آموزش ترفند های ساخت-رنگ آمیزی و ... بازیهای سری WOE

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با شبيه سازهاي پرواز به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 272
تاریخ عضویت: شنبه 18 تیر 1390, 3:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 106 بار
سپاس‌های دریافتی: 851 بار

آموزش ترفند های ساخت-رنگ آمیزی و ... بازیهای سری WOE

پست توسط Freedom Fighter » سه شنبه 30 خرداد 1391, 2:15 pm

در اینجا آموزش هاس مربوط به بازی WOI,WOE,WOV قرار میگیرد
ساختن اسکین جنگنده ها بطوری که طرح زمینه حفظ بشه
ساختن HUD برای جنگنده ها
ساختن کاکپیپ ,, ,, ,, ,, ,, ,,
و ....
از دوستان تقاضا مندم هر کی هر چی می دونه قرار بده تصویر
شبیه ساز گنج جنگ

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 272
تاریخ عضویت: شنبه 18 تیر 1390, 3:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 106 بار
سپاس‌های دریافتی: 851 بار

Re: آموزش ترفند های ساخت-رنگ آمیزی و ... بازیهای سری WOE

پست توسط Freedom Fighter » سه شنبه 30 خرداد 1391, 7:16 pm

دوستان خواهشا همکاری کنین تصویر تصویر تصویر
این هم تیک آف سریعتر برای WOE و WOV
از حالت زیپ خارج کرده در پوشه Flight قرار دهید
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]
خوش باشید تصویر
شبیه ساز گنج جنگ

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: آموزش ترفند های ساخت-رنگ آمیزی و ... بازیهای سری WOE

پست توسط ramin-am » شنبه 17 تیر 1391, 11:27 am

امروز میخواستم یک اموزش سریع برای افزایش کارایی های یک هواپیما توی این سری بازیها براتون بذارم . این اموزشها توی سایت combat ace وجود داره و خیلی ساده و اجمالی توضیح داده شده .
چند توصیه قبل از اعمال تغییرات:
هر فایلی رو دستکاری میکنید اول یک کپی از اون بگیرید تا در صورت نیاز جایگزین کنید .
تمام فایلهای ini به راحتی با notepad باز میشن و نیاز به نرم افزار خاصی ندارن
خب برای شروع کار از فایل f-5E_data.ini استفاده میکنم .

 
[MissionData]
NationName=Iran
ServiceStartYear=1972
ServiceEndYear=2020
AircraftRole=FIGHTER
AircraftCapability=DAY_ONLY
Availability=VERY_COMMON
Exported=TRUE
ExportAvailability=COMMON
ExportStartYear=1973
PrimaryRoles=SWEEP,CAP,INTERCEPT,ESCORT,STRIKE,CAS
SecondaryRoles=RECON,SEAD,ARMED_RECON
NormalMissionRadius=798
MaxMissionRadius=898
Ceiling=15390
MinBaseSize=MEDIUM

  این بخش میتونید اطلاعات اولیه هواپیما رو ببینید
سطر اول مربوط به نام کاربر هست یعنی کشور کاربری که توی لیست ملیتهای (nation.ini )بازی اومده
سطر دوم و سوم مربوط به سالهای خدمت هواپیما هست یعنی از چه سالی تا چه سالی میتونه دردسترس باشه
سطر جهارم مشخص کننده نوع کاربرد هواپیما هست . این سطر مشخص میکنه هواپیما توی بازی چه فرمیشنهایی رو میتونه بگیره .
سطر پنجم قابلیت پرواز هواپیما در روز و شب رو مشخص میکنه که همونطوری که میبینیم اف 5 تنها یک هواپیمای روز پرواز هست (هنوزم تایگرهای ایران همینطوری هستند)
سطر ششم مشخص کننده میازن استفاده و وجود هواپیما هست . مثلا توی این مورد very_common مشخص میکنه که تولید بالایی داشته و میزان استفاده از این هواپیما هم زیاد هست
سطر هفتم مشخص کننده صادراتی بودن یا نبودن اون هست( توی سری اول به دلیل وجود نداشتن userlist برای هواپیما این مورد تقریبا بلا استفاده هست و کاربر هواپیما با همون سطر اول مشخص میشه )
سطر هشتم هم میزان کاربری و استفاده از خریدارن خارجی رو مشخص میکنه باز بنا به دلیل سطر قبلی در سری اول زیاد به درد نمیخوره (این مورد برای سلاح ها بیشتر کاربرد داره )
سطر نهم سال آغاز صادرات رو مشخص میکنه
##سطر دهم و سطر یازدهم مشخص کننده ماموریت اصلی و فرعی هواپیما هستش. یکی از مهمترین بخشهای مشخصات اصلی هواپیما هست .
سطر دوازدهم برد نرمال هواپیما رو به صورت شعاعی نشون میده (واحد کیلومتر ) شعاع عملیاتی هواپیما
سطر سیزده حداکثر شعاع عملیاتی رو نشون میده
سطر چهاردهم مشخص کننده حداکثر ارتفاع پروازی به متر هست (سقف پرواز)
سطر پانزدهم مشخص کننده اندازه پایگاه اصلی هواپیما هست .
=================
با این توضیحات دوستان میتونن نقش یک هواپیما کاربر و برد و سقف پرواز رو تغییر بدن در پستهای بعدی سعی میکنم تغییرات پیشرانه ها و تغییرات در سلاحهای قابل حمل رو برای دوستان توضیح بدم .  
به رویاهایت بی اندیش ..........

Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 272
تاریخ عضویت: شنبه 18 تیر 1390, 3:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 106 بار
سپاس‌های دریافتی: 851 بار

Re: آموزش ترفند های ساخت-رنگ آمیزی و ... بازیهای سری WOE

پست توسط Freedom Fighter » شنبه 17 تیر 1391, 1:34 pm

سلام دوست عزیز ramin-am


خیلی ممنونم

خواهشا یه کم آموزش رو پیشرفتش کنید و برید سراغ موتور

منم می خواهم کار با Weapon Editor رو آموزش بدم

شبیه ساز گنج جنگ

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: آموزش ترفند های ساخت-رنگ آمیزی و ... بازیهای سری WOE

پست توسط ramin-am » شنبه 17 تیر 1391, 1:38 pm

چشم دوست عزیز ولی من قدم به قدم میرم تا دوستانی که هنوز اولین تجربه های خودشون رو با این سری شبیه ساز دارند هم بتونن به راحتی شروع کنند .
weapon editor کار رو بسیار راحت کرده اونم به چشم امروز فردا یک آموزش در مورد اون میذارم . سعی میکنم تصویری هم باشه .
به رویاهایت بی اندیش ..........

Major
Major
نمایه کاربر
پست: 504
تاریخ عضویت: شنبه 21 اسفند 1389, 1:05 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1604 بار
سپاس‌های دریافتی: 2352 بار
تماس:

Re: آموزش ترفند های ساخت-رنگ آمیزی و ... بازیهای سری WOE

پست توسط Ph.Sepehr » چهار شنبه 21 تیر 1391, 3:09 pm

با اجازه اساتید گرامی تصویر
بخش دوم آموزش رو هم آغاز میکنیم.(لطفا همه اساتید در پیام خصوصی تقسیم مسئولیت فرمایید تا روال کار به خوبی پیش بره،مثلا بنده بیشتر در بحث موتور،سطوح کنترلی،کاکپیت و تسلیحات در خدمتم،اما در بخش های دیگه هم اگر کمکی از دستم بر بیاد دریغ نمیکنم تصویر.کلا رو ما فنی حساب کنید! تصویر)
به دلیل اینکه آموزش با اف-5 آغاز شده،ما هم با اف-5 آموزش رو ادامه میدیم!! تصویر
به طور پیشفرض زمانی که شما اف-5 ئی شرکت Mirage factory رو نصب میکنید،تنظیمات به این صورته(بعد از بخش MissionData)
 [FlightControl]
StallSpeed=74.59
CruiseSpeed=257.2
ClimbSpeed=337.39
CornerSpeed=218.6
MaxG=8.00
MaxSpeedSL=353.90
MachLimit=1.63
PitchDamper=0.95
RollDamper=0.35
YawDamper=0.25
GunBoresightAngle=1.5
RocketBoresightAngle=5. 

و اما... تصویر
سطر اول مربوط به سرعت استال(واماندگی هواپیما هست)که هر چه کمتر یا بیشتر بشه،معایب و مزایای خاص خودشو داره،
سطر دوم مربوط به سرعت کروز هواپیما هست،که خب،به این معنی هست که هواپیما در چه سرعتی اقتصادی پرواز میکنه،بازم اونو هر چه زیاد یا کم کنید،مزایا و معایب خاص خودشو داره.
اگر کم باشه که خب رسیدن به هدف زیاد طول میکشه،اما اگز زیاد باشه،سریع میرسید،در عوض برای اینکه سرعت کروز هواپیما زیاد هست،مجبور هستید،تراتل رو بیشتر کنید که در این صورت مصرف سوختتون بالا میره.
سطر سوم مربوط به سرعت صعود هواپیماست،که هرچه بیشتر بهتر! تصویر
سطر چهارم مربوط به سرعت دور زدن هواپیماست که باز اونم اگه کمتر باشه تو سرعت های کم میتونید دور بزنید ولی در سرعت های زیاد مشکل پیدا میکنید،اگرم زیاد باشه که با سرعت زیاد میتونید دور بزنید اما در سرعت های کم مشکل پیدا میکنید.خلاصه بهتون بگم که داستانیه! تصویر
سطر پنجم مربوط به بیشترین میزان تحمل جی برای هواپیماست،هر چه بیشتر،تقریبا بهتر تصویر
سطر ششم مربوط به حداکثر سرعت هواپیماست که توصیه میکنم دیگه بیشتر از 600 نباشه.
سطر هفتم مربوط هست به محدودیت هواپیما برای سرعت صوت،یعنی اینکه تا چه سرعتی میتونه فراتر از صوت پرواز کنه.
به سه تای بعدش کاری نداشته باشید چون اگر اونارو دستکاری کنید،رفتار طبیعی هواپیما به هم میخوره(تجربه داشتمااااا!)ولی خب،برای اینکه بتونید راحت تر دور بزنید،سطر نهم،عددشو بکنید 0.95.راحت تر میتونید دور بزنید،اما اگر 2.5 باشه که دیگه،محشر میشه،ولی مهارت بیشتری برای کنترل میطلبه.
و دو تای آخری اگه صفر باشن بهتره،به خصوص آخری.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 [DetectSystem]
RadarType=AIR_INTERCEPT
referenceName=AN/APQ-159
RangeUnit=NM
RadarAzimuthLimit=45
RadarElevationLimit=45
RadarSearchTime=2.0
RadarSearchRange=30
RadarSearchStrength=70
RadarTrackTime=5.0
RadarTrackRange=15
RadarTrackStrength=60
VisualBlindArc=5L,6,6L,7L
VisualRestrictedArc=4L,6H,8L
MaxVisibleDistance=6000.0
HasRWR= 


اما... تصویر
این بخش مربوط به سیستم های الکترونیکی هواپیماست.
سطر اول مربوط به تایپ راداره که دست نزنید بهش،جیزه تصویر
سطر دوم مربوط به نوع رادار به کار رفته اس در جنگنده،که به اونم اگر دست نزنید بهتره،اونم جیزه تصویر
سطر سوم مربوط به واحد طول جنگنده هست که فواصل و سرعت هارو به ناتیکال مایل نشون بده یا به کیلومتر،که اگه ناتیکال مایل باشه بهتره،
سطر چهارم مربوط به محدودیت سرچ رادار در زوایای افق هست،که اینجا پیشفرض 45 درجه هست اما من پیشنهاد میکنم تبدیلش کنید به 360 درجه.
سطر پنجم هم همینطور منتها در زوایای عمودی،که اونم 360 درجه کنید.
سطر ششم مربوط هست به میزان زمانی که رادار برای سرچ کردن اهداف صرف میکنه،صفر باشه بهتره. تصویر
سطر هفتم،مربوط به محدوده ی سرچ رادار هست که هرچی بیشتر،بهتر
سطر هشتم مربوط به قدرت سرچ رادار،150 باشه بهتره!
سطر نهم مربوط به زمان پردازش هدف هست،هرچی کمتر بهتر
سطر دهم مربوط به فاصله مناسب برای پردازش هدف هست،هرچی بیشتر،بهتر.(ولی نه اینکه دیگه آنلیمیتد بذارید!مثلا 60 یا 80 یا 100)
سطر یازدهم مربوط به قدرت پردازش رادار هست که بهترین عدد،150 هست.
سطر دوازدهم و سیزدهم رو کار نداشته باشید،تجربه ی بنده میگه که دستکاریش باعث نابود شدن کل رادارتون میشه! تصویر
سطر چهاردهم مربوط به بیشترین فاصله ی قابل روی بودن هدف در رادار هست که هر چه بیشتر بهتر(اینم مثلا بذارید50 یا 60)
سطر پانزدهم هم حتما TRUE باشه،مربوط به اخطار گیرنده امواج رادار و قفل موشکی بر روی هواپیماست که حتما بذارید TRUE باشه.(RWR=Radar Warning Receiver)
باقیش 5 بعد از ظهر تصویر تصویر
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

وقتی انسان نمی تواند کلمات مناسب برای بیان احوالش بیابد چه شکنجه ای را تحمل می کند
shapooor

Major II
Major II
پست: 318
تاریخ عضویت: چهار شنبه 16 فروردین 1391, 10:26 pm
محل اقامت: No Where
سپاس‌های ارسالی: 2010 بار
سپاس‌های دریافتی: 837 بار
تماس:

Re: آموزش ترفند های ساخت-رنگ آمیزی و ... بازیهای سری WOE

پست توسط SEAFARER » چهار شنبه 21 تیر 1391, 5:06 pm

سلام.
خسته نباشید.
یه سوال.الان اینارو دقیقا کجا کپی کنیم؟
تصویر

Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: آموزش ترفند های ساخت-رنگ آمیزی و ... بازیهای سری WOE

پست توسط ramin-am » جمعه 20 مرداد 1391, 7:44 pm

 
// Engines ---------------------------------------------------------

[Engine]
ReferenceName=Sarkisov RD-93M2
SystemType=JET_ENGINE
InputName=THROTTLE_CONTROL
EngineID=1
HasAfterburner=TRUE
NumAfterburnerStages=4
SLThrustDry=90000.00
SLThrustWet=140000.00
ThrustAngles=0.0,0.0,0.0
ThrustPosition=0.0,-2.5,0.00
ThrottleRate=0.4
NozzleAnimationID=1
IdleThrottle=0.01
IdleRPM=0.55
IdleNozzle=0.0
CruiseThrottle=0.37
CruiseRPM=0.82
CruiseNozzle=1.0
MilThrottle=0.65
MilRPM=1.00
MilNozzle=1.0
MaxThrottle=1.00
MaxRPM=1.00
MaxNozzle=1.0
FullABThrottle=1.12
FullABRPM=1.05
FullABNozzle=0.0
AltitudeTableNumData=10
AltitudeTableDeltaX=3048.0
AltitudeTableStartX=0.0
AltitudeTableData=1.000,0.802,0.634,0.450,0.321,0.228,0.156,0.087,0.015,0.000
DryMachTableNumData=4
DryMachTableDeltaX=0.4
DryMachTableStartX=0.0
DryMachTableData=1.000,0.980,1.172,0.000
WetMachTableNumData=22
WetMachTableDeltaX=0.1
WetMachTableStartX=0.0
WetMachTableData=0.884,0.892,0.900,0.900,0.903,0.951,1.026,1.121,1.231,1.353,1.484,1.626,1.776,1.933,2.091,2.239,2.365,2.457,2.514,2.557,2.650,2.727
MaxInletTemperature=120
TSFCM0=0.843
TSFCM1=1.260
AfterburnerTSFC=1.970
MinFuelFlow=0.01
AfterburnerEffectSize=0.9
ExhaustEffectSize=0.5
ExhaustEmitterName=DirtyExhaustEmitter
ExhaustPosition=0.0,-6.5,0.115
AfterburnerEmitterName=AfterburnerEmitter
FireSuppression=TRUE
MinExtentPosition=-1.13,-3.68,-1.02
MaxExtentPosition=-0.14, 1.36,-0.04


  یک دیتای انجین میراژ اف 1 ادیت شده رو میبینید که توسط خود من ادیت شده و در حد یک سوپر میراژ بالا رفته
سطر اول اسم و نام تجاری موتور رو مشخص میکنه این بخش زیاد ضروری نیست و شاید با یک jet engine خلاصه بشه
سطر دوم نوع موتور رو مشخص میکنه شاید این بخش با اسم prop_engine نوشته بشه که مشخص کننده انجینهای ملخی هست
سطر سوم مشخص کننده نوع کنترل ورودی موتور هست که در اینجا نشون میده با دسته تراتل موتور کنترل میشه
سطر چهارم مشخص کننده ID موتور در هواپیما هست یعنی موتور شماره چند هست این بخش حتما باید با دقت ادیت بشه چون در بخش سیستمهای هواپیما تعداد موتور به طور دقیق تعریف میشه در بالای این دیتا ها هم شماره موتور مثلا engine 1 باید دقیقا با اسمی که در بخش[Fuselage] نوشته شده یکسان باشه باید متذکر بشم که خیلی از تغییرات از جمله افزایش و کاهش پایلونها و توپ و موتور توسط system name ها در دیتا فایل کنترل میشه . که در بخش ادیت پایلونها حتما اموزش داده میشه .
سطر پنجم مشخص میکنه که موتور دارای پس سوز هست یا نه
سطر ششم مربوط به پس سوز هست که مرحله ای که پس سوز روشن میشه رو نشون میده (یا من دقیقا اینو متوجه نشدم)
سطر هفتم و هشتم مربوط به توان تولیدی موتور در حالتهای خشک و حالت پس سوز یا تر هست که بر حسب نیتون متر بیان شده
سطر نهم مربوط به زاویه تراست (توان ) موتور هست نسبت به مرکز هواپیما
سطر دهم هم مکان تولید توان تراست رو نشون میده
سطر یازدم در این مورد مطمئن نیستم ولی احتمال داره مربوط به سرعت پاسخگویی موتور به حرکت تراتل هست و هر چقدر بیشتر باشه موتور بهتر پاسخ میده .
بخشهایی که با قرمز مشخص کردم کمی حساس هستن منم زید تجربه ندارم در مورد این قسمتها برای همین از توضیح اونها صرف نظر میکنم و بخشهای مهم رو براتون توضیح میدم که تاثیر سریعتری رو توی بازی نشون میدن .
سطر اول بعد از بخش قرمز رنگ حداکثر دمای هوای ورودی موتور رو نشون میده
سطر های دوم و سوم و چهارم مربوط به مصرف سوخت ویزه موتور هست که با حالت 0 مربوط به حالت idle موتور هست مقدار 0 مربوط به حداکثر توان موتور در حالت بدون پس سوز و حالت پس سوز هم که مشخص هست . مقدار هم کیلوگرم بر دقیقه هست .
سطر پنجم ششم مربوط به اندازه افکت خروجی موتور در حالت پس سوز و بدون پس سوز هست که این افکتها در بخش افکتهای بازی وجود دارند و در سطرحهای هفتم و نهم فایل اونها مشخص شده .
سطر هشتم مکان قرار گیری خروجی موتور نسبت به مرکز هواپیما هست
سطر دهم مربوط به سیستم اتفاء حریق موتور هست که مقدار true یعنی وجود داره و false یعنی وجود نداره
سطر یازدمو دوازدهم مربوط به زمان آسیب دیدن هواپیما هست
  
به رویاهایت بی اندیش ..........

ارسال پست

بازگشت به “شبيه سازهاي پرواز”