کاربر گرامی ورود شما را به انجمن خیر مقدم عرض میکنیم. جهت استفاده از تمامی امکانات سایت باید عضو شوید. جهت عضویت اینجا را کلیک کنید.



مرکز انجمنهاي تخصصي
امروز چهارشنبه 27 فروردین 1393 11:21
Payment24


ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است




ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 63 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي
نويسنده محتواي پيام
پستارسال شده در: شنبه 22 بهمن 1390 12:00 
Major II
Major II
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 3 مرداد 1387 20:29
پست ها : 442
تشکر کرده اید: 218 مرتبه
تشکر شده:
810 مرتبه in 248 پست
دوستان سلام،اگه عمري باشه قراره امشب بريم سفر راهيان نور.كسي اطلاع داره نمايشگاه هوايي دزفول تاريخ برگزاريش كي هست؟؟؟باتشكر.


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
پستارسال شده در: شنبه 22 بهمن 1390 14:00 
Novice Poster
Novice Poster
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: دوشنبه 25 مهر 1390 19:42
پست ها : 55
تشکر کرده اید: 1262 مرتبه
تشکر شده:
470 مرتبه in 52 پست
shadro نوشته است:
دوستان سلام،اگه عمري باشه قراره امشب بريم سفر راهيان نور.كسي اطلاع داره نمايشگاه هوايي دزفول تاريخ برگزاريش كي هست؟؟؟باتشكر.


سلام دوست عزیز
نمایشگاه هوایی دزفول از 1 الی 13 فروردین صبح و ظهر برگزار میشه، ولی پیشنهاد میکنم برا دیدن نمایش هوایی خلبانان صبح ها برید.
البته اونجا از لحاظ تنوع هواپیماها، تجهیزات، و غرفه ها بسیار بیشتر از نمایشگاه هوائی تبریز میباشد.
با تشکر

_________________
                         .....................................................................................................  

                                    لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

                                                            Bavarian Motor Works


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از rpm به خاطر این پست تشکر کرده اند:
hesperus, sokuteasemuni
>
پستارسال شده در: شنبه 22 بهمن 1390 14:11 
Major II
Major II
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: شنبه 29 آبان 1389 20:50
پست ها : 342
تشکر کرده اید: 1353 مرتبه
تشکر شده:
1985 مرتبه in 313 پست
دوستان توجه کنید
صاعقه هم مثل همه جنگنده ها تو دنیا نسل های مختلفی داره شما نباید با دیدن یه صاعقه نسل سوم (تیپ 3) که تازه از اولین نمونه های تولیدیش هم هست همه صاعقه ها رو یکی پدونید

توجه کنید:


دوستان بنده اطلاعاتم رو در رابطه با نسل های مختلف این جنگنده در این جا قرار می دم
نسل اول: یک F5 (تولیدی ایران) با موتوری تولیدی ایران (موتور توربوجت J 85 با پس سوز ایرانی که البته این موتور به صورت استاندارد پس سوز نداره)
نتیجه:رسیدن به سرعت 1.6 ماخ و بروز مشکلات آیرودینامیکی
نسل دوم:اصلاح مشکلات آیرودینامکی و رسیدن به سطح مطلوبی از مانورپذیری به واسطه سکان v شکل
نسل سوم: رسیدن به تولید انبوه با راداری ایرانی (مهندسی معکوس روی رادار AN/APQ 32 جنگنده اف 5 بابرد 32 کیلومتر- افزایش 20 سانتی طول رادار و نوز هواپیما)
نسل چهارم: نمونه دو سرنشینه نسل سوم به منظور اجرای امور آموزشی (هرگز از روی کاغذ فراتر نرفت)
نسل پنجم: توربوفن شدن موتور ها ورسیدن به سرعت 1.8 ماخ به همراه تولید راداری جدید و بروز برای این جنگنده (به گفته برخی حتی با برد 120 کیلومتر) - اضافه شدن 4 تا 6 درصد قابلیت رادارگریزی (ورودی هوای موتورها)       مشهور به صاعقه 80
ابهامات:قابلیت حمل تسلیحاتی مثل:R 73 - R 27 T - C 802  و بزرگتر شدن بنده نسبت به F5

توجه:جنگنده F5 قابلیت استفاده از گونه هدایت لیزری موشک مارویک رو داره

باید بگم که صاعقه و آذرخش طرح های تحقیقاتی نیروی هوایی به منظور ساخت جنگنده بومی بودن که خب به دلیل نیاز شدید ایران به جنگنده هجومی با سازه نو صاعقه به تولید انبوه رسید
(در واقع این ها ادامه طرح اوج نیروی هوایی پیشینه که موجب طراحی و ساخت جنگنده F18 Hornet در ایالات متحده شده)

به این دو تصویر دقت کنید:

صائقه تیپ 5 (تصویر بالایی)

تیپ 3 و 5 کنار هم
به رادموم و نوز جنگنده ها دقت کنید

به نظر نمیرسه که کاکپیت این جنگنده دیجیتالی شده و به نظر من هنوز هم طراحی این چنگنده دچار مشکله بخصوص در قسمت بال ها و ارابه های فرود و به طبع حمل سوخت و برد عملیاتی و حمل سلاح و البته محل قرارگیری توپ دماغه

و این هم تصویر پایانی


_________________
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ

و هنگامی که به آنان گفته شود : در زمین فساد نکنید، می‌گویند : ما فقط اصلاح‌ کننده‌ایم!

سوره مبارکه البقرة


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از m-sajedy به خاطر این پست تشکر کرده اند:
Motimann, rpm, nasir irani, mz15, GH58, babak1985, Dr.MILAD, adrahmad, دموکراسی, anga2009, Present, sokuteasemuni, nima-rad, HASAN BARATY, onbekende
>
پستارسال شده در: شنبه 22 بهمن 1390 17:01 
New Member
آفلاين

تاريخ عضويت: دوشنبه 7 اردیبهشت 1388 07:22
پست ها : 11
تشکر کرده اید: 0 مرتبه
تشکر شده:
43 مرتبه in 10 پست
به نام خدا
من فکر می کنم باید در خود کفایی نیروی هوایی قدم به قدم عمل کنیم تا زمان و بوجه را از دست ندهیم .
اول اینکه تا اینجا که ما یک جنگنده هر چند یک کپی با تغییرات است خوب است و حالا باید قدم های دیگر را برداریم و یک رادار کارمد طراحی کنیم ، موشک های میان برد با برد 50 تا 70 کیلو متر با رادار نیمه فعال یک چیزی شبیه فونیکس ولی با برد کمتر که بتوان از آن در جنگنده های دیگر نیز استفاده کرد، طراحی یک کامپیوتر جدید و یک کابین دیجیتال ،طراحی و تولید یک موتور توربوفن در ابعاد جی 85 برای جایگزینی با موتور های توربو جت و...
دوستان کشور ما را به غیر خدا و امام زمان (ع) هیچ کس در زمینه ساخت و طراحی جنگنده کمک نمی کند . همین چین جنگنده های بدرد به خورش رادار ایتالیایی و اسرائیلی و موتور روسی و .. دارند و تنها بیشتر بدنه تولید می کند تازه بعد از سالها کمک و کپی و کمک از فن آوری دیگر کشور حرکت هایی می کند .
حرف من این است که در این شرایط که بوجه نظامی ما محدود است و کمک خارجی نداریم نباید بلند پروازی کنیم چون در این جور پروژه ها ابتدا همه چیز قابل انجام است ولی در وسط پروژه ای که با تفکر دنبال نشود مشکلاتی پیش می آید که دیگر نه راه پیش است نه راه پس و بوجه و وقت هدر می رود و همین جنگنده صاعقه به علت کوچکی برای پیشرفت مورد مناسبی است ، مخارج کمتر برای ساخت ،تولید بیشتر ، هزینه بروز رسانی کمتر و ...
یا حق


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از moghan به خاطر این پست تشکر کرده اند:
Qaher1406, nima-rad, hesperus, m-sajedy, Dr.MILAD, Mahdi1944, sokuteasemuni, mojtabba
>
پستارسال شده در: شنبه 22 بهمن 1390 17:45 
Mega Poster
Mega Poster
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390 23:54
پست ها : 828
محل سکونت: جبهه ی جنگ
تشکر کرده اید: 4083 مرتبه
تشکر شده:
2640 مرتبه in 654 پست
moghan نوشته است:
به نام خدا
من فکر می کنم باید در خود کفایی نیروی هوایی قدم به قدم عمل کنیم تا زمان و بوجه را از دست ندهیم .
اول اینکه تا اینجا که ما یک جنگنده هر چند یک کپی با تغییرات است خوب است و حالا باید قدم های دیگر را برداریم و یک رادار کارمد طراحی کنیم ، موشک های میان برد با برد 50 تا 70 کیلو متر با رادار نیمه فعال یک چیزی شبیه فونیکس ولی با برد کمتر که بتوان از آن در جنگنده های دیگر نیز استفاده کرد، طراحی یک کامپیوتر جدید و یک کابین دیجیتال ،طراحی و تولید یک موتور توربوفن در ابعاد جی 85 برای جایگزینی با موتور های توربو جت و...
دوستان کشور ما را به غیر خدا و امام زمان (ع) هیچ کس در زمینه ساخت و طراحی جنگنده کمک نمی کند . همین چین جنگنده های بدرد به خورش رادار ایتالیایی و اسرائیلی و موتور روسی و .. دارند و تنها بیشتر بدنه تولید می کند تازه بعد از سالها کمک و کپی و کمک از فن آوری دیگر کشور حرکت هایی می کند .
حرف من این است که در این شرایط که بوجه نظامی ما محدود است و کمک خارجی نداریم نباید بلند پروازی کنیم چون در این جور پروژه ها ابتدا همه چیز قابل انجام است ولی در وسط پروژه ای که با تفکر دنبال نشود مشکلاتی پیش می آید که دیگر نه راه پیش است نه راه پس و بوجه و وقت هدر می رود و همین جنگنده صاعقه به علت کوچکی برای پیشرفت مورد مناسبی است ، مخارج کمتر برای ساخت ،تولید بیشتر ، هزینه بروز رسانی کمتر و ...
یا حق

دوست خوبمون راست میگن به جای اینکه بیام از یه جنگنده ی جدید شروع کنیم میتونیم از بروز رسانی شروع کنیم که به لطف خدا شروع شده
بعدش بییام چیزی در حد و اندا زه ی اف 7 و یا اف 5 رو کپی کنیم که اونم شده
حالا وقتش شده که رادار های جدید رو با اون ها آزمایش کنیم که انقاری اونهم شده
بعدش باید بریم سراغ جنگنده ی نسل چهارم و اگه امکانات بیشتری داشتیم نسل پنجم ، که اون هم با ساخت شفق و صاعقه صورت گرفته و الان اونها طرح های تحقیقاتی ما هستند و برای این کارشناسانی که رو یه این ها کار کردن حکم فرزند رو دارن
بعدش هم مگه اف 7 ساده نیست که بیام کپیش کنیم
لطفا دوستان خورده نگیرند که الان یه اف 7 عملیاتی می ارزه به 10 تا اف 22 که باید خاک بخورند

_________________
در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم

امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از mojtabba به خاطر این پست تشکر کرده اند:
m-sajedy, Present
>
پستارسال شده در: شنبه 22 بهمن 1390 19:55 
Captain II
Captain II
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 4 مرداد 1386 23:53
پست ها : 1307
تشکر کرده اید: 5859 مرتبه
تشکر شده:
2941 مرتبه in 632 پست
سلام و درود بر همگی ؛

m-sajedy عزیز ؛
با کمال تاسف چیزهایی که نوشتید تقریبا" هیچکدامشان صحت ندارن . در همین سنترال یک جستجویی می کردید مطالب زیادی در رابطه با صاعقه وجود داشت و در گذشته مفصل در این باره بحث شده بود . صاعقه نسل 1 و 2 و 3 و 4 و... نداره .
فقط همین را متذکر میشم : اون صاعقه ای که  نسل5 نامیدید در واقع اولین اف پنجی بود که کار روی آن آغاز شد و اون صاعقه ای که نسل3 نامیدید بعد از نسل5 دستخوش تغییر شد !

در رابطه با تغییر فرم سکان صاعقه هم از یک خلبان F-5 شنیدم که می گفت این کار سبب می شه تا صاعقه بتونه با سرعت پایینتر از F-5 پرواز کنه بدون اینکه تعادلش به هم بخوره . البته یک اصطلاح انگلیسی را بکار برد که من متوجه نشدم . اگر کسی نام دقیقش را میدونه لطفا" بنویسه .

_________________

*      *     *    
جز ايران نباشد مرا نام ياد    *   *   *  * * *  *   *    *    که يزدان مرا زين سبب کام داد    *     *      *


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از KH.I.A.2500 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
FREE MAN, Motimann, sokuteasemuni, CAPTAIN PILOT, nima-rad
>
پستارسال شده در: شنبه 22 بهمن 1390 20:18 
Captain
Captain
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: شنبه 7 شهریور 1388 02:26
پست ها : 3510
محل سکونت: جمهوری اسلامی ایران
تشکر کرده اید: 4504 مرتبه
تشکر شده:
22430 مرتبه in 3213 پست
البته این تصاویر متعلق به اولین نمونه صاعقه می باشد که از قضا می توان گفت نسبت به نمونه های بعدی صاعقه تر است و اگر بخواهیم دنبال تفاوت تایگر و صاعقه باشیم ، باید این صاعقه رو با تایگر مقایسه کنیم .

حالا خوبه موضوعی رو به دوستان بگم که در aerospacetalk.ir  مطرح شده :
در شب گذشته در سریال شوق پرواز دوباره ماکت یک جنگنده ناشناس تک موتوره دیده شده



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

ماکتی که حضورش در چند جای دیگر هم ثبت شده است :






جالب اینجاست که این پرنده ماکت سریال نامبر هم دارد
من یک عکس از آن را مدتها قبل در سنترال دیده بودم که دوستان آن زمان ازش بسرعت عبور کرده بودند .

ولی با توجه به حضورش در مکانها مختلف ، دیگر نمی توان ازش عبور کرد .


این هم یک مدل رایانه ای که PeeD (از ACIG) از این ماکت تهیه کرده :  







فلسفه حضور این ماکت در مکان های مختلف چیست ؟
این ماکت مربوط به کدام پروژه است ؟ آیا این پروژه ( با توجه به شباهتی که به تایگر ، تایگر شارک و همینطور کمی هم به هورنت می ماند ) همان پروژه صاعقه 80 است ؟
چرا باید همچین ماکت غول پیکری در آن منزل ( در سریال شوق پرواز ) باشد ؟ آیا در حضور این ماکت در سریال خبری نهفته ؟
........

_________________


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از Sami 1993 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
Present, FREE MAN, Dr.MILAD, hesperus, victory67, m-sajedy, mojtabba, HASAN BARATY, rpm, Motimann, nima-rad, F-14A TOMCAT, mehdighorbani, KH.I.A.2500
>
پستارسال شده در: شنبه 22 بهمن 1390 22:31 
Major II
Major II
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: شنبه 29 آبان 1389 20:50
پست ها : 342
تشکر کرده اید: 1353 مرتبه
تشکر شده:
1985 مرتبه in 313 پست
KH.I.A.2500 نوشته است:
سلام و درود بر همگی ؛

m-sajedy عزیز ؛
با کمال تاسف چیزهایی که نوشتید تقریبا" هیچکدامشان صحت ندارن . در همین سنترال یک جستجویی می کردید مطالب زیادی در رابطه با صاعقه وجود داشت و در گذشته مفصل در این باره بحث شده بود . صاعقه نسل 1 و 2 و 3 و 4 و... نداره .
فقط همین را متذکر میشم : اون صاعقه ای که  نسل5 نامیدید در واقع اولین اف پنجی بود که کار روی آن آغاز شد و اون صاعقه ای که نسل3 نامیدید بعد از نسل5 دستخوش تغییر شد !

در رابطه با تغییر فرم سکان صاعقه هم از یک خلبان F-5 شنیدم که می گفت این کار سبب می شه تا صاعقه بتونه با سرعت پایینتر از F-5 پرواز کنه بدون اینکه تعادلش به هم بخوره . البته یک اصطلاح انگلیسی را بکار برد که من متوجه نشدم . اگر کسی نام دقیقش را میدونه لطفا" بنویسه .


از این که بدور از تعصبات و غرب زدگی و یا شرق زدگی و با صراحت صحبت می کنید خوش حالم و نهایت تشکر رو از شما دارم.
دوست عزیز همین طور که خود شما هم مطلع هستید اگه 30% یه جنگنده رو کشوری تغییر بده و همین جنگنده تغییر یافته قابلیت پرواز داشته باشه کشور مورد نظر می تونه یه جنگنده جدید رو به اسم خودش ثبت کنه :
در واقع

تغییر 30% + قابلیت پرواز = جنگنده جدید

(یکی از معایب F5 سرعت بسیار کم حدودا" 1 ماخشه)
شما معتقدید که صاعقه (حد اقل ) اولین نمونه های تولیدی در واقع F5 های تغییر یافته بودن. در حالی که بارها در این رابطه در این انجمن و سایر فروم ها و.... سراسر وب بحث شده ، این کار غیر ممکنه چرا که  فقط نصب سکان v شکل بسیار پر درد سره و نیاز به مطاله و  حل معادلات دقیق و البته سازه قوی به منظور پشتیبانی این نوع آرایش داره . با توجه طراحی F5 این کار (نصب سکان V شکل طی دوره های اورهال) سخت شدنی و یا برای ایران بین سال های گذشته (70-82) با توجه به سال طراحی این جنگنده ناشدنیه.

چیرهایی که من گفتم همه برگرفته از تحقیقات قبلیم در این رابطه بود

لطفا" به تنها آذرخش تولیدی ایران در این تصویر دقت کنید (خصوصا" به بال ها)



(فقط می تونم بگم ایران به دنبال ساخت F18 هستش)

_________________
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ

و هنگامی که به آنان گفته شود : در زمین فساد نکنید، می‌گویند : ما فقط اصلاح‌ کننده‌ایم!

سوره مبارکه البقرة


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از m-sajedy به خاطر این پست تشکر کرده اند:
hesperus, onbekende, HASAN BARATY, Present
>
پستارسال شده در: شنبه 22 بهمن 1390 23:06 
Major
Major
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: پنج شنبه 7 دی 1385 14:14
پست ها : 576
تشکر کرده اید: 3138 مرتبه
تشکر شده:
2330 مرتبه in 330 پست
اون آذرخش فوتوشاپ بود و بالا آوردن بال اف-5 از نظر عقلی غیر ممکن هست و واقعا میشه گفت طراحی و ساخت یک اف-18 از اول راحتتر از اینکار هست !
دلیل فوتوشاپ بودنش هم همین بس که وقتی auto exposure این عکس رو با acdsee(برنامه ای که من دارم) بالا ببرید به این صحنه می رسید:

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
تصویری مملو از بریدگی در آسمان

البته عکسی که شما گذاشتید فقط بریدگی های بالای کاناپی دیده می شود

_________________
پيامبر گرامي اسلام (ص) فرموده اند:
الملک يبقي مع الکفر و لا يبقي مع الظلم.


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از MOHAMMAD JAFAR به خاطر این پست تشکر کرده اند:
KH.I.A.2500, Present, Ruozbeh, دموکراسی, sokuteasemuni, Motimann, nasir irani, m-sajedy, Tiger_II, shola, CAPTAIN PILOT
>
پستارسال شده در: شنبه 22 بهمن 1390 23:49 
Captain
Captain
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: شنبه 7 شهریور 1388 02:26
پست ها : 3510
محل سکونت: جمهوری اسلامی ایران
تشکر کرده اید: 4504 مرتبه
تشکر شده:
22430 مرتبه in 3213 پست
من همیشه بر اساس واقعیات حرف می زنم و به همین دلیل می گویم که ایران در حال حاضر توانایی تکمیل پروژه صاعقه را دارد و همینطور با دستاوردهای یک سال اخیر به ویژه در حوزه الکترونیک و رادار می تواند آن به اندازه ای تجهیز و مدرن کرده و از آن یک جنگنده سبک ساخت و البته ازش هم انتظار توانایی یک جنگنده سبک را داشت نه بیشتر .
اما در رابطه با عکس منتسب به آذرخش ، یک زمانی این عکس جزئی از واقعیاتی بود که در بالا ازش نام بردم اما حالا دیگر نه .

چون که علاوه بر موردی   MOHAMMAD JAFAR   ازش نام برد یک مورد دیگری هم هست ، مگر چرخ های تایگر و محفظه شون بر روی بال نیست ، خوب اگر طبق این تصویر مکان بالها تغییر یافته ، خوب الان چرخها و محفظه شون کجا قرار دارن .

ولی در رابطه با اینکه ایران می خواهد از هورنت الگو برداری کند ، الگو برداری از محصولات خوب خارجی یکی از مورادی است که در صنایع دفاع ما همیشه در حال تکراره برای نمونه تانک ذوالفقار .

به همین ماکت نگاه کنیم :




در این ماکت می توان الگوهایی از جنگنده های F-20 و F/A-18 و JF-17  را پیدا کرد .
علاوه بر احتمال بنده مبنی متعلق بودن این ماکت به پروزه صاعقه 80 ، برخی در aerospacetalk.ir احتمال داده اند که این ماکت شاید متعلق به FB-44 Iranain Lion باشد

_________________


گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب

گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه نیکان به مرور بار سفر بر بستند


شیرمردی چو علی خامنه ای هست هنوز



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                                                          لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از Sami 1993 به خاطر این پست تشکر کرده اند:
hesperus, Present, MOHAMMAD JAFAR
>
پستارسال شده در: يکشنبه 23 بهمن 1390 00:15 
New Member
آفلاين

تاريخ عضويت: شنبه 26 آذر 1390 22:04
پست ها : 10
تشکر کرده اید: 35 مرتبه
تشکر شده:
22 مرتبه in 6 پست
در حالیکه فرمانده نیروی هوایی عمان توی سفر اخیرش به ایران از خط تولید صاعقه بازدید و به توانایی ایران در این زمینه اذعان کرده واقعا جای تعجب داره که بعضیا بازم اصرار دارن پروژه صاعقه فقط رنگ کردن تایگره یعنی میگن فرمانده نیروی هوایی یه کشور فرق تولید جنگنده جدید و رنگ کردن جنگنده 40 سال قبل رو نمی فهمه ؟!!!

_________________
مقاومت کنید تا قدرتمند شوید.


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از mohamadmahdi به خاطر این پست تشکر کرده اند:
Dr.MILAD
>
پستارسال شده در: يکشنبه 23 بهمن 1390 08:22 
Major II
Major II
نماد کاربر
آفلاين

تاريخ عضويت: چهارشنبه 9 تیر 1389 12:11
پست ها : 658
محل سکونت: تهران
تشکر کرده اید: 1140 مرتبه
تشکر شده:
3780 مرتبه in 550 پست
Sami 1993 نوشته است:
البته این تصاویر متعلق به اولین نمونه صاعقه می باشد که از قضا می توان گفت نسبت به نمونه های بعدی صاعقه تر است و اگر بخواهیم دنبال تفاوت تایگر و صاعقه باشیم ، باید این صاعقه رو با تایگر مقایسه کنیم .

حالا خوبه موضوعی رو به دوستان بگم که در aerospacetalk.ir  مطرح شده :
در شب گذشته در سریال شوق پرواز دوباره ماکت یک جنگنده ناشناس تک موتوره دیده شده



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

ماکتی که حضورش در چند جای دیگر هم ثبت شده است :






جالب اینجاست که این پرنده ماکت سریال نامبر هم دارد
من یک عکس از آن را مدتها قبل در سنترال دیده بودم که دوستان آن زمان ازش بسرعت عبور کرده بودند .

ولی با توجه به حضورش در مکانها مختلف ، دیگر نمی توان ازش عبور کرد .


این هم یک مدل رایانه ای که PeeD (از ACIG) از این ماکت تهیه کرده :  







فلسفه حضور این ماکت در مکان های مختلف چیست ؟
این ماکت مربوط به کدام پروژه است ؟ آیا این پروژه ( با توجه به شباهتی که به تایگر ، تایگر شارک و همینطور کمی هم به هورنت می ماند ) همان پروژه صاعقه 80 است ؟
چرا باید همچین ماکت غول پیکری در آن منزل ( در سریال شوق پرواز ) باشد ؟ آیا در حضور این ماکت در سریال خبری نهفته ؟
........

============


دوست عزیز در مورد اینکه : آیا در حضور این ماکت در سریال خبری نهفته ؟ نظر من اینه که دست اندار کاران این سریال در مورد گذشته نیروی هوایی و امکاناتش انقدر ضعف داشتن و بی اطلاع بودن ( تصاویر mig-29 ) که آینده نگری و نمایش تجهیزات سری پیش کششون .
.
.
.
عکسها هم بیشتر شبیه جنگنده پاکستانی تغییر یافته با بالهای اف -4 و دو سکان عمودی ........ یا اف-7 های چینی با دو سکان عمودی ... یا تایگرهایی با دو سکان عمودی و یه موتور ... یا ...

البته اینم طرح جالبیه در شرایط تحریم : چون تهیه موتور در این شرایط بسیار کار سختیه و یکی از مهمترین بخش ساخت جنگنده برای ماست ... از همین رو اگه جنگندهامونو با یک موتور طراحی کنیم ... میتونیم تعداد جنگنده هارو دوبرابر کنیم  و مشکل نیروی هوایی رو از کمبود جنگنده مرتفع کرد ... البته این نظر منه در شرایط فعلی ...

_________________
==========================================
==========================================
                  هر کسی که از ترس شرش مورد احترام دیگران است .... از امت من نیست .
                        
                                                                                                               پیامبر اکرم (ص)


بالا
 مشخصات  
تشکر کرده اید  
کاربران زیر از dolphine به خاطر این پست تشکر کرده اند:
fajer, mojtabba
>
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به موضوع  [ 63 پست ]  برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6  بعدي

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت تنظیم شده است


موضوعات مشابه
 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
هيچ پست خوانده نشده جديدي براي اين موضوع موجود نمي باشد. گزارش تصویری از نمایشگاه دستاوردهای هوایی پایگاه شکاری تبریز

TD

5

1015

يکشنبه 11 اسفند 1392 01:47

TD نمایش آخرین ارسال

هيچ پست خوانده نشده جديدي براي اين موضوع موجود نمي باشد. نمایشگاه هوایی دبی

mohammad tomcat

5

1167

جمعه 15 آبان 1388 22:41

shaman نمایش آخرین ارسال

هيچ پست خوانده نشده جديدي براي اين موضوع موجود نمي باشد. نمایشگاه هوایی دبی 2011

nima-rad

2

776

پنج شنبه 26 آبان 1390 19:23

nima-rad نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد

جستجو براي:
انتقال به:  


News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list

CentralClubs Hosting

Powered by phpBB & CentralClubs

[ Time : 1.804s | 44 Queries | GZIP : On | Load : 0.69 ]
Seo