فولکس e-up به "سیستم ترکیبی شارژ" مجهز است که امکان شارژ با جریان متناوب (AC ) و یا جریان مستقیم (DC ) را فراهم می کند. از این رو، مالک خودرو می تواند در ایستگاههای شارژ یا هر مکان دیگری بدون در نظر گرفتن منبع نیرو یا سرعت شارژ به پر کردن ظرفیت باتری خود اقدام کند. این در شرایطی است که باتری فولکس e-up پس از تخلیه کامل، تنها در 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ می شود.
فولکس e-up از نظر ظاهری همانند برادر بنزینی خود بوده، اما از ویژگیهای منحصر به فرد آن می توان به چراغهای منحنی مخصوص رانندگی در روز از نوع LED در سپر جلو و تغییرات ظریف دیگری که به افزایش آیرودینامیک خودرو کمک می کنند، اشاره کرد. فولکس e-up در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2013 حضور خواهد داشت و فروش آن از اوایل سال 2014 آغاز خواهد شد.

