گربه های ايرانی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major I
Major I
پست: 53
تاریخ عضویت: پنج شنبه 7 اردیبهشت 1385, 12:55 am
سپاس‌های ارسالی: 607 بار
سپاس‌های دریافتی: 186 بار

Re: گربه های ايرانی

پست توسط Taghdir » جمعه 20 مرداد 1391, 9:47 pm

مثل اینکه این بحث تمومی نداره!
ورود جناب ندیمی نویسنده و پژوهشگر خوشنام و فاضل صنایع هوایی رو به این بحث به فال نیک می گیریم.
از کیوان عزیز به خاطر ارائه مدارک مستند در این مورد سپاسگزارم.

پرسش و پاسخی میان علاقمندان و خلبان نامدار و شجاع سرزمینمون جناب فریدون علی مازندرانی در نت وجود داره که به پرسشهای بسیاری در مورد گربه های ایرانی و مسائل دیگر مربوط به جنگ و نیروی هوایی پاسخ دادند.
در بخشی از این پاسخها ( صفحه 47 لینک زیر ) اشاره ای به برخی ادعاها در مورد این مقایسه ها شده.
مطالعه این صفحات رو به علاقمندانی که احیانا نخوندند توصیه می کنم.

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

امیدوارم این بحثها از گزند تعصبات بیهوده دور بمونه و به افزایش دانش و اطلاعات ما کمک کنه.

Major I
Major I
پست: 53
تاریخ عضویت: پنج شنبه 7 اردیبهشت 1385, 12:55 am
سپاس‌های ارسالی: 607 بار
سپاس‌های دریافتی: 186 بار

Re: گربه های ايرانی

پست توسط Taghdir » سه شنبه 24 مرداد 1391, 9:08 pm

هفته:
یکشنبه
جلسه‌ علنی‌ داشتیم‌؛ ولی‌ من‌ به‌ خاطر اینکه‌ شورای‌ عالی‌ دفاع‌ در خدمت‌ امام‌تشکیل‌می‌شد، شرکت‌ نکردم‌. آقای‌ موسوی‌ خوئینی‌ها جلسه‌ را اداره‌ کردند ولایحه‌ دیوان‌[عدالت‌]اداری‌ از تصویب‌ گذشت‌.
در محضر امام‌، شورای‌ عالی‌ دفاع‌ ساعت‌ ده‌ صبح‌ تشکیل‌ شد. آقایان‌ صیادشیرازی‌ ومحسن‌ رضائی‌ که‌ از جبهه‌ آمده‌ بودند، گزارش‌ پیروزی‌ جبهه‌ بستان‌ رادادند. پیروزی‌ مهمی‌است‌. یکصد تانک‌ و نفربر سالم‌، حدود یکصد ماشین‌بزرگ‌ راه‌ سازی‌، ماشینهای‌ فراوان‌دیگر و مهمات‌ و سلاحهای‌ فراوان‌گرفته‌ایم‌. دوهزاروپانصد نفر از دشمن‌ کشته‌ و پانصد نفراسیر شده‌اند. راه‌تدارکاتی‌ میان‌ بر دشمن‌ قطع‌ شده‌ و دشمن‌ نیروی‌ فراوانی‌ برای‌ جبران‌ این‌شکست‌ جمع‌ کرده‌ است‌.
متأسفانه‌ ما هم‌ تلفات‌ زیاد داده‌ایم‌. یکصدوبیست‌ وپنج‌ نفرنظامی‌ شهید، چهارصد نظامی‌مجروح‌، هفتصد نفر از نیروهای‌ مردمی‌ شهید ویکهزار و هشتصدنفرمجروح‌ داشته‌ایم‌. به‌ دلیل‌اینکه‌ نیروهای‌ پیاده‌، عامل‌ این‌ فتح‌ بوده‌اند وفداکارانه‌ به‌ قلب‌ دشمن‌ زده‌اند، پیروز شده‌ایم‌ وتلفات‌ زیاد داده‌ایم‌. تاکیدکردیم‌ که‌ این‌ گونه‌ تلفات‌ در حمله‌های‌ دیگر، نباید داشته‌ باشیم‌.برنامه‌ بعدی‌ به‌ همین‌ زودی‌، در غرب‌ عمل‌ می‌شود، ولی‌ به‌ وسعت‌ بستان‌ نیست‌. بین‌ آقایان‌صیاد و ظهیرنژاد اختلاف‌ است‌. به‌ طور کلی‌ اختلافات‌ بین‌ ستاد و نیروی‌ زمینی‌و نیروی‌ هوایی‌مطرح‌ شد و امام‌ نصیحت‌ کردند، همکاری‌ کنند.
ناهار، آقای‌ خامنه‌ای‌ و احمد آقا منزل‌ ما بودند. پلو قیمه‌ داشتیم‌. عصر درجلسه‌ شورای‌حزب‌ شرکت‌ نکردم‌، فکر کردم‌ برای‌ مراعات‌ وقت‌ و امنیت‌ بهتراست‌، این‌ راه‌ طولانی‌ را نروم‌.بیشتر به‌ مطالعه‌ پرداختم‌.


امروز شایع‌ کرده‌اند که‌ من‌ را به‌ گروگان‌ گرفته‌اند. دو سه‌ روز است‌ که‌ در منزل‌مانده‌ام‌ وظاهر نشده‌ام‌، ضدانقلاب‌ از این‌ فرصت‌ برای‌ شایعه‌ پراکنی‌ استفاده‌کرده‌. امروز دو هواپیمای‌دشمن‌ ساقط شده‌اند. خلبانی‌ از آنها اسیر [شده‌ است‌].دیروز دو هواپیمای‌ مهم‌ اف‌ - چهارده‌ما، سقوط کرده‌اند؛ خسارت‌ مهمی‌ است‌.

منبع : کتاب عبور از بحران / کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال 1360

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1447
تاریخ عضویت: چهار شنبه 26 اسفند 1388, 11:17 am
سپاس‌های ارسالی: 8644 بار
سپاس‌های دریافتی: 13213 بار

گربه های ایرانی

پست توسط Java » شنبه 16 شهریور 1392, 7:36 pm

 گربه های ایرانی  
  
  _  [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید][لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید][لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید][لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    منبع:Combat Aircraft Monthly 2013 10   گزارش و تصاویر از بابک تقوایی  
  
  
   نسخه کامل این شماره از نشریه:  [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]  [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]  ://www.mediafire.com/?  [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
تا در طلب گوهر کانی کانی      تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی     هر چیزی که در جستن آنی آنی


https://www.instagram.com/javad.molaiee/

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12672 بار
سپاس‌های دریافتی: 11775 بار
تماس:

Re: گربه های ایرانی

پست توسط kayvan6079 » یک شنبه 17 شهریور 1392, 6:26 pm

 با سلام 
   
 و تشکر از Java گرامی 
   
 هر چند هر نوشته ای در خصوص نهاجا که در رسانه ها منتشر بشه موجب خوشحالی است، اما این مقاله نیز همانند مقالات پیشین دوست نویسنده مان موارد مبهم و مشکوک بسیاری را در خود دارد که درگیری با "اشیای پرنده ناشناس" یکی از آنهاست؛ اما مواردی که بنده مشاهده کردم ... 
   
 1- اولین تحویل تامکت در پایگاه اصفهان نبود! 
   
 2- تامکت های تحویل شده در 3 گردان سازمان یافتند؛ گردان 81 (آموزشی تاکتیکی) و 82 (رزمی تاکتیکی) در اصفهان و گردان 72 (رزمی تاکتیکی) در شیراز ... گردان 83 هرگز تشکیل نشد که منحل شود! 
   
 3- با توجه به اختلافات فی ما بین نهاشا و وزارت دفاع وقت بر سر خرید تامکت بحث خرید 70 فروند دیگر هرگز جدی نشد! 
   
 4- اتفاقا اغلب خلبانان تامکت که ما می شناسیم "تایگری" بودند و اینکه همه از بین "فانتومی" ها گزینش شدند صحیح نیست! 
   
 5- اینکه بالاخره دوستمان پذیرفته اند ما مهمات استاندارد میان-برد و کوتاه-برد تامکت را نداشتیم و به ذخایر فانتوم متوسل شدیم باز جای شکر دارد، اما داستان اینکه ما اسپارو "یی-4" داشته ایم، هیچ توضیحی ندارد ... چون گونه "یی-4" اختصاصا برای تامکت توسعه یافته بود و در صورت داشتن آن گونه خاص ما از همان روز اول شاهد لود تامکت با اسپارو می بودیم! 
   
 6- ما شلیک زیر 12 مایل فینیکس زیاد داشته ایم! 
   
 7- داستان تعداد تلفات تامکت هامون در جنگ و اینکه چطور و توسط چه جنگنده ای به زیر کشیده شده اند بحث مفصلی است، اما اینکه دوستمون نتوانسته اند "انزجار"شون را از جنگنده های روسی نشان دهند واقعا جالبه ... ایشان شکارچی 2 تامکتی را که توسط "فلاگر"های عراقی سرنگون شده اند را "ناشناس" عنوان کرده اند ... یعنی این اندازه سخته پذیرفتن حقیقت تاریخ؟ 
   
 8- اینکه بالاخره پذیرفتیم تامکت فراری مون به سلامت در عراق فرود آمده جای شکر دارد! 
   
 9- اینکه ما در فاصله سالهای 1985 تا 87 توانسته ایم 200 تیر! فینیکس تهیه کنیم می تواند موضوع یک مقاله مستقل باشد ...  
 الف) ما چه نیازی به خرید 200 فینیکس داشتیم، آیا تمام 370 تیر خریداری شده را استفاده نموده بودیم؟ قطعا نه 
 ب) اینکه ما قادر بودیم دشوارترین محموله قاچاق دنیا در بازار تسلیحات هوابرد را تهیه کنیم، ولی در مقابل قادر به تهیه محموله به همین اندازه از سایدوایندر-ال و اسپارو-اف برای همین تامکت ها نبوده ایم! ... پذیرفتنی است؟ 
   
 10- اینکه در 2 زمان شایعاتی در خصوص سفارش ایران برای فاکس هاوند به راه افتاد درست، میگ-ماپو صراحتا اعلام نمود که توسعه گونه MiG-31E برای جلب نظر چین، هند و ایران بوده است، اما قطعا در ژانویه 2001 گونه BM میگ-31 برای ما در دسترس نبوده است! 
   
 11- همانطور که بارها توسط نهاجا، پرسنل مرتبط و مسئول توسعه پروژه سجیل اعلام شده ... تمامی تامکت های ما توانایی شلیک موشک AIM-23C سجیل را دارا می باشند و برای هماهنگی بین هاوک و تامکت تغییرات روی موشک اعمال شد و نه تامکت! 
   
 12- تمامی انواع تولیدی تامکت (شامل انواع تحویل شده به ما) توانایی پرتاب بمب را از ابتدا داشته اند! 
   
 13- از اواخر دهه 70 شمسی تا امروز به جز موشک های آلامو و آرچر مهمات هوا-به-هوای دیگری نیز روی تامکت تست گردیده است! 
   
 14- و در پایان اینکه دوستمان بالاخره بعد از سالها پذیرفتند که فینیکس همچنان در خدمت است جای خوشحالی است! 
   
   
 با آرزوی موفقیت بیشتر برای ایشان و سایر دوستان 
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: سه شنبه 19 مرداد 1389, 11:21 pm
سپاس‌های ارسالی: 64 بار
سپاس‌های دریافتی: 78 بار

Re: گربه های ایرانی

پست توسط Zox Faox » یک شنبه 17 شهریور 1392, 9:21 pm

 
 2- تامکت های تحویل شده در 3 گردان سازمان یافتند؛ گردان
81 (آموزشی تاکتیکی) و 82 (رزمی تاکتیکی) در اصفهان و گردان 72 (رزمی تاکتیکی) در
شیراز ... گردان 83 هرگز تشکیل نشد که منحل شود!
 
     گردانهای کاربر تامکت گردان 81 شکاری تاکتیکی ، گردان 82 شکاری تاکتیکی و گردان 71 شکاری تاکتیکی بودند. مرکز آموزش تامکت در دل گردان 81 شکاری تاکتیکی در سال 1354 به عنوان اولین و تنها مرکز آموزشی هواپیمای تامکت در اصفهان تشکیل گردید. اساتید این گردان را 4 نفر خلبان (کابین جلو) و دو نفر نفر افسر کنترل کننده رادار یا ناوبر (کابین عقب) به همراه 10 استاد خلبان کابین جلوی آمریکایی تشکیل میدادند. اولین دانشجویان 8 نفر خلبان کابین جلو و 8 نفر خلبان کابین عقب که اکثرا خلبانان فانتوم بودند را تشکیل میدادند. در سال 1355 تعداد 15 نفر از استاد خلبانهای اف-4 و اف-5 برای طی دوره استاد خلبانی تامکت به آمریکا عزام شدند. از این تعداد 8 نفر استاد کابین جلو و سه نفر استاد هر دو کابین و 4 نفر نیز جهت آموزش افسران کنترل کننده رادار در نظر کرفته شدند. آموزشهای در نظر گرفته شده برای خلبانان تامکت دارای دو فاز 1 و 2 بود. فاز 1 در گردان 81 اجرا شده و فاز 2 قرار بود در گردان 83 آموزشی تاکتیکی که تامکت های آن تحویل داده شده بودند آغاز شود. تعداد از هنرآموزگاران آمریکایی برای انجام قسمت دوم آموزش پروازی تامکت به گردان 83 اعزام شدند، ولی با کم کاری ، کارشکنی و گرفتن ایرانهای مختلف از قبیل در دست نبودن اطلاعات مورد نیاز آموزش "فاز 2" و اینکه ایرانیان خود ملزم به تهیه این اطلاعات و نوستن کتاب های مربوطه میباشند. در انجام آموزش فاز 2 تاخیر ایجاد نمودند و رانجام هم با به ثمر رسیدن انقلاب و خروج مستشاران ، این قسمت از آموزش اف-14 هیچگاه بطور کامل اجرا نشد و گردان 83 آموزشی نیز که قرار بود با تغییر در سازمان رزم نیروی هوایی در سال 1358 رسما تمامی وظایف گردان 81 آموزشی را در دست بگیرد منحل شد.     گردان 72 شکاری نیز هرگز کاربر تامکت نگردید. این گردان در فواصل سالهای 1352 تا 1356 کاربر هواپیمای F-4D بود. و قرار بود با تحویل 70 فروند تامکت سفارش داده شده تا سال 1361 با 20 فروند تامکت تجهیز گردد. 
 3- با توجه به اختلافات فی ما بین نهاشا و وزارت دفاع وقت
بر سر خرید تامکت بحث خرید 70 فروند دیگر هرگز جدی نشد!
 

  اختلاف بین دو ارگان نظامی وجود نداشت و تنها بین برخی از مقامات و مسئولان خرید نیروی هوایی و وزارت دفاع وجود داشت. این بحث نه تنها جدی بود بلکه 70 فروند تامکت سفارش داده شده و درخواست خرید آن هم توسط آمریکایی ها مورد موافقت واقع شد. سند آن هم در تصویر پیوست زیر موجود است. در صفحات مربوط به سندی منتشره از سوی واحد تاریخ ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده حاوی اطلاعات مربوط به همکاری های ایالات متحده و ایران در سال های 1325 و 1357 که در سال 1993 در دسترس عموم قرار گرفت. مقامات ایران بر درخواست خود مبنی بر خرید 70 فروند تامکت پافشاری نموده و این درخواست مورد تایید ایالات متحده واقع شد. دلیل آن هم اعلام عدم فروش هواپیمای اف-18 ال به ایران جهت جایگزینی با F-4E توسط رییس جمهور وقت آمریکا "کارتر" بود.     [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
 4- اتفاقا اغلب خلبانان تامکت که ما می شناسیم "تایگری"
بودند و اینکه همه از بین "فانتومی" ها گزینش شدند صحیح نیست!
 
    لطفا متن مقاله فوق الذکر را بار دیگر مطالعه فرمایید. گفته شده است که خلبانان اکثرا (Mostly) از بین خلبانان پیشین فانتوم انتخاب شده بودند. 
 5- اینکه بالاخره دوستمان پذیرفته اند ما مهمات استاندارد
میان-برد و کوتاه-برد تامکت را نداشتیم و به ذخایر فانتوم متوسل شدیم باز جای شکر
دارد، اما داستان اینکه ما اسپارو "یی-4" داشته ایم، هیچ توضیحی ندارد ... چون گونه
"یی-4" اختصاصا برای تامکت توسعه یافته بود و در صورت داشتن آن گونه خاص ما از همان
روز اول شاهد لود تامکت با اسپارو می بودیم!
 

اسپارو "یی-4" تفاوتی با اسپاره "یی-2" نداشته و ندارد. لازم به ذکر است تعداد 516 تیر موشک AIM-7E در سال 1354 جهت تجهیز ناوگان تامکت و به دلیل دیرکرد در عدم توسعه موشک AIM-7F سفارش داده شدند. کلیه آنها سری "ئی-4" بودند که قابلیت استفاده آنها توسط فانتوم ها ممکن بود. اما جهت نصب بر روی تامکت باید تغییراتی در برنامه نویسی کامپیوتر سامانه کنترل آتش تامکت ایجاد میشد که این امر پس از انقلاب و در زمان جنگ صورت پذیرفت.

 6- ما شلیک زیر 12 مایل فینیکس زیاد داشته ایم! 

بله اما متاسفانه در اکثر نبردهای هوایی در آن دوره و زمانه امکان ثبت دقیق فاصله هدف و مصافت طی شده موشک تا برخورد به هدف وجود نداشته است.   
 7- داستان تعداد تلفات تامکت هامون در جنگ و اینکه چطور و
توسط چه جنگنده ای به زیر کشیده شده اند بحث مفصلی است، اما اینکه دوستمون نتوانسته
اند "انزجار"شون را از جنگنده های روسی نشان دهند واقعا جالبه ... ایشان شکارچی 2
تامکتی را که توسط "فلاگر"های عراقی سرنگون شده اند را "ناشناس" عنوان کرده اند ...
یعنی این اندازه سخته پذیرفتن حقیقت تاریخ؟
 

یک مورخ و یا یک نویسنده نباید با توجه به احساساتش تاریخ را ثبت کند و تاریخ را با توجه به احساسات و علایق شخصی بیان نماید. هنوز سند دقیقی مبنی بر اینکه شکارچی آن دو تامکت ساقط شده چه هواپیمایی بوده اند در دست نمی باشد و نمیشود بر اساس حدثیات مدرکی را منتشر نماید.

 الف) ما چه نیازی به خرید 200 فینیکس داشتیم، آیا تمام 370
تیر خریداری شده را استفاده نموده بودیم؟ قطعا نه
 

 ب) اینکه ما قادر بودیم دشوارترین محموله قاچاق دنیا در
بازار تسلیحات هوابرد را تهیه کنیم، ولی در مقابل قادر به تهیه محموله به همین
اندازه از سایدوایندر-ال و اسپارو-اف برای همین تامکت ها نبوده ایم! ... پذیرفتنی
است؟
 

هنوز اطلاعات مربوط به پروژه البرز و فروش تسلیحات از سوی ایالات متحده به ایران در طول جنگ تحمیلی (ایران-کنترا) بطور کامل افشا نشده است اما بارها چه در نشریات و چه در رسانه های غربی و بیگانه ماجرای فروش 200 تیر موشک فینیکس به ایران مطرح شده است.
میتوانم سوال کنم اگر ما 165 فروند F-5E/F پیش از انقلاب خریده بودیم چه نیازی داشتیم تا در دهه 1360 از اتیوپی و ویتنام باز هم اف-5 خریداری کنیم با وجود اینکه همه اف-5 هایمان تمام نشده بودند.
یا بطور مقال چرا از شوروی میگ 29 و سوخو 24 خریدیم در صورتی که هنوز تعدادی از جنگنده های خریداری شده از پیش از انقلاب در سال 1368 باقی مانده بودند.

   
 
10- اینکه در 2 زمان شایعاتی در خصوص سفارش ایران برای فاکس هاوند به راه افتاد
درست، میگ-ماپو صراحتا اعلام نمود که توسعه گونه MiG-31E برای جلب نظر چین، هند و
ایران بوده است، اما قطعا در ژانویه 2001 گونه BM میگ-31 برای ما در دسترس نبوده
است!
     MiG-31BM دارای اویونیک ارتقا یافته مشابه MiG-31E میباشد. تفاوتی چندانی میان آنها وجود ندارد. 
   
 11- همانطور که بارها توسط نهاجا، پرسنل مرتبط و مسئول
توسعه پروژه سجیل اعلام شده ... تمامی تامکت های ما توانایی شلیک موشک AIM-23C سجیل
را دارا می باشند و برای هماهنگی بین هاوک و تامکت تغییرات روی موشک اعمال شد و نه
تامکت!
 


خیر این امکان تنها در صورتی وجود خواهد داشت تا محل اتصال پایلون به بدنه تامکت تقویت گردد. زیرا وزن آداپتور های طراحی شده جهت نصب بر روی استیشن 1 و 8 بعلاوه خود موشک ها بسیار نزدیک به حداکثر توان حمل تسلیحات خارجی در این آویزگاهها بوده که در مانورهایی با جی بالا احتمال شکستن و کنده شده آویزگاه وجود دارد. در ضمن امر اختصاص هواپیما ها جهت انجام تغییرات در چیدمان استاندارد تسلیحات آنها به قدری حساس بوده که معاونت عملیات نهاجا هرگز اجازه انجام چنین امری را جهت انجام تغییرات در کلیه ناوگان تامکت نداد.

   
 12- تمامی انواع تولیدی تامکت (شامل انواع تحویل شده به
ما) توانایی پرتاب بمب را از ابتدا داشته اند!
 
    گرومن به صورت آپشنال این امکان در در تمامی تامکت های تولید خود چه سفارش نیروی دریایی ایالات متحده و چه به دنبال سفارش ایران قرار داده بود. اما جهت فعال سازی این قابلیت باید تغییراتی در نمایشگر سربالای تامکت ها ایجاد میشد که این امر توسط جهاد خودکفایی صورت گرفت.    
 13- از اواخر دهه 70 شمسی تا امروز به جز موشک های آلامو و
آرچر مهمات هوا-به-هوای دیگری نیز روی تامکت تست گردیده است!
 



هر دو موشک دیگر (یکی چینی و دیگری ایرانی) هرگز به مرحله تست عملیاتی نرسیدند.



هر چند هر نوشته ای در خصوص نهاجا که در رسانه ها منتشر بشه موجب
خوشحالی است، اما این مقاله نیز همانند مقالات پیشین دوست نویسنده مان موارد مبهم و
مشکوک بسیاری را در خود دارد که درگیری با "اشیای پرنده ناشناس" یکی از آنهاست؛ اما
مواردی که بنده مشاهده کردم ...



در پایان باید به خاطرنقد سازنده شما دوست عزیز که ابهامات موجود در مقاله را برای خوانندگان عزیز برطرف مینماید تشکر کرده و در مورد مطلب زیر


هر چند هر نوشته ای در خصوص نهاجا که در رسانه ها منتشر بشه موجب
خوشحالی است، اما این مقاله نیز همانند مقالات پیشین دوست نویسنده مان موارد مبهم و
مشکوک بسیاری را در خود دارد که درگیری با "اشیای پرنده ناشناس" یکی از آنهاست؛ اما
مواردی که بنده مشاهده کردم ...



این نکته را بیان کنم که متاسفانه این مشکلات در آن سالها وجود داشته و تا به امروز نیز ادامه یافته است. متاسفانه آمریکایی ها سعی دارند تا با پهپادهایی چون RQ-170 پوششی بر فعالیت های پنهانشان در زمینه توسعه هواگردهای جاسوسی پیشرفته خود قرار دهند. سالیانه دهها میلیون دلار را صرف ساخت فیلم ها و سریال هایی پیرامون موجودات فضایی مینمایند تا ماهیت اقدامات خود را پنهان نمایند. برجرات میتوان اقرار نمود که نهاجا یکی از پرتجربه ترین نیروی هوایی های جهان در امر مواجهه و مقابله با اشیاء نورانی یا پرنده های جاسوسی ایالات متحده میباشد. این امر به پیش از انقلاب و سپس هفته های پیش از آغاز جنگ تحمیلی و سالهای تحریم برنامه صلح آمیز هسته ای ایران باز میگردد.

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12672 بار
سپاس‌های دریافتی: 11775 بار
تماس:

Re: گربه های ایرانی

پست توسط kayvan6079 » یک شنبه 17 شهریور 1392, 10:34 pm

 با سلام 
   
 با توجه به فرم پاسخ های شما (اینکه اسپارو E2 همان E4 است، میگ-31 "بی ام" همان گونه "یی" هست و ...) ظاهرا باید جناب بابک خان باشید ... خوشحالم 
   
 چند موضوع در خصوص پاسخ های شما: 
   
 1- بالاخره گردان 83 تشکیل نشده بود و شما خلبانی در پایگاه هشتم نداشتید که جمعی آن باشد پس نام بردن از آن قطعا اشتباه می باشد، ضمنا گردان تامکت ها در شیراز همان 72 بود. 
   
 2- فایلی که به عنوان سند سفارش خرید 70 فروند تامکت قرار داده اید، یک گزارش هست از علاقمندی ایران همانند 300 فروند فالکن، 31 فروند فانتوم وایلد ویزل و ...! 
   
 3- اولین تفاوت گونه E4 با گونه پیشین خود توانایی شلیک در مود "پالس داپلر" آن می باشد! تامکت از ابتدای ورود به خدمت با گونه های E4 و F اسپارو سازگار بود و چون ما هیچکدام را در اختیار نداشتیم به ناچار از اواخر سال 1359 نهاجا مجبور به بکارگیری گونه E2 بر روی تامکت ها گردید. 
   
 4- در هر زمانی (من جمله آن دوره و زمانه) پس از انجام قفل راداری بر روی هدف،هم افسر رهگیری راداری بر روی نمایشگر اطلاعات تاکتیکی (TID) و خلبان بر روی نمایشگر سر بالا (HUD) و همزمان بر روی نمایشگر وضعیت افقی (HSI) با انتخاب مود TID Repeater قادر به مشاهده مسافت تا هدف (همان بُرد) می باشند! 
   
 5- هر چند در خصوص تامکت تحت هدایت شهید آل آقا می توان تردید نمود (در خصوص اینکه اصلا ایشان هدف قرار نگرفته باشند) ولی بطور قطع تامکت تحت هدایت جناب قانعی توسط جنگنده MiG-23ML ساقط شده است.  حال که شما این چنین در خصوص رعایت امانت در خصوص تاریخ ثابت قدم می باشید خوشحال خواهیم شد داستان آتش به خودی فانتوم به تامکت و سرنگونی تامکت توسط فیشبد (موضوعی که اکنون خود روس ها و برادران عراقی به تبلیغاتی بودن آن در ایام جنگ را اذعان دارند) توضیح دهید! 
   
 6- نفرمودید با اینکه ما در سال 1364 موفق به خرید 200 تیر فینیکس شدیم (حتما از امریکا) چطور قادر به خرید سایدوایندر و اسپارو (از حدود 10 کشور مختلف کاربر) نشدیم، و یا اصلا چرا پروژه سجیل در سال 1364 استارت خورد؟ 
   
 7- گونه MiG-31E تفاوت های بسیاری با گونه MiG-31BM دارد.  
   
 8- پروژه سجیل با تامکت 6073 و 5 تیر موشک هاوک شروع شد و با تایید عملکرد آن (؟!) جهاد خودکفایی مشغول انجام تغییراتی بر روی تعداد بیشتری موشک MIM-23B و تبدیل آن به AIM-23C گردید، ضمنا پایلون حمل فینیکس (جایگاه های 1 و 8) بطور کامل تخلیه و برای تحمل وزن بیشتر سجیل سازه آن تقویت و برای هماهنگی بین رادار و سیستم کنترل آتش تامکت با موشک یک "جعبه رابط" (Interface Box) درون آن جاسازی گردید؛ هم اکنون تمام تامکت های نهاجا قادر به شلیک سجیل می باشند.
   
 9- از موشک ایرانی بنده بی اطلاعم ولی همه موشک های روسی، چینی و اروپایی درگیر پروژه تست گرم نیز انجام داده اند! 
   
 موفق باشید  
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 45
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 مرداد 1386, 8:25 am
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 224 بار

Re: گربه های ایرانی

پست توسط ferferi » دو شنبه 18 شهریور 1392, 2:14 pm

دوستان درود
ببخشید از اینکه در بحث شما دخالت میکنم ولی توضیح چند نکته لازم و ضرورری است:

_درباره نسل نخست و دوم خلبانان اف14 ما باید گفت که از بین زبده ترین خلبانان فانتوم و تایگر ،برای این جنگنده خلبان گزینش شد.

اقایان شهرام رستمی ،فضل اله جاوید نیا،هاشم ال اقا،عباس برکت ،عبدالحسین مینو سپهر،استوار و...از خلبانان فانتوم بوده و اقایان مازندرانی ،اویسی،بابایی،میقانی ،محمد رضا عطایی (نخستین سرنگون کننده یک فروند شکاری عراقی با فونیکس)و ... از خلبانان تایگر بودند.

_من نمیدانم و مدرکی هم ندارم که اسپارو ای4 به ما تحویل شده یا نه!البته به احتمال بسیار زیاد تحویل نشده .چون ایران به تعداد زیادی ( 362 فروند)اسپارو اف سفارش داده بود و اسپاروهای ای2 هم روی فانتوم خوب کار میکردند .فونیکس هم که به تعداد زیاد سفارش شده بود پس خرید اسپارو ای 4 عملا به دور ریختن پول بود و منطقی اگر فکر کنیم نیروی هوایی ان زمان قرار نبوده به دنبال اسپارو ای 4 باشد! حالا این اسپاروهای ما چه ای2 باشند چه ای4 انچه مسلم است در طول 8 سال جنگ عملا استفاده و کاربرد واقعی روی تامکتهای ما نداشتند .دلیلش گواه خلبانان تامکت ان زمان در این موضوع است که هیچ شکار هوایی با اسپارو توسط اف 14 به دست نیامده و فقط در طول جنگ به تعداد بسیاراندکی از این موشک توسط اف14 شلیک شده(با خلبانان تازه کار)که انها هم حاصلی نداشته.

-به گواه یکی از خلبانان سرشناس تامکت در جنگ که دستی هم در ماجراهای تامین اسلحه ایران در ان دوران داشته هیچ فونیکسی در ان زمان از طرف امریکا به ما تحویل نشده و ما با همان 324 فروند تحویلی پیش از انقلاب(نه 370 فروند!)جنگ را اداره کردیم.

-MIG31BM نمونه کاملا به روز شده MIG31B بوده و بسیاری از جنبه های پروژه MIG31M به جز رادار زاسلون ام روی ان پیاده شده است.کابین ان هم برخلاف نمونه B کاملا شیشه ای و دیجیتال است.سیستم جنگال و الکترونیک ان به روز شده ،رادار بهسازی شده(نه در حد زاسلون ام) و توانایی کاربرد موشکهای ضد رادار KH58و KH31 در ان بوجود امده.در زمینه موشکهای هوا به هوا هم میتواند از نمونه های جدیدتر R77 و R73 استفاده کند.تعدادی از میگ 31 های روسیه در سالهای اخیر جنبه هایی از استاندارد BM را دریافت کرده اند.در حالیکه MIG31E نمونه DOWNGRADEشده ای از مدل استاندارد MIG31B است برای صادرات به چین و ایران و هند که البته موفقیتی هم نداشت.(همون تو سری خورده خودمون!!!).ضمنا خود ایران تمایل جدی برای خرید میگ 31 نداشت نه اینکه فشارهای امریکا مانع شوند.البته فشارهای امریکا بعدها کارگر شد ولی در ان زمان روابط ایران و شوروی ماه عسل بود و فشاری از امریکا روی ابر قدرت شرق وجود نداشت!

-درباره پروژه سجیل که خلبان ازمایشگر و سرپرست تیم ان و نخستین کابر ان در رزم واقعی که منجر به سرنگونی یک فروند سوپراتاندارد (یا میراژ) شد ،جناب فریدون علی مازندرانی بوده است،باید بگویم که برای این کار هم تغییراتی در محلهای اتصال بدنه موشک هاوک داده شد و هم تغییراتی برای REINFORCE کرده پایلونهای 1و8 تامکت برای ایجاد توانایی پذیرش موشک 600 کیلویی هاوک به جای موشک 424 کیلویی فونیکس.درون پایلون هم یک INTERFACE BOX جاسازی شد برای تبدیل علائم و سیگنالهای هاوک و AWG9 به همدیگر و ارتباط دو طرفه بین انها.همین!
در ضمن در ان زمان تعدادی ازتامکتها برای این منظور بهسازی شدند و نه همه انها.حالا اگر نیروی هوایی بعدها باقی تامکتها را هم برای این کار تغییر داده ،من خبری ندارم.

-درباره ان درگیری کذایی در اوائل ورود میراژها به خدمت عراق در جنگ باید گفت که تامکتهای اقایان هوشیار و نظام ابادی به طور قطع و یقین توسط میراژها و در دو درگیری جدا از هم ولی در یک روز سرنگون شدند.نیروی هوایی هم در چند روز بعد توسط جناب جاوید نیا به این موضوع پاسخ داد و ایشان به اتفاق شادروان خورشیدی در کابین عقب با یک تیر فونیکس دو فروند میراژ را هدف قرار دادن که یکی از انها قطعا سرنگون شد و خلبانش اسیر شد ولی دومی با وجود اتش سوزی و خسارت به عراق فرار کرد که از سرنوشت ان خبر موثقی وجود ندارد.

-تامکتی که توسط خلبان فراری ملعون"مرادی "به عراق برده شد سالم در انجا فرود امد و تحویل مقامات اطلاعاتی امریکایی شد.انها از پیش قطعات یک فروند تامکت سرنگون شده خودشان را رنگ امیزی کرده(به رنگ استتار ایران) وبرای مقاصد تبلیغاتی در اختیار عراق گذاشتند.تامکت ما هم به طور کامل اوراق شده و تمام قطعات حساس ان به منظور بررسی میزان امادگی تامکتهای ما و چگونگی تهیه قطعات مصرفی ان به امریکا برده شد.البته مقداری قطعات شبیه قطعات و سیستمها ی اصلی تامکت هم توسط امریکا تهیه شده بود که توسط عراقی ها به شوروی تحویل شد تا انان را در زمینه برسی تواناییهای تامکت و فن اوری ان به اشتباه و گمراهی بکشاند!

-تامکت جناب ال اقا به طور حتم و بدون تردید در هنگام رهگیری چند فروند میراژ به طور کاملا تصادفی به یک فروند موشک ضد کشتی کرم ابریشم شلیک شده عراقی برخورد کرده و سرنگون شد واین ماجرا از این نظر شاید در کتاب رکوردهای گینس باید ثبت شود که برای نخستین بار یک موشک ضد کشتی یک شکاری بسیار پیشرفته را سرنگون کرده!!

-درباره موشکهای تست شده روی اف14 به جز هاوک،باید بگویم که موشکهای گرمایاب ارچر روسی و PL7 چینی و راداری R27 روسی روی ان تست شده اند که هیچ کدام هم به نتیجه نرسیدند.به طور مثال موشک R73 با وجود انکه توسط سازندگانش موشکی ALL ASPECT و همه جهته معرفی شده ولی با سیستم رادار و جنگ افزار تامکت (برای کارکرد جستجو گر دماغه هماهنگ با رادار درست مانند سایدواندر نمونه ال و ام )هم خوانی نداشته و کاربرد ان روی تامکت همان نتیجه ای را داشته که سایدواندر مدل "جی"

با سپاس فراوان از دوستان
از این دفتر که نام ما زدودند
شما را صفحه ای دیگر گشودند
از این پژمردگی ما را غمی نیست
که گل را زندگانی جز دمی نیست

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 45
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 مرداد 1386, 8:25 am
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 224 بار

Re: گربه های ایرانی

پست توسط ferferi » دو شنبه 18 شهریور 1392, 8:02 pm

دوستان عزیز درباره شکار شدن تامکتهای ما در جنگ من دوباره تحقیق کردم و با بررسی بیشتر به این نتایج رسیدم که مطمئن هم باشید از جانب منبع اگاه و درست و مطمئن هستند:
دو فروند به خلبانی اقایان هوشیار و کابین عقب کازرونی و دیگری به خلبانی نظام ابادی و کمکی که نامش را پیدا نکردم توسط میراژها در سوم اذر ماه 1360.در دو درگیری جداگانه که هر دو تامکت سرنگون شدند ولی هر چهار خدمه ایجکت کرده و سالم ماندند.
یک فروند به خلبانی اقای جعفر بهادران در منطقه عمومی اهواز و احتمالا در سالهای 63 یا 64 که در یک ساندویچ اتک از طرف دو دسته از میراژها قرار گرفتند و سرنگون شدند که خدمه به سلامت ایجکت کردند.
یک فروند به خلبانی جناب قانعی و کمک شهید رضا اصل داوطلب در 27 دی ماه 1365که ایشان هم در یک ساندویچ اتک بین دو دسته از میگهای 23 و میراژها گرفتار شده و توسط میگها سرنگون شدند.جناب اصل داوطلب به دلیل پیچیده شدن بند چتر به دور گردنشان در ان ارتفاع بالا متاسفانه دچار خفگی شده و شهید میشوند.ولی جناب قانعی سالم ماندند ولی سالها بعد ایشان پس از جنگ فوت نمودند.
تمام شکستهای تامکتهای ما در جنگ همین 4 مورد بوده و لا غیر!(البته در ازای شکار حدود 200 فروند هواپیمای عراقی که امار بسیار افتخار امیز و غرور انگیزی است) هر ادعای دیگری شود کذب محض است و بدور از واقعیت.باقی سرنگونی تامکتهای ما در جنگ یا به دلیل اتش خودی بوده(3 مورد)یا سوانح فنی و یک مورد هم که پیشتر گفتم تامکت جناب ال اقا به موشک ضد کشتی کرم ابریشم برخورد نمودند.
از این دفتر که نام ما زدودند
شما را صفحه ای دیگر گشودند
از این پژمردگی ما را غمی نیست
که گل را زندگانی جز دمی نیست

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 174
تاریخ عضویت: سه شنبه 29 دی 1388, 10:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 1001 بار
سپاس‌های دریافتی: 878 بار

Re: گربه های ایرانی

پست توسط نادر70 » دو شنبه 18 شهریور 1392, 10:40 pm

ferferi نوشته شده:دوستان عزیز درباره شکار شدن تامکتهای ما در جنگ من دوباره تحقیق کردم و با بررسی بیشتر به این نتایج رسیدم که مطمئن هم باشید از جانب منبع اگاه و درست و مطمئن هستند:
دو فروند به خلبانی اقایان هوشیار و کابین عقب کازرونی و دیگری به خلبانی نظام ابادی و کمکی که نامش را پیدا نکردم توسط میراژها در سوم اذر ماه 1360.در دو درگیری جداگانه که هر دو تامکت سرنگون شدند ولی هر چهار خدمه ایجکت کرده و سالم ماندند.
یک فروند به خلبانی اقای جعفر بهادران در منطقه عمومی اهواز و احتمالا در سالهای 63 یا 64 که در یک ساندویچ اتک از طرف دو دسته از میراژها قرار گرفتند و سرنگون شدند که خدمه به سلامت ایجکت کردند.
یک فروند به خلبانی جناب قانعی و کمک شهید رضا اصل داوطلب در 27 دی ماه 1365که ایشان هم در یک ساندویچ اتک بین دو دسته از میگهای 23 و میراژها گرفتار شده و توسط میگها سرنگون شدند.جناب اصل داوطلب به دلیل پیچیده شدن بند چتر به دور گردنشان در ان ارتفاع بالا متاسفانه دچار خفگی شده و شهید میشوند.ولی جناب قانعی سالم ماندند ولی سالها بعد ایشان پس از جنگ فوت نمودند.
تمام شکستهای تامکتهای ما در جنگ همین 4 مورد بوده و لا غیر!(البته در ازای شکار حدود 200 فروند هواپیمای عراقی که امار بسیار افتخار امیز و غرور انگیزی است) هر ادعای دیگری شود کذب محض است و بدور از واقعیت.باقی سرنگونی تامکتهای ما در جنگ یا به دلیل اتش خودی بوده(3 مورد)یا سوانح فنی و یک مورد هم که پیشتر گفتم تامکت جناب ال اقا به موشک ضد کشتی کرم ابریشم برخورد نمودند.


البته باید به موارد فوق لااقل تامکت به هدایت جناب هرندی را هم اضافه کرد که در گیرودار عملیات بیت المقدس و حین ایجاد پوشش هوایی، در یورش میراژ ها مورد اصابت قرار گرفتند. شرح ماجرا هم فکر می کنم در مستند تامکت که از تلویزیون پخش شد از زبان خود ایشون بیان شده است.
[COLOR=#366092]پشتیبان [COLOR=#c00000]ولایت فقیه  باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. 
امام روح الله (ره)

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 45
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 مرداد 1386, 8:25 am
سپاس‌های ارسالی: 42 بار
سپاس‌های دریافتی: 224 بار

Re: گربه های ایرانی

پست توسط ferferi » سه شنبه 19 شهریور 1392, 12:09 am

نادر70 نوشته شده:
ferferi نوشته شده:دوستان عزیز درباره شکار شدن تامکتهای ما در جنگ من دوباره تحقیق کردم و با بررسی بیشتر به این نتایج رسیدم که مطمئن هم باشید از جانب منبع اگاه و درست و مطمئن هستند:
دو فروند به خلبانی اقایان هوشیار و کابین عقب کازرونی و دیگری به خلبانی نظام ابادی و کمکی که نامش را پیدا نکردم توسط میراژها در سوم اذر ماه 1360.در دو درگیری جداگانه که هر دو تامکت سرنگون شدند ولی هر چهار خدمه ایجکت کرده و سالم ماندند.
یک فروند به خلبانی اقای جعفر بهادران در منطقه عمومی اهواز و احتمالا در سالهای 63 یا 64 که در یک ساندویچ اتک از طرف دو دسته از میراژها قرار گرفتند و سرنگون شدند که خدمه به سلامت ایجکت کردند.
یک فروند به خلبانی جناب قانعی و کمک شهید رضا اصل داوطلب در 27 دی ماه 1365که ایشان هم در یک ساندویچ اتک بین دو دسته از میگهای 23 و میراژها گرفتار شده و توسط میگها سرنگون شدند.جناب اصل داوطلب به دلیل پیچیده شدن بند چتر به دور گردنشان در ان ارتفاع بالا متاسفانه دچار خفگی شده و شهید میشوند.ولی جناب قانعی سالم ماندند ولی سالها بعد ایشان پس از جنگ فوت نمودند.
تمام شکستهای تامکتهای ما در جنگ همین 4 مورد بوده و لا غیر!(البته در ازای شکار حدود 200 فروند هواپیمای عراقی که امار بسیار افتخار امیز و غرور انگیزی است) هر ادعای دیگری شود کذب محض است و بدور از واقعیت.باقی سرنگونی تامکتهای ما در جنگ یا به دلیل اتش خودی بوده(3 مورد)یا سوانح فنی و یک مورد هم که پیشتر گفتم تامکت جناب ال اقا به موشک ضد کشتی کرم ابریشم برخورد نمودند.


البته باید به موارد فوق لااقل تامکت به هدایت جناب هرندی را هم اضافه کرد که در گیرودار عملیات بیت المقدس و حین ایجاد پوشش هوایی، در یورش میراژ ها مورد اصابت قرار گرفتند. شرح ماجرا هم فکر می کنم در مستند تامکت که از تلویزیون پخش شد از زبان خود ایشون بیان شده است.


دوست عزیز ماجرای هرندی حرف و حدیث بسیاری داره که بهتره در اینجا مطرح نشه.این یکی رو فاکتور بگیرید.گذشت زمان خیلی چیزها رو عمومی میکنه و اونوقت اسانتر میشه درباره این موضوع صحبت کرد.شکستهای تامکت در جنگ همون 4 موردیه که گفتم.
از این دفتر که نام ما زدودند
شما را صفحه ای دیگر گشودند
از این پژمردگی ما را غمی نیست
که گل را زندگانی جز دمی نیست

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 174
تاریخ عضویت: سه شنبه 29 دی 1388, 10:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 1001 بار
سپاس‌های دریافتی: 878 بار

Re: گربه های ایرانی

پست توسط نادر70 » سه شنبه 19 شهریور 1392, 12:49 am

ferferi نوشته شده:
نادر70 نوشته شده:
ferferi نوشته شده:دوستان عزیز درباره شکار شدن تامکتهای ما در جنگ من دوباره تحقیق کردم و با بررسی بیشتر به این نتایج رسیدم که مطمئن هم باشید از جانب منبع اگاه و درست و مطمئن هستند:
دو فروند به خلبانی اقایان هوشیار و کابین عقب کازرونی و دیگری به خلبانی نظام ابادی و کمکی که نامش را پیدا نکردم توسط میراژها در سوم اذر ماه 1360.در دو درگیری جداگانه که هر دو تامکت سرنگون شدند ولی هر چهار خدمه ایجکت کرده و سالم ماندند.
یک فروند به خلبانی اقای جعفر بهادران در منطقه عمومی اهواز و احتمالا در سالهای 63 یا 64 که در یک ساندویچ اتک از طرف دو دسته از میراژها قرار گرفتند و سرنگون شدند که خدمه به سلامت ایجکت کردند.
یک فروند به خلبانی جناب قانعی و کمک شهید رضا اصل داوطلب در 27 دی ماه 1365که ایشان هم در یک ساندویچ اتک بین دو دسته از میگهای 23 و میراژها گرفتار شده و توسط میگها سرنگون شدند.جناب اصل داوطلب به دلیل پیچیده شدن بند چتر به دور گردنشان در ان ارتفاع بالا متاسفانه دچار خفگی شده و شهید میشوند.ولی جناب قانعی سالم ماندند ولی سالها بعد ایشان پس از جنگ فوت نمودند.
تمام شکستهای تامکتهای ما در جنگ همین 4 مورد بوده و لا غیر!(البته در ازای شکار حدود 200 فروند هواپیمای عراقی که امار بسیار افتخار امیز و غرور انگیزی است) هر ادعای دیگری شود کذب محض است و بدور از واقعیت.باقی سرنگونی تامکتهای ما در جنگ یا به دلیل اتش خودی بوده(3 مورد)یا سوانح فنی و یک مورد هم که پیشتر گفتم تامکت جناب ال اقا به موشک ضد کشتی کرم ابریشم برخورد نمودند.


البته باید به موارد فوق لااقل تامکت به هدایت جناب هرندی را هم اضافه کرد که در گیرودار عملیات بیت المقدس و حین ایجاد پوشش هوایی، در یورش میراژ ها مورد اصابت قرار گرفتند. شرح ماجرا هم فکر می کنم در مستند تامکت که از تلویزیون پخش شد از زبان خود ایشون بیان شده است.


دوست عزیز ماجرای هرندی حرف و حدیث بسیاری داره که بهتره در اینجا مطرح نشه.این یکی رو فاکتور بگیرید.گذشت زمان خیلی چیزها رو عمومی میکنه و اونوقت اسانتر میشه درباره این موضوع صحبت کرد.شکستهای تامکت در جنگ همون 4 موردیه که گفتم.



به هر حال این مورد از زبان خود ایشان و کابین عقبشان در آن پرواز کذایی مطرح شده و در یک مستند تلویزیونی هم به نمایش عموم در آمده و خلبان تامکت همراه ایشان که جناب مهرگانفر بودند نیز این موضوع را تایید کردند.
حال اگر شما یا سایر دوستان اطلاعات جامع تری در اختیار دارید لطفا منتشر کنید تا همه ی دوستان و البته بنده بهره مند شویم.

با تشکر تصویر
[COLOR=#366092]پشتیبان [COLOR=#c00000]ولایت فقیه  باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. 
امام روح الله (ره)

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 307
تاریخ عضویت: پنج شنبه 21 دی 1385, 1:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1216 بار
سپاس‌های دریافتی: 249 بار

Re: گربه های ایرانی

پست توسط mohammad tomcat » سه شنبه 19 شهریور 1392, 1:01 am

با سلام خدمت دوستان عزیز
بنده به شخصه استفاده کردم از اطلاعات دوستان. فقط یکی دو تا سوال و نکته داشتم
یکی اینکه من خودم یکی دو بار توی تلویزیون وهم توی یه مقاله از صنایع هوایی یادم خوندم که جناب والی اویسی شلیک سجیل را برای اولین بار انجام دادند.
بعد اگه میشه در مورد تامکت جناب هرندی هم یه اشاره ای بکنید که چه چیزی در مورد این قضیه مشکل داره؟

بازم ممنون از صحبت های دوستان

ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”