در اين بخش مي‌توانيد در موارد متفرقه در مورد جنگ افزار به بحث بپردازيد
Rookie Poster

Rookie Poster



نماد کاربر
پست ها

46

تشکر کرده: 19 مرتبه
تشکر شده: 15 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 18 مرداد 1388 13:53

آرشيو سپاس: 87 مرتبه در 30 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط alireza.z » شنبه 17 تیر 1391 14:19

خیلی اطلاعات کامل و مفیدی بود. دست hany عزیز به خاطر ارائه این اطلاعات درد نکنه. ممنون به خاطر زحمتی که کشیدی و وقتی که گذاشتی.امیدوارم همیشه موفق باشی.

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب alireza.z تشکر کرده اند:
hany, رونین, A3eman, aryo barzan, mkf22

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

1921

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 32 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 29 خرداد 1389 16:45

آرشيو سپاس: 13151 مرتبه در 1830 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط رونین » شنبه 17 تیر 1391 19:14


دوست گرامی و ارجمند، کابر محترم و فرهیخته جناب hany عزیز


از خواندن مطالب زیبای شما بسیار لذت بردم و از شما تشکر میکنم برای ترویج علم و دانش و وقتی که در این را صرف میکنید، امیدوارم که درجات علمی را با موفقیت کسب کرده و طی نمایید. برای شما و خانواده محترمتان ارزوی سلامتی و تندرستی دارم.

ای کاش در سایت شاهد ارسال پست های علمی بیشتری بودم تا شاهد بحث های بیهوده و .......

مردم دو دسته اند علم آموز و عالم و در غير آن چيزي نيست .
نزديک ترين مردم به پيامبران داناترين آنان است .
جوياي علم ميان جاهل مانند زنده ميان مرده .


سید میثم ک

دانشجوی دکترای تخصصی فیزیولوژی گیاهان زراعی

عضو افتخاری مرکز تحقیقات کشاورزی

جوانترین محقق در بین لیست  100 فیزیولوژیست برتر دنیا

ذکر عنوان برای نشان دادن ادب و احترام فراوان بنده هست خدمت شما دوست و  کاربر محترم

مائیم که از پادشهان باج گرفتیم
          زان پس که از ایشان کمروتاج گرفتیم
                          اموال وخزائنشان تاراج گرفتیم
                                                   مائیم که از دریا امواج گرفتیم

                                                                             شاهنشاه بزرگ ایران نادرشاه افشار

                              
زیبنده
یک رونین زیبا مردن است، آن رونینی که هر دم آماده مرگ نباشد، ناگزیر مرگی ناشایست برایش پیش می آید
.

alireza.z از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب رونین تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, aryo barzan, A3eman, MISSILE, Shahbaz, nima-rad, hany, m-249, 7421

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

335

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 68 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 تیر 1385 01:55

محل سکونت

iran

آرشيو سپاس: 1026 مرتبه در 150 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط hany » يکشنبه 18 تیر 1391 06:45

از محبت شما دوستان عزیز تشکر میکنم.و خوشحالم از اینه این مطالب مورد توجه شما  دوستان قرار گرفته........و باز هم تشکر میکنم ......................موفق باشید
گر به خود آیی به خدا رسی

2 کاربر از این پست سپاسگزاري کرده اند

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hany تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, A3eman, nima-rad, aryo barzan

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

335

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 68 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 تیر 1385 01:55

محل سکونت

iran

آرشيو سپاس: 1026 مرتبه در 150 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط hany » شنبه 24 تیر 1391 09:29

Graf Zeppelin ناو هواپیمابر آلمان نازی
---------------------------------------------
نیروی دریایی ارتش آلمان نازی در طول سالهای جنگ جهانی دوم، صاحب تنها یک ناو هواپیمابر بود که بسیار دیر تکمیل شد و این کار در زمانی انجام می گرفت که دیگر کار از کار گذشته بود. در ابتدای جنگ جهانی دوم استراتژی نیروی دریایی ارتش آلمان نازی مبتنی بر استفاده از زیردریایی ها و رزم ناوهای سنگین بود. در سال 1935 میلادی، آدولف هیتلر، فرمانروای آلمان نازی نسبت به ساخت ناوهای هواپیمابر برای نیروی دریایی کشورش علاقه مند شد و بنابر اسرار فاش شده، پروژه گراف زپلین مطرح گردید. بر اساس این طرح جاه طلبانه ای که آدمیرال اریک آن را مطرح نمود، قرار بر این بود شرکت کشتی سازی deutsche werke نهایتاً تا سال 1945 میلادی، چهار عدد ناوهواپیمابر گراف زپلین برای نیروی دریایی ارتش آلمان نازی بسازد که نهایتاً پروژه به دو نمونه کاهش یافت که نمونه دوم نیز هیچگاه از حد اسم فراتر نرفت.



اولین قرار داد ساخت ناو هواپیمابر در تاریخ 16 نوامبر 1935 میلادی بسته شد و بدنه ناو هواپیمابر گراف زپلین در تاریخ 28 دسامبر سال بعد یعنی 1936 میلادی به آب انداخته شد. یکی از مهمترین مشکلات در آن موقع، نبود تجربه ی کافی در زمینه ی تولید اینگونه ناوها در شرکتهای مرتبط آلمانی بود که نیروی دریایی ارتش آلمان نازی را با مشکلات فنی و تکنیکی زیادی مواجه کرد؛ از آن جمله می توان به مشکل تهیه سیستم پیشران برای گراف زپلین اشاره کرد. به همین منظور، طراحان ناو آلمانی تبار، مطالعه ی گسترده ای را بر روی طرح ناوهای هواپیمابر ژاپنی آغاز نمودند ولی در حقیقت طرحی که در طی مطالعات خود در نظر داشتند، بیشتر به یک رزمناو سنگین مجهز به توپ های سنگین 203 میلیمتری دریایی شبیه بود تا ناو هواپیمابر (البته این موضوع تا حد زیادی اجباری بود! چون ناوهای هواپیمابر آمریکایی و یا ژاپنی توسط رزمناوهای دیگر اسکورت رزمی می شدند اما گراف زپلین می بایست بیشتر به خود متکی باشد تا اسکورت رزمی و جنگی). در سال 1941 میلادی نیروی دریایی رویال بریتانیا (ارتش سلطنتی انگلستان) با استفاده از ناوهواپیمابر، حملات سنگینی را علیه نیروی دریایی ایتالیا تدارک دید؛ با وقوع این حملات، ضرورت حضور ناوهای هواپیمابر در نیروهای متحدین اهمیتی اساسی یافت. در ماه می، سال1941 میلادی، در اواسط جنگ جهانی دوم، آدمیرال در گزارشی رسمی به هیتلر، از تکمیل 85 درصدی پروژه ی ساخت و تکمیل نهایی آن تا سال بعد یعنی 1942 میلادی خبر داد؛ البته آدمیرال این موضوع را نیز اضافه کرد که یک سال نیز برای تست و آموزش خدمه مورد نیاز است؛ این درحالی بود که در واقع ناو هواپیمابر تا سال 1940 میلادی می توانست تحویل داده شود، ولی به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز و همچنین بدقولی گورینگ( فرمانده ی وقت نیروی هوایی ارتش آلمان نازی) هنوز هیچ هواپیمایی برای ناو هواپیمابر طراحی و ساخته نشده بود. با وجود علاقه ی شخص هیتلر به پروژه و قول مساعد مجدد گورینگ و حتی سفارش اولین سری هواپیماهای ناو نشین تا پایان 1944 هنوز هیچ هواپیمای ناو نشینی آماده تحویل نبود. به درخواست آدمیرال، سه مدل هواپیما به عنوان ناوگان هوایی ناو هواپیمابر در دست تکمیل یا تغییرات نهایی قرار داشت، مدل ناونشین هواپیمای هجومی اشتوکا موسوم به junkers ju 87c/b مجهز به اژدرهای ضد کشتی و جنگنده دفاع هوایی مستراشمیت bf-109T و بعدها پروژه me155 v2 نیز اضافه شد. مدل ناونشین اشتوکا با بال های جمع شونده بود، در واقع قرار بود که اشتوکا جنگنده ی اصلی مورد استفاده ی ناو هواپیمابر باشد؛ به همین منظور از سال 1938 میلادی کار بر روی نمونه ی اختصاصی ناونشین اشتوکا در دست اجرا قرار داشت که یکی ار مهمترین تفاوت های مدل ناونشین اشتوکا نسبت به مدل های زمین پایه امکان جمع بال ها به طرفین برای کاهش حجم اشغالی جنگنده بر روی ناو هواپیمابر بود. برد مفید اشتوکا با باک پر به بیش از 1100 کیلومتر مربع بالغ می گردید. ارابه های فرود برای فرود بر روی ناو بهسازی شده بود، تا سال 1939 میلادی پیشرفت طراحی و تکمیل این مدل بسیار سریع بود و حتی 10 پیش نمونه اول این مدل نیز ساخته شد ولی در نهایت سفارش 115 فروندی برای اشتوکا به دلیل مشکلات بوجود آمده در طرح تکمیلی ناو هواپیمابر، لغو شد. جنگنده های bf-109T، در واقع مدل اختصاصی نیروی دریایی bf-109E به حساب می آمدند؛ که به عنوان جنگنده های دفاع هوایی ناو هواپیمابر بودند، اولین پرواز خود را که با موتورهای جدیدDB-601 مجهز کرده بودند، انجام دادند.



این جنگنده ها به قلاب گیرنده و گیره فلاخون مخصوص ناو هواپیمابر مجهز بودند، همچنین مساحت بال ها نیز افزایش یافت و امکان جمع کردن انها در صورت لزوم نیز در نظر گرفته شده بود، در کل 70 پیش نمونه ی bf-109t-1 سفارش داده شد، اما پس از ساخت 7 فروند اولیه، پروژه ناو لغو گردید و 63 فروند جنگنده باقی مانده، پس از تکمیل به عنوان تنها یگان bf-109T به خطوط مقدم جبهه در نروژ فرستاده شدند. جنگنده های دوباله fi-167 نیز تنها جنگنده هایی بودند که اختصاصاً برای گراف زپلین به عنوان بمب افکن حمل کننده ی اژدر طراحی و تکمیل گردیدند اما با توقف پروژه ناو در سال 1940 میلادی، این پروژه نیز سرعت تکمیل خود را از دست داد، با این وجود 10 فروند اولیه تولید شد و به عنوان جنگنده های شناسایی به هلند فرستاده شدند؛ بعدها این جنگنده ها به کشور مادری خود بازگشتند تا تست های کلی دیگری روی آنها انجام پذیرد، ولی در نهایت طرح آنها به فراموشی سپرده شد؛ باید اضافه کرد fi_167 جنگنده ای بسیار پایدار با مانور پذیری بسیار عالی بود، این هواپیما در واقع به راحتی با یک بال پرواز می نمود اما برای فرود بر روی آب و تعادل بهتر از دو بال بهره می برد. ناو هواپیمابر کلاس گراف زپلین در کل توان نگهداری ناوگانی به استعداد 10 فروند مستراشمیت bf-109 و 20 فروند اشتوکا و نهایتا 20 فروند بمب افکن fi-167 و هشت فروند ju-87 و هشت تا ده فروند مستراشمیت bf-109 را در هانگر (محفظه های داخلی) خود جای دهد و از لحاظ ذخیره تسلیحات جنگنده ها نیز انبار جنگ افزار ناو بین 66 تا 87 فروند اژدر و تا 70 عدد مین دریایی را در خود جای میداد؛ در سال 1943 میلادی هنگامی که ناکارآمدی نیروی دریایی ارتش آلمان نازی دیگر کاملا مشهود بود، هیتلر علاقه خود را نسبت به نیروی دریایی از دست داد و این مساوی با پایان آرزوهای آدمیرال بود؛ در واقع باید گفت این آغاز و پایان دوران آدمیرال، فرمانده مشهور ناوگان زیر دریایی های نیروی دریایی ارتش آلمان نازی در شرایطی که گراف زپلین 95% تکمیل شده و تمامی مراحل ساخت پروژه ی آن در حال تکمیل شدن بود، می باشد. در نهایت تمام تسلیحات ناو جدا شد و به نروژ فرستاده شد تا در دفاع زمینی شرکت نماید و از عرشه و انبار کشتی برای ذخیره سازی تجهیزات نیروی دریایی ارتش آلمان نازی استفاده گشت.




منبع:kava.ir
گر به خود آیی به خدا رسی

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hany تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, aryo barzan, HASAN BARATY, A3eman, Reza6662, 7421, shola, FREE MAN, moeen s m, Mohammad 1985, SEAFARER, nima-rad, Mahdi1944, kayvan6079, Shahbaz

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

335

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 68 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 تیر 1385 01:55

محل سکونت

iran

آرشيو سپاس: 1026 مرتبه در 150 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط hany » شنبه 24 تیر 1391 15:59

اولین سلاح ضد هوایی دوش پرتاب
--------------------------------------------------------
یکی از بزرگترین مشکلات نیروهای زمینی و پیاده نظام در جنگ جهانی دوم  حملات هوایی هواپیماهای شیرجه  رونده بود که موجب تلفات زیاد نیروها میشد.
یکی از طرح های ورماخت برای حل این مسئله استفاده از یک سلاح  ضد اهداف هوایی بود که به راحتی توسط سرباز قابل حمل می بود.و میتوانست هواپیماها را در ارتفاع پایین مورد اصابت قرار دهد
طراحی و ساخت این  سلاح توسط صنایع HASAG (هوگو اشنایدر AG)   لایبزیک در سال 1944 انجام شد .   این سلاح در دو نمونه مختلف ساخته شد .
نمونه اول Fliegerfaust : نمونه اول شامل چهار لوله کالیبر 20 میلیمتر بود که در هر لوله یک راکت 20 میلیمتری با وزن 900گرم  و حاوی 19 گرم مواد منفجری قرار داشت.
نمونه دوم Fliegerfaust B :در نمونه دوم طول لوله های ان افزایش یافته  و به 1.5 متر میرسد و همچنین تعداد لوله های ان به 5 تا 9 عدد افزایش پیدا کرده.که وزنی حدود 6.5 کیلو پیدا میکند.
در هنگام شلیک  به ترتیب تک تک راکتها با فاصله زمانی 0.1 ثانیه از یکدیگر فعال شده و به سمت هدف شلیک میشود
برای ثبات راکتها در زمانی که  مسیر را طی میکنند هر راکت دارای 4 پره  بود که پس از شلیک باز میشدند و باعث چرخش دورانی راکت ها میشد


Fliegerfaust دارای برد 500 متر بود  که  راکتهای ان تا محدوده  کوچکی  پراکنده  میشدند و میتوانستند هواپیما را در فاصله نزدیک به راحتی مورد اصابت  قرار دهند
در سال 1945 ورماخت سفارش  ساخت  10000 عدد قبضه لانچر و  4 میلیون  عدد راکت را  داد . ولی با نزدیک شدن تاریخ پایان جنگ و شکست المان  تنها  80 قبضه از این سلاح ساخته و فقط به واحد مستقر در   زاربروکن تحویل داده شد






ترجمه :hany
گر به خود آیی به خدا رسی

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hany تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, @lirez@, 7421, Mahdi1944, Reza6662, FREE MAN, Shahbaz, nima-rad, m-249, فیلدمارشال رومل, kayvan6079, shola, SEAFARER, aryo barzan, Mehrab373, alireza.z, moeen s m, HASAN BARATY

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

335

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 68 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 تیر 1385 01:55

محل سکونت

iran

آرشيو سپاس: 1026 مرتبه در 150 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط hany » دوشنبه 26 تیر 1391 13:28

نخستین موشک سطح به هوای هدایت شونده  Henschel HS 117 Schmetterling
------------------------------------------------------------------------------
Henschel HS 117 Schmetterling  (پروانه ) یک موشک هدایت شونده سطح به هوا  است که توسط المان نازی ساخته شده .این موشک توسط اپراتور هدایت میشد.اپراتور بوسیله دید دوربین تلسکوپی و یک دسته ی جوی استیک موشک را کنترل میکرد


Henschel HS 117 Schmetterling در موزه جنگ بریتانیا


تاریخچه
---------
در سال 1941پروفسور هربرت واگنر (مسئول  سابق پروژه موشک ضد کشتی  HS Henschel 293 ) طرح یک موشک ضد هوایی هدایت شونده به نام  Schmetterling را به  RLM ( وزارت هوایی رایش )، ارائه کرد ولی به دلیل ناقص بودن اطلاعات طرح و کاستی های ان  رد شد .
با این حال در سال 1943 بعد از بمباران شدید شهرهای المان توسط  بمب افکن های متفقین .   RLM ( وزارت هوایی رایش ) به فکر استفاده از موشک ضد هوایی افتاد و قراردادی با شرکت Henschel برای ساخت موشک    بست .  

شرکت Henschel کار بر روی پروژه Schmetterling را از ماه  دسامبر سال 1944 شروع کرد و تا  ماه دسامبر 1945 از 59 شلیک ازمایشی که بر روی نمونه اولیه Schmetterling انجام شد 34 بار ان با شکست مواجه شد تا اینکه در ژانویه سال 1945 موفق به ساخت مدل کامل شده ی HS 117  شد که تمام ازمایشات ان با موفقیت همراه بود .

بعد از موفقیت مدل HS 117 .این موشک اماده ی تولید انبوه شده بود .اما در 6 فوریه 1945 هانس کاملر فرمانده  SS  دستور  توقف تولید HS 117  را صادر کرد .

نمونه ی موشک  هوا به هوای HS 117  نیز با نام HS 117H  تولید شد که قابلیت نصب و شلیک از هواپیماهای  Dornier  217 ، Junkers  188 ، و  Junkers 388  را داشت



سایت پرتاب موشک



نوع اولیه: موشک سطح به هوا
شرکت سازنده: Henschel
پیشرانها:
راکت های تقویت کننده : بوستر  Schmidding 109-553  سوخت جامد،  17.1 کیلونیوتن (1750 kgf ) برای پیمودن مسافت  به مدت 4 ثانیه
موشک اصلی:  موتور BMW 109-558  سوخت مایع  3.7 کیلونیوتن (375 kgf) برای  پیمودن مسافت به مدت  24 ثانیه،--و 588 N (60 kgf)برای پیمودن مسافت به مدت33ثانیه

نوع سوخت: SV-Stoff ( اسید نیتریک )، Tonka (سوخت خاص ساخت المان)
طول: 4.2 متر (فوت 9 13 )
قطر: 350 میلیمتر
دهانه بال: 2 متر
وزن پرتاب: 420 کیلوگرم (احتمالا به استثنای بوستر، که در مجموع از 170 کیلوگرم وزن)
کلاهک: 25  کیلوگرم انفجاری
برد: 32 کیلومتر (20 مایل)
ارتفاع: 10.7 کیلومتر
سیستم هدایت: ​​MCLOS ، راهنمایی تصویری، کنترل های رادیویی



ترجمه :hany
استفاده از این مطالب تنها با استفاده از نام سنترال کلوپز مجاز است
گر به خود آیی به خدا رسی

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hany تشکر کرده اند:
MISSILE, HASAN BARATY, Reza6662, SEAFARER, 7421, nima-rad, moeen s m, FREE MAN, kayvan6079, Mehrab373, Present, aryo barzan, zzvf, CAPTAIN PILOT, Mahdi1944, Shahbaz, m-249, ali66_6698, @lirez@, shola

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

335

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 68 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 تیر 1385 01:55

محل سکونت

iran

آرشيو سپاس: 1026 مرتبه در 150 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط hany » چهارشنبه 28 تیر 1391 12:50

Heinkel He-162 "Volksjaeger  جت جنگنده تک نفره با طراحی اینده
-------------------------------------------------------------------------------
امروزه کاملا طبیعی است که برای مطالعات اولیه و فاز های بیشمار برای تولید یک هواپیما جدید بیشتر از ده سال به طول بیانجامد. اما در طی جنگ جهانی از زمان اراده ایده یک جت جنگنده تا پرواز اولین پیش نمونه  حدود 90 روز به طول انجامید. در پائیز 1944، آلمان هیتلری از تمام جوانب ( غرب، جنوب و شرق ) تحت فشار بود و نیاز به انجام عمل فوق العاده ای احساس می شد. این نیاز در 8 سپتامبر به کارخانه های سازنده هواپیما اعلام شد و مسراشمیت و فوکه ولف دست به کار شدند. سیاست عدم تعمیر و نگهداری و جایگزینی هواپیما های صدمه دیده با هواپیما های جدید در این زمینه مطرح بود و برای اعتراض ها گوش شنوای وجود نداشت. در 15 سپتامبر دو طرح P.211 از بلوم و فوس و Heinkel P.1073  مطرح گردید. P.211 چیزی بین F-86 و میگ 15 بود اما با مقیاسی کوچکتر. در 30 سپتامبر بودجه تصویب و تولید اولیه 1000 فروند در ماه در نظر گرفته شد. پروژه نام Salamander  را گرفت. هاینکل نام He 162  را برای طرح خود برگزید. برنامه سالاماندر در کارخانه Schwecht در وین متمرکز گردید و سفارش تولید 10 پیش نمونه  از V1 تا V10   را دریافت کرد. تولید این جت جنگنده توسط گروه بزرگی از کارخانه ها برنامه ریزی گردید: تولید 1000 فروند در ماه در هاینکل شمال در روشتوک، یونکرس در برنبورگ ( 1000 فروند در ماه ) و گروه عظیم Mittelwork در هارتز ( 2000 فروند در ماه ). بخش های مختلف آن در 140 کارخانه اصلی و صدها کارخانه کوچک تر تولید می شد. در حالیکه موتور توربوجت BMW 003  در کارخانه  BMW به تعداد 6000 عدد در ماه برنامه ریزی شده بود. پرواز اولین پیش نمونه برای آخر دسامبر 1944، تکمیل شدن اولین 1000 فروند جنگنده تا انتهای ماه آوریل و در می 1945 رساندن تولید به 2000 فروند در ماه  برنامه ریزی شده بود.اولین پیش نمونه اولین پرواز خود را در 6 دسامبر 1944 انجام داد. هواپیما به سرعت 840 کیلومتر در ساعت در ارتفاع 6000 متری رسید و پس از 20 دقیقه پرواز،  فرود نرمالی داشت. در 22 دسامبر دومین پیش نمونه تکمیل شد. تا فوریه 1945، 100 فروند هواپیما تکمیل گردید. تا اوایل سال 1945 برنامه عظیم تولیدHe 162  به جلو می رفت اما هنوز به موازات آن برنامه ای برای تربیت خلبان و به آن بزرگی وجود نداشت. در سال 1944 لوفت وافه صدمه شدیدی دیده بود و خلبانان زبده و با تجربه کمی یافت می شد. تعدادی از خلبانان Fw 190  ها برای پرواز با این هواپیما در نظر گرفته شدند. اما این روز های رایش سوم با دو مشکل دیگر، آشفتگی و کمبود سوخت همراه بود. با دستور هیتلر پروژه به حرکت خود ادامه داد. جوانان گروه های هیتلری بدون توجه به قابلیت های شان و فقط با طی دوره آموزشی کوتاه در گلایدرها برای He 162  ها در نظر گرفته می شدند. در مجموع 116 فروند He 162  ساخته شد و بیشتر از 800 فروند در مراحل گوناگون ساخت در کارخانه ها بودند که مورد حمله متفقین قرار گرفته و تولید آنها تعطیل گردید.


مشخصات :


1-      تیپ: جت جنگنده تک نفره

2-      دارای یک موتور توربوجت BMW 003A-1 با قدرت پیش رانش 800 کیلوگرم

3-      حداکثر سرعت 840 کیلومتر در ساعت  در ارتفاع 6000 متری

4-      سقف پرواز: 12040 متر

5-      برد: 660 کیلومتر

6-      وزن خالی: 1663 کیلوگرم

7-      حداکثر وزن هنگام برخاستن: 2695 کیلوگرم

8-      گستره بال: 7.20 متر

9-       طول هواپیما: 9.05 متر

10-  ارتفاع هواپیما: 2.55 تر

11-  مساحت بال: 11.20 متر مربع

12-  دارای دو مسلسل 20 میلیمتری







منبع:aerospacetalk.ir
گر به خود آیی به خدا رسی

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hany تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, MISSILE, Reza6662, kayvan6079, moeen s m, aryo barzan, Mahdi1944, ali66_6698

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

335

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 68 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 تیر 1385 01:55

محل سکونت

iran

آرشيو سپاس: 1026 مرتبه در 150 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط hany » چهارشنبه 28 تیر 1391 13:15

Heinkel He-280  جت رهگیر دو نفره
----------------------------------------
هنگامی که در پاییز 1939 کار بر روی He-178  متوقف  گردید، تلاش ها بر طراحی هواپیمای دو موتوره پیشرفته تری متمرکز گردید که به یک جفت موتور توربوجت مجهز باشد. هنگامی که بدنه اولین پیش نمونهHe 280  آماده شد هنوز موتور ها برای پرواز آماده نبودند. در 22 سپتامبر 1940 هواپیمای بدون موتور توسط He 111 در آسمان رها شد و اولین پرواز خود را انجام داد. یک جفت از موتورهای HeS 8 در مارس 1941 نصب شده و اولین پرواز در 2 آوریل انجام گردید. در مجموع هشت پیش نمونه تولید شد اما در نهایت مسراشمیت Me 262 برای تولید انتخاب گردید و He 280 فقط برای اهداف تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفت.


مشخصات :

1-       تیپ: هواپیمای رهگیر 2 نفره

2-      دارای دو موتور Junkers Jumo 004A توربوجت هر یک با قدرت کشش 8و24 کیلونیوتون

3-      حداکثر سرعت 817 کیلومتر در ساعت

4-      سقف پرواز: 11400 متر

5-      برد: 615 کیلومتر

6-      وزن هنگام پرواز 5205 کیلوگرم

7-      گستره بال: 12 متر

8-      طول هواپیما: 10.20 متر

9-      ارتفاع هواپیما: 3.20 متر

10-  مساحت بال: 21.50 متر مربع

11-  دارای سه مسلسل 20 میلیمتری






منبع:aerospacetalk.ir
گر به خود آیی به خدا رسی

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hany تشکر کرده اند:
Erratic, aryo barzan, CAPTAIN PILOT, Mahdi1944, nima-rad, Reza6662, @lirez@, kayvan6079, Shahbaz, moeen s m

Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

1342

تشکر کرده: 90 مرتبه
تشکر شده: 240 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 29 تیر 1390 11:56

محل سکونت

Iran

آرشيو سپاس: 8995 مرتبه در 1135 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط A3eman » شنبه 14 مرداد 1391 09:19

در جنگ جهانی دوم نیروی هوایی نازی‌ها یکی از نیروهای جنگی و مهندسی دنیا بود که با نوآوری های خود دنیای جنگ را متحول کرد. راکت ها، موتورهای جت و حتی موشک های کروز از تولیدات آنها بود

در بین تولیدات این نیروی جنگی طرحی از یک هواپیمای غیر متعارف وجود داشت که ظاهر نامتقارن آن با تمامی هواپیماهایی که تا آن روز تولید شده بود فرق می کرد. این هواپیمای عجیب که "بی وی 141" نام داشت بر خلاف سایر هواپیماها از یک تکه بدنه میانی تشکیل نشده بود و کابین خلبان آن از کابین خدمه هواپیما جدا بود.

[ایده تفکیک این دو بخش از آنجا آمد که محل قرارگیری موتور بزرگ هواپیما و بالها یکی از موانع اصلی هواپیما در عملیات های نظامی بود و دید کمی که به واسطه آنها ایجاد می شد قدرت آتشباری هواپیما را پایین می آورد

[با این که از این هواپیما بیش از 30 نمونه آزمایش ساخته شد اما هیچ گاه به علت در دسترس نبودن موتور مناسب برای آن به تولید انبوه نرسید و در آسمانهای جنگ ظاهر نشد، البته برخی علت ناکامی این هواپیما را ژنرالهای مغرور ارتش آلمان می دانند که ظاهر نامتعارف این هوا پیما را نمی پسندیدند


منبع:مشرق

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب A3eman تشکر کرده اند:
kayvan6079, Mahdi1944, Shahbaz, Reza6662, moeen s m, shola, hany, @lirez@, anga2009, FREE MAN, aryo barzan, CAPTAIN PILOT

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

335

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 68 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 تیر 1385 01:55

محل سکونت

iran

آرشيو سپاس: 1026 مرتبه در 150 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط hany » شنبه 14 مرداد 1391 14:27

هلکوپتر نظامی Flettner Fl 282 Kolibri
-------------------------------------
در سال 1940، نیروی دریایی آلمان درخواست هلی کوپتر دریایی برای عملیات در واحدهای خود داشت.که مهندس انتون فلتنر طرح اولیه این هلکوپتر را در سال  1941 ارائه کرد و در سال1942  پیش نمونه اولیه  FL 282 پس از انجام موفق ازمایشهای خود اماده تحویل شد  که  در سال 1943 بیست پیش نمونه در سرویس بودند. این مدل ها کارایی بالایی را نشان دادند و در نتیجه سفارش 1000 فروند داده شد اما با بمباران کارخانه های BMW  و Flettner به نتیجه نرسید. 32 پیش نمونه تحویل شد. سه فروند از آنها به عنوان غنیمت جنگی به روسیه و امریکا  برده شد.
این هلکوپتر تک سرنشینه و دارای 2 روتور ملخ بود که به صورت ضربدر نسبت به یکدیگه نصب شده بودند و چرخش انها خلاف یکدیگر بود .از این هلکوپتر برای ارتباط بین کشتی ها و رزمناوهای المانی بکار گرفته شد ولی به خاطر عملکرد  خوب هلکوپتر به عنوان وسیله ای برای شناسایی نیز مورد استفاده قرار گرفت




انتون فلتنر در کنار هلکوپتر


Flettner Fl 282 Kolibri V2  با اتاقک شیشه ای


Flettner Fl 282 Kolibri V3



مشخصات

1-      تیپ: هلی کوپتر تک نفره با کابین رو باز

2-      دارای یک موتور Bramo Sh 14A هفت سیلندر پیستونی  160 اسب بخار

3-      حداکثر سرعت در سطح دریا 150 کیلومتر در ساعت

4-      سقف پرواز 3300 متر

5-      برد: 170 کیلومتر

6-      وزن خالی: 760 کیلوگرم

7-      حداکثر وزن هنگام برخاستن: 1000 کیلوگرم

8-      قطر هر پره 11.96 متر

9-      طول: 6.56 متر

10-  ارتفاع: 2.20 متر

11-  مساحت کل صفحه پره: 224.69 متر مربع



منبع:aerospacetalk.ir
گر به خود آیی به خدا رسی

omid0856 از این پست سپاسگزاري کرده است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hany تشکر کرده اند:
aryo barzan, CAPTAIN PILOT, Mahdi1944, Reza6662, kayvan6079, ali66_6698

New Member



no avatar
پست ها

6

تشکر کرده: 4 مرتبه
تشکر شده: 4 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 15 دی 1390 13:55

آرشيو سپاس: 29 مرتبه در 5 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط ali66_6698 » شنبه 14 مرداد 1391 15:03

STG44(sturmgewehr44).1 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                
مسلسل Sturmgewehr 44 یا mp44 یا stg44 که بیشتر با این نام آخر در آلمان شناخته میشود.به عنوان پدر سلاح های مدرن امروزی شناخته میشود, به عنوان مثال اسلحه ی کلاشینکف شوروی از روی این سلاح ساخته شده است.این اسلحه در سال 1943 طراحی و در سال 1944 به تولید انبوه رسید تا شاید بتواند مسیر جنگ را عوض کند. این تفنگ با تبلیغات بسیاری با نام اسلحه ی طوفان(sturmgewehr) وارد جبهه ها شد.مطالعات ورماخت نشان داد که بیشتر درگیری ها در جبهه های غرب و شرق در فاصله ی کمتر از 300 متر رخ میدهد(نبردهای شهری) از این رو متخصصین این سلاح را به گونه ای ساختند که در این محدوده دارای حداکثر قدرت باشد و هدف را نابود سازد.این اسلحه از میتواند در 2 حالت تک تیر و رگبار مورد استفاده قرار گیرد و سرباز حامل این سلاح میتوانست stg44 را براحتی باز کرده و پس از تمیز کردن آن را مجددا ببندد.در اکتبر 1943 بود که لشگر پیاده ی 98 وافن اس اس در جبهه ی شرق به این اسلحه مجهز شدند و در ژوییه 1944 در جلسه ای که آدولف هیتلر با سران تمامی ارتشهای شرق داشت از آنان پرسید به طور کلی برای ادامه ی جنگ به چه نوع سلاحی احتیاج دارید؟و آنان پاسخ دادند:بیش از هرچیز به آن سلاح جدید.با اینکه فقط یک ارتش در جبهه ی شرق به این سلاح مجهز گشته بود ولی آوازه ی آن بین تمام سربازان پیچیده بود و این باعث حیرت هیتلر شد اما وقتی این سلاح را نزد پیشوا آزمایش کردند او مجذوب قدرتش شد.تا پایان جنگ بیش از 425977 قبضه از این نوع سلاح ساخته شد و آپدیتهای مکرر بر روی آن انجام گرفت که با نام stg45 و چندین نوع بهبود یافته ی دیگر تلید شدند.در سرمای 30 تا 45 درجه زیر صفر با نرخ آتش 500 تا 600 تیر در قدیقه و با سرعت 685 متر بر ثانیه به یکی از قابل اعتمادترین اسلحه های آلمان نازی در جبهه ی شرق بدل گشت.
مشخصات تفنگ stg44 :
در سرویس: سپتامبر 1943 تا ماه مه 1945 (آلمان نازی)
جنگ ها: جنگ جهانی دوم ، به نظر می رسد در پس از سال 1945 درگیری در سراسر جهان
تاریخ تولید:1944
طراحی: 1943
تولید کننده:
CGHaenelWaffenundFahrradfabrik

CITEFA
محصول :سپتامبر 1943
تعداد ساخته شده: 425977
وزن: 4.62 کیلوگرم بدون مهمات و 5.22 کیلوگرم با مهمات و مسلح شده
طول 940 میلی متر

کالیبر x33mm7092
واکنش و نوع عملکرد: گاز ، پیچ چرخش
نرخ آتش:550-600 دور / دقیقه
سرعت گلوله: 685 متر / ثانیه
مؤثر در محدوده 300 متر (خودکار) 600 متر (نیمه اتوماتیک)

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                
Mauser Karabiner Kar 98k Bolt-Action Rifle.2 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد  لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                

یا به اختصار kar98k که در واقع همان تفنگ برنو ی محبوب خودمان است که در سال 1930 رضا خان قبول کرد که به عنوان اسلحه ی رسمی کشور ایران معرفی شود و در سال 1940 در داخل کشور تولید میشد.تفنگ برنو توسط دو برادر آلمانی به نام های ویلهم وپتر پل طراحی شد و برای ارتش آلمان به تولید انبوه رسید.این تفنگ بسیار قوی با برد 4500 متر در جنگ جهانی دوم تقریبا در تمامی رسته های ارتش آلمان مورد استفاده قرار گرفت و حتی از آن به عنوان اسلحه ی اسنایپ نیز استفاده میکردنند.این سلاح زمانی که ارتش ایران در جنگ تحمیلی مورد تحریم قرار گرفته و کمبود سلاح شدیدا احساس میشد بین سربازان پخش شد!!حتی به عنوان اسلحه ی تک تیرانداز(اسنایپ)هم به کارگرفته شد.در جنگ جهانی دوم این سلاح توسط نیروهای شوروی به غنیمت گرفته شد و آنها توانستند این اسلحه را مونتاژ کرده و آن را به تولید انبوه برسانند.و جالب تر اینکه تقریبا این اسلحه در تمامی کشورهای تحت اشغال آلمان مانند فرانسه و نروژو.... بعد از جنگ مونتاژ شده و به طور گسترده در واحدهای پیاده نظام حتی تا دهه ی 50 مورد استفاده قرار می گرفت.حتی روی بسیاری از سلاح های ارتش نروژ پس از جنگ جهانی دوم علامت صلیب نقش بسته بود زیرا آلمانیها سلاحهای بسیاری در این کشورها جا گذاشتند.به طور کلی اسلحه ی موزر یا برنو یکی از پر تیتراژترین اسلحه های غیر اتوماتیک دنیا محسوب میشه که در بیشتر کشورهای دنیا تولید میشده که نشان از محبوبیت و کارامدی این سلاحه.
مشخصات کلی:
طراحی: 1935
تولید کننده:
Mauser

محصول: 1935-1945
تعداد ساخته شده: 14643260

انواع دیگری G40k
مشخصات
وزن: 3.7 کیلوگرم (8.2 پوند)بدون مهمات -- 4.1 کیلوگرم (9.0 پوند)با مهمات
طول: 1110 میلی متر (43.70 در)
طول لوله: 600 میلی متر (23.62 در)
کالیبر: 8
x57mmIS/7.92 × 57mmIS
سرعت گلوله: 760 متر / ثانیه (2493 فوت / ثانیه)
برد:4500 متر برد مؤثر در محدوده 500 متر
800 + متر
​​با دید تلسکوپی
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                
3.PANZERFROUST
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                

پانزرفاست به معنی مشت زرهی یک سلاح ارزان قیمت ضد تانک بود و توسط یک سرباز حمل میشد که از سال 1942 تا پایان جنگ به طور گسترده ای در تمامی جبهه ها مورد استفاده قرار گرفت.این سلاح در طول جنگ پر کاربردترین سلاح ضد تانک آلمان نازی بود و اگر با آن از فاصله ی 30 متری به سمت هدف شلیک میشد حدود 140 میلی متر در زره فولادی آن نفوذ میکرد ولی این نوع سلاح برای نابودی یا از کار انداختن تانکهای سنگینی مانند t-34 مناسب نبودند.البته پاتزر فراست دارای انواع گوناگونی بود که نسخه ی بهینه سازی شده ی سلاح اول بودند, مثلا پانزر فراست 30 با افزایش سر جنگی میتوانست تا 200 میلی متر در زره نفوذ کند.در نبردهایی که فاصله ی طرفین مخاصمه زیاد بود این نوع سلاح کاربرد زیادی نداشت و دراینگونه نبردها تنها حدود 6% تانکهای متفقین توسط پانزر فراستها نابود میشد ولی در اواخر جنگ که نبردها خیابانی و شهری بود این آمار تا 70% افزایش یافت.لشگر 82 هوابرد آمریکا در طول جنگ نرماندی تعدادی پانزر فراست به غنیمت گرفتند که ارتش ایالات متحده نوعی بازوکا از روی آن ساخت و علیه آلمانها به کار گرفت.نسخه های اولیه ی پانزر فراست دارای لوله های پرتاب یکبار مصرف بودند ولی آخرین پانزر ساخته شده یعنی پانزر 150 که 2 ماه قبل از پایان جنگ به تعداد محدودی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته شد قابلیت پرتاب 10راکت از یک لوله را داشت.[/h]مشخصات کلی:
نوع :سلاح ضد تانک قابل حمل توسط نفر
سال تولید:1943
در سرویس:1943-1945
تعداد ساخته شده:بیش از 6 میلیون قبضه
انواع:panzer30.60.100.150.250.350
نسخه ی 350 به تولید انبوه نرسید زیرا جنگ در اروپا با شکست آلمان پایان یافت.
وزن:6.25 کیلوگرم
طول:1 متر
برد موثر:60 متر برای پانزر 60
کالیبر:149 میلیمتر برای پانزر 60
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                
FG 42(Fallschirmjägergewehr).4
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد                
Fg42 (آلمانی : Fallschirmjägergewehr 42 و یا "تفنگ سرباز چترباز 42") مسلسلی پر قدرت وبسیار سبک بود که بیشتر برای نیروهای هوابرد مورد استفاده قرار میگرفت وزن سبک این سلاح قدرت تحرک فوق العاده ای به سرباز حاملش میبخشید و توسط یک خشاب 20 تایی تغذیه می شد و از سال 1942 به صورت محدود وارد نبرد شد.ولی با وجود محدودیت ساخت به عنوان پیشرفته ترین اسلحه های جنگ جهانی 2 شناخته میشود و مسلسلها و تیربارهای بسیاری از روی این سلاح ساخته شده است fg42 در جنگ ویتنام مورد استفاده ی نیروهای آمریکایی قرار گرفت.در عملیات کرت سربازان هیر و اس اس به تیربار fg42 مجهز بودند وکارشناسان نظامی معتقدند که وجود این سلاح سبک و قدرتمند موجب شد عملیات کرت تنها عملیات موفق هوابرد تاریخ باشد.در سال 1941 نیروی هوایی آلمان (لوفت وافه) درخواست سلاحی تمام اتوماتیک را برای جایگزینی با سلاح های تک تیر قدیمی تر کرد وزارت هوایی آلمان(Reichsluftfahrtministerium یا RLM ) ماموریت یافت تا مسلسلهای دستی سبک که متناسب با کار چتربازان باشد طراحی کند.هیتلر موافق انجام این پروژه ها و سایر طرحها برای چتربازان نبود زیرا این نیروها نقش چندانی در صحنه ی نبرد ایفا نمیکردند ولی هرمان گورینگ روی این طرح پافشاری و آن را به ثمر رساند.از دیگر عملیاتهایی که اینfg42 از آن سربلند بیرون آمد عملیات کامانویی نجات موسولینی به رهبری اتو اسکوزینی بود.با وجود این موفقیتها کمتر از 7000 قبضه از این اسلحه ساخته شد.تفنگهای m41 و m60 آمریکایی از روی fg42 ساخته شده اند.
مشخصات کلی:
در سرویس: 1942-1945
استفاده شده توسط آلمان نازی
جنگ های جهانی جنگ جهانی دوم
طراحی: 1941-1942
تولید کننده:
Rheinmetall - Borsig
(محدود)
هاینریش
KrieghoffWaffenfabrik، LOدیتریش (محدود)
محصول 1943-1945)
وزن
Ausführung "E" : 4.2 کیلوگرم
Ausführung "G" : 4.95 کیلوگرم
طول
Ausführung "E" : 945 میلی متر
Ausführung "G" : 975 میلی متر

منبع:http://www.forum.nazicenter.ir/thread1745.html


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ali66_6698 تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, hany, Mahdi1944, Reza6662, kayvan6079, A3eman, MISSILE

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

335

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 68 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 تیر 1385 01:55

محل سکونت

iran

آرشيو سپاس: 1026 مرتبه در 150 پست

Re: دستاورد های نظامی ارتش نازی هیتلر

توسط hany » شنبه 14 مرداد 1391 22:29

Focke-Achgelis Fa 223 Drache هلکوپتر چند منظوره
---------------------------------------------------------
در ابتدا تولید هلی کوپتری با ظرفیت 6 نفر توسط هنریش فوکه مد نظر بود که اولین پیش نمونه آن در تابستان 1941 پرواز نمود. بعد از آن پروژه تحت عنوان Fa 223 Drache با اهداف نظامی ادامه پیدا کرد. 39 نمونه از آن برای وظائف گوناگون ( آموزشی/ باری/ عملیات نجات/ گشت زن ضد زیردریایی ) سفارش داده شد. 10 فروند از آنها در برمن، قبل از بمباران، تکمیل شدند. هفت فروند در اشتوتگارت و مابقی در برلین ساخته شدند. تهداد اندکی از آنها عملیاتی شدند. بعد از جنگ دو فروند از آنها درچکسلواکی ساخته  و اولین آن در 23 اکتبر 1948 پرواز کرد.

اولین پرواز مدل V1  در تاریخ 3 اوت سال 1940 انجام شد، پس از انجام 100 ساعت  تست و ازمایش پرواز  در ماه اکتبر در مرکز  پروازی Rechlin  مدل Drache  ان نهایی شد ، و توانست عملکرد خود را به سرعت بالای 182 کیلومتر / ساعت (113 مایل در ساعت)، نرخ صعود   528 متر (1732 فوت) در هر دقیقه و حداکثر ارتفاع از 7100 متر (23،300 فوت) برساند که بهترین  عملکرد را نسبت هر هلی کوپتر دیگر در جهان داشت

واریانت ها: A : ضد زیردریایی   B: عملیات شناسایی   C: عملیات جستجو و نجات   D: هلی برد کوهستان    E: آموزشی




مشخصات

1-      هلی کوپتر باری/ شناسایی / نجات

2-      دارای یک موتور  BMW 301 R نه سیلندر به قدرت 1000 اسب بخار

3-      حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت

4-      سرعت کروز 120 کیلومتر در ساعت

5-      سقف پرواز: 2010 متر

6-      برد با مخزن سوخت کمکی: 700 کیلومتر

7-      وزن خالی: 3175 کیلوگرم

8-      حداکثر وزن هنگام برخاستن: 4310 کیلوگرم

9-      قطر هر پره: 12 متر

10-  گستره پره ها: 24.50 متر

11-  طول: 12.25 متر

12-  ارتفاع: 4.35 متر

13-  مساحت کل صفحه پره: 226.19  متر مربع



منبع:aerospacetalk.ir
       en.wikipedia.org
گر به خود آیی به خدا رسی

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب hany تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, Mehrab373, Mohammad 1985, A3eman, anga2009, ali66_6698, Mahdi1944, FREE MAN, Reza6662, kayvan6079, shola

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان