تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

در اين بخش مي‌توانيد تصاوير زيباي ادوات دريايي را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 598
تاریخ عضویت: جمعه 28 دی 1386, 12:47 pm
محل اقامت: پشت كامپيوتر !
سپاس‌های ارسالی: 10734 بار
سپاس‌های دریافتی: 5977 بار
تماس:

تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط nima-rad » یک شنبه 20 شهریور 1390, 7:22 pm

 تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران



تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر 


 تصویر تصویر تصویر  
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1160
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 اسفند 1388, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 15611 بار
سپاس‌های دریافتی: 6443 بار
تماس:

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط ASHKAN95 » یک شنبه 20 شهریور 1390, 7:42 pm

سلام خدمت تمامی عزیزان سنترالی :D

سوالی که برای بنده پیش آمده بود این که:

آیا میشود با نصب تجهیزات و تغییر کاربری چنین کشتی هایی ناوهواپیمابر ساخت؟
مثال ناوهواپیمابری که چین ساخته

من کاملا میدانم که چنین چیزی به هیچ وجه برای ما کاربردی نداره.فقط این سوال ذهنم را مشغول کرده و تمام

متشکرم

موفق و پیروز باشید :razz:

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه 29 اردیبهشت 1386, 3:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10132 بار

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط typhoon » یک شنبه 20 شهریور 1390, 8:01 pm

ASHKAN95 نوشته شده:سلام خدمت تمامی عزیزان سنترالی :D

سوالی که برای بنده پیش آمده بود این که:

آیا میشود با نصب تجهیزات و تغییر کاربری چنین کشتی هایی ناوهواپیمابر ساخت؟
مثال ناوهواپیمابری که چین ساخته

من کاملا میدانم که چنین چیزی به هیچ وجه برای ما کاربردی نداره.فقط این سوال ذهنم را مشغول کرده و تمام

متشکرم

موفق و پیروز باشید :razz:

سلام
ناوهواپیمابری که چین ساخت از اول هم یک ناوهواپیمابر بود و نه کشتی تجاری ،سابقه این کار به جنگ دوم جهانی بر می گردد که کشتی های تجاری به ناوهای هواپیمابر تبدیل شدند:

en.wikipedia.org/wiki/CAM_ship




en.wikipedia.org/wiki/Merchant_aircraft_carrier






در دوران فعلی هم هواپیمای عمود پرواز و بالگردها می تونند از عرشه این کشتی های تجاری بزرگ عملیات کنند،مثل جنگ فالکلند.


[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]





[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید])
Old soldiers never die.They just fade away

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 307
تاریخ عضویت: پنج شنبه 21 دی 1385, 1:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1216 بار
سپاس‌های دریافتی: 249 بار

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط mohammad tomcat » یک شنبه 20 شهریور 1390, 10:18 pm

طول این کشتی اگه اشتباه نکنم حدود 170-180 متره در صورتی که ناوهای هواپیمابر امریکا بیش از 300 متر طول دارن.
تازه فقط که سازه نیست هزار و یک سیستم دیگه هم میخواد

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1378
تاریخ عضویت: سه شنبه 6 فروردین 1387, 12:10 pm
محل اقامت: شهرکرد
سپاس‌های ارسالی: 4214 بار
سپاس‌های دریافتی: 8330 بار

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط FREE MAN » یک شنبه 20 شهریور 1390, 11:46 pm

موتور این هیولا رو از کجا تامین کردن ؟
زنده بودن حرکتی افقی است از گهواره تا گور و زندگی کردن حرکتی عمودی است از زمین تا آسمان
[FONT=Tahoma, Tahoma, Tahoma, Tahoma, Tahoma][HIGHLIGHT=#fef8e0]انسان ها دو دسته اند: آن هایی که بیدارند در تاریکی و آن هایی که خوابند در   

Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 117
تاریخ عضویت: شنبه 13 شهریور 1389, 7:30 pm
سپاس‌های ارسالی: 49 بار
سپاس‌های دریافتی: 539 بار

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط Corporal » دو شنبه 21 شهریور 1390, 12:23 am

یه سوال از دوستان داشتم:
موتور و سایر متعلقات این کشتی ساخت کدوم کشوره؟(البته این یکی تکراری بود) و آیا این کشتی تنها با تکیه بر دانش بومی و استفاده از متخصصان داخلی ساخته شده؟
اگر آره پس چرا نمیتونیم کشتی های جنگی با این تناژ بسازیم؟چون فکر میکنم بزرگترین مشکل برای ساخت ناوشکن طراحی و تولید سازه اصلی و حفظ تعادل کشتی در دریا و اقیانوس باشه.
چون فکر نکنم در زمینهء تولید تجهیزات نظامی مشکلی داشته باشیم.
ممنون میشم دوستان نظرشونو اعلام کنن.
با تشکرتصویرتصویر
انسان کیست؟وسرنوشت او چیست؟
جامیست که عقل آفرین میزندش صد بوسه ز مهر بر جبین میزندش

این کوزه گر دهر چنین جام لطیف میسازد و باز بر زمین میزندش


Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه 29 اردیبهشت 1386, 3:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10132 بار

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط typhoon » دو شنبه 21 شهریور 1390, 12:57 am

سلام
موتور که به احتمال زیاد خارجی می باشد.اما در رابطه با کشتی جنگی:
دوستان توجه کنند که شناورهای نظامی به طور کل داستانی متفاوت با شناورهای باری و تجاری دارند.یک نمونه ساده تعداد خدمه است که برای نمونه در بسیاری از ابرنفتکش ها و یا کانتینربر های بزرگ با شاید کمتر از 50 و یا 40 نفر کار انجام می شود اما در ناو محافظی مثل جماران شاید بیش از 100 نفر خدمه فعالیت می کنند.بحث ساخت سامانه های پیش ران و تسلیحات و رادار و غیره هم که بماند.
Old soldiers never die.They just fade away

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 598
تاریخ عضویت: جمعه 28 دی 1386, 12:47 pm
محل اقامت: پشت كامپيوتر !
سپاس‌های ارسالی: 10734 بار
سپاس‌های دریافتی: 5977 بار
تماس:

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط nima-rad » دو شنبه 21 شهریور 1390, 8:40 am

تصویر




سلام به دوستان اهل فن C.C تصویر تصویر تصویر


قضيه اين همه پرچم با طرح و رنگهاي مختلف چيست؟؟


ممنون تصویر تصویر
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 26
تاریخ عضویت: سه شنبه 21 دی 1389, 1:55 pm
سپاس‌های ارسالی: 1922 بار
سپاس‌های دریافتی: 109 بار

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط sghanbare1 » دو شنبه 21 شهریور 1390, 9:58 am

nima-rad نوشته شده:تصویر




سلام به دوستان اهل فن C.C تصویر تصویر تصویر


قضيه اين همه پرچم با طرح و رنگهاي مختلف چيست؟؟


ممنون تصویر تصویر


این پرچمها علائم بین المللی دریانوردی هستند زبان بین اللملی دریا نردی مثلا بالا بردن یکی یعنی کمک بالا بردن یکی دیگه یعنی احتیاج با غذا و آب و غیره

Major
Major
پست: 374
تاریخ عضویت: یک شنبه 14 بهمن 1386, 1:04 pm
سپاس‌های ارسالی: 253 بار
سپاس‌های دریافتی: 713 بار

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط kingday » دو شنبه 21 شهریور 1390, 10:28 am

مهمترین تفاوت یک کشتی جنگی با کشتیهای تجاری مثل کانتینر بر و یا نفت کشها در طراحی شکل بدنه و سطح مقطع اونها هستش که خیلی با هم تفاوت دارن
هدف از ساخت کشتیهای تجاری قابلیت حمل بار زیاد و در نتیجه حجم جابجایی بسیار بالا ( منظور از حجم جابجایی مقدار آبی هستش که قسمت آبخور کشتی (بخشی که در آب قرار داره )جابجا میکنه ) که معادل همین حجم میتوان وزن کشتی را تعیین کرد مثلا کشتی با ظرفیت 200000 تن اگر وزن مخصوص آب دریا را 1 فرض کنیم دارای حداکثر حجم جابجایی 200000 متر مکعب میباشد و این حداکثر میزان آبخور کشتی برای حرکت امن در اقیانوس و در مواجهه با امواج سهمگین اقیانوس هستش.
برای همین برای استفاده از حداکثر حجم جابجایی شکل سطح مقطع آنها بصورت حرف U لاتین هستش .
اما در مورد شناورهای نظامی وزن مخصوص بالا کاربردی نداره و در مقابل چالاکی و قدرت مانور وسرعت اهمیت داره و بنابر این سطح مقطع آن بصورت حرف V و یا حتی لاغرتر ساخته میشه که حتما دقت کردین در فیلمها یا عکسها.
مورد بعدی باریک و دراز بودن اونها هستش بدلیل داشتن سطح مقطع پایین از جلو برای کاهش احتمال تصادم توپ یا موشک و دید راداری کمتر و کاهش پسای فشاری و همینطور حفظ تعادل طولی در هنگام اصابت موشک یا توپ به کناره ها و آبگرفتگی بخشی از شناور
علاوه بر مورد بالا موارد امنیتی برای حفظ تعادل و غرق نشدن رعایت میشه مثل مستقل بودن بخشهای مختلف کشتی از لحاظ آب گرفتگی که با بستن دریچه های داخلی از نفوذ آب به بخشهای دیگر جلوگیری میکنند.
و دهها مورد دیگه که شاید از حوصله این بخش خارج باشه .

با این توضیحات شاید معلوم بشه که اساسا کشتیهای تجاری با کشتیهای نظامی تفاوت سازه های دارن
اما اینکه از یک کشتی مثلا سوپر نفتکش استفاده بشه که طول عرشه اون نزدیک به 300 متره و با فرض حذف کردن تاسیسات روی عرشه و ایجاد یک باند فرود میتونیم به عنوان یک کشتی هواپیمابر ( نه ناو هواپیمابر) استفاده کنیم اما اصلا منطقی نیست.

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 598
تاریخ عضویت: جمعه 28 دی 1386, 12:47 pm
محل اقامت: پشت كامپيوتر !
سپاس‌های ارسالی: 10734 بار
سپاس‌های دریافتی: 5977 بار
تماس:

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط nima-rad » دو شنبه 21 شهریور 1390, 10:57 am

 
تصاويري ديگر از اين شاهكار تصویر تصویر


     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر     تصویر    

تصویر تصویر تصویر
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 837
تاریخ عضویت: شنبه 19 اردیبهشت 1388, 6:10 pm
سپاس‌های ارسالی: 231 بار
سپاس‌های دریافتی: 1917 بار

Re: تصاویر: به‌آب‌اندازي سومين اقيانوس پيماي ايران

پست توسط میهن پرست » دو شنبه 21 شهریور 1390, 12:24 pm

بعضي از دوستان توان ما رو در ساخت حتي بدنه چنين شناورهايي مورد ترديد قرار ميدادن. درسته كه طراحي يك ناو نظامي با تجاري بسيار متفاوت هست اما همين ناوها ميتونن تجربه مناسبي براي ساخت تنا‍ژهاي بالا باشند.
شاید سالهای سال باشد که اتش امپراطوری پارس خاکستر شده باشد.اما روزی فرا خواهد رسید که ز خاکستر ها ققنوس برخیزد و ان هنگام اتش سالهای سال سکوت مردم ایران زبانه خواهد کشید و بار دیگر مردمی از سرزمین پارس از شرق تا چین واز غرب تا دروازه های روم حکمرانی میکنند و تمام دشمنان این مرز وبوم در اتش قهر ایران خواهند سوخت.ان روز نزدیک است...

ارسال پست

بازگشت به “گالري تجهيزات و ادوات دريايي”