جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: hamed_713, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 340
تاریخ عضویت: شنبه 29 آبان 1389, 8:50 pm
سپاس‌های ارسالی: 1282 بار
سپاس‌های دریافتی: 1825 بار

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط m-sajedy » جمعه 2 تیر 1391, 9:02 pm

جناب [COLOR=#3300cc]CAPTAIN PILOT
 
به رغم اطلاع و شناخت از توانایی و میزان علم شما توضیحات شما امروز برای بدنه قانع کننده نبوده
1-موتور TF30 قبل از تامکت مدت ها در درون بدنه جنگنده F111 خدمت کرده و از بهترین موتور های عصر خود بوده . ایرادات وارده به دلیل طراحی ناقص و پر عیب تامکت بود
وزن بسیار زیاد رادار در تامکت را بنده از یکی از دانشجویان افسری (خلبانی) دانشکده افسری شهید ستاری که در واقع دایی دوستم بود شنیدم و البته از میان هزار و یک سوال بنده همین یکی را عنایت فرمودند
به هر حال تامکت دارای عیوبی مثل:
فاصله زیاد موتورها از هم ، سنگینی زیاد رادار ، عدم داشتن دید مناسب رو به پایین رادار برای یک (Interceptor) ، پالس داپلر بودن همین رادار (در حالی که رقیب روسی میگ 31 از رادار آرایه فازی بهره می برد) و.....

اما در رابطه با ارتقا رادار در ایران به تصاویری که جناب A3eman قرار داده اند توجه کنید

تصویر
تصویر

2-بنده هرگز شفق را رادارگریز ندانستم و تاکیدم بر پایین بودن میزان RCS این جنگنده در مقایسه با دیگر جنگنده های موجود در ایران بود شخصا" به کلی معتقدم اصطلاح رادارگریزی بی معنی و اصطلاحی صرفا" برای اوام فریبی است بهتر از در این خصوص بگوییم

Efficiency of the lower radar cross section یا Use low level of RCS
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ

و هنگامی که به آنان گفته شود : در زمین فساد نکنید، می‌گویند : ما فقط اصلاح‌ کننده‌ایم!

سوره مبارکه البقرة

Mega Poster
Mega Poster
نمایه کاربر
پست: 827
تاریخ عضویت: پنج شنبه 29 اردیبهشت 1390, 12:54 am
محل اقامت: جبهه ی جنگ
سپاس‌های ارسالی: 3906 بار
سپاس‌های دریافتی: 2334 بار

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط mojtabba » جمعه 2 تیر 1391, 9:41 pm

جناب m-sajedy
همین مشکل دوری موتور ها از هم دیگر ضعف طراحی غرب رو میرسونه و این طراحی ناقص باعث میشده تا زمانی که تامکت یکی از موتور هاش رو از دست میداد تعادلش بهم بخوره و کنترلش سخت باشه :-o
در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم

امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س

Major II
Major II
پست: 318
تاریخ عضویت: چهار شنبه 16 فروردین 1391, 10:26 pm
محل اقامت: No Where
سپاس‌های ارسالی: 2010 بار
سپاس‌های دریافتی: 837 بار
تماس:

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط SEAFARER » جمعه 2 تیر 1391, 9:56 pm

سلام.
همیشه توی شبیه ساز ها وقتی خلبانی اف 14 یا اف 15 رو میکنم زمانی که یکی از موتور هام رو از دست میدم سریع کنترل رو از دست میدم و...
ولی با جنگنده های روسی هرگز اینطوری نمیشه :razz:
تصویر

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34084 بار
تماس:

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط CAPTAIN PILOT » جمعه 2 تیر 1391, 10:01 pm

دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070C0]m-sajedy  تصویر
درود بر شما تصویر

موتور TF30 قبل از تامکت مدت ها در درون بدنه جنگنده F111 خدمت کرده و از بهترین موتور های عصر خود بوده

خیر, در همان زمان نیز نمونه های TF-30-P1 الی P109 که از جمله آخرین نمونه های مورد استفاده بر روی F-111D و EF-111A قلمداد میگردند, همواره دارای برخی مشکلات خاص مخصوصا" جهت تطبیق ورودی های هوا با بدنه Aardvark بودند و اساسا" دلیل بروزرسانی و Modification های متعدد نیز در این قبیل مشکلات قرار داشت.

ایرادات وارده به دلیل طراحی ناقص و پر عیب تامکت بود

چنانچه این گفته را صحیح بدانیم, باید در طول سابقه فعالیت Tomcat ها بدنبال بروز رسانی های انجام گرفته بر روی بدنه باشیم در حالیکه اینگونه نبود و مشکل ذاتا" در طراحی بسیار پیچیده TF-30 قرار داشت و اوج اقدامات متقابل جهت برطرف نمودن آنها را میتوان در نمونه TF-30-P414 مشاهده نمود. در این نمونه ارتقا یافته جهت برطرف نمودن مشکل Stall, تعداد پره های کمپرسور کم فشار از 6 به 9 مورد افزایش یافت و این امر بخوبی نشان میدهد ضعف کمپرسورها در زوایای حمله شدید دلیل اصلی بروز Stall داخلی بوده اند. هرچند این ارتقا باعث بهبود عملکرد موتور گردید اما به دلیل اطمینان پذیری پایین آنها در مانورهای شدید, نمونه های جدیدتر F-14D از موتورهای F110-400 بهره میبردند. همانطور که پیشتر ذکر گردید در بحث Weight and Balance کلیه مباحث مربوط به تقسیم وزن جهت تعیین مرکز ثقل هواپیما (CG) با دقت مورد بررسی قرار میگیرند.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
GE-F110-400
 
وزن بسیار زیاد رادار در تامکت / عدم داشتن دید مناسب رو به پایین رادار / پالس داپلر بودن همین رادار

شاید تنها عیب وارده بر AN/AWG-9 در زاویه پوشش 40 درجه آن قرار داشته باشد. در غیر اینصورت وزن این رادار معادل 590 کیلوگرم میباشد که در نوع خود بسیار معقول و منطقی است در حالیکه رادار Zaslon مورد استفاده در MiG-31 حداقل دارای 2 برابر این وزن میباشد. موضوع استفاده از تکنولوژی Pulse Doppler نیز به تعریف برد بسیار بالای این نمونه جهت رهگیری اهداف و تطبیق آن با موشک های Phoenix بازمیگردد که از اختیار نمونه های آرایه فازی آن زمان خارج بود.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
AN/AWG-9

 
در رابطه با ارتقا رادار در ایران به تصاویری که جناب A3eman قرار داده اند توجه کنید

هر 2 تصویر متعلق به F-14 نیروی هوایی با شماره شناسایی 6062-3 میباشند که در پایگاه هوایی بوشهر ثبت گردیده اند. این نمونه به همراه چند فروند دیگر از جمله موارد همچنان مجهز به رادارهای فعال میباشند. با اینحال این موضوع هیچ تائیدی بر ارتقا AN/AWG-9 و راه اندازی آنها در سایر نمونه های معیوب محسوب نمیگردد.

در خصوص تکنولوژی رادار گریز و Stealth نیز این عنوان به پرنده های دارای سطح مقطع کمتر از 1 متر مربع خطاب میگردد و در حالت های مختلف آن را Low Observable نیز مینامند و این موضوع ارتباطی با عوام فریبی و ... ندارد اما شاید درک پایین عوام مردم از تعریف علمی آن, دلیلی جهت سوء استفاده برخی افراد از برداشت های آنها محسوب گردد.


موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Mega Poster
Mega Poster
نمایه کاربر
پست: 827
تاریخ عضویت: پنج شنبه 29 اردیبهشت 1390, 12:54 am
محل اقامت: جبهه ی جنگ
سپاس‌های ارسالی: 3906 بار
سپاس‌های دریافتی: 2334 بار

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط mojtabba » جمعه 2 تیر 1391, 10:07 pm

جناب کاپیتان پیلوت عزیز منبع معتبر و موثقی برای گفته هاتون دارید یا نه ؟
ما کلا هرچی شما میگید رو داریم قبول می کنیم به خاطر علم شما اما در این باره باید منبعی معتبر ارایه دهید زبان اصلی هم باشه بهتره :grin:
در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم

امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 225
تاریخ عضویت: جمعه 22 تیر 1386, 9:38 pm
سپاس‌های ارسالی: 3045 بار
سپاس‌های دریافتی: 1123 بار

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط shaman » جمعه 2 تیر 1391, 11:14 pm

دوست عزیز mojtabba :razz:

شما اگر در گوگل کمی‌ راجب F-14 یا موتورش سرچ کنید منابع بسیار زیادی به راحتی‌ پیدا خواهید کرد و فکر می‌کنم هرجا از F-14 صحبت شده به عیب موتور اولیش هم اشاره شده، نکاتی‌ که راجب محل قرار گیری موتور هاش و وزن رادر یا چیزهای دیگه ذکر شده کاملا بی‌ اساس می‌باشد، و در زمان ساخت یک هواپیما به مواردی توجه میشه که واقعاً حیرت آور هست و انسان وادار به ستایش قدرت علمی‌ انسان وا می‌داره، اینجور تحلیل کردن یک جنگندهٔ (رادارش سنگین نوکش میاد پایین یا ۲تا موتورش از هم خیلی‌ فاصله دارند و...) واقعاً بی‌ لطفی‌ هست و نیاز به حداقل آشنایی با علم هوا فضا دارد.
:razz:
ways of the West
wisdom of the East

Mega Poster
Mega Poster
نمایه کاربر
پست: 827
تاریخ عضویت: پنج شنبه 29 اردیبهشت 1390, 12:54 am
محل اقامت: جبهه ی جنگ
سپاس‌های ارسالی: 3906 بار
سپاس‌های دریافتی: 2334 بار

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط mojtabba » جمعه 2 تیر 1391, 11:34 pm

دوست عزیز جناب shaman
بنده از جناب کاپیتان پیلوت منبع خواستم و شمارو مورد خطاب قرار ندادم :x
اما در مورد گوگول :
برای گفته های بنده هم در گوگل مطالب بسیاری است اما جناب کاپبتان پیلوت و هم فکرای ایشون از بنده در خواست منبع و مدرک و سند می کنند
پس ایشون در مقابل مطالبی که ارسال می کنند مسئول هستند و باید منبع مطالب رو اعلام کنند و گرنه طبق گفته های خودشون در خیلی از تایپیک ها مطلب سندیت نداره و قابل اعتماد نیست و کلا ارزش علمی نداره :-o
در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم

امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 340
تاریخ عضویت: شنبه 29 آبان 1389, 8:50 pm
سپاس‌های ارسالی: 1282 بار
سپاس‌های دریافتی: 1825 بار

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط m-sajedy » جمعه 2 تیر 1391, 11:57 pm

shaman نوشته شده:دوست عزیز mojtabba :razz:

شما اگر در گوگل کمی‌ راجب F-14 یا موتورش سرچ کنید منابع بسیار زیادی به راحتی‌ پیدا خواهید کرد و فکر می‌کنم هرجا از F-14 صحبت شده به عیب موتور اولیش هم اشاره شده، نکاتی‌ که راجب محل قرار گیری موتور هاش و وزن رادر یا چیزهای دیگه ذکر شده کاملا بی‌ اساس می‌باشد، و در زمان ساخت یک هواپیما به مواردی توجه میشه که واقعاً حیرت آور هست و انسان وادار به ستایش قدرت علمی‌ انسان وا می‌داره، اینجور تحلیل کردن یک جنگندهٔ (رادارش سنگین نوکش میاد پایین یا ۲تا موتورش از هم خیلی‌ فاصله دارند و...) واقعاً بی‌ لطفی‌ هست و نیاز به حداقل آشنایی با علم هوا فضا دارد.
:razz:


جناب shaman
بی لطفی دیدن همیشگی نیمه پر یا خالی یک لیوانه

اگر تامکت پرنده ای بی نقص و خارق العاده بود مثل اف 16 یا اف 15 حالا حالاها باقی می موند و آمریکایی ها به این زودی از دور خارجش نمی کردن
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
شما دارید از منابعی حرف می زنید که همیشه یک طرفه بحث می کنند
قصد توهین ندارم ولی هر کسی به اندازه شکمش غذا می خوره و به اندازه وسعش لباس تهیه می کنه و ... تفکر هم از این قاعده مثتسنی نیست متاسفانه شما هم از آن دسته افرادیید که کمترین شباهت بین اف 14 و سوخوی 27 را دلیل کپی بودن سوخو می دونید و بیشترین شباهت بین اف 15 با میگ 25 را باور نمی کنید در حالی که آمریکایی ها از دل همین اف 15 بود که اف 22 را در آوردند (میگ هم جدی کانادایی داشت)
بگذریم از قابلیت های منحصر به فردی راداری و بلند پروازی که میگ در اون دوره داشت (در آسمان ایران هم خوب جولان می داد) و بهترین جنگنده آمریکایی هم دورش فانتوم رو به راحتی پشت سر گذاشته بود
علوم آن قدر که فکر می کنید دست نیافتنی نیستند اگر این طور بود بشیریت مثل حیوانات از اول یک شکل می ماند و پیشرفت نمی کرد


از عیوب اف 14 از خلبانان های اون برید بپرسید

-----------------------------------------------------------

جناب کاپیتان فرمودید

در غیر اینصورت وزن این رادار معادل 590 کیلوگرم میباشد که در نوع خود بسیار معقول و منطقی است در حالیکه رادار Zaslon مورد استفاده در MiG-31 حداقل دارای 2 برابر این وزن میباشد.

روس ها هر دو جنگنده فاکس بت و فاکس هاند را که دارای راداری سنگین بودند با موتور هایی بسیار نیرومند تجهیز کردند خوب حال چرا آمریکایی با اشراف بر سنگینی رادارشان موتور هایی نیرومندی را بر تامکت سوار نکردن (در حالی که از تجربه روس ها هم با خبر بودن)

فاصله زیاد موتورها در میزان RSC تاثیر نداره
همین فاصله در جنگ حد اقل در یک مورد فاجعه ساز شده . در صورتی که یکی از موتورها به هر دلیل از دست برود پرنده وارد دالان مارپیچ می شود. (در واقع پرواز با تامکت شبیه پرواز با یک جنگنده تک موتوره است)
=================================================
توجه : بنده شخصا" در شبیه ساز اف 16 بیش از 10 تیر موشک سایدوایندر و تعدادی امرام را به سمت فاکس هاوند شلیک کردم اما هیچ کدام به هدف نخورد!!!!!!
=================================================
سوال: چرا قبل قسمت رادوم اف 14 ما رنگی روشن تر دارد
چرا از این رادار باید در شفق استفاده شود
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ

و هنگامی که به آنان گفته شود : در زمین فساد نکنید، می‌گویند : ما فقط اصلاح‌ کننده‌ایم!

سوره مبارکه البقرة

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 225
تاریخ عضویت: جمعه 22 تیر 1386, 9:38 pm
سپاس‌های ارسالی: 3045 بار
سپاس‌های دریافتی: 1123 بار

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط shaman » شنبه 3 تیر 1391, 12:29 am

دوست عزیز m-sajedy :razz:

منم نگفتم F-14 بی‌ نقص هستش هر چیزی یک زمانی‌ داره و وقتی‌ زمانش سر بیاد جایگزین میشه، F-14 برای زمان خودش بهترین بود ولی‌ دلیل نمی‌شه تا آخر دنیا در کار بمونه، SR-71 هم هواپیمایی‌ بینظیر بود ولی‌ کنار گذاشته شد، شما حتی من را نمیشناسید پس بهتره من را مربوط به گروهی نکنید، شما از قرار معلوم حسابی‌ دنبال این بودید که کی‌ از کی‌ کپی کرده بنده از بحث علمی‌ لذت می‌برم و دنبال این نیستم که کی‌ از کی‌ کپی برام نتیجهٔ کار سند هست که خوب کاملا مشخص. شوروی اگر میتونست جلوی پرواز SR-71 روی خاکش مگیرفت با این میگ ها.

بنده به عیوبF-14 واقف هستم، قطعاً چیزهایی‌ که شما از دایی دوستتون پرسیده بودید از عیوبش نبود.
البته از همین عیوب اگر حرف زده شه قطعاً متهم به دست کم گرفتن متخصصان کشورمون میشم.
شما اگر ببینید فلسفه ی داشتن دو موتور چی‌ است این حرف رو نمیزنید.

دوست عزیز یعنی‌ میفرمایید چون شما توی شبیه سازتون نتونستید فاکس هاند بزنید حتما F-16 بد هست دیگه :-)
:razz:
ways of the West
wisdom of the East

Mega Poster
Mega Poster
نمایه کاربر
پست: 827
تاریخ عضویت: پنج شنبه 29 اردیبهشت 1390, 12:54 am
محل اقامت: جبهه ی جنگ
سپاس‌های ارسالی: 3906 بار
سپاس‌های دریافتی: 2334 بار

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط mojtabba » شنبه 3 تیر 1391, 12:34 am

طبق گفته ی خودتون ارسال مطالب باید معتبر باشه و شما بدون منبع این کارو کردید پس معتبر نیسنمد مطالب ارسالی شما

جناب ساجدی فاصله ی بین موتور ها در اف 14 تامکت تاثیر زیادی بر سطح مقطع راداری جنگنده ها داره
در مورد گفته ی شما هم اینکه پرواز با اف 14 مثل پرواز با جنگنده ی تک موتوره است باید بگم که اینطوری است اما نه در حدی که شما فکر میکنید
درسته که از دست دادن موتور در تامکت باعث ورود جنگنده با دالان مارپیچ میشه و گفتید از خلبانان ایراین قربانی شده در این حادثه اما شبیه این حادثه بازهم بر روی خلیج فارس اتفاق افتاده است اما با مهارت خلبان جنگنده کنترل شده و به پایگاه باز گشت اما باز هم این مشکل یکی از مشکلات بزرگ جنگنده ی پیشرفته ای !!!!! مثل تامکت بود تصویر
در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم

امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س

Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34084 بار
تماس:

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط CAPTAIN PILOT » شنبه 3 تیر 1391, 12:50 am

 دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070C0]m-sajedy  تصویر
درود بر شما تصویر
 
در پست های پیشین سخنی از بی نقص بودن F-14 به میان نیامد و آنچه بر روی آن تاکید میشود دلایل غیر موجهی همچون Stall کمپرسور به دلیل وزن بالای رادار و نقص طراحی به دلیل فاصله موتورهای از یکدیگر میباشد. در خصوص دلایل بازنشسته شدن F-14 و جایگزین شدن آنها با F-18 بارها در انجمن بحث شده است و نیازی به مرور مجدد آنها احساس نمیشود و دلایل اصلی این امر کاملا" روشن هستند. در خصوص موضوع شباهت های مورد اشاره شما نیز پیشتر مطلبی در این خصوص ارسال نمودید و گمان میکنم بنده نیز پاسخ ان را ارسال نمودم و احتراما" در ادامه مجددا" آن موارد را کپی نمینمایم زیرا ارتباطی با این تاپیک ندارند.

چرا آمریکایی با اشراف بر سنگینی رادارشان موتور هایی نیرومندی را بر تامکت سوار نکردن

پاسخ کاملا" محرز است. زیرا مشکل اصلی در موتورها نهفته بود و ارتباطی با وزن رادار نداشت! هر عدد موتور TF-30 بطور معمول دارای توانایی تولید 93 کیلونیوتن پیشرانش میباشد, بنابراین مجموع 2 موتور میتوانند بیش از 180 کیلونیوتن Thrust تولید نمایند که جهت این نمونه کاملا" کافی میباشد.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
در صورتی که یکی از موتورها به هر دلیل از دست برود پرنده وارد دالان مارپیچ می شود.

هر وسیله پرنده دارای چندین Procedure بسیار دقیق جهت رویارویی با شرایط اضطراری میباشد که بطور مستقیم از جانب سازنده و آزمایش کنندگان منتشر میگردند و کلیه خلبانان در زمان مواجه شدن با وضعیت های خاص موظف به پیروی از آنها میباشند. موضوع فرود با استفاده از یک موتور نیز از جمه مهمترین Procedure های پروازی میباشد و چنانچه خلبان بر اساس دستورات سازنده عمل نماید, میتوان هواپیما را با کمترین خسارت به زمین نشاند. نمونه بارز این مسئله فرود اضطراری B727 بدون چرخ دماغه در فرودگاه مهرآباد بود. در این پرواز جناب کاپیتان شهبازی و سایر اعضای حاضر در کابین, کلیه عملیات را بر اساس دستورات Boeing اعمال نمودند. بنابراین آنچه برخی دوستان در شبیه سازهای کامپیوتری تجربه مینمایند دارای کمترین میزان مشابه با واقعیت میباشد.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
بنده شخصا" در شبیه ساز اف 16 بیش از 10 تیر موشک سایدوایندر و تعدادی امرام را به سمت فاکس هاوند شلیک کردم اما هیچ کدام به هدف نخورد!!!!!!

بنده نیز در شبیه ساز H.A.W.X تنها با استفاده از توپ Vulcan چندین فروند MiG-31 و Su-47 را نابود نمودم! این نوع قیاس به هیچ عنوان با واقعیت عملی منطبق و سازگار نیست ...

چرا قبل قسمت رادار اف 14 ما رنگی روشن تر دارد

پاسخ این سوال نیز بسیار محرز میباشد. زیرا این قسمت بتازگی رنگ شده است! محفظه رادار بخشی از بدنه میباشد و ارتباطی با ساختار اصلی رادار ندارد.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
============

پس معتبر نیستند مطالب ارسالی شما

پاسخ شما را در پست پیشین ارسال نمودم.

============


ادامه این موضوع هیچ ارتباطی با عنوان و اهداف اصلی این تاپیک ندارد و لذا دوستان گرامی میتوانند سوالات متفرقه خود را در تاپیک پرسش و پاسخ های هوافضایی و هوانوردی مطرح نمایند.


موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه 29 اردیبهشت 1386, 3:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10131 بار

Re: جنگنده شفق یا اف 22 آمریکا

پست توسط typhoon » شنبه 3 تیر 1391, 12:57 am

سلام
بنده خیلی از هوانوردی سررشته ندارم ولی چند نکته:
عدد جی مربوط به این چند پرنده رو مقایسه کنید.
در زمینه قابلیت مانور و نبردهای رو در رو برتری قاطع برای اف 14 و اف 15 در برابر میگ 25 است.
در مورد سیستم های الکترونیکی و قابلیتهای دیگر میگ 25 می تونید به کتاب سرگذشت خلبان روس"ویکتور بلنکو" که با عنوان خلبان میگ ترجمه شده و در میدان انقلاب هم پیدا میشه مراجعه کنید.
با اجازه کاپیتان:
موتورهای جنگنده فاکس بت بسیار پرمصرف بودند که همین مسئله یکی از دلایل کاهش برد پروازی این جنگنده بود. در مورد میگ 31 و تامکت، اف 14 دارای مدلهای دیگری نیز هست که آخرین آنها مدل سوپر تامکت است که کلا از نظر سیستم پیشران و رادار دچار تغییر شده است. در ضمن کشوری که پرنده مثل اف 22 را دارد و یا اف 15 و یا اف 18 و در عین حال با اتمام جنگ سرد دیگر تهدید روسها را ندارد نیاز به حفظ این جنگنده گران قیمت ندارد.

همون طور که دوستمون گفتند سالها اس آر 71 بر روی شوروی سابق پرواز کرد و هیچ کدام از سیستم های پدافندی روسها نتونستند مانع بشند. دوست دیگری نوشتند: جنگنده پیشرفته ای !!!! مثل تامکت، خیلی برای من سوال است که اگر از نظر شما تامکت پیشرفته نبود کدام جنگنده پیشرفته بود؟ میگ 21 ، میگ 23 ، سوخوی 7 ، میراژ اف 1.... یک نگاهی به آمار پیروزی های هوایی این جنگنده در زمان جنگ و قیمت اون بیاندازید بد نیست.
Old soldiers never die.They just fade away

ارسال پست

بازگشت به “ديگر مباحث هوانوردي”