اس اس و نشان جمجمۀ مرده

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه‌ي مباحث مرتبط با تاريخ جهان به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: abdolmahdi, رونین, شوراي نظارت

ارسال پست
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 51
تاریخ عضویت: پنج شنبه 12 مرداد 1391, 4:42 pm
سپاس‌های ارسالی: 26 بار
سپاس‌های دریافتی: 191 بار
تماس:

اس اس و نشان جمجمۀ مرده

پست توسط 1939 » پنج شنبه 26 مرداد 1391, 12:54 pm

   اس و نشان جمجمۀ مرده
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]  
این نشان به زبان آلمانی توتنکوپف نامیده می شود، یعنی «جمجمۀ مرده» یا همان کله اسکلت. خب مطمئاً افراد بی تحرک که فکر می کنند زندگی یعنی خوردن و خوابیدن، زندگی یعنی پول، زندگی یعنی مادیات و غیره از این نشان خوششان نخواهد آمد. فردی که به مادیات فکر می کند و تفکر ماده گرایانه دارد، مطمئنا نظر خوشی نسبت به این گونه نشان ها نخواهد داشت.
این نشان از روح سخن می گوید و از مرگ، اما نشان بر بیرحمی و خونخواری نیست. در تفکر ناسیونال سوسیالیسم (نازیسم)، زندگی زمینی و زندگی مادی ارزشمند است، اما ماده گرایی نباید مبنای تفکر فرد شود و در کنار آن باید به جنبه روحانی زندگی نیز توجه نمود، یکی از این جنبه های روحانی، مواردی است که به مرگ اشاره می کند.
سازمان اس اس هم به عنوان یک سازمان مخصوص سیاسی- نظامی- فرهنگی، دارای یک سری کارویژه های نظامی- سیاسی بود. خصوصا در روز های نخست تشکیل اس اس یک نیروی بسیار کوچک بود و وظیفه حفاظت از شخص آدولف هیتلر و سپس حفاظت از سایر رهبران حزب را برعهده داشت. حتی نام کامل اس اس، یعنی «شوتس اشتافل» به معنی دسته حفاظتی است. بنابراین کارویژه حفاظتی- امنیتی بود و مشخص است یک افراد یک سازمان سیاسی با این کارویژه آن هم در میان یک دنیای پر از دشمن، عملاً با جان خود بازی می کنند. بنابراین چیز عجیبی نیست که چنین سازمانی دارای یک چنین نشانی باشد. بسیاری سازمان های نظامی و ارتش ها در دنیا هم دارای نماد تفنگ و نماد های مشابه هستند. آیا موضوع عجیبی است؟
اما نکته مهم اینجاست که فلسفه این نشان چیست؟ آیا اس اس با این نشان قصد داشت مرگ را ستایش کند و زندگی را تحقیر نماید؟ خیر!
در اینجا به دو نکته توجه کنید:
الف. ایدئولوژی ناسیونال سوسیالیسم (نازیسم) داری این تفکر است: ارجحیت منافع جمع بر منافع فرد. اس اس هم به عنوان بخشی از حزب نازی دارای چنین تفکری بود.
ب. در ناسیونال سوسیالیسم زندگی زمینی به عنوان بخشی از عالم هستی، دارای ارزش است. خصوصا به این خاطر که در ناسیونال سوسیالیسم، طبیعت از احترامی بسیار والا برخوردار است و این زندگی زمینی هم بخشی از طبیعت است. اما زندگی وقتی پست و بی ارزش می شود که بر مسیر درست نباشد. زندگی ننگین و تحقیر آمیز ارزشی ندارد، درست همان طور که مرگ تحقیر آمیز ارزشی ندارد. زندگی افتخارآمیز ارزش دارد، درست همان طور که مرگ افتخارآمیز ارزشمند است.
در اینجا توضیحات موارد الف و ب را به هم مرتبط می کنم: در ناسیونال سوسیالیسم زندگی فرد ارزشمند است، اما زندگی جمع ارزشمند تر است. انسانی که با مرگ خود بتواند قدمی در ادامه زندگی، هستی و بقای ملت خود بردارد، مرگی افتخارآمیز و شرافتمندانه داشته است. سربازی که در میدان جنگ بمیرد، به این امید که ملتش بتواند به بقا ادامه دهد، چنین سربازی مرگ بسیار شرافتمندانه ای داشته است. او با مرگ خود امکان زندگی و بقای یک ملت را فراهم کرده است. نشان جمجمه مرده هم جلوه ای از همین تفکر است. بنابراین جمجمه مرده نشان خونریزی و بیرحمی نیست، بلکه نشان فداکاری فردی بخاطر آرمان و حیات جمعی است. جمجمه مرده یعنی اینکه ما حاضریم بمیریم، تا ملت زنده باشد. بنابراین می بینیم که در نهایت زندگی است که باید حفظ شود و آنهایی که می گویند نازیسم برای زندگی ارزش قائل نیست، سخنی نادرستی می گویند.
این توضیحات را با درک و برداشت شخصی خویش از ناسیونال سوسیالیسم، به شما ذکر کردم. اما برای تکمیل این بحث، سخنی هم از هاینریش هیملر، رهبر اس اس قرار می دهم که در توضیح نشان جمحمۀ مرده ذکر نموده است.

   [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]  
 هاینریش هیملر: «جمجمۀ مرده یادآور این است که همیشه آماده باشیم در راه زندگی همگانی، جان خود را در معرض خطر قرار دهیم.» (این سخن هاینریش هیملر در این کتاب آمده است: برگزاری جشن های سالیانه و راهنمای دوره های زندگی در خانواده اس اس، به قلم فریتس وایتسِل)

 


تصویر

تصویر

ارسال پست

بازگشت به “تاريخ جهان”