در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي بدون سرنشين به بحث بپردازيد
Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

656

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 32 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 9 تیر 1389 12:11

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 3782 مرتبه در 550 پست

بدون سرنشینها

توسط dolphine » جمعه 18 فروردین 1391 22:11

نسلهای جدیدی از اشیا بالدار در حال پرواز در آسمان هستند که نام هایی مانندReaper به معنای ماشین درو، Vulture به معنای نوعی پرنده بزرگ مانندبوقلمون و Demon به معنای شیطان دارند و البته هیچ گونه شباهتی به همتایانخود ندارند. نام کلی این ماشینهای پرنده را UAV یا وسایط نقلیه پروازیبدون سرنشین گذاشته اند که می توانند در عرصه بسیار وسیعی از آسمان بهانجام کارها و ماموریت های مختلف بپردازند. در میان صدها نمونه ای که ازاین هواپیما ها یا پرندگان تاکنون عرضه شده می توان به انواع هواپیمایجاسوسی و یا اکتشافی اشاره داشت. امروزه بنا به ادعای آقای P.W.singer ازاین نوع هواپیما ها در 44 کشور جهان استفاده می شود و جالب است بدانید کهدر نیروی هوایی ایالات متحده تعداد خلبانانی که قادر به هدایت اینگونههواپیماها هستند و مورد آموزش قرار گرفته اند، بیش از مجموعه خلبانانیهستند که برای انواع جنگنده و بمب افکن آموزش دیده اند.
«سینگر» برا ین باور است که هراز گاهی در تاریخ، نوعی ازتکنولوژی ظهور می کند که باعث می گردد قوانین بازی مورد بازنگری قرارگیردو هواپیماهای بذون سرنشین را باید یک تحول تکنولوژیکی به حساب آورد.اتفاقی که از روز تولد اینگونه هواپیماها به وقوع پیوسته این بود که تکاملآنها فقط از نظر تعداد نبوده بلکه در طی چند سال اخیر آنها سریع تر، قویتر و هوشمندتر از نسل های قبلی شده اند. به طور مثال آونجر جدید که یکشکاری بوده در مقایسه با هواپیمای بدون سرنشین Predator که بیش از نیممیلیون ساعت پرواز روی عراق و افغانستان انجام داده، سه برابر سریع تراست، هواپیمای بدون خلبان دیگری مانند Raven که با کمک دست به پرواز در میآید و هم اکنون 7 هزار فروند از آن در سرویس است، بسیار مورد علاقه ارتشبوده چرا که قادر است اطلاعات دیجیتالی را رمزگشایی کرده و نقش یک رلهمخابراتی را ایفا کند.
در موارد غیر نظامی هواپیماهایی مانند EMBLA که قادرند در ارتفاع بسیارپایین پرواز کنند از اوایل تابستان برای انجام امور نگهبانی از سایت هاییکه در آنجا بلایای مختلف طبیعی مانند زلزله و سیل و یا غیرطبیعی مانندبحران های سیاسی روی داده، می پردازند.

فانتوم ری
(Phantom Ray)
کلاس: جاسوسی
مشخصات:
وزن: 2/18 تن
طول بال: 2/15 متر
نام آن را بال پرنده گذارده اند ومجهز به پیشرفته ترینتکنولوژی های الکترونیکی برای پرواز مانند ایجاد اغتشاش در سیستم راداریدشمن و سیستم تدافعی به صورت موشک های هوا به هوا و هوا به زمین بوده کهبه طور خودکار قابلیت پرتاب را دارند. مهندسین انتظار دارند که آن را تاارتفاع 40 هزار پایی به پرواز درآورند و تخمین زده می شود که کرویز آنحدود 980 کیلومتر باشد که باید گفت یکی از تندرو و چابکترین هواپیماهایبدون سرنشین در جهان است.



دمون
(Demon)
کلاس: مستقل
مشخصات:
وزن: 100 کیلوگرم
طول بال: 44/2 متر
نظر به اینکه دمون تقریبا فاقد قطعات متحرک است لذا به ندرتنیاز به تعمیر پیدا می کند و تجهیزات نرم افزاری آن را تبدیل به پرنده ایمستقل و خودکار کرده است. مجموعه بدنه این پرنده شبیه یک بال بوده و یکدوجین موتور که در بالا و پایین بدنه نصب شده در واقع جایگزین بال پشتی وقسمتهای متحرک آن شده اند. نرم افزاری که در آن وجود دارد با تغییر میزاننیروی تولیدی هریک از موتورها کار کنترل پرواز را انجام داده و مهندسینطراح امیدوارند که به زودی آن را به پرواز در آورند. سوخت مصرفی آن سوختجت از نوع A1 است.



والچر
(Vultur)
کلاس: بلند پرواز
مشخصات:
وزن: نامشخص
طول بال: 5/91
سقف پروازی آن در یک هوای آرام در حدود 55 هزار پا است. طرحآن متعلق به شرکت لاکهید مارتین بوده که در قالب برنامه «والچر دارپا» شکلگرفته و می تواند برای مدت 5 سال در هوا به صورت شناور باقی بماند و دربالای هر نقطه از جهان که نیاز به کنترل و مانیتورینگ دائمی دارد به گونهای خاص چرخش های دایره ای شکل برای مدت نامحدود داشته باشد. مجموعه ای ازدوربین های مخصوص روز و شب قادر به اسکن فضایی به مسافت 600 مایل هستند وتصاویر دریافتی را می توانند به گیرنده های زمینی انتقال دهند. ویژگی هایمنحصر به فرد آن این است که سازه آن تقریبا انعطاف پذیر بوده و به جایآنکه در اثر خم شدن بشکند، تا می گردد و بنابراین مقاومت بسیار بالایی درمقابل بادهای شدید و طوفان دارد. ضمنا نیروی مورد نظر خود را از طریق نورخورشید و ذخیره آن در باتری های خود برای مصرف شبانه تامین می کند.



زفیر
(Zephyr)
کلاس: بلند پرواز
مشخصات:
وزن: 5/45 کیلوگرم
طول بال: 23 متر
ارتفاع پروازی 50 هزار پا، ویژگی برجسته، سازه آن بوده که ازجنس الیاف کربن است ونیروی محرکه آن توسط سلول های خورشیدی که از جنسسیلیکون و به نازکی کاغذ بوده تامین می گردد. این هواپیمای فوق سبک وزن بهوسیله پرتاب دست به پرواز در می آید و می تواند برای مدت سه ماه در حالتپروازی قرار گیرد.



بوئینگ
(Hale)
کلاس: بلند پرواز
مشخصات:
وزن: 7 تن
طول بال: 76 متر
ارتفاع پروازی 65 هزار پا، یک هواپیمای اکتشافی و مخابراتی.ویژگی برجسته آن این است که می تواند 10 روز پیاپی بدون فرود آمدن پروازکند. موتور آن متعلق به کامیون فورد بوده که برای استفاده از هیدروژنتغییراتی در آن داده شده است.



گلوبال آبزرور
(Global Observer)
کلاس: بلند پرواز
مشخصات:
وزن: اطلاعاتی منتشر نشده
طول بال: 53 متر
ارتفاع پروازی آن حداکثر 65 هزارپا است. نقش آن بیشتر ردیابیو حفاظتی است و اطلاعات خود را می تواند از طریق بی سیم به پایگاه زمینمنتقل کند. برجسته ترین ویژگی آن این است که نیروی محرکه خود را از یکژنراتور که با هیدروژن مایع کارمی کند دریافت می دارد که چهار ملخ را بهحرکت در می آورند.



ION Tiger
کلاس: پایدار
مشخصات:
وزن: 9/15کیلوگرم
طول بال: 5 متر
چنانچه نیروی دریایی ایالات متحده بتواند تکنولوژی سلولسوختی به کار رفته در این هواپیما را ارتقا دهد آن را قادر می سازد که ازفرودگاه های اروپایی بدون توقف، خود را به خاورمیانه برساند. این پرنده میتواند حتی در ارتفاع هزارپایی پرواز کند بدون آنکه صدایی از آن روی زمینشنیده شود و حداکثر ارتفاع پروازی آن 14 هزارپا است. این پرنده می تواندبه مدت 24 ساعت یکسره پرواز کند و این امکان را دارد در مسیرهایی که پرندههای بزرگتر مانند Predator پرواز می کنند حرکت کند و چون جثه کوچکتری داردلذا می تواند راحتتر به مواضع دشمن نزدیک شود. برجسته ترین ویژگی آن ایناست که تانک های ذخیره سوخت آن از جنس آلومینیوم بوده که در غلافی از کربنپوشیده شده و وزن هریک فقط 4 کیلوگرم است که امکان پرواز طولانی تر رامیسر ساخته، سوخت مصرفی آن یون هیدروژن است.



EMBLA
کلاس: هاورکرافت
مشخصات:
وزن: 5 کیلوگرم
قطر: 60 سانتی متر
EMBLA نام درخت توسکا است. این پرنده ساخت شرکت انگلیسیAESIR بوده که کار خود را در افغانستان از ابتدای تابستان سال گذشته آغازکرده است. ابعاد و شکل آن را می توان به یک تایر یدکی اتومبیل تشبیه کرد وبرای برخاستن از زمین که به صورت عمودی انجام می گیرد نیازی به باند پروازندارد و بنابراین می تواند مورد استفاده سربازانی قرار گیرد که در مسیرهایناهموار قرار دارند. ابعاد کوچک آن این امکان را به وجود آورده که به مخفیگاه های دشمن نزدیک شده و تصاویر ویدئویی آنها را مخابره کند. می توان آنرا انباشته از مواد منفجره کرده و بصورت یک ماموریت خودکشی راهی سنگرها ونقاط تجمع دشمن نمود. سرعت پرواز آن 80 کیلومتر در ساعت بوده و می تواندتا ارتفاع 10 هزارپایی بالا برود، همچنین در نقطه ای ثابت بماند و اقدامبه ارسال تصاویر ویدئویی نماید.
برجسته ترین ویژگی آن این است که برای برخاستن از زمین یکبادبزن هوارا با فشار زیاد به سمت پایین حرکت می دهد و هوای مورد نیاز رااز قسمت بالای خود دریافت می کند. این ویژگی توانایی حمل دوربین هایویدئویی و تجهیزات نظامی و حسگر را در داخل شکم آن داده است. نیروی محرکهآن از یک موتور درون ساز تامین می گردد که می تواند آن را به مدت یک ساعتبه پرواز در آورد.



Excalibur
کلاس: شکاری
مشخصات:
وزن: 1318 کیلوگرم
طول بال: 4/6 متر
مناطق جنگی آینده در دریا و روی زمین خواهد بود. اگر شرکتعلوم پروازی Aurora بتواند نمونه اولیه را به ابعاد و اندازه های اصلی آنبرساند قطعا Excalibur می تواند ظرف 5 سال آینده حضوری فعال در جنگ هاداشته باشد. برخلاف سایر پرنده های بدون خلبان نیروی هوایی که می بایست بهوسیله اپراتورهایی که در ایلات متحده هستند به پرواز در آیند، Excaliburدر هرجایی که مورد استفاده قرار گیرد از راه دور قابل کنترل است از جملهکوه های افغانستان و یا عرشه یک کشتی، برخاستن و فرود آمدن آن نیازمندباند نیست و می تواند به ارتفاع 30 هزار پایی برسد. در این پرنده می توانجمعا 400 پاوند جنگ افزار که دارای کنترل لیزری هستند سوار کرد که از جملهآنها موشک های Hellfire است که از فاصله 600 مایلی دشمن قابل پرتاب هستند.بعد از پرتاب موشک این پرنده می تواند تامل کرده تا میزان خسارت واردهتشخیص داده که این کار از طریق اشعه مادون قرمز ویا دوربین هایالکترواپتیکال انجام گیرد. برجسته ترین ویژگی آن این است که بعد ازبرخاستن از زمین موتورهای جت آن چرخیده و در امتداد بدنه آن قرار گرفته وتوربین هایی که برخاستن آن را باعث شدند در داخل بال های آن جا می گیرند.سرعت حرکت آن 852 کیلومتر در ساعت است که دوبرابر بیش از سرعت هلیکوپتراست. نیروی محرکه از طریق باتری های از جنس پلیمرلیتیوم تامین میگردد.




SKYLITE
کلاس: جاسوسی
مشخصات:
وزن: 7/7 کیلوگرم
طول بال: 4/2 متر
ارتش رژیم اشغالگر قدس در مرزهای خود از این پرنده استفادهمی کند که مجهز به دوربین و حسگرهای مختلف بوده و قادر است تا ارتفاع 36هزارپا پرواز کند یعنی همان ارتفاعی که هواپیماهای مسافربری پرواز می کنندو کلیه نقل وانتقالات و فعالیت های دشمن را می تواند کنترل کند. مشخص ترینویژگی آن این است که در داخل کوله پشتی های نظامی قابل جای دادن بوده وبعد از هرشارژ باتری که از نوع پلیمر لیتیوم است، می تواند چهار ساعتپرواز کند.



والچر
(Vultur)
کلاس: بلند پرواز
مشخصات:
وزن: نامشخص
طول بال: 5/91
سقف پروازی آن در یک هوای آرام در حدود 55 هزار پا است. طرحآن متعلق به شرکت لاکهید مارتین بوده که در قالب برنامه «والچر دارپا» شکلگرفته و می تواند برای مدت 5 سال در هوا به صورت شناور باقی بماند و دربالای هر نقطه از جهان که نیاز به کنترل و مانیتورینگ دائمی دارد به گونهای خاص چرخش های دایره ای شکل برای مدت نامحدود داشته باشد. مجموعه ای ازدوربین های مخصوص روز و شب قادر به اسکن فضایی به مسافت 600 مایل هستند وتصاویر دریافتی را می توانند به گیرنده های زمینی انتقال دهند. ویژگی هایمنحصر به فرد آن این است که سازه آن تقریبا انعطاف پذیر بوده و به جایآنکه در اثر خم شدن بشکند، تا می گردد و بنابراین مقاومت بسیار بالایی درمقابل بادهای شدید و طوفان دارد. ضمنا نیروی مورد نظر خود را از طریق نورخورشید و ذخیره آن در باتری های خود برای مصرف شبانه تامین می کند.

زفیر
(Zephyr)
کلاس: بلند پرواز
مشخصات:
وزن: 5/45 کیلوگرم
طول بال: 23 متر
ارتفاع پروازی 50 هزار پا، ویژگی برجسته، سازه آن بوده که ازجنس الیاف کربن است ونیروی محرکه آن توسط سلول های خورشیدی که از جنسسیلیکون و به نازکی کاغذ بوده تامین می گردد. این هواپیمای فوق سبک وزن بهوسیله پرتاب دست به پرواز در می آید و می تواند برای مدت سه ماه در حالتپروازی قرار گیرد.
بوئینگ
(Hale)
کلاس: بلند پرواز
مشخصات:
وزن: 7 تن
طول بال: 76 متر
ارتفاع پروازی 65 هزار پا، یک هواپیمای اکتشافی و مخابراتی.ویژگی برجسته آن این است که می تواند 10 روز پیاپی بدون فرود آمدن پروازکند. موتور آن متعلق به کامیون فورد بوده که برای استفاده از هیدروژنتغییراتی در آن داده شده است.
گلوبال آبزرور
(Global Observer)
کلاس: بلند پرواز
مشخصات:
وزن: اطلاعاتی منتشر نشده
طول بال: 53 متر
ارتفاع پروازی آن حداکثر 65 هزارپا است. نقش آن بیشتر ردیابیو حفاظتی است و اطلاعات خود را می تواند از طریق بی سیم به پایگاه زمینمنتقل کند. برجسته ترین ویژگی آن این است که نیروی محرکه خود را از یکژنراتور که با هیدروژن مایع کارمی کند دریافت می دارد که چهار ملخ را بهحرکت در می آورند.
ION Tiger
کلاس: پایدار
مشخصات:
وزن: 9/15کیلوگرم
طول بال: 5 متر
چنانچه نیروی دریایی ایالات متحده بتواند تکنولوژی سلولسوختی به کار رفته در این هواپیما را ارتقا دهد آن را قادر می سازد که ازفرودگاه های اروپایی بدون توقف، خود را به خاورمیانه برساند. این پرنده میتواند حتی در ارتفاع هزارپایی پرواز کند بدون آنکه صدایی از آن روی زمینشنیده شود و حداکثر ارتفاع پروازی آن 14 هزارپا است. این پرنده می تواندبه مدت 24 ساعت یکسره پرواز کند و این امکان را دارد در مسیرهایی که پرندههای بزرگتر مانند Predator پرواز می کنند حرکت کند و چون جثه کوچکتری داردلذا می تواند راحتتر به مواضع دشمن نزدیک شود. برجسته ترین ویژگی آن ایناست که تانک های ذخیره سوخت آن از جنس آلومینیوم بوده که در غلافی از کربنپوشیده شده و وزن هریک فقط 4 کیلوگرم است که امکان پرواز طولانی تر رامیسر ساخته، سوخت مصرفی آن یون هیدروژن است.

EMBLA
کلاس: هاورکرافت
مشخصات:
وزن: 5 کیلوگرم
قطر: 60 سانتی متر
EMBLA نام درخت توسکا است. این پرنده ساخت شرکت انگلیسیAESIR بوده که کار خود را در افغانستان از ابتدای تابستان سال گذشته آغازکرده است. ابعاد و شکل آن را می توان به یک تایر یدکی اتومبیل تشبیه کرد وبرای برخاستن از زمین که به صورت عمودی انجام می گیرد نیازی به باند پروازندارد و بنابراین می تواند مورد استفاده سربازانی قرار گیرد که در مسیرهایناهموار قرار دارند. ابعاد کوچک آن این امکان را به وجود آورده که به مخفیگاه های دشمن نزدیک شده و تصاویر ویدئویی آنها را مخابره کند. می توان آنرا انباشته از مواد منفجره کرده و بصورت یک ماموریت خودکشی راهی سنگرها ونقاط تجمع دشمن نمود. سرعت پرواز آن 80 کیلومتر در ساعت بوده و می تواندتا ارتفاع 10 هزارپایی بالا برود، همچنین در نقطه ای ثابت بماند و اقدامبه ارسال تصاویر ویدئویی نماید.
برجسته ترین ویژگی آن این است که برای برخاستن از زمین یکبادبزن هوارا با فشار زیاد به سمت پایین حرکت می دهد و هوای مورد نیاز رااز قسمت بالای خود دریافت می کند. این ویژگی توانایی حمل دوربین هایویدئویی و تجهیزات نظامی و حسگر را در داخل شکم آن داده است. نیروی محرکهآن از یک موتور درون ساز تامین می گردد که می تواند آن را به مدت یک ساعتبه پرواز در آورد.

Excalibur
کلاس: شکاری
مشخصات:
وزن: 1318 کیلوگرم
طول بال: 4/6 متر
مناطق جنگی آینده در دریا و روی زمین خواهد بود. اگر شرکتعلوم پروازی Aurora بتواند نمونه اولیه را به ابعاد و اندازه های اصلی آنبرساند قطعا Excalibur می تواند ظرف 5 سال آینده حضوری فعال در جنگ هاداشته باشد. برخلاف سایر پرنده های بدون خلبان نیروی هوایی که می بایست بهوسیله اپراتورهایی که در ایلات متحده هستند به پرواز در آیند، Excaliburدر هرجایی که مورد استفاده قرار گیرد از راه دور قابل کنترل است از جملهکوه های افغانستان و یا عرشه یک کشتی، برخاستن و فرود آمدن آن نیازمندباند نیست و می تواند به ارتفاع 30 هزار پایی برسد. در این پرنده می توانجمعا 400 پاوند جنگ افزار که دارای کنترل لیزری هستند سوار کرد که از جملهآنها موشک های Hellfire است که از فاصله 600 مایلی دشمن قابل پرتاب هستند.بعد از پرتاب موشک این پرنده می تواند تامل کرده تا میزان خسارت واردهتشخیص داده که این کار از طریق اشعه مادون قرمز ویا دوربین هایالکترواپتیکال انجام گیرد. برجسته ترین ویژگی آن این است که بعد ازبرخاستن از زمین موتورهای جت آن چرخیده و در امتداد بدنه آن قرار گرفته وتوربین هایی که برخاستن آن را باعث شدند در داخل بال های آن جا می گیرند.سرعت حرکت آن 852 کیلومتر در ساعت است که دوبرابر بیش از سرعت هلیکوپتراست. نیروی محرکه از طریق باتری های از جنس پلیمرلیتیوم تامین میگردد.
SKYLITE
کلاس: جاسوسی
مشخصات:
وزن: 7/7 کیلوگرم
طول بال: 4/2 متر
ارتش رژیم اشغالگر قدس در مرزهای خود از این پرنده استفادهمی کند که مجهز به دوربین و حسگرهای مختلف بوده و قادر است تا ارتفاع 36هزارپا پرواز کند یعنی همان ارتفاعی که هواپیماهای مسافربری پرواز می کنندو کلیه نقل وانتقالات و فعالیت های دشمن را می تواند کنترل کند. مشخص ترینویژگی آن این است که در داخل کوله پشتی های نظامی قابل جای دادن بوده وبعد از هرشارژ باتری که از نوع پلیمر لیتیوم است، می تواند چهار ساعتپرواز کند.
نگهبان
RQ-170 Sentinel
کلاس: جاسوسی
مشخصات:
وزن: اطلاعاتی منتشر نشده
طول بال: بین 20 تا 5/27 متر
از این پرنده بدون خلبان هم اکنون در افغانستان استفاده میشود و یک پرنده فوق سری بوده که ماموریت آن پرواز به مناطقی است که دشمندر آن قرار دارد. ماحصل برنامه لاکهیدمارتین بوده که اطلاعات پروازی خودرا از طریق ماهواره دریافت می کند و پایگاه آن در نوادای ایالات متحدهاست. براساس عکس های غیر رسمی که از آن گرفته شده ظاهرش شبیه هواپیماهایLuft Waffe آلمان در سال 1945 به نام Horten HO229 است. برجسته ترین ویژگیآن مجموعه حسگرها بوده که در نوک بال آن تعبیه شده که احتمالا وجود همینحسگرها قابلیت تجسس را به آن داده و عدم برخورداری از تجهیزات نظامی آن راقادر ساخته که وزنش پایین و در رادار دیده نشود. تغذیه آن به وسیله سوختجت است.



S-100 CAMCOPTER
کلاس: هاورکرافت
مشخصات:
وزن: 110 کیلوگرم
طول: 3 متر
پهنا: 22/1 متر
طول روتور: 35/3 متر
موارد استفاده درجنگلها، مرزها، مناطق جنگلی برای اطفا حریق و ...
این پرنده ساخت کمپانی استرالیایی Schiebel بوده و برخاستن وفرود آمدن آن به صورت خودکار انجام می گیرد وفضایی معادل نیمی از فضایمورد نیاز هلی کوپتر را برای انجام آن نیاز دارد. این پرنده می تواند باریبه وزن 34 کیلوگرم را با خود حمل کرده و برای مدت 6 ساعت با سرعت 120 ناوتپرواز کند. برای آن دوربین های مخصوص روز و همینطور شب که با اشعه مادونقرمز کار می کند تدارک دیده اند و می تواند تا ارتفاع 18 هزار پا بالارفته و حرکات سربازان و همین طور توسعه آتش جنگل ها را تحت کنترل و نظارتقرار دهد. برجسته ترین ویژگی آن این است که چون دارای کنترل های جداگانه ومستقل برای خود و دوربین هاست، لذا قادر به انجام ماموریت های دشوار وپیچیده است. سوخت مصرفی آن بنزین با اکتان بالا است.



آونجر
(Avenger)
کلاس: شکاری
مشخصات:
وزن: 5/7
طول: 6/11 متر
طول بال: 5/19 متر
آخرین آزمایش های پروازی این پرنده در ایالت کالیفرنیا توسطشرکت جنرال اتمیکز در حال انجام است تا آن را برای فروش به خریداران وعلاقه مندان عرضه کنند. آونجر یک هواپیمای شکاری جاسوسی بوده که بهتسلیحات نظامی برای کشتار و همین طور تجهیزات مراقبتی به وزن 3 هزار پاوندمجهز کرد که از جمله آنها می توان به موشک های Hellfire که به وسیله لیزرحرکت می کنند اشاره داشت و همین طور بمب های GBU-38 به وزن 500 پاوند.حداکثر سرعت این هواپیما به 850 کیلومتر در ساعت می رسد که به مراتب سریعتراز Predator و Reaper است.
مخزن سوخت آن همانگونه که در تصویر می بینید در قسمت برجستهو برآمده بدنه بدنه آن بوده که در صورت پر بودن می تواند هدف خود را برایمدت 20 ساعت تعقیب کند، برجسته ترین مشخصه آن این است که می توان تجهیزاتیرا که قابل نصب روی آن بوده با انواع دیگر مانند دوربین های مخصوص و یاحسگرهای با دید وسیع تعویض کرد. موتور محرکه آن ساخت پرت اند ویتنی کانادابا توان کشش 4800 پاوند است.



منتیس
(Mantis)
کلاس: مستقل
مشخصات:
وزن: اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده
طول بال: 20 متر
اطلاعات دریافتی از نقاط مختلف را می تواند از ارتفاع 40هزارپایی به کنترل کننده های زمینی انتقال دهد. تمام کاری که یک سربازبرای اعزام این پرنده به ماموریت باید انجام دهد، فشردن یک دکمه است، ازآن به بعد کامپیوتر آن می تواند نقشه پروازی را محاسبه کرده، اطراف موانعپرواز کند و در صورت مشاهده هر چیزی آن را اطلاع دهد و بعد از پایانماموریت به قرارگاه برگشته و خود فرود آید. آن را باید اولین نسل هواپیمایبدون سرنشین هوشمند به حساب آورد. حداکثر سرعت پروازی آن 555 کیلومتر درساعت بوده و می تواند برای مدت 36 ساعت با استفاده از سوخت جت پرواز کند.


==========================================
==========================================
                  هر کسی که از ترس شرش مورد احترام دیگران است .... از امت من نیست .
                        
                                                                                                               پیامبر اکرم (ص)

مهرداد نسیم از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب dolphine تشکر کرده اند:
airplane, rpm, rezabargh

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

656

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 32 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 9 تیر 1389 12:11

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 3782 مرتبه در 550 پست

Re: بدون سرنشینها

توسط dolphine » جمعه 18 فروردین 1391 22:19

پریدیتور


http://redhue.ir/images/68062775963028790352.jpg
==========================================
==========================================
                  هر کسی که از ترس شرش مورد احترام دیگران است .... از امت من نیست .
                        
                                                                                                               پیامبر اکرم (ص)

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب dolphine تشکر کرده اند:
airplane

Major II

Major II



نماد کاربر
پست ها

656

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 32 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 9 تیر 1389 12:11

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 3782 مرتبه در 550 پست

Re: بدون سرنشینها

توسط dolphine » شنبه 3 تیر 1391 20:11

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


راشا تودی با انتشار مقاله‌ای از طرح وزارت دفاع آمریکا برای ساخت و به کارگیری حشرات جاسوس خبر داد.
به گزارش فارس، نویسنده این مقاله در این‌باره می‌نویسد: یک پشه و یا یک حشره کوچک روی گوش شما، دیگر تنها آزاردهنده نخواهد بود. بلکه این‌ها می‌توانند یکی از هواپیماهای بدون سرنشین باشند که این بار در دسته‌های بزرگ و به شکل حشرات جاسوس به سمت شما آمده‌اند.
* پرواز حشرات زیر ذره بین
محققین در تلاش برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین جاسوس که دیدن و یافتن آن‌ها مشکل باشد، در حال شبیه‌سازی و تقلید از طبیعت هستند.
اخیرا آزمایشگاه «گرسپ» دانشگاه «پنسیلوانیای» آمریکا ۲۰ روبات پرنده بسیار کوچک را به نمایش گذاشت که قادر به پرواز، و تغییر جهت سریع هستند. این روبات‌ها این توانایی را دارند که در محیط‌هایی که موانعی نیز در آن‌ها وجود دارد، با هم حرکت کرده و هدایت شوند.





پرنده‌های نمایش داده شده در آزمایشگاه گرسپ
این یک گام دیگر در جهت دور شدن از تجهیزات پرنده سنگین و کاملا مجهز و یا روبات‌های انسان‌نما، و حرکت به سمت دست‌یابی به تجهیزات بسیار کوچک و قابل کنترل از راه دور است. در حالی که هواپیماهای بدون سرنشین کنونی قدرت مانور مناسبی نداشته و نمی‌توانند در ارتفاع پایین حرکت کرده و با سرعت مناسب عکس‌العمل داشته باشند، این تجهیزات جدید قادرند به دقت فرود آمده و مجددا به سرعت شروع به پرواز کنند. نظامیان آرزو می‌کنند تا بتوانند روزی از این تجهیزات به عنوان عنصری موثر در تاکتیک‌های جنگی استفاده کنند، و حتی به کمک آن‌ها بتوانند از کشته شدن افراد در سوانح جلوگیری کنند. از این تجهیزات همچنین می‌توان برای دریافت اطلاعات از در مورد افراد و یا تسلیحات موجود در مناطق نظامی و انبارهای مهمات استفاده کرد.
گزارشی که در سایت «نتورک ورد» منتشر شده نشان می‌دهد که تحقیقاتی در زمینه مهندسی معکوس با هدف طراحی حشرات ماشینی که می‌توان از آن‌ها برای عملیات شناسایی در جنگ‌ها و جست‌وجوی قربانیان گیر افتاده در زیر آوار استفاده کرد، در جریان است.



 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

این دانشمندان به همین جهت در حال بررسی نحوه پرواز حشراتی هستند که در زمان‌های بسیار دور زندگی می‌کرده‌اند، و نحوه پرواز آن‌ها در طول بیش از ۳۵۰ میلیون سال تکامل یافته است.
«ریچارد بامفری» یکی از جانورشناسانی است که در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی‌میل عنوان کرده است که در حال بررسی نحوه تکامل بال حشرات در طول ۳۵۰ میلیون سال است.
او در این‌باره به دیلی‌میل گفت: با یادگیری این درس‌ها، یافته‌هایمان این امکان مهندسی آیرودینامیک نسلی جدید از تجهیزات تجسس را فراهم می‌کند، چراکه این‌ها (حشرات ماشینی) نظیر حشرات کوچک بوده و مانند آن‌ها نیز پرواز می‌کنند، و کاملا با محیط اطراف خود همخوان می‌شوند.
* آمریکا در آرزوی دست‌یابی به حشرات جاسوس
مدت‌هاست که تجهیزات پرنده ریز و یا هواپیماهای بدون سرنشین مینیاتوری توجه وزارت دفاع آمریکا را جلب کرده است.
از سال ۲۰۰۷ و پس از آنکه تظاهرکنندگان ضدجنگ در آمریکا عنوان کردند که اشیایی سنجاقک‌مانند و هلی‌کوپترهای کوچکی را در حال پرواز بالای سر خود مشاهده کرده‌اند، آمریکا به داشتن برنامه‌ای محرمانه برای ساخت حشرات جاسوس متهم شد. هنوز هیچ آژانس دولتی رسما نپذیرفته که در حال توسعه و ساخت حشرات جاسوس است، اما برخی مقامات و سازمان‌های خصوصی وجود چنین برنامه‌هایی را تایید کرده‌اند.
در سال ۲۰۰۸، نیروی هوایی آمریکا تجهیزات پرنده‌ای در سایز زنبور را به نمایش گذاشت که در حین پرواز، عکس و فیلمبرداری، و حتی حمله به مظنونین و تروریست‌ها قابل یافتن و شناسایی نبودند.





در همان سال، آژانس تحقیقات نظامی دولت آمریکا، سمپوزیومی را با موضوع «حشرات، ربات‌ها، بورگ‌ها (موجودات شبه)، و تسلیحات بیولوژیکی»، برگزار کرد.
همزمان صحبت‌هایی از طراحی «ارنیتوپرها» که پرنده‌هایی بر اساس طرح‌های «لئوناردو داوینچی» بود، مطرح شد و عنوان شد که این تجهیزات نیز از سال ۲۰۱۵ آماده ایفای نقش خواهند بود.
آزمایشگاه روبوتیک هوشمند «لاکهید مارتین» هم از طرح تولید هواپیماهای جاسوسی با نام «سامارای» پرده برداشت. این نسل از تجهیزات جاسوسی که شکل ظاهری آن‌ها نظیر دانه گیاه «افرا» است، این امکان را به نیروهای آمریکایی می‌دهد که با پرتاب آن‌ها و حرکت بومرنگی آنها، عکس‌هایی آنی از اطراف دریافت کنند.





طرح مفهومی ربات پرنده سامارای




ربات بومرنگی سامارای





روبات بومرنگی سامارای


راشا تودی در نهایت به این نکته اشاره می‌کند که در این مسیر آمریکا تنها نبوده و فرانسه، هلند و اسرائیل نیز به دنبال دست‌یابی به چنین تجهیزاتی هستند.
==========================================
==========================================
                  هر کسی که از ترس شرش مورد احترام دیگران است .... از امت من نیست .
                        
                                                                                                               پیامبر اکرم (ص)

مهرداد نسیم از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب dolphine تشکر کرده اند:
A3eman, CAPTAIN PILOT


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان