تکرار تركیدگی چرخ های هواپیما در فرودگاه مشهد+عکس

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1342
تاریخ عضویت: چهار شنبه 29 تیر 1390, 12:56 pm
محل اقامت: Iran
سپاس‌های ارسالی: 5187 بار
سپاس‌های دریافتی: 8623 بار

تکرار تركیدگی چرخ های هواپیما در فرودگاه مشهد+عکس

پست توسط A3eman » جمعه 18 فروردین 1391, 1:41 pm

تکرار تركیدگی چرخ های هواپیما در فرودگاه مشهد تصویر

پرواز شماره 1059 كرمان-مشهد ظهر امروز هنگام نشستن بر روی باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دچار تركیدگی لاستیك شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یك منبع آگاه كه خواست نامش فاش نشود گفت: این پرواز متعلق به شركت هواپیمایی ماهان با حدود 200 مسافر بود كه ساعت 12 امروز پس از نشستن روی باند فرودگاه، دچار نقص فنی شد.

به گفته او هم اكنون كادر فنی در حال تعمیر هواپیما هستند و تا یك ساعت آینده این هواپیما در چرخه پروازهای فرودگاه قرار می گیرد. هم اكنون مسافران پرواز مشهد-كرمان كه قرار بود با این پرواز سفر كنند با پرواز جایگزین عازم كرمان شدند.

خوشبختانه این حادثه خسارتی در پی نداشت.

Captain
Captain
پست: 1227
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 2616 بار
سپاس‌های دریافتی: 4840 بار

Re: تکرار تركیدگی چرخ های هواپیما در فرودگاه مشهد+عکس

پست توسط shafagh 2 » جمعه 18 فروردین 1391, 5:29 pm

کاش می شد مارک لاستیک و کشور سازنده مشخص شود وبا توجه به این موضوع خلبانان محترم هواپیماهای تراولینگ خیلی ارام تر از روش معمول فرود بیایند و پریود ترمز ها را هم تقلیل دهند. اگر بواقع ترکیدن لاستیک ها ناشی از مارک انها باشد این تنها توصیه ایست که بنظر بنده می رسد البته اگر عملی باشد

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34082 بار
تماس:

Re: تکرار تركیدگی چرخ های هواپیما در فرودگاه مشهد+عکس

پست توسط CAPTAIN PILOT » جمعه 18 فروردین 1391, 7:17 pm

دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070c0]shafagh 2   تصویر
درود بر شما تصویر

ترکیدگی لاستیک هواپیما عموما" ارتباطی با مارک و کشور سازنده آنها ندارد زیرا استانداردهای تولید قطعات هوایی بصورت یکپارچه توسط کلیه تولید کنندگان در سراسر دنیا اعمال میگردند. با اینحال عمده هواپیماهای Airbus از لاستیک های ساخت کمپانی Michelin فرانسه و Goodyear ایالات متحده بهره میبرند. همچنین موضوع استفاده از ترمزهای نصب شده بر روی چرخ ها و سامانه Auto Brake بر اساس دستورالعمل های ایمنی و فنی از جانب خلبانان اعمال میگردند و اینگونه نیست که شخص خلبان با توجه به نوع لاستیک خود, استفاده از این سامانه را محدود و یا گسترده نماید! اساسا" سیستم Auto Brake پس از کاهش سرعت هواپیما توسط Thrust Reverser, Spoiler و Flap ها وارد عمل میگردد و فشار وارده بر لنت های هواپیما (Lining) در دقایق پایانی افزایش میابد (این حالت قابل تغییر میباشد). با اینحال چنانچه از موضوع بسیار مهم تعمیر و نگهداری صحیح لاستیک ها صرف نظر نمائیم, عمده ترین دلیل ترکیدگی آنها مخصوصا" در فرودگاه مشهد, موضوع برخورد ارابه های فرود با کابل های نگه دارنده هواپیماهای نظامی (Barrier) میباشد که متاسفانه در سال های گذشته خسارات سنگینی به ناوگان مسافری کشور وارد آورده اند. علاوه بر مسئله فوق, انحراف هواپیما از مسیر اصلی (Runway) و ورود اشتباه به نواحی فاقد شانه ایمن, یکی دیگر از دلایل ترکیدگی لاستیک در فرودگاه های کشور میباشد. در خصوص سانحه فوق نیز لازم است با انجام تحقیقات بیشتر, دلایل اصلی آن مشخص گردند.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
A300-600 Brakes Unit 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”