جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد
Captain I

Captain I



no avatar
پست ها

370

تشکر کرده: 144 مرتبه
تشکر شده: 55 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 15 شهریور 1390 18:28

آرشيو سپاس: 3489 مرتبه در 361 پست

كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط behrad90 » سه شنبه 29 شهریور 1390 15:26


كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟


مطلب زیر بخشی از گزارش پایگاه عصر ایران(به نقل از اعتماد) در باره وضعیت ناوگان هوایی ایران میباشد


نزدیک به 22 فروند هواپيما در ناوگان هوايي قبل از انقلاب وجود داشت كه همه آنها از نوع هواپيماي بوئينگ بودند. در آن زمان تنها شركت هواپيمايي فعال «هما» كه ايرلاين ملي بوده، فعاليت داشته است و در نتيجه تمام اين هواپيماها در اختيار اين ايرلاين بوده است.

از دهه70، زمينه براي توسعه ناوگان و ورود هواپيماهاي جديد فراهم شد و هواپيماهاي جديد وارد ناوگان هوايي كشور شد. در اين مقطع 2 فروند هواپيماي ايرباس و 6فروند هواپيماي فوكر 100 كه تماما نو و تازه بودند خريداري شدند.
    در واقع پس از سال70 بود كه رشد حمل و نقل هوايي آغاز شد و شركت هاي هواپيمايي با گرفتن مجوز هاي مربوط پا به ميدان گذاشتند بطوري كه در اين زمان ناوگان هوايي كشور 36فروند هواپيما در اختيار داشت.

   به تدريج هواپيماهاي اجاره يي هم وارد ناوگان شد كه عمدتا روسي بودند. در دهه80 ناوگان هوايي كشوركه 36 فروند هواپيما بود، 83 فروند هواپيما شد كه 58 فروند آن ملكي و 28فروند آن اجاره يي بود.
اكنون بالغ بر 200 هواپيما در ناوگان كشور وجود دارند كه به گفته مسوولان امر نزديك به نيمي از هواپيماهاي موجود در ناوگان غير فعال هستند كه يا به دليل نداشتن قطعات خوابيده اند يا در حال تعمير هستند يا كلا از رده خارج شده اند.

در مقابل هم مسوولان بخش هوايي كشور هر وقت آمار هواپيماهاي ناوگان را اعلام مي كنند با احتساب اين 50درصد ناوگان غيرفعال بوده است.
اكنون نيز با خروج توپولف كه اكثريت ناوگان كشور را تشكيل مي دادند و جايگزيني MD در حدود 42 هواپيماي MD در اين ناوگان فعال هستند.

از سوي ديگر ايرباس هايي كه در ناوگان كشور تردد مي كنند در مقايسه با ايرباس هاي جديد در دنيا قديمي به نظر مي رسد.
با قياس قيمت هواپيماهاي روز دنيا پي مي بريم كه ارزش مادي كل ناوگان هواپيمايي ما شايد به اندازه يك هواپيماي ايرباس 380 يا يك بوئينگ 787 نيز نخواهد بود.

اغلب هواپيماهايي كه در ناوگان فعال هستند، قيمتي در حدود 2 تا 3 ميليون دلار دارند. بطور مثال ارزش هواپيماي MD كه اين روزها جايگزين توپولوف هاي روسي در ناوگان شده است در حدود 3 ميليون دلار است كه عمدتا از چين وارد كشور شده، يا عمدتا اجاره از شركت هايي هستند كه ساعت پروازي آنها پر شده است.

قيمت يك فروند هواپيماي بوئينگ 727 ساخت سال 1976 با شماره سريال 21226 را حدود 600 هزار دلار مي توان تخمين زد.

البته هواپيماي دست دوم قيمت مشخصي ندارد و باتوجه به مدل و كاركرد آن قيمت گذاري مي شود. محاسبه كنيد كه كل ناوگان ايران چقدر ارزش دلاري دارند. شايد ارزش آن بين 600تا 700 ميليون دلار باشد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب behrad90 تشکر کرده اند:
GHAZALAK88, Present, MISSILE, sevrous

Major II

Major II



no avatar
پست ها

639

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 10 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 تیر 1390 16:19

آرشيو سپاس: 1991 مرتبه در 478 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط GHAZALAK88 » سه شنبه 29 شهریور 1390 16:49

مگه کسی اونا روهم میخره که روش قیمت بزاریم :???:  :???:  :???:  :???:  :???:  :???:  :???:  :::P  :::P  :::P  :::P  :::P  :::P  :::P
   لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد      
              وبلاگ ابشار زیباو دل انگیز شوی     
                                                 
                                  

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب GHAZALAK88 تشکر کرده اند:
behrad90, MISSILE, shaman, sevrous

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

39

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 1 خرداد 1390 01:41

آرشيو سپاس: 102 مرتبه در 29 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط fardinstst » سه شنبه 29 شهریور 1390 17:09

ببین جونمون رو کف دستمون گرفتیم و با چی میریم مسافرت  :x

اگه بودجه درست و حسابی و توجه درست به بخش هوانوردی داشتن الان هواپیما صادر میکریم اونم نه آنتونوف بلکه ساخت خودمون.

واقعا اگه یه هچین پروزه هایی باشه میتونیم بهترین ناوگان هوایی خاورمیانه رو داشته باشیم حدس بزنید مدرنترین ناوگان رو کی داره؟امارات

بله امارات شیخ نشین امارات که دیروز صحرایی بی آب و علف بود الان بیشترین توریسم خاورمیانه رو جذب میکنه بهترین ناوگان رو هم داره

درسته که امریکا ما رو تحریم کرده و بویینگ نمیتونیم بخریم ولی جوانان و متخصصانی در کشور هستند که اگه امکانات و بودجه کافی داشته باشن میتونن مدرنترین ناوگان هوایی خاورمیانه که نه آسیا رو برای ایران به ارمغان بیارن.

امان از مسولین امان از دستشون که با این ناوگان دارن با جون مردم بازی میکنن :x

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب fardinstst تشکر کرده اند:
ASHKAN95, W W 3, جهانبانی, GHAZALAK88, behrad90, MISSILE, airplane

Captain

Captain



no avatar
پست ها

2756

تشکر کرده: 1573 مرتبه
تشکر شده: 334 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 18 بهمن 1385 12:46

محل سکونت

شیراز

آرشيو سپاس: 6007 مرتبه در 1644 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط Present » سه شنبه 29 شهریور 1390 18:57

fardinstst,  مشکل اصلی ایران تو ساخت هواپیما در موتور و ایونیک هواپیما بوده و هست .
البته مشرق هم ید طولانی در جنجال رسانه ای داره ولی از این اصل هم نمی شه گذشت که این هواپیماها اسمشون رو نمی شه گذاشت هواپیما ولی فعلا همینا رو داریم و نمی تونیم کار چندانی کنیم که البته مسلما دوستانی مانند کاپیتان و... بهتر از من می تونند نظر کارشناسی بدند هر چند که این نوشته من رو اصلا شما نظر حساب نکنید چون در مقابل این عزیزان اظهار فضل کردن ...
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Present تشکر کرده اند:
behrad90, MISSILE, CAPTAIN PILOT, ASHKAN95

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

39

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 1 خرداد 1390 01:41

آرشيو سپاس: 102 مرتبه در 29 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط fardinstst » سه شنبه 29 شهریور 1390 20:07

میدونم مشکل اصلی اینه ولی اگر عزم و اراده باشه میشه درتسش کرد شق االقمر که نیست مثل همین موتور جنگنده و بالگرد که چون نیاز داشتیم ساختیم ولی این رو نیاز داریم ولی اراده و بودجه نداریم

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب fardinstst تشکر کرده اند:
جهانبانی, behrad90, Present, ASHKAN95, mojtabba

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

22

تشکر کرده: 18 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 25 مرداد 1389 11:22

آرشيو سپاس: 37 مرتبه در 14 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط tomcatf14ir » سه شنبه 29 شهریور 1390 20:34

بابا تازه وقتی می ری یک ایر لاین یارو میگه بوئینگ یا مثلا ایرباس بعد ما هم حال می کنیم می گیم روسی نیست  :m:a

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب tomcatf14ir تشکر کرده اند:
behrad90, Present, ASHKAN95

Major

Major



no avatar
پست ها

670

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 193 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط ramin-am » سه شنبه 29 شهریور 1390 21:37

دیروز یه بحث خوب با دوستم در مورد مهندسی معکوس داشتیم و آخر به این نتیجه رسیدیم که ما منبع درست و درمون واسه مهندسی معکوس در صنایع هوایی نداریم
ما حداکثر به ساخت همون آنتنوف میتونیم اقدام کنیم اونم چون واقعا منبع در اختیارمون هست
مشکل ایران توی این موارد نبود شریک تجاری مناسب و از همه مهمتر ضعف مدریت و ذهنیت منفی نسبت به توانایی ها هست . همیشه مدیران نزدیک بین و از همه مهتر دانش اموختگان نزدیکبینتر که جز برای امتحان آخر ترم درس نمیخوندن کارهای ما رو در دست داشتن و دارن .
چرا اینقدر آنتنوف تولیدی خودمون رو کوبیدیم ؟ چرا هنوز در رویای خرید بوینگ هستیم به جای مشارکت تولید ؟ چرا چین رو مسخره میکنیم وقتی همه به قدرت این کشور پی بردن و ما هنوز داریم این کل کل میکنیم که جنس چینی بنجل هست. همه اینها همه این مشکلات یک جواب داره
کوته فکر هستیم
به رویاهایت بی اندیش ..........

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ramin-am تشکر کرده اند:
جهانبانی, behrad90, Sami 1993, airplane, ASHKAN95

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط Sami 1993 » سه شنبه 29 شهریور 1390 23:04

ramin-am نوشته است:دیروز یه بحث خوب با دوستم در مورد مهندسی معکوس داشتیم و آخر به این نتیجه رسیدیم که ما منبع درست و درمون واسه مهندسی معکوس در صنایع هوایی نداریم
ما حداکثر به ساخت همون آنتنوف میتونیم اقدام کنیم اونم چون واقعا منبع در اختیارمون هست
مشکل ایران توی این موارد نبود شریک تجاری مناسب و از همه مهمتر ضعف مدریت و ذهنیت منفی نسبت به توانایی ها هست . همیشه مدیران نزدیک بین و از همه مهتر دانش اموختگان نزدیکبینتر که جز برای امتحان آخر ترم درس نمیخوندن کارهای ما رو در دست داشتن و دارن .
چرا اینقدر آنتنوف تولیدی خودمون رو کوبیدیم ؟ چرا هنوز در رویای خرید بوینگ هستیم به جای مشارکت تولید ؟ چرا چین رو مسخره میکنیم وقتی همه به قدرت این کشور پی بردن و ما هنوز داریم این کل کل میکنیم که جنس چینی بنجل هست. همه اینها همه این مشکلات یک جواب داره
کوته فکر هستیم


با کلیت گفت های شما به ویژه در بحث سوء مدیریت و ذهنیت منفی نسبت به تونایی ها و نیروی داخلی ( که متاسفانه حتی در همین انجمن تا مرتبه های بالای سایت دیده می شود ) هم عقیده هستم ولی با این گفته شما که
ramin-am نوشته است:ما منبع درست و درمون واسه مهندسی معکوس در صنایع هوایی نداریم
مخالفم .

هواگردهای ما شاید به روز نباشند ولی برای آغاز کار مناسب هستند همینطور نموننه های جدیدتر بعضی از این هواگردها در جهان در حال تولید هستند مانند فالکروم ، بالگردهای سری بل و..........
جمهوری خلق چین که در حال تبدیل شدن به یکی از کشورهای پیشرو در صنعت هوایی است همینطوری به این جایگاه نرسیده است .
این کشور بعد از تیره شدن روابطش با شوروی ( به عنوان تامین کننده هواگردهای ارتش آزادی بخش چین ) به جای اینکه بنشیند و مثل ما بگوید ما توانایی نداریم ، ساخت هواگرد به صرفه نیست و................
شروع به مهندسی معکوس هوگردهای ساده ای مثل میگ 19 و 21 کرده و سپس برای افزایش دانش خود شروع به توسعه آنها نموده و نمونه هایی مثل Q-5 را می سازد ، این قضیه ادامه پیدا می کند و چین حتی در زمانی که می توانست از جهان هواگرد مدرن بخرد به کار خود ادامه می دهد و می رسد به اینجا که در حال آزمایش جنگنده نسل پنجم خود است .
البته به این نکته اذعان بکنم که چین در ادامه کار خود دارای شریک خارجی شد که ما از آن بی بهره هستیم و باید به خودمان تیه کنیم .

ایران هم باید راه چین را می رفته و البته باید برود .
در ایران جنگنده هایی که نسبت به بقیه ساده تر هستند کدام هستند ؟
خوب F-5 و F-7 (میگ 21 ) که نسبتا ساده هستند و برای ابتدای کار خوب هستند و هر کدام از آنها در جهان ورژن های جدیدی دارند که حتی در حال تولید هم هستند مانند JF-17 ساخت چین که توسعه یافته F-7 است .
خوب ایران آمد تایگر را با توجه به توانایی هایی که در اورهال و تعمیر آن داشت انتخاب نموده و پروژه های آذرخش و صاعقه شروع می نماید . ای کاش بجای بزرگ کردن این پروژه ای ناتمام از طرف مسولین و کوچک کردن آن از طرف ما و همینطور شروع پروژه شفق که خارج از توانایی ها بوده ، پروژه با جدیت ادامه پیدا می کرده و تولید انبوه می رسید و حداقل جای F-5 و F-7 را می گرفته . سپس می شد آن را باز توسعه داد و کار آمدترش ساخت .
و یا پروژه تذرو بجای کنسل کردن آن و شروع پروژه کوثر با این بودجه اندک ، این جت آموشی بیشتر توسعه می یافت و نقایص آن برطرف می شد و یعد از تولید می توانست پایه آموزشهای نهاجا شود و حتی به خارج صادر و منبع درآمدی به ویژه برای دیگر پروژه ها شود.
وضعیت صاعقه ، تذرو و ایران 140 را می توان در سوء مدیریت جست و جو کرد ، اگر مدیریت قوی در پروژه های هوایی کشور وجود داشته باشد حتی می تواند دیگر موانع به ویژه مالی را مدیریت کرده و حل نماید .


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
hamed-1987, usof k, DJ Dani, Present, airplane, behrad90, ASHKAN95

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

556

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 32 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 5 آذر 1385 12:28

آرشيو سپاس: 3825 مرتبه در 518 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط HASAN BARATY » سه شنبه 29 شهریور 1390 23:36

در ایران طرح ساخت هواپیمای مسافربری راه افتاده که البته با توجه به سطح فناوری راهی 10 ساله است:
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
آخرين ويرايش توسط HASAN BARATY در سه شنبه 29 شهریور 1390 23:47, ويرايش شده 1 در کل.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب HASAN BARATY تشکر کرده اند:
behrad90, ASHKAN95

Major II

Major II



no avatar
پست ها

639

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 10 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 تیر 1390 16:19

آرشيو سپاس: 1991 مرتبه در 478 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط GHAZALAK88 » سه شنبه 29 شهریور 1390 23:44

مابایدروشی که چین اجرا کرد را انجام بدهیم یعنی مهندسی معکوس البته باید نیروی جوان هم برای این کار تربیت کنیم نه اینکه انتونوف 140 مونتاژ کنیم بعد با افتخار بگیم ایران 140   جالبه همین هواپیما که حامل چندتن از مسولان بلند پایه روسی واکراینی بود هنوز به ایران نرسیده سقوط کرد تا ایمنی خود را به رخ ناوگان فرسوده ما بکشد :razz:  :razz:  :razz:
   لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد      
              وبلاگ ابشار زیباو دل انگیز شوی     
                                                 
                                  

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب GHAZALAK88 تشکر کرده اند:
behrad90, ASHKAN95

Senior Poster

Senior Poster



no avatar
پست ها

739

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 9 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 تیر 1388 01:26

آرشيو سپاس: 1216 مرتبه در 436 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط HITMAN_KU » چهارشنبه 30 شهریور 1390 15:18

عزیز کل ناوگان ایران شامل نظامی و غیر نظامی رو میشه فقط به قیمت آهن بر حسب کیلو فروخت بین 150 تا 200 تومن!!!!

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب HITMAN_KU تشکر کرده اند:
behrad90, sevrous

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

39

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 1 خرداد 1390 01:41

آرشيو سپاس: 102 مرتبه در 29 پست

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

توسط fardinstst » چهارشنبه 30 شهریور 1390 18:30

حرف الکی چرا میزنی کی گفت ما توانایی ساختش رو نداریم؟

شما بهتره عینکت رو عوض کنی!

من گفتم ما تواناییش رو داریم و مدیریت درست و حسابی نداریم و دلیل اون هم زد و بند های فامیلی و.... هستش و مدیران بر اساس تخصص در بیشتر جاها انتخاب نمیشن و من مصاحبه یکی از مسولین هوانوردی رو خوندم که میگفت ما طرح های خیلی خوبی رو دادیم و میگفت کم توجهی و همینطور بودجه کم باعث اینه در ضمن وطن پرستی چه ربطی به بی کفایتی مسولین داره؟ اگه شما منو میشناختید از این حرف ها نمیزدید یعنی چون ما وطن پرستیم هر چیزی رو که دیدیم داره اشتباه انجام میشه خفه شیم و هیچی نگیم اینم شد آزادی بیان؟؟؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب fardinstst تشکر کرده اند:
جهانبانی, behrad90

بعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان