تقویت موتور

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: RAHVAR, MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 11
تاریخ عضویت: سه شنبه 30 خرداد 1391, 10:28 am
سپاس‌های ارسالی: 2 بار
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

تقویت موتور

پست توسط lkjjkl » جمعه 13 مرداد 1391, 2:32 pm

می خواسنم ببینم میشه با قیمت کم یعنی حدود 1 الی 1.5 موتور پارس یا همون 405 رو تقویت کرد؟

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 238 بار

Re: تقویت موتور

پست توسط mohammad-ranjbar » چهار شنبه 20 اردیبهشت 1396, 12:44 am

lkjjkl نوشته شده:می خواسنم ببینم میشه با قیمت کم یعنی حدود 1 الی 1.5 موتور پارس یا همون 405 رو تقویت کرد؟


سلام دوست عزیز
اگر میخواهید موتور فابریک بمونه پیشنهاد میکنم
کیت تقویت جرقه+وایر شمع خوب + شمع سوزنی ایردیوم اصلی (فیلر 11 )
فیلتر هوا اسپورت اصلی K&N البته تو همون نوعی که به جای فیلتر خودتون بخوره
دریچه گاز زانتیا 2000
برداشتن کاتالیزور و در صورت هزینه بیشتر نصب هدرز و افزایش قطر لوله اگزوز
استفاده از روغن 10W40 سینیتیک ایرانی از برند های معوف مثل بران و ایرانول و پارس (البته باید حواستون به کم کردنش باشه )
برنامه ریزی ecu


خارج کردن از فابریکی
استفاده از سرسیلندر 16 سوپاپ و تعویض پیستون و شاتون ها
تعویض منیفولد ها و ........
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3501
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7774 بار

Re: تقویت موتور

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 20 اردیبهشت 1396, 1:29 am

lkjjkl نوشته شده:می خواسنم ببینم میشه با قیمت کم یعنی حدود 1 الی 1.5 موتور پارس یا همون 405 رو تقویت کرد؟

سلام
اگر 405 فشارشکنش معمولی هست پس میتونین با تنگ کردنِ شیلنگ برگشت سوخت به باک و نصب یک کاهنده ی ولتاژ روی مسیر برق پمپ میشه فشار سوخت رو در کنترل بگیرین و بالا پائین کنین و دو حالتِ اسپورت و اقتصادی برای موتور به وجود بیارین
یعنی با رسوندن ولتاژ به 12 ولت , قدرت موتور بیشتر از مونور معمولی میشه و با کاهش یکی دو ولتی ولتاژ , باعث کاهش مصرف در شهر و ترافیک بشید
این سیستم حداکثر 70.000 تومن هزینه داره
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 238 بار

Re: تقویت موتور

پست توسط mohammad-ranjbar » چهار شنبه 20 اردیبهشت 1396, 12:27 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
lkjjkl نوشته شده:می خواسنم ببینم میشه با قیمت کم یعنی حدود 1 الی 1.5 موتور پارس یا همون 405 رو تقویت کرد؟

سلام
اگر 405 فشارشکنش معمولی هست پس میتونین با تنگ کردنِ شیلنگ برگشت سوخت به باک و نصب یک کاهنده ی ولتاژ روی مسیر برق پمپ میشه فشار سوخت رو در کنترل بگیرین و بالا پائین کنین و دو حالتِ اسپورت و اقتصادی برای موتور به وجود بیارین
یعنی با رسوندن ولتاژ به 12 ولت , قدرت موتور بیشتر از مونور معمولی میشه و با کاهش یکی دو ولتی ولتاژ , باعث کاهش مصرف در شهر و ترافیک بشید
این سیستم حداکثر 70.000 تومن هزینه داره



سلام جناب اسمانی عزیز
لطفا در این مورد بیشتر توضیح بدین
کم کردن ولتاژ پمپ و همزمان بالا بردن فشار سوخت (بالا بردن فشار وارد بر پمپ ) باعث مستهلک شدن یا ضعیف شدن پمپ نمیشه


میشه از رگولاتور بنزین مخصوص ریس و پمپ بنزین فشار بالای ریس استفاده کرد
اگر صرفا قصد این دوستمون شتاب بالای توی لحظه و کورس شهری هست بهتره از گیربکس سبک تر و می بادامک ریس استفاده کنند
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3501
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7774 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 20 اردیبهشت 1396, 2:29 pm

mohammad-ranjbar نوشته شده:
سلام جناب اسمانی عزیز
لطفا در این مورد بیشتر توضیح بدین
کم کردن ولتاژ پمپ و همزمان بالا بردن فشار سوخت (بالا بردن فشار وارد بر پمپ ) باعث مستهلک شدن یا ضعیف شدن پمپ نمیشه


میشه از رگولاتور بنزین مخصوص ریس و پمپ بنزین فشار بالای ریس استفاده کرد
اگر صرفا قصد این دوستمون شتاب بالای توی لحظه و کورس شهری هست بهتره از گیربکس سبک تر و می بادامک ریس استفاده کنند

سلام جناب رنجبر بزرگوار
سیستمی که بنده عرض کردم یک سیستم ساده و کارآمد هست و تست هم شده
2 کار باید انجام بشه:
1- نصب کاهنده ولتاژ روی برق مثبت پمپ بنزین
این کار ضرری نداره و همین الان فنِ رادیاتور ماشینها و فنِ بخاری ماشینها داره از همین سیستم استفاده میکنه برای دور تند و متوسط و تند پس کاهش دور موتور الکتریکی با کاهش ولتاژ, یک روش معمول در ماشینها هست
وقتی کاهنده نصب بشه برای پمپ , با اندکی کاهش ولتاژ در حدِ یک تا 1.5 ولت , مصرف سوخت کم میشه و البته قدرت موتور و شتاب هم کم میشه
این برای شهر و ترافیک خوب هست

اما چطور قدرت رو افزایش بدیم با این سیستم ؟

جواب :
اگر بخوایم این سیستم رو به همین شکل استفاده کنیم فقط میتونیم مصرف رو کاهش بدیم و نمیشه قدرت موتور رو افزایش داد چون اگر ولتاژ رو روی 12 ولت (بالاترین ولتاژ) بذاریم تازه موتور به حالتِ عادی برمیگرده
برای افزایش قدرت باید یک کار دیگه هم انجام بشه و اون دستکاری مسیر برگشت سوختِ اضافه به باک هست
باید با تنگ کردنِ مسیر برگشت سوخت , فشار رو حدود 15 تا 20% بالا ببریم تا بتونیم به کمکِ کاهنده ی ولتاژ مصرف سوخت و قدرت موتور رو کم و زیاد کنیم


حالا سیستم آماده هست . برای افزایش قدرت موتور کافی هست که ولتاژ رو روی 12 ولت ببریم تا با افزایش فشار سوخت , پاشش سوخت بالا بره و قدرت موتور زیاد بشه
اگر ولتاژ رو بیاریم روی 11.5 ولت , مصرف و قدرت نرمال میشه
اگر ولتاژ رو بیاریم روی 11 ولت ,مصرف و قدرت کم میشه برای شهر و ترافیک
در بسیاری از ماشینهای خارجی همین سیستم وجود داره
دکمه ی sport باعث افزایش فشار سوخت و افزایش قدرت میشه
دکمه ی economy (اقتصادی) باعث کاهش فشار سوخت و کاهش مصرف میشه برای شهر و ترافیک
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 238 بار

Re:

پست توسط mohammad-ranjbar » چهار شنبه 20 اردیبهشت 1396, 6:13 pm

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام جناب رنجبر بزرگوار
سیستمی که بنده عرض کردم یک سیستم ساده و کارآمد هست و تست هم شده
2 کار باید انجام بشه:
1- نصب کاهنده ولتاژ روی برق مثبت پمپ بنزین
این کار ضرری نداره و همین الان فنِ رادیاتور ماشینها و فنِ بخاری ماشینها داره از همین سیستم استفاده میکنه برای دور تند و متوسط و تند پس کاهش دور موتور الکتریکی با کاهش ولتاژ, یک روش معمول در ماشینها هست
وقتی کاهنده نصب بشه برای پمپ , با اندکی کاهش ولتاژ در حدِ یک تا 1.5 ولت , مصرف سوخت کم میشه و البته قدرت موتور و شتاب هم کم میشه
این برای شهر و ترافیک خوب هست

اما چطور قدرت رو افزایش بدیم با این سیستم ؟

جواب :
اگر بخوایم این سیستم رو به همین شکل استفاده کنیم فقط میتونیم مصرف رو کاهش بدیم و نمیشه قدرت موتور رو افزایش داد چون اگر ولتاژ رو روی 12 ولت (بالاترین ولتاژ) بذاریم تازه موتور به حالتِ عادی برمیگرده
برای افزایش قدرت باید یک کار دیگه هم انجام بشه و اون دستکاری مسیر برگشت سوختِ اضافه به باک هست
باید با تنگ کردنِ مسیر برگشت سوخت , فشار رو حدود 15 تا 20% بالا ببریم تا بتونیم به کمکِ کاهنده ی ولتاژ مصرف سوخت و قدرت موتور رو کم و زیاد کنیم


حالا سیستم آماده هست . برای افزایش قدرت موتور کافی هست که ولتاژ رو روی 12 ولت ببریم تا با افزایش فشار سوخت , پاشش سوخت بالا بره و قدرت موتور زیاد بشه
اگر ولتاژ رو بیاریم روی 11.5 ولت , مصرف و قدرت نرمال میشه
اگر ولتاژ رو بیاریم روی 11 ولت ,مصرف و قدرت کم میشه برای شهر و ترافیک
در بسیاری از ماشینهای خارجی همین سیستم وجود داره
دکمه ی sport باعث افزایش فشار سوخت و افزایش قدرت میشه
دکمه ی economy (اقتصادی) باعث کاهش فشار سوخت و کاهش مصرف میشه برای شهر و ترافیک


ممنون جناب اسمانی عزیز
توی خانواده پژو مدل های بالاتر از 84 (اگر اشتباه نکنم ) وکه پمپ بنزین داخل باکی دارند فشار شکن هم داخل باک و روی مجموعه پمپ بنزین هستو لوله برگشت بنزین از سر فیلـتر بنزین وصل شده و عقب سمت راننده از زیر ماشن معلوم هست
یه سمت فیـلتر دوتا شلنگ اومده(یکی از پمپ بنزین و دیگری از فشار شکن مسیر برگشت به باک که باید تنگ بشه ) و از اون سمت یه دونه به طرف موتور رفته
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3501
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7774 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » چهار شنبه 20 اردیبهشت 1396, 6:57 pm

mohammad-ranjbar نوشته شده:ممنون جناب اسمانی عزیز
توی خانواده پژو مدل های بالاتر از 84 (اگر اشتباه نکنم ) وکه پمپ بنزین داخل باکی دارند فشار شکن هم داخل باک و روی مجموعه پمپ بنزین هستو لوله برگشت بنزین از سر فیلـتر بنزین وصل شده و عقب سمت راننده از زیر ماشن معلوم هست
یه سمت فیـلتر دوتا شلنگ اومده(یکی از پمپ بنزین و دیگری از فشار شکن مسیر برگشت به باک که باید تنگ بشه ) و از اون سمت یه دونه به طرف موتور رفته

سلام
بله , این سیستمی که گفتین درست شبیه ماتیز هست
ماتیز هم فیلـتر بنزینش زیر ماشین , کنار چرخ عقب هست
خروجی فیلتـر دو شاخه شده . یکی میره برای ریل سوخت و دومی برمیگرده میره توی باک و وصل شده به رگولاتور سوخت
ما زیر صندلی عقب تونستیم شیلنگ برگشت رو تنگ کنیم با پیچیدن چسب برق و نصب بستِ لوله و سفت کردن بست
عکسهاش
عکس از زیر صندلی عقب که شیلنگ رفت و برگشت رو میشه دید
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
رگولاتور ماتیز که ظاهرا به 405 شبیه هست
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
ماژول پمپ بنزین که رگولاتور روش قرار داره
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
یک روش برای تنگ کردن شیلنگ با بست
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
در این عکس یک شیلنگ قرار داده شده روی شیلنگ بنزین تا بست زخمش نکنه و سپس بست نصب شده روی اون قطعه شیلنگ
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
اگر شیلنگِ برگشتِ بنزین نرم و انعطاف پذیر نباشه پس نمیشه این سیستم رو روش پیاده کرد و ممکنه شیلنگ خشک باشه و با سفت کردنِ بست,شیلنگ تَرَک بخوره و باعث نشت بنزین و آتشسوزی بشه
هر کسی بخواد این سیستم رو پیاده کنه مسئولیت همه چیز با خودشه . بنده و این سایت هیچ مسئولیتی نداریم

 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 238 بار

Re:

پست توسط mohammad-ranjbar » شنبه 30 اردیبهشت 1396, 1:33 am

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
mohammad-ranjbar نوشته شده:ممنون جناب اسمانی عزیز
توی خانواده پژو مدل های بالاتر از 84 (اگر اشتباه نکنم ) وکه پمپ بنزین داخل باکی دارند فشار شکن هم داخل باک و روی مجموعه پمپ بنزین هستو لوله برگشت بنزین از سر فیلـتر بنزین وصل شده و عقب سمت راننده از زیر ماشن معلوم هست
یه سمت فیـلتر دوتا شلنگ اومده(یکی از پمپ بنزین و دیگری از فشار شکن مسیر برگشت به باک که باید تنگ بشه ) و از اون سمت یه دونه به طرف موتور رفته

سلام
بله , این سیستمی که گفتین درست شبیه ماتیز هست
ماتیز هم فیلـتر بنزینش زیر ماشین , کنار چرخ عقب هست
خروجی فیلتـر دو شاخه شده . یکی میره برای ریل سوخت و دومی برمیگرده میره توی باک و وصل شده به رگولاتور سوخت
ما زیر صندلی عقب تونستیم شیلنگ برگشت رو تنگ کنیم با پیچیدن چسب برق و نصب بستِ لوله و سفت کردن بست
عکسهاش
عکس از زیر صندلی عقب که شیلنگ رفت و برگشت رو میشه دید
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
رگولاتور ماتیز که ظاهرا به 405 شبیه هست
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
ماژول پمپ بنزین که رگولاتور روش قرار داره
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
یک روش برای تنگ کردن شیلنگ با بست
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
در این عکس یک شیلنگ قرار داده شده روی شیلنگ بنزین تا بست زخمش نکنه و سپس بست نصب شده روی اون قطعه شیلنگ
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
اگر شیلنگِ برگشتِ بنزین نرم و انعطاف پذیر نباشه پس نمیشه این سیستم رو روش پیاده کرد و ممکنه شیلنگ خشک باشه و با سفت کردنِ بست,شیلنگ تَرَک بخوره و باعث نشت بنزین و آتشسوزی بشه
هر کسی بخواد این سیستم رو پیاده کنه مسئولیت همه چیز با خودشه . بنده و این سایت هیچ مسئولیتی نداریم





در مورد بردی که بتونه ولتاژرو تغییر بده نظری ندارین
اماده نخریم بخواهیم خودمون درست کنیم چی
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3501
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا
سپاس‌های ارسالی: 3876 بار
سپاس‌های دریافتی: 7774 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI » شنبه 30 اردیبهشت 1396, 3:57 am

سلام
بله, این هم شدنی هست البته باید حتماً کاهنده ی ولتاژ باشه نه افزاینده
البته نظر شخصی بنده اینه که برای ما که میخوایم فقط یکی بسازیم ,ممکنه هزینه اش و زحمتش خیلی بیشتر از خریدنِ کاهنده از بازار باشه
بنده نزدیک 10 ساله گردگیر نخریدم . خودم درست میکنم با تیوب و زحمت و هزینه ی بسیار کم و کلی صرفه جوئی مالی و با کیفیت بالا. یک همچین چیزی ارزش داره که خودمون بسازیم و نریم بخریم و نریم پیش مکانیک برای نصبش چون جلو بندی و چرخ و دیسکش رو کامل باید پیاده کنه که میخواد یک گردگیر عوض کنه .
اما کاهنده ی ولتاژ فقط آماده کردن مدار چاپیش کلی کار داره , خرید قطعات و لحیم و هزینه ی رفتنها و برگشتنها
بنده ترجیح میدم آماده بخرم . یک کاهنده ی 10 آمپرِ ولوم دارِ با نشانگر ولتاژ
 دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و زیبایی و نفوذت رو به کار بگیر تا مانعِ پرواز بشی. قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا  

Major I
Major I
پست: 258
تاریخ عضویت: دو شنبه 29 آذر 1395, 8:44 am
محل اقامت: AZ
سپاس‌های ارسالی: 213 بار
سپاس‌های دریافتی: 238 بار

Re:

پست توسط mohammad-ranjbar » شنبه 30 اردیبهشت 1396, 10:00 am

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام
بله, این هم شدنی هست البته باید حتماً کاهنده ی ولتاژ باشه نه افزاینده
البته نظر شخصی بنده اینه که برای ما که میخوایم فقط یکی بسازیم ,ممکنه هزینه اش و زحمتش خیلی بیشتر از خریدنِ کاهنده از بازار باشه
بنده نزدیک 10 ساله گردگیر نخریدم . خودم درست میکنم با تیوب و زحمت و هزینه ی بسیار کم و کلی صرفه جوئی مالی و با کیفیت بالا. یک همچین چیزی ارزش داره که خودمون بسازیم و نریم بخریم و نریم پیش مکانیک برای نصبش چون جلو بندی و چرخ و دیسکش رو کامل باید پیاده کنه که میخواد یک گردگیر عوض کنه .
اما کاهنده ی ولتاژ فقط آماده کردن مدار چاپیش کلی کار داره , خرید قطعات و لحیم و هزینه ی رفتنها و برگشتنها
بنده ترجیح میدم آماده بخرم . یک کاهنده ی 10 آمپرِ ولوم دارِ با نشانگر ولتاژ



ممنون
بله شاید خریدنش برا خیلیا از ساختنش سخت تر و هزینه بر تر باشه
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!

Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 537
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 1161 بار
سپاس‌های دریافتی: 605 بار

Re: تقویت موتور

پست توسط ho3ein2000 » شنبه 30 اردیبهشت 1396, 10:51 pm

با سلام
کسانی که تجربه بالایی در ساخت و راه اندازی و تنظیم مدارات الکترونیکی دارند حتما خودشون بسازند هم تفریحه هم تجربه..ولی چون با آسایش و ایمنی خودرو درگیر هست(مدار کاهنده ولتاژ)فراتر از یک کیت دانشجویی ساده باید بهش نگاه کرد...

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”