بررسی مهمترین چالش ها و راهکارها صنعت هوانوردی ایران

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: hamed_713, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22792 بار
تماس:

بررسی مهمترین چالش ها و راهکارها صنعت هوانوردی ایران

پست توسط Sami 1993 » پنج شنبه 31 شهریور 1390, 2:01 am

بسم الله الرحمن الرحیم

درود بیکران به همه کاربران گرامی centralclubs

با توجه به بحثهایی که همیشه پیرامون وضعیت هوانوردی ایران ، توانایی ها و عدم توانایی ها این صنعت در انجمن به صورت پراکنده مطرح می شده و می شود ، برآن شدم که تاپیک اختصاصی در این باره ایجاد نمایم که در آن به طور اختصاصی درباره این موضوع مهم بحث ، گفت گو و تبادل نظر شود .
این را هم باید اضافه کنم که درباره وضعیت صنعت هوانوردی ایران در گذشته تاپیک هایی ایجاد شده است که یا از آخرین ارسال آن مدتها می گذرد و یا مثل تاپیک جامع ایده ها و پیشنهادات پیرامون طراحی جنگنده داخلی با عدم استقبال به ویژه از طرف مدیران و افراد متخصص که در انجمن عضو هستند روبه رو شده اند که خود جای تاسف و گله دارد .
از دوستان و سروران گرامی به ویژه مدیران انجمن دعوت می کنم که با حضور خود در این تاپیک باعث افزایش بار علمی آن شوند که بلطبع برای انجمن مفید خواهد بود .
در پایان از همه عزیزان در خواست می کنم در ارسال مطالب ، مقالات و راهکارهای خود که قطعا علمی و منطقی خواهد بود تمامی واقعیت های موجود صنعت هوانوردی و همینطور کشور را درنظر بگیرند و به نظرات دیگر دوستان احترام گذاشته و فقط با دلایل علمی ، فنی و با اصل رعایت ادب به پاسخ سوالات و رفع نقایص ایده دیگر دوستان بپردازند .


با تشکرتصویر

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22792 بار
تماس:

Re: بررسی مهمترین چالش ها و راهکارها صنعت هوانوردی ایران

پست توسط Sami 1993 » پنج شنبه 31 شهریور 1390, 2:38 am

درابتدا نظر دوستان را به خبر زیر جلب می نمایمتصویر

تنها یک نام از صنایع هوایی باقی مانده است

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران اعلام کرد، صنایع هوایی در واگذاری به بخش خصوصی آفت زده شده و تنها یک جنازه از صنایع هوایی باقی مانده است.

مسعود قاسمی با اشاره به اینکه امروز 97 درصد سهام شرکت صنایع هوایی ایران از طریق مزایده به صورت نقد به بخش خصوصی واگذار می شود گفت: شرکت صنایع هوایی و فضایی ایران نزدیک به 3 سال است که به بخش خصوصی واگذار شده و واگذاری سهام آن به طور کامل به سازمان گسترش بوده است.

وی با بیان اینکه این شرکت در ادامه واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی که در اصل 44 قانون اساسی به آن تأکید شده است آفت زده شد گفت: طی مزایده ای این شرکت 3 سال گذشته به بخش خصوصی غیر متخصص واگذار شد که این بخش از ابتدای واگذاری شروع به تخریب این شرکت کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه فرد خریدار باید اقساط مربوط به خرید این شرکت را به دولت می پرداخت اما کوتاهی کرد افزود: تاکنون قسطی به دولت پرداخت نشده است و شرکت به صورت تکه تکه بدون استفاده مانده است.

همکاری ها و قراردادها لغو شدند
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در ادامه با اشاره به اینکه در این شرکت 3 فروند هواپیما ساخته شده بود گفت: قبل از واگذاری شرکت به بخش خصوصی 2 فروند هواپیمای 2 نفره یک موتوره همچنین یک فروند هواپیمای سم پاشی با اشتراک کشور لهستان طراحی و ساخته شد.

وی گفت: متأسفانه بخش خصوصی این شرکت را خریداری کرده بود به دنبال ساخت هواپیما نبود بنابراین قرارداد خرید و فروش هواپیما به کشور را استرالیا را لغو کردند و استرالیایی ها نیز به دنبال این لغو دیگر حاضر نشدند هیچگونه قراردادی با این شرکت داشته باشند.

قاسمی تصریح کرد: هم اکنون فرودگاه آزادی به عنوان بازمانده ای از شرکت صنایع هوایی و فضایی است که کم و بیش فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: متأسفانه فرودگاه آزادی، باشگاه خلبانی و دیگر قسمت های شرکت که برای صنایع هوایی و فضایی کشور فعالیت می کردند تکه تکه شده است و کسی دیگر حاضر نیست آن را بخرد.

تنها یک اسم باقی مانده است

قاسمی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به 2 سال است که برای این شرکت پیگیری می کنیم که چه عاقبتی خواهد داشت گفت: با توجه به اقساطی که خریدار شرکت به دولت نپرداخته است سازمان خصوصی سازی هم پیگیری های لازم را برای پرداخت این اقساط می کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران بیان داشت: در قراردادی که بین شخص خریدار و سازمان خصوصی سازی منعقد شد 2 بند آمده بود و از جمله اینکه در صورت نپرداختن 2 قسط متوالی و یا 3 قسط غیر متوالی سازمان خصوصی صازی حق دارد یک طرفه قرارداد را فسخ کرده و از طریق مزایده به غیر واگذاری کند که تاکنون سازمان چنین اقدامی نکرده هم اکنون این شرکت یازده قسط عقب افتاده دارد.

وی با بیان اینکه در یکی از بندهای این قرارداد آمده بودند که حق هیچگونه تغییر و تحول یا فروش برای این شرکت وجود ندارد گفت: متأسفانه شخص خریدار بدون مجوز و اطلاع رسانی مسئولان مربوطه بیشتر قسمت های شرکت را اعم از ساختمان اداری، قطعات یدکی هواپیماها که در شرایط سخت تحریم خریداری و در انبارها برای تولید 10 فروند هواپیما خریداری شده بود و همچنین 28 هکتار از فرودگاه که سند آن آماده بود به صورت معامله صوری فروخته و 10 واحد دفاتر صنایع هوایی را به اقوام خود داده است.

ضرر و زیان شرکت باید پرداخت شود

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران اعلام کردند سال گذشته قرار بود این شرکت با رقم 7 میلیارد تومان به فروش برسد که هم اکنون جنازه ای بیش نیست و به همان قیمت سال گذشته به مرحله فروش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: به کسی آمار دقیق در خصوص اینکه داخل سهام شرکت چیزی باقی نمانده داده نشده و افکار عمومی فکر می کنند این شرکت سهام خود را از طریق مزایده به فروش گذاشته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: من خود امروز با 10 درصد پول اعلام شده در دادگاه حضور خواهم داشت تا آمادگی خود را برای خرید این شرکت اعلام کنم اما در کنار آن باید شخص خریدار شرکت همه ضرر و زیان از دست رفته شرکت را پرداخت کند وگرنه کسی برای این شرکت هزینه ای نخواهد کرد.
مرجع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

ارسال پست

بازگشت به “ديگر مباحث هوانوردي”