كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Captain I
Captain I
پست: 370
تاریخ عضویت: سه شنبه 15 شهریور 1390, 7:28 pm
سپاس‌های ارسالی: 6392 بار
سپاس‌های دریافتی: 3280 بار

كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط behrad90 » سه شنبه 29 شهریور 1390, 4:26 pm

 
كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟
 
  تصویر 
 مطلب زیر بخشی از گزارش پایگاه عصر ایران(به نقل از اعتماد) در باره وضعیت ناوگان هوایی ایران میباشد  

 نزدیک به 22 فروند هواپيما در ناوگان هوايي قبل از انقلاب وجود داشت كه همه آنها از نوع هواپيماي بوئينگ بودند. در آن زمان تنها شركت هواپيمايي فعال «هما» كه ايرلاين ملي بوده، فعاليت داشته است و در نتيجه تمام اين هواپيماها در اختيار اين ايرلاين بوده است.

از دهه70، زمينه براي توسعه ناوگان و ورود هواپيماهاي جديد فراهم شد و هواپيماهاي جديد وارد ناوگان هوايي كشور شد. در اين مقطع 2 فروند هواپيماي ايرباس و 6فروند هواپيماي فوكر 100 كه تماما نو و تازه بودند خريداري شدند.
در واقع پس از سال70 بود كه رشد حمل و نقل هوايي آغاز شد و شركت هاي هواپيمايي با گرفتن مجوز هاي مربوط پا به ميدان گذاشتند بطوري كه در اين زمان ناوگان هوايي كشور 36فروند هواپيما در اختيار داشت.

به تدريج هواپيماهاي اجاره يي هم وارد ناوگان شد كه عمدتا روسي بودند. در دهه80 ناوگان هوايي كشوركه 36 فروند هواپيما بود، 83 فروند هواپيما شد كه 58 فروند آن ملكي و 28فروند آن اجاره يي بود.
اكنون بالغ بر 200 هواپيما در ناوگان كشور وجود دارند كه به گفته مسوولان امر نزديك به نيمي از هواپيماهاي موجود در ناوگان غير فعال هستند كه يا به دليل نداشتن قطعات خوابيده اند يا در حال تعمير هستند يا كلا از رده خارج شده اند.

در مقابل هم مسوولان بخش هوايي كشور هر وقت آمار هواپيماهاي ناوگان را اعلام مي كنند با احتساب اين 50درصد ناوگان غيرفعال بوده است.
اكنون نيز با خروج توپولف كه اكثريت ناوگان كشور را تشكيل مي دادند و جايگزيني MD در حدود 42 هواپيماي MD در اين ناوگان فعال هستند.

از سوي ديگر ايرباس هايي كه در ناوگان كشور تردد مي كنند در مقايسه با ايرباس هاي جديد در دنيا قديمي به نظر مي رسد.
با قياس قيمت هواپيماهاي روز دنيا پي مي بريم كه ارزش مادي كل ناوگان هواپيمايي ما شايد به اندازه يك هواپيماي ايرباس 380 يا يك بوئينگ 787 نيز نخواهد بود.

اغلب هواپيماهايي كه در ناوگان فعال هستند، قيمتي در حدود 2 تا 3 ميليون دلار دارند. بطور مثال ارزش هواپيماي MD كه اين روزها جايگزين توپولوف هاي روسي در ناوگان شده است در حدود 3 ميليون دلار است كه عمدتا از چين وارد كشور شده، يا عمدتا اجاره از شركت هايي هستند كه ساعت پروازي آنها پر شده است.

قيمت يك فروند هواپيماي بوئينگ 727 ساخت سال 1976 با شماره سريال 21226 را حدود 600 هزار دلار مي توان تخمين زد.

البته هواپيماي دست دوم قيمت مشخصي ندارد و باتوجه به مدل و كاركرد آن قيمت گذاري مي شود. محاسبه كنيد كه كل ناوگان ايران چقدر ارزش دلاري دارند. شايد ارزش آن بين 600تا 700 ميليون دلار باشد.
 

Major II
Major II
پست: 639
تاریخ عضویت: دو شنبه 13 تیر 1390, 5:19 pm
سپاس‌های ارسالی: 1982 بار
سپاس‌های دریافتی: 1828 بار

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط GHAZALAK88 » سه شنبه 29 شهریور 1390, 5:49 pm

مگه کسی اونا روهم میخره که روش قیمت بزاریم :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :::P :::P :::P :::P :::P :::P :::P
تصویر تصویر تصویر [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]تصویر تصویر تصویر
تصویر وبلاگ ابشار زیباو دل انگیز شوی تصویر

تصویر تصویر

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 39
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 خرداد 1390, 2:41 am
سپاس‌های دریافتی: 90 بار

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط fardinstst » سه شنبه 29 شهریور 1390, 6:09 pm

ببین جونمون رو کف دستمون گرفتیم و با چی میریم مسافرت :x

اگه بودجه درست و حسابی و توجه درست به بخش هوانوردی داشتن الان هواپیما صادر میکریم اونم نه آنتونوف بلکه ساخت خودمون.

واقعا اگه یه هچین پروزه هایی باشه میتونیم بهترین ناوگان هوایی خاورمیانه رو داشته باشیم حدس بزنید مدرنترین ناوگان رو کی داره؟امارات

بله امارات شیخ نشین امارات که دیروز صحرایی بی آب و علف بود الان بیشترین توریسم خاورمیانه رو جذب میکنه بهترین ناوگان رو هم داره

درسته که امریکا ما رو تحریم کرده و بویینگ نمیتونیم بخریم ولی جوانان و متخصصانی در کشور هستند که اگه امکانات و بودجه کافی داشته باشن میتونن مدرنترین ناوگان هوایی خاورمیانه که نه آسیا رو برای ایران به ارمغان بیارن.

امان از مسولین امان از دستشون که با این ناوگان دارن با جون مردم بازی میکنن :x

Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهار شنبه 18 بهمن 1385, 12:46 pm
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5555 بار

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط Present » سه شنبه 29 شهریور 1390, 7:57 pm

  , مشکل اصلی ایران تو ساخت هواپیما در موتور و ایونیک هواپیما بوده و هست .
البته مشرق هم ید طولانی در جنجال رسانه ای داره ولی از این اصل هم نمی شه گذشت که این هواپیماها اسمشون رو نمی شه گذاشت هواپیما ولی فعلا همینا رو داریم و نمی تونیم کار چندانی کنیم که البته مسلما دوستانی مانند کاپیتان و... بهتر از من می تونند نظر کارشناسی بدند هر چند که این نوشته من رو اصلا شما نظر حساب نکنید چون در مقابل این عزیزان اظهار فضل کردن ...
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 39
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 خرداد 1390, 2:41 am
سپاس‌های دریافتی: 90 بار

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط fardinstst » سه شنبه 29 شهریور 1390, 9:07 pm

میدونم مشکل اصلی اینه ولی اگر عزم و اراده باشه میشه درتسش کرد شق االقمر که نیست مثل همین موتور جنگنده و بالگرد که چون نیاز داشتیم ساختیم ولی این رو نیاز داریم ولی اراده و بودجه نداریم

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 23
تاریخ عضویت: دو شنبه 25 مرداد 1389, 12:22 pm
سپاس‌های ارسالی: 488 بار
سپاس‌های دریافتی: 27 بار

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط tomcatf14ir » سه شنبه 29 شهریور 1390, 9:34 pm

بابا تازه وقتی می ری یک ایر لاین یارو میگه بوئینگ یا مثلا ایرباس بعد ما هم حال می کنیم می گیم روسی نیست :m:a

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1776 بار

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط ramin-am » سه شنبه 29 شهریور 1390, 10:37 pm

دیروز یه بحث خوب با دوستم در مورد مهندسی معکوس داشتیم و آخر به این نتیجه رسیدیم که ما منبع درست و درمون واسه مهندسی معکوس در صنایع هوایی نداریم
ما حداکثر به ساخت همون آنتنوف میتونیم اقدام کنیم اونم چون واقعا منبع در اختیارمون هست
مشکل ایران توی این موارد نبود شریک تجاری مناسب و از همه مهمتر ضعف مدریت و ذهنیت منفی نسبت به توانایی ها هست . همیشه مدیران نزدیک بین و از همه مهتر دانش اموختگان نزدیکبینتر که جز برای امتحان آخر ترم درس نمیخوندن کارهای ما رو در دست داشتن و دارن .
چرا اینقدر آنتنوف تولیدی خودمون رو کوبیدیم ؟ چرا هنوز در رویای خرید بوینگ هستیم به جای مشارکت تولید ؟ چرا چین رو مسخره میکنیم وقتی همه به قدرت این کشور پی بردن و ما هنوز داریم این کل کل میکنیم که جنس چینی بنجل هست. همه اینها همه این مشکلات یک جواب داره
کوته فکر هستیم
به رویاهایت بی اندیش ..........

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22790 بار
تماس:

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط Sami 1993 » چهار شنبه 30 شهریور 1390, 12:04 am

ramin-am نوشته شده:دیروز یه بحث خوب با دوستم در مورد مهندسی معکوس داشتیم و آخر به این نتیجه رسیدیم که ما منبع درست و درمون واسه مهندسی معکوس در صنایع هوایی نداریم
ما حداکثر به ساخت همون آنتنوف میتونیم اقدام کنیم اونم چون واقعا منبع در اختیارمون هست
مشکل ایران توی این موارد نبود شریک تجاری مناسب و از همه مهمتر ضعف مدریت و ذهنیت منفی نسبت به توانایی ها هست . همیشه مدیران نزدیک بین و از همه مهتر دانش اموختگان نزدیکبینتر که جز برای امتحان آخر ترم درس نمیخوندن کارهای ما رو در دست داشتن و دارن .
چرا اینقدر آنتنوف تولیدی خودمون رو کوبیدیم ؟ چرا هنوز در رویای خرید بوینگ هستیم به جای مشارکت تولید ؟ چرا چین رو مسخره میکنیم وقتی همه به قدرت این کشور پی بردن و ما هنوز داریم این کل کل میکنیم که جنس چینی بنجل هست. همه اینها همه این مشکلات یک جواب داره
کوته فکر هستیم


با کلیت گفت های شما به ویژه در بحث سوء مدیریت و ذهنیت منفی نسبت به تونایی ها و نیروی داخلی ( که متاسفانه حتی در همین انجمن تا مرتبه های بالای سایت دیده می شود ) هم عقیده هستم ولی با این گفته شما که
ramin-am نوشته شده:ما منبع درست و درمون واسه مهندسی معکوس در صنایع هوایی نداریم
مخالفم .

هواگردهای ما شاید به روز نباشند ولی برای آغاز کار مناسب هستند همینطور نموننه های جدیدتر بعضی از این هواگردها در جهان در حال تولید هستند مانند فالکروم ، بالگردهای سری بل و..........
جمهوری خلق چین که در حال تبدیل شدن به یکی از کشورهای پیشرو در صنعت هوایی است همینطوری به این جایگاه نرسیده است .
این کشور بعد از تیره شدن روابطش با شوروی ( به عنوان تامین کننده هواگردهای ارتش آزادی بخش چین ) به جای اینکه بنشیند و مثل ما بگوید ما توانایی نداریم ، ساخت هواگرد به صرفه نیست و................
شروع به مهندسی معکوس هوگردهای ساده ای مثل میگ 19 و 21 کرده و سپس برای افزایش دانش خود شروع به توسعه آنها نموده و نمونه هایی مثل Q-5 را می سازد ، این قضیه ادامه پیدا می کند و چین حتی در زمانی که می توانست از جهان هواگرد مدرن بخرد به کار خود ادامه می دهد و می رسد به اینجا که در حال آزمایش جنگنده نسل پنجم خود است .
البته به این نکته اذعان بکنم که چین در ادامه کار خود دارای شریک خارجی شد که ما از آن بی بهره هستیم و باید به خودمان تیه کنیم .

ایران هم باید راه چین را می رفته و البته باید برود .
در ایران جنگنده هایی که نسبت به بقیه ساده تر هستند کدام هستند ؟
خوب F-5 و F-7 (میگ 21 ) که نسبتا ساده هستند و برای ابتدای کار خوب هستند و هر کدام از آنها در جهان ورژن های جدیدی دارند که حتی در حال تولید هم هستند مانند JF-17 ساخت چین که توسعه یافته F-7 است .
خوب ایران آمد تایگر را با توجه به توانایی هایی که در اورهال و تعمیر آن داشت انتخاب نموده و پروژه های آذرخش و صاعقه شروع می نماید . ای کاش بجای بزرگ کردن این پروژه ای ناتمام از طرف مسولین و کوچک کردن آن از طرف ما و همینطور شروع پروژه شفق که خارج از توانایی ها بوده ، پروژه با جدیت ادامه پیدا می کرده و تولید انبوه می رسید و حداقل جای F-5 و F-7 را می گرفته . سپس می شد آن را باز توسعه داد و کار آمدترش ساخت .
و یا پروژه تذرو بجای کنسل کردن آن و شروع پروژه کوثر با این بودجه اندک ، این جت آموشی بیشتر توسعه می یافت و نقایص آن برطرف می شد و یعد از تولید می توانست پایه آموزشهای نهاجا شود و حتی به خارج صادر و منبع درآمدی به ویژه برای دیگر پروژه ها شود.
وضعیت صاعقه ، تذرو و ایران 140 را می توان در سوء مدیریت جست و جو کرد ، اگر مدیریت قوی در پروژه های هوایی کشور وجود داشته باشد حتی می تواند دیگر موانع به ویژه مالی را مدیریت کرده و حل نماید .

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 556
تاریخ عضویت: یک شنبه 5 آذر 1385, 12:28 pm
سپاس‌های ارسالی: 1602 بار
سپاس‌های دریافتی: 3486 بار

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط HASAN BARATY » چهار شنبه 30 شهریور 1390, 12:36 am

در ایران طرح ساخت هواپیمای مسافربری راه افتاده که البته با توجه به سطح فناوری راهی 10 ساله است:
http://www.centralclubs.com/140-t79446.html

http://www.centralclubs.com/topic-t77597.html
آخرین ويرايش توسط 1 on HASAN BARATY, ويرايش شده در 0.

Major II
Major II
پست: 639
تاریخ عضویت: دو شنبه 13 تیر 1390, 5:19 pm
سپاس‌های ارسالی: 1982 بار
سپاس‌های دریافتی: 1828 بار

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط GHAZALAK88 » چهار شنبه 30 شهریور 1390, 12:44 am

مابایدروشی که چین اجرا کرد را انجام بدهیم یعنی مهندسی معکوس البته باید نیروی جوان هم برای این کار تربیت کنیم نه اینکه انتونوف 140 مونتاژ کنیم بعد با افتخار بگیم ایران 140 جالبه همین هواپیما که حامل چندتن از مسولان بلند پایه روسی واکراینی بود هنوز به ایران نرسیده سقوط کرد تا ایمنی خود را به رخ ناوگان فرسوده ما بکشد :razz: :razz: :razz:
تصویر تصویر تصویر [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]تصویر تصویر تصویر
تصویر وبلاگ ابشار زیباو دل انگیز شوی تصویر

تصویر تصویر

Senior Poster
Senior Poster
پست: 739
تاریخ عضویت: چهار شنبه 3 تیر 1388, 2:26 am
سپاس‌های ارسالی: 326 بار
سپاس‌های دریافتی: 1085 بار

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط HITMAN_KU » چهار شنبه 30 شهریور 1390, 4:18 pm

عزیز کل ناوگان ایران شامل نظامی و غیر نظامی رو میشه فقط به قیمت آهن بر حسب کیلو فروخت بین 150 تا 200 تومن!!!!

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 39
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 خرداد 1390, 2:41 am
سپاس‌های دریافتی: 90 بار

Re: كل ناوگان ايران چند مي ارزد؟

پست توسط fardinstst » چهار شنبه 30 شهریور 1390, 7:30 pm

حرف الکی چرا میزنی کی گفت ما توانایی ساختش رو نداریم؟

شما بهتره عینکت رو عوض کنی!

من گفتم ما تواناییش رو داریم و مدیریت درست و حسابی نداریم و دلیل اون هم زد و بند های فامیلی و.... هستش و مدیران بر اساس تخصص در بیشتر جاها انتخاب نمیشن و من مصاحبه یکی از مسولین هوانوردی رو خوندم که میگفت ما طرح های خیلی خوبی رو دادیم و میگفت کم توجهی و همینطور بودجه کم باعث اینه در ضمن وطن پرستی چه ربطی به بی کفایتی مسولین داره؟ اگه شما منو میشناختید از این حرف ها نمیزدید یعنی چون ما وطن پرستیم هر چیزی رو که دیدیم داره اشتباه انجام میشه خفه شیم و هیچی نگیم اینم شد آزادی بیان؟؟؟

ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”