گربه های ايرانی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12666 بار
سپاس‌های دریافتی: 11774 بار
تماس:

پست توسط kayvan6079 » شنبه 22 دی 1386, 9:40 pm

  سلام

ضمن تشکر از Persian Cat عزیز، متاسفانه این چند صفحه مملو از اشتباهات تایپی می باشد که عمدتا شامل:

1-شاید قاصدهای 2 و 3 با مجهز شدن به موتور (همانند AGM-130) تبدیل به موشک شده باشند، ولی اگه منظور از قاصد-1 همون GBU-78/A باشه که با توجه به اینکه پیشرانه نداره، پس یه بمبه. بمب هدایت الکترو-اپتیکی قاصد. ضمنا سر جنگی قاصد یک بمب Mk-84 به وزن 2000 پاوند (907 کیلوگرم) هست و نه 1000 تن.

2-در والفجر 8 بیش از 80 فروند هواپیمای عراقی (عمدتا توسط سامانه هاوک) به زیر کشیده شد.

3-موشک "راپییر" (Rapier) صحیح است.

4- بویینگ 707 و نه 704؟!!!!

البته برخی موضوعات هم نیازمند توضیح هستند که اگه به همشون بپردازیم از حوصله عزیزان ممکنه خارج بشه.

 
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 125
تاریخ عضویت: شنبه 17 آذر 1386, 2:56 pm
محل اقامت: Tehran
سپاس‌های ارسالی: 6153 بار
سپاس‌های دریافتی: 953 بار

پست توسط Persian Cat » سه شنبه 25 دی 1386, 12:18 pm

 نگاه رو به آینده 

  درباره نوآوری های عباس بابایی

مصاحبه با امیر "حسین چیت فروش" رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی  


در این مطلب میخوانیم :

+ گشت های شبانه تامکت
+ انتقال تامکت به بوشهر
+ طرح تجهیز تامکت به بمب
+ دلایل تعلق خاطر شهید بابایی به تامکت
+ چگونگی تشکیل قرار گاه رعد

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 1379
تاریخ عضویت: پنج شنبه 29 آذر 1386, 3:18 pm
سپاس‌های ارسالی: 552 بار
سپاس‌های دریافتی: 9981 بار

پست توسط abdolmahdi » یک شنبه 19 اسفند 1386, 6:42 pm

با سلام
دوستان اين هم يه لينك به يه سايت كه دو تا كليپ زيبا از اف 14 هاي ايران كه حامل موشك فونيكس و هاوك هستن رو واسه تون پخش ميكنه . بفرمائيد استفاده كنيد :(
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 2653
تاریخ عضویت: دو شنبه 8 آبان 1385, 3:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 2612 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار
تماس:

پست توسط moh-597 » دو شنبه 6 آبان 1387, 8:47 am

phoenix80 نوشته شده:ميراژ عراقي اف-14 ال اقا رو سرنگون کرد. اين رو از پسر خودشون پرسيدم.


دوست عزیز

در اون پرواز ستوان رستم پور ریو پرواز بوده و ایشان هم عنوان کرده که توسط یک فروند میگ 23 ام ال هدف قرار گرفتند نه میراژ
پاينده باد ايران زنده باد ايراني

وبلاگ من
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

صفحه اینستاگرام
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Super Moderator
Super Moderator
پست: 949
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 اسفند 1384, 2:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 2396 بار
سپاس‌های دریافتی: 1355 بار

Re: گربه های ايرانی

پست توسط Reza 313 » پنج شنبه 22 اسفند 1387, 10:09 pm

سال 1973
یکی از پیش نمونه های تامکت و 707 ایران ایر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند .... تصویر 

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 575
تاریخ عضویت: پنج شنبه 7 دی 1385, 2:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 2851 بار
سپاس‌های دریافتی: 2040 بار

Re: گربه های ايرانی

پست توسط MOHAMMAD JAFAR » دو شنبه 17 فروردین 1388, 3:46 pm

hani1459 نوشته شده:سلام
این چه موشکیه که روی تامکت سوار شده دوستان کمک کنند
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]


اين موشك همان سجيل يا هاوك است كه در حين انجام دادن كارهاي (ناشيانه) گرافيكي به اين وضع افتاده!
مثلا دماغه موشك و حذف شدن باله هاي اصلي موشك
پيامبر گرامي اسلام (ص) فرموده اند:
الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظلم.

Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 27
تاریخ عضویت: چهار شنبه 9 اردیبهشت 1388, 12:52 pm
سپاس‌های ارسالی: 4974 بار
سپاس‌های دریافتی: 175 بار

Re: گربه های ايرانی

پست توسط ARSAM 88 » چهار شنبه 30 اردیبهشت 1388, 7:17 pm

- دوربردترين شكار هوايي جهان توسط F-14 و بوسيله موشك فونيكس به خلباني امير اصلاني هدف قرار دادن ميراژ عراقي از فاصله 150 كيلومتري
با عرض درود و آرزوی سلامتی برای دوستان و علاقمندان عزیز....
reza6662 اعلام کرده اند که برد فونیکس ایران به 80 کیلو متر تقلیل یافته ...... تصویر لطفآ توضیح بیشتری بدهید تصویر تصویر
سعديا مرد نكونام نميرد هرگز ******[COLOR=#953734] مرده آنست كه نامش به نكويي نبرند 

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12666 بار
سپاس‌های دریافتی: 11774 بار
تماس:

Re: گربه های ايرانی

پست توسط kayvan6079 » چهار شنبه 30 اردیبهشت 1388, 8:14 pm

 
arsamhakhamaneshi نوشته شده:- دوربردترين شكار هوايي جهان توسط F-14 و بوسيله موشك فونيكس به خلباني امير اصلاني هدف قرار دادن ميراژ عراقي از فاصله 150 كيلومتري
با عرض درود و آرزوی سلامتی برای دوستان و علاقمندان عزیز....
reza6662 اعلام کرده اند که برد فونیکس ایران به 80 کیلو متر تقلیل یافته ...... تصویر لطفآ توضیح بیشتری بدهید تصویر تصویر


دوست عزیز

متاسفانه مورد اول به دلائل فنی امکان پذیر نیست. هر چند طبق تحقیقات محمد عزیز، به لحاظ تاریخی نیز جای شبهه دارد.

هر چند تامکتهای ما تفاوتهایی با انواع آمریکایی داشتند، اما فونیکسهای ما تفاوت خاصی با نسخه های تولیدی برای آمریکا نداشتند. 
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3101
تاریخ عضویت: یک شنبه 22 بهمن 1385, 4:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 19718 بار
سپاس‌های دریافتی: 21363 بار

Re: گربه های ايرانی

پست توسط SAMAN » دو شنبه 4 خرداد 1388, 5:30 pm

kayvan6079 نوشته شده:دوست عزیز
متاسفانه مورد اول به دلائل فنی امکان پذیر نیست. هر چند طبق تحقیقات محمد عزیز، به لحاظ تاریخی نیز جای شبهه دارد.

هر چند تامکتهای ما تفاوتهایی با انواع آمریکایی داشتند، اما فونیکسهای ما تفاوت خاصی با نسخه های تولیدی برای آمریکا نداشتند.
  بر دوستان
با تمام احترام به استاد برزگم جناب کیوان عزیز باید عرض کنم که انهدام یک هدف در فاصله 150 کیلومتری توسط شکاری اف -14 و موشک قدرتمند فونیکس صد البته که امکان پذیر است و عملی! البته شرایط جوی و و توانایی ضد اقدام متقابل الکترونیکی جنگنده (هدف) مورد نظر ECCM در این امر (انهدام) نتاثیر بسزا دارند.ولی با تکنولوژی که موشک های فونیکس دارند فرار از چنگ این موشک بعید است. ضمنا در یک آزمایش اف-14 با موشک فونیکس در فاصله 203 کیلومتری موفق به سرنگون کردن یک هدف پرنده شده است. برای جلوگیری از اصابت موشک به این هدف قصدا ECM های زیادی فعال شد, اما سرانجام هدف پرنده سرنگون شد.
پس در سرنگون شدن پرنده عراقی در فاصله 150 کیلومتری شک نکنید.(عملی است و امکان پذیر و انجام شده)
دلایل:
  PDS رادار AWG-9 برابر 213 کیلومتر است.PDS مد جستجوی پالس داپلر است.
برد موشک فونیکس بیش از 100nm یا بیش 180 کیلومتر است!! برد موثر فونیکس 160 کیلومتر است.
رنج ماگزیمم TWS یا رهگیری حین جستجو رادار AWG-9 برابر 90 گره دریایی یا 167 کیلومتر است.
PDSTT / پالس های رفت و برگشتی رهگیری یک هدف/ برای سنجش سرعت – زاویه و مسدود کردن پرازیت رهگیریشایان ذکر است که رادار اف-14 درست است که 6 هدف را همزمان رهگیری میکند اما برای تعیین سرعت و زاویه و توانایی های ECMفقط یک هدف در فاصله مشخصی توانایی دارد. این فاصله برابر 91 کیلومتر است
.
  
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 2653
تاریخ عضویت: دو شنبه 8 آبان 1385, 3:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 2612 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار
تماس:

Re: گربه های ايرانی

پست توسط moh-597 » شنبه 9 خرداد 1388, 4:09 pm

SAMAN نوشته شده:
kayvan6079 نوشته شده:دوست عزیز
متاسفانه مورد اول به دلائل فنی امکان پذیر نیست. هر چند طبق تحقیقات محمد عزیز، به لحاظ تاریخی نیز جای شبهه دارد.

هر چند تامکتهای ما تفاوتهایی با انواع آمریکایی داشتند، اما فونیکسهای ما تفاوت خاصی با نسخه های تولیدی برای آمریکا نداشتند.
  بر دوستان
با تمام احترام به استاد برزگم جناب کیوان عزیز باید عرض کنم که انهدام یک هدف در فاصله 150 کیلومتری توسط شکاری اف -14 و موشک قدرتمند فونیکس صد البته که امکان پذیر است و عملی! البته شرایط جوی و و توانایی ضد اقدام متقابل الکترونیکی جنگنده (هدف) مورد نظر ECCM در این امر (انهدام) نتاثیر بسزا دارند.ولی با تکنولوژی که موشک های فونیکس دارند فرار از چنگ این موشک بعید است. ضمنا در یک آزمایش اف-14 با موشک فونیکس در فاصله 203 کیلومتری موفق به سرنگون کردن یک هدف پرنده شده است. برای جلوگیری از اصابت موشک به این هدف قصدا ECM های زیادی فعال شد, اما سرانجام هدف پرنده سرنگون شد.
پس در سرنگون شدن پرنده عراقی در فاصله 150 کیلومتری شک نکنید.(عملی است و امکان پذیر و انجام شده)
دلایل:
  PDS رادار AWG-9 برابر 213 کیلومتر است.PDS مد جستجوی پالس داپلر است.
برد موشک فونیکس بیش از 100nm یا بیش 180 کیلومتر است!! برد موثر فونیکس 160 کیلومتر است.
رنج ماگزیمم TWS یا رهگیری حین جستجو رادار AWG-9 برابر 90 گره دریایی یا 167 کیلومتر است.
PDSTT / پالس های رفت و برگشتی رهگیری یک هدف/ برای سنجش سرعت – زاویه و مسدود کردن پرازیت رهگیریشایان ذکر است که رادار اف-14 درست است که 6 هدف را همزمان رهگیری میکند اما برای تعیین سرعت و زاویه و توانایی های ECMفقط یک هدف در فاصله مشخصی توانایی دارد. این فاصله برابر 91 کیلومتر است
.
  


سامان جان ممنون از توضیحات شما که کاملا هم درست می باشد

ولی با توجه به قیمت بالای موشک فنیکس و تحریم ایران در زمان جنگ تاکید شده بود که هیچ خلبانی تا زمانی که مطمئن از برخورد می باشد حق شلیک موشک را ندارد با توجه به ثبت اطلاعات شلیک موشک توسط خود جنگنده در 95 درصد اوقات شلیک در فاصله ای کمتر از 25 مایل انجام می شده است .
اصولا شخصی که این شکار به نام ایشان ثبت شده است هیچ وقت چنین شلیکی را نداشته اند و نیروی هوایی ایران هیچگاه موفق به شکار هیچ پرنده ای در جنگ از این فاصله نشده است و هیچ گاه هم در یک پرواز بیشتر از دو فروند جنگنده عراقی شکار نکرده است آمار سه فروند و چهار فروند هیچ وقت در نیروی هوایی در یک پرواز ثبت نشده است . ولی در سه پرواز تنها سه پرواز که آنهم هر کدام در دو سورتی جداگانه انجام شده است خلبانان شجاع ما موفق به شکار سه فروند هواپیمای عراقی در یک روز شده اند در حالی که در کتاب موجود این آمار از تعداد انگشتان دو دست بیشتر است .
در مورد شهدای نیروی هوایی نیز زیاد درست نوشته نشده است که بعنوان مثال می توانم به جریان شهادت شهید علیرضا بیطرف اشاره کنم و یا جلو دادن افرادی که بعنوان خلبان کابین عقب پرواز می کردندبعنوان کسانی که چندین شکار کرده اند که تعدادی از آنان در بین جنگ از ایران خارج شده اند و دیگر باز نگشتند
پاينده باد ايران زنده باد ايراني

وبلاگ من
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

صفحه اینستاگرام
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2440
تاریخ عضویت: چهار شنبه 15 فروردین 1386, 6:23 pm
سپاس‌های ارسالی: 11143 بار
سپاس‌های دریافتی: 14946 بار

Re: گربه های ايرانی

پست توسط Shahryar » چهار شنبه 8 مهر 1388, 9:27 am

صنایع هوائی219-
مصاحبه با امیر سرتیپ خلبان " شهرام رستمی"


.........
............
از توانمندیهای F-14 در زمینه بمباران که در اواخر جنگ تحمیلی بر عهده اش گذاشته شد برایمان بگوئید!

- از آنجائیکه در کوران جنگ و خصوصا در اواخر آن فشار زیادی بر هواپیماهای F-4 و F-5 اعمال می شد، همه نگاه ها به هواپیمای F-14 تامکت معطوف گردید. البته شهید بزرگوار "عباس بابائی" در این زمینه خیلی مقاومت کرد ، چرا که وی اعتقاد داشت این هواپیما علاوه بر این که خیلی پیشرفته است، از حساسیت خیلی بالائی هم برخوردار می باشد. در نظر بگیرید که یک F-14 از لحاظ اندازه حداقل 4 برابر F-5 و 2 برابر F-4 است و همین مسئله سبب میشد که این هواپیما حتی در مقابل یک توپ 23 م م آسیب پذیر باشد.

به هر حال قرار بر این شد که F-14 را برای پرتاب بمب آماده نمایند. به همین منظور، متخصصان امر آمدند و برنامه نویسی مجددی برای رایانه تامکت صورت دادند و قابلیت پرتاب بمب را هم برای آن تعریف کردند، بنابر این قرار بر آن شد تا در نهایت، در مواقعی که فشار ماموریت ها بر روی هواپیماهای F-4 و F-5 زیاد بود، F-14ها هم در امر بمباران شرکت نمایند. آرایش سنگینی که برای این هواپیما در نظر
رفته شد، 4 بمب 2000 پاوندی را شامل می شد. با این آرایش ما میرفتیم ، سرعت و ارتفاع لازم را می گرفتیم و سپس بمب ها را رها می کردیم، بمب ها پس از رها شدن مسافتی را طی می کردند و در قلب هدف فرود می آمدند.

آیا این پرواز ها به صورت برون مرزی صورت میگرفت؟

- نه! در عملیات های پشتیبانی نزدیک هوائی (CAS) از این روش بهره می گرفتیم ان هم به ندرت و در جائیکه فشار روی هواپیماهای دیگر خیلی زیاد بود.
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 2653
تاریخ عضویت: دو شنبه 8 آبان 1385, 3:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 2612 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار
تماس:

Re: گربه های ايرانی

پست توسط moh-597 » جمعه 11 دی 1388, 11:58 am

Shahryar نوشته شده:صنایع هوائی219-
مصاحبه با امیر سرتیپ خلبان " شهرام رستمی"


.........
............
از توانمندیهای F-14 در زمینه بمباران که در اواخر جنگ تحمیلی بر عهده اش گذاشته شد برایمان بگوئید!

- از آنجائیکه در کوران جنگ و خصوصا در اواخر آن فشار زیادی بر هواپیماهای F-4 و F-5 اعمال می شد، همه نگاه ها به هواپیمای F-14 تامکت معطوف گردید. البته شهید بزرگوار "عباس بابائی" در این زمینه خیلی مقاومت کرد ، چرا که وی اعتقاد داشت این هواپیما علاوه بر این که خیلی پیشرفته است، از حساسیت خیلی بالائی هم برخوردار می باشد. در نظر بگیرید که یک F-14 از لحاظ اندازه حداقل 4 برابر F-5 و 2 برابر F-4 است و همین مسئله سبب میشد که این هواپیما حتی در مقابل یک توپ 23 م م آسیب پذیر باشد.

به هر حال قرار بر این شد که F-14 را برای پرتاب بمب آماده نمایند. به همین منظور، متخصصان امر آمدند و برنامه نویسی مجددی برای رایانه تامکت صورت دادند و قابلیت پرتاب بمب را هم برای آن تعریف کردند، بنابر این قرار بر آن شد تا در نهایت، در مواقعی که فشار ماموریت ها بر روی هواپیماهای F-4 و F-5 زیاد بود، F-14ها هم در امر بمباران شرکت نمایند. آرایش سنگینی که برای این هواپیما در نظر
رفته شد، 4 بمب 2000 پاوندی را شامل می شد. با این آرایش ما میرفتیم ، سرعت و ارتفاع لازم را می گرفتیم و سپس بمب ها را رها می کردیم، بمب ها پس از رها شدن مسافتی را طی می کردند و در قلب هدف فرود می آمدند.

آیا این پرواز ها به صورت برون مرزی صورت میگرفت؟

- نه! در عملیات های پشتیبانی نزدیک هوائی (CAS) از این روش بهره می گرفتیم ان هم به ندرت و در جائیکه فشار روی هواپیماهای دیگر خیلی زیاد بود.



برای اولین تست پرتاب بمب توسط اف 14 این جنگنده به تبریز منتقل شد و خلبان جلو تمیسار شهرام رستمی و خلبان عقب معاون عملیات وقت نیروی هوایی شهید مصطفی اردستانی بودند که می خواستند شخصا نتایج این تست را تجربه کنند . این تجربه کاملا موفق بود ولی تمیسار رستمی از سنگینی جنگنده و عدم مانورپذیری به موقع آن گله مند بود :

قسمتیهایی از مصاحبه اینجانب با تیمسار حمید نجفی
پاينده باد ايران زنده باد ايراني

وبلاگ من
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

صفحه اینستاگرام
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”