در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

447

تشکر کرده: 2 مرتبه
تشکر شده: 23 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 18 بهمن 1385 20:16

آرشيو سپاس: 1348 مرتبه در 221 پست

سوال در مورد تصادف خودرو

توسط ramin11 » يکشنبه 28 خرداد 1391 16:00

سلام

متاسفانه چند روز پیش در حین رانندگی از پشت به یک دستگاه پژو 405 برخورد کردم که خوشبختانه به 405 هیچ گونه خسارتی وارد نشد.(ماشین من پژو 206 اس دی)
اما شبکه جلوی ماشین و قسمت جلوی کاپوت ماشین من صدمه دید و قسمت بالایی کاپوت تاب برداشت.
بعد مراجعه به نمایندگی مجاز توی لیست بررسی خسارت متوجه شکستن سینی فن و کج شدن دیاق و شکستن چراغ ها شدم...چراغ ها از پشت شکسته بود....یعنی شیشه سالم بود.....از داخل فشار امده بود و طلق داخلی شکسته بود
امروز که مراجعه کردم نمایندگی گفت که سر ساشی هم ضربه خورده
حالا سوال من اینه وقتی ضربه به قدری بوده که سر ساشی ضربه خورده...چرا ایربگ عمل نکرده؟
حالا که سرشاسی ضربه خورده چه اثری روی ماشین خواهد داشت؟
قابل تعمیر و اصلاح هست یا خیر؟
چطوری میشه فهمید به درستی تعمیر و اصلاح شده؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ramin11 تشکر کرده اند:
ARafiee, Ph.Sepehr, Present, CAPTAIN PILOT

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 182 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

توسط RAHVAR » يکشنبه 28 خرداد 1391 17:35

ماشینی که از جلو یا عقب ضربه خورده باشه سر شاسی کج میشه

یه سوال ضربه به سر شاسی راست خورده یا سر شاسی چپ؟؟


طرز کار کیسه هوا

وقتی خودرویی با سرعت حدود 35 کیلومتر در ساعت با سر تصادف کند رویدادهای زیر به ترتیب رخ میدهند:
•پیش از برخورد راننده در وضعیت عادی نشسته است
•در حدود 15 میلی ثانیه پس از برخورد خودرو به شدت شتاب منفی پیدا میکند و کیسه هوا در آستانهی راه اندازی قرار می گیرد
•مشتعل ساز، سوخت موجود در باد کننده را مشتعل میکند
•پس از حدود 30 میلی ثانیه تای کیسه هوا باز می¬شود و در این لحظه با مچاله شدن بخشهای از جلو خودرو راننده به جلو پرتاب شده و کمربند ایمنی بسته به نوع آن قفل یا سفت شده است.
•در حدود 40 میلی ثانیه پس از برخورد کیسه هوا کاملا باد شده است و اندازه حرکت راننده را جذب می کند
•در حدود 120 میلی ثانیه پس از برخورد، راننده به عقب بر میگردد و با کیسه هوا از سوراخهای جانبی آن خال می شود تا راننده دید پیدا کند.
کیسه هوای سرنشین نیز به همین ترتیب کار میکند کیسه هوا را به صورت های مختلف نصب می کنند. متداولتر از همه نصب همه اجزا در وسط فلکه فرمان است به هر حال اساس کار تفاوتی نمی کند.



چراغ ضربه وقتی سوییچ بازه روشن میشه و بعد از چند ثانیه میره ولی اگه ایربگ رو  فعال نکرده باشین این چراغ روشن میمونه . بهترین راه هم که با دیاگ هست


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
nima-rad, MASTER, ARafiee, ramin11, Ph.Sepehr, AGeNiS1, KH.I.A.2500, CAPTAIN PILOT, Present

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

447

تشکر کرده: 2 مرتبه
تشکر شده: 23 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 18 بهمن 1385 20:16

آرشيو سپاس: 1348 مرتبه در 221 پست

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

توسط ramin11 » يکشنبه 28 خرداد 1391 21:47

ممنون از اطلاعاتی که ارائه کردید.
ضربه به سر شاسی راست ماشین وارد شده.
سوال: مگر فرقی داره که ضربه به کدوم سر شاسی وارد بشه......اگر فرق داره...چه فرقی؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ramin11 تشکر کرده اند:
Present

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

1378

تشکر کرده: 47 مرتبه
تشکر شده: 88 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 6 فروردین 1387 11:10

محل سکونت

شهرکرد

آرشيو سپاس: 8925 مرتبه در 1275 پست

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

توسط FREE MAN » يکشنبه 28 خرداد 1391 22:23

دوست من هم که 206 sd داره توی اتوبان با 70 تا سرعت از عقب به یه پراید زده بود و ماشین خودش و پرایده رو داغون کرده بود اما کیسه هواش عمل نکرده بود . بعد که به نمایندگی گفته بود که چرا ایر بگ ها عمل نکردن بهش گفته بودن که برو خدا رو شکر کن که عمل نکردن والا باید حالا کلی پول برای شارژ مجددشون میدادی . این رفیق من هم قیافش این طوری شده بود  :-O  :-O  :-O  :-O  :-O  :-O  :-O  :-O  :-O
اینم من که نمیدونستم توی کدوم حالت باید باشم :???:  :lol:  :???:  :lol:  :???:  :lol:  :???:  :lol:
زنده بودن حرکتی افقی است از گهواره تا گور و زندگی کردن حرکتی عمودی است از زمین تا آسمان
انسان ها دو دسته اند: آن هایی که بیدارند در تاریکی و آن هایی که خوابند در روشنایی

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب FREE MAN تشکر کرده اند:
R.A.F, AGeNiS1, KH.I.A.2500, Present, ramin11

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

447

تشکر کرده: 2 مرتبه
تشکر شده: 23 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 18 بهمن 1385 20:16

آرشيو سپاس: 1348 مرتبه در 221 پست

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

توسط ramin11 » دوشنبه 29 خرداد 1391 19:46

ممنون از اطلاعاتی که ارائه کردید.
ضربه به سر شاسی راست ماشین وارد شده.
سوال: مگر فرقی داره که ضربه به کدوم سر شاسی وارد بشه......اگر فرق داره...چه فرقی؟

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب ramin11 تشکر کرده اند:
ARafiee, Present

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 182 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

توسط RAHVAR » دوشنبه 29 خرداد 1391 22:29

فرقی نمیکنه فقط یه سوال بود  

زیاد حساس نباشین


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
ramin11

Super Moderator

Super Moderator



نماد کاربر
پست ها

1166

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 14 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 3 مرداد 1385 11:49

آرشيو سپاس: 3168 مرتبه در 620 پست

Re: سوال در مورد تصادف خودرو

توسط SHAHRAM » سه شنبه 30 خرداد 1391 12:33

ramin11,   عزیز
برای فعال شدن ایربگ چندین پارامتر مختلف نیاز هست که حتی اگر 1 موردش هم نباشه ،ممکنه فعال نشه(که خود برای ایمنی بیشتر هست).
در کل در 206 هم در بسته به شدت تصادف ،در رجله اول کمربند های پیش کشنده فعال میشند و بعد ایبرگ و احتمالا شتاب منفی بسیار کم حاصله از تصادف شما از جلو با توجه به ترمز به موقع شما،باعث شده ایبرگ ها فعال نشه.
در کل فعال نشدن ایبرگ حتی در مواقع ضروری در بسیار از ماشین های گران قیمت و با تکنولوژی بالا مثل مرسدس هم اتفاق میفته و آن قدر مرسوم هست که در امریکا وکلای خاصی برایاین کار هستند!
در مورد ضربه به سر شاسی ،شدت برخورد شما پایین بوده،اما احتمالا با فرمان دادن به اطراف در حین تصادف،شما تمام ضربه وارد رو به یک سر شاسی وارد کردید که باعث شده ضربه بخوره..
ضربه خوردن سر شاسی با کج شدنش متفاوته ،اگر شاسی رو اصولی و دقیق تعمییر کنند ،مشکلی پیش نمیاد.اما از مهارت صافکار ها اطمینان پیدا کنید.
در مورد اینکه متوجه بشید شاسی درست تعمییر شده،بعد از اتمم تعمیر شما 1 هفته باید جواستان جمع ماشین باشه.ببینید فرمون به سمت خاصی کشیدگی نداره(البته این مشکل از جلوبندی هم میتونه باشه).لاستیک های جلوتون از یک سمت خاصی(داخل یا خارج)شروع به صاف شدن و از بین رفتن آج های لاستیک نمیکنه؟
و در نهایت بهترین روش تست نشون دادن به صافکار متعبر دیگست که با 1 بار دور زدن با ماشین میتونه شما رو مطمئن کنه.
:razz:
"هرکس از راه رسید نانش دهید و از ایمانش مپرسید . چه ، آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد ، قطعا بر سفره بوالحسن به نان ارزد "
( شیخ ابوالحسن خرقانی )

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب SHAHRAM تشکر کرده اند:
behrad90, ramin11, MASTER, ARafiee, FREE MAN, RAHVAR


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 5 مهمان