در اين بخش مي‌توانيد در مورد اخبار نظامي منتشر شده به بحث بپردازيد
Major I

Major I



no avatar
پست ها

733

تشکر کرده: 31 مرتبه
تشکر شده: 140 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 15:59

آرشيو سپاس: 3210 مرتبه در 610 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط mm1990 » سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 11:56

این هواپیما برای شرایط فعلی کشور اقدام مناسبی محسوب میشه ولی فکر کنم هنوز این پروژه بطور کامل اجرا نشده و قبل از تحویل عملیاتی به نیروهای مسلح دستخوش تغییراتی خواهد شد(امیدوارم به رنگ استتار آبی رنگ مزین بشه چون در این حالت از لحاظ ظاهری اصلا پرستیژ نظامی نداره!!!)
(من وقتی ایران-140 را میبینم به یاد محصولات پارس خودرو میافتم  چون روی بدنه اون دو تا برند نقش بسته HESA و ANTONOV!!!)
به امید تولید کاملا ایرانی این مدل از هواپیماها.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mm1990 تشکر کرده اند:
nima-rad, KH.I.A.2500, nasir irani

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

575

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 13 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 7 دی 1385 14:14

آرشيو سپاس: 2337 مرتبه در 330 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط MOHAMMAD JAFAR » سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 18:26

خودمون میتونیم نمایشگرهای چند منظوره بسازیم ولی مسئله ای که وجود داره اینه که باید شرکت آنتونوف اکراین موافقت کنه!بیشتر قطعات این هواپیما( ایران 140) خارجیه و احتمالاحدود 30 درصدشو ما میسازیم ! شاید آنتونوف راضی نشه بیشتر از این ما این هواپیما رو بومی سازی کنیم!

این که خودمون نمایشگر چند منظوره روی هواپیما ها قرار دادیم درسته ولی کشور ما تکنولوژی ساخت خود LCD رو نداره
ضمن اینکه در یک هواپیمای گشت دریایی خلبان تقریبا همان مسئولیتهای سابق خودش رو داره و گلاس کاکپیت کردن هواپیما در اولویتهای بعدی قرار داره هر چند که وجود گلاس کاکپیت به کاهش خستگی خلبان در طول پرواز طولانی کمک می کند
البته فکر کنم صفحه نمایش مربوط به دوربین هم باید نمایشگر چند کاره باشه
فکر نکنم قرار باشد که ایران به خواطر پروپگاندا ویکسری تبلیغات تمام اسرار خودشو رو کنه.
بالاخره این فقط یک رو نمایی برای مردم عادی بود گرنه اون افرادی که باید میدونستن تا الان تمام تواناییهاشو میدونن.
اگه قرارباشه اسرار نظامی توسط عکاس معمولی یک خبرگذاری فاش شود که وای به حال حفاظت اطلاعات.
پس نگران نباشید.

دیگه هواپیمایی که داخل کابینش اینقدر سوت و کوره معلومه که زیاد خبری نیست پس الکی نباید دل خوش کرد به اینکه ممکنه فلان تجهیزات داشته باشه و ما ندونیم
پيامبر گرامي اسلام (ص) فرموده اند:
الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظلم.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD JAFAR تشکر کرده اند:
DJ Dani, Present, sroasha, CAPTAIN PILOT, nasir irani, nima-rad

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

585

تشکر کرده: 323 مرتبه
تشکر شده: 72 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 9 مهر 1390 19:48

محل سکونت

iran

آرشيو سپاس: 2240 مرتبه در 485 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط Cloor Master » سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 21:36

سلام                    دوست عزیز mohammad jafar تا جایی که من می دونم تکنولوژیه ساخت وسایلی چون مادربرد- ال سی دی (اسنوا - صا ایران ) و... در ایران هست ولی به دلیل نبود بازار و نبود درخواست تولید نمی شود مخصوصا مادربرد و امثالهم..... در کل بگم توجیح اقتصادی ندارد    در مورد  کاکپینت این هواپیما من شخصا موردی را نمی بینم که واجب باشد که در اون ال سی دی چند منظوره (البته اگر بود این شلوغی را کمتر می کرد) باشد اما اگر منظورتون ال سی دی باشد که مثلا  اطراف را گزارش دهد خوب یک خوبش اون پشت هست نیازی نیست تو کاکپیت باشد البته به نظر من

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2876

تشکر کرده: 1399 مرتبه
تشکر شده: 1267 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط CAPTAIN PILOT » سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 22:56

دوست عزیز و گرامی, جناب razates
درود بر شما

من شخصا موردی را نمی بینم که واجب باشد که در اون ال سی دی چند منظوره / اگر منظورتون ال سی دی باشد که مثلا  اطراف را گزارش دهد خوب یک خوبش اون پشت هست نیازی نیست تو کاکپیت باشد البته به نظر من

بر اساس این دیدگاه, احتمالا" استفاده از نمایشگرهای چند منظوره در هواپیماهای امروزی و مدرن امری بیهوده تلقی میگردد! عدم وجود نمایشگرهای PFD و MFD در داخل کابین هواپیما منجر به افزایش بار کاری خلبان و بروز مشکلات مرتبط با امر ناوبری مدرن و آگاهی لحظه به لحظه از اطلاعات هواشناسی و موقعیت جغرافیایی هواپیما نسبت به ایستگاه های زمینی و بسیاری مسائل دیگر میگردد. طبیعتا" استفاده از این سطح امکانات با توجه به موارد ذکر شده, منجر به افزایش میزان ریسک در انجام محاسبات و وظایف نظارتی نیز میشود. همچنین میزان دقت Instrument های آنالوگ و سامانه های متکی بر Thermocouple, Bellows, Tachometer و ... بسیار پایینتر از انواع دیجیتال و نوری میباشد. البته در کابین فعلی یک عدد کامپیوتر مرکزی ACARS از نوع ساده به همراه نمایشگر احتمالی TCAS به چشم میخورند که در خصوص هواپیماهای امروزی به عنوان امکانات کاملا" پایه تلقی میگردند. / در خصوص قسمت دوم نیز, به نظر شما خلبان در طول پرواز چگونه میتواند از اطلاعات موجود بر روی صفحه نمایشگر GPS نصب شده در کنسول افسر عملیات در پشت سر خود استفاده نماید ؟!

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
(Primary Flight Display (PFD

تصاویر کنونی گویای نصب یک عدد دوربین FLIR و گرمایاب در بخش تحتانی هواپیما میباشند که دارای ابعاد چندان متعارف با نمونه های امروزی و مورد استفاده در هواپیماهای Maritime Patrol نیست. از این نوع دوربین معمولا" بر روی بالگردهای بدون سرنشین و یا موارد مخصوص امداد و نجات استفاده میگردد. همچنین در این نمونه جای خالی رادارهای فرونگر و همچنین Sonar و حسگرهای MAD جهت تشخیص کشتی و زیردریایی ها بشدت احساس میشود. هرچند بر خلاف ماکت های پیشین, اثری از نصب Launcher بر روی بال ها نیز مشاهده نمیگردد. امیدواریم این موارد در آینده تکمیل گردند.

در ادامه تصاویری از داخل کابین عملیات برخی هواپیماهای گشت دریایی ارسال میگردند:

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
Nimrod MR.2 - نیروی دریایی سلطنتی انگلستان


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
C-295 Presuder - نیروی دریایی شیلی


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2401

تشکر کرده: 239 مرتبه
تشکر شده: 452 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 17 آذر 1387 11:02

آرشيو سپاس: 22467 مرتبه در 2286 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط sokuteasemuni » چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 08:36

Sami 1993 نوشته است:josniper64

نمونه گشت دریایی ایران 140 ( IRAN-140MP ) عقاب نام دارد


با سلام

فقط میتونم بگم متأسفم برای پایمردی روی وعده های داده شده.
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب sokuteasemuni تشکر کرده اند:
azarakhsh45, CAPTAIN PILOT, nima-rad, @lirez@, Present, ne13, typhoon

Major I

Major I



no avatar
پست ها

733

تشکر کرده: 31 مرتبه
تشکر شده: 140 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 اردیبهشت 1389 15:59

آرشيو سپاس: 3210 مرتبه در 610 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط mm1990 » چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 08:49

sokuteasemuni نوشته است:
Sami 1993 نوشته است:josniper64

نمونه گشت دریایی ایران 140 ( IRAN-140MP ) عقاب نام دارد


با سلام

فقط میتونم بگم متأسفم برای پایمردی روی وعده های داده شده.


لطفا منظورتون را واضحتر بگویید؟

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

95

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 5 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 14:05

آرشيو سپاس: 409 مرتبه در 72 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط mahdi42 » چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 15:15

دوستان اگه مامیتونستیم ایران140 رو عین هواپیمای زیر به مینی اواکس تبدیل میکردیم شاهکار میشد وکاربرد بهتری هم داشت


       تنـــهآ شادی زندگـی من این است
که هیچ کس نمیدآند تآ چه انــدازه غمگینــــم

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mahdi42 تشکر کرده اند:
mojtabba, nasir irani

Major

Major



no avatar
پست ها

670

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 193 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 3 شهریور 1386 14:02

آرشيو سپاس: 1755 مرتبه در 488 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط ramin-am » پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 02:24

راستش خیلی از طرحها روی این هواپیما میخواستن اجرا کنن و خیلی هم با صرفه بود ولی مدریت بد و ضعیف هواپیما سازی ایران و سرمایه گذاری گم شرکت هسا روی این طرحها باعث یک شکست بد برای اولین هواپیمای بزرگ تولید شده در ایران شد .
این هاوک آی نیروی دریایی آمریکا هست که شما عکسش رو گذاشتید . امروزه هم ایرباس میلتاری بر روی هواپیماهای casa که همرده an-140 هستند داره پروزها مختلفی با رو برای مشتریانی با بودجه محدود  تعریف میکنه. البته کمبود تکنولوژی رادار و سیستمهای شناسایی در ایران که بتونه بر روی این هواپیما ها نصب بشه هم دلیل به تاخیر افتادن طرح میتونه باشه.
ولی من موندم چرا هنوز به فکر تولید یک نمونه ترابری تاکتیکی سبک نرسیدن . و چرا بجز چند مورد خاص حتی ارگانهای دولتی از خریدن و حتی اجاره این تایپ هواپیما استقبال نکردن . واقعا یک پروزه با این بزرگی جرا یک مدریت منسجم و خوب نداره؟
به رویاهایت بی اندیش ..........

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ramin-am تشکر کرده اند:
m-sajedy, nasir irani, mahdi42, mojtabba, Present

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

82

تشکر کرده: 43 مرتبه
تشکر شده: 10 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 25 خرداد 1389 12:17

محل سکونت

ایران

آرشيو سپاس: 592 مرتبه در 79 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط نجف47 » پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 12:37

بسمه تعالی

با سلام

دوستان مسائلی هست که متاسفانه کمتر مورد دقت واقع میشه .بطور مثال یک مورد مهم اینه که همونطور که میبینید صنعت هواپیمایی ما در تحریم شدیده و حتی قطعات مورد نیاز ضروری هواپیماهای مسافری ما رو هم مشمول قانون نانوشته و ناجوانمردانه تحریم کذایی کرده اند و بهمون ندادند! که این خودش طبعا در قرارداد ما با آنتونوف اوکراین هم تاثیر بسزایی داره. با توجه به اینکه در شرایط موجود و قرارداد فعلی مگر چند درصد این هواپیما اجازه و کنترل ساختش دست ماست که بیش از 35،40 درصد نمیتونه باشه! خود این عامل مهم دیر به نتیجه رسیدن طرح های دردست اقدام و مد نظر هسا است و مشکلات ما رو دوچندان میکنه.که امیدواریم مسئولین امر در این مورد هم ترفند مشکل گشایی بیاندیشند!. و گرنه این طرح زودتر از اینها رونمایی کامل میشد مطمئن باشید.

یا علی مدد.
عشق و معرفت حسین(ع) و مهدی فاطمه(عج) ضامن پیروزی و قوام و بقای ماست.

به کاوش مژه از گور تا نجف بروم...........اگر به هند خاکم کنی یا به تتار

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1783

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 71 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 اردیبهشت 1386 15:58

آرشيو سپاس: 11669 مرتبه در 1512 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط typhoon » پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 13:11

سلام
الان من یک چیزی می گم و دوباره بحث شروع میشه!!!!!!!!!!

واقعا مسئولین محترم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چی فکر کردن؟ این کجاش یک هواپیمای گشت دریایی است؟ نصب چند صفحه نمایشگر ال سی دی هم اینقدر سخت شده؟ همچنان با سیستم های آنالوگ در قرن بیست و یکم و بعد هم داعیه هم طراز بودن با کشورهای پیشرفته در این بخش؟ چند ال سی دی رو هم نمیشه از بازار سیاه تهیه کرد؟ بعد دوستان می گن چرا فلانی تاپیک زده در مورد توهم و این جور مسائل. شما را به خدا قسم مقایسه کنید عکسهای مدل ایرانی را با همین تصاویری که رامین عزیز قرار دادند. واقعا آدم نمی دونه چی بگه...........................................
Old soldiers never die.They just fade away

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب typhoon تشکر کرده اند:
mojtabba

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1266 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط Sami 1993 » پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 13:25

نجف47 نوشته است:بسمه تعالی

با سلام

دوستان مسائلی هست که متاسفانه کمتر مورد دقت واقع میشه .بطور مثال یک مورد مهم اینه که همونطور که میبینید صنعت هواپیمایی ما در تحریم شدیده و حتی قطعات مورد نیاز ضروری هواپیماهای مسافری ما رو هم مشمول قانون نانوشته و ناجوانمردانه تحریم کذایی کرده اند و بهمون ندادند! که این خودش طبعا در قرارداد ما با آنتونوف اوکراین هم تاثیر بسزایی داره. با توجه به اینکه در شرایط موجود و قرارداد فعلی مگر چند درصد این هواپیما اجازه و کنترل ساختش دست ماست که بیش از 35،40 درصد نمیتونه باشه! خود این عامل مهم دیر به نتیجه رسیدن طرح های دردست اقدام و مد نظر هسا است و مشکلات ما رو دوچندان میکنه.که امیدواریم مسئولین امر در این مورد هم ترفند مشکل گشایی بیاندیشند!. و گرنه این طرح زودتر از اینها رونمایی کامل میشد مطمئن باشید.


یا علی مدد.



طبق قرار داد امضا شده بین هسای ایران و آنتونوف اوکراین میزان داخلی سازی ایران 140 بعد 15 سال از آغاز برنامه در ایران به 70 درصد برسد که طبق تخمینها مربوط سال 89 میزان داخلی سازی هواپیما 50 تا 60 درصد عنوان شده است.
اصلی ترین مشکل هواپیما موتور آن است که با شرایط جوی ایران سازگاری ندارد و به همین دلیل طبق دستور سازمان هواپیمایی کشوری هواپیما اجازه پرواز با حداکثر ظرفیت ( 52 نفر  ) را ندارد ، این مشکل موتور قطعا در شرایط جوی دریا به ویژه خلیج همیشه فارس  حادتر نیز می شود که مانعی بزرگ پیش روی تکمیل ایران 140 عقاب خواهد بود .

در رابطه با ساخت نمایشگر چندکاره در ایران و نصب آن برروی پرنده ها ، خود بنده تصاویر رونمایی این نمایشگرها توسط وزیر دفاع را در سنترال گذاشتم که طی این چند روز هرچه قدر تلاش کردم نتوانستم پیداشون کنم .( در آن مراسم چندین طرح دیگر مانند حسگری مربوط به خروجی موتور بالگرد نیز رونمایی شد )
در رابطه با ارتقای کابین ، گفته های وجود دارد مبنی بر عدم اجازه اوکراین برای ارتقا و بهسازی هواپیما


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
mm1990, rpm

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

803

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 25 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 آبان 1385 20:26

محل سکونت

تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي

آرشيو سپاس: 8526 مرتبه در 681 پست

Re: رونمایی از هواپیماهاى جدید گشت دریایى در دهه فجر امسال

توسط DJ Dani » پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 20:05

در زمینه هواپیمای An-140 متاسفانه شرکت اوکراینی بدترین همکاری موجود را با ایران داشته و بعید می دانم میزان ساخت و بومی سازی آن بیش از 30 درصد باشد , از طرفی دیگر به قول دوستان اجرای پروژه های مختلف بر روی هواپیما کار غیرممکنی نیست,کشورهایی در دنیا وجود دارند که می تواند بر روی هواپیماهای کوچک پروژه های ویژه را انجام دهند.
مطمئنا ساخت یک هواپیمای هشدار زود هنگام یا همون آواکس خودمون بر پایه یک هواپیمای توربوپراپ منطقه ای قابل انجام است , هر چند وقت یکبار خبری از ساخت رادار به گوش می رسد بعد چطور توانایی ساخت یک رادار هوابرد یا حتی یک رادار زمین پایه قابل نصب بر روی An-140 را نداریم؟
مگه عراق همچنین کاری رو در پروژه بغداد انجام نداد؟
با کمک فرانسوی ها رادار تایگر رو که یک رادار زمین پایه هست بر روی قسمت کارگو هواپیمای ایلوشین 76 نصب کرد و شد آواکس.
حالا اینجا کسی انتظار نداره یک شبه E-3 ساخته بشه ولی خوب اگر توانایی ساخت رادار رو داریم پس مشکل چندانی بر سر راه هوابرد اون نیست,شما نگاه کنید الآن عربستان , ترکیه , پاکستان آواکس دارند.
عربستان که همون آواکس های کنسل شده مارو گرفته و استفاده می کنه , ترکیه 737 و پاکستان هم هواپیماهای کوچک.
در حال حاضر در اکثر کشورها مرکز عالی دفاع هوایی به عنوان حلقه آخر از آواکس استفاده می کنه و اعتماد صرف به رادار زمینی نداره چرا که نقاط کور هرچند هم از هواپیماهای دیده بان مانند زمان جنگ یا افراد جهت شناسایی بصری استفاده بشه بازهم کافی نیست.
خدا رو شکر با توانایی بالایی که در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای مختلف و دانش ایرانی هست محل نصب و تغییراتی که در نقاط مختلف هواپیما قرار هست داده بشه قابل انجامه و از طرفی متخصصان خارجی هم هستند , این همه مدت هم از به کارگیری این هواپیما میگذره.
دلم میسوزه برای عدنانی که از دست رفت و خیلی چیزها هم با آن نابود شد.
این یک سمت موضوع.
به این طرف هم نگاه کنیم بعد از چند بار عقب و جلو کردن پروژه گشت دریایی آخرش چی رونمایی میشه؟
به طور مثال هواپیمای اوریون دارای سونار جهت شناسایی زیردریایی , رادار شناسایی سطحی , دوربین دماغه با قابلیت کارکرد در چهار طیف , مجرای پرتاب سانابوی , محفظه داخلی حمل بمب و اژدر , پایلون های زیر بال , پرژکتور جهت روشن کردن سطح دریا و ... هست بعد یک هواپیمایی مثل این فقط یک دوربین و کنسول داره؟
دیگه قراره شناسایی دریایی از سطح فوکر 27 نیروی دریایی پایین تر بیاد و بشه صرفا دیدبان بصری با توجه با این همه زیردریایی که در فواصل مختلف از سواحل ایران در رفت و آمد هستند , مداومت پروازی چی میشه و خیلی از مسائل دیگه که برای همچنین پروژه ای نیاز 100% هست.
یا نمونه دیگر این هواپیما , نوع ترابری اون...دیگه قرار دادن یک در بار در انتها و تغییر در مرکز قل هواپیما اینقدر سخته که این نمونه هم به فراموشی رفته؟
شما مطمئن باشید این هواپیما به این زودی در خدمت قرار نمی گیرد و نیروی هوایی و دریایی اوریون و فوکر 27 را همچنان استفاده خواهند کرد.
راستی به تصاویر هم نگاه کنید نام IR که اول An با بی سلیقه گی و مطمئنا به سرعت اضافه شده خود بیانگر داستانی هست که بر سر این هواپیما و بومی سازی آن وجود دارد.
خوش باشید.
:razz:

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب DJ Dani تشکر کرده اند:
Cloor Master, CAPTAIN PILOT, KH.I.A.2500, Present

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 18 مهمان