باورند که نمونه های Foxhound موجود در نیروی هوایی این کشور بسیار قدیمی و فرسوده میباشند و آخرین سری آنها در سال 1994 تولید گشته است. حال چنانچه نقص فنی موتورهای D-30F6 نیز اثبات گردد, طبیعتا" نیروی هوایی این کشور با یک چالش اساسی روبرو خواهد بود. Stall در موتورهای Turbofan معمولا" به دلیل نقص عملکرد کمپرسورها و عدم تامین هوای فشرده مورد نیاز موتور به وقوع میپیوندد.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
D-30F6
 
جنگنده رهگير ميگ-31 قادر به انجام گشت هاي هوايي طولاني مدت / ....

با صرف نظر از این موضوع که پاراگراف فوق بطور کامل نوشته سایت مشرق میباشد, با اینحال برد نهایی جنگنده های MiG-31 Foxhound در صورت استفاده از مخازن سوخت خارجی به عدد 3000 الی 3300 کیلومتر ختم میگردد که در مقایسه با نمونه هایی همچون Tornado ADV و ... چندان مفید و طولانی نیستند. لازم به ذکر است برد نمونه های اولیه این جنگنده بدون مخازن سوخت خارجی معادل 1250 کیلومتر بود که پاسخگوی کمتر از 1 ساعت پرواز مداوم است.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 763
تاریخ عضویت: جمعه 14 آبان 1389, 1:26 am
سپاس‌های ارسالی: 687 بار
سپاس‌های دریافتی: 2865 بار

Re: سقوط مرگبار میگ31 روسی

پست توسط cheka » چهار شنبه 16 شهریور 1390, 12:45 am

اصولا Mig-31 بیشتر یک رهگیر پاسخ سریع هست تا یک جنگنده گشت با مداومت پروازی بالا ، نصب موتورهای قدرتمند (و در عین حال پرمصرف) D-30F6 نشان میدهد هدف طراحان ، فدا کردن برد عملیاتی هواپیما در ازای سرعت بالا و قابلیت واکنش سریع است . البته جنگنده ی رهگیر Tornado ATV هم دارای حداکثر برد عملیاتی تقریبی (احتمالا بدون استفاده از مخازن سوخت خارجی) 1,853 کیلومتر است (برد عملیاتی این هواپیما در وبسایت رسمی سازنده ذکر نشده اما Ferry range این جنگنده 3890 کیلومتر است)

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.

جان.اف.کندی

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهار شنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14942 بار

Re: سقوط مرگبار میگ31 روسی

پست توسط Shahryar » چهار شنبه 16 شهریور 1390, 8:42 am

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

 

از زمان ورود به خدمت میگ-31 در سال 1982، تنها تعداد محدودی از آنها به MiG-31BM ارتقاء یافته اند. کارشناسان بر این باورند که سوانح هوائی در هواپیماهائی که طول عمر آنها رو به اتمام بوده و اورهال کامل نشده اند تقریبا غیر قابل اجتناب است.


منبع:


MOSCOW, September 7 -RIA Novosti
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22789 بار
تماس:

Re: سقوط مرگبار میگ31 روسی

پست توسط Sami 1993 » چهار شنبه 16 شهریور 1390, 10:10 am

برای من دو تا سوال پیش آمده :
1- آیا میگ 31 توانایی سوختگیری هوایی ندارد ؟
2- آیا در گذشته که بحث ورود میگ 31 به ایران مطرح بوده است ( که آخر سر هم منتفی شد )، قرار بوده هواپیمای نو خریداری شود و یا همین هواپیماهای کارکرده در خدمت روسها را بخریم ؟

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34081 بار
تماس:

Re: سقوط مرگبار میگ31 روسی

پست توسط CAPTAIN PILOT » چهار شنبه 16 شهریور 1390, 12:45 pm

دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070c0]Sami 1993   تصویر
درود بر شما تصویر

با سپاس از توضیحات استاد بزرگوار, جناب [COLOR=#7030a0]Shahryar
گرامی
  تصویر

1- آیا میگ 31 توانایی سوختگیری هوایی ندارد ؟

خیر این قابلیت در نمونه های اولیه وجود ندارد و تنها تعداد معدودی از نمونه های سری BM دارای غلاف سوختگیری هوایی میباشند.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
MiG-31BM 
2- آیا در گذشته که بحث ورود میگ 31 به ایران مطرح بوده است ( که آخر سر هم منتفی شد )، قرار بوده هواپیمای نو خریداری شود و یا همین هواپیماهای کارکرده در خدمت روسها را بخریم ؟

نمونه های صادراتی این جنگنده را با حروف E و EH و EF مشخص مینمایند. 2 نمونه آخر بنابر مشکلات همیشگی سازندگان روسی و همچنین عدم یافتن مشتریان خارجی, هیچگاه به مرحله تولید انبوه نرسید و تنها تعداد محدودی نمونه EH در اختیار جمهوری خلق چین قرار دارد. نمونه های مد نظر جهت صادرات به کشور عزیزمان در واقع همان نمونه های Downgrade شده سری E بودند. این Downgrade در غالب حذف غلاف اخلالگر, کاهش برد رادار, عدم نصب سامانه IFF (تشخیص دوست و دشمن) و همچنین حذف کامل سامانه DASS (اخطار دهنده امواج IR و RF) اعمال گردیده است.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
MiG-31E 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 39
تاریخ عضویت: دو شنبه 3 مرداد 1390, 4:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 785 بار
سپاس‌های دریافتی: 91 بار

Re: سقوط مرگبار میگ31 روسی

پست توسط noktehdaan » چهار شنبه 16 شهریور 1390, 1:35 pm

CAPTAIN PILOT نوشته شده: نمونه های مد نظر جهت صادرات به کشور عزیزمان در واقع همان نمونه های Downgrade شده سری E بودند. این Downgrade در غالب حذف غلاف اخلالگر, کاهش برد رادار, عدم نصب سامانه IFF (تشخیص دوست و دشمن) و همچنین حذف کامل سامانه DASS (اخطار دهنده امواج IR و RF) اعمال گردیده است.


عجب موجودات خائنین این روس ها! دیگه چی موند از این هواپیما؟! همون بهتر که خریداری نشدند!

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22789 بار
تماس:

Re: سقوط مرگبار میگ31 روسی

پست توسط Sami 1993 » چهار شنبه 16 شهریور 1390, 3:00 pm

noktehdaan نوشته شده:
CAPTAIN PILOT نوشته شده: نمونه های مد نظر جهت صادرات به کشور عزیزمان در واقع همان نمونه های Downgrade شده سری E بودند. این Downgrade در غالب حذف غلاف اخلالگر, کاهش برد رادار, عدم نصب سامانه IFF (تشخیص دوست و دشمن) و همچنین حذف کامل سامانه DASS (اخطار دهنده امواج IR و RF) اعمال گردیده است.




عجب موجودات خائنین این روس ها! دیگه چی موند از این هواپیما؟! همون بهتر که خریداری نشدند!



بله .
ببشتر اسباب زحمتمون بودن تا اسباب راحتی .
ما به همین داشته هایمان و اندک توانایی های داخلی تکیه کنیم راحت تریم .

Senior Poster
Senior Poster
پست: 739
تاریخ عضویت: چهار شنبه 3 تیر 1388, 2:26 am
سپاس‌های ارسالی: 326 بار
سپاس‌های دریافتی: 1085 بار

Re: سقوط مرگبار میگ31 روسی

پست توسط HITMAN_KU » چهار شنبه 16 شهریور 1390, 5:48 pm

پرنده گنده و فاقد توانایی های چند منظوره مانور پذیری پایین و ... تو هواپیماهای روسی فعلا فقط باید به خانواده SU-30 چسبید.

ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”