در اين بخش انواع خودروها معرفي مي‌شوند
Captain II

Captain II



نماد کاربر
پست ها

509

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 13 مرتبه
تاريخ عضويت

شنبه 13 آذر 1389 00:07

آرشيو سپاس: 2572 مرتبه در 393 پست

افتخاری دیگر از ایران خودرو دیزل، پیکاپ جدید!

توسط interceptor » شنبه 24 تیر 1391 23:48

بیشتر روزنامه های چهارشنبه 21 تیرماه، صفحه تبلیغات خود را اختصاص به محصول جدید شرکت ایران خودرو دیزل داده بودند. این خودرو پیکاپی بود که نشان ایران خودرو در جلوپنجره آن به چشم می خورد.


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


در نگاه اول به نظر می رسید اولین محصول شاسی بلند ملی تولیدی خودروسازان کشور باشد و طبعن خوشحال کننده بود اما اندکی جستجو در شبکه، به سرعت خلاف این موضوع را تایید می کند!


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



باز هم محصول جدیدی از کشور چین  با مونتاژ داخلی. کشوری که این روزها به خاطر تشدید تحریم های ناجوانمردانه  ، تنها انتخاب خودروسازان برای همکاری شده است  اما نکته عجیب،  وجود نشان ایکو بر روی آن است، نشانی که پیشتر بر روی خودروهای به اصطلاح ملی ایرانی به چشم می خورد. حتی در تولید سواری روآ که ایران خودرو بیشتر قسمت های آن را دستکاری کرده بود و دیگر پژو 405 شناخته نمی شد و طبعن می توانست نشان خود را بر روی آن نصب کند این اتفاق نیافتاد اما در مورد این شاسی بلند که فقط قرار بر سرهم کردن آن در داخل است نشان اسب ایران خودرو دیده می شود!


تونلند، افتخاری دیگر از گروه صنعتی ایران خودرو دیزل  که با دستان توانمند متخصصان داخلی این شرکت سرهم می شود!
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 




اگر به سابقه تولیدات ایران خودرو دیزل نگاهی بیاندازیم به مورد استثنایی هوو بر می خوریم. کشنده ای که به دلیل ضعف طراحی، در مقایسه با وزن سیستم ترمز ضعیفی  داشت ولی به خاطر قیمت پایین و خدمات پس از فروش گسترده دولتی ایکو بازار خوبی را بدست آورد. اما پس از قتل عام هموطنان در خیابان و جاده و بروز ضعف های آن و بدنامی حاصله خریداران به مراجع قضایی شکایت برده و بیشتر آن ها از شرکت غرامت گرفتند هر چند که ایران خودرو دیزل به راحتی زیربار آن نرفت . دارندگان هوو پس از  سالها انتظار و بالا و پایین رفتن راه پله دادگاه ها و خون دل خوردن بسیار به طلب خود رسیدند. تولید این کشنده توسط پلیس راهور و با حکم قضایی متوقف بود تا اینکه ایکو در حقه ای جدید با تغییر ظاهر و گذاشتن نام ایرانی " فراز" بر آن قصد کسب سود مجدد از بازار خودروهای سنگین کشور را در سر می پروراند. به قول معروف همان قضیه خر وو پالون است.
افتخار دیگر این شرکت تولید اتوبوس های مسافربری بین شهری بنز-457 است که هیچ گاه نتوانست در مقابل رقبای قدرش مثل اسکانیا(تولید عقاب افشان) که به گواه آمار باکیفیت ترین اتوبوس مونتاژ داخل است و همینطور ولوو های شرکت رانیران حرفی برای گفتن داشته باشد. این اتوبوس هم از لحاظ امکانات رفاهی، ظاهر، ایمنی،قیمت، تعداد سرنشین و سایر موارد قابل رقابت با رقبای خود نبود.
اما شکست دیگر این شرکت در عرضه ون روسی غزال بود. بازار انحصاری خودروهای جمعی ون که بیشتر در اختیار ون های چینی دلیکا و ون ترکیه ای کارسان بود ورود محصولات جدید را طلب می کرد اما این محصول هم با وجود قیمت مناسب مشکلات زیادی در طراحی داشت، از قبیل موارد زیاد چپ کردن به دلیل نامناسب بودن مرکز ثقل و مصرف بنزین بالا هرگز نتوانست سهم قابل توجهی از این بازار انحصاری بادآورده بدست بیاورد.
به نظر می رسد ضعف مدیریت شدیدی در مجموعه ایران خودرو دیزل وجود دارد، چرا که بعد از این همه تجربه در شرکت مادر ایران خودرو در بومی سازی  طراحی و خطوط تولید کاملا مجهز و  روباتیک در خود ایران خودرودیزل، به حربه سواستفاده از احساسات میهن پرستانه خریداران ایرانی متوسل شده است. این شرکت علاقه بسیاری دارد بر روی هر محصول خارجی نشان خود را نصب کرده و سعی دارد تا با جلوه دادن محصولات خود به شکل ملی سهم خود را از بازار کشور که به دلیل ضعف مدیریتی و ارایه ندادن محصولات مناسب حتی در مقایسه با مونتاژ کنندگان خصوصی ناتوان و با سرمایه اندک، از دست داده بود جبران کند و بر ضعف هایش سرپوش بگذارد.  

این پیکاپ محصول شرکت فوتون چین و نام آن Tunland L هست. در نمایشگاه خودروی پکن 2012 نسل جدید این پیکاپ با نام thunder معرفی شده بود.


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 



************************************


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


با وجود وضع تعرفه های بسیار بالا حتی تا 110 درصد برای حمایت از تولید داخل و  محدود کردن واردات این شرکت به مکانی دولتی برای واردات غیرمستقیم برای سواستفاده از امتیازات تولید داخل تبدیل شده است، بدین صورت که قطعات منفک یا CKD وارد و محصول بدون پرداحت تعرفه وارد بازار می شود در حالیکه اگر واردکنندگان بخواهند این کار را انجام دهند ناگزیر به پرداخت مبالغی تا چند برابر قیمت پایه به علاوه هزینه پلاک کردن می باشند که مشخصن بر خلاف روح قانون تعرفه است چراکه اگر قرار بر واردات بود که نیاز به این همه قانون و تبصره و پرداخت هزینه های جانی و مالی مردم ایران نبود و همان اول می توانست چنین اتفاقی بیافتد.

اما مسخره تر اینست که این افتخار باید در سال تولید ملی بیافتد که ناخودآگاه انسان را به یاد صحبت های رهبر انقلاب می اندازد که شاید مسولان بزرگترین شرکت خودروسازی کشور این سخنان را فراموش کرده اند یا به آن اهمیتی نمی دهند . این شرکت می توانست از فناوری موجود در کشور برای طراحی محصولی در حد تونلند بهره برد و این فرصت را در جهت اعتلای تولیدات  ملی غنیمت شمارد که این چنین نشد.



خیابان های کشور این بار هم شاهد حضور شاسی بلندی جدید خارجی خواهند بود و مصرف کنندگان ایرانی همچنان از خود می پرسند  چه زمانی شرکت های به اصطلاح خودروساز ما یک محصول شاسی بلند وطنی را روانه بازار خواهند کرد.

در عرصه واردات نیز بازار خودروی کشور بطور انحصاری و یکجا! از سوی باندهای قدرت و ثروت  به تولید کنندگان کره جنوبی و چینی اختصاص داده شده است تا جاده های ایران میدان آزمایشی برای رفع مشکلات  محصولات این برند های نوپا شده و پس از کسب اعتبار و رفع ضعف ها به بازارهای غرب راه یابند و سرمایه های ایران هزینه این پیشرفت ها خواهد بود.

این پیکاپ هم به جمع رفقای خود نظیر کاپرا و در آینده وینگل! اضافه خواهد شد تا خیابان های کشور در غیاب برند های معتبر جهانی جولانگاه های برندهای دست چندم شرقی(عمدتا چینی) شوند.

کاپرا                 -                وینگل







 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 


   مقاله اختصاصی

  کلیه حقوق ، برای سایت انجمن های تخصصی و نویسنده آن محفوظ می باشد .

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب interceptor تشکر کرده اند:
sroasha, Ghost Rider, ne13, Java, j.ghahraman, Cloor Master, LIGHTING, hany, SHAHRAM, CAPTAIN PILOT, shola, kayvan6079, KH.I.A.2500, Mohammad 1985, Reza6662, m-249, dolphine, FREE MAN, @lirez@, moeen s m, omidzare

 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان