در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي بدون سرنشين به بحث بپردازيد
Major II

Major II



no avatar
پست ها

102

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 11 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 27 مرداد 1389 15:45

آرشيو سپاس: 922 مرتبه در 100 پست

رشد و ترقی در آزمایشات ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین ایکس 47

توسط HGhana » جمعه 18 آذر 1390 20:08



اولین پرواز دومین فروند از هواپیماهای بدون سرنشین ایکس 47 بی ، شتاب و انعطاف بیشتری را به برنامه آزمایشات پروازی این نوع هواپیماها بخشیده است .

بدنبال اولین پرواز موفقیت آمیز دومین فروند هواپیمای ایکس 47 بی در روز 22 نوامبر سال جاری میلادی که بمنظور بهره برداری در نیروی دریایی ایالات متحده تحت عنوان برنامه سامانه رزم هوایی بدون سرنشین ناو هواپیمابر [B]( UCAS-D ) ، صورت پذیرفت ، شرکت نورث روپ گرومن و نیروی دریایی آمریکا قادر خواهند شد تا سرعت و بهره وری از برنامه هواپیمای ایکس 47 بی را افزایش دهند .

این هواپیمای بدون دم و خودکار که پرنده هوایی 2 ( AV-2 ) نیز نامیده می شود در هوایی مه آلود در ساعت 12:43 به وقت محلی آمریکا از پایگاه هوایی ادواردز پرواز و خیلی سریع به ارتفاع 5000 پایی صعود نمود و پس از دقایقی پرواز در مسیرهای از پیش تعیین شده بر فراز دریاچه راجرز ، در ساعت 13:12 به سلامت فرود آمد .

آقای کارل جانسون معاون و مدیر برنامه سامانه رزم هوایی بدون سرنشین ناو هواپیمابر بخش سامانه های هوافضای شرکت نورثروپ گرومن می گوید : حصول موفقیت در پرواز آزمایشی دومین فروند پرنده هوایی  ایکس 47 بی ، نقطه عطف مهمی در این برنامه به شمار می رود . زیرا اکنون با در اختیار داشتن دو فروند از این پرنده ها ، قادر خواهیم بود تا میزان اطلاعات عملکردی جمع آوری شده را در دستیابی به قابلیتهای مورد نیاز این هواپیماها و در قالب اهداف نمایشی ، با شیوه ای به روز افزایش دهیم .


آقای جانسون افزود : در اختیار داشتن دو فروند هواپیمای آزمایشی به نظم حرکتی و موفقیت در آزمایشات پروازی برنامه در هنگام انتقال هواپیمای ایکس 47 بی به پایگاه هوایی نیروی دریایی واقع در دریاچه پاتوکسنت با هدف ایجاد تناسب و انجام پرواز آزمایشی بر روی ناو هواپیمابر مستقر در ساحل  کمک می کند . انتظار می رود تا پایان سال 2011 یک فروند از هواپیماها به رودخانه پاتوکسنت منتقل و فروند دوم نیز همچنان به پرواز آزمایشی توسعه ای در پایگاه ادواردز ادامه دهد .

بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته ، آزمایشات از اوایل سال 2012 در دریاچه پاتوکسنت آغاز می شود.

این آزمایشات شامل سنجش قابلیت پروازی هواپیمای ایکس 47 بی در تقرب صحیح بر روی ناو هواپیمابر ، انجام فرود بر روی ناو ، برخاست ( تیک آف ) توسط پرتابگرها و بررسی قابلیت سایر امکانات آزمایشی در خشکی ، آزمایش کامپیوتر پروازی ناوبری دقیق ، هدایت ، ناوبری و نیز سنجش نرم افزار کنترل که به تازگی بر روی هر دو فروند نصب شده است . بدین ترتیب مجموعه ای جدیدی از سخت افزارها و نرم افزارها هواپیمای ایکس 47 بی را قادر خواهند ساخت تا بر روی ناو هواپیمابر در حال حرکت با دقت بالا فرود آید .

ایکس 47 بی هواپیمای بدون سرنشینی است که بوسیله رایانه کنترل و بر اساس ماموریتهای از پیش برنامه ریزی شده پرواز و سپس به پایگاه مربوطه باز می گردد . کلیه این عملیات بوسیله یک فشار بر روی موس کنترل کننده ماموریت صورت می گیرد . پس از برخاست هواپیما و فعال شدن برخی سامانه ها ، هواپیما بی نیاز از کنترل راه دور به پرواز خود ادامه می دهد و کنترل کننده ایستگاه زمینی صرفا با استفاده از اطلاعات موقعیتی ارائه شده بر روی صفحات نمایشگر بر کلیه فعالیتهای پرنده هوایی ایکس 47 ، فعالانه نظارت می نماید .
w لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
UCAS-D : Unmanned Combat Air System Carrier Demonstration

AV : Air Vehicle  

[/B]
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب HGhana تشکر کرده اند:
hani1459, ASHKAN95, Shahryar, nima-rad, MISSILE, Ph.Sepehr, Present, super flanker, CAPTAIN PILOT, HS368, samsun, interceptor, HESAM-007, Mahdi1944

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان