در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

New Member



no avatar
پست ها

17

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 22 اردیبهشت 1386 12:26

آرشيو سپاس: 10 مرتبه در 8 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط mrmostafa » چهارشنبه 14 تیر 1391 11:37

دوستان جيپ چروكي از نظر فني و آپشن چي داره مانند لندكروز كامل هستش؟؟؟ سيستم KDSS و Crawl Controlرو داره؟؟ چون از بهترين سيستم ها براي ماشين هاي شاسي بلند براي جاهاي صعب العبور هستش و خوراك مسافرت در دشت و بيابان و كوه) البته اين چزوكي با 4 تا suv ديگه در امريكاي شمالي تست آفرود شد و برنده اول شد ولي ماشين هايي مانند موهاوي و تويوتا فوررانر و غيره بود و لندكروز هم گرونتر هست و هم در رده مقايسه با اينها نبوده. البته از نظر ظاهر خيلي خوشگل هست
يه سري كليپ تو يوتوب ديدم از اين ماشين ولي تو يه سري جاها ليز ميخورد مثلا شيب و ارتفاعي كه از لندكروز ديدم خيلي بدبجور بود راحت رفت ولي جيپ تو يه سربالايي خاكي كه خيلي شيب نداشت رفت بالا يه خورده گير كرد بعد اومد شيب رو بره پائين ترمز كرد ماشين ليز خورد اين چطور 2 دفرانسيلي هست ؟؟ تو چمن خيس و گل خوي ميرفت ولي بعضي جاها گير ميكرد كه كلا بايد سيستم KDSS و Crawl Contorol داشته باشه يا سيستم هاي آفرودي كه گير نكنه و به راحتي از جاهاي ناهموار عبور كنه. ولي رخ قشنگ و زيبايي داره.
ممنون ميشم راهنمايي كنيد.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mrmostafa تشکر کرده اند:
panda64

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

256

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 2 دی 1390 20:01

آرشيو سپاس: 603 مرتبه در 172 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط panda64 » چهارشنبه 14 تیر 1391 18:54

mrmostafa نوشته است:دوستان جيپ چروكي از نظر فني و آپشن چي داره مانند لندكروز كامل هستش؟؟؟ سيستم KDSS و Crawl Controlرو داره؟؟ چون از بهترين سيستم ها براي ماشين هاي شاسي بلند براي جاهاي صعب العبور هستش و خوراك مسافرت در دشت و بيابان و كوه) البته اين چزوكي با 4 تا suv ديگه در امريكاي شمالي تست آفرود شد و برنده اول شد ولي ماشين هايي مانند موهاوي و تويوتا فوررانر و غيره بود و لندكروز هم گرونتر هست و هم در رده مقايسه با اينها نبوده. البته از نظر ظاهر خيلي خوشگل هست
يه سري كليپ تو يوتوب ديدم از اين ماشين ولي تو يه سري جاها ليز ميخورد مثلا شيب و ارتفاعي كه از لندكروز ديدم خيلي بدبجور بود راحت رفت ولي جيپ تو يه سربالايي خاكي كه خيلي شيب نداشت رفت بالا يه خورده گير كرد بعد اومد شيب رو بره پائين ترمز كرد ماشين ليز خورد اين چطور 2 دفرانسيلي هست ؟؟ تو چمن خيس و گل خوي ميرفت ولي بعضي جاها گير ميكرد كه كلا بايد سيستم KDSS و Crawl Contorol داشته باشه يا سيستم هاي آفرودي كه گير نكنه و به راحتي از جاهاي ناهموار عبور كنه. ولي رخ قشنگ و زيبايي داره.
ممنون ميشم راهنمايي كنيد.


بله چون یک آفرود کامل قطعا داره اما خوب این ماشین به هیچ عنوان در ایران نمیتونه بیاد!!! چون آمریکاییست و هیچ نمایندگی در ایران ندارد. دلیل لیز خوردن هم ساده هست شاید راننده آن خیلی حرفه یی نبوده یا ماشین خوب نکشیده!!! اما اینها دلیل کافی برای رد کردن ماشین نیست

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب panda64 تشکر کرده اند:
mrmostafa

New Member



no avatar
پست ها

17

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 22 اردیبهشت 1386 12:26

آرشيو سپاس: 10 مرتبه در 8 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط mrmostafa » سه شنبه 20 تیر 1391 07:03

البته سيستم هاي بكار رفته در ماشين هم خيلي شرط هست. راننده بلاخره كسي هست كه وارده كه داره تست ميكنه ولي من تو چند تا كليپ تست ديدم و مطلب خوندم كه تستي كه لندكروز و لندرور و بنز و ... انجام دادن و سيستم هايي كه لندكروز داشت رو مشابه اينها هم داشتن ولي خوب تعادلي كه لندكروز در همه تست ها داشت عالي بود و ماشين هاي ديگه نمره كمتر آوردن. از نظر قيمت هم 20 هزار دلاري فرق جيپ با لندكروز هست. حتي تو يه شيب سربالايي تست كردن پرادو بدون سيستم Crawl Control به راحتي رفت بعدش زدن روي سيستم Crawl Control كه عالي و راحت رفت ولي جيپ از همون اول با سيستم مربوطه رفت ولي مجبور بود با سرعت بره تا گير نكنه. يعني خود كليپ به اين اشاره كرده بود. با تحقيقات اخير ديدم كه همه جا لندكروز و پرادو عالين.
از همه دوستان هم سپاسگزارم

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mrmostafa تشکر کرده اند:
panda64

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 182 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط RAHVAR » سه شنبه 20 تیر 1391 09:35

سلام

من پست ها رو خوندم  ولی مطلبی در مورد کارتون ندیدیم شاسی بلند رو برا چه کاری میخوایید؟؟؟؟

تنوع در شاسی بلند زیاد هستش که خیلی هاش به ابران وارد نمیشه...

ولی

یه پیشنهاد: آهو بگیر


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
panda64, Mahdi1944

Fast Poster

Fast Poster



no avatar
پست ها

256

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 3 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 2 دی 1390 20:01

آرشيو سپاس: 603 مرتبه در 172 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط panda64 » سه شنبه 20 تیر 1391 18:58

RAHVAR نوشته است:سلام

من پست ها رو خوندم  ولی مطلبی در مورد کارتون ندیدیم شاسی بلند رو برا چه کاری میخوایید؟؟؟؟

تنوع در شاسی بلند زیاد هستش که خیلی هاش به ابران وارد نمیشه...

ولی

یه پیشنهاد: آهو بگیر


البته آهو قدیمی سنگین خشک و تعویض دنده اش درد آورد و مصرف بنزین آن وحشتناک است!!!

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب panda64 تشکر کرده اند:
mrmostafa

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2657

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 182 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط RAHVAR » سه شنبه 20 تیر 1391 21:34

البته آهو قدیمی سنگین خشک و تعویض دنده اش درد آورد و مصرف بنزین آن وحشتناک است!!!



میدونم

ولی این دوستمون نگفتن برا چه کاری میخوان تا گزینه مناسبتر پشنهاد بشه و هم برسی بشه


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
Present, mrmostafa, panda64, Mahdi1944

New Member



no avatar
پست ها

17

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 22 اردیبهشت 1386 12:26

آرشيو سپاس: 10 مرتبه در 8 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط mrmostafa » چهارشنبه 21 تیر 1391 11:19

RAHVAR نوشته است:
البته آهو قدیمی سنگین خشک و تعویض دنده اش درد آورد و مصرف بنزین آن وحشتناک است!!!



میدونم

ولی این دوستمون نگفتن برا چه کاری میخوان تا گزینه مناسبتر پشنهاد بشه و هم برسی بشه


ممنون راهور جان. البته اگر آهو بخوام كه تويوتا FJ80 كه از مدل 91 تا 97 داره و در ايارن هم هستش ميخرم كه فوق العاده هستش و امكانات و آپشن هاش هم خوبه.
من براي مصرف روزانه و مسافرت و جاهاي سخت ميخوام ولي امكانات و آپشن هاش مهمه. البته تويوتا لندكروز در كيفيت و دوام قطعات فوق العاده هستش و از هر لحاظ و با نظارت زياد دوستان در انجمن هاي مختلف ديدم بهترين هست.
البته اينكه ماشين امريكائي وارد نميشه راه حل براش هست و اون پول هست. من كسي رو ميشناسم با پرداخت 1 ميليارد و 300 ميليون هامر رو پلاك ايران كرده. با پول خيلي چيزها حل ميشه مخصوصا جايي كه همه رو با پول راحت ميخرن.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب mrmostafa تشکر کرده اند:
panda64

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

96

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 22 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 آبان 1385 13:36

محل سکونت

جنوب

آرشيو سپاس: 312 مرتبه در 76 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط جعفر طاهري » شنبه 18 شهریور 1391 13:18

رانندگی با سوزوكی گراند ويتارا 2400 سی سی     SUZUKI GRAND VITARA 2400 C.C.      
امروز فرصتی شد كه با دقت به تاريخ تولد دختر كوچكم نگاه كنم و متوجه شدم متولد خرداد 1379 هست . يعنی دوازده سال و سه ماه سن دارد . و هنوز به نسبت سنش قد و قواره ريزتری نسبت به همسالانش دارد و بيادم آمد كه از بهمن ماه دو سال پيش در يك بعد از ظهر وقتی هنوز چند ماه مانده بود كه ده ساله شود برای اولين بار در خيابان سفير جنوبی شيراز ، از او خواستم ديگر نشستن بين پاهای من و عقب گذاشتن پای چپش بمنظور فشار دادن كلاچ توسط من و كنترل گاز و ترمز و جا زدن دسته دنده توسط او ، تمام شده و بايد برای اولين بار، خودش بصورت تكی پشت رل پرايدمان بنشيند .
من توانائی كنترل خودرو و عدم دستپاچگیش و اطاعت و اجرای فرامينی كه ممكن بود بلافاصله پس اعلام ، نوع عكس آنرا از او بخواهم بارها و بارها در مسيرهای امن قبلاً سنجيده بودم . اما آنروز وقتی پشت رل نشست بجای اينكه خوشحال باشد ، ترسيده بود ، در حاليكه اين اواخر، با دنده پنج هم رانندگی ميكرد. اين حالت او نشان ميداد كه ميداند، مسئوليت راندن يك خودرو چه عواقبی دارد.!
اين يكی مثل بقيه بچه هايم نبود و خيلی زودتر از موعد با او شروع به كار كردم . ازهشت سالگی بمنظور فراگيری دست فرمان و رانندگی در حاليكه صندلی را تا انتها به عقب ميبردم ، او را ميان پايم مينشاندم و رل خودرو را به دستش ميسپاردم و بجای صدای موسيقی سخنرانی من برای آموزش رانندگی آغاز ميشد. و بقول خانمم ؛ دوباره بابا ، با يكی از بچه ها رفت برای بنزين سوزی !! بخشی از آموزش رانندگيش را مديون بازی كامپيوتری بود . هر وقت ميديدم دارد در هنگام ماشين بازی با كامپيوتر عمداً به اين و اون ميزند ؛ كمی بالای سرش می ايستادم و ميگفتم اگر درست حركت كنی عصر ميريم بنزين سوزی.
دوستان توصييه ميكنم روش من را برای آموزش رانندگی فرزندان خود بكار نبريد . آموزش رانندگی با خودروهای معمولی برای نوآموز با سن بسيار كم ، مهارتهای خاصی را لازم دارد كه شايد تمام تجارب رانندگی مربی و پيش فرضهای از قبل تعيين شده برای انجام آن چون ريسك بالائی را دارد ، كمك نكند . مثلاً حتی از قبل اگر كودك بداند كه حركت ناگهانی فرمان چه عاقبتی را موجب ميشود و بيادش بياوريد چگونه با اين عمل چندی پيش با دوچرخه اش بزمين خورد و يا شايد آنقدر توانمند باشيد كه بمنظور تفهيم بيشتر ، شما اين عمل چرخش ناگهانی فرمان را، بصورتی انجام داديد كه باعث كنده شدن كودكتان از روی صندلی، و برخورد او به كنار در خودرو شويد و سپس عمداً با ول كردن فرمان موجب حركات نمايشی قيقاژ گونه برای انتقال تجربی به او گرديد ، اما اين را نيز بدانيد كه ممكن است اين عمل خطا و يا اعمال اشتباه ديگری را او در شرايطی انجام بدهد كه برايتان غير قابل باور باشد و يا با آموزش پيش از موعدتان مجوزی صادر كنيد كه روزی ، كودكتان كليد خودرو را ، سر ازخود برداشته و حادثه ائی را در پاركينگ خانه رقم بزند . يكی از همكاران تعريف ميكرد در حاليكه در بزرگراه بين ماهشهر و اهواز پسر 15 ساله اش را پشت رل گذاشته بود و حدود 100 كيلومتر سرعت داشتند بر حسب اينكه از من شنيده بود كه دائم به آموزش گيرنده ام ميگويم آيا حس ترمز را داری ، آيا پايت برای ترمز گرفتن آماده است ، ايشان ميگويد تا به پسرم گفتم آيا حواست به ترمز هست ! ناگهان با شدت تمام پسرش پا بر روی پدال ترمز ميگذارد و ميخكوب خودرو را در باند راست نگه ميدارد و اما بر حسب شانسشان منحرف نشدند و هيچ خودروئی پشت سرشان برای برخورد از عقب نيز نبود . من نميگويم مهارت يك مربی خوب را دارم و فقط ميتوانم بگويم تاكنون شانس آورده ام.
گرفتن كلاچ برايش سخت بود چون پايش قدرت فشار دادن كامل و نگه داشتن آنرا نداشت . با فشار دستانم بر روی زانويش كلاچ را گرفت و دنده را جا انداخت . ميدانست بايد كلاچ را آرام آرام بالا بياورد ولی قدرت نگه داری كلاچ را در نيمه راه بالا آمدنش نداشت . سيم كلاچ جديدی خريدم تا با استفاده از نرمی آن و با تكيه كمرش به پشتی صندلی نياز به كمك من نداشته باشد. يكبار دوستی كه با خودرو به محلی ميرفتيم بمن گفت من ديده ام دختر كوچكت را پشت رل ميگذاری . چطور ميتونه ماشين را كنترل كنه در حاليكه سطح افق ديدش بعلت كوچك بودن خيلی كم است . در يك مسير كوچه ائی بوديم من گفتم فرمان را ول ميكنم و شما كه بغل دست من نشسته ائيد با دست چپ آنرا بگيريد و خودرو را هدايت كنيد . يكی دو تا پيچ را كه رد كردم سختی كار و اشتباهاتش برای كنترل شروع شد . و من به دوستم گفتم دخترم از يكسال قبل از اينكه مثل حالا پشت رل بنشيند بارها و بارها وقتی بين من و مادرش نشسته بود با گرفتن گوشه فرمان و تعويض دنده در وضعيتی كه افق ديد كمتر و با زاويه داشت به فن و لم كنترل خودرو برای سرعتهای حدود50 كيلومتر رسيده بود...
همان شب اوليكه آقا ويتارا مسی رنگ ما در پاركينگ منزلمان ، منتظر آمدن من برای آزمايش نور چراغها و بدست آوردن كنترل رانندگی در شب بود . ( سوزوكی ويتارا از قسمت بغل و جلو پنجره قيافه ائی مردانه دارد و خصوصاً رنگ مسی آن حالتی از يك گاو نر اسپانيائی كه بينيش را برای هجوم باز كرده را بنمايش ميگذارد . اگر فرصتی داشتيد در فاصله سه متری ، روبروی ستون درب جلو و عقب آن بايستيد وبسمت جلو خودرو نگاه كنيد . گلگير و چرخهای جلو، تداعی كننده دست گاوی است كه برای حمله آن را خميده كرده و آبشش كاپوت ، حالتی از دماغ باز شده از فرط عصبانيت و جلو چنبر آن پوزه گاو را بنمايش ميگذارد) دختر كوچكم اعلام آمادگی آمدن بهمراه من را نمود و با ويتارا براه افتاديم . پس از پايان بررسی هايم دخترم خيلی آرام به من گفت بابا من ميتونم ويتارا را برانم ؟ ! بلافاصله گفتم بله . و همين الان بهت ميدم كه برانی و در گوشه آن خيابان خلوت و تاريك ايستادم و او با قول اينكه من به مامانی نخواهم گفت كه با ويتارا رانندگی كرده ، آماده برای راندن شد . با تنظيم اهرم صندلی به بالاترين حد ممكن و تنظيم فاصله و پشتی آن برای او و با تاكيد من برای عقب بردن پای چپش كه ديگر در يك خودرو دنده اتوماتيك كاربرد نداشت و در صورت استفاده از آن بعلت تصور گرفتن كلاچ، احتمال ترمز گيری شديد را ايجاد ميكرد . پس از آزاد كردن ترمز دستی توسط او به اتفاق هم مانند خلبانان ، دستمان را بر روی دسته دنده گذاشتيم و در حاليكه خودرو روشن بود دسته را از وضعيت N بسمت D حركت داديم و با دستور من برای برداشتن پايش از روی پدال ترمز حركت ملايم خودرو بدون گاز دادن شروع شد . شور و شعف او وقتی اولين بريدگی بلوار را دور زد و فقط لازم بود كه گاز و ترمز را كنترل كند قابل ديدن بود . چندين بار با خوشحالی ميگفت چقدر فرمان نرم نرم است ديدی در دور برگردون خوب دور زدم و يا ميگفت جلو را خوب خوب ميبينم . چقدر راحت ترمز ميكنه . از آنجائيكه بچه ها كنجكاو هستند همان شب عقب راندن خودرو را با استفاده از دوربين و مانيتور امتحان كرديم . علت خريد ويتارا ، برای خانواده ما استفاده تفريحی و مسافرتی از آن هست و اگر چنين مواردی بعلت مشغله و كارهای ديگر پيش نيايد آنوقت پارك دوبل و ال و كوچه گردی و بنزين سوزی برای شارژ باطری ويتارا به اتفاق من و دختر كوچكم آغاز ميشود . بعلت اينكه عمداً كوچه های تنگ و بن بست را برای اينكار انتخاب ميكنم ، مهارت رانندگی در كوچه ها ی پر از عوارض را بطرز باور نكردنی بدست آورده و اگر گاهی دستم را بسمت فرمان ميبرم و يا نكته ائی را در رابطه با دست فرمان ميخواهم به او بگويم با اعتراض او روبرو ميشوم كه ميگويد مثلاً خودم حالا ميخواستم فرمان را بگردانم و يا ترمز كنم . وقتی برای اولين بار در يك كوچه خاكی و سنگلاخی در منطقه ائی در حال ساختمان سازی كه شيب زيادی داشت ميخواستيم به پائين بيائيم ، متوجه شدم كه ابتدا سرعت را بسيار كم و سپس دسته دنده را در وضعيت L گذاشت وقتی از او پرسيدم از كجا انجام اينكار را ميدانستی گفت صندلی عقب كه نشسته بودم ديدم كه وقتی به كهمره گلسرخی رفته بوديم و خواستی از آن سرازيری خطرناك بسمت رودخانه پائين بيائی دسته دنده را روی L گذاشتی . بهش گفتم پس همين حالا بزن بريم از جاده پشت ميانرود بسمت روستاها ی شاپور جان و يادت باشه در سرازيری از 3 يا 2 استفاده كنی چون ميخوام كمترين ترمز را بگيری . در پايان اين مسافرت كوچك دو نفره بمن گفت من ميتونم از دنده كمك هم استفاده كنم اما اينجا جاش نيست از او پرسيدم منظورت از دنده كمك چيه و به كليد انتقال قدرت قسمت 4H LOCK اشاره كرد ، از او پرسيدم بگو من كجا از 4H LOCK استفاده كردم و پاسخ داد جاده سپيدان اون موقع كه تو بارون بخاطر يه تصادف ترافيك شده و راه بسته شده بود و گفتی حالا از سمت راست كناره جاده كه پر از گل و شل و آب بود، نامردی ميكنم و از همه جلو ميزنم و ميرم انطرف صحنه تصادف و ديدم سرعتت خيلی كم بود كليد را گرداندی و زدی به آب و گل و به دادشی ميگفتی تو اين حالت بهتره كمتر بپيچيم و مستقيم برونيم خوبتره و ماشين خراب نميشه و وقتی هم آمديم روی جاده كليد 4H LOCK را كه برگرداندی سر جاش، چند بار گاز دادی و ول كردی تا ماشين از دنده كمك خارج بشه . من بهش گفتم من تا حالا با اين ماشين دنده كمك نراندم و با گرداندن كليد بر روی 4H LOCK كاری كردم كه تمام چرخهای ماشين با هم و اندازه هم بگردند تا توی اون گلها گير نكنيم . اما يادت باشه اگر لازم بود روزی از اين تپه خاكی كه اينجا ميبينی ، بالا بروم ، اونوقت اول كامل كامل ايست ميكنم و بعد ميزنم دنده كمك ، دنده كمك 4L LOCK اين آخری هستش. از قول دختر بچه من، راندن سوزوكی گراند ويتارا از پرايد خيلی آسونتره چون هيچ جا گير نميكنه و همه اطرافت را با شيشه و آئينه های بزرگی كه روی درهاش داره براحتی ميبينی و بدون اينكه خيل‍ی زور بزنی از هر جای سخت ميتونی رد بشی و حتی وقتی كروز كنترل را بزنی آنوقت ميتونی حتی پايت را از روی پدال گاز برداری !!!!!!
ارادتمند شما شهرام اسماعيلی                      بر گرفته شده از سايت تيونينگ تالك

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب جعفر طاهري تشکر کرده اند:
Mahdi1944, ASHKAN95

Major I

Major I



نماد کاربر
پست ها

96

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 22 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 آبان 1385 13:36

محل سکونت

جنوب

آرشيو سپاس: 312 مرتبه در 76 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط جعفر طاهري » يکشنبه 19 شهریور 1391 09:06

superflanker0 نوشته است:مثلا هدف شما از ارسال این پست چی بود؟ حیف وقتم


سلام superflanker0

علاقمندی افراد برای خواندن در يك تالار گفتمان اينترنتی متفاوت است و بهمين علت دسته بندی در تالارها وجود دارد و  برای هر مطلبی كه ارسال ميشود يك سر مطلب يا همان اصطلاحاً عنوان ، نيز لازم است . علاوه بر محليكه اين تايپيك قرار گرفته  عنوان آن  نيز حاكی از آن است كه اگر تمايل داريد اطلاعاتی از چگونگی رانندگی با خودرو سوزوكی گراند ويتارا را ياد بگيريد ، لطفاً برای خواندن وارد مبحث آن شويد !!. بنابراين اگر شخصی فقط به يك يا چند نوع مطالب سياسی و يا ورزشی و يا حوادث و يا علمی و يا دينی و يا سياحتی و يا نظامی و يا هوانوردی علاقمند باشد با خواندن سرعنوان ، انصراف و يا ورود به بخش قرار گيری مطلب را بدون اجبار ميتواند اختيار كند. و اما اگر آن شخص جزو علاقمندان به خودرو بود متوجه ميشد كه ؛

در اينجا نويسنده از جملات مندرج در خط 34 به بعد خواسته است ضمن اينكه ترس از راندن يك خودرو SUV ((شاسی بلند)) را از دوستداران اينگونه خودروها با تعريف رانندگی اين خودرو توسط يك كودك زائل كند ،  با تشريح های ريز نحوه كاركرد با دسته تعويض دنده اتوماتيك اين خودرو كه مشابه بيشتر خودروهای اتوماتيك است ، آموزش استفاده از دنده اتوماتيك را بزبان ساده در قالب يك ماجرا ارائه  نمايد و همچننين طرز كار با كليد انتقال خودرو سوزوكی نيز تشريح شده است . و از خط اول تا 33  ضمن اينكه چگونگی بخشی از نحوه آموزش رانندگی به كودكان را توسط والدينی كه ميخواهند خود مربی باشند تشريح نموده ، سعی كرده خطرات اينكار را نيز تذكر دهد .  

بنابراين گفته شما  به شرطی درست است كه  فرضاً  علاقمند به خودرو و مسائل متفرقه آن باشيد اما  اگر دنبال كننده   ماجراهای ورزشی باشيد  مسلماً خواندن چنين مطلبی مشمئز كننده خواهد بود.

ضمناً عرض با پوزش و معذرت خواهی از شما ، مطالب ارسالیتان  را كه 84 عدد بود يك  بررسی اجمالی كردم   و نتيجه گرفتم  كه شما اصلاً جزو علاقمندان و شيفتگان خودرو نيستيد .  در حاليكه شيفتگان به خودرو افرادی هستند كه هر مطلب بيمزه ائی مثل اين مورد را  دوست داشتنی  ميپندارند.

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب جعفر طاهري تشکر کرده اند:
Shayan3841, Mahdi1944

New Member



no avatar
پست ها

2

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 10 مهر 1392 23:34

آرشيو سپاس: 3 مرتبه در 1 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط 1359mehdi » پنج شنبه 11 مهر 1392 00:10

سلام
اگه مصرفش برات مهم است میتسوبیشی ASX با 5سال گارانتی
اگه مصرفش برات مهم نیست لندکروز
اگه قیمتش برات مهم نیست پورشه کائن یا BMW X6

New Member



no avatar
پست ها

17

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 22 اردیبهشت 1386 12:26

آرشيو سپاس: 10 مرتبه در 8 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط mrmostafa » يکشنبه 26 آبان 1392 08:00

سلام دوستان
ميخواستم بدونم بين شاسي بلند هاي زير كدام از نظر آفرود و مسافرت مسيرهاي صعب العبور و ناهوار و جاده هاي برفي و يخ زده و از نظر آپشن و كيفيت قطعات داخل و غيره كارايي بيشتري داره.  از نظر جا كه تقريبا مثل هم هستن.
1- Cadillac Escalade (2015
2- Chevrolet Suburban (2015
3- Chevrolet Tahoe (2015
4- Ford Flex (2013
5- GMC Yukon Denali (2015
6- GMC Yukon Denali (2015 اين با بالايي يكي هست ولي اسمهاشون فرق ميكنه؟؟؟
7- GMC Acadia (2013
8- Dodge Durango (2014
9- Acura MDX (2014

نسبت به Lexus LX570 و Benz GL و Land Rover Range Rover 2013 چطور هستن؟؟؟؟ از نظر امكانات و آپشن ها و غيره.....
ممنون ميشم راهنمايي كنيد.

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

52

تشکر کرده: 1117 مرتبه
تشکر شده: 35 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 7 دی 1390 21:25

آرشيو سپاس: 91 مرتبه در 21 پست

Re: راهنمايي تخصصي درباره خريد شاسي بلند

توسط ne13 » دوشنبه 27 آبان 1392 20:37

RAHVAR نوشته است:سلام

من پست ها رو خوندم  ولی مطلبی در مورد کارتون ندیدیم شاسی بلند رو برا چه کاری میخوایید؟؟؟؟

تنوع در شاسی بلند زیاد هستش که خیلی هاش به ابران وارد نمیشه...

ولی

یه پیشنهاد: آهو بگیر


الان چند هست؟ ميشه توضيحاتي در موردش بديد؟
متشكرم

قبليبعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 7 مهمان