در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با علم و تكنولوژي به بحث بپردازيد
Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1362

تشکر کرده: 2197 مرتبه
تشکر شده: 3494 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 26 اسفند 1388 11:17

آرشيو سپاس: 10112 مرتبه در 877 پست

ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

توسط Java » شنبه 4 شهریور 1391 22:04

ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

قصد داشتم این خبر و عکس هاش رو چند روز پیش خدمت شما دو ستان ارائه کنم ولی بهتر بود صبر کنم تا خبر توسط خبر گزاری های رسمی انتشار پیدا کنه! بخصوص اینکه این خبر گزاری ها خبر های تصویری هم گذاشته اند.... که خوب دیگه لازم نیست من عکس های خودم رو با توجه به برخی مسایل قرار بدهم.
من جرثقیل در طول عمرم زیاد دیده ام , اونقدر که نتونید تصور کنید! از جر ثقیل های دروازه ای و زرافه ای تا کرین های چند صد تنی و...!!! اما این غولی که من دیدم یه چیز دیگه بود


از عظمتش هر چی بگم کم گفتم. اما برای اولین بار بود که همچین سرعت عملی رو در نصب و راه اندازی از یک اکیپ ایرانی میدیدم. امیدوارم توی یه فرصت مناسب مطالب کاملی رو در مورد مراحل و سرعت بالای مونتاژش تقدیم کنم.( در حال حاظر جرثقیل بطور کامل سر پا شده ولی تصاویر مربوط به چند روز پیش میباشد )




به گزارش خبرنگار مهر(http://www.mehrnews.com)، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) عصر پنجشنبه در بازدید از آخرین مراحل ساخت بزرگترین جرثقیل دروازه‌ای خاورمیانه اظهار داشت: این جرقثیل دارای 108 متر ارتفاع و سه‌هزار و 700 تن وزن است که دارای ظرفیت باربری یک‌هزار تن است.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

مهدی اعتصام از ساخت این جرثقیل توسط متخصصان داخلی در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) خبر داد و اضافه کرد: این جرثقیل دارای طول دهانه آن 153 متر است که طول خط ریل مسیر حرکت جرثقیل 440 متر است و برای ساخت و برپایی این جرثقیل 600 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به تشکیل این جرثقیل از دو کالکسه، ادامه داد: کالسکه بالای این جرثقیل شامل دو هوک 300 تنی و کالسکه پایین نیز یک هوک 500 تنی و یک هوک فرعی با ظرفیت 30 تن برای بلند کردن بارهای سبک دارد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران از ساخت یک جرثقیل با ظرفیت شش تن برای انجام کارهای تعمیراتی مورد نیاز روی تیر اصلی جرثقیل خبر داد و بیان داشت: وزن کلی جرثقیل سه هزار و 700 تن شامل سه هزار و 400 تن وزن سازه و 300 تن وزن ماشین‌آلات، تجهیزات برق و مکانیک است.  

وی به ساخت پایه‌های این جرثقیل به صورت هشتی‌شکل اشاره کرد و افزود: این پایه ها در هر طرف روی 24 چرخ و در مجموع 48 چرخ نصب شده است که نیروی محرکه آن توسط الکتروموتورهای نصب شده روی چرخ ها تامین می‌شود.

اعتصام به فضای تحت پوشش این جرثقیل اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: چرخ‌های جرثقیل روی دو خط ریل به طول 440 متر حرکت کرده و سرتاسر حوضچه خشک کارخانه کشتی سازی جزیره صدرا را پوشش می‌دهد.  

وی به مراحل ساخت این جرثقیل اشاره کرد و گفت: پس از پایان مرحله ساخت بلوک‌ها و سازه جرثقیل، نصب بلوک‌ها به یکدیگر، تکمیل پایه‌ها و تیر اصلی آن مرحله نصب تجهیزات برق و مکانیک جرثقیل در اواسط سال 90 آغاز شد.

اعتصام به نصب نهایی این جرثقیل از اواسط سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با ساخت سازه و نصب تجهیزات برق و مکانیک، مراحل ساخت فونداسیون خطوط ریل جرثقیل نیز عملیاتی شد که شامل خاک برداری، شمع کوبی، زیرسازی وساخت دال بتنی بود.

وی ادامه داد: به منظور تثبیت و بالابردن ظرفیت باربری خاک در محل ساخت فونداسیون خط ریل از تعداد 368 شمع فولادی به طول 5/18 متر استفاده شده است و فونداسیون نیز با چهارهزار و500 متر مکعب بتن ریزی ساخته شده است.

اعتصام به برپایی کامل این جرثقیل تا دو روز اینده اشاره کرد و افزود: این جرثقیل در یک دوره دو ماهه عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با اشاره به ساخت این جرثقیل در شرایط تحریم و فشارها و تهدیدات خارجی، اضافه کرد: این جرثقیل برای اولین بار در کشور ساخته می شود و در هیچ کدام از یاردهای موجود در کشور و منطقه خلیج فارس و خاورمیانه جرثقیلی با این ظرفیت وجود ندارد.

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

تصاویر بیشتر
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
............ودرویش به پادشاه گفت :این نیز بگذرد.....

http://valiasr-aj.com/persian/index.php


Major

Major



نماد کاربر
پست ها

1212

تشکر کرده: 0 مرتبه
تشکر شده: 25 مرتبه
تاريخ عضويت

يکشنبه 2 اسفند 1388 10:53

آرشيو سپاس: 5964 مرتبه در 1162 پست

Re: ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

توسط anybody » يکشنبه 5 شهریور 1391 08:31

ماشاالله....خدا قوت
خواب دیدم قیامت شده است .

هرقومی را داخل چاله‏ای عظیم انداخته و بر سرهر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله‏ ایرانیان.
خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم: «عبید این چه حکایت است که بر ما اعتماد کرده نگهبان نگمارده‏اند؟»
گفت:«می‌دانند که به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله.»
خواستم بپرسم: «اگر باشد در میان ما کسی که بداند و عزم بالا رفتن کند...»
نپرسیده گفت: گر کسی از ما، فیلش یادهندوستان کند خود بهتر از هرنگهبانی لنگش کشیم و به تهِ چاله بازگردانیم!

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

335

تشکر کرده: 1 مرتبه
تشکر شده: 69 مرتبه
تاريخ عضويت

جمعه 16 تیر 1385 01:55

محل سکونت

iran

آرشيو سپاس: 1026 مرتبه در 150 پست

Re: ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

توسط hany » يکشنبه 5 شهریور 1391 10:44

:-O  :-O  :-O
درست کردن جرثقیل دروازه ای در این ابعاد خیلی سخته...
گر به خود آیی به خدا رسی

Captain

Captain



نماد کاربر
پست ها

1362

تشکر کرده: 2197 مرتبه
تشکر شده: 3494 مرتبه
تاريخ عضويت

چهارشنبه 26 اسفند 1388 11:17

آرشيو سپاس: 10112 مرتبه در 877 پست

Re: ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

توسط Java » سه شنبه 7 شهریور 1391 15:54

با سلام مجدد خدمت دوستان سنترالي!
حال كه يكي از بزرگ ترين جرثقيل هاي دروازه اي جهان در كشورمان در حال نصب ميباشد، تصميم گرفتم شما علاقه مندان رو با بزرگترين جرثقيل دروازه اي جهان آشنا كنم! اميد كه مورد توجهتون قرار بگيره...

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

بزرگ ترين جرثقيل دروازه اي (پلي شكل) جهان كه در حال حاظر ساخته شده است ( و البته هنوز نصب نگرديده است) ، كرين ساخت شركت Konecranes ميباشد. اين جرثقيل به سفارش شركت برزيلي
Engevix Construções Oceânicas (‘Ecovix’)   ساخته شده و هفته پيش جهت نصب وارد Rio Grande do Sul در جنوب كشور برزيل گرديده است!
سفارش ساخت اين كرين غول پيكر 6500 تنی كه توانايي ليفت 2000 تن بار را دارد، در سال 2011 ميلادي به شركت Konecranes (سازنده بزرگ ترين جرثقيل دروازه اي جهان با بيش از 50 سال سابقه در زمينه ساخت و نگهداري از جرثقيل هاي دريايي ) داده شد.
ساخت اجزاء اين كرين در كشور هاي فنلاند و كره جنوبي و از اكتبر سال پيش آغاز شده بود تا در نهايت مونتاژ و نصب پاياني  طبق برنامه زمانبندي تا پايان سال جاري ميلادي در يارد كشتي سازي Polo Naval do Rio Grande انجام گيرد. در حقيقت سفارش ساخت اين كرين به جهت مونتاژ نمودن 8 بلوك كشتي هاي FPSO مي باشد.
مدير عامل Ecovix ،آقاي Gerson de Mello Almada در اين باره ميگويد:
با نصب جرثقيل دروازه اي Goliath ما به سمت بهره وري و بازدهي بيشتر و بهتر خواهيم رفت و شرايط جهت ورود موثر تر ما به عرصه رقابت هاي  ساخت محصولات دريايي در داخل و عرصه های بين المللي فراهم ميگردد. ما طرح هاي ديگري نيز جهت توسعه و ساخت يارد هاي كشتي سازي ديگر در برزيل داريم!

جرثقیل دروازه ای Goliath پس از پایان ساخت سوار بر کشتی  در حال حرکت بسوی بندری در جنوب برزیل

 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 

تصاویر بیشتر
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
 لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد 
منابع:
http://worldmaritimenews.com

http://www.khl.com/home

http://www.heavyliftspecialist.com
............ودرویش به پادشاه گفت :این نیز بگذرد.....

http://valiasr-aj.com/persian/index.php

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب Java تشکر کرده اند:
un4given.1991, Mehrab373, @lirez@, CAPTAIN PILOT, apadana11, Present, FARSHAD.ADL, Amiiiin, anga2009, ne13, pasha85, KH.I.A.2500, Lord_Jason, FREE MAN, Fariborz, ali nuri, reza4087, كيارش, shola, ARafiee, nima-rad, Shahbaz, Goebbels, behrad90

Major

Major



نماد کاربر
پست ها

276

تشکر کرده: 7 مرتبه
تشکر شده: 12 مرتبه
تاريخ عضويت

سه شنبه 10 بهمن 1391 22:02

آرشيو سپاس: 1280 مرتبه در 228 پست

Re: ساخت بزرگترين جرثقيل دروازه ای خاورميانه در صدرای بوشهر

توسط 144 » دوشنبه 7 اسفند 1391 01:16

سلام. :razz:
چند درصد این جرثقیل ساخت داخل میباشد و در رتبه چندم دنیا قرار دارد؟ممنون عجب چیزی :-O
در تمام رنج هایی که میکشی "صبر" اوج احترام به حکمت خداوند است

کاربران زیر از شما کاربر محترم جناب 144 تشکر کرده اند:
Present


 


  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    بازديدها
    آخرين پست

چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 4 مهمان