در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مباحث گرافيک و طراحي گرافيکي به بحث بپردازيد
Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

935

تشکر کرده: 120 مرتبه
تشکر شده: 52 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 تیر 1386 02:01

محل سکونت

I.R.Iran

آرشيو سپاس: 3600 مرتبه در 672 پست

نکاتی برای طراحی یک بروشور خوب

توسط CentralWeb » يکشنبه 20 شهریور 1390 11:44

چگونه یک بروشور خوب طراحی کنیم

بروشور یا جزوات چاپی نوعی رسانه یا نشریه غرفه غرفه هستند که حاوی اطلاعات مختلفی می باشند. این ابزار به منظور اطلاع رسانی توریست ها، تبلیغ محصولات و یا توصیه های بهداشتی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی بروشورها بین افرادی که در سمینارها و یا سخنرانی ها شرکت می کنند داده می شود تا اطلعاتی در مورد آن جلسه و یا کنفرانس در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شود. بروشور ها به صورت تک صفحه ای، دو لت، سه لت هستند. بروشورهای دو لت یا دو صفحه ای در هر دو روی صفحه حاوی مطالب چاپ شده هستند و از وسط تا می شوند. بروشورهای سه لت نیز دو رو چاپ می شوند ولی سه تا می خورند. از انواع دیگر بروشور، بروشور Z و C را نام برد.

یک بروشور تاثیرگذار می تواند به مخاطب آموزش دهد، شناخت و باور خوبی نسبت به کمپانی در اختیار او قرار دهد، بازار فروش یک محصول را بهبود بخشد و مصرف کنندگان را تشویق به انجام یک عمل کند. طراحی یک بروشور خوب چالش بزرگی برای طراحان گرافیکی است. ما در این پست چند تکنیک ساده برای کمک به طراحی یک بروشور خوب را به شما معرفی می کنیم.
1. تصمیم گیری در مورد مفهوم، مضمون و ساختار
قبل از شروع طراحی، باید مشخص کنید از چه نوع بروشوری استفاده می کنید. آیا بروشور برای بازاریابی مستقیم است، یا برای ارائه اطلاعات و یا برای تبلیغ محصول؟ شما باید از هدف اصلی طراحی بروشور آگاهی داشته باشید. همچنین با همه اطلاعات ضروری و لازم برای بروشور آشنا شوید تا بتوانید طرح مناسبی برای آن انتخاب کنید. باید به خاطر بسپارید که طراحی گرافیکی طراحی برقراری ارتباط است. مطمئن شوید می توانید پیام اصلی را مستقیما به کسانی که بروشور در اختیار آنها قرار می گیرد می رسانید.
2. منحصر به فرد و خلاقانه طراحی کنید
طرح بروشور شما باید بکر و منحصر به فرد باشد تا مردم به آسانی آن را با یک نگاه تشخیص دهند. به تکنیک ها و روش های که رقبای شما برای طراحی بروشور استفاده کرده اند توجه کنید. به طرحی بیندیشید که در بین سایر طرح ها برجسته و فوق العاده به نظر برسد. از خلاقیت خود برای خلق یک طرح جذاب و بی نظیر استفاده کنید. اگر یک طرح خوب به مشتری ارائه کنید که در نوع خود زیبا و جذاب باشد و هویت خوبی به آنها و کمپانی انها بدهد، مطمئنا او هم شما از شما تشکر می کند.
3. دانستن سایز چاپ
در طراحی دانستن سایز چاپ از اهمیت زیادی برخوردار است. شما ممکن است در یک صفحه بندی 8.5x13 یک بروشور طراحی کنید اما کاغذی که مشتری می خواهد از آن استفاده کند 8.5x11 است. این باعث خراب شدن طرح می شود. همین اتفاق در زمانی که شما صفحه بندی را 8.5x11 در نظر گرفته اید اما طرح روی یک کاغذ 8.5x13 چاپ می شود نیز رخ می دهد. کاغذ هدر می رود. بنابراین مطمئن شوید در ایجاد صفحه بندی از سایز کاغذ مناسب استفاده می کنید.
4. استفاده از bleed
bleed به فضای کمی از اطراف کاغذ اطلاق می شود. این فضا ما را مطمئن می کند که کل مطالبی که درون صفحه بندی قرار دارد چاپ خواهد شد. بروشورها با هم در چند صفحه چاپ می شوند و باید بر طبق شکل و اندازه صحیح برش داده شود. همواره بهتر است در صفحه بندی ها از bleed استفاده کنید.
5. استفاده از وضوح (resolution) بالا
اگر از درجه وضوح یا resolution بالا استفاده کنید طرح شما زیبا تر و چشم گیرتر خواهد بود. اگر طرحی را با وضوح پایین چاپ کنید، یک تصویر مات پیکسلی به دست خواهید آورد. این تصویر روی صفحه نمایش خوب به نظر می رسد اما هنگامی که صحبت از چاپ می شود به نتیجه کاملا متفاوتی خواهیم رسید.
6. استفاده از فونت
انتخاب فونت در طراحی بروشور نقش مهمی دارد. فونتی را انتخاب کنید که با هدف بروشور و کمپانی همخوانی داشته باشد. به یاد داشته باشید که حتما از فونتی با سایز مناسب استفاده کنید. فونتی که انتخاب می کنید باید خوانا و در عین حال زیبا باشد. از فونت ها بولد که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک هستن استفاده کنید. شما می توانید افکت های مختلف، مثل سایه، سایه روشن و یا افکت درخشندگی به فونت اضافه کنید.


7. استفاده از عنوان، نقاط نشانگذار، چارت و تصویر
باید تا حد امکان مطالبی که در بروشور قرار می دهید ساده نوشته شوند. هیچ کس دوست ندارد حجم وسیعی از اطلاعات را که درون یک تک کاغذ کوچک قرار دارد بخواند. برای اینکه شکل مطالب به چشم مخاطب جذاب به نظر برسد از عنوان و نقاط نشانگذار استفاده کنید. شما می توانید از تصاویر و چات ها نیز برای جذاب تر شدن طرح خود استفاده کنید. تصاویر باید دارای وضوح بالایی باشند. از تصاویر جذاب استفاده کنید، چون خواننده قبل از رفتن به سراغ متن به تصاویر موجود در طرح توجه می کند.


8. قرار دادن فراخوان
از آنجا که بروشورها در اختیار خوانندگان قرار می گیرند، فراموش نکنید مخاطبین را به یک فراخوان عملی دعوت کنید. شما می توانید این کار را با دعوت از آنها برای بازدید از نمایشگاه خود، قرار دادن یک برنامه یا قرار ملاقات و ... انجام دهید. بروشور شما بدون این فراخوان بی معنی و بی فایده است چون هیچ جواب و بازخوردی از اطلاعاتی که از طریق بروشور ارائه کرده اید دریافت نخواهید کرد.


9. خلق یک طرح جلب توجه کننده
به هر دلیلی که از بروشور استفاده می کنید، مطمئن شوید بروشور جلب توجه می کند. برای این کار از خلاقیت خود استفاده کنید. گاهی *********** اگر برشور برای مخاطب یا مشتری جالب باشد درخواست یک کپی از آن را می کند. پس مطمئن شوید طرحی که طراحی کرده اید به اندازه کافی چشم گیر و جذاب است.


10. قرار دادن یک جلد یا کاور جذاب
جلد یا کاور یکی از آیتم ها مهم در طراحی بروشور است. جلد بروشور مشتری یا مخاطب را جذب و وردود او را به دنیای گسترده اطلاعات شما خوش آمدگویی می کند. جلد بروشور باید حاوی کمترین کلمات و دارای تصاویر مهیج و زیبا باشد. به یاد داشته باشید که جلد رویی بروشور اولین قسمتی است که مخاطب آن را می بیند و با آن ارتباط برقرار می کند. پس سعی کنید آن را زیبا و چشم نواز طراحی کنید.


11. استفاده از کاغذ مناسب
حتی اگر مشتری طرح را به شما ارائه کرده باشد، شما به عنوان طراح باشد کاغذ مناسب را به او پیشنهاد کنید. اگر از کاغذ خوب استفاده نکنید، طرح بروشور هر چند زیبا و جذاب، بی فایده خواهد بود. کاغذهای متنوعی وجود دارد که می توانید از بین انها کاغذ خود را انتخاب کنید. کاغذهای صاف و صیقلی ظاهر بروشور را جذاب تر خواهد کرد و استفاده از کاغذهای ضخیم و یا سنگین باعث می شود کمپانی حرفه ای و قابل اطمینان تر به نظر برسد.


12. بروشور را طوری طراحی کنید که ارزش نگه داشتن داشته باشد
اگر بروشور طرح مناسبی داشته باشد حاوی مطالب حیاتی و مفیدی باشد، ممکن است مخاطب تمایل داشته باشد ان را نگه دارد. بروشور باید واجد آیتم هایی باشد که ارزش آن را افزایش دهد. در طراحی بروشور نهایت خلاقیت خود را به کار ببرید. از تصاویر و اشکال مختلف برای زیباتر شدن آن استفاده کنید. در مورد طراحی بروشور نکاتی وجود دارد که باید حتما آنها را به یاد بسپارید. از آنجا که شما یک طراح هستید، وظیفه شما است ک مشتری را تحت تاثیر قرار دهید و او را به عمل وادار کنید. مشتری برای رسیدن به اهداف خود به شما متکی است، پس باید بهترین را به او تقدیم کنید.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  | ***  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  *** |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CentralWeb تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, gurkha, Fariborz

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان