در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

196

تشکر کرده: 191 مرتبه
تشکر شده: 517 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 29 تیر 1389 11:53

آرشيو سپاس: 1326 مرتبه در 135 پست

کلی جانسون مهندسی از آینده قسمت اول

توسط hf22 » چهارشنبه 27 مهر 1390 19:06

کلی جانسون مهندسی از آینده

شعار کلی جانسون " سریع ، آرام ، و با زمان "


در طی  چهار قسمت قصد دارم به زندگی مهندس ششم شرکت لاکهید مارتین بپردازم. نکات جالب و آموزنده ای  را بعد از  پایان چهار قسمت بدست خواهید آورد. مطالب از سایت مشاهیر لاکهید مارتین و از زبان دوستان و همکاران نزدیک او در شرکت بر گرفته شده است. چینش مطالب را بدون تغییر متن اصلی در اینجا قرار میدهم شاید کمی عجیب به نظر برسد. ولی از دست زدن به چهارچوب متن خودداری کردم. اگر ترجمه نا مفهوم بود به بزرگی  خودتون ببخشید.
"همه در لاکهید او را پدر معنوی لاکهید میدانند شخصی که سفر به فضا را ممکن کرد. او با نبوغ خود شرکت را به اوج موفقیت رساند ، استعداد بالایش همه را به وجد می آورد .او با کمترین امکانات چیزی می ساخت که مربوط به آینده بود نیروی هوایی ایالات متحده قدرت خود را مدیون این مهندس است. "

داستان پیوستن کلی به لاکهید:
کلارنس ال جانسون  ، در سال 1932 برای بدست آوردن شغل به لاکهید آمد اما پذیرفته نشد دلیل آن تخصص کافی نداشتن عنوان شد ، جانسون به دانشگاه رفت و مدرک کارشناسی ارشد خودش در رشته مهندسی هوانوردی را گرفت و در سال 1933 مجددا به لاکهید بازگشت و به عنوان طراح استخدام شد.حقوق و دستمزد او در آن زمان ماهی 83 دلار بود و به عنوان ششمین مهندس شرکت لاکهید که در آن زمان شرکت نوپایی بود کار خودش را شرع کرد.
با نزدیک شدن جنگ جهانی دوم ، او به شرکت طرح یک هواپیما را داد که P-38 نام داشت و این اولین هواپیمای آمریکا ی بود که میتوانست با سرعت 400 مایل پرواز کند و در آن زمان مانور پذیری بالایی داشت. او بعد ازاین به عنوان مهندس تست پرواز ، تحلیلگر تنش و ایرودینامیک ، متخصص علوم هوا و فشار ، مهندس بخش گرانش و در سال 1983 به عنوان مهندس ارشد بخش تحقیقات کار کرد. در سال 1952 ، جانسون مهندس ارشد لاکهید برینگ در کالیفرنیا شد که بعدا به شرکت لاکهید کالیفرنیا تغییر نام داد. هنگامی که دفتر تحقیق و توسعه شرکت در سال 1956 تاسیس شد او برای پست ریاست آن انتخاب شد. او در سال 1958 به معاونت بخش پروژه های پیشرفته (ADP ) منصوب شد. او یکی از اعضای هیئت مدیره در سال 1964 و معاون ارشد شرکت در سال 1969 بود . کلی رسما در سال 1975 بازنشسته شد ، اما به عنوان یک مشاور با بخش پروژه های شرکت وبخش طراحی همکاری میکرد. کلی جانسون هیات مدیره را در سال 1980 ترک کرد.

هواپیمای P-38 رعد لاکهید



در ماه ژوئن سال 1983 شرکت لاکهید به افتخار 50 سال تلاش و پژوهش کلی جانسون یک مرکز  500 هکتاری را در کالیفرنیا که نام آن ، مرکز تحقیقات وتوسعه لاکهید کالیفرنیا بود را به مرکز تحقیقات کلی جانسون تغییر نام داد.




پروژه Skunk Works یا ADP:






کلی در حال کار در Skunk Works
پروژه ADP  که به نام Skunk Works شهرت دارد مرکزی محرمانه است که محصولات  فوق پیشرفته ای را به دنیای مهندسی هوا فضا معرفی کرده تعدادی از نابغه های صنعت هوا و فضا در این مرکز بر روی تکنولوژی های بسیار پیشرفته کار میکنند این مرکز توسط شرکت لاکهید ساخته شده و کلی جانسون و بن ریچ از مشهورترین افراد گروه و تاسیس کنندگان این مرکز هستند.





بخش تحقیقات Skunk Works در palmdale


( این شرکت با همین نام و نشان در چند کشور بخش تحقیق دارد. تحقیق در این مراکز شامل هر ایده عجیبی میشود ، از فناوری رادار گریزی گرفته تا فناوری رادارها ، انواع بمب و موشک ، لیزر و در کل هر مورد مربوط به هوا وفضا. آینده صنعت هوایی ایالات متحده تا حدود زیادی در این مرکز رقم میخورد. اطلاعات این مراکز در شرایطی خاص در اختیار دیگر شرکت ها قرار میگیرد. این واحد شرکت لاکهید رابطه نزدیکی با سازمان های امنیتی و اطلاعاتی دارد ومدارک در این مراکز طبقه بندی شده میباشد.)



پروژه Skunk Works استفاده از SR-71 برای آزمایش یک نوع  لیزر  


آخرین محصول شناخته شده با تکنولوژی این مرکز جنگنده عمود پرواز F-35 Lightning II   میباشد از بزرگترین محصولات این مرکز میتوان به : F-104 Starfighter ، U-2 ، SR-71 ، کشتی Sea Shadow  و جنگنده برتری هوایی F-22 Raptor  اشاره کرد. یکی از پروژه های این مرکز بمب افکن F-117 Nighthawk  بود که انقلابی در طراحی هواپیماهای پیشرفته رادار گریز ایجاد کرد.


دستاورد های کلی :
کلی جانسون یک پیشرو و نابغه بود که سالها از زمان جلوتر بود جانسون به تنهایی بیش از 40 هواپیمای مشهور دنیا را طراحی کرده و در میان هواپیماهای طراحی شده او اولین جت ایالات متحده به نام F-80 ، جنگنده مافوق صوت F-104 Starfighter ، هواپیمای بلند پرواز U-2 ، و سوپر هواپیمای ماخ 3 جذاب ودیدنی YF-12A و SR-71 که هنوز در دنیا بی رقیب هستند دیده میشود.

XF-90 Delta


کلی در طراحی رهگیر F-90 اولین هواپیما با کنترل نیرو همکاری داشت.



  
جنگنده رهگیر F-90
کلی به تنهایی طراحی بمب افکن لاکهید هادسون در 29 سالگی میباشد . او در سفری که به انگلیس داشته با آقای گراس ، مدیر شعبه لاکهید در انگلیس دیدار میکند. آقای گراس به او در مورد نیاز انگلیس به یک بمب افکن توضیح میدهد در جلسه با سران ارتش انگلیس نظرات را بررسی میکند ، کلی جانسون به یاد می آورد که آنها به ما گفتند به یک بمب افکن نیاز داریم که بتواند نزدیک زمین پرواز کند و مجهز به دوربین  هدفگیری و قابلیت حمل بالای 10 تن بار را داشته باشد من به هتل برگشتم و در چند روز بر روی کاغذ طرحی با مشخصات گفته شده انگلیسی ها را رسم کردم . طرح کلی توسط انگلیس  برای ساخت 200 هواپیما پذیرفته شد ، این بزرگترین سفارشی بود که تا آن زمان در ایالات متحده در زمان صلح بسته شده بود. در مجموع 3500 بمب افکن هادسون برای انگلیس تا پایان جنگ جهانی دوم ساخته شد.


بمب افکن لاکهید هادسون
  


در تاریخ 8 ژانویه سال 1944 اولین جت شرکت لاکهید به نام XP-80 متولد شد از کلی جانسون خواسته شد که یک جت طراحی کند نام مستعار این جت LULU-دختر خوشگل بود که این نام مستعار توسط کلی و مشورت با خلبان آزمایشی Milo بر روی آن گذاشته شد او فقط در 143 روز یک نمونه ارائه کرد که در نوع خود بسیار زیبا و منحصر به فرد بود.



تصویری از XP-80 با دستخطی از کلی جانسون

در اکتبر سال 1944در طول یک پرواز با مدل YP-80 خلبان آزمایشگر پروژه Milo Burcham در مقابل چشم روزنامه نگاران ، مقامات و خانواده اش به طرز درداناکی سقوط کرد و کشته شد.





خلبان آزمایشی Milo Burcham
گری فرزند میلو در 17 سپتامبر سال 2005 در کالج هوایی گلندیل در مورد مرگ پدرش گفت : پدرم در مقابل چشم همه کشته شد او با فداکاری باعث شد فصل جدیدی در هوانوردی جهان شکل بگیرد این وظیفه ما هست تا از کسانی که جان خودشان را برای پیشرفت بشر فدا میکنند. یاد کنیم و فراموش نکنیم تمام پیشرفت فعلی حاصل تلاش انسان های شجاعی بوده که مانند پدرم به شکل دردناکی کشته میشوند. ( گری خود 20 سال خلبان نیروی دریایی بود و 17 سال در شرکت لاکهید بر روی پروژه F-117 کار کرد.
نمونه طراحی کلی جانسون و همکاری او با لاکهید:
Xp-80 در 143 روز
X-7 خودروی رم جت آزمایشی
XF-90 رهگیر
T-33 و TV-2 نیروی هوایی ایالات متحده جت ترینر
F-94 سری رهگیر starfire
F-104 starfighter سری رهگیر
U-2 هواپیمایی شناسایی
YF-12 و هواپیمای شناسایی SR-71



لیست هواپیماهایی که کلی در طراحی آنها کمک کرده:

اوریون 9D
هواپیمای الکترا 10 و 12 جونیور هواپیمای مسافربری
هواپیمای XC-35
مدل  سوپر الکترا 14
P-38 معروف به رعد لاکهید
مدل لود استار 18
بمب افکن B-37
بمب افکن PV-1 ونتورا
P2V نپتون
سری Constellation
C-130 هرکولس  پراپ جت



هواپیمای C-130 پراپ جت مدل اولیه

کشورهای زیادی از C-130 استفاده میکنند که گستره استفاده از این مدل در زیر قابل مشاهده میباشد.






پایان قسمت اول
استفاده از مطلب با ذکر منبع مجاز میباشد.
کسی که در تاریکی زندگی کند نیاز به نور را درک نخواهد کرد!

4 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hf22 تشکر کرده اند:
sayeh_roshan_1988, behrad90, Mahdi1944, ali nuri, oweiys, SAMAN, CAPTAIN PILOT

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

414

تشکر کرده: 21 مرتبه
تشکر شده: 51 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 4 فروردین 1386 09:43

آرشيو سپاس: 457 مرتبه در 119 پست

Re: کلی جانسون مهندسی از آینده قسمت اول

توسط saeed_hz » پنج شنبه 9 بهمن 1393 12:35

سلام
خسته نباشید.
عکسهای این تاپیک متاسفانه از سرورش پاک شده.
در صورت امکان جایگزین بفرمایید.
هیچ چیز واقعا خراب نیست ، حتی ساعتی كه از كار افتاده است ، دو بار در روز زمان را درست نشان می دهد ...توماس ادیسون

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

196

تشکر کرده: 191 مرتبه
تشکر شده: 517 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 29 تیر 1389 11:53

آرشيو سپاس: 1326 مرتبه در 135 پست

Re: کلی جانسون مهندسی از آینده قسمت اول

توسط hf22 » جمعه 10 بهمن 1393 11:29

با تشکر از شما دوست عزیز بابت توجه و علاقه ای که نشان می دهید به چشم تاپیک را مجدد احیا میکنم. :razz:
کسی که در تاریکی زندگی کند نیاز به نور را درک نخواهد کرد!

3 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 3 مهمان