در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي بدون سرنشين به بحث بپردازيد
Major II

Major II



no avatar
پست ها

102

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 11 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 27 مرداد 1389 15:45

آرشيو سپاس: 922 مرتبه در 100 پست

بر ملا شدن موقعیت سایت مخفی پهپادهای آمریکایی در نوادا

توسط HGhana » شنبه 1 بهمن 1390 13:44


تصویر منتشره از سایت مخفی پهپادهای آمریکایی در نوادا



اخیرا تصاویر ماهواره ای جدیدی از یک فرودگاه متروک در صحرای نوادا منتشر شده است که تاسیسات آزمایشی - عملیاتی هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) آمریکا را نشان می دهد . فرودگاه یوکا لیک که در اعماق محدوده آزمایشی و به شدت محافظت شده تونوپا قرار دارد ، در منطقه ای واقع شده که به اداره امنیت هسته ای ملی NNSA ( بخشی از سازمان انرژی DoE ) آمریکا متعلق و توسط یک پیمانکار نامشخص دولتی ساخته و اداره می گردد .

آنچه که در تصویر ماهواره ای فوق که در اواخر سال میلادی 2011 گرفته شده و در نقشه های گوگل نیز در دسترس است ، دیده می شود ، یک باند آسفالت بطول تقریبی 5200 فوتی (1580 متری) است و به نظر می رسد یک هواپیمای بدون سرنشین پریدیتور(شکارچی) ام کیو 1 شرکت جنرال اتومیکس و یا ریپر (دروگر) ام کیو 9 در حال انتقال به پارکینگ است .
فرودگاه دارای چهار آشیانه با ابعاد مختلف است که یکی از آنها متناسب با ساختار فیزیکی هواپیمای بدون سرنشین ، به درب تاشو مجهز گردیده است . در تصویر، قسمتهای دیگری از فرودگاه که عبارتند از : محوطه پارکینگ ، محوطه امنیتی و دیگر تاسیسات در حال ساخت، بوضوح دیده می شوند.

آقای تیم براون، تحلیل گر تصاویر سازمان گلوبال سکیوریتی (امنیت جهانی) معتقد است که آشیانه ها در مجموع ظرفیت جادهی تعداد 10 تا 15 پهپاد ریپر ام کیو 9 را دارا هستند .



تصویر منتشره از سایت مخفی پهپادهای آمریکایی در نوادا


در تصویر اخیر ، به نظر می رسد که یک فروند هواپیمای پیلاتوس پی سی 12 و یک فروند هواپیمای بیچ کرافت کینگ ایر در محوطه پارکینگ مستقر هستند و این موضوع باعث تقویت این گمانه زنی گردیده که آنها توسط شرکت لاکهید مارتین مورد استفاده قرار می گیرند .
شرکت لاکهید حداقل دارای دو فروند هواپیمای پیلاتوس پی سی 12 است که اغلب مابین فرودگاههای پالمدیل ، کالیفرنیا و لاس وگاس که دفاتر و تاسیسات شرکت در آنها واقع است ، در پرواز هستند . اگر چه هواپیماهای این شرکت در فرودگاههای عادی و نظامی دیده شده اند، ولی منابع نشان می دهند که این هواپیما ها بمنظور پرواز در فرودگاههای طبقه بندی شده و مجهز به سامانه های فرود پیشرفته طراحی شده اند، ولی اغلب بمنظور پرواز در فرودگاههای عادی نیز برنامه ریزی می گردند، و مواقعی که پرواز در محدوده این فرودگاهها ، به سبب عدم تجهیز به سامانه های پیشرفته ناوبری ، استفاده از قوانین پرواز بصری VFR را الزامی می نماید، لغو می گردند .

اگر چه تاکنون چندین هواپیمای بدون سرنشین طبقه بندی شده شامل پهپاد نمایشگر صنعتی پلی کت و آر کیو 170 سنتینل توسط شرکت لاکهید در مناطق طبقه بندی شده فرودگاهی مورد آزمایش قرار گرفته اند ولی تاکنون فرودگاه خاصی برای این منظور مشخص نگردیده است. پهپاد آر کیو 170 ، توسط پایگاههای آمریکا در گریچ ای اف بی و منطقه آزمایشی تونوپا که در مجاورت یکدیگر قرار دارند ، مورد استفاده قرار می گیرند . لاکهید همچنین موشک هل فایر (آتش جهنم) را متناسب با استانداردهای پروازی پهپادهای آمریکایی پریدیتور و ریپر تولید و بر روی این وسایل پروازی نصب نموده است .



موشک هل فایر (آتش جهنم)




لاکهید تاکنون واکنش سریعی به این موضوع نشان نداده است .
اگر چه هواپیمای بدون سرنشین کلاس ریپر توسط دولتها و سازمانهای نظامی متعددی مورد استفاده قرار گرفته است، اما اخیرا یک شرکت ساختمانی که در طرح یوکا لیک مشغول فعالیت است از این مکان، بعنوان تاسیسات خیلی سری نیروی هوایی آمریکا نام برده است. با وجود این که منطقه یوکا لیک از سایر مکانهای خیلی طبقه بندی شده مانند گروم لیک ، منطقه آزمایشی تونوپا در صحرای نوادا و آزمایشگاه تحقیقات علمی در داگ وی دور است، اما این امر نشان می دهد که پنهانکاری معمولی نظامی صورت گرفته در آن کافی نبوده است .
نتیجه گیری بالقوه دیگری نیز وجود دارد که معتقد است ، منطقه یوکا لیک مرکزیست که سازمان جاسوسی آمریکا CAA آزمایشهای نرم افزاری و سخت افزاری برنامه های بدون سرنشین با طبقه بندی خیلی سری را در آنجا به انجام می رساند. آنچه که تاکنون مشخص شده این است که سازمان سیا از هواپیمای بدون سرنشین کلاس پریدیتور استفاده می کند. همزمان با انتشار عمومی تصاویر ماهواره ای، راز سه فروند هواپیمای بدون سرنشین پریدیتور و آشیانه های مربوطه آن در فرودگاهی متروک واقع در پایگاه مخفی سیا در منطقه شمسی استان بلوچستان پاکستان نیز بر ملا گردید .

فرودگاه یوکا لیک در حدود سال 2002 ساخته شد و با توجه به تصاویر گذشته این تاسیسات ، از یک باند خاکی با امکانات بسیار ناچیز، به وضعیت کنونی گسترش یافته است. اگر چه در قبال درخواست آگاه سازی مقامات رسمی ، پاسخ فوری ناچیزی ارائه شده است، اما اطلاعات ناشی از منابع پراکنده عمومی نیز در دسترس هستند .
گزارش تحلیلی ایمنی که شرکت بچل سیاک (شرکت بین المللی کاربردهای علمی) از تاسیسات ذخیره سازی هسته ای در کوهستان یوکا منتشر ساخته است، بدین نحو این فرودگاه را توصیف می نماید : (( هدف ایجاد این تاسیسات، ساخت، راه اندازی و آزمایش نمونه های گوناگونی از هواپیماهای بدون سرنشین است. آزمایشها شامل : تغییر و اصلاحات بدنه هواپیما، عملکرد حسگرها و توسعه رایانه های منصوبه بر روی وسایل پروازی مورد سخن است، گر چه آزمایشات محدود به موارد بیان شده نمی باشد. در طول فرایند آزمایشی، بمنظور تعقیب هواپیماهای بدون سرنشین از هواپیمای کوچک ردیاب سرنشن دار استفاده می گردد . ))
در دو گزارش مطالعاتی سازمان انرژی آمریکا، اطلاعات بیشتری از جزئیات عملیاتی این پایگاهها منتشر شده است. بر پایه این گزارشات، پایگاههای عملیاتی مورد نظر، روزانه 4 تا 6 پرواز بدون سرنشین و 2 تا 4 پرواز سرنشن دار را بطور عمده بر روی مناطق خشک و در ارتفاع زیر 12000 فوتی (3650 متری) به انجام می رسانند .

این مناطق دارای اماکن مسکونی به ظرفیت 80 نفر و تاسیسات پیچیده نگهداری هستند . یک یادداشت مطالعاتی نیز در این خصوص می گوید : ماهیت هواپیماها،  ضرورت خودداری از روش های شست وشوی معمولی را ایجاب می کند . در صورت نیاز به نظافت هواپیما، این عمل می بایستی بصورت دستی صورت گیرد . مدرک مشابه ای نیز به ساخت تاسیسات و امکانات عملیاتی - تعمیراتی مورد نیاز یک اسکادران از اینگونه هواپیماها در این مناطقة اشاره دارد.
هواپیمای پریدیتور (شکارچی) ، که از سطح بدنه حساسی برخوردار است نیز بایستی بوسیله دست نظافت گردد.
باند فرود پایگاه مذکور ، نام و شناسه خود را از یک فرودگاه قدیمی محقر سازمان انرژی آمریکا که بمنظور انجام آزمایشات هسته ای در دوران جنگ سرد، مورد استفاده قرار می گرفته، بر گرفته است . فرودگاه محقر بزرگتری نیز وجود دارد که در سال 1960 غیر فعال شده ولی اطلاعات مربوط به آن به همراه این تذکر که (( مالک فرودگاه روی نقشه مشخص نیست )) همچنان در سوابق اداره هوانوردی ملی آمریکا FAA نمایش داده می شود .


تاسیسات سازمان انرژی آمریکا در نوادا بطور مستمر در راستای اهداف سازمانهای دیگر از جمله وزارت دفاع و وزارت امنیت کشور ، مورد استفاده قرار می گیرد .


NNSA : National Nuclear Security Administration


DoE : Department of Energy


UAV : Unmanned Aerial Vehicle


CIA : Central Intelligence Agency


FAA : Federal Aviation Administration


VFR : Visual Flight Rules


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

mr9500 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب HGhana تشکر کرده اند:
Qaher1406, KH.I.A.2500, demorgan, shola, كيارش, Present, CAPTAIN PILOT, MISSILE

Major II

Major II



no avatar
پست ها

639

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 9 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 13 تیر 1390 16:19

آرشيو سپاس: 1991 مرتبه در 478 پست

Re: بر ملا شدن موقعیت سایت مخفی پهپادهای آمریکایی در نوادا

توسط GHAZALAK88 » شنبه 1 بهمن 1390 18:31

يه سوال ؟مگه امريكا از اين تاسيسات به شدت محافظت نميكنه وفكر كنم اين ماهواره هاي تصوير برداري هم مال خود امريكا هستن  پس چطور اينطور راحت تصاويرشون تو اينترنت پخش ميشه  

اين چيزا كه ديگه به امنيت ملي يه كشور مربوط ميشه وفكر نكنم جلوگيري از اين عمل نقض ازادي مطبوعات وحوزه خبر رساني باشه!!!
   لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد      
              وبلاگ ابشار زیباو دل انگیز شوی     
                                                 
                                  


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان