گربه های ايرانی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 288
تاریخ عضویت: جمعه 24 آذر 1385, 7:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 57 بار

پست توسط masiha85 » شنبه 10 شهریور 1386, 7:23 pm

این هم یک کار گرافیکی که من کمی اصلاحش کردم.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
خاک تو گر نيست جان من مباد
زنده در اين بوم و بر يک تن مباد

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1189
تاریخ عضویت: دو شنبه 1 خرداد 1385, 2:58 am
سپاس‌های ارسالی: 16928 بار
سپاس‌های دریافتی: 4257 بار

پست توسط Fariborz » سه شنبه 20 شهریور 1386, 7:03 pm

roh نوشته شده:Fariborz, آيا مي توانيد كه تمامي خلبان هاي F-14رابگوييد،بنده با توجه به مطالعه ي كتاب «پرواز تا بي نهايت»چند نفر را مي شناسم،البته بدون خلبان هايي كه شما فرموده ايد:
عباس حذين،فضل الله جاويدنيا،اميريان ، محمدرضاعطايي و حبيب صادقپور


roh عزيز با سپاس از تو دوست گرامی جهت ارسال مطالب خواندنی و پربار در رابطه با تيزپروازان نيروی هوايی ايران . :smile: :smile:

دوست خوبم سئوالت مقداری برای من مبهم بود .اگر منظورت ليست تمام خلبانان تامکتها در نيروی هوايی ايران بود , تهيه اين ليست کار ساده ای نيست . در مورد قهرمانان دوران دفاع مقدس هم اسامی آنان در تاپيکهای مختلف درج شده و احتياجی به تکرار آنها نميبينم . به هر جهت مطلب زير شايد پاسخی هر چند ناقص به سئوال تو دوست خوبم باشد . :?

در ماه مه ۱۹۷۴ ميلادی يک گروه از پرسنل نيری هوايی ايران ( که قبلأ دوره های آموزشی بر روی هواپيمای اف ـ ۴ را ديده بودند ) جهت آموزشهای پروازی هواپيمای F-14 وارد ايالات متحده آمريکا شدند .
اولين دسته شامل ۴ نفر که وارد پايگاه دريايی « Miramar Naval Base » شدند عبارت بودند از

۱. سرتيپ خلبان عبدالحسين مينو سپهر
۲. سرگرد مجتبی زنگنه
۳. سرگرد محمد فرح آور
۴. سروان کاظم حيدرزاده

بفاصله کوتاهی پس از آنان دومين دسته از خلبانان به پايگاه « Oceana Naval Base » در ويرجينيا اعزام شدند که شامل افراد زير بودند .

۱. سروان جمشيد افشار
۲. سروان حسين تقديس
۳. سروان حسن افغان طلوعی
۴. سروان جليل مسلمی
۵. سروان ابوالفضل هوشيار
۶. سروان رضا عطايی
۷. سروان بهرام قانعی
۸. سروان محمد پيراسته
۹. سروان عباس امير اصلانی
۱۰ . سروان شهرام رستمی
۱۱. سروان جواد شکرايی

در ميان افراد ذکر شده سرگرد فرح آور موفق به پرواز يک فروند تامکت از آمريکا تا ايران شد و سرگرد مجتبی زنگنه خلبانی بود که تست پرتاب موشک فونيکس در آمريکا را با موفقيت به انجام رسانيد . :-)

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12669 بار
سپاس‌های دریافتی: 11775 بار
تماس:

پست توسط kayvan6079 » چهار شنبه 21 شهریور 1386, 4:49 pm

  تشکر از فریبرز عزیز، نکاتی کوچک در مورد برخی از این بزرگواران:

.
.

5-سرتیپ خلبان ابوالفضل هوشیار، یکی از خوشنام ترین خلبانان تامکت نهاجا در تمام طول خدمتشان بودند، و ضمن انجام ماموریتهای رزمی بسیار در طول ایام سخت (برای تامکتها و خدمه آنها سخت تر) جنگ، خلبانان زیادی را نیز تربیت نمودند. بسیاری از خلبانان فعلی تامکت به این می بالند که پروازهای آموزشی خود را در خدمت ایشان بوده اند. ضمنا نامبرده در تاریخ های دی ماه 1359 و مرداد ماه 1371 دو حادثه (هر دو با یک هواپیما) حین سوختگیری هوایی داشته اند که در هر دو بار به رغم صدمات بسیار و آتش سوزی (1371) موفق شدند هواپیما را سالم فرود آورند.

6-سرتیپ خلبان محمدرضا عطایی، در تاریخ 22 شهریور 1359 (9 روز قبل از آغاز نبرد 8 ساله) یکفروند میگ-21 عراقی را در نوار مرزی استان ایلام با فینیکس سرنگون نمود. (اولین شکار موشک فینیکس در شرایط رزمی) وی بعدها فرمانده پایگاه هشتم شکاری گردید.

.
.

10-سرتیپ خلبان شهرام رستمی، اولین شکارچی میگ-25 با تامکت، وی در حالیکه فرماندهی پایگاه هفتم شکاری را عهده دار بودند در تاریخ 11 آذر 1361 یکفروند فاکسبت شناسایی عراقی را در ناحیه شمالی خلیج فارس در جریان یک گشت هوایی رزمی با موشک فینیکس سرنگون نمودند. ایشان همچنین در سالهای دهه 70 شمسی جانشین فرماندهی نهاجا بودند.

البته صحبت درباره این گربه های اشرافی بدون نام بردن از پرسنل اونها قدری کم لطفی و بی مهری است. افرادی چون یدالله خلیلی، رضا طالبی، مرحوم جلیل زندی، شهید هاشم آل آقا و ... و خلبانان بسیاری که هرگز اسمی از آنها در هیچ جا برده نشده است.

موفق  
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4109
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4495 بار
سپاس‌های دریافتی: 4305 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 » پنج شنبه 22 شهریور 1386, 7:53 pm

سرتیپ خلبان شهرام رستمی، اولین شکارچی میگ-25 با تامکت، وی در حالیکه فرماندهی پایگاه هشتم شکاری را عهده دار بودند در تاریخ 11 آذر 1361 یکفروند فاکسبت شناسایی عراقی را در ناحیه شمالی خلیج فارس در جریان یک گشت هوایی رزمی با موشک فونیکس سرنگون نمودند. ایشان همچنین در سالهای دهه 70 شمسی جانشین فرماندهی نهاجا بودند.


. . . در همان روز، يك MiG-25RB ديگر عراقي نيز، در همان شرائط بسيار سخت، توسط تامكتهاي ايراني ساقط شد. MiG-25 عراقي با سرعت بسيار وحشتناك به سمت تاسيسات نفتي خارك در حال پرواز بود كه در فاصلهء 113 كيلومتري، افسر رادار (RIO) با آيفون داخلی هواپیما به خلبان اعلام مي‏‎كند كه هواپيماي عراقي را گم كرده و قادر به رهگيري مجدد آن نشده است. پس از لحظاتي، گزينهء قفل موشك، در فاصلهء 70 كيلومتري، مجددن مثبت مي‎شود، اين فاصله، حداقل فاصلهء لازم، براي شليك به سمت هدفي است كه در ارتفاع بالاتر و با سرعت بسيار زياد، در حال پرواي‏باشد. با اعلام مثبت بودن قفل رادار بر هواپيماي دشمن توسط RIO، و در حالي كه تامكت، با سرعتي بيش از 1500 كيلومتر در ارتفاعي 45 هزار فوتي قرار دارد و در حال اوج‏گيري است، يك موشك AIM-54A، در فاصلهء 64 كيلومتری هدف شليك مي‏شود. فونيكس، پهنهء آسمان خليج فارس را درمي‏‎نوردد، و چند ثانيهء بعد، به دقت به هدف مورد نظر خود كه يك MiG-25RB (شناسايي) عراق بود، اصابت كرده و آن در ارتفاع 55 هزار فوتي، به طور كامل منهدم مي‎نمايد.

منبع
 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]    

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12669 بار
سپاس‌های دریافتی: 11775 بار
تماس:

پست توسط kayvan6079 » جمعه 23 شهریور 1386, 7:51 am

Reza6662 نوشته شده:
سرتیپ خلبان شهرام رستمی، اولین شکارچی میگ-25 با تامکت، وی در حالیکه فرماندهی پایگاه هشتم شکاری را عهده دار بودند در تاریخ 11 آذر 1361 یکفروند فاکسبت شناسایی عراقی را در ناحیه شمالی خلیج فارس در جریان یک گشت هوایی رزمی با موشک فونیکس سرنگون نمودند. ایشان همچنین در سالهای دهه 70 شمسی جانشین فرماندهی نهاجا بودند.


. . . در همان روز، يك MiG-25RB ديگر عراقي نيز، در همان شرائط بسيار سخت، توسط تامكتهاي ايراني ساقط شد. MiG-25 عراقي با سرعت بسيار وحشتناك به سمت تاسيسات نفتي خارك در حال پرواز بود كه در فاصلهء 113 كيلومتري، افسر رادار (RIO) با آيفون داخلی هواپیما به خلبان اعلام مي‏‎كند كه هواپيماي عراقي را گم كرده و قادر به رهگيري مجدد آن نشده است. پس از لحظاتي، گزينهء قفل موشك، در فاصلهء 70 كيلومتري، مجددن مثبت مي‎شود، اين فاصله، حداقل فاصلهء لازم، براي شليك به سمت هدفي است كه در ارتفاع بالاتر و با سرعت بسيار زياد، در حال پرواي‏باشد. با اعلام مثبت بودن قفل رادار بر هواپيماي دشمن توسط RIO، و در حالي كه تامكت، با سرعتي بيش از 1500 كيلومتر در ارتفاعي 45 هزار فوتي قرار دارد و در حال اوج‏گيري است، يك موشك AIM-54A، در فاصلهء 64 كيلومتری هدف شليك مي‏شود. فونيكس، پهنهء آسمان خليج فارس را درمي‏‎نوردد، و چند ثانيهء بعد، به دقت به هدف مورد نظر خود كه يك MiG-25RB (شناسايي) عراق بود، اصابت كرده و آن در ارتفاع 55 هزار فوتي، به طور كامل منهدم مي‎نمايد.

منبع


با سلام

ضمن تشکر از دوستمون Reza6662، باید به اطلاع برسونم که در تاریخ 11 آذر 1361 فقط یک میگ-25 عراقی ساقط گردیده است. در واقع شرح درگیری ارائه شده توسط ایشان مربوط به تامکت تحت هدایت جناب رستمی می باشد. ضمنا هر چند قبل از آن روز چندین مورد برخورد بین تامکتها و فاکسبتها رخ داده بود، و حتی در مواردی به قفل راداری و شلیک فونیکس (احتمالا حدود 5 بار) انجامیده بود، ولی تا قبل از این تاریخ هیچ فاکسبت عراقی سرنگون نگردیده بود. برای اطلاع بیشتر مراجعه کنید به: بر بلندای سپهر، جلد سوم، چاپ 1377، انتشارات عقیدتی سیاسی نهاجا.

موفق باشید
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

Super Moderator
Super Moderator
پست: 949
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 اسفند 1384, 2:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 2396 بار
سپاس‌های دریافتی: 1355 بار

پست توسط Reza 313 » جمعه 23 شهریور 1386, 2:55 pm

شاید دیدن عکس زیر خالی از لطف نباشه .... :D

سرتیپ خلبان شهرام رستمی در جمع دانشجویان خلبانی IIAF در کراچی پاکستان - 1967 میلادی
تصویر
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند .... تصویر 

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12669 بار
سپاس‌های دریافتی: 11775 بار
تماس:

پست توسط kayvan6079 » دو شنبه 26 شهریور 1386, 8:32 pm

haditomcat14 نوشته شده:کسي آمار دقيق از ميگ 25 ساقط شده توسط خلبانان شجاع نيروي هوايي با جنگنده هاي مختلف f-14,f-4,f-5 نداره؟؟ :AA: :AA:


با سلام

دوست عزیز، پاسخ کامل و مستند به این سوال شما قدری دشوار می باشد، و از آنجاییکه تا به حال از سوی نهاجا "رسما" اطلاعات و آماری دقیق در مورد نبردهای هوایی جنگ "سخت" و 8 ساله منتشر نگردیده، بر دشواری استخراج اینگونه آمار می افزاید. ولی با استناد به "خاطرات" خلبانان و پرسنل طرفین نبرد، اعلامیه و اطلاعیه های نیروهای هوایی طرفین نبرد، گزارش های مراکز نشر خبر، مشاهدات، عکس ها و ... می توان به آمار قابل دفاع زیر رسید:

"پیروزی های هوایی ادعایی جنگنده های نهاجا در مواجهه با میگ-25 در نبرد با عراق"
اف-4: 0 پیروزی
اف-5: 1.5 پیروزی
اف-14: 5.5 پیروزی

انواع فاکسبت های ساقط شده:
MiG-25RB 5
MiG-25BM 1
MiG-25PD 1

البته چنانکه در بالا عنوان شد احتمالا این آمار با ارائه "اسناد" جدید تغییر یابد.

ضمنا ظاهرا (ادعا شده) تعدادی فاکسبت نیز توسط مجموعه های هاوک، HQ-2J و زوج اورلیکن/اسکای گارد (؟!) سرنگون گردیده اند.

موفق باشید.
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

Old Moderator
Old Moderator
پست: 201
تاریخ عضویت: پنج شنبه 18 خرداد 1385, 3:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 117 بار
سپاس‌های دریافتی: 349 بار
تماس:

پست توسط black hawk » دو شنبه 2 مهر 1386, 5:50 pm

من توی مجله فرانسوی Fuerza-Aerea آمار دیگه ای در مورد تامکت خوندم به این شرح البته این بخش رو یادمه قبلا مستندش رو ارائه کردم ولی به این شرح هست

کل آمار 197 شکار البته احتمالا شامل پیروزی های هوایی ثبت نشده یا تایید نشده هم باید بشه

27 فروند میگ21
58 فروند میگ23
12 فروند میگ 25
3 فروند میگ27
11 فروند سوخو20
13 فروند سوخو22
1 فروند میراژ5
44 فروند میراژاف1
2 فروند سوپر اتندارد
15 فروند cazas no identificados
4 فروند توپولوف22
2 فروند بمب افکن بی6دی
3 فروند بالگرد
1 موشک اگزوست و 2 موشک کرم ابریشم سی 601

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12669 بار
سپاس‌های دریافتی: 11775 بار
تماس:

"ادعا" يا "حقيقت" ؟!

پست توسط kayvan6079 » دو شنبه 2 مهر 1386, 8:05 pm

با سلام

"ادعای سرنگونی" یا ... ؟! مراجعه به تاریخ جنگ.

ادعا:
"تلویزیون عراق در برنامه شبانگاهی خود مدعی سرنگونی یک فروند اف-5 ایرانی بر فراز سد دوکان شد. در حین قرائت خبر تصاویری از یک چتر سفید رنگ نیز به نمایش درآمد و گوینده اعلام کرد که خلبان پریده و تیم های تجسس بدنبال وی هستند."

حقیقت:

"هواپیمای مرحوم سرتیپ خلبان محمد دانشپور در جریان بمباران ارتفاع بالای اتاق کنترل نیروگاه سد دوکان توسط گلوله توپ 57 م م از قسمت انتهای بدنه مورد اصابت قرار می گیرد. وی موفق می شود در تبریز فرود بیاید."

در واقع چتر سفید به نمایش درآمده نه چتر خلبان، بلکه چتر ترمز انتهای دم هواپیما بوده است.

هر اصابتی به سقوط منجر نمی شود.

تصویری از این هواپیما پس از فرود
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

Super Moderator
Super Moderator
پست: 949
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 اسفند 1384, 2:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 2396 بار
سپاس‌های دریافتی: 1355 بار

پست توسط Reza 313 » دو شنبه 2 مهر 1386, 8:33 pm

هواپیمای مرحوم سرتیپ خلبان محمد دانشپور در جریان بمباران ارتفاع بالای اتاق کنترل نیروگاه سد دوکان توسط گلوله توپ 57 م م از قسمت انتهای بدنه مورد اصابت قرار می گیرد. وی موفق می شود در تبریز فرود بیاید


خدایش بیامرزد.... :razz: :razz:

تصاویری از مراسم تشییع پیکر این عزیز ....

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند .... تصویر 

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1102
تاریخ عضویت: جمعه 31 فروردین 1386, 6:10 pm
محل اقامت: ارومیه
سپاس‌های ارسالی: 12669 بار
سپاس‌های دریافتی: 11775 بار
تماس:

شهرام رستمي

پست توسط kayvan6079 » یک شنبه 15 مهر 1386, 6:57 pm

سرتیپ خلبان شهرام رستمی (سمت راست)، معاونت فرماندهی نهاجا، و مهندس تولایی (نفر وسط)، قائم مقام وزارت دفاع، در جریان مراسم تحویل یکفروند RF-4E بازسازی شده در "صها". شهریور 1374

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!

Super Moderator
Super Moderator
پست: 949
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 اسفند 1384, 2:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 2396 بار
سپاس‌های دریافتی: 1355 بار

پست توسط Reza 313 » پنج شنبه 19 مهر 1386, 3:38 pm

....در تاريخ ۹ آگوست ۱۹۸۴ قرار بر اين بود که يک کاروان از کشتيهای حامل سلاح و مهمات مورد نياز ايران از مبدأ سوريه با گذشت از تنگه هرمز به مقصد بوشهر و بندر امام خمينی حمل گردد . عراقيها که قصد حمله به اين کاروان را داشتند تصميم به استفاده از هواپيماهای سوپراتندارد خود را گرفتند ولی از اينکار خود منصرف شدندزيرا با وجود تامکتهای ايرانی و گشتزنی مداوم آنها بر فراز خليج فارس اين طرح غير ممکن بود . صبح روز ۱۱ آگوست ۲فروند MIG - 23 ML که مجهز به موشکهای هوا به هوای R 24 R و R - 60 MK بودند جهت حمله به چند فروند کشتی ايرانی در نزديکی جزيره خارک به پرواز در آمدند . اين دو هواپيما با پرواز در ارتفاع خيلی پائين به يکدسته اف ـ ۱۴ ايرانی نزديک شدند . در اين زمان مرکز کنترل زمينی عراق دستور افزايش ارتفاع پرواز تا سقف ۴۰۰۰ متر را صادر کرد . اما بعلت اينکه مدت زمانی معين طول ميکشيد تا امواج راديوئی از مرکز به ميگها برسد , خلبانان ميگها که فاصله ای ۱۵۰ کيلومتری با مرکز داشتند فرمان را دير دريافت کردند . در اين اثناء فرمانده دسته عراقی ناگهان خود را در مقابل تامکتهای ايرانی ديد و هواپيمای همراه او به خلبانی ستواندوم خلبان عامر به فاصله ۶۰۰ متر از او ودر پشت يک فروند اف ـ ۱۴ ايرانی پرواز می کرد . فاصله کم ميگ ـ ۲۳ عراقی تا تامکت ايرانی , امکان شليک موشک هوا به هوا را غيرممکن ميساخت و او به مسافت بيشتری نياز داشت . تنها کاری که از عهده فرمانده دسته عراقی برآمد اين بود که با مانور چرخش فاصله خود را افزايش دهد . همزمان هواپيمای ستواندوم عمار موفق شد تا با استفاده از اوضاع نامساعد جوی کماکان بطور ناشناخته به تعقيب تامکت ديگر بپردازد . در همين موقع خلبان عمار در صفحه رادار خود علامت مثبت جهت شليک موشکهای خود را دريافت کرده و در نتيجه يک فروند موشک R - 60 MK بطرف تامکت ايرانی پرتاب کرد . افسر رهگيری رادار ( RIO ) هواپيمای اف ـ۱۴ به خلبانی هاشم آل آقا در اينروز ستواندوم خلبان محمد رستم پور بود . رستم پور صحنه درگيری آنروز را چنين ترسيم ميکند : هاشم از هواپيمای همراه ما ( Wingman ) درخواست کرد که با تغيير موقعيت خود اطراف ما را جستجو کرده و مطمئن شود که هواپيمايی در پشت ما نيست . سپس ما گردشی به سمت چپ انجام داديم . پس از اين گردش هاشم احساس عجيبی داشت و مجددأ از هواپيمای همراه درخواست کرد که دوباره از وضعيت پشت سر ما اطمينان حاصل کند . در اين لحظه تنها چيزی که هواپيمای همراه ما ديد , دود حاصل از موشک شليک شده عراقی بطرف ما بود . اين موشک به موتور سمت راست ما برخورد کرد ودر نتيجه اين برخورد و انفجار ناشی از آن من به حالت بيهوشی دچار شدم . زمانی که من بهوش آمدم آلات دقيق پروازی هنوز کار ميکرد اما هواپيما در آتش ميسوخت و با سرعت به سمت آب پيش ميرفت . من با استفاده از چتر نجات به بيرون پريدم و لحظاتی بعد خود را در آب يافتم . هوا مه آلود بود و چند دقيقه ای طول کشيد تامن قايق نجات خود را باز کردم . در اين موقع چندين بار صدای هاشم را شنيدم و من هم در جواب او فرياد کشيدم اما هيچگاه موفق به ديدار مجدد او نشدم ...


تصویری از جناب رستم پور ....

تصویر
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند .... تصویر 

ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”