جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1783

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 71 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 اردیبهشت 1386 15:58

آرشيو سپاس: 11669 مرتبه در 1512 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط typhoon » چهارشنبه 30 شهریور 1390 20:36

سلام

متاسفانه مرکز انجمنهای تخصصی روزهای خوبی رو نمی گذرونه.آقایان محترم،برای ساخت یک هواپیما زیر ساختهایی لازمه

در کشور ما چند تونل باد وجود دارد؟

چند نوع موتور، چه ملخی و جت،به مرحله تولید انبوه رسیده اند؟

پروژه شفق چه شد؟

ماکت مربوط به مدلهای مختلف گشت دریایی و آواکس و ترابری ایران 140 را بنده خودم در سال 85 در نمایشگاه کیش دیدم،نمونه عملیاتی اش کجاست؟

جنگنده های ما که هر از چند گاهی دوربین های صدا و سیما تصاویری از درون کابین آنها را پخش می کنند،در چه وضعی هستند؟

سایر صاعقه های تولیدی کجاست؟

از حرف تا عمل،از دروغ تا حقیقت راه بسیاری باید طی شود......................................................................
Old soldiers never die.They just fade away

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب typhoon تشکر کرده اند:
Ruozbeh, DJ Dani, nima-rad, behrad90, W W 3, shaman, CAPTAIN PILOT, ASHKAN95, MOHAMMAD JAFAR

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1248 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط Sami 1993 » چهارشنبه 30 شهریور 1390 21:15

به نظر من بحث سوء مدیریت مهترین مشکل صنایع هوایی ایران است ، مشکلی که حتی مهم تر از زیرساختها و بودجه است .
اگر یک مدیریت قوی در کار باشد ، می رود دنبال تامین و هماهنگی زیرساختها و تکمیل زنجیره تولید هواگرد که ایران به خاطر تحریم باید همه آن را داشته باشد . تلاش می کند که بودجه افزایش یابد و یا می رود و راه های تامین بودجه را پیدا و امتحان می کند که یکی ازز آنها بحث بازاریابی و ورود سریع محصولات به چرخه فروش است .
من مدتی پیش این مژده را دادم که صنایع هوایی قرار است به بخش خصوصی واگذار شود ، ولی حالا این را باید بگویم که صنایع هوایی مدت ها پیش به فردی غیر متخصص واگذار شده بود که باعث از هم پاشیدگی مجموع صها شده است طوری که به سختی خریدار جدید برایش گیر می آید . فرد مذکور امده به جای مدیریت ، ساختمانها و زمینهای دولتی را به فامیلهای خودش فروخته است ، قراردادی که با استرالیا به سختی بسته شده بود را باطل کرده است ، قطعاتی که به سختی گیر آورده شده بود را فروخته و......................
یعنی فرد مذکور بجای مدیریت درست صها امده بدتر گند زده به مجموعه .
سازمان خصوصی سازی باید بابت این واگذاری جواب پس بدهد .

من حتم دارم که اگر در صها مدیر و یا مدیران قوی و متخصص روی کار بیاید ، تا پایان قرن 14 شمسی که 10 سال ازش باقی مانده است ، ما حتی هواپیما 200 نفره بومی ساخته ایم .


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
arman F14, ASHKAN95, W W 3, behrad90, f-35

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

81

تشکر کرده: 21 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 2 تیر 1390 00:45

آرشيو سپاس: 256 مرتبه در 67 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط arman F14 » چهارشنبه 30 شهریور 1390 21:24

بعضی ها با خصوصی کردن فکر می کنند دیگه همه چی مال خودشونه وهر بلایی که خواستند سرش می یارند من مخالف خصوصی سازی نیستم اما باید دانست چه کسی یا چه کسانی به درد خصوصی سازی ومدیریت می خورند نه هر کسی

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب arman F14 تشکر کرده اند:
Sami 1993, Present, behrad90

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

556

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 32 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 5 آذر 1385 12:28

آرشيو سپاس: 3825 مرتبه در 518 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط HASAN BARATY » چهارشنبه 30 شهریور 1390 23:43

سلام بر همه دوستان عزیز

مشکل بخش هواپیمایی غیرنظامی ما در دو مطلب ساده نهفته است.اول تحریم و دوم که مهمتر از اولی است اقتصاد.اگرچه تحریم واقعیتی انکار ناپذیر است ولی نمی توان انکار کرد حتی در شرایط تحریم هم اگرچه خرید پرنده های نو امکان پذیر نیست ولی لااقل امکان خرید دست دوم وجود دارد.مساله اینجا است که چه دست دومی مثلا یک وقت شما تصمیم میگیرد یک بوئینگ 747 بخرید با زمان کارکرد 3 ساله یک وقت تصمیم میگیرید همین هواپیما را با عمر 15 ساله بخرید هر دو دست دوم است ولی تفاوت کاملا مشخص.وقتی قیمت سوخت به صورت مصنوعی پائین تر از قیمت جهانی عرضه میشود و از طرفی هزینه های کمپانی با توجه به پائین نگه داشتن قیمت بلیط تامین نمیشود قاعدتا در خرید هواپیما کیفیت  مثل میزان مصرف سوخت .ایمنی و... مهم نیست بلکه انچه اهمیت دارد خرید هواپیمای بسیار ارزان با هرکیفیتی است.این روش ما حتی به دیگران هم اسیب رسانده شما ببینید این توپولف هایی که ما استفاده میکردیم از نوع 154 است که مربوط به فناوری 30 سال پیش روسیه است ولی اینقدر ما استفاده کردیم و سانحه داده که ابروی شرکت روسی را هم برده الان شما برید هرجا بگید ایران می خواهد توپولف204 بخرد همه مخالفند در صورتیکه این ها زمین تا اسمان با هم متفاوتند یا سوخو سوپرجت و..خوشبختانه با طرح جدید دولت امیدواری وجود دارد که قیمت حامل های انرزی(البته اگر اجازه بدهند) واقعی شود حداقل کسانیکه مخالف هواپیماهای شرقی بسیار قدیمی هستند می توانند خوشحال شوند چون اگرچه قیمت انها ارزان تر است ولی هزینه های بعد ان از جمله مصرف سوخت قطعا بالاتر پس احتمال خرید این محصولات قدیمی تقریبا برای شرکت هوایی مقرون به صرفه نخواهد بود .بنابراین امیدورم روزی شرایط را بازار تعیین کند و هر شرکتی بتواند با توجه به توانمندیش ادامه حیات دهد.البته اگر برخی اجازه دهند............
سلام

متاسفانه مرکز انجمنهای تخصصی روزهای خوبی رو نمی گذرونه.آقایان محترم،برای ساخت یک هواپیما زیر ساختهایی لازمه

در کشور ما چند تونل باد وجود دارد؟

چند نوع موتور، چه ملخی و جت،به مرحله تولید انبوه رسیده اند؟

پروژه شفق چه شد؟

ماکت مربوط به مدلهای مختلف گشت دریایی و آواکس و ترابری ایران 140 را بنده خودم در سال 85 در نمایشگاه کیش دیدم،نمونه عملیاتی اش کجاست؟

جنگنده های ما که هر از چند گاهی دوربین های صدا و سیما تصاویری از درون کابین آنها را پخش می کنند،در چه وضعی هستند؟

سایر صاعقه های تولیدی کجاست؟

از حرف تا عمل،از دروغ تا حقیقت راه بسیاری باید طی شود......................................................................



سلام جناب typhoon
عزیز


من مطلب شما را که خواندم ناخداگاه یاد یک برنامه تلوزیونی در حدود 8 سال پیش افتادم .در اون زمان سخن از این بود که کشور قرار است ماهواره ساخت خود را از پایگاه فضایی داخل کشور که اون زمان میگفتند در اصفهان است پرتاب کند در اون برنامه یکی از اساتید دانشگاه خیلی ازدادن این وعده ها ابراز ناراحتی میکرد و ان را غیر ممکن میدانست .به صراحت میگفت ساخت ماهواره نیاز به امکانات ازمایشگاهی وسیعی دارد که نه داریم نه میتوانیم از جایی تهیه کنیم علاوه بران پرتاب نیاز به تاسیسات خاص خود را دارد که چنین چیزی در ایران وجود خارجی نداره و... جالب اینجا است که با نگاه واقع بینانه حرفش هم کامل درست بود .چطور ممکنه کشوری در تحریم بدون داشتن زیرساخت ها چنین کاری را به سرانجام برساند واضح است که بحث کاملا تبلیغاتی است ولی خب سالها گذشت هم تاسیسات ازمایشگاهی بوجود امد .هم سایت پرتاب .هم راکت و هم ماهواره .اینده هم کاملا روشن است .
در مورد ساخت هواپیما در داخل هم مسئولان وعده 10 ساله را داده اند که برای کشوری مثل ما نتنها طولانی نیست بلکه مناسب هم است .باید اجازه داد این ده سال بگذرد بعد اگر نشد ان را دروغ نامید

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب HASAN BARATY تشکر کرده اند:
ASHKAN95, Sami 1993, Present, demorgan, W W 3, reza4087

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1783

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 71 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 اردیبهشت 1386 15:58

آرشيو سپاس: 11669 مرتبه در 1512 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط typhoon » پنج شنبه 31 شهریور 1390 12:57

سلام
خیلی نمی خواستم این بحث رو ادامه بدهم اما:
جمهوری اسلامی ایران از پایان جنگ تا به امروز بدون شک یکی از فعالترین کشورهای جهان در حوزه فعالیتهای موشکی بوده است.کمک های زیادی نیز در این راه از کشورهایی مثل چین ،روسیه و مهمتر از همه کره شمالی به ایران شده است.به احتمال زیاد،استاد مورد نظر شما از وسعت برنامه های موشکی کشور اطلاعی نداشته است.برنامه فضایی گامی بسیار بلند برای پیشرفتهای جمهوری اسلامی در عرصه و فضا و البته یک پوشش برای برنامه موشکی قاره پیما کشور می باشد که واقعا شایسته تشکر و تقدیر است

اما بحث هواپیما و خصوصا پرندهای مسافری:
برای ساخت این پرنده،همانگونه که گفتم یک بحث ساده آزمایشگاه تونل باد است که ظاهرا در کشور ما تنها یک عدد موجود است.یا بحث سیستم پیشرانه که یکی از مهمترین و حساس ترین بحثها در صنعت هوانوردی می باشد و در کل دنیا تنها چند شرکت و کشور محدود هستند که این فناوری را در اختیار دارند.ما در بخش موشک به پشتوانه کمک های خارجی توانستیم این قدر سریع جلو بیاییم.در صنعت هوانوردی کدام کشور صاحب صنعت با ما همکاری دارد؟
Old soldiers never die.They just fade away

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب typhoon تشکر کرده اند:
Present, ASHKAN95, W W 3, behrad90

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

556

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 32 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 5 آذر 1385 12:28

آرشيو سپاس: 3825 مرتبه در 518 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط HASAN BARATY » پنج شنبه 31 شهریور 1390 15:47

طرح ساخت هواپیمای مسافری طرحی 10 ساله است بنابراین تا این زمان طی نشود نمی توان در مورد تحقق یا عدم تحققش نظر قطعی داد و ان چیزی که من یا شما میگیم گمانه زنی است که باید تا 10 سال اینده منتظر بود تا  میزان صحت ان مشخص شود.اما بطور کلی در بحث فضا دلیل پیشرفت سریع کشور را کمک خارجی دانستن  ظاهراچندان صحیح نیست .اگرچه در مراحل اولیه شکل گیری کمک های از طرف کشورهایی مثل کره وجود داشته ولی عامل اصلی متخصصین داخلی بوده اند که امروز سطح توان کشور را به این حد رسانده اند .قابل تصور نیست که کشور های عضو شورای امنیت مثل چین و روسیه در زمینه ساخت سلاح هایی مثل سجیل .قیام .خلیج فارس و راکت ماهواره بر و... با ایران همکاری داشته باشند.مگر انکه شما مستنداتی داشته باشید که ما از ان بی اطلاع باشیم .ضمن اینکه ساخت ماهواره که امری است جدا از موشک در این مورد چه کسی به ایران کمک میکند؟؟اگر علت اصلی این پیشرفتها همکاری با خارج بود کره جنوبی که از ما شرایطش بهتره هم با غرب کار میکنه هم با شرق .تا به حال 4 بار تلاش کرده ماهواره به فضا پرتاب کند ولی هیچ گاه موفق نبوده.بنابراین اگر ما دنبال فقط به دست اوردن وسیله ای باشیم مثل موشک1300 کلومتری کره امکان کمک خارجی وجود دارد ولی تولید موشک هایی در کلاس سجیل کاملا در داخل بوده و البته همکاری با یک کشور بیگانه در ساخت موشک سوخت مایع تاثیر چندانی در تولید یک موشک با شرایط سجیل ندارد.در مورد اینکه برنامه های فضایی پوششی برای ساخت موشک قاره پیما است هم کاملا یک مطلب تبلیغاتی است چون ساخت موشکی با برد بیش از 5500 کیلومتر با کلاهک متعارف اصلا معنایی ندارد .این نوع سلاحها فقط برای حمل سامانه های نامتعارف است که در دکترین دفاعی ایران جایگاهی ندارد .چون با این نگاه پس برنامه های هسته ای ایران هم پوششی برای ساخت بمب هسته ای است.حتی در مورد اسرائیل که ما موشک 2000 کیلومتری با کلاهک متعارف میسازیم باز کنارش حزب الله با هزاران موشک سازماندهی شده تا در صورت بحران ضربه مناسب باشه.
در مورد همکاری در زمینه هوایی ایران چندان هم بدون همکار نیست.در این مورد اکراین و روسیه حضورشان مشهود است.نمونه ان ایران 140 که تا بحال دهها هزار مسافر جابجا کرده و امیدوارم مدل گشت دریایی ان هم در این هفته رونمایی بشه.اتفاقا حتی با قبول پیش فرض شما در مورد همکاری چین و روسیه و کره شمالی در برنامه های حساسیت برانگیز موشکی  امکان جلب همکاری در زمینه ساخت هواپیمای مسافربری بیشتراز همکاری در زمینه نظامی است
برای یاد اوری گفتگوی سال گذشته(89) روزنامه جام جم با منوچهر منطقی:
بخش دوم پرسش‌ها به شغل جديد شما بازمي‌گردد. شما از صنعت خودرو جدا شديد و مي‌خواهيد به صنعت هواپيماسازي بپيونديد و هواپيماساز شويد. فكر مي‌كنيد در حالي كه هنوز حتي يك خودروساز تمام عيار نيستيم، مي‌توانيم يك هواپيماساز شويم؟ اين بلوف نيست؟

قطعا مي‌توانيم، به عنوان مثال در بحث فناوري هسته‌اي. مگر وقتي شروع كرديم با استانداردهاي دنيا فاصله زيادي نداشتيم؟ الان فاصله‌مان چقدر است؟ يا در بحث هوا فضا مگر وقتي شروع كرديم فاصله زيادي با دنيا نداشتيم؟ الان فاصله‌مان چقدر است؟

براي اين‌كه شما وارد يك صنعت شويد و در ميان چند كشور قرار بگيريد كه توانمندي بالايي دارند بايد برخي ويژگي‌ها را براي خودتان ايجاد كنيد. اولين ويژگي اين است كه يك برنامه بلند‌مدت تنظيم كنيد كه در اين برنامه گام‌هايي كه لازم است با برداشتن‌شان به آن سطح دنيا برسيد، پيش‌بيني شده باشد.

همين الان در صنعت هواپيما ما فاصله‌اي با دنيا داريم و طبعا نمي‌شود اين فاصله را يك‌شبه طي كرد. ما بايد طي چند برنامه آن را طي كنيم. پس اولين بحث آن داشتن برنامه است و اين‌كه بدانيم در هر برنامه بايد چه گام‌هايي طي كنيم.

اين را با عنوان راهبرد، سياست‌ها و استراتژي صنعتي مي‌شناسند و معمولا در برنامه‌هاي 5 ساله مي‌گنجانند.

مطلب دوم اين‌كه اين راهبرد نبايد در دوران مختلف تغيير پيدا كند، يعني با تغيير دولت‌ها يا وزرا عوض نشود.

مطلب سوم اين‌كه اين گونه راهبردها كه شما با استفاده از آن مي‌خواهيد از يك سطح عادي صنعتي به سطح فوق‌العاده پيشرفته برسيد، نياز به مديران و كاركنان ويژه دارد. بنابراين شما بايد كاركنان و مديران را در اين عرصه آماده كنيد.

مطلب آخر اين‌كه امكانات و محصولاتي كه در نهايت توليد خواهيم كرد به گونه‌اي باشد كه داخل و خارج كشور ارزش داشته باشد، يعني صرفا به جايگزيني واردات فكر نكنيم بلكه محصولي را توليد كنيد كه ارزش جهاني داشته باشد و بتوانيم آن را در بازارهاي مختلف صادراتي بفروشيم. اگر اين ويژگي‌ها را كنار هم بگذاريد، كلياتي به دست مي‌آيد كه در كشورهاي مختلف موفق بوده‌اند. اگر به صنعت هسته‌اي و هوافضاي ايران هم نگاه كنيد، دقيقا تمام اين ويژگي‌ها را در آن مي‌بينيد.

بله، اما شما توجه داشته باشيد تجربه‌اي كه ما در صنعت هواپيماسازي در سال‌هاي گذشته داشتيم، تجربه كاملا ناموفقي بوده است. ما يك هواپيماي آنتونف 140 يا ايران 140 داريم كه با همكاري اكراين توليد شده، اما حتي شركت‌هاي داخلي هم كه تحت حمايت دولتند، هنوز حاضر نيستند از آن در پروازهايشان استفاده كنند. در زمينه‌هاي هلي‌كوپترسازي هم همين‌طور. وقتي ما در مونتاژ يك هواپيماي نه‌چندان پيشرفته ناموفق بوديم، چطور مي‌خواهيم برويم به سوي توليد هواپيماي پهن‌پيكري چون ايرباس و بوئينگ آن هم با آن فناوري پيشرفته و پيچيده، كمي غريب به نظر مي‌رسد.

اگر روي هر كمپاني‌ كه مي‌گوييد الان در صنعت هواپيمايي صاحب‌نام است، دست بگذاريد و مراحل اوليه شكل‌گيري‌اش را نگاه كنيد، خواهيد ديد با پروژه‌اي شبيه ايران كارشان را شروع كردند. معمولا كشورهايي كه در زمينه هوايي هيچ تخصص و تجربه‌اي ندارند، كارشان را با هواپيماي كلاس 60 ـ50 نفره شروع مي‌كنند و بر اين مبنا شالوده‌هاي صنعت هوايي را ايجاد مي‌كنند. بنابراين انتخاب ايران 140 با اين هدف كه پايه‌هاي صنعت هوايي‌مان را شكل دهيم كار درستي بوده است. گام بعدي اين كه سراغ يك هواپيماي 100 تا 120 نفره برويم و گام سوم اين است كه به سمت توليد هواپيماي پهن‌پيكر حركت كنيم. پس اين از بحث اول كه انتخاب ايران 140 انتخاب درستي بوده است؛ اما اين‌كه چرا خطوط ما نمي‌آيند از ايران 140 استفاده كنند، يك مقدارش بحث‌هاي رواني است و يك مقدار هم اين كه خود مجموعه‌اي كه روي اين هواپيما كار كرده مقدمات اوليه براي آشنايي و فرهنگ‌سازي را فراهم نكرده است.

اصولا ما نسبت به هواپيما با توجه به مشكلات مختلفي كه در ناوگان هوايي‌مان داريم سطح اعتماد مردم را به هواپيماهاي مختلف فوق‌العاده پايين آورديم.

دنيا كارهاي مختلفي انجام مي‌دهد تا اعتماد مردم را نسبت به محصول ملي تقويت كند. ما مردم فوق‌العاده شجاعي داريم و نبايد با بيش از اندازه بزرگ كردن يك موضوع، اين ترس را در مردم ايجاد كنيم. در كشورهاي پيشرفته كه صنايع هوايي اوج گرفته، 2 ويژگي وجود دارد؛ اول اين كه تعداد زيادي از مردم هواپيماي كوچك و شخصي دارند و با آن پرواز مي‌كنند و روشن است صنايع مختلفي كه درگير اين هواپيما هستند، زياد است. مطلب دوم اعتماد و اعتقاد مردم به آينده، يعني سطح ريسك‌شان بالاست.

بنابراين اگر شما مي‌خواهيد وارد اين صنعت شويد و موفق باشيد، اولين كاري كه بايد بكنيد اين كه توان ريسك را در كساني كه اول از همه مي‌خواهند از هواپيماهاي شما استفاده كنند و كساني كه به عنوان مسافر از آنها استفاده مي‌كنند بالا ببريد. اما متاسفانه ما كاملا عكس اين ضرورت‌ها عمل كرديم. من با اعداد و ارقام مي‌توانم اثبات كنم كه اگر شما يك سفر هوايي 2000 كيلومتري را با ايران ـ 140 انجام دهيد، در مقايسه با خودرو، احتمال حادثه در خودرو خيلي بالاتر است. پس بخشي از مشكل بخش فرهنگي بوده و اصولا در كليت كار خطاي زيادي صورت گرفته است. اما بحث بعدي اين است كه معمولا هر هواپيمايي كه ساخته مي‌شود 2 گروه كار بايد رويش انجام شود؛ يكي كارهاي فني است كه ايران كارش را درباره ايران ـ 140 عالي انجام داده و كار ديگر اين است كه بايد آن را تجاري‌سازي كنيم. هواپيما اول براي اين كه تجاري شود بايد استانداردهاي سازمان هواپيمايي كشوري را بگيرد كه خوشبختانه درباره ايران ـ 140 اين كار انجام شده و دومين كار كه بايد انجام شود اين كه آموزش به عنوان عضو كليدي وارد شود.

از سوي ديگر وقتي ما مي‌خواهيم هواپيما را در اختيار خطوط هوايي بگذاريم، نمي‌توانيم به صورت نقدي بفروشيم و پولش را بگيريم، بلكه بايد اينها را با يك شبكه ليزينگ بفروشيم و اينها را كار نكرديم و تا حالا اطلاع‌رساني ناقص انجام شده است. مجموع اين عوامل باعث شده اطمينان نسبت به اين هواپيما كم شود؛ درصورتي كه همين هواپيما يا شبيه آن در خيلي از خطوط هوايي دنيا استفاده مي‌شود و عملكرد مناسبي هم دارد. به عنوان مثال اگر به آسمان برويد و هواپيماي سري ATA را نگاه كنيد، مثل ايران ـ 140 است؛ از نظر كيفيتي هم مي‌توان گفت در يك كلاس قرار دارند و كلي هم پرواز ايمن انجام داده است. توجه داشته باشيد ايران ـ 140 تا حال حدود 20 هزار ساعت پرواز داشته است. ساعت پروازي براي سنجش كيفيت و ايمني هواپيما بسيار مهم است. اين هواپيما حدود 20 هزار نفر را هم جابه‌جا كرده است، اما ما اين واقعيات را كنار مي‌گذاريم و مي‌پردازيم به حوادثي كه اتفاق افتاده و آن را بزرگ مي‌كنيم.

فكر مي‌كنيد اگر همين محصول در پاكستان توليد مي‌شد، اين گونه با آن برخورد مي‌كردند؟ يا در اندونزي؟ زماني كه آقاي حبيبي، نخست‌وزير اندونزي بود حدود 5ـ4 ميليارد دلار در اندونزي براي ساخت هواپيما سرمايه‌گذاري كرد و اولين هواپيمايي هم كه توليد شد، هواپيمايي در همين كلاس بود. الان ببينيد اندونزي چگونه به صنعت هوايي‌اش افتخار مي‌كند و ما چگونه با صنعت هوايي‌مان برخورد مي‌كنيم.

‌براي آغاز كار خودمان در صنعت هوايي كشور تاكنون چه كرده‌ايد؟

اگر ما به صنعت هواپيمايي كشور نگاه كنيم، مي‌بينيم حدود 40 سال است كه وارد اين كار شده و سرمايه‌گذاري خيلي خوبي كرده‌ايم و توانمندي‌مان هم توانمندي خيلي خوبي است، يعني قادر هستيم در مدت كوتاهي توانمندي خودمان را به استاندارد روز دنيا برسانيم. به عنوان مثال برزيل در عرض 15 سال خودش را از يك سطح معمولي به يك هواپيماساز حرفه‌اي رساند و الان چهارمين هواپيماساز دنياست. ما هم در همين مدت و حتي كوتاه‌تر، تا آخر برنامه چشم‌انداز زمان كار داريم. اگر اين سلسله‌مراتب را كه شمردم، به كار بگيريم، قطعا به آن هدف مي‌رسيم. ما دقيقا مراحل كار را تعريف كرديم كه اكنون با ايران ـ140 چه بايد بكنيم و اين هواپيما كجاي برنامه ما قرار دارد. هواپيماي بعدي بايد چه باشد كه ما را يك گام بالاتر ببرد و نهايتا مسيري كه داريم چگونه بايد ما را به هواپيماي پهن‌پيكر برساند. منتها برخي الزامات سياستگذاري و برخي الزامات اجرايي دارد؛ الزامات اجرايي‌اش به عهده ماست و الزامات سياستگذاري‌اش خارج از حيطه ماست كه با نگرش مثبتي كه رئيس‌جمهور و وزراي مختلف روي اين قضيه دارند فكر مي‌كنم، زمينه‌اش مهيا شده است. بنابراين مي‌توان گفت كاري كه تاكنون انجام داديم اين است كه نقشه راه مشخص شده است.

لطفا بيشتر وارد جزئيات شويد و اشاره كنيد كه آيا الان هواپيمايي به عنوان هدف انتخاب شده است؟آيا سايتي براي آغاز كار فني تعريف شده و اولين كار چه مي‌خواهد باشد؟

اولين چيزي كه پيش‌رو داريم، هواپيماي ايران ـ140 است. دو كار بايد در مورد اين هواپيما انجام شود؛ يكي تجاري‌سازي است كه در حوزه ايران نيست؛ بلكه در حوزه بين‌المللي است. مطلب دوم اين‌كه وقتي هواپيمايي توليد مي‌شود، معمولا يك خانواده محصول از آن درمي‌آورند. بنابراين 2 محصول جديد در خانواده ايران ـ140 تعريف شده كه سال آينده عرضه خواهد شد.

اين محصول جديد چيست؟

يك هواپيماي ويژه براي حوادث غيرمترقبه است كه بايد روي هواپيما تغييراتي داده شود.

مساله بعدي، افزايش عمق ساخت داخل ايران ـ140 است و قصد داريم سهم ساخت داخل اين هواپيما را به حدود 70 درصد برسانيم، چون با توجه به اين كه تيراژ آن تيراژ بالايي است، دستيابي به بيش از 70 درصد ساخت داخل اقتصادي نيست. مرحله بعد كه ان‌شاءالله همين امسال آغاز مي‌‌شود، اين است كه بتوانيم در هواپيماي 100 نفره يك كلاس هواپيما تعريف كنيم. الان 3 هواپيما در اين زمينه انتخاب شده‌اند.

‌ اين سه هواپيما هم متعلق به كارخانه آنتونف هستند؟

يكي از آنها بله.

‌ دو تاي ديگر چه هستند؟

دو تاي ديگر هواپيماي غربي هستند.

‌ يعني شما با كشورهاي غربي هم در حال همكاري هستيد؟

بله. ما باب همكاري با آنها را هم باز كرديم.

‌ دقيقا مشخص است كه هواپيماهاي توليدي شما كي بيرون خواهد آمد و قابل مشاهده و پرواز خواهد بود؟

در ايران ـ140 قصد داريم به ظرفيت توليد 10 فروند هواپيما در سال برسيم كه عدد خيلي خوبي است.

‌ كي به اين هدف مي‌رسيد.

سال سوم. امسال به 5 فروند، سال آينده به 7 فروند و سال سوم به 10 فروند مي‌رسيم. منتها دستيابي به اين اهداف مستلزم بازاريابي فعال است كه در اين زمينه وارد شده‌ايم. چه در داخل و چه خارج از كشور.

‌ در زمينه فرهنگ‌سازي براي استفاده شركت‌هاي داخلي خودمان چه كرده‌ايد؟

اين را هم شروع كرديم. البته نكته‌اي هست كه در اين راه به ما كمك مي‌كند و آن اين كه اگر سوخت به قيمت واقعي برسد، مي‌توان گفت هواپيماي ايران ـ140 در داخل كشور جايگاه خود را باز مي‌كند و خوشبختانه با هدفمند كردن يارانه‌ها اين اتفاق مي‌افتد. اين هواپيما فواصلي كه هواپيماهاي بزرگ نمي‌روند و فواصل كوتاهي است را براحتي مي‌تواند برود و ديگر اين كه مصرف سوخت ايران ـ140 نسبت به هواپيماهاي جت مدرن حدود نصف است. سوخت در هواپيما يكي از عوامل كليدي است كه استفاده از آن را اقتصادي مي‌كند، لذا با واقعي شدن قيمت حامل‌هاي انرژي بجرات مي‌توان گفت اين هواپيما جايگاه خودش را پيدا مي‌كند. الان شما هواپيماي مثلا 30ـ 20 سال كار كرده را با قيمتي بين 3 تا حداكثر 10 ميليون دلار مي‌خريد، حال آن كه سوختش چند برابر سوخت هواپيماي موجود در همان كلاس در دنياست. اكنون با توجه به اين كه انرژي ما فوق‌العاده ارزان است، اين هواپيماها اقتصادي عمل مي‌كند، اما وقتي قيمت انرژي واقعي شود، آن گاه همه خواهند ديد كه اين هواپيما هم نو است و هم اقتصادي و مدرن. با توجه به فرودگاه‌هايي كه ما در فواصل نزديك داريم، اين نوع هواپيما بسيار كاركرد خوبي خواهد داشت؛ لذا در راس برنامه‌هاي كوتاه‌مدت‌مان قرار گرفته است.

‌ آيا تاكنون سفارشي از شركت‌هاي داخلي براي ايران ـ 140 گرفته‌ايد؟

در مورد شركت‌هاي داخلي الان شركت‌هاي هواپيمايي خيلي زياد شده‌اند، لذا اگر ما روي 3ـ2 خط هوايي بزرگ تمركز كنيم، خطا كرده‌ايم چون شركت هواپيمايي بزرگ بايد مراكز اصلي و دور كشور را به هم وصل كند و لذا ايران ـ 140 مناسب آنها نيست و استقبال هم نمي‌كنند. اما شركت‌هاي ديگري هستند كه بايد نقاط نزديك را با قيمت ارزان به هم متصل كنند. بنابراين ما بايد كار بازاريابي ايران ـ 140 را در شركت‌هاي كوچك هواپيمايي انجام دهيم و فرهنگ فواصل نزديك هوايي را ايجاد كنيم. در همين حال الان شركت‌هاي خصوصي هستند كه مشتري باشند، منتها بحث و مانع موجود ليزينگ ايران ـ 140 بود كه با تدبير خوبي كه در بودجه سال 89 انجام شد و اين مساله را در بودجه گذاشتند، مي‌توان گفت باب اين كار باز شده كه هر كس بخواهد از ايران ـ 140 در شركتش استفاده كند، مي‌تواند از صندوق ذخيره ارزي براي اين اقلام وام بگيرد.

‌ آيا از صحبت‌هاي شما مي‌توان اين نتيجه را گرفت كاري كه شما در صنعت هواپيمايي شروع كرديد، كاملا كاري جدي است و صرفا استفاده تبليغاتي ندارد؟ در واقع صريح بپرسم، بلوف نمي‌زنيد؟

خير. كمي صبر كنيد، شاهد خروجي‌هاي مختلف صنعت هواپيمايي كشور خواهيد بود كه مي‌تواند نظر خيلي افرادي كه ممكن است در اين زمينه به عنوان منتقد نگاه كنند، اصلاح كند.

وقتي به شما مي‌گويم 5 سال ديگر ما كارهايي در صنعت هواپيمايي انجام مي‌دهيم، ممكن است كسي اعتماد نكند و بگويد اين هم مثل حرف‌هاي بقيه است. اما اتفاقي كه در حال رخ دادن است، اين است كه ما گام‌هايي را ترسيم كرديم كه ان‌شاءالله هم در سطح بين‌المللي و هم در سطح ملي توانمندي‌هاي صنعت هواپيمايي خودمان را عرضه مي‌كنيم. به عنوان مثال الان درباره هواپيماي پهن‌پيكر مي‌توانيم بگوييم مجموعه اورهال‌ و تعميرات اساسي كاملش را داريم و مي‌توانيم اين كار را انجام دهيم. هم‌اكنون در اين زمينه در حال گرفتن استانداردهاي روز اروپا هستيم كه قطعا در يكي دو ماه آينده اين اتفاق خواهد افتاد، چون فاز يك آن را گرفته‌ايم.

مطلب ديگر اين كه وارد ساخت هواپيماي صد نفري كه بشويم بايد با يك شريك بين‌المللي كار كنيم كه در حال انتخاب شريك مورد نظر هستيم و مطلب سوم اين كه به جز حوزه هواپيما، ما در حوزه هلي‌كوپتر كه شما با علامت سوال واردش شديد توانمندي فوق‌العاده عالي‌اي داريم.

جهت اطلاع شما اكنون در دبي امارات يك شهر هوايي تعريف كرده‌اند كه مي‌خواهد مجموعه‌اي ايجاد كند كه هلي‌كوپترها و هواپيماهاي منطقه‌اي را سرويس بدهد. الان مي‌توانم ادعا كنم ما اين قابليت را در هلي‌كوپتر داريم و قادر هستيم كل هلي‌كوپترهاي منطقه را تعمير و نگهداري كنيم و ارتقا دهيم و ان‌شاءالله چند مورد را بسازيم و صادراتي كنيم. بنابراين برنامه‌اي كه مي‌گويم در هر بخش زماني خود يك سري خروجي دارد، اين خروجي‌ها ايجاد اعتماد ملي كرده و باعث حمايت از قابليت‌هاي فني و دانش كشورمان خواهد شد.

بنابراين اين كه تعبير كنيد ما داريم بلوف مي‌زنيم، منصفانه نيست. ايران بزودي در زمينه صنعت هواپيمايي حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت.
یک سال بعد(90)

رونمایی از نخستین هواپیمای مسافربری ایرانی در مهرماه
آیا طبق قولی که دادید، همچنان باید هرسال منتظر یک پدیده جدید در عرصه صنایع هوایی کشورباشیم؟


- بله، انشاء الله در نیمة دوم سال 1390 اخبار خوبی را خواهید شنید.

*مثلا چه اخباری؟!

- انشاء الله مهرماه سال جاری در خصوص ساخت هواپیماهای پهن پیکر مسافربری یکصد نفره در داخل کشور خبرهای خوبی را خواهید شنید.


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب HASAN BARATY تشکر کرده اند:
noble1990, ASHKAN95, f-35, sghanbare1

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1783

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 71 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 اردیبهشت 1386 15:58

آرشيو سپاس: 11669 مرتبه در 1512 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط typhoon » پنج شنبه 31 شهریور 1390 19:56

سلام

یعنی شما منکر کپی شدن سری فاتح 110 و خلیج فارس از روی موشکهای سری DF11 هستید؟همان جور که بارها گفتم کشورهایی مثل کره جنوبی و یا ترکیه که در اردوگاه غرب هستند دارای محدودیتهایی از سوی کشورهای ابرقدرت هستند،کره شمالی هم که با ما همکاری می کند به علت مشکلات شدید اقتصادی است و این که هیچ کشور دیگری حاضر به همکاری با آنها نیست.آنها برای این که درآمد کسب کنند مجبور هستند که در این سطح با ما همکاری کنند.تقریبا تمام دستاوردهای موشکی جمهوری اسلامی دارای منشاء و ریشه خارجی هستند:

موشکهای سری نور،کوثر ،فاتح ،حوت،شهاب تماما دارای ریشه خارجی هستند.

در ضمن شما ظاهرا اطلاعات کافی درباره موشکهای بالستیک ندارید،کشوری که توانایی پرتاب ماهواره داشته باشد ،خواهی نخواهی دارای موشک قاره پیما نیز هست.

هواپیمای ایران 140 هم که همان آنتونف 140 با اندکی تغییراتی است.به هر حال از زمانی که جناب منطقی به صنایع هوایی آمدند ما از این صحبتها بسیار شنیده ایم ما که 32 سال صبر کردیم،این 32 روز هم روش!!!!!
Old soldiers never die.They just fade away

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب typhoon تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, Present, ASHKAN95, W W 3, m-249, shaman, behrad90, Ruozbeh

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

556

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 32 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 5 آذر 1385 12:28

آرشيو سپاس: 3825 مرتبه در 518 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط HASAN BARATY » پنج شنبه 31 شهریور 1390 20:59

سلام جناب typhoonعزیز

یعنی شما منکر کپی شدن سری فاتح 110 و خلیج فارس از روی موشکهای سری DF11 هستید؟

اگر مدرکی دارید لطفا ارائه بدید.اینکه گفته شود خلیج فارس کپی موشک چینیه ادعای بزرگی است .اگر واقعا سندی دارید از ما دریغ نکنید.البته قطعا شما هر گردی رو گردو نمی بینید  مثلا چون شکل این شبیه موشکی خاص است پس حتما همان فناوریست

همان جور که بارها گفتم کشورهایی مثل کره جنوبی و یا ترکیه که در اردوگاه غرب هستند دارای محدودیتهایی از سوی کشورهای ابرقدرت هستند،کره شمالی هم که با ما همکاری می کند به علت مشکلات شدید اقتصادی است و این که هیچ کشور دیگری حاضر به همکاری با آنها نیست.آنها برای این که درآمد کسب کنند مجبور هستند که در این سطح با ما همکاری کنند.تقریبا تمام دستاوردهای موشکی جمهوری اسلامی دارای منشاء و ریشه خارجی هستند :
موشکهای سری نور،کوثر ،فاتح ،حوت،شهاب تماما دارای ریشه خارجی هستند.

شما در پست قبلیتون فرمودید این پیشرفتها حاصل کمک کره.چین و روسیه است( مطلب شما:کمک های زیادی نیز در این راه از کشورهایی مثل چین ،روسیه و مهمتر از همه کره شمالی به ایران شده است).کره به دلیل عدم همکاری و مشکلات اقتصادی حاظر به همکاری با ایران شده روسیه و چین چطور؟ضمن اینکه با کمی تحقیق متوجه میشوید نتنها محدودیتی در این زمینه برای امثال کره جنوبی نیست بلکه روسها مستقیما در ساخت راکت ماهواره بر کره همکاری داشته ولی مساله اینجا این است که کل فناوری منتقل نمیشه و همکاری در برخی زمینه ها به معنای انتقال تمام ان فناوری به کشور همکار نیست و این در مورد ایران هم صادق است مگر انکه شما ادعا کنید مثلا فناوری راکت سفیر توسط روسیه یا چین به ایران فروخته شده!!ضمن اینکه من به روشنی از موشک هایی مثل سجیل نام بردم  که اینده موشکی ایران را به همراه نسل های بعدی قیام تشکیل می دهدایا این ریشه خارجی دارد اگر اینطور است سندتون را ارائه بدید چون  حداقل من به غیر ازچند ادعای بی اساس در مورد ریشه پاکستانی و...که البته خودشون هم بعد ها اظهار کردن ایران با پاکستان همکاری موشکی ندارد جایی ندیدم بگن این سلاح ها ریشه خارجی دارد.من در پست قبلی هم خدمت شما عرض کردم ما در ابتدا استفاده میکردیم و شهاب کپی موشک کره است ولی قطعا پروزه های امروزی ایران مثل سجیل یا قیام یا خلیج فارس کاملا ایرانی است.چون این سطح فناوری نه در اختیار کره است نه امثال چین و روسیه حاظر به دادن ان به ما هستند.

در ضمن شما ظاهرا اطلاعات کافی درباره موشکهای بالستیک ندارید،کشوری که توانایی پرتاب ماهواره داشته باشد ،خواهی نخواهی دارای موشک قاره پیما نیز هست .


قطعا در این زمینه اطلاعات من اگر از شما بیشتر نباشه کمتر نیست .البته مشکلی نیست من بی سواد.اما شما در پست قبلیتون مطلب دیگری فرمودید.(مطلب شما: برنامه فضایی گامی بسیار بلند برای پیشرفتهای جمهوری اسلامی در عرصه و فضا و البته یک پوشش برای برنامه موشکی قاره پیما کشور می باشد که واقعا شایسته تشکر و تقدیر است).در اینجا شما به صراحت می فرمائید ایران برنامه فضایی را توسعه میدهد در حالیکه هدف واقعی ساخت موشک قاره پیما است .بر طبق این نظر پس ایران غنی سازیش نظامی است چون کسی که 3 تا 5 درصد غنی میکند به راحتی دیدید که این سطح را به 20 درصد رساند و هر وقت بخواهد بالای 80 درصد پس ایران هدف از غنی سازیش پوششی برای به دست اوردن توانایی لازم برای ساخت بمب اتمی است .



بنابراین یک وقت شما می فرمائید ایران در حال کار روی برنامه فضایی است ولی حتی با وجود عدم تمایل به ساخت موشک قاره پیما این فناوری خودبخود با ساخت راکت های ماهواره بر سنگین تر بوجود می اید که این حرف کاملا درست است. اما یک وقت می فرمائید برنامه فضایی سرپوشی برای موشک قاره پیما است یعنی کشور هدف اصلیش فضا نبوده بلکه دنبال ساخت موشک قاره پیما در زیر پوشش این برنامه بوده.مثلا ما دنبال سلاح اتمی نیستیم ولی خودبخود وقتی کسی به چرخه سوخت برای کارهای صلح امیز دست پیدا میکند و ان را توسعه می دهد عملا یک قدرت اتمی است.پست قبلیتون را مطالعه کنید تفاوتش را با انچه الان گفتید به عینه خواهید دید.

هواپیمای ایران 140 هم که همان آنتونف 140 با اندکی تغییراتی است.به هر حال از زمانی که جناب منطقی به صنایع هوایی آمدند ما از این صحبتها بسیار شنیده ایم ما که 32 سال صبر کردیم،این 32 روز هم روش !!!!!


بر منکرش لعنت .شما گفتید در ساخت هواپیما کی حاظره به ما کمک کنه من هم یاداوری کردم امثال اکراین و روسیه حاظرند نمونش هم ایران 140


البته امیدوارم جناب typhoon عزیز از پست های من ناراحت نشده باشند.پست های شما همیشه جذاب بوده از جمله زحمتی که کشیدید در معرفی کامل موشک های هوا به هوا و....

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب HASAN BARATY تشکر کرده اند:
ASHKAN95, f-35

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1783

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 71 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 اردیبهشت 1386 15:58

آرشيو سپاس: 11669 مرتبه در 1512 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط typhoon » پنج شنبه 31 شهریور 1390 21:55

HASAN BARATY نوشته است:سلام جناب typhoonعزیز

یعنی شما منکر کپی شدن سری فاتح 110 و خلیج فارس از روی موشکهای سری DF11 هستید؟

اگر مدرکی دارید لطفا ارائه بدید.اینکه گفته شود خلیج فارس کپی موشک چینیه ادعای بزرگی است .اگر واقعا سندی دارید از ما دریغ نکنید.البته قطعا شما هر گردی رو گردو نمی بینید  مثلا چون شکل این شبیه موشکی خاص است پس حتما همان فناوریست

همان جور که بارها گفتم کشورهایی مثل کره جنوبی و یا ترکیه که در اردوگاه غرب هستند دارای محدودیتهایی از سوی کشورهای ابرقدرت هستند،کره شمالی هم که با ما همکاری می کند به علت مشکلات شدید اقتصادی است و این که هیچ کشور دیگری حاضر به همکاری با آنها نیست.آنها برای این که درآمد کسب کنند مجبور هستند که در این سطح با ما همکاری کنند.تقریبا تمام دستاوردهای موشکی جمهوری اسلامی دارای منشاء و ریشه خارجی هستند :
موشکهای سری نور،کوثر ،فاتح ،حوت،شهاب تماما دارای ریشه خارجی هستند.

شما در پست قبلیتون فرمودید این پیشرفتها حاصل کمک کره.چین و روسیه است( مطلب شما:کمک های زیادی نیز در این راه از کشورهایی مثل چین ،روسیه و مهمتر از همه کره شمالی به ایران شده است).کره به دلیل عدم همکاری و مشکلات اقتصادی حاظر به همکاری با ایران شده روسیه و چین چطور؟ضمن اینکه با کمی تحقیق متوجه میشوید نتنها محدودیتی در این زمینه برای امثال کره جنوبی نیست بلکه روسها مستقیما در ساخت راکت ماهواره بر کره همکاری داشته ولی مساله اینجا این است که کل فناوری منتقل نمیشه و همکاری در برخی زمینه ها به معنای انتقال تمام ان فناوری به کشور همکار نیست و این در مورد ایران هم صادق است مگر انکه شما ادعا کنید مثلا فناوری راکت سفیر توسط روسیه یا چین به ایران فروخته شده!!ضمن اینکه من به روشنی از موشک هایی مثل سجیل نام بردم  که اینده موشکی ایران را به همراه نسل های بعدی قیام تشکیل می دهدایا این ریشه خارجی دارد اگر اینطور است سندتون را ارائه بدید چون  حداقل من به غیر ازچند ادعای بی اساس در مورد ریشه پاکستانی و...که البته خودشون هم بعد ها اظهار کردن ایران با پاکستان همکاری موشکی ندارد جایی ندیدم بگن این سلاح ها ریشه خارجی دارد.من در پست قبلی هم خدمت شما عرض کردم ما در ابتدا استفاده میکردیم و شهاب کپی موشک کره است ولی قطعا پروزه های امروزی ایران مثل سجیل یا قیام یا خلیج فارس کاملا ایرانی است.چون این سطح فناوری نه در اختیار کره است نه امثال چین و روسیه حاظر به دادن ان به ما هستند.

در ضمن شما ظاهرا اطلاعات کافی درباره موشکهای بالستیک ندارید،کشوری که توانایی پرتاب ماهواره داشته باشد ،خواهی نخواهی دارای موشک قاره پیما نیز هست .


قطعا در این زمینه اطلاعات من اگر از شما بیشتر نباشه کمتر نیست .البته مشکلی نیست من بی سواد.اما شما در پست قبلیتون مطلب دیگری فرمودید.(مطلب شما: برنامه فضایی گامی بسیار بلند برای پیشرفتهای جمهوری اسلامی در عرصه و فضا و البته یک پوشش برای برنامه موشکی قاره پیما کشور می باشد که واقعا شایسته تشکر و تقدیر است).در اینجا شما به صراحت می فرمائید ایران برنامه فضایی را توسعه میدهد در حالیکه هدف واقعی ساخت موشک قاره پیما است .بر طبق این نظر پس ایران غنی سازیش نظامی است چون کسی که 3 تا 5 درصد غنی میکند به راحتی دیدید که این سطح را به 20 درصد رساند و هر وقت بخواهد بالای 80 درصد پس ایران هدف از غنی سازیش پوششی برای به دست اوردن توانایی لازم برای ساخت بمب اتمی است .



بنابراین یک وقت شما می فرمائید ایران در حال کار روی برنامه فضایی است ولی حتی با وجود عدم تمایل به ساخت موشک قاره پیما این فناوری خودبخود با ساخت راکت های ماهواره بر سنگین تر بوجود می اید که این حرف کاملا درست است. اما یک وقت می فرمائید برنامه فضایی سرپوشی برای موشک قاره پیما است یعنی کشور هدف اصلیش فضا نبوده بلکه دنبال ساخت موشک قاره پیما در زیر پوشش این برنامه بوده.مثلا ما دنبال سلاح اتمی نیستیم ولی خودبخود وقتی کسی به چرخه سوخت برای کارهای صلح امیز دست پیدا میکند و ان را توسعه می دهد عملا یک قدرت اتمی است.پست قبلیتون را مطالعه کنید تفاوتش را با انچه الان گفتید به عینه خواهید دید.

هواپیمای ایران 140 هم که همان آنتونف 140 با اندکی تغییراتی است.به هر حال از زمانی که جناب منطقی به صنایع هوایی آمدند ما از این صحبتها بسیار شنیده ایم ما که 32 سال صبر کردیم،این 32 روز هم روش !!!!!


بر منکرش لعنت .شما گفتید در ساخت هواپیما کی حاظره به ما کمک کنه من هم یاداوری کردم امثال اکراین و روسیه حاظرند نمونش هم ایران 140


البته امیدوارم جناب typhoon عزیز از پست های من ناراحت نشده باشند.پست های شما همیشه جذاب بوده از جمله زحمتی که کشیدید در معرفی کامل موشک های هوا به هوا و....


این تصویر دی اف 11:



این هم فاتح 110:



اینقدر شباهت بدون دلیل!!!!!

در مورد اژدر حوت هم که در انجمن اسنادش موجود است:تصویر مهندسین روس در بندرعباس و اژدر اشکوال.

اما در مورد غنی سازی و برنامه فضایی:

دوستان محترم
چه باور بفرمایید و یا نه کشوری که دارای ماهواره بر است یعنی دارای موشکهای قاره پیما نیز هست.یعنی شما باور می فرمایید که ما سالهاست که در برد 2000 کیلومتر ایستاده ایم

کشوری که دارای توانایی غنی سازی تا 20 درصد و آن هم با لیزر است توانایی رسیدن به 80 درصد و بمب اتم را نیز دارد.

کشوری که از صنایع شیمیایی و بیوتکنولوژی تجاری پیشرفته ای برخوردار است توانایی تولید سلاح های میکروبی و شیمیایی را نیز دارد.

این نه به بنده و نه به شما و یا هر کس دیگری مربوط نیست بلکه یک حقیقت عریان است.شما فکر می کنید جنجالی که غرب بر سر برنامه فضایی ایران به راه انداخته است به دلیل محموله سوار بر روی اون موشک هاست؟!!!!!

وقتی از جو خارج شد می تواند به جای یک ماهواره یک سر جنگی در مدار قرار دهد و بعد هم بسم الله:لندن ،واشنگتن،پاریس و یا هر نقطه دیگر را تهدید کند.

روسیه و چین بیشتر در مراحل اولیه و زمانی که برد موشکهای ایرانی کمتر از حد فعلی بود با ایران همکاری داشتند و الان بیشتر در زمینه هایی مثل موشکهای ضد کشتی و پدافند هوایی و در کل سایر مسائل نظامی به غیر از موشکهای بالستیک دوربرد با ایران همکاری دارند.کشور کره شمالی به دلیل گرسنگی و مشکلات بیش از حد اقتصادی حاضر شده است که با ایران در این زمینه همکاری کند وگرنه آنها هم دریغ می کردند.نمونه بحث موشکهای نور و یا کوثر ، یعنی شما منکر چینی بودن اصل این موشکها هم هستید؟!!!

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

دوست عزیز شما ظاهرا به هر مطلبی که صدا و سیما پخش می شود خیلی اعتماد دارید!!!امروز فتوا بر این است که سلاح کشتار جمعی حرام است ،فردا برای حفظ کیان نظام اسلامی واجب می شود!!!!ماجرا جنبش تنباکو را که حتما می دانید!!!

در مورد مشکلات و موانع و کمبودهای ایران 140 هم به اندازه کافی دانیال و رامین عزیز صحبت کرده اند،فقط امیدوارم این طرح جناب منطقی مثل شاهکارهای زمان مدیریتشان در ایران خودرو مثل پژو 206 صندوقدار!!! نباشد.
Old soldiers never die.They just fade away

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب typhoon تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, gigi64, shaman, reza13533, HESAM-007, Present, DJ Dani, behrad90, ASHKAN95, nima-rad, Ruozbeh

Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

1606

تشکر کرده: 397 مرتبه
تشکر شده: 254 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 5 آذر 1387 13:41

آرشيو سپاس: 13186 مرتبه در 1359 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط shola » پنج شنبه 31 شهریور 1390 23:29

اینقدر شباهت بدون دلیل!!!!!

From Unguided Rockets to PGM : Fateh-110 Heavy Guided Rocket: Uzi Rubin
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
منم مرگ، مادر تو، منم که دوباره تو را از نو میزایم.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب shola تشکر کرده اند:
ASHKAN95, CAPTAIN PILOT, typhoon, shaman, behrad90

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1248 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط Sami 1993 » جمعه 1 مهر 1390 01:53

از دوستان در خواست می کنم برای ادامه بحث درباره صنعت هوایی ایران ، چالشها و راهکارهای پیش روی آن یه تاپیک زیر مراجعه نمایند :razz:  :razz:  :razz:
topic-t80406.html


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
Present, ASHKAN95, behrad90, f-35

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

556

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 32 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 5 آذر 1385 12:28

آرشيو سپاس: 3825 مرتبه در 518 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط HASAN BARATY » جمعه 1 مهر 1390 12:27

سلام جناب typhoonعزیز:خسته نباشید
اینقدر شباهت بدون دلیل!!!!!
پس دوباره مشخص شد  سندی  وجود ندارد و تنها دلیل شکل ظاهری است که با توجه به اینکه تمام تسلیحات به نحوی شبیه به هم خواهند بود در واقع هیچ گاه در ایران سلاح بومی ساخته نخواهد شد.احتمالا در اینده اگر سری موشک های بدون بالک هم ساخته بشه شکل یک موشک روسی میشه پس اون هم ساخت روسیه است.اینکه گفته شود سلاحی کپی سلاح دیگر است باید مدرکی وجود داشته باشد که مثلا در اجزا مثل پیشران یا سامانه های هدایت و..دقیقا شبیه ان باشد.نکته حائز اهمیت اینجا است که در گذشته هیچگاه ایران در مورد موشک هایی مثل زلزال و نازعات و حتی نمونه های اولیه شهاب سخن از  طراحی ایرانی نکرده بود ولی در مورد این موشک از همان ابتدا بومی بودن ان مورد توجه است.و دلیل شما فقط شده شکل ظاهری!!!
در مورد اژدر حوت هم که در انجمن اسنادش موجود است:تصویر مهندسین روس در بندرعباس و اژدر اشکوال.
من به صراحت دارم در مورد فناوریهای موشکی مرتبط با هم از شما می پرسم شما ابتدا می فرمائید پیشرفت های سریع ایران حاصل کمک بیگانه است بعد وقتی من از شما در مورد فناوری موشکی مثل سجیل یا قیام یا راکت ماهواره بر می پرسم مدام از حوت و نور و..صحبت میکنید.سئوال من روشنه!! ایا شما ادعا میکنید در این سه مورد که مشخص است حدااقل در دو مورد اخر کره فاقد ان است کشوری خارجی این فناوری را به ایران فروخته است .که پیشرفت سریع ایران را حاصل کمک خارجی می دونید.اگر اینطور است لطفا سندتون را ارائه دهید.
اما در مورد غنی سازی و برنامه فضایی:

دوستان محترم
چه باور بفرمایید و یا نه کشوری که دارای ماهواره بر است یعنی دارای موشکهای قاره پیما نیز هست.یعنی شما باور می فرمایید که ما سالهاست که در برد 2000 کیلومتر ایستاده ایم

کشوری که دارای توانایی غنی سازی تا 20 درصد و آن هم با لیزر است توانایی رسیدن به 80 درصد و بمب اتم را نیز دارد.

کشوری که از صنایع شیمیایی و بیوتکنولوژی تجاری پیشرفته ای برخوردار است توانایی تولید سلاح های میکروبی و شیمیایی را نیز دارد.

این نه به بنده و نه به شما و یا هر کس دیگری مربوط نیست بلکه یک حقیقت عریان است.شما فکر می کنید جنجالی که غرب بر سر برنامه فضایی ایران به راه انداخته است به دلیل محموله سوار بر روی اون موشک هاست؟!!!!!

وقتی از جو خارج شد می تواند به جای یک ماهواره یک سر جنگی در مدار قرار دهد و بعد هم بسم الله:لندن ،واشنگتن،پاریس و یا هر نقطه دیگر را تهدید کند.

مثل اینکه شما  اصلا پست های قبلی من رو مطالعه نمی کنید.اینکه شما می فرمائید کسی که3 یا5  یا 20درصد غنی سازی میکند تا 90 درصد هم می تواند یا کسیکه موشک چند مرحله ای میسازد به دلیل برخورداری از فناوریهایی مثل پیچ های انفجاری و....به راحتی  با استفاده از این فناوریها قادربه ساخت موشک های بسیار دوربرد است من در پست های قبلی هم گفتم .بحث بر سر این است که شما در ابتدا می فرمائید این پوششی برای ساخت تسلیحات است این دقیقا نظر اسرائیل و امریکا و انگلیس است که ایران تحت پوشش برنامه فضایی دنبال موشک قاره پیما است یا تحت پوشش غنی سازی دنبال بمب است پس باید تعطیل شود.در صورتیکه ایران دنبال این مسائل نیست بلکه دنبال استفاده صلح امیز از اتم و فضا است حالا اینکه این یک چاقوی دو لبه است دیگه مشکل جمهوری اسلامی نیست .در برخورد با امکانات یک کشور که نمیشه به نیت خوانی رجوع کرد که چون راکت فضایی امکانات ساخت موشک های بسیار دوربرد را میدهد پس هدف اصلی ایران استفاده از فضا نیست ساخت موشک برای زدن انگلیس و فرانسه و...است.(من یکبار دیگه پست اولیه شما را قرار میده: برنامه فضایی گامی بسیار بلند برای پیشرفتهای جمهوری اسلامی در عرصه و فضا و البته یک پوشش برای برنامه موشکی قاره پیما کشور می باشد که واقعا شایسته تشکر و تقدیر است).

دوست عزیز شما ظاهرا به هر مطلبی که صدا و سیما پخش می شود خیلی اعتماد دارید!!!امروز فتوا بر این است که سلاح کشتار جمعی حرام است ،فردا برای حفظ کیان نظام اسلامی واجب می شود!!!!ماجرا جنبش تنباکو را که حتما می دانید!!!

ایران صداقتشو در طول جنگ نشان داد.بر خلاف تصور برخی دوستان در مورد حداقل سلاح شیمیایی دست ایران همچین هم خالی نبود .اون زمانیکه امثال سردشت یا بسیاری از نیروهای ایرانی بمب باران شیمیایی میشدند شاید کشور امکانات ساخت سلاح هایی در حد انچه به عراق دادن نداشت ولی با کمی تحقیق ساده متوجه می شوید همین پتروشیمی ماهشهر گازی که تولید میکنه المان نازی در جنگ جهانی اول علیه دشمنانش استفاده میکرد و اگر ایران حداقل در یک مورد کوچک از ان استفاده میکرد قطعا بعثی ها با تفکر بیشتری از سلاح هاشون استفاده میکردند.پس لطفا اینده بینی نکنید الان حرام است فردا حلال است در مورد انچه امروز در زمین واقعی رخ داده سخن بگید.این نوع نگرش تندروترین راست های امریکایی اسرائیلی است .ملت را بی حساب تهدید و تحریم کردن چون به مرحله غیر قابل بازگشت نرسه یعنی ممکنه اگر به تکنولوزی دست یافت در اینده کار دیگری بکنه.پس باید ایران با حمله یا با تحریم یا هر وسیله ای متوقف بشه!!!!
در مورد مشکلات و موانع و کمبودهای ایران 140 هم به اندازه کافی دانیال و رامین عزیز صحبت کرده اند،فقط امیدوارم این طرح جناب منطقی مثل شاهکارهای زمان مدیریتشان در ایران خودرو مثل پژو 206 صندوقدار!!! نباشد.
در مورد ایران 140 هیچ صحبتی در مورد توانمندی یا مشکلش انجام ندادم و متخصصین محترمی که ازشون یاد میکنید قطعا  با توجه به اینکه کارشون این است هیچگاه انتظار ندارند با توجه به محدودیت در انتخاب شریک(چون احتمال بسیار امثال فرانسه و امریکا و.. با ایران همکاری نمیکنند) ایران در اولین تجربه یک شاهکار از خودش ارائه بده.شما در ابتدا ادعا میکنید هیچکس حاظر به همکاری با ایران نیست(مطلب شما: ما در بخش موشک به پشتوانه کمک های خارجی توانستیم این قدر سریع جلو بیاییم.در صنعت هوانوردی کدام کشور صاحب صنعت با ما همکاری دارد؟) حالا که جواب میگیرید امثال روسیه و اکراین بحث رو کشوندید به مشکلات ایران 140 مگر اینکه شما این دو کشور را صاحب صنعت ندانید.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب HASAN BARATY تشکر کرده اند:
f-35

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان