در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي بدون سرنشين به بحث بپردازيد
Major II

Major II



no avatar
پست ها

102

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 11 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 27 مرداد 1389 15:45

آرشيو سپاس: 922 مرتبه در 100 پست

توسعه پهپادهای نظارتی مهاری توسط شرکتهای اسرائیلی

توسط HGhana » يکشنبه 24 اردیبهشت 1391 15:55



سازندگان اسرائیلی پس از تثبیت خود بعنوان راهبران توسعه وسایل حمل و نقل هوایی بدون سرنشین، اکنون در حال گسترش فعالیتهای خود به یک حوزه جدید نظارتی (سکوهای معلق مهاری) هستند.


این سکوها وسایلی سبک وزن و با قابلیت بکار گیری آسان هستند که بمنظور تامین نظارت مداوم بر روی زمین و یا در دریا مورد استفاده قرار می گیرند. اطلاعات ارسالی از این سکوها یا به طور مستقیم به نزدیکترین ایستگاه زمینی مخابره و یا از طریق یک شبکه مجتمع ارتباطی به فاصله ای دورتر فرستاده می شوند.
اخیرا یک شرکت جدید با نام اسکای ساپپینس (خرد آسمانی) وسیله ای جدید را رونمایی کرده است که از یک دکل معلق مجهز به چهار پیشرانه و یک فن مرکزی جهت بالاروی و تثبیت سازی تشکیل شده است. دکل معلق بدون نیاز به سامانه های بازیابی اضافی به زمین نشسته و براحتی در درون یک محفظه کوچک که قابلیت نصب سریع بر روی  یک وسیله نقلیه را دارد، قرار می گیرد.
با فشار یک دکمه محفظه باز می شود و دکل معلق در عرض 50 ثانیه 50 متر (164 فوت) به بالا می رود. یکی از افسران ارشد بازنشسته نیروی هوایی اسرائیلی با همراهی گروهی از مهندسین، شرکت اسکای ساپینس را تشیکل داده اند. این شرکت با شرکت دیگر اسرائیلی با نام کنتروپ همکاری دارد که مسئولیت ساخت حسگرهای ماموریتی منصوبه بر روی دکل معلق را بر عهده دارد. این دکل معلق که 10 کیلوگرم (22 پوند) وزن دارد می تواند یک محموله 9 کیلوگرمی را حمل کند.
دکل معلق اساسا بمنظور مراقبتهای نظامی، مشاهده و دستیابی به هدف و همچنین استقرار وسایل ارتباطی و اطلاعاتی و دیگر دستگاههای الکترونیکی طراحی گردیده است. اما از آن بعنوان وسیله ای مقرون به صرفه جهت نظارت مرزی، امنیت شهری، کنترل جمعیت و مصارف غیر نظامی دیگر نیز یاد شده است.
سکو از یک فن کانالی هم محور ضد چرخشی بمنظور بالاروی و چهار پیشرانه جهت نگهداشت، حرکت و تثبیت ایستگاه برخوردار است. کابل مهاری نیز انرژی مورد نیاز سکو و ارتباط داده ای باند گسترده را فراهم می کند. محموله سکو شامل حسگرهای الکترونوری، تعیین کننده های لیزری، رادار یا حسگرهای اطلاعاتی است. اطلاعات به کاربران راه دور مخابره و یا از طریق کابل مهاری به ایستگاه زمینی ارسال می گردد.
دکل معلق، انرژی مورد نیاز خود را از وسیله حمل و نقلی که از روی آن باز می گردد، دریافت می کند. این وسیله حمل و نقل طوری طراحی گردیده است که حتی کارکنانی که با چنین وسایل پروازی بدون سرنشینی آگاهی ندارند، به راحتی با آن کار کنند.
مطلب ادامه دارد.


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب HGhana تشکر کرده اند:
Mahdi1944, panda64, Present, A3eman, reza4087, g.skill, nima-rad, Java, CAPTAIN PILOT, Ghost Rider

Major II

Major II



no avatar
پست ها

102

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 11 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 27 مرداد 1389 15:45

آرشيو سپاس: 922 مرتبه در 100 پست

توسعه پهپادهای نظارتی مهاری توسط شرکتهای اسرائیلی - قسمت دوم

توسط HGhana » سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 17:23

شرکت Sky Sapience (خرد آسمانی) به منظور پاسخگویی به نیازمندی وزارت دفاع اسرائیل به سکوهای شناور مهاری سبک وزن Lightweight Tethered Hovering Platform ، به توسعه طرح Hover Mast (دکل شناور) پرداخته است.


این سامانه یکی از چند راه کاریست که بوسیله هئیت مدیره وزارت پژوهش و توسعه اسرائیل مورد ارزیابی قرار گفته و بعنوان مهمترین توسعه دهنده فن آوری انتخاب گردیده است. اسکای ساپینس با مشارکت وزارت پژوهش و توسعه، این سکو را طراحی و آزمایشات اولیه پروازی آنرا هدایت نموده است.

اسکای ساپینس همچنین با شرکت سامانه های زمینی بدون سرنشین موسوم به جی نوییس مشارکت راهبردی دارد. محصول این شرکت با نام گواردیوم ال اس که یک وسیله خودکار حمل و نقل زمینی چند منظوره است بمنظور بهره برداری در طرح هاور مست انتخاب شده است. از دیگر برنامه های اسکای ساپینس می توان به مشارکت در برنامه خودروی شناسایی سبک موسوم به Zibar ساخت صنابع آی دی او اسرائیل ، اشاره کرد.
یکی از مسئولین اسرائیلی می گوید: در مقایسه با دکل های تلسکوپی (دوربینی) منصوبه بر روی خودروهای مراقبتی (جاسوسی) ، هاور مست بطور مطلوبی از قابلیتهای پاسخگویی سریعتر، وزن سبک تر و عملکرد بهتر در حال حرکت برخوردار است. علاوه بر این، سکو نیاز به کار در سطوح افقی را کاهش داده و از حساسیت کمتری نسبت به تند بادها برخوردار است. هاور مست به راحتی در درون محفظه ای فشرده با قطر 72 سانتیمتر (28.3 اینچ) جمع می گردد و بر روی کف یا سقف وسایل نقلیه با سرنشین یا بدون سرنشین و یا شناورهای کوچک آبی حمل می گردد.

توسعه هاور مست بموازات طرح دیگری از اینگونه پهپادها موسوم به سکوی الکتریکی مراقبتی مهاری Electric Tethered Observation Platform یا ای تی او پی که توسط صنایع هوافضای اسرائیل در حال ساخت است ، انجام می گیرد. ای تی او پی کمی بزرگتر از هاور مست است و می تواند محموله ای به وزن 20 کیلوگرم را حمل نماید.

ای تی او پی نیز بدون نیاز به سامانه های بازیابی خاص برخاست، پرواز شناور و فرود را انجام می هد. این وسیله پروازی می تواند از روی یک وسیله نقلیه متحرک یا ثابت و یا از ایستگاه زمینی به پرواز در آید. ای تی او پی، اولین سکوی شناور است که توسط صنایع هوافضای اسرائیل بمنظور کاربردهای نظامی و غیر نظامی در حال گسترش است.

این وسیله دارای چهار روتور کانالی است و از پیکره بندی ای با فضای کافی جهت حمل محموله در مرکز ثقل خود برخوردار است. این محموله ها می توانند مینی پاپ یا میکرو پاپ (محموله های پایدار الکترو نوری) و یا رادارهای مراقبتی زمینی سبک وزن باشند. انرژی مورد نیاز پیشرانه ها، حسگرها، کنترل های پروازی و سامانه های ارتباطی توسط ایستگاه زمینی و از طریق کابل مهاری که 100 متر طول دارد، تامین می شود. زمان پرواز شناور سکو با توجه به ذخائر انرژی ایستگاه زمینی، محدود می گردد.

شرکتهایی در خارج از اسرائیل نیز بر روی طرحهای مشابه، مشغول کار هستند. یکی از آنها شرکت فرانسوی فن آوری های Bertin است که هواپیمای بدون سرنشین عمود برخاست موسوم به Hover Eye (چشم شناور) را عرضه نموده است. این هواپیما دارای دو پیکره بندی سبک و سنگین است.

هواپیمای مدل سبک دارای نیم متر قطر و 70 سانتیمتر ارتفاع است و می تواند محموله ای به وزن 300 گرم را در یک ماموریت ده دقیقه ای در محدوه ای هزار متری (500 متر آنطرف تر از خط دید) با سرعتی معادل 20 کیلومتر (12.4 مایل در ساعت) حمل نماید.

هواپیمای مدل سنگین 10 کیلوگرم وزن، 70 سانتیمتر قطر و 110 سانتیمتر ارتفاع دارد و می تواند یک کیلوگرم محموله را بمدت 20 دقیقه در محدوه ای 5 کیلومتری (1 کیلومتر آنطرف تر از خط دید) حمل نماید. هر دو وسیله از موتور الکتریکی استفاده می کنند.

هاور آی یا چشم شناور از حالتهای پروازی خودکار، نیمه خودکار، خلبان خودکار، پرواز شناور خودکار و اجتناب از برخورد به موانع برخوردار است. این سامانه به حسگرهای تصویری شب و روز، محموله های ماموریتی خاص مانند محموله های بویاب بیو شیمیایی، خودروی ارتباطی و حسگرهای بهینه شده آشکار ساز مواد قابل انفجار مجهز است.

پایان


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان