
صنایع هوافضای ترکیه TAI در حال بحث و مذاکره بر روی هواپیمای بدون سرنشین آنکا ANKA با سازمان آماد دفاع ملی این کشور است که پیش از این طی سفارشی پیشنهاد تولید آنرا داده است . اولین پرواز این هواپیما در سال 2010 صورت گرفته است.


آقای مراد بایار معاون صنایع ملی ترکیه می گوید: آزمایشات به خوبی پیش می روند و هواپیما در حال آماده سازی جهت تولید است. وی افزود: ما در حال مذاکره با نیروی هوایی جهت سفارش 10 فروند هواپیمای بدون سرنشین آنکا هستیم که پس از امضای قرارداد ظرف 2 سال ساخته خواهند شد.
آزمون های اجرایی بومی طرح قرار است در ماه ژوئن سال جاری میلادی، در ماموریتی مشترک با هواپیماهای بدون سرنشین هرون صنایع هوافضای اسرائیل که از پایگاه هوایی بتمن به پرواز در می آیند، آغاز گردد.
هواپیمای بدون سرنشین آنکا با حداکثر وزن 1500 کیلوگرم (3300 پوند) ، حمل بار 250 کیلوگرم و مدامت پروازی 24 ساعت می تواند تا ارتفاع 9150 متری (30000 پایی) به پرواز در آید.

در ضمن، صنایع هوافضای ترکیه در حال ادامه فعالیتهای توسعه ای خود بر روی میز آزمایش ردیاب مدل Grumman S-2T است که قرار است بمنظور حمل محموله رادار پیشرفته ترکیبی نظارتی شرکت اسلسن، در چند ماه آینده به پرواز در آید. این محموله قابلیت نظارتی در کلیه شرایط آب و هوایی را فراهم می سازد.
صنایع موتورسازی ترکیه نیز در حال تلاش بمنظور افزایش قدرت خروجی موتور Thielert Centurion 2.0 است که اینکار با انجام پروازهای آزمایشی با استفاده از یک فروند هواپیمای سسنای 337 صورت می پذیرد. صنایع هوافضای ترکیه همچنین در حال فعالیت بر روی مدل آینده هواپیمای بدون سرنشین که با موتور توربوپراپ کار می کند، می باشد.
لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد