سوال در مورد تصادف خودرو

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 447
تاریخ عضویت: چهار شنبه 18 بهمن 1385, 8:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 2025 بار
سپاس‌های دریافتی: 1292 بار

سوال در مورد تصادف خودرو

پست توسط ramin11 » یک شنبه 28 خرداد 1391, 5:00 pm

سلام

متاسفانه چند روز پیش در حین رانندگی از پشت به یک دستگاه پژو 405 برخورد کردم که خوشبختانه به 405 هیچ گونه خسارتی وارد نشد.(ماشین من پژو 206 اس دی)
اما شبکه جلوی ماشین و قسمت جلوی کاپوت ماشین من صدمه دید و قسمت بالایی کاپوت تاب برداشت.
بعد مراجعه به نمایندگی مجاز توی لیست بررسی خسارت متوجه شکستن سینی فن و کج شدن دیاق و شکستن چراغ ها شدم...چراغ ها از پشت شکسته بود....یعنی شیشه سالم بود.....از داخل فشار امده بود و طلق داخلی شکسته بود
امروز که مراجعه کردم نمایندگی گفت که سر ساشی هم ضربه خورده
حالا سوال من اینه وقتی ضربه به قدری بوده که سر ساشی ضربه خورده...چرا ایربگ عمل نکرده؟
حالا که سرشاسی ضربه خورده چه اثری روی ماشین خواهد داشت؟
قابل تعمیر و اصلاح هست یا خیر؟
چطوری میشه فهمید به درستی تعمیر و اصلاح شده؟

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2658
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14096 بار
تماس:

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

پست توسط RAHVAR » یک شنبه 28 خرداد 1391, 6:35 pm

ماشینی که از جلو یا عقب ضربه خورده باشه سر شاسی کج میشه

یه سوال ضربه به سر شاسی راست خورده یا سر شاسی چپ؟؟


طرز کار کیسه هوا

وقتی خودرویی با سرعت حدود 35 کیلومتر در ساعت با سر تصادف کند رویدادهای زیر به ترتیب رخ میدهند:
•پیش از برخورد راننده در وضعیت عادی نشسته است
•در حدود 15 میلی ثانیه پس از برخورد خودرو به شدت شتاب منفی پیدا میکند و کیسه هوا در آستانهی راه اندازی قرار می گیرد
•مشتعل ساز، سوخت موجود در باد کننده را مشتعل میکند
•پس از حدود 30 میلی ثانیه تای کیسه هوا باز می¬شود و در این لحظه با مچاله شدن بخشهای از جلو خودرو راننده به جلو پرتاب شده و کمربند ایمنی بسته به نوع آن قفل یا سفت شده است.
•در حدود 40 میلی ثانیه پس از برخورد کیسه هوا کاملا باد شده است و اندازه حرکت راننده را جذب می کند
•در حدود 120 میلی ثانیه پس از برخورد، راننده به عقب بر میگردد و با کیسه هوا از سوراخهای جانبی آن خال می شود تا راننده دید پیدا کند.
کیسه هوای سرنشین نیز به همین ترتیب کار میکند کیسه هوا را به صورت های مختلف نصب می کنند. متداولتر از همه نصب همه اجزا در وسط فلکه فرمان است به هر حال اساس کار تفاوتی نمی کند.



چراغ ضربه وقتی سوییچ بازه روشن میشه و بعد از چند ثانیه میره ولی اگه ایربگ رو فعال نکرده باشین این چراغ روشن میمونه . بهترین راه هم که با دیاگ هست
   تصویر     
  

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 447
تاریخ عضویت: چهار شنبه 18 بهمن 1385, 8:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 2025 بار
سپاس‌های دریافتی: 1292 بار

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

پست توسط ramin11 » یک شنبه 28 خرداد 1391, 10:47 pm

ممنون از اطلاعاتی که ارائه کردید.
ضربه به سر شاسی راست ماشین وارد شده.
سوال: مگر فرقی داره که ضربه به کدوم سر شاسی وارد بشه......اگر فرق داره...چه فرقی؟

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1378
تاریخ عضویت: سه شنبه 6 فروردین 1387, 12:10 pm
محل اقامت: شهرکرد
سپاس‌های ارسالی: 4214 بار
سپاس‌های دریافتی: 8330 بار

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

پست توسط FREE MAN » یک شنبه 28 خرداد 1391, 11:23 pm

دوست من هم که 206 sd داره توی اتوبان با 70 تا سرعت از عقب به یه پراید زده بود و ماشین خودش و پرایده رو داغون کرده بود اما کیسه هواش عمل نکرده بود . بعد که به نمایندگی گفته بود که چرا ایر بگ ها عمل نکردن بهش گفته بودن که برو خدا رو شکر کن که عمل نکردن والا باید حالا کلی پول برای شارژ مجددشون میدادی . این رفیق من هم قیافش این طوری شده بود :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O
اینم من که نمیدونستم توی کدوم حالت باید باشم :???: :lol: :???: :lol: :???: :lol: :???: :lol:
زنده بودن حرکتی افقی است از گهواره تا گور و زندگی کردن حرکتی عمودی است از زمین تا آسمان
[FONT=Tahoma, Tahoma, Tahoma, Tahoma, Tahoma][HIGHLIGHT=#fef8e0]انسان ها دو دسته اند: آن هایی که بیدارند در تاریکی و آن هایی که خوابند در   

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 447
تاریخ عضویت: چهار شنبه 18 بهمن 1385, 8:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 2025 بار
سپاس‌های دریافتی: 1292 بار

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

پست توسط ramin11 » دو شنبه 29 خرداد 1391, 8:46 pm

ممنون از اطلاعاتی که ارائه کردید.
ضربه به سر شاسی راست ماشین وارد شده.
سوال: مگر فرقی داره که ضربه به کدوم سر شاسی وارد بشه......اگر فرق داره...چه فرقی؟

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2658
تاریخ عضویت: سه شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14096 بار
تماس:

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

پست توسط RAHVAR » دو شنبه 29 خرداد 1391, 11:29 pm

فرقی نمیکنه فقط یه سوال بود

زیاد حساس نباشین
   تصویر     
  

Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 1166
تاریخ عضویت: سه شنبه 3 مرداد 1385, 11:49 am
سپاس‌های ارسالی: 946 بار
سپاس‌های دریافتی: 2886 بار

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

پست توسط SHAHRAM » سه شنبه 30 خرداد 1391, 1:33 pm

ramin11, عزیز
برای فعال شدن ایربگ چندین پارامتر مختلف نیاز هست که حتی اگر 1 موردش هم نباشه ،ممکنه فعال نشه(که خود برای ایمنی بیشتر هست).
در کل در 206 هم در بسته به شدت تصادف ،در رجله اول کمربند های پیش کشنده فعال میشند و بعد ایبرگ و احتمالا شتاب منفی بسیار کم حاصله از تصادف شما از جلو با توجه به ترمز به موقع شما،باعث شده ایبرگ ها فعال نشه.
در کل فعال نشدن ایبرگ حتی در مواقع ضروری در بسیار از ماشین های گران قیمت و با تکنولوژی بالا مثل مرسدس هم اتفاق میفته و آن قدر مرسوم هست که در امریکا وکلای خاصی برایاین کار هستند!
در مورد ضربه به سر شاسی ،شدت برخورد شما پایین بوده،اما احتمالا با فرمان دادن به اطراف در حین تصادف،شما تمام ضربه وارد رو به یک سر شاسی وارد کردید که باعث شده ضربه بخوره..
ضربه خوردن سر شاسی با کج شدنش متفاوته ،اگر شاسی رو اصولی و دقیق تعمییر کنند ،مشکلی پیش نمیاد.اما از مهارت صافکار ها اطمینان پیدا کنید.
در مورد اینکه متوجه بشید شاسی درست تعمییر شده،بعد از اتمم تعمیر شما 1 هفته باید جواستان جمع ماشین باشه.ببینید فرمون به سمت خاصی کشیدگی نداره(البته این مشکل از جلوبندی هم میتونه باشه).لاستیک های جلوتون از یک سمت خاصی(داخل یا خارج)شروع به صاف شدن و از بین رفتن آج های لاستیک نمیکنه؟
و در نهایت بهترین روش تست نشون دادن به صافکار متعبر دیگست که با 1 بار دور زدن با ماشین میتونه شما رو مطمئن کنه.
:razz:
"هرکس از راه رسید نانش دهید و از ایمانش مپرسید . چه ، آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد ، قطعا بر سفره بوالحسن به نان ارزد "
( شیخ ابوالحسن خرقانی )

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”