جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد
Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2442

تشکر کرده: 11 مرتبه
تشکر شده: 99 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 15 فروردین 1386 18:23

آرشيو سپاس: 16122 مرتبه در 1610 پست

جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط Shahryar » پنج شنبه 22 تیر 1391 18:04

جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين؛
كاپيتان و كارآموز در دم جان باختند




رييس‌ آتش‌نشاني شهرستان صنعتي البرز به تشريح جزئيات سقوط هواپيما آموزشي در قزوين پرداخت و گفت: كاپيتان 48 ساله و كارآموز 20 ساله اين هواپيما بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باختند.
افشار در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه قزوين، درباره جزئيات سقوط هواپيما سسنا 172 متعلق به شرکت هواپیمایی معراج قزوین گفت: اين هواپيما در ساعت 12:32 ظهر امروز (پنجشنبه) در زمين‌هاي كشاورزي منطقه «ديزج» شهرستان البرز در حوالی «شرکت آرد شمس آذر» به دليل نامعلومي در حين كاهش ارتفاع براي فرود در فرودگاه سقوط كرد كه با توجه به آدرس نامعلوم و صعب‌العبوربودن اين منطقه، آتش‌نشانان ايستگاه 3 شهرستان البرز در ساعت 13:20 در صحنه حاضر شدند.
رييس‌ آتش‌نشاني شهرستان صنعتي البرز در مورد وضعيت سرنشينان اين حادثه نيز به ايسنا گفت: اين هواپيما از نوع آموزشي دو نفره بوده كهعلی فخري 48 ساله كاپيتان هواپیما و باقر باقری ثالث كارآموز 20 ساله آن بر اثر شدت جراحات وارده بعد از سقوط در دم جان باختند.

به گفته وي اين هواپيما از نوع سبك آموزشي دو نفره سسنا بوده كه از شركت خدمات پروازي قزوين براي آموزش به پرواز درآمده بود.

خبرگزاری ایسنا



سنترال کلابز ضمن اظهار همدردی با خانواده های قربانیان، خود را در غم از دست دادن هوانوردان کشورمان شریک میداند.
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..


Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1362

تشکر کرده: 2198 مرتبه
تشکر شده: 3495 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 26 اسفند 1388 11:17

آرشيو سپاس: 10112 مرتبه در 877 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط Java » پنج شنبه 22 تیر 1391 18:10

برخورد به کابل برق...
............ودرویش به پادشاه گفت :این نیز بگذرد.....

http://valiasr-aj.com/persian/index.php

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Java تشکر کرده اند:
Shahbaz, Qaher1406, Erratic, reza4087, shola, CAPTAIN PILOT, SEAFARER, Shahryar, ne13, A3eman, KH.I.A.2500, Goebbels, airplane, shaman

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2877

تشکر کرده: 1404 مرتبه
تشکر شده: 1276 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط CAPTAIN PILOT » پنج شنبه 22 تیر 1391 18:54

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی

با سپاس از جناب
Shahryar گرامی

همانطور که جناب
Gava گرامی نیز اشاره داشتند, دلیل فعلی این حادثه را برخورد هواپیمای Cessna 172 با شماره ثبت EP-MGX متعلق به آموزشگاه خلبانی معراج با کابل های برق در حین انجام برخی امتحانات نهایی اعلام نموده اند. برخود هواپیما با کابل برق آن هم در مراحل Departure & Climb و یا Decent & Approach در فرودگاه های دارای ترافیک دائم و هوای صاف چندان مرسوم نیست زیرا خلبانان و کلیه اعضای پروازی پیش از انجام پروازها در خصوص موقعیت و عوارض طبیعی و غیر طبیعی موجود در منطقه, توجیه میگردند و از آنها مطلع میباشند. مگر آنکه یک نقص فنی و یا اشتباه فردی باعث خارج شدن هواپیما از مسیر اصلی و ورود آن به چرخه اشتباهات گردد. متاسفانه آمار سوانح آموزشگاه خلبانی معراج در طول چند ماه اخیر با افزایش چشمگیر روبرو بوده است و این مسئله میتواند گویای ضعف شدید در مدیریت و اجرای استانداردهای ایمنی و کیفی این آموزشگاه باشد. لذا لازم است سازمان هواپیمایی کشور بر اساس قوانین بین المللی اقدام به بررسی منطقه و بازرسی های بیشتر بر روی سطوح ایمنی و مدیریتی این مرکز به انجام برسانند تا در آینده شاهد موارد اینچنین نباشیم.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
EP-MGX

به هر حال جناب کاپیتان فخر گرامی یکی از بهترین اساتید خلبانی کشور و از جمله خلبانان فعال بر روی Airbus های شرکت هواپیمایی ماهان بودند که متاسفانه در ظهر امروز درگذشتند. بنده نیز به نوبه خود این واقعه تاسفبار را خدمت خانواده ایشان و همچنین خانواده جناب ثالث تسلیت عرض مینمایم.


موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


Major

Major



نماد کاربر
پست ها

547

تشکر کرده: 16 مرتبه
تشکر شده: 22 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 20 آبان 1388 17:24

آرشيو سپاس: 4243 مرتبه در 517 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط Qaher1406 » پنج شنبه 22 تیر 1391 19:01

تصاویر/ سقوط هواپیمای آموزشی در قزوین













http://www.mashreghnews.ir/fa/news/135855
عبارات حک‌شده بر شمشیر پیامبر(ص)

آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی در کتاب «خاتم انبیا، رحمت بی‌انتها» آورده است: مرحوم علامه مجلسی(ره) از امالی مرحوم شیخ صدوق(ره) نقل کرده است که در دستگیره شمشیر رسول اکرم(ص) این چند جمله نوشته شده بود:

« صِلْ مَنْ قطعک و قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا علی نَفْسِکَ و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ »

ترجمه

«  اگر کسی از تو برید، تو به او بپیوندو(همیشه و در هر جا) آنچه حق است بگو اگرچه به زیانت تمام شودونیکی کن درباره کسی که به تو بدی کرده است »

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/new ... 23_953.jpg

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Qaher1406 تشکر کرده اند:
ne13, shola, Mahdi1944, CAPTAIN PILOT, FREE MAN, SEAFARER, Shahbaz, Goebbels, كيارش, nima-rad, Shahryar, Java, KH.I.A.2500, malmal1369, shaman, airplane, reza4087, A3eman, apadana11, rpm, Erratic, FARSHAD.ADL

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

504

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 10 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 21 اسفند 1389 13:05

محل سکونت

تهران

آرشيو سپاس: 2587 مرتبه در 427 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط Ph.Sepehr » پنج شنبه 22 تیر 1391 23:09

ایکس ری بیچاره،چه سرنوشت بدی براش رقم خورد! :-(  :sad:  :?  :-?  :lol:  :-P
خدا درگذشتگان این سانحه رو مورد رحمت بی کران خودش قرار بده.
(رحم الله من قرا فاتح مع الصلوات)
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

وقتی انسان نمی تواند کلمات مناسب برای بیان احوالش بیابد چه شکنجه ای را تحمل می کند
                                                                                                                                        shapooor

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Ph.Sepehr تشکر کرده اند:
shola, CAPTAIN PILOT, reza4087, SEAFARER, Erratic

Novice Poster

Novice Poster



نماد کاربر
پست ها

82

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 24 شهریور 1390 18:39

آرشيو سپاس: 558 مرتبه در 75 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط Night_Raven » جمعه 23 تیر 1391 00:13

من امروز این هواپیما را دیدم داشتیم پرواز ناوبری انجام میدادیم که سسنا معراج با 3000 پا ارتفاع کمتر از زیر پایمان گذشت
ساعت 10-10:30 بود
    با خودم گفتم عجب چه صحنه زیبایی

    ای خدا

    روحشان شاد

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Night_Raven تشکر کرده اند:
FARSHAD.ADL, reza4087, DJ Dani, CAPTAIN PILOT, shola, shaman, Erratic

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

803

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 25 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 آبان 1385 20:26

محل سکونت

تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي

آرشيو سپاس: 8526 مرتبه در 681 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط DJ Dani » جمعه 23 تیر 1391 02:40

بابک جان ، چرا بی نظمی در معراج بیداد میکنه؟
چرا اینقدر سانحه میده؟
حالا موارد هوایی رو بگذاریم کنار ، روی زمین هم هست ، رامین جان توضیحات خوبی رو داد و با توجه به تجربه های پروازی که داره ، کاملا موضوع رو از دیدگاه اصلیش می بینه ، اما می خوام  نظر شما رو که بر روی هواپیماهای لایت می پری بدونم که علت این سلسله اتفاقات چیست و آیا در همه جا به این شکل هست.
حالا شما اینو از نظر آموزش ، تجهیزات ، اشخاص و ... مورد بررسی قرار بده.
ممنون.
:razz:

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب DJ Dani تشکر کرده اند:
nasir irani, reza4087, Night_Raven, CAPTAIN PILOT, Lord_Jason, S.M.J.Tabib, Mohammad.Jafar, Erratic

Novice Poster

Novice Poster



no avatar
پست ها

81

تشکر کرده: 21 مرتبه
تشکر شده: 0 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 2 تیر 1390 00:45

آرشيو سپاس: 256 مرتبه در 67 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط arman F14 » جمعه 23 تیر 1391 12:07

ضمن تاسف بابت اتفاق پیش آمده و همدردی با خانواده های درگذشتگان از خداوند بزرگ برای درگذشتگان علو درجات را خواستارم روحشان قرین رحمت الهی باد   :lol:  ::sa

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب arman F14 تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, shola, Erratic

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2658

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط RAHVAR » جمعه 23 تیر 1391 12:51

نمیدونم چرا اینقدر تیرماه برای هواپیمایی ایران سانحه سازه در سالگرد سقوط هواپیمای توپولف در قزوین قرار داریم. باز هم سقوط باز هم قزوین و باز هم تیرماه.


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
CAPTAIN PILOT, SEAFARER, Erratic

Moderator

Moderator



نماد کاربر
پست ها

2658

تشکر کرده: 81 مرتبه
تشکر شده: 183 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 23 تیر 1388 08:58

محل سکونت

روبروی شما

آرشيو سپاس: 15274 مرتبه در 2406 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط RAHVAR » جمعه 23 تیر 1391 18:22

یه سوال

دمای زیاد هوا روی پرواز هواپیماها زیاد اثر میزار
مثلا اگر دما 50 درجه باشه اصلا نباید پرواز صورت بگیره که متاسفانه میگیره!

درسته؟؟؟

فکر کنم یکی از عوامل حادثه این باشه؟؟؟


کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب RAHVAR تشکر کرده اند:
shaman, CAPTAIN PILOT, Erratic, moeen s m, ASHKAN95

Commander

Commander



نماد کاربر
پست ها

2877

تشکر کرده: 1404 مرتبه
تشکر شده: 1276 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 8 اسفند 1387 15:23

محل سکونت

DE - CZE

آرشيو سپاس: 35767 مرتبه در 2768 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط CAPTAIN PILOT » جمعه 23 تیر 1391 19:26

دوست عزیز و گرامی, جناب RAHVAR  
درود بر شما

دمای زیاد هوا روی پرواز هواپیماها زیاد اثر میزار

بله کاملا" صحیح است. دما و غلظت هوا دو عامل بسیار موثر در بازدهی, کارایی و Performance هواپیما میباشند. بطوریکه هرچه غلظت هوا کمتر باشد, عکس العمل هواپیما نیز کندتر است. البته عامل فشار هوا نیز دارای تاثیرات بسیار زیادی بر روی رویه پرواز میباشد اما بیشترین تاثیر آن در مراحل اولیه پرواز, ارتفاعات پایین و همچنین سطح دریا نمایان میشود و در ارتفاعات بالا که عموما" دارای فشار کمتر میباشند, تاثیر چندان زیادی بر روی مراحل پرواز ندارند.  

در تصویر زیر میتوانید تاثیر فشار هوا بر مسافت مورد نیاز جهت برخاست هواپیما را مشاهده نمائید:

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

مثلا اگر دما 50 درجه باشه اصلا نباید پرواز صورت بگیره که متاسفانه میگیره!

خیر لزوما" اینگونه نیست. البته هر هواپیما اعم از مسافربری, آموزشی, نظامی و ... دارای یک دستور العمل مرجع از جانب سازنده میباشد که حدود مجاز دمای هوا جهت پرواز را در آنجا مشخص مینمایند. با اینحال تا آنجا که تجربه بنده یاری مینماید, هواپیماهای آمریکایی Cessna 172SP با استفاده از موتورهای تقویت شده IO-360-L2A ساخت Lycoming, مشکلی جهت پرواز در دمای 50 درجه و حتی بالاتر ندارند! هواپیمای ساقط شده در قزوین نیز از نمونه R بود که از لحاظ موتور پایه با گونه های S و SP برابر است و تنها 20 اسب بخار کمتر نیرو تولید مینماید که آن هم به دلیل تکنولوژی قدیمی تر و عدم تقویت نازل های ورودی سیلندر میباشد. با اینحال در هواپیماهای پیستونی خلبان موظف است با توجه به دما و فشار, میزان ترکیب سوخت و هوا توسط کاربوراتور را با استفاده از سیستم Fuel/Air Mixture تنظیم نماید. چنانچه خلبان این میزان را بطور دقیق و با توجه به علائم هواپیما و دانش شخصی رعایت نموده و اصطلاحا" سوخت را Rich و یا Lead نماید, موتور براحتی میتواند در هوای بسیار گرم و بسیار سرد نیز فعالیت نماید. البته هوای سرد به دلیل احتمال یخ زدن سوخت در داخل دهانه کاربوراتورهای Float Type به مراتب خطرناک تر از پرواز در دمای بالا میباشد. بطور کلی موتورهای ساخت Lycoming ایالات متحده دارای بازدهی و انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند و بنده شخصا" شاهد عملکرد بسیار رضایت بخش آنها در دمای بالای 48 درجه و رطوبت بیش از 70% نیز بوده ام که از عهده سایر موتورهای هم رده همچون Rotax و حتی برخی نمونه های Continental خارج است!  

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
ساختار کاربوراتورهای Float Type


موفق باشید
When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب CAPTAIN PILOT تشکر کرده اند:
FARSHAD.ADL, oweiys, behrad90, gigi64, ASHKAN95, RAHVAR, apadana11, Night_Raven, nima-rad, SHAHRAM, Java, DJ Dani, reza4087, KH.I.A.2500, moeen s m, Erratic, sa_baloch_ca, anga2009, javedan-seda, shaman

Captain I

Captain I



نماد کاربر
پست ها

803

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 25 مرتبه
تاريخ عضويت

پنج شنبه 4 آبان 1385 20:26

محل سکونت

تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي

آرشيو سپاس: 8526 مرتبه در 681 پست

Re: جزئيات بيشتر از سقوط هواپيماي آموزشي در قزوين

توسط DJ Dani » جمعه 23 تیر 1391 21:48

رامین جان ، بابت توضیحات فوق العاده ای که در بخش های مختلف میدهی واقعا تشکر و قدردانی می کنم.
واقعا از خواندن پست های شما لذت می برم ، امیدوارم در تمام بخش های انجمن پست ها به این گونه باشد تا دوستان مختلف و همچنین خودم هر روز بر دانشمان اضافه گردد.
خوش باشی عزیزم.
:razz:

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب DJ Dani تشکر کرده اند:
sa_baloch_ca, javedan-seda, shaman, anga2009, CAPTAIN PILOT, FARSHAD.ADL, ASHKAN95, Night_Raven

بعدي

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان