در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

12

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 10 شهریور 1385 22:59

آرشيو سپاس: 0 مرتبه در 0 پست

نکات جالب براي شتابگيري بهتر از خودرو

توسط arash p mbz bmw » پنج شنبه 23 شهریور 1385 17:55

با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز
دوستان عزیزم
بنده میخوام توی این تاپیک به هم یاد بدیم که چطوری خوب از ماشینمون شتاب بگیریم
بعضی ها شتاب گیری خوب رو فقط توی کل کل میدونن و میگن که شتاب خوب فقط توی کل کل به درد میخوره
بنده کاملا با این موضوع مخالفم
پس توی جاده های دو لاین در حین سبقت چی؟!!.......
یا خیلی جاهای دیگه
حالا یه نمونه ی اون هم کل کل
دوستان عزیز من یه سری اطلاعات جزئی در این مورد دارم و یه سری خاطره از این کارها
هیچ کسی نمیتونه دفه ی اول از ماشینش بهترین شتاب رو بگیره (هرکس بتونه من بهش میگم شوماخر)
من یادمه اولین باری که از ماشین شتاب گرفتم و دنده هارو پاور شیفت میکردم تمامی اندام بدنم میلرزید میتونم بگم تا دندونام بر هم میخوردن
ماشین چندین بار اب هویج گرفت
چندین بار دور موتور در حد رد لاین بالا رفت
اما میتونم بگم یه چیزایی یاد گرفتم
حالا بزارید ببینیم ما چه چیزایی میخوایم توی شتابگیری!!
اولین چیز و مهمترین چیز دور موتور شماس
شما باید بدونید توی چه دوری دنده بدین به ماشینتون .من ماشینایی که سوار شدم رو فقط 405-پارس-سمند رو میدونم پس با اونها براتون مثال میزنم
ببینید دوستان خوبم وقتی شما سوار یه سمند هستین باید همه ی جوانب رو در نظر بگیرین
منظورم چیه؟!!اینه که سمند شما بهتره توی چه دوری دندش عوض بشه و اصلا گیرباکس اون توانایی پاور زدن رو داره!!........
من که پیر شدم بچه ها ......ولی اینو بگم سمند برای پاور زدن محشره (بهتون قول میدم)محشر میگم واقعا میگم
بزارید برگردیم به موضوع خودمون
من الان سوار ماشینم و میخوام از سمندم شتاب بگیرم –اولین کار اینه که خونسردی خودمو حفظ کنم و به خودم بگم اگر اب هویج گرفتی توی سر فرمون نزن و از ماشین فاصله نگیر به خودم میگم که نترس و افسار این اسب نیمه وحشی رو بگیر و کاررو یه سره کن
خوب حالا ترسمون ریخته و میتونیم بگیم که دیگه نمیترسیم
حالا وقتشه که ببینید وضعیت ماشینتون چطوره
یه گاز خلاص بدین(واقعا توی روحیه شما تاثیر میزاره قول میدم)در واقع صدای ماشین شما رو اروم میکنه
همیشه یادتون باشه که بهترین دور برای تعوض دنده توی موتور پژو4500هست(البته برای دنده هایی به غیر از1)
بازهم میگم توجه کنید دوستانم مهمه=====>در دنده ی 1نباید در 4500دنده تعویض شود
حالا ما باید برای شتابگیری دور موتور رو روی دوری بزاریم که ماشین تیک اف نکنه و بکنه(کلک بزنید به موتور)
بهترین دور توی این 3ماشین 3000هست (یعنی تورک)
دور رو روی 3تا3.5بازی بدید و یک دفه پاتونو از رو کلاچ بردارین(نترسین هیچی نمیشه)
حالا شما دارین با دنده ی 1شتاب میگیرین  همیشه یادتون باشه دنده ی 1خیلی مهمه چون استارت شماست و خیلی توی شتابتون تاثیر داره (من برای اینم راه حل پیدا کردم)
من یه بار با یه پراید کورس گذاشتم و بد جور پراید منو توی 1گرفت
بعضی ها اعتقاد دارن 1پراید قوی تر از 405-پارس-سمند-هست و من اینو اصلا قبول ندارم
اگر توجه کنید من گفتم بهترین موقع تعویض موقعی هست که وقتی دنده عوض میشه و وقتی rpmافت میکنه بیاد روی تورک یعنی دور 3000حالا شما یک بار امتحان کنید و دنده ی 1رو روی 4500تعویض کنید میبینید افت rpmروی 2.5هست
این یعنی این که ما 500rpmعقب موندیم
پس ما به همین دلیل فقط باید توی دنده ی 1دور 5000دنده رو تعویض کنیم
این از این
این برای الان کافیه و دو قسمتی براتون میگم چون پاور خیلی با حاله و کلی براتون حرف دارم توش
انقدر من کلک توی پاور زدن بلدم که اصلا متعجب میمونید

Administrator

Administrator



نماد کاربر
پست ها

15465

تشکر کرده: 10180 مرتبه
تشکر شده: 3920 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 7 بهمن 1384 19:51

آرشيو سپاس: 30251 مرتبه در 5981 پست

توسط Mahdi1944 » پنج شنبه 23 شهریور 1385 18:10

arash p mbz bmw
آرش عزيز
ممنون از مقاله‌ي جالبي كه ارائه داديد  :)
اميدوارم در آينده نيز شاهد حضور پر رنگ شما در اين بخش باشيم  :D
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست     هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست     خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  |  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » پنج شنبه 23 شهریور 1385 18:47

arash p mbz bmw,
ممنون ارش جان خوب نوشته بودي :smile:
البته پاور روي ماشينهاي استاندارد خيلي جواب نميده بيشتر براي ريس استفاده ميشه يعني ماشينهايي که براي ريس جمع شدن :-o
من خودم با 206 پاور ميزدم ولي از تاثيرش خيلي راضي نبودم از يکي از دوستانم که راننده حرفه اي هست و تو ريس مقام داره پرسيدم که اين نکته رو بهم گفت.

البته موقع پاور بايد خيلي مواظب اب هويج هم باشي :-)

New Member



no avatar
پست ها

19

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 22 شهریور 1385 22:22

آرشيو سپاس: 5 مرتبه در 3 پست

توسط ebadian » شنبه 25 شهریور 1385 21:42

اخه با اين ترافيک سنگين جاده ها کجا مي توان شتاب گرفت؟

Old Moderator

Old Moderator



نماد کاربر
پست ها

627

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 8 مهر 1385 10:58

محل سکونت

ناوگان منطقه دوم

آرشيو سپاس: 315 مرتبه در 152 پست

توسط Yasser » چهارشنبه 26 مهر 1385 14:45

سلام
می شه همین تکنیک رو با توجه به خصوصیات اتومبیل پاترول 6سیلندر توضیح بدین ؟
با تقدیم احترامات شایسته نظامی
ICT Admiral

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

3326

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 42 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 3 اسفند 1384 02:15

آرشيو سپاس: 1639 مرتبه در 445 پست

توسط Mohsen1001 » چهارشنبه 26 مهر 1385 16:58

yasser, محترم
اين تکنيک بيشتر براي اتومبيل هاي ريس و مسابقه مفيد ميباشد (پاور شيفت منظورمه)
اما اينکه بهترين شتاب رو بشه از ماشين گرفت تفاوتي نداره که چه ماشيني باشه فقط شما بايد بدونيد حداکثر قدرت موتور در چه دوري بدست مي ايد و همچنين ميزان تورک ماشين.
شما هنگام شتابگيري بايد دور موتور را تا حدود 1000 يا 1500 دور کمتر از تورک ماشين قرار بدي که تيک اف نکنه و شما زمان رو از دست بدي
زمان تعويض دنده هم روي دوري است که بيشترين قدرت ماشين بدست مي ايد بيشتر از اون ديگه هدر دادن زمان هست.

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

4251

تشکر کرده: 178 مرتبه
تشکر شده: 676 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 اسفند 1384 13:14

محل سکونت

کرج پلاک 43!

آرشيو سپاس: 13307 مرتبه در 2679 پست

توسط Mohammad 1985 » سه شنبه 15 آبان 1386 20:41

بعضی ها اعتقاد دارن 1پراید قوی تر از 405-پارس-سمند-هست و من اینو اصلا قبول ندارم !
اون بعضي ها اشتباه ميگن اين که ديگه تابلو هست شايد منظورشون نسبت قدرت موتور به وزن ماشين هست که از اين لحاظ فکر کنم پرايد بهتر باشه  :?
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

1343

تشکر کرده: 2 مرتبه
تشکر شده: 77 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 مهر 1386 12:02

آرشيو سپاس: 5132 مرتبه در 948 پست

توسط Mahdi Mahdavi » سه شنبه 15 آبان 1386 22:12

ببخشید میپرسم ولی اب هویج گرفت یعنی چه؟  
اگه میشه لطف کنید و درباره دنده معکوس هم یه مقدار توضیح بدید  :-(
ناگهان چقدر زود دیر میشود !

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

423

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 1 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 9 دی 1385 20:41

آرشيو سپاس: 290 مرتبه در 84 پست

توسط M.Schumacher » سه شنبه 22 آبان 1386 13:47

منظور از آب هويج گرفتن اينه كه موقعي كه بخواي دنده معكوس بزني دنده با كمي صدا جا بره و چرخ دنده ها در گيربكس صدا بدهند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بيهوده متاز كه مقصد خاك است


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان