با سلام
سالهاست که تمامی کارشناسان دارن داد میزنن شرایط غیر رقابتی هست باید شرایط رقابتی باشه باید صنعت خودرو سازی به صورت واقعی خصوصی بشه اما کو کوش شنوا
گوش فلک رو کر کردن بس گفتن ملی ملی بعد از این همه سال هنوز رو موتور سمند آرم پژو هست.صنعت خودرو سازی سالهای سال ورشکسته هست شرکت هایی که با مونتاژ تکنولوژی عهد بوق هزینه تولیدشون بالاست واقعا مدیران خسته نباشید
نگران نباشید ققراره جای اینا محصولات چینی بیارن مثل قارچ دارن بازارو تسخیر میکنن
اما این وسط فقط مردم هستن که ضرر میکنن.
ايران خودرو و سايپا در آستانه تعطيلي !!!!
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت
- پست: 562
- تاریخ عضویت: دوشنبه 7 اسفند 1385, 4:54 am
- سپاسهای ارسالی: 1360 بار
- سپاسهای دریافتی: 1357 بار
Re: ايران خودرو و سايپا در آستانه تعطيلي !!!!
چه خوب خوند حرف دلمو
[FONT=Arial,sans-serif] سهم من از دنیا همینه که تو تنهایی شبهام کسی اشکامو نبینه کسی اشکامو نبینه.
[FONT=Arial,sans-serif] سهم من از دنیا همینه که تو تنهایی شبهام کسی اشکامو نبینه کسی اشکامو نبینه.
-
- پست: 494
- تاریخ عضویت: یکشنبه 13 شهریور 1390, 12:52 pm
- سپاسهای ارسالی: 699 بار
- سپاسهای دریافتی: 4990 بار
Re: ايران خودرو و سايپا در آستانه تعطيلي !!!!
لازمه یه توضیح در مورد واژه "مونتاژ" توسط خودروسازان بزرگ داده بشه ....
اون چیزی که ما در ایران در مورد مونتاژ میبینیم با منظور بحثی که داره میشه فرق میکنه ...
وقتی گفته میشه خودرو ساز بزرگ بیاد در ایران مونتاژ کنه یعنی بیاد با برند خودش و تحت نام و تعهدات خودش فعالیت کنه ...
مثلاً نیسان بید در ایران با اسم خودش خط تولید داشته باشه و تعهداتی که این شرکت در تمام مراکز فروشش نسبت به خدمات پس از فروش داره در ایران هم داشته باشه (مثل بقیه کشورهایی که در اونا خط مونتاژ داره)
اما درایران یه شرکت ایرانی میاد به اسم خودش خودرویی رو مونتاز میکنه ! ... دیگه اینجا آنچه از خط تولید با کیفیت ناظران دلسوز کشورمون بیرون میاد و خدمات پس از فروشی که به عهده این شرکت ایرانی مونتاژ کنندست ، گفتن نداره و ....
بعضی از شرکتا هم که اسمشون مونتاژه و عملاً خرید خودرو میکنند (در واقع دور زدن قانون) که بیشتر برای بعضی خودروهای لوکس انجام میشه
اون چیزی که ما در ایران در مورد مونتاژ میبینیم با منظور بحثی که داره میشه فرق میکنه ...
وقتی گفته میشه خودرو ساز بزرگ بیاد در ایران مونتاژ کنه یعنی بیاد با برند خودش و تحت نام و تعهدات خودش فعالیت کنه ...
مثلاً نیسان بید در ایران با اسم خودش خط تولید داشته باشه و تعهداتی که این شرکت در تمام مراکز فروشش نسبت به خدمات پس از فروش داره در ایران هم داشته باشه (مثل بقیه کشورهایی که در اونا خط مونتاژ داره)
اما درایران یه شرکت ایرانی میاد به اسم خودش خودرویی رو مونتاز میکنه ! ... دیگه اینجا آنچه از خط تولید با کیفیت ناظران دلسوز کشورمون بیرون میاد و خدمات پس از فروشی که به عهده این شرکت ایرانی مونتاژ کنندست ، گفتن نداره و ....
بعضی از شرکتا هم که اسمشون مونتاژه و عملاً خرید خودرو میکنند (در واقع دور زدن قانون) که بیشتر برای بعضی خودروهای لوکس انجام میشه
-
- پست: 15
- تاریخ عضویت: دوشنبه 10 مهر 1391, 2:55 pm
- سپاسهای ارسالی: 6 بار
- سپاسهای دریافتی: 19 بار
Re: ايران خودرو و سايپا در آستانه تعطيلي !!!!
سايپا و ايران خوردرو حقوق مردم را ، نا ديديده مي گيرند ، بنده خاطرات چندين سال قبل را بياد آوردم ، به دليل مسائلي كه مشاهده كردم كه از رويه يكي از اين دو شركت واقعا ناراحت بودم ، و وجود اين بازار انحصاري را ظلم به مردم دانستم ، اين خوبه كه مردم بتوانند انتخاب هاي محدود و بي كيفيت نداشته باشند ،
در صنعت خودرو سازي ما مشكل اينه كه هميشه حق با توليد كننده است و نه مصرف كننده !! به بهانه حمايت از توليد ، و اين مسئله هرگز تمام شدني نيست
من بشدت علاقمندم كه بازار از انحصار اين دو شركت خارج شود ، تا اينقدر مظلوم و محكوم نباشيم
اگر دليل افزايش قيمت خودرو ، افزايش قيمت ارز باشد ، پس بهتر است ، اين دو خودرو ساز ديگر خودرويي نسازند ، چون اونها قطعات را با دلار از قطعه سازان چيني مي خرند ، در نتيجه قطعه سازان داخلي سهم چشمگيري در توليد خودرو هاي اين دو شركت خودروسازي ندارند ، به نظر من آن ها به كسب سود مي انديشند .
بنده دوست ندارم اين دو كارخانه ورشكست شوند ، اما اگر توانايي ندارند خوردرو با كيفيت با قيمت مناسب توليد كنند،به صلاح هست كه تعطيل شوند درضمن واقعيت اين است كه تعطيل شدن اين دو كارخانه باعث:
بيكار شدن عده اي از كارگران ميشود ،جمعيت فعال كشور 20 ميليون مي باشد ، و كار گران اين دو شركت در صد بسيار كمي از جمعيت فعال محسوب و در صد قابل توجهي از جمعيت فعال كشور محسوب نمي شوند ، و آن گونه گه بزرگ نمايي ميشود ، تاثير چنداني در رشد و احياناً دو رقمي شدن درصد، آمار بيكاران ندارد .
در عوض خودرو ارزان و با كيفيت باعث بالا رفتن رفاه خانواده و همچنين بالا رفتن نرخ رشد اقتصادي كشور ميشوند و براي مصرف كننده و كشور بسيار مطلوب ارزيابي مي شود
در صنعت خودرو سازي ما مشكل اينه كه هميشه حق با توليد كننده است و نه مصرف كننده !! به بهانه حمايت از توليد ، و اين مسئله هرگز تمام شدني نيست
من بشدت علاقمندم كه بازار از انحصار اين دو شركت خارج شود ، تا اينقدر مظلوم و محكوم نباشيم
اگر دليل افزايش قيمت خودرو ، افزايش قيمت ارز باشد ، پس بهتر است ، اين دو خودرو ساز ديگر خودرويي نسازند ، چون اونها قطعات را با دلار از قطعه سازان چيني مي خرند ، در نتيجه قطعه سازان داخلي سهم چشمگيري در توليد خودرو هاي اين دو شركت خودروسازي ندارند ، به نظر من آن ها به كسب سود مي انديشند .
بنده دوست ندارم اين دو كارخانه ورشكست شوند ، اما اگر توانايي ندارند خوردرو با كيفيت با قيمت مناسب توليد كنند،به صلاح هست كه تعطيل شوند درضمن واقعيت اين است كه تعطيل شدن اين دو كارخانه باعث:
بيكار شدن عده اي از كارگران ميشود ،جمعيت فعال كشور 20 ميليون مي باشد ، و كار گران اين دو شركت در صد بسيار كمي از جمعيت فعال محسوب و در صد قابل توجهي از جمعيت فعال كشور محسوب نمي شوند ، و آن گونه گه بزرگ نمايي ميشود ، تاثير چنداني در رشد و احياناً دو رقمي شدن درصد، آمار بيكاران ندارد .
در عوض خودرو ارزان و با كيفيت باعث بالا رفتن رفاه خانواده و همچنين بالا رفتن نرخ رشد اقتصادي كشور ميشوند و براي مصرف كننده و كشور بسيار مطلوب ارزيابي مي شود