وزارت دفاع عربستان: تولید داخلی بال های جنگنده اف 15

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1633
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8082 بار
سپاس‌های دریافتی: 3724 بار

Re: وزارت دفاع عربستان: تولید داخلی بال های جنگنده اف 15

پست توسط KH.I.A.2500 » دو شنبه 22 خرداد 1391, 2:06 am

سلام بر دوستان گرامی ؛

همانطور که خودتان هم فهمیدید، نوعی انتقال فناوری صورت گرفته که با نظارت مستشاران امریکایی همراه خواهد بود .


مقاله زیر را در رابطه با فناوری و انتقال فناوری بخوانید . برای درک بهتر این اتفاق میتونه کمک کنه :

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 801
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 آبان 1385, 8:26 pm
محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
سپاس‌های ارسالی: 2750 بار
سپاس‌های دریافتی: 7451 بار
تماس:

Re: وزارت دفاع عربستان: تولید داخلی بال های جنگنده اف 15

پست توسط DJ Dani » دو شنبه 22 خرداد 1391, 4:25 am

[/quote]
همین شوروی که سیم خاردار رو به ما نمی داد در دورانم جنگ چندین بار کمک های سوختی به ایران کرد و با ترابری های ایلیوشین 76 سوخت جنگنده های مارو چند باری تامین کرد[/quote]

شوروی JP4 جنگنده های مارو تامین کرده؟!
این کشور فرمول سوخت مناسب میگ 29 رو به ایران ارائه نکرد ، خوبه وضعیت موتور RD-33 جنگنده رو می بینید که چه دودی میکنه و موقع تغییر تراتل چه دود سیاهی از موتور خارج میشه.
دوست عزیز سوخت تمامی جنگنده ها چه حالا و چه سابق در ایران تهیه می شود ، من اصراری به وضعیت پشتیبانی روس ها ندارم چون آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.
اما در مورد سوخت هواپیما یک واحد درسی را گذراندم و خوب می دانم که چه ویژگی هایی دارد.
خوش باشید.
تصویر

Mega Poster
Mega Poster
نمایه کاربر
پست: 827
تاریخ عضویت: پنج شنبه 29 اردیبهشت 1390, 12:54 am
محل اقامت: جبهه ی جنگ
سپاس‌های ارسالی: 3906 بار
سپاس‌های دریافتی: 2334 بار

Re: وزارت دفاع عربستان: تولید داخلی بال های جنگنده اف 15

پست توسط mojtabba » دو شنبه 22 خرداد 1391, 10:19 am

DJ Dani نوشته شده:

همین شوروی که سیم خاردار رو به ما نمی داد در دورانم جنگ چندین بار کمک های سوختی به ایران کرد و با ترابری های ایلیوشین 76 سوخت جنگنده های مارو چند باری تامین کرد[/quote]

شوروی JP4 جنگنده های مارو تامین کرده؟!
این کشور فرمول سوخت مناسب میگ 29 رو به ایران ارائه نکرد ، خوبه وضعیت موتور RD-33 جنگنده رو می بینید که چه دودی میکنه و موقع تغییر تراتل چه دود سیاهی از موتور خارج میشه.
دوست عزیز سوخت تمامی جنگنده ها چه حالا و چه سابق در ایران تهیه می شود ، من اصراری به وضعیت پشتیبانی روس ها ندارم چون آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.
اما در مورد سوخت هواپیما یک واحد درسی را گذراندم و خوب می دانم که چه ویژگی هایی دارد.
خوش باشید.
تصویر[/quote]
مطلب بالایی بنده در مورد سوخت رسانی شوروی به ایران در خاطرات یکی از خلبان های نیرو ی هوایی در ماه نامه ی صنایع هوایی بود و فکر کنم ایشون در اون موقع در مقام های بالابلندی در پایگاه هوایی نوژه خدمت میکردند و مطلب رو از ماهنامه ی صنایع هوایی براتون نقل کردن
در مورد موتور های میگ 29
این موتور ها دارای دودزایی ذاتی هستند و ربطی به سوخت جنگنده نداره چراکه میگ های روسی هم این مشکل رو دارند و به احتمال زیاد این مشکل به خاطر رانش بالای موتور است
البته جناب کاپیتان پیلوت عزیز اگه گذرشون بیفته بهتر توضیح میدند تا کل مفهوم رو درک کنیم تصویر
البته این متن رو با لحنی ارام نوشتم
در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم

امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س

ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”