گل کاشتی ، آقای کاپیتان

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Major II
Major II
پست: 102
تاریخ عضویت: چهار شنبه 27 مرداد 1389, 4:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 9 بار
سپاس‌های دریافتی: 841 بار

گل کاشتی ، آقای کاپیتان

پست توسط HGhana » یک شنبه 6 آذر 1390, 12:07 pm

 تصویر 

 [FONT=Tahoma,sans-serif] دیدار و مصاحبه ماهنامه موفقیت با کاپیتان هوشنگ شهبازی ، خلبانی که با مهارت خود ، جان مسافران بوئینگ مسکو به تهران را نجات داد و کلی خبر ساز شد .   
 [FONT=Tahoma,sans-serif]  
 [FONT=Tahoma,sans-serif][FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]از مسکو آمده بود . قرار بود در فرودگاه امام به زمین بنشیند اما چرخ های دماغه اش باز نشد و سر از مهر آباد در آورد . هواپیمای بوئینگ در اسمان های اطراف تهران هم چرخی خورد تا بنزین باکش مصرف شود و بعد در میان نگرانی همه به زمین نشست . دماغه هواپیما سرخ شده بود و عرق از سر و صورت کاپیتان هوشنگ شهبازی سرازیر شده بود . حالا این کاپیتان پرواز و خلبان 55 ساله متولد میانته و تیم پروازش موضوع خبرهای رسانه های مختلف شده بودند تا آنجا که حتی به دیدار رئیس جمهور و رئیس مجلس نیز رفتند تا از آنها تقدیر شود . کاپیتان شهبازی از 26 مهرماه به بعد کلی مصاحبه انجام داده است . حالا خیلی ها او را می شناسند . در شبکه های اینترنتی ، کلی در باره اش نوشته اند . تا آنجا که حتی ایرانیان ساکن آمریکای شمالی این کاپیتان را باعث افتخار و سر بلندی خودشان نزد خارجی دانسته اند ، افتخاری که باعث شده کلی به دیگران فخر بفروشند . ویدئوی این اتفاق نیز یک میلیون و 400 هزار بازدید در شبکه های مجازی داشته است . به سراغ این خلبان 55 ساله رفتیم تا با او در میانه این همه گرفتاری های روزانه در باره این ماجرا ، زندگی شخصی اش و مباحثی چون موفقیت و شهرت گفتگو کنیم .   
 [FONT=Tahoma,sans-serif][FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]   [FONT=Tahoma,sans-serif][FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA] [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]    [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA] [COLOR=#0000ff]موفقیت : الان این چندمین مصاحبه شما در این چند روز است ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]یادم نیست ، فکر کنم بیشتر از 15 تا شده .   [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : و تکراری ترین سوالی که از شما می پرسند ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]همین شرح ماجرا که از کجا شروع شد و چه اتفاقی افتاد .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : جواب دادن به این سوال ، برایتان خوشایند است یا نه ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]من عاشق پروازم ، دهها بار هم که از پرواز و اتفاقات آن صحبت کنم ، باز خسته نمی شوم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : این عاشق پرواز بودن دقیقا یعنی چی ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]واقعا از بچگی و جوانی عاشق پرواز بودم ، برایم لذتبخش است . همه سختیهایش را هم تحمل کرده ام تا به آن برسم . من از همان اوایل ، درس خواندن را خیلی دوست داشتم ، به خاطر همین وارد این رشته لذتبخش شدم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : شما زمان بچگی تان ، انشا می نوشتید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]مثل بقیه بچه ها بودم دیگر ، بله .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : موضوع انشا " وقتی می خواهید بزرگ شوید ، چه کاره شوید ؟ " را یادتان هست ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]یادم نیست ، مال خیلی وقت قبل است .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : چرا این قدر بچه ها توی انشاهاشان ، می خواهند خلبان شوند ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]به آنها حق می دهم ، کار خوب و پرهیجانی است ، ولی از نظر درسی خیلی باید قوی بود تا بتوان وارد این رشته شد .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : بچه هایتان نمی خواهند پا جای پای شما پدر بگذارند ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]دو دختر و یک پسر دارم که تنها پسرم اظهار تمایل کرده که می خواهد این کاره شود .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : اخبار را دنبال می کنید ؟ می دانید آخرین بوئینگی که بدون چرخ زمین نشسته ، کی بوده ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]بله ، دنبال می کنم فکر می کنم 12 سال پیش .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : تازگی ها در لهستان هم چنین اتفاقی افتاده و یک بوئینگ ، بدون چرخ زمین نشسته ، اتفاقا به شوخی به بچه ها می گفتیم که از روی دست شما نگاه کرده اند !  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]البته امکانات فرودگاهها و سن هواپیما و شرایط جوی و ... این دو با هم متفاوت است نمی شود مقایسه شان کرد . ما الان مدتهاست در تحریم هستیم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : خودتان را آدم موفقی می دانید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]سعی می کنم که آدم موفقی باشم و تمام کوششم را می کنم که این اتفاق بیفتد .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : تعریف خاصی هم از موفقیت دارید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]فرایندی که انسانها طی آن تلاش می کنند موفق بوده و به سوی تکامل بروند را موفقیت می گویند ، از نظر زندگی ، کاری ، تحصیلی و ...  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : پس هیچ انتهایی هم ندارد ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]بله و من همیشه تلاشم را دارم می کنم که به این سمت بروم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : از دوران جوانی و نوجوانی ، دنبال این بودید که به جایی برسید یا این که فقط مسیر مشخصی را طی کردید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]مسیر را طی کردم ولی مصمم بودم که همه تلاشم را بکنم ، چه در فنی و حرفه ای یا دانشگاه و ...  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : شما که هم کارتان مهارتی و تکنیکی است و هم دانشگاهی و آکادمیک ، یک سوالی بپرسم در این باره ، یکی از مقامات آموزش و پرورش گفته بود که جامعه ما مدرک گراست ، به نظر شما مدرک گرایی خوب است ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]مدرک ، به خودی خود کاری انجام نمی دهد . یک صندوقچه مدرک که داخل هواپیما بگذارند پرواز نخواهد کرد . مطابقت می خواهد یعنی با دانایی و دانستن و کار علمی .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : کاپیتان ! شما در این یک ماه کلی معروف شدید ، فکر می کنید بین معروف بودن و موفقیت رابطه ای هست ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]با هم فاصله دارند و دو چیز متفاوت اند . ممکن است کسانی موفق باشند ولی مشهور نباشند .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : منظورم شهرت تخصصی و در حیطه کاریشان است ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]یک نفر نزد وجدان خودش اگر از خودش رضایت داشته باشد به این می گویند موفق . در این جا ممکن است ارزیابی دیگران ، مثل ارزیابی خود شخص نباشد .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : پس به این ترتیب ، شما از خودتان راضی هستید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]از اول هم راضی بودم . در کارم هم رضایت خاطر دارم به همین خاطر ادامه داده ام .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : شما با موفقیت فردی موافق اید یا موفقیتی که جمع را شمال شود ؟ مثلا الان موفقیت شما جمعی تلقی می شود ، چون جمعی را نجات داده و باعث افتخار کشوری شده ...  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]با دومی موافق ترم . فکر می کنم مفید واقع شدن برای دیگران خیلی خوب است .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : فکر می کنید نفع چنین موفقیتی به خود فرد هم می رسد ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]نفع شخصی و نفع جمعی از هم جدا هستند . من هیچ وقت دنبال نفع خودم نبودم ...  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : منظورم نفع مادی و خود خواسته نیست ، نفع غیر مادی را می گویم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]این نفع ، می شود نفع معنوی که آدم طی آن از خودش راضی می شود که خودش نوعی موفقیت است . در این مساله من به این نقطه رسیدم . دوست داشتم که مسافرانم سالم زمین بنشینند که در نهایت باعث رضایت خاطرم نیز شد .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : چند سال تا بازنشستگی زمان دارید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]خلبان ها تا 60 سالگی کار می کنند . ما گواهینامه های بین المللی داریم که همه جای دنیا یک جور ارزیابی می شود . اما این اواخر در ایران ، این سن را تا 65 سالگی افزایش داده اند که بتوانند از تجربه آنها بیشتر استفاده کنند .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : حرفه شما ، جزء حرفه هایی است که مهارتی بالا می خواهد . برای همیشه آماده بودن در حرفه تان ، معمولا چه کارهایی می کنید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]ما دو جور آمادگی داریم . یکی از نظر پرواز و قوانین بین المللی است که باید به شدت آپ تودیت شویم و گرنه گواهینامه های بین المللی ما باطل می شود . جنبه دیگر شامل این می شود که اگر سواد لازم برای انجام این کار را نداشته باشیم نمی توانیم پرواز کرده و این کار را انجام بدهیم . وقتی ما از اینجا می رویم توکیو ، از روی ده تا کشور پرواز می کنیم که باید نسبت به امکانات پروازی و مسیر یابی و ماهواره ای و ... بین راه اشراف داشته باشیم که دو ، سه ساعت مطالعه روزانه را نیاز دارد . به جز اینها اگر باشد ، واقعا به مشکل بر می خوریم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : یکی از دوستان جراح من می گفت که جراحی ، جدا از تکنیک هایی که باید بلد باشیم ، نوعی هنر و خلاقیت هم هست . یعنی در لحظه ، باید کاری کنید که هوش بالای شما نحوه انجامش را مشخص می کند . کار شما هم این جوری است ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]ضمن احترام به این جراحان و ستایش کارشان ، باید بگویم که خلبانی را نمی شود با شغل های دیگر مقایسه کرد . جراح اگر اشتباه کند ، جان یک نفر را به خطر می اندازد ، اما یک خلبان اگر اشتباه کند ، حداکثر جان 400 نفر را به خطر می اندازد . جراح در صورت بروز اشتباه ، جان خودش به خطر نمی افتد ، اما جان خود خلبان نیز به خطر می افتد . ضمن این که در صورت اشتباه ، تبعات شغلی و حیثیتی ملی و جهانی نیز دارد و گاهی اعتبار یک کشور را به خطر می اندازد . در جریان همین اتفاقی که افتاد ، از 26 مهرماه ، کشور ما در اخبار برگزیده جهانی بود و در شبکه های مجازی ، ویدئویی این اتفاق ، یک میلیون و 400 هزار بازدید داشته که آمار خیره کننده ای است ، در حالی که مورد دیگری نزدیک به اتافق ما ، تنها 86 هزار بازدید داشت . خلبانی ، اصولا نوعی هنر است .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : هنر یا تجربه ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]هنر با تجربه و سابقه به دست می آید ، البته اضافه بر سواد و دوره ها .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : نگران ترین عضو خانواده شما نسبت به وضعیت تان کیست ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]همسر و بچه ها و مادرم و پدرم . مادرم همیشه با چشم های گریان دعایم می کند ، پدرم نیز دعایم می کند . حس می کنم که موفییت هایم را نیز مدیون دعاهای مادرم هستم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : اولین شخصی که بعد از این اتفاق ، شما را در فرودگاه به آغوش کشید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]مسئولان عملیات ، کاپیتان قاسمی و کاپیتان ادراکی .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : از اعضای خانواده چطور ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]بچه ها دانشگاه بودند و متوجه نشدند . وقتی متوجه شدند که مقابلشان در خانه بودم . خانمم چشمانش پر اشک شده بود و می گفت که آن روز ، خیلی هیجان و اضطراب داشت . به او گفتم صندوق صدقاتت خوب کار کرده و برایش قضیه را تعریف کردم . عادت دارد که برایم صدقه کنار می گذارد .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : واکنش ها در محل زندگیتان چطور است ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]همه خبر دارند و اظهار لطف می کنند . من مثل مردم نگاه نمی کنم و تخصصی با این قضیه برخورد می کنم . هر کدام از همکارانم هم اگر بود ، این کار را می کرد . من فقط وظیفه ام را انجام دادم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : مگر بد است حالا که این کار را کرده اید ، شما را تیتر کرده اند ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]بد نیست ، کسی هم بدش نمی آید ، روندی طبیعی است ...  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : می دانید ! فرهنگ خوب کار کردن در کشور ما کمی دچار اشکال شده و به همین سبب هم هست که وقتی کسی کارش را فوق العاده انجام میدهد ، مایه تعجب می شود .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]اتفاقا یکی از دوستانم می گفت که در این دوره و زمانه ، هر کسی که به وظیفه اش خوب عمل کند ، جای قدردانی دارد . من فقط وظیفه ام را انجام دادم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : راستی از آسمان ها چه خبر ؟ ما که می ترسیم برویم آن بالاها ، شما به ما بگویید که آن بالاها چه خبر است ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]( با لبخند ) هر جا که بروی ، آسمان همین رنگ است ، فقط زیر پایتان فرق دارد .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : تهران که آسمانش اصلا رنگ ندارد از بس کثیف است ...  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]شما از پایین به بالا نگاه می کنید ، ما از بالا به پایین . از آن بالا ، واقعا بسیار پاک و تمییز است .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : پس همیشه بالاتر از بدی ها ایستادن ، خوب است ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]بله .   
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : شوخی می کنید یا واقعا اعتقاد دارید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]عملا در زندگی ام دارم می بینم . وقتی که بالاتر باشی ، آلایشی نیست ، آلایش ها را هم خودمان تولید می کنیم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : آن بالاها تنها که نیستید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]نه معمولا دو ، سه نفره هواپیما را هدایت می کنیم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : شما که همیشه آن بالاها هستید و امکان خطر برایتان وجود دارد ، نگاه تان به مرگ چطور است ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]نگاه خاصی مرا درگیر خودش نکرده . من به پرواز عادی نگاه می کنم . اگر آدم کارش را درست انجام بدهد ، دیگر نیازی نیست نگران مرگ باشد . روزی خواهم مرد ، ولی نه به دست خودم ، چون کارم را درست انجام می دهم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : راستی ، بر وبچه های فک و فامیل در باره کار هم با شما مشاوره می کنند ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]بله ، همیشه عده ای هستند که علاقه به پرواز دارند .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : در باره زندگی و موفقیت چطور ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]بله ، می آیند و صحبت می کنند .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : فکر می کنید جوانان ما ، چطور آدم هایی هستند ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]بسیار فعال ، باشعور ، باشخصیت بوده و روزی باعث اعتلای این کشور خواهند شد . این نسل ، نه تنها یک نسل ، که چند نسل از ما جلوترند ، به واسطه تکنولوژی . واقعا به صورت تصاعدی ، از ما جلوتر زده اند .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : ماندگارترین تصویر از این ماجرا که هنوز توی ذهنتان مانده ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]یکی از مسافران ما ، دکترای رشته نفت از روسیه داشت و سی سالی بود که در روسیه زندگی می کرد. آمده بود خانواده اش را ببیند . وقتی این اتفاق افتاد ، چند روز بعد مرا هر طوری که بود ، پیدا کرد و به خانه ام آمد . چشمانش پر از اشک بود . اسمش مانیلی کسرایی بود . می گفت دوبار به دنیا آمده ، یک بار 32 سال پیش در بیمارستان و دفعه دوم ده روز پیش در هواپیمای من و به دست من . صورتش را بوسیدم و گفتم فقط وظیفه ام را انجام داده ام ...  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : در لحظه های قبل از فرود ، فکر می کردید که این اتفاق شدنی باشد ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]بله ، اطمینان داشتم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : ضربان قلبتان در چه وضعی بود ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]خلبان مثل مسافران ، دچار اضطراب نمی شود . جای احساس و منطق جداست . آن جا جای احساس نبود ، جای منطق بود . منطق می گفت حالت اورژانسی پیش آمده ، باید آن را به حالت آنرمال و سپس نرمال تبدیل کنم . کار خلبان اصلا همین است که آنرمال را به نرمال تبدیل کند نه این که بر عکس کار کند . من هم همین کار را کردم .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : یعنی کاملا خونسرد بودید ؟  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]کاملا . اگر در این جور مواقع احساسات و ترس را دخالت بدهیم ، در کارمان دخالت خواهند کرد . از نظر منطقی ، دو ضرب در دو می شود چهار . ولی پای احساس که به میان بیاید ، امکان دارد بشود پنج . نباید احساس و منطق را با هم ترکیب کرد ، خاصه در شرایط بحرانی که تنها حوزه اختیارات منطق است.  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]موفقیت : به عنوان سوال آخر ، کاپیتان شهبازی ، لطفا با مسافران خود صحبت کنید ...  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]من به عنوان کاپیتان پرواز ، اطمینان می دهم که در هر شرایطی ، پروازی ایمن و مطمئن داشته باشند و هواپیمایی جمهوری اسلامی ، همه شرایط را برای یک پرواز ایمن فراهم کرده است . برایشان بهترین را آرزو می کنم ، شاد باشند و موفق .  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA]  
 [FONT=Tahoma,sans-serif lang=FA][لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]     
 
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 305
تاریخ عضویت: پنج شنبه 28 شهریور 1387, 9:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 328 بار
سپاس‌های دریافتی: 335 بار

Re: گل کاشتی ، آقای کاپیتان

پست توسط Eagle_of_sky » چهار شنبه 9 آذر 1390, 12:28 am

سلام و درود .

در قسمتی میخوانیم که :

موفقیت : ضربان قلبتان در چه وضعی بود ؟

خلبان مثل مسافران ، دچار اضطراب نمی شود . جای احساس و منطق جداست . آن جا جای احساس نبود ، جای منطق بود . منطق می گفت حالت اورژانسی پیش آمده ، باید آن را به حالت آنرمال و سپس نرمال تبدیل کنم . کار خلبان اصلا همین است که آنرمال را به نرمال تبدیل کند نه این که بر عکس کار کند . من هم همین کار را کردم .

دوستان مگر آنرمال هم داریم ؟ من تا اونجایی که میدونم اب نرمال هست. درسته؟

Major II
Major II
پست: 102
تاریخ عضویت: چهار شنبه 27 مرداد 1389, 4:45 pm
سپاس‌های ارسالی: 9 بار
سپاس‌های دریافتی: 841 بار

Re: گل کاشتی ، آقای کاپیتان

پست توسط HGhana » جمعه 18 آذر 1390, 7:44 pm

دوست عزیزم ایگل آو اسکای سلام ،
از نکته سنجی جنابعالی بی نهایت سپاسگزارم ، دقیقا درست می فرمایید آبنرمال درسته . البته بنده مطلب را عینا از مجله موفقیت نقل کردم و توجهی به این واِژه ننمودم . راستش در زبان محاوره فارسی خودمونی هم ما به غلط آنرمال جا افتاده که خیلی ها متاسفانه استفاده می کنند ظاهرا گزارشگر مجله در هنگام مصاحبه با کاپیتان شهبازی بر مبنای سابقه ذهنیش مرتکب این اشتباه سهوی شده است . به هر حال بعنوان درج کننده مطلب از دقت نظرتان سپاسگزاری می کنم کاملا بجا بود ، انشالله در درج مطالب بعدی بیشتر مراقبت خواهم کرد .

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”