آيا واقعا صاعقه همان قابليت هاي اف 18 رو داراست

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: hamed_713, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major
Major
پست: 584
تاریخ عضویت: سه شنبه 17 بهمن 1385, 2:53 am
سپاس‌های ارسالی: 16 بار
سپاس‌های دریافتی: 69 بار

پست توسط majidjon13 » دو شنبه 15 مرداد 1386, 6:12 am

ایران از "پرواز موفقیت آمیز" دومین هواپیمای جنگنده ساخت داخل خبر داده است که طی مراسمی با حضور مقامات دولتی در شهر اصفهان آزمایش شده است.
مصطفی محمد نجار وزیر دفاع ایران مدتی پیش از اولین پرواز آزمایشی این هواپیما در آینده نزدیک خبر داده داده بود.

مشخصات این هواپیمای جنگی که "آذرخش" نام دارد فاش نشده اما گزارش ها حکایت از آن دارد که این هواپیما از سوی وزارت دفاع و ارتش ایران ساخته شده است.

به گزارش ایرنا - خبرگزاری دولتی ایران، جنگنده آذرخش با همکاری ارتش و صنایع هواپیما سازی "هسا" و وزارت دفاع ساخته شده است.

مرتضی بختیاری استاندار اصفهان در مراسم پرواز آزمایشی این هواپیما گفته است: "در حالی که آمریکا در صدد فروش اسلحه به متحدان خود در منطقه است متخصصان ایران هر روز در عرضه خودکفایی دفاعی گامی بلند برمی دارند."

جنگنده صاعقه

ایران سپتامبر سال گذشته در جریان رزمایش (مانور) نظامی استفاده از هواپیمای جنگنده "صاعقه" را آغاز کرده بود که از آن به عنوان اولین جنگنده ایرانی ساخت داخل یاد می شود.

سرلشگر عطا الله صالحی فرمانده کل ارتش ایران در رزمایش "ضربت ذوالفقار" که در منطقه شمال غرب ایران اجرا شد، گفته بود از جت جنگنده صاعقه برای بمباران هدف های فرضی مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته سرلشگر صالحی، "طراحی، تغيير شکل، بهينه سازی و توانمند سازی" اين هواپيما توسط مهندسان دانشگاه نيروی هوايی ارتش انجام شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی جنگنده صاعقه را مشابه هواپيمای اف -18 اما توانمندتر از آن توصيف کرده و گفته بود که هيچ کشوری در زمينه اجرای اين طرح با نيروی هوايی ايران همکاری نداشته است.

به گفته این فرمانده نظامی، کشورهای آمريکا، روسيه، چين و هند به طور مشترک و برخی کشورهای اروپايی از فناوری توليد اين هواپيما برخوردار هستند اما هواپيمای صاعقه کاملا توليد داخل است.

بی بی سی.
...........................................
به چه علت مشخصات این جنگنده اعلام نشده است.؟؟ مگر امریکا و روسیه به محض تولید یک جنگنده مشخصاتش را اعلام نمیکنند؟؟
وقتی فردی ادعایی میکند با برای ان مدرک موثق و اثبات پذیر بیاورد.مدارک برتری این جنگنده بر f18 چه میباشد؟

Major II
Major II
پست: 198
تاریخ عضویت: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1386, 3:36 pm
سپاس‌های دریافتی: 14 بار

پست توسط f20 » دو شنبه 15 مرداد 1386, 8:04 am

آذرخش كه قبلا معرفي شده بود ؟
فرق آدرخش و صاعقه چي هست ؟

Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 627
تاریخ عضویت: شنبه 8 مهر 1385, 10:58 am
محل اقامت: ناوگان منطقه دوم
سپاس‌های ارسالی: 398 بار
سپاس‌های دریافتی: 226 بار
تماس:

پست توسط Yasser » دو شنبه 15 مرداد 1386, 8:21 am

f20 عزیز
آذرخش قبلاً توسط نیروی هوایی ارتش ساخته و معرفی شده بود و فقط پروازهای آزمایشی داشت.
دیروز برای اولین بار نمونه کاملاً تولیدی در کارخانجات هواپیماسازی ایران اولین پرواز عملیاتی خودش رو انجام داد.
با تقدیم احترامات شایسته نظامی
ICT Admiral
تصویر

New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: چهار شنبه 17 مرداد 1386, 12:29 pm
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

پست توسط userael » چهار شنبه 17 مرداد 1386, 1:43 pm

البته براي اينکه يه جنگنده به طرح اصلي نزديک بشه يه چند تايي شون سقوط ميکنند
مثل روسيه که ميگ هاي 21 زيادي ساخت و چند تاشون سقوط کردند

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1635
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8087 بار
سپاس‌های دریافتی: 3729 بار

پست توسط KH.I.A.2500 » دو شنبه 29 مرداد 1386, 3:16 am

حالا اين آذرخش رو کي توي تلويزيون نشون ميدن ؟ :AA: :AA:
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   

New Member
پست: 7
تاریخ عضویت: شنبه 10 شهریور 1386, 3:23 pm
محل اقامت: نمي دونم
سپاس‌های دریافتی: 2 بار
تماس:

پست توسط ps » یک شنبه 25 شهریور 1386, 4:40 pm

بابا صاعقه كجا اف 18 كجا بي خيال بابا ايران حداقلش 50 سال از نظر تكنولوژي از آمريكا عقبه
جنگنده هيي كه اونا 45 سال پيش توليد كردنو 15 سال پيش از رده خارج كردند داريم ما استفاده مي كنيم :x :L:L
من براي ايران مي ميرم

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1635
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8087 بار
سپاس‌های دریافتی: 3729 بار

پست توسط KH.I.A.2500 » یک شنبه 8 مهر 1386, 6:53 am

اساس اين مقايسه اشتباهه .
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   

Major I
Major I
پست: 430
تاریخ عضویت: جمعه 14 اردیبهشت 1386, 10:30 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 17 بار

پست توسط machkol » دو شنبه 3 دی 1386, 6:33 pm

Kingman_62 نوشته شده:
Saeid12345 نوشته شده:دوستان من چرا اينقدر ساده به قضيه نگاه ميکنيد؟

30 سال ميدونيد يعني چي؟ در طول 30 يک کشور متوسط مانند ايران ميتواند نه تنها از آمريکا جلو بزند بلکه اونو هم کلا نابود کند.

نگاهي به 30 سال پيش چين بندازيد.
اکنون اقتصاد چين در جهان دوم هست و در کل بعد از اتحاديه اروپا و آمريکا قرار ميگيرد.
چين هم اکنون آنچنان قوي شده است که توانايي برخورداري از بودجه هاي سنگين نظامي مانند 200 ميليارد دلار در سال را دارد.
تا پنج سال ديگر چين اولين قدرت اقتصادي جهان خواهد شد و تا 15 سال ديگر يکي از قطبهاي صنعتي جهان.

ايران هم اثبات کرده است که ميتواند.
GDP ايران بر اساس تبديل ارز در طول يکسال از 160 ميليارد دلار به 200 ميليارد دلار افزايش يافته است. اين نوع توليد ناخالص داخلي بيشتر به مسايل صنعتي و صادرات تکيه دارد.
ولي مهمترين مساله اين هست که توليد ناخالص داخلي ايران بر اساس برابري قدرت خريد بيش از 550 ميليارد دلار شده است. اين يعني همه چيز براي پيشرفت مافوق تصور براي ما مهيا هست.
بايد درآمد 50 ميليارد دلاري نفت و گاز را هم در نظر گرفت که کمتر کشوري اينچنين شرايط عالي دارد.

اگر بخواهيم مطمئن باشيد که ميتوانيم.

:D


منم مثل شما خلی خوشحال میشم که ما پیشرفت کنیم ولی مقایسه ما با چین کاملا به نظر من در شرایط کنونی غیر منطقی به نظر میرسه
چون اونها نصف دنیا باهاش دشمن نبودن یا اگر بودن باز رابطه داشتن ولی اینجا ایران است بیش از 85 درصد از افراد استفاده کننده از بزرگترین مرکز اطلاعات جهانی از دایلاپ برای اتصال به اینترنت استفاده میکنند هیچوت به صورت کامل در اینجا از یک سرمایه گذار حمایت نمیشه طبق رتبه بندی جدید سازمان تجارت جهانی ایران در رتبه فکر کنم 119 جهان از نظر راحتی سرمایه گذاری در آن قرار دارد این یعنی همین طوری ما 119 پله از دنیا سرمایه گذاری عقب هستیم بیش از 50 درصد وابستگی ما به نفت است که نوسان قیمت تحت هر عنوان به شدت روی وضع پیشرفت مردم و جامعه تاثیر می زاره
شما از 100 سال پیش تو هر شهر بزرگ آمریکای شمالی میرفتید یک نام همیشه برای شما آشنا بود و انهم محله چینی هاست که میتونیم اینطوری برداشت کنیم که این محله ها بودن که تکنولوژی نوین آمریکای شمالی را به چین بردن و بعث رشد سریع چین شدن حالا شما بگو چند فر از 4 میلیون ایرانی که در آمریکای شمالی زندگی میکنند علمی را که یاد گرفتن بر گردوند به ایران شاید درصد ش به هیچ بیشتر شبیه باشه این به عبارتی یعنی اینکه ما باید هر انچه که آنها دارند را از اول خودمان بسازیم و تجربه کنیم و این باز عقب ماندن ولی خب از قدیم یک ضرب المثل وجود داره و اون اینکه هنر نزد ایرانیان است و بس

حداقل یک موردش رو خودم سراغ دارم.
دکتر نعمتی دارای مدرک دکترای فیزیک از دانشگاه ناسای امریکا.
که پس از انقلاب اسلامی به میهن بازگشتند و مدتی در وزارت دفاع کار می کردند.امروزه هم ما بسیاری از پیشرفت های هوافضای خود را مدیون ایشون هستیم.
البته ایشون پس از مدتی از این پست استعفا دادند و اکنون به کار تدریس در دانشگاه ها و آمروزش دبیران کشور و صد البته تحقیقات مشغول هستند.
یک حکایت جالب از ایشون.
زمانی که ایشون سوم راهنمایی بودند.در مجله داشمند اون زمان یک سوالی رو که دانشمندان آن زمان مطرح کرده بودند را می خوانند که آیا آتشفشان های ماه فعالند؟
ایشون هم زود دست به کار میشه و یک مقاله می نویسه که نه فعال نیستند و در مجله به چاپ می رسد.پس از حدود 2سال تحقیقات هم همان دانشمندان به آن نتایج می رسند.
من خودم افتخار شاگردی ایشون رو داشتم و این نکته رو هم برای شناخت بهتر ایشون عرض می کنم که چندی است که ایشون به علت حاد شدن بیماری ناشی از بمب های شیمیایی در بیمارستان به سر می برند.
من خودم وقتی این خبر رو شنیدم از خجالت داشتم آب می شدم...
غیر ممکن است که در نهایت آنچیزی نشویم که مردم فکر می کنند هستیم.
ژولیوس سزار

Major I
Major I
پست: 430
تاریخ عضویت: جمعه 14 اردیبهشت 1386, 10:30 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 17 بار

پست توسط machkol » دو شنبه 3 دی 1386, 6:37 pm

kaveg نوشته شده:
Sector نوشته شده:در ضمن آن دوستی که گفت المان 1932 هیچی نبوده خیلی هم اشتباه گفتند.
آلمان 1930 که سهل هست 1920 هم از ما جلوتر هست. من قبلا" یک برنامه ای را ددیدم که در مورد فن آوری های آلمان قبل زا جنگ جهانی دوم بود.
این المانی ها در دهه 1930 قطارهای سریع السیر با سرعت 200 کیلومتر و انواع تلفتن و بی سیم اختراع کرده بودند. هواپیما هم راحت تولید می کردند. ما تازه داریم هواپیما ملخی تولید می کنیم یعنی الان تازه داریم به المان 1920 می رسیم !


فکر می کنم شما از نتایج جنگ جهانی اول و بحران اقتصادی دهه ی 1930 میلادی و مفاد عهد نامه ی ورسای خبر ندارید. بسیاری از داشته های پیش از جنگ آلمان در طول جنگ نابود شده بود .بر اساس معاهده ی ورسای آلمان از حق داشتن ارتشی کارآمد و فن آوری های پیشرفته مانندساخت تانک و هواپیما محروم شده بود.در بحران اقتصادی تعداد بیکاران آلمان به بیش از 6 میلیون نفر رسید(جمعیت آلمان در آن زمان بین 60 تا 70 میلیون نفر بود) و ارزش پول این کشور به شدت کاهش یافت.(من این مثال را در مورد ارزش پول آلمان و میزان تورم شنیده ام:اگر شما یک چمدان را پر از پول می کردید به اندازه قیمت آن نمی شد و اگر اشتباه نکنم در آن زمان آلمان 20 میلیارد دلار غرامت جنگی بدهکار بود)
آیا شما اطمینان دارید که ما تازه داریم به آلمان 1920 می رسیم؟!

تقریبا همان طور است که شما گفتید.
البته این که چمدان را از پول پر کنی را مطمئن نیستم اما خطاب به دوستانی که معتقدند آلمان پس از ورسای پیشرفت داشت باید عرض کنم که پس از پایان جنگ جهانی اول میزان تورم در آلمان به حدود یک ملیارد درصد رسید.اساس به قدرت رسیدن هیتلر هم بر اینگونه مسایل اقتصادی استوار بود.
غیر ممکن است که در نهایت آنچیزی نشویم که مردم فکر می کنند هستیم.
ژولیوس سزار

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3101
تاریخ عضویت: یک شنبه 22 بهمن 1385, 4:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 19718 بار
سپاس‌های دریافتی: 21363 بار

Re: آيا واقعا صاعقه همان قابليت هاي اف 18 رو داراست

پست توسط SAMAN » جمعه 28 فروردین 1388, 7:44 pm

سلام
می خواستم نظر دوستانی که صاعقه رو از نزدیک دیدن بدونم؟
نظر شخصی من این هست که صاعقه فقط یک اف-5 ایی است که سکان عمودی اون رو با کمک از سیستم قبلی خودش به 2 اضافه کرده اند. تنها تفاوت صاعقه که به طئر ظاهری مشهود بود اضافه شدن سرعت آن به اندازه 0.1 ماخ بود.
البته باید اعتراف کنم که کابین (داخل کابین) خیلی نو به نظر میرسید!!تصویر

اما آذرخش

برخلاف صاعقه که شاید شباهت بسیار بسیار بیشتری نسبت به اف 5 داشته باشد. به کلی با اف 5 متمایز است البته از لحاظ حمل تسلیحات ضمنا در گوشه های کناری اگزوز جنگنده آذرخش 2 زائده و یا بهتر بگم برجستگی وجود داشت که خیلی شبیه به نصب چراغ بودند البته من اطلاع دقیق ندارم!! ولی صاعقه اون رو نداره, اف 5 ها هم اونو ندارن!

مهمتر از همه در مورد آذرخش اضافه کردن قابلیت حمل مهمات در قسمت مرکزی (زیر شکم هواپیما) است. نه اف-5 و نه صاعقه نمی تونن مهمات در اون قسمت حمل کنن حمل 6 بمب mk-82 در این قسمت برای آذرخش چیز کمی نیست!تصویر
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 756
تاریخ عضویت: سه شنبه 10 دی 1387, 10:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 559 بار
سپاس‌های دریافتی: 3796 بار

Re: آيا واقعا صاعقه همان قابليت هاي اف 18 رو داراست

پست توسط Morteza313 » جمعه 28 فروردین 1388, 8:15 pm

سامان جان من این جنگنده رو به صوت کامل از نزدیک ندیدم ،

اما چند چیز رو خوب می دونم ،
اول اینکه ارتش بیکار نیست تا وقت و زینش رو صرف ساختن چند تایگر قدیمی بکنه
و دوم اینکه این جنگنده تا حال به هیچ وجه تخصصی بررسی نشده ،

همین تایک رو ببینید ، همه یا از اقتصاد می گن یا از اینکه فلانی چی کارست یا از خاطراتشون ، نه عکسی نه مدرکی ونه حتی بحثی در مورد خود هواپیما ،

نکته اول اینه که اون برجستگی های کنار خروجی موتور لامپ نیستن بلکه انتن های سامانه RWR هستن که گویا در داخل تولید شدن و روی بعضی تایگر ها سوار شدن ،

نکته دوم اینه که به شخصه فکر می کنم ارخش یک پروژه برای رسیدن به توانایی طراحی یک جگنده بر پایه تایگره ، همون طور که می دونید برای طراحی یک جنگنده ب مبنای یک جنگنده دیگه بایدحقیقات فراوانی صورت بگیره و برای مثال من چند مقاله پیدا کردم که شون میده از اون تایگراف طراحی شده به شیوه اذرخش برای برسی و تعقیب رفتار خطی تایگر استفاده شده ، یا اون تایگری که بش تغییر داده شده قطعا برای بررسی مرکز فشار تایگر استفاده شده ،

البته این احتمال م وجود داره که به تایگرهایی با رادار و سامانه RWR جدید بهینه ش هم اذرخش گفته بشه ، این یکی روالله اعلم ،

اما صاعقه:
تا به حال سه تا صاعقه نمایش داده شده که این صاعقه ها الان با رجیستری های 3-7366 تا 68 شناخته میشن و نکته مهمینه که این صاعقه ها دو تیپ متفاوتند ،

گونه اولی یک دماغه بسیار پهن تر ، ودی های هوای مستطیلی و خروجی موتور بزرگتری داره ، ار میقانی قبل از سفر احمدی نژاد به نیویورک در طی بازدید رییس جمهور تو توضیحاتشون به ایشون سهجمله خیلی جالبدر کنار این صاعقه فر مدند که این جملات رو در یو تیوب و فیلم اون بازدید می تونید پیدا کنید:

1- دماغه رو برای رادار جدید بزرگتر کردیم
2-ورودی های هوار برای موتور جدید بزرگتر کردیم
3- کابین هوا پیما رو تغییر دادیم ،

تین دیدار امیر میقانی از احمیدی نژاد خواستن تو کابن بشینن اما اشون با این جمله که اینجاجای بزرگانه امتناع کردند.

تصاویر موتور جدد صاعقه که بر مبنایهمو جی-85 با یک فن اضافه ساخته میشه در انجمن موجوده ، اینصاعقه الان 2 تا توپ داره امایه زمانی فقط یکی داشت ، یک انتن هم پشت کابین این جنگنده هست که احتمالا ارتباطیه

اما تیپ دوم در ضاهر فقط تیلش با صاعقه فرق م کنه درخل کاک پیتش فقط اکوپ یه خورده رفته سمت راست و یه سیستم مکانیابی زیر تنظیمات توپ 20 میلی متری هم اضافه شه ای صاعقه ها یه نار زرد رنگ اضافه براشناسایی روی دمشون دارن ، این تیپ چی کارست هیچ کس نمیدونه ،

اینها فقط مشاهدات بصری در مورد این پرنده بود نتیجهگیری که هر کدوم چیکارن بماند.
ان الارض یرثها عبادی الصالحون ......

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12669 بار
سپاس‌های دریافتی: 11775 بار
تماس:

Re: آيا واقعا صاعقه همان قابليت هاي اف 18 رو داراست

پست توسط kayvan6079 » جمعه 28 فروردین 1388, 9:02 pm

SAMAN نوشته شده:...
اما آذرخش

برخلاف صاعقه که شاید شباهت بسیار بسیار بیشتری نسبت به اف 5 داشته باشد. به کلی با اف 5 متمایز است البته از لحاظ حمل تسلیحات ضمنا در گوشه های کناری اگزوز جنگنده آذرخش 2 زائده و یا بهتر بگم برجستگی وجود داشت که خیلی شبیه به نصب چراغ بودند البته من اطلاع دقیق ندارم!! ولی صاعقه اون رو نداره, اف 5 ها هم اونو ندارن!

مهمتر از همه در مورد آذرخش اضافه کردن قابلیت حمل مهمات در قسمت مرکزی (زیر شکم هواپیما) است. نه اف-5 و نه صاعقه نمی تونن مهمات در اون قسمت حمل کنن حمل 6 بمب mk-82 در این قسمت برای آذرخش چیز کمی نیست!تصویر


سلام

دوست عزیز،

1-زائده های مورد اشاره شما "گیرنده های هشدار دهنده راداری" (Radar Warning Receivers=RWR) می باشند، و منحصر به "آذرخش" نمی باشند.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
جنگنده آذرخش 7330 حاضر در نمایشگاه دزفول مجهز به RWR.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
جنگنده آذرخش 7364 فاقد RWR.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
جنگنده های F-5E نهاجا مجهز به RWR.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
جنگنده F-5E سوئیسی مجهز به RWR.


2-جنگنده F-5 بصورت استاندارد توانایی حمل بمب را در مقر مرکزی داراست.
اتفاقا در جریان نبرد با عراق در اغلب ماموریتهای پشتیبانی نزدیک هوایی "تایگر" های پایگاه های دزفول وامیدیه به علت نزدیکی به میدان نبرد، با حذف باک مرکزی، با پیکر بندی مهمات 5 بمب (اغلب 1 بمب 2000 پاوندی Mk-84 و 4 بمب 750 پاوندی M-117) به ماموریت می رفتند.
ضمنا رها کننده مهمات MER در صورت استفاده روی جایگاه مرکزی F-5 به جهت ارتفاع کم جنگنده و ایمنی آن در هنگام برخاستن تنها با 5 بمب (Mk-82) لود می گردد.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
آذرخش (عکاس: علی حیدری)

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
F-20

موفق باشید
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

ارسال پست

بازگشت به “ديگر مباحث هوانوردي”