در اين بخش مي‌توانيد تصاوير نمايشگاههاي هوايي را مشاهده کنيد
Major II

Major II



no avatar
پست ها

124

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385 13:56

محل سکونت

Tabriz

آرشيو سپاس: 1406 مرتبه در 124 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط عشق پرواز » سه شنبه 18 بهمن 1390 13:16

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب عشق پرواز تشکر کرده اند:
كيارش, CAPTAIN PILOT, M.Lawyer, sokuteasemuni, oweiys, shola, airplane, reza4087, Mahdi1944, 7421, ARafiee, Shahryar, hamed_713, hani1459

Rookie Poster

Rookie Poster



no avatar
پست ها

45

تشکر کرده: 49 مرتبه
تشکر شده: 7 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 22 مهر 1385 04:20

آرشيو سپاس: 124 مرتبه در 34 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط 7421 » سه شنبه 18 بهمن 1390 14:16

ممنون دوست عزيز از گزارشت
آيا از دوستان كسي خبر داره كه در تهران هم بمناسبت ايام مبارك دهه فجر چنين نمايشگاهي برگزار ميشه يا نه ؟

ممنون

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب 7421 تشکر کرده اند:
airplane

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

351

تشکر کرده: 63 مرتبه
تشکر شده: 41 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 5 بهمن 1390 12:42

آرشيو سپاس: 2212 مرتبه در 321 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط دموکراسی » سه شنبه 18 بهمن 1390 18:51

moghan نوشته است:سلام
به نظر من ایران تا به حال فقط دنبال ساخت جنگنده بر پایه جنگنده اف پنج بوده است و ولی به گفته مسولان در حال افزایش توانایی های آن هستند که مسلما رادار و جنگ افزار و کابین دیجیتال و... جزء این تحول می باشد و صاعقه های موجود را می توان نوع ای به حساب آورد . و فکر می کنم که برای همین هست که چند وقتی خبری از تحوبل صاعقه جدید به ارتش نیست و در ضمن اگر هدف تولید صاعقه با توانایی اف پنج بود ، به این صاعقه رنگ عملیاتی می زدند.
انشاء الله باید منتظر صاعقه متحول شده باشیم.



سلام
من همین الان از این نمایشگاه برگشتم
عکس گرفتن آزاد بود ولی کابین هواپیماهارو قفل کرده بودند وضمنا اجازه نزدیک شدن زیاد رو نمیدادند.......در این گیرو دار یک سرهنگ خلبان که اسمشو یادم رفت با مهربانی تمام اومد گفت جنگنده میگ مال منه کابینشو باز کنین ملت ببیننمن نمیدونم استوار اونجا به ملت گیر میداد ولی سرهنگ خلبان با ملایمتی و به نرمی برخورد میکردنشستن و عکس گرفتن از داخل کابین ممنوع بود ولی من تونستم از کاکپیت میگ 29 یه عکس بگیرم که باز این استواره دادو بیداد کرد نمیدونم چراولی عمرا اجازه عکس گرفتن از کاکپیت صاعقه نبود ولی اگه یکی زرنگ بود میتونس بندازه
3 فروند میگ 29 بود که یکی دو کابینه بود و یک فروند اف5 و یک فروند صاعقه

نکته بسیار تعجب آور واسه من این بود که سازه های میگ کلی له و خراش داشتمثل این بود که قطعاتو با دست به هم وصل کردن و کلی کج و کوله بودند ولی ابهت میگ یه چیز دیگس ........تو نمایشگاه یدونه هم موتور آردی-33 بود که مسولش مرد مهربانی بود و به همه در موردش توضیح میداد.....ولی سازه اف 5 خیلی منظم بود و اصلا کج و کوله نبود (منظورم وقتی از نزدیک نگاه میکنیم) و سازه صاعقه هم مثل میگ باز درب وداغون بود مثل یه  ماشینی که تازه از صافکاری برگشته

چنتا اطلاعات از مسولین اونجا گرفتم نمیدونم حتما میدونین
1.تا به امروز تمام جنگنده های صاعقه که پرواز کرده از همون موتور اف5 که از زمان قبل انقلاب داشتیم استفاده شده
2.موتور میگ 29 که قراره روی صاعقه نصب بشه کمی با نمونه اصلیش فاصله داره وکمی کوچکتر است به علت کمبود بعضی از الیاژها کار ساخت موتور کمی مشکل شده
3.فرق صاعقه با اف 5 در کاکپیت های پیشرفته تر و خودتون که  بهتر میدونین سکان های عمدیشه ضمنا مسولش گفت موتورها کمی تقویت شده و رادار هم به روز شده(بردشو بیشتر از 40 ک.م گفت)
4.همه تعمیرات اساسی میگ 29 توسط خودمون انجام میشه و کشور سازنده بی مهری میکنه در این مورد
5.به زودی صاعقه هایی با موتورهای اردی-33 با کاکپیت دیجیتالی و سازه هایی با جنس عالی به خدمت نیروی هوایی در میاد
6.مراحل ساخت شفق تقریبا تموم شده و یک خبر خوب برای کشور که این هواپیما در اینده به مرحله تولید انبوه میشه
7.آدم تا از نزدیک نبینه حس نمیکنه این میگ ها یک ابهتی دارن که با  نگاه اول دل ادم به لرزه در میاد
8.تمام گفته های بالا مسولش همون جناب سروانی بود که به ما توضیح میداد
9.یه نکته خوبی که بود سرهنگ خلبان با تویوتا در محوطه گشت میزد و به همه تقویم و قلم یادگاری میداد که خیلی انسان والای بود و هرکی درخواست میداد باهاش عکس مینداخت
واقعا خلبان ها یک انسان بزرگن از نزدیک باهاش  صحبت کنین به دل آسمونیشون پی میبرین بی خود نبود که خلبان ها چه رشادت های باور نکردی انجام میدن
آها یه نکته اونم این که کاکپیت صاعقه کاملا تمیز و مرتب بود ولی کاکپیت میگ خیلی فرسوده بود(منظورم صندلی و قسمت های پارچه ای ایناس)
خلاصه سرتونو درد نیارم به نظرم هرکی علاقه داره حتما بره به خدا 1000 کیلومتر راه رفتن ارزششو داره
وقتی از اتوبوس اولین نگاهت به میگ میافته دلت پر میکشه
حیف و صد حییییییف که خلبان نشدوم(البته نشد که بشم)

اینم کاکپیت میگ

بقیه عکس ها هم یادگاری بود که یکی میذارم تا به عظمت میگ پی ببرین

توبه برلب سبحه برکف دل پر از شوق گناه معصیت را خنده می اید ز استغفار ما


Major

Major



نماد کاربر
پست ها

575

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 13 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 7 دی 1385 14:14

آرشيو سپاس: 2337 مرتبه در 330 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط MOHAMMAD JAFAR » سه شنبه 18 بهمن 1390 19:28

عزیزان،
کاکپیت صاعقه همان کاکپیت اف-5 عادی است البته با یک سری تغییرات جزئی نیازی هم به دیدن کاکپیت آن نیست تا این امر مسلم شود
وقتی می بینیم که جلوی خلبان همان gun sight سابق هست پس یعنی خبری از ارتقا کاکپیت نیست چون اگر کاکپیت را ارتقا دهند مسلما gun sight را هم تبدیل به HUD میکنند مثل آذرخش

توضیح اینکه در Gun Sight فقط یک علامت دایره ای شکل هست که روی شیشه می افتد ولی در HUD بسیاری از اطلاعات نمایش داده می شود
پيامبر گرامي اسلام (ص) فرموده اند:
الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظلم.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD JAFAR تشکر کرده اند:
hamed_713, Present, CAPTAIN PILOT, KH.I.A.2500, Beni_TOMCAT, SINA_A300, un4given.1991, ne13, Motimann, ASHKAN95, babak1985, nasir irani, alirezak2, Abbas1

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1348

تشکر کرده: 2091 مرتبه
تشکر شده: 3413 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 26 اسفند 1388 11:17

آرشيو سپاس: 10112 مرتبه در 877 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط Java » سه شنبه 18 بهمن 1390 19:51

MOHAMMAD JAFAR نوشته است:عزیزان،
کاکپیت صاعقه همان کاکپیت اف-5 عادی است البته با یک سری تغییرات جزئی نیازی هم به دیدن کاکپیت آن نیست تا این امر مسلم شود
وقتی می بینیم که جلوی خلبان همان gun sight سابق هست پس یعنی خبری از ارتقا کاکپیت نیست چون اگر کاکپیت را ارتقا دهند مسلما gun sight را هم تبدیل به HUD میکنند مثل آذرخش

توضیح اینکه در Gun Sight فقط یک علامت دایره ای شکل هست که روی شیشه می افتد ولی در HUD بسیاری از اطلاعات نمایش داده می شود


جناب MOHAMMAD JAFAR  میشه در مورد ارتقاع های انجام شده روی آزرخش یه کم توضیح بدین؟
مثل همین تبدیل GUN SIGHT به HUD
............ودرویش به پادشاه گفت :این نیز بگذرد.....

http://valiasr-aj.com/persian/index.php

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Java تشکر کرده اند:
nasir irani, Present, un4given.1991

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

575

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 13 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 7 دی 1385 14:14

آرشيو سپاس: 2337 مرتبه در 330 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط MOHAMMAD JAFAR » سه شنبه 18 بهمن 1390 21:14

البته GUN SIGHT به Head Up Display تبدیل نشده :-o بلکه HUD با Gun Sight جایگزین شده:

HUD:

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

GUN SIGHT:
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
پيامبر گرامي اسلام (ص) فرموده اند:
الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظلم.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب MOHAMMAD JAFAR تشکر کرده اند:
sokuteasemuni, alirezak2, Beni_TOMCAT, nasir irani, hesperus, Shahryar, CAPTAIN PILOT, hamed_713, Motimann, SINA_A300, KH.I.A.2500, babak1985, Java, tondar, Mahdi1944, reza4087, كيارش, ARafiee, Present

Furious Poster

Furious Poster



no avatar
پست ها

387

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 7 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 4 اسفند 1387 22:29

آرشيو سپاس: 1272 مرتبه در 302 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط nasir irani » سه شنبه 18 بهمن 1390 22:10

1.تا به امروز تمام جنگنده های صاعقه که پرواز کرده از همون موتور اف5 که از زمان قبل انقلاب داشتیم استفاده شده
2.موتور میگ 29 که قراره روی صاعقه نصب بشه کمی با نمونه اصلیش فاصله داره وکمی کوچکتر است به علت کمبود بعضی از الیاژها کار ساخت موتور کمی مشکل شده
3.فرق صاعقه با اف 5 در کاکپیت های پیشرفته تر و خودتون که  بهتر میدونین سکان های عمدیشه ضمنا مسولش گفت موتورها کمی تقویت شده و رادار هم به روز شده(بردشو بیشتر از 40 ک.م گفت)
4.همه تعمیرات اساسی میگ 29 توسط خودمون انجام میشه و کشور سازنده بی مهری میکنه در این مورد
5.به زودی صاعقه هایی با موتورهای اردی-33 با کاکپیت دیجیتالی و سازه هایی با جنس عالی به خدمت نیروی هوایی در میاد
6.مراحل ساخت شفق تقریبا تموم شده و یک خبر خوب برای کشور که این هواپیما در اینده به مرحله تولید انبوه میشه
7.آدم تا از نزدیک نبینه حس نمیکنه این میگ ها یک ابهتی دارن که با  نگاه اول دل ادم به لرزه در میاد
8.تمام گفته های بالا مسولش همون جناب سروانی بود که به ما توضیح میداد
9.یه نکته خوبی که بود سرهنگ خلبان با تویوتا در محوطه گشت میزد و به همه تقویم و قلم یادگاری میداد که خیلی انسان والای بود و هرکی درخواست میداد باهاش عکس مینداخت
واقعا خلبان ها یک انسان بزرگن از نزدیک باهاش  صحبت کنین به دل آسمونیشون پی میبرین بی خود نبود که خلبان ها چه رشادت های باور نکردی انجام میدن
آها یه نکته اونم این که کاکپیت صاعقه کاملا تمیز و مرتب بود ولی کاکپیت میگ خیلی فرسوده بود(منظورم صندلی و قسمت های پارچه ای ایناس)
خلاصه سرتونو درد نیارم به نظرم هرکی علاقه داره حتما بره به خدا 1000 کیلومتر راه رفتن ارزششو داره
وقتی از اتوبوس اولین نگاهت به میگ میافته دلت پر میکشه

حیف و صد حییییییف که خلبان نشدوم(البته نشد که بشم)


دوست عزیز تناقضات زیادی توی این اطلاعات دیده میشه!

گفته شده روسیه حتی برای تعمیرات میگ-29 ها همکاری نمی کنه.....پس چطور حاضر به دادن موتور میگ-29 برای صاعقه هست!!.....

دوما شما اونجا ابعاد میگ-29 و صاعقه رو دیدید؟........فکر می کنید دو تا موتور RD-33 میگ-29 ها می تونه در صاعقه ها با همان موتورهای J-85  اف-5 ها جایگزین بشه!!....................مگر صاعقه ای در ابعاد میگ-29!!!

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب nasir irani تشکر کرده اند:
Present, Motimann

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

3805

تشکر کرده: 24 مرتبه
تشکر شده: 1248 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 7 شهریور 1388 02:26

محل سکونت

جمهوری اسلامی ایران

آرشيو سپاس: 23503 مرتبه در 3364 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط Sami 1993 » سه شنبه 18 بهمن 1390 23:59

ابعاد RD-33 به جثه صاعقه نمی خوره مگر اینکه بخوان یک چیزی مثل f-20 بسازند ، یعنی بجای 2 موتور از یک موتور استفاده کنند .
از این گذشته RD-33 و کلا موتورهای جت روسی با آب هوای ایران زیاد سازگاری ندارند .
بعدش وضعیت آن فالکروم که توصیفش کردید نشان از عدم پشتیبانی روسها و طولانی شدن پروسه تعمیرات اساسی شده ، بعدش حالا بیان تو جنگنده ایرانی به ما کمک کنند .

همینطور رونمایی از نمونه توربوفن J-85 در نمایشگاه چند ماه پیش استفاده از این موتور را به نظر من منتفی می کند .


در رابطه با صاعقه ، اگر واقعا پروژه صاعقه همچنان ادامه داره ، می شه ازش یک جنگنده سبک مناسب درست کرد که اگر هم به پای جنگنده های تراز اول نمی رسد ولی از هیچی بهتر است و لااقل بخشی از ناوگان جنگنده ما نوسازی می شود و نیروی هوایی از جهات کیفیت و ( بیشتر ) کمیت رشد می یابد .
طی یکسال اخیر ما دستاوردهای گوناگونی داشتیم که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با جنگنده سازی در ارتباط هستند :
پیشرفت راداری و رونمایی از رادار آرایه فازی
رونمایی از نمایشگرهای چندحالته دیجیتال
بهره برداری از اولین کارخانه تولید الیاف کربن ( یادمه تو عکسهای مراسم افتتاح چند نفر نظامی و سرباز با یونیفرم نهاجا حاضر بودن )
......

اما در رابطه با شفق .
شفق یک جت اموزشی هستش ، کوثر هم همینطور .
نیروی هوایی 2 تا جت آموزشی رو برای چی می خواد آن در حالتی که طرحی به نام تذرو وجود داره و همینطور در صورت جدیت در صاعقه نمونه دو نفره آن می تواند نقش آموزشی را ایفا کند ( چیزی مثل سیمرغ البته با دو سکان عمودی )
مگر اینکه حدس من در رابطه با تغییر نام پروژه شفق درست باشد و این پروژه به کوثر تغییر نام داده است .


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                                             لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Sami 1993 تشکر کرده اند:
mm1990, nasir irani, sokuteasemuni, نادر70, MOHAMMAD JAFAR, Present, babak1985, mehdighorbani

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

563

تشکر کرده: 258 مرتبه
تشکر شده: 188 مرتبه
تاريخ عضويت

دوشنبه 7 اسفند 1385 04:54

آرشيو سپاس: 1326 مرتبه در 369 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط mj_piremard » چهارشنبه 19 بهمن 1390 00:11

با سلام
فکر نمیکنید R-D33 اصلا" روی صاعقه قابل نسب نیست این موتور بزرگتر از موتورهای f-5 هست تازه 4 برابر قوی تر هست اگه بخان 2 تا از اینا رو روی صاعقه نصب کنن که باید یه جنگنده جدید در اندازه فالکروم طراحی کنن تازه حتی اگه بخان 1 دونه از این موتور ها رو روی صاعقه بزارن بازم باید سازه صاعقه از نو طراحی بشه و در این صورت میشه یه چیزی تو مایه های f-16.
طرح شفق هم فکر نمیکنم حالا حالاها به تولید انبوه منجر بشه شاید نوع آموزشی اونو بتوانیم بسازیم اما نوع جنگی رو فکر نمیکنم.
راستی دوستان آیا ایران تونل باد فرا صوتی داره؟
چه خوب خوند حرف دلمو

سهم من از دنیا همینه که تو تنهایی شبهام کسی اشکامو نبینه کسی اشکامو نبینه.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mj_piremard تشکر کرده اند:
homehr77, Present

Mega Poster

Mega Poster



نماد کاربر
پست ها

828

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390 23:54

محل سکونت

جبهه ی جنگ

آرشيو سپاس: 2640 مرتبه در 654 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط mojtabba » پنج شنبه 20 بهمن 1390 22:28

سلام
من صبح اوجا بودم و با هزار تا بد بختی و زرنگ بازی تونستم یه عکس با کیفیت از کابی صاعععععععععععععقه بندازم
البته اگه تو سرو کله ی هم نزنید عکس رو قرار میدم

این هم پروژه ی طوفان
نصب موشک آر 27 آلامو رو ی تامکت های ایرانی که ظاهرا هم موفق بوده !

در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم

امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س


Colonel II

Colonel II



نماد کاربر
پست ها

1606

تشکر کرده: 397 مرتبه
تشکر شده: 254 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 5 آذر 1387 13:41

آرشيو سپاس: 13186 مرتبه در 1359 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط shola » جمعه 21 بهمن 1390 00:17

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
منم مرگ، مادر تو، منم که دوباره تو را از نو میزایم.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب shola تشکر کرده اند:
كيارش, Beni_TOMCAT, aliTOPGUN, sokuteasemuni, ARafiee, babak1985, nasir irani, Persian_ranger, ermiya_90, reza4087, hesperus, CAPTAIN PILOT, KH.I.A.2500, SINA_A300

Mega Poster

Mega Poster



نماد کاربر
پست ها

828

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 18 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390 23:54

محل سکونت

جبهه ی جنگ

آرشيو سپاس: 2640 مرتبه در 654 پست

Re: نمایشگاه هوایی تبریز: فرصتی برای دیدن کاکپیت جنگنده صاعق

توسط mojtabba » جمعه 21 بهمن 1390 00:25

ما که گفتیم شبیه هم هستند
در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم

امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mojtabba تشکر کرده اند:
nasir irani, Motimann

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان