شکموها بخوانند

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث مرتبط با پزشکي و درمان به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1342
تاریخ عضویت: چهار شنبه 29 تیر 1390, 12:56 pm
محل اقامت: Iran
سپاس‌های ارسالی: 5187 بار
سپاس‌های دریافتی: 8623 بار

شکموها بخوانند

پست توسط A3eman » دو شنبه 19 دی 1390, 1:39 pm

مواد خوراکی سالم و مقوی مانند انواع سبزیجات، حبوبات یا پروتئین های حیوانی دارای خواص بسیاری بوده و مواد مورد نیاز برای رشد و سلامت بدن انسان را تامین می کند. اما چگونه می توان از این مواد غذایی سالم به شکل بهتری بهره برد و مواد مغذی بیشتری را بدست آورد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این مطلب شما را با چند ترکیب غذایی سالم برای بدست آوردن حداکثر مواد مفید موجود در خوراکی ها آشنا می کنیم.

- ماهی قزل آلا و کلم
ویتامین D موجود در ماهی قزل آلا و ویتامین K موجود در کلم با هم ترکیب شده و مواد کلسیمی را تولید می کند که برای سلامت کلیه مفید است.همچنین این مواد کلسیمی در زمینه استخوان سازی نیز مفید بوده و برای بانوانی که در سن یائسگی بوده و با پوکی استخوان ناشی از این دوران مشکل دارند بسیار موثر است.

- جگر سیاه و هویج
"روی" موجود در جگر سیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن انسان بسیار مفید است و همچنین می تواند میزان جذب ویتامین A در بدن را افزایش دهد.ویتامین A که در هویج نیز موجود است برای مقابله با انواع ویروس های بیماری زا مناسب است. بر اساس نتایج منتشر شده در مجله "ساینس" وجود “روی” در بدن انسان باعث می شود تا جذب ویتامین A از جگر انسان به سایر نقاط بدن راحت تر صورت بگیرد.

-لوبیای قرمز و زیتون
چربی امگا ۳ موجود در زیتون دارای خواص مثبت فراوانی است که یکی از آنها بحث مقابله با عصبانیت و آرامش بخشی است. در عین حال ویتامین A موجود در لوبیا از آسیب رسیدن به سلول ها در طول ورزش جلوگیری می کند.

-گوشت مرغ و کلم بروکلی
گوشت مرغ یا شتر منبع بسیار غنی آهن است و اگر به همراه آن ۲۵ میلی گرم آنتی اکسیدان و ویتامین ث مصرف شود میزان جذب آهن دو برابر شده و باعث می شود تا در زمان انجام فعالیت های ورزشی میزان اکسیژن دریافتی شما افزایش یابد.آهن همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن خصوصا در فصل سرما نقش مهمی دارد.

ارسال پست

بازگشت به “پزشكي و درمان”