اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان
اینها چند عکس از گردگیر پلوس هست که با تیوپ ساخته شده
اصلاً نیازی نداره که برید زیر ماشین .
کافیه جک بزنین و چرخ رو باز کنین و گردگیر رو طبق روشی که عرض کردم نصب کنین .
دیگه از این ارزانتر و ساده تر و سریعتر گمان نکنم پیدا بشه .
حداقل 150 تا 200 هزار تومن صرفه جوئی میشه .

نکات ایمنی که قبلاً ذکر شد حتماً رعایت بشه .
هرگز به جک اعتماد نکنین .

تصویر

تصویر
تصویر
تصویر
آخرین ويرايش توسط 3 on MOHAMMAD_ASEMOONI, ويرايش شده در 0.
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 بهمن 1385, 12:46 pm
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Present »

MOHAMMAD_ASEMOONI, عکس ها قابل مشاهده نیست
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
مشکل از اینترنت ایران هست
اینها همون عکسهاست که در یک سایت آپلود دیگه گذاشتم
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه 2 آذر 1392, 12:40 am
سپاس‌های ارسالی: 20 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط sali111111 »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:
بیش از100 هزار تومن صرفه جوئی در تعمیر کمکهای جلو

سلام دوستان
لاستیکِ توپی سر کمکِ جلو که میدونین چیه ؟
قطعه ی 38 در این عکس

[External Link Removed for Guests]

البته معمولاً 38 و 39 با هم فروخته میشه و نسبتاً گران هم هست . حدود 50 ت .
این هم عکسِ خود اون لاستیک از بالا
تصویر
این هم عکس زیرش
[External Link Removed for Guests]

این هم عکس کمک فنر جلو هست که اون قطعه در زیر کلاهکِ بالائی نصب میشه .
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

این هم عکس رویِ بالائیِ اون لاستیک هست که پرس و کوبیده شده

[External Link Removed for Guests]

این هم عکسش از بغل که مشخصه لبه اش کوبیده پرس شده درحالیکه باید شکل اون عکس دومی باشه .
[External Link Removed for Guests]

حالا همه ی اینها رو گفتم برای چی ؟

جواب :
اگر کمکهای جلو روی دست اندازها تلق تلق میکنه خصوصاً وقتی که فقط راننده سوار هست , معنیش اینه که اون لاستیک کوبیده و پرس شده

راهِ حل چیه ؟
1- اول از همه فقط پیچ شماره 34 در عکس اولی که مالِ سر کمک هست رو سفت تر کنید .
کاپوت رو که بزنین بالا می بینینشون . روی گلگیرها هست .
شبیه این عکسها :
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]


اگر صدا برطرف شد که تمومه .
اگر برطرف نشد , لازم نیست لاستیک توپی سر کمک بخرین .
یک تیوپ ضخیم و درجه یکِ ترکیده یا پنجر بگیرید از پنچرگیریها . اگر تیوپ کامیون و اتوبوس یا خاور باشه خیلی بهتره چون تیوپ بزرگتر ضخیم تر هست .
بعدش با حوصله و دقت چند قطعه از تیوپ رو مثل کالباس ببرین و بندازین روی هم تا اون قسمت کوبیده شده رو دوباره بسازه . البته وسطش باید سوراخ باشه .
اگر نمیدونین چطوری ببرین و چه شکلی بوده و ضخامتش از اول چقدر بوده , برید لوازم یدکی یک دونه بگیرید و عکسش رو از زاویه های مختلف بگیرید یا بگین اگه لازم نشد و استفاده نکردم پس میارم .
شما بهتره نیم سانت یا حتی یک سانت بلندتر درستش کنین تا بیشتر عمر کنه . اما بیشتر نشه . در ضمن دو طرف باید یک اندازه باشه تا ماشین مایل و کج نشه .
از اون لاستیک اصلی بیشتر عمر میکنه .
سوالی داشتین بپرسین .
اون آهن کلاه مانند هم که با لاستیک توپی فروخته میشه, خراب شدنی نیست مگر اینکه با تصادف کج و کوله بشه .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
حدوداً 100 ت تا 150 ت صرفه جوئی میشه .


سلام خدمت آقای آسمانی
ممنون از مطالب آموزشی مفیدتون
در قسمت بیش از100 هزار تومن صرفه جوئی در تعمیر کمکهای جلو فرموده بودید :
چند قطعه از تیوپ رو مثل کالباس ببرین و بندازین روی هم تا اون قسمت کوبیده شده رو دوباره بسازه

اگه میشه روی کاغذ شکلی که باید بریده شود را بکشید و از آن عکس بگیرید و آپلود کنید
یک سوال دیگه قسمت های بریده شده در کجا قرار گیرند ( مثلا زیر پیچ 34 در تصویر اولیه یا قسمت دیگری؟؟ ، شماره قسمت را در عکس اولیه ذکر کنید)
ممنون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

sali111111 نوشته شده:
سلام خدمت آقای آسمانی
ممنون از مطالب آموزشی مفیدتون
1- در قسمت بیش از100 هزار تومن صرفه جوئی در تعمیر کمکهای جلو فرموده بودید :چند قطعه از تیوپ رو مثل کالباس ببرین و بندازین روی هم تا اون قسمت کوبیده شده رو دوباره بسازه اگه میشه روی کاغذ شکلی که باید بریده شود را بکشید  و از آن عکس بگیرید و آپلود کنید .

2- يک سوال دیگه قسمت های بریده شده در کجا قرار گیرند ( مثلا زیر پیچ 34 در تصویر اولیه یا قسمت دیگری؟؟
، شماره قسمت را
در عکس اولیه  ذکر کنید)
ممنون


سلام
ممنون از لطف شما .
1-چشم , بنده این کار رو به زودی انجام میدم إن شاء الله .

2- شما و دیگر دوستانِ علاقمند هم میتونید به مراجعه به یک مغازه ی تعمیر کمک و جلوبندی ازشون بخواین یک لاستیک طَبَقِ سرِ کمک که خراب شده رو بهتون نشون بدند .
اگر لاستیک طبق ماشین خودتون باشه دیگه عالیه چون دقیقاً متوجه میشین که کدوم قطعه هست و چه شکلی هست چون در ماشینهای مختلف , اندازه و شکلش فرق داره اما همگی گِرد هست .
مثلاً اگر ماشینتون پراید هست بگین طبق پراید رو بهتون نشون بدند .
اصلاً یکی ازش بگیرین چون همه فکر میکنند دیگه به درد نمیخوره و میندازنش دور اما قابل تعمیر هست با تیوپ .
بعدش برید یک مغازه ی لوازم یدکی و بگین یکی مثل همون رو براتون بیاره . با مقایسه ی اون دو کاملاً متوجه میشین که چه قسمتی از اون قطعه به مرور زمان کوبیده و پرس میشه .
بعدش دیگه کاملاً متوجه میشین که با تیوپ باید چی درست کنین و کجاش نصب کنین تا قسمتِ کوبیده شده رو درست کنه .
وقت بذارین برای این کارها , مطمئن باشین کلی پول صرفه جوئی میکنین با تعمیرش با تیوپ .
البته لزومی نداره کار و زندگیتون رو تعطیل کنین و برید دنبال این کار . شما میتونین تو مسیرتون هر وقت از جلوی این مغاره ها رد میشید برید سراغشون تا بیخودی در مصرف سوخت هم صرفه جوئی بشه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
موتور فن بخاری اصلاً نباید صدا داشته باشه .

اگر فنِ بخاری موقع کار صدای زبر داره احتمالاً بلبرینگ سرهای بالا یا پائینِ موتور فن یا هر دوتاشون خشک هست و صدا میده .
بعضی از فنها هم بلبرینگ نداره . به جاش بوش ( قُرقُری ) داره که باید گریسکاری بشه
مثل این :
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

باید از زیر داشبورد باز بشه و تمیز بشه و با گیریس نرم و درجه یک گریسکاری بشه .
مراقب باشین بیخودی بازش نکنین و از همه چیز عکس بگیرین چون از واشرهای سرهای آرمیچر جابجا بشه دیگه همیشه صدا میده .
اگر دیر گریسکاری بشه دیگه اونقدر خراب میشه که باید قُرقُری ها یا بلبرینگ ها عوض بشه یا موتور کامل تعویض بشه
بعضی وقتها هم فقط برگ و اینا رفته تویِ پروانه و صدا میده .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه 5 بهمن 1392, 9:27 pm
سپاس‌های ارسالی: 13 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re:

پست توسط tahoom »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده:سلام
موتور فن بخاری اصلاً نباید صدا داشته باشه .

اگر فنِ بخاری موقع کار صدای زبر داره احتمالاً بلبرینگ سرهای بالا یا پائینِ موتور فن یا هر دوتاشون خشک هست و صدا میده .
بعضی از فنها هم بلبرینگ نداره . به جاش بوش ( قُرقُری ) داره که باید گریسکاری بشه
مثل این :
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

باید از زیر داشبورد باز بشه و تمیز بشه و با گیریس نرم و درجه یک گریسکاری بشه .
مراقب باشین بیخودی بازش نکنین و از همه چیز عکس بگیرین چون از واشرهای سرهای آرمیچر جابجا بشه دیگه همیشه صدا میده .
اگر دیر گریسکاری بشه دیگه اونقدر خراب میشه که باید قُرقُری ها یا بلبرینگ ها عوض بشه یا موتور کامل تعویض بشه
بعضی وقتها هم فقط برگ و اینا رفته تویِ پروانه و صدا میده .


سلام آقا محمد
اول از همه تشکر بابت همه مطالب خوب و کاملی که قرار دادی واقعا با ارزش هستن

من عکس های مطلب قبلیت رو نتونستم ببینم

سوال هم دارم:
یادمه برا تنظیم ارتفاع قبلا مطالبی رو نوشته بودی ولی تا جایی که خاطرم هست برا ماشین هایی مثل پژو پارس نبود. ارتفاع ماشینم رو کم کردم هم جلو و هم عقب ولی چون رینگ اسپرت زیر ماشین دارم، وقتی بار تو ماشین میزارم یا یک نفر عقب سوار میشه تو موجهایی که جاده داره وقتی بدنه میخواد بیاد پایین لبه گلگیر به لبه لاستیک گیر میکنه و یه صدای قیژ میاد که یکم رو اعصابه ولی لاستیک رو نگاه کردم، آسیب ندیده کلا هم 2 نفر هستیم و کمتر پیش میاد که کسی تو ماشین اضافه باشه که این مشکل پیش بیاد برا همین نمیخوام ارتفاع رو همیشگی ببرم بالا چون ماشین از ریخت در میاد.......
یه جا خوندم که نوشته بود:
برای افزایش ارتفاع قسمت عقب [External Link Removed for Guests] و کلا خانوادهء [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] و [External Link Removed for Guests] و... فقط کافیست 2 تا میلهء پیچشی که بصورت عرضی در مجموعه اکسل قرار گرفته اند را آزاد نموده و هر سمت اکسل را به میزان دلخواه تنظیم کرده و 2باره میل هارا فیکس نمود و نیاز به تعویض قطعه و لوازم و یا دست کاری نیست کلا هم40-30دقیقه بیشتر طول نمیکشه
اینی که نوشته درسته؟ اگه درسته قابل انجام توسط خودم هست؟ آخه میخوام اگه شدنی باشه هروقت تو مسافرت یکی خواست چترمون بشه عقب ماشین رو ببرم بالا تا بتونم همه جا با سرعت رانندگی کنم..... اگه شدنی هستش با عکس برام قرار بدید
ممنون
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه 5 بهمن 1392, 9:27 pm
سپاس‌های ارسالی: 13 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط tahoom »

راستی چند مورد دیگه هم اگه اطلاعاتی در موردش داری ممنونت میشم بهم بگی(تو این تاپیک میپرسم چون جوابش مثل راهنمایی هایی هست که خودت برا افزایش اطلاعاتمون کردی :-) ):

- من اصلا قصد خرید پژو پارس نداشتم و یهویی این مورد پیش اومد و مدل 87 رو خریدم برا همین نمیدونم تو پژو پارس های دیگه چقدر صدای موتور داخل بدنه میاد ولی نسبت به سمند صفر یا 206 مدل 84 که مقایسه میکنم تو ماشین من صدای موتور خیلی میاد داخل بدنه مخصوصا تو دنده سنگین.... قطعه ای هست که مشکل داره و نیاز به چک شدن داشته باشه؟؟ اگر نه که چطور میتونم از حجم این صدا کم کنم؟؟ میشه روی بدنه بین موتور(پشت موتور) و داخل اتاق نمد نصب کرد تا صدا کمتر بشه؟؟

- وقتی دنده 1 یا 2 حرکت میکنم و بعدش پامو از روی گاز برمیدارم تا سرعت یکم کم بشه بعدش میخوام دوباره گاز بدم ماشین کله میکنه!! مخصوصاً مخصوصاً تو دنده 2 که ماشین 2-3 بار کله میزنه و بعدش روند افزایش سرعت رو طی میکنه، اشکال میتونه از کجا باشه؟ چون معمولا اگه دنده مرده باشه ماشین زور میزنه و بالاخره درست سرعتش افزایش پیدا میکنه ولی تو ماشین دیگه ای این حالت کله زدنرو ندیده بودم!!

- کیلومتر دیجیتال ماشین که کل مسافت طی شده و ... رو نشون میده برای پارس چند حالت داره!؟ تو ال90 دیده بودم که 6 حالت داره، ماشین من هم 6 حالت داره ولی غیر از مسافت کلی و مسافتی که معمولا بعد از بنزین زدن صفر میکنم بقیه حالاتش کار نمیکنه!! درست شدنی هست یا اصلا تو پارس کاربرد نداره؟؟ از وقتی هم ماشین رو بردم تعمیر وقتی سوییچ رو هم کامل بیرون میارم باز عدد مسافت کلی رو نشون میده!! نباید کلا خاموش باشه و چیزی رو نشون نده!!؟؟

بازم ممنون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

روش تست نشتی انژکتور با رعایت اصول ایمنی .
مسئولیتش با خودتونه .
اگر ماشینتون مصرفش خوب هست احتیاجی نیست این تست رو انجام بدین .

سلام

روش ساده برای تست نشتی نداشتنِ انژکتور

خرید انژکتور از رویِ حدس و گمان اشتباه محض هست چون خیلی گران هست و بیشترش هم بنجل و بی کیفیت .
اگر به بنده پولِ علفِ خرس هم بدند باز هم ییخودی قطعه نمیخرم اون هم انژکتور مگر اینکه تست کنم مطمئن بشم راهی جز تعویض نداره .
هر قطعه ای رو میشه با روش اصولی و علمی تست کرد تا مطمئن شد ایراد داره یا نه .
تازه وقتی فهمیدین ایراد داره , چه بسا با تمیز و تعمیر قابل استفاده بشه برای سالهای سال .

اگر مصرف ماشینتون زیاده و شمعها دوده گرفته ( پودر سیاهِ نرم ) و وقتی گاز محکم میدین از اگزوز دوده و دود سیاهِ زیاد میاد بیرون پس یکی از این قطعات مشکل داره :
سنسور مپ که با پائین اومدنِ فشار هوا در منیفولدِ سوخت بر اثر گاز دادن , باعث افزایش زمان کار انژکتورها و پاشش سوختِ بیشتر میشه .
[External Link Removed for Guests]
سنسور حرارت آب موتور
[External Link Removed for Guests]
رگولاتور پمپ بنزین که فشار سوخت رو ثابت نگه میداره
[External Link Removed for Guests]
سنسور اکسیژن
[External Link Removed for Guests]
سنسور دریچه ی گاز که با پا گذاشتن روی پدال گاز باعث سوخت پاشی بیشتر میشه .
انژکتور که راهِ عبور سوخت رو باز و بسته میکنه و باعث میشه به شکل قطراتِ بسیار ریز ( پودر ) پاشیده بشه توی منیفولد یا سیلندر .
تست انژکتوری که شک دارین درست بسته نمیشه و چکه میکنه اینطوری هست .
1- سیگار و فندک و کبریت و موبایل ممنوع .
این تست حتماً باید با موتور سرد انجام بشه تا اگر بنزین ریخت روی موتور یا اگزوز آتش نگیره .

2- پیچ ریل سوخت که انژکتورها روش نصب هست رو از جاش در بیارین تا سر انژکتورها از منیفولد در بیاد .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
این عکسها رو فقط برای درک بهتر مطلب گذاشتم وگرنه نباید شیلنگی که از باک به ریل وصل هست رو جدا کنین .
فقط فیش برق انژکتورها رو دربیارین و ریل رو از منیفولد جدا کنین تا سر انژکتورها رو ببینید .

3- اگر بشه یک کاسه بذارین زیر انژکتورها خیلی بهتره تا بنزین نریزه روی موتور .
5- فیوز یا رله ی پمپ بنزین رو بردارین fuel pump . بهتره قبل از باز کردن ریل , رله یا فیوز پمپ رو بردارین .

6- سوئیچ رو باز کنین
7- فیوز رو وصل کنین
8- پمپ بنزین برای 3 ثانیه یا 2 ثانیه روشن میشه و فشار سوخت میره بالا .

[External Link Removed for Guests]
9- چند بار فیوز رو بردارین و 5 ثانیه صبر کنین و دوباره وصلش کنین تا پمپ روشن بشه .
10 - اگر انژکتورها سالم اصلاً نباید چکه کنه یعنی با وجودی که پمپ چند بار کار کرده و فشار سوخت رفته بالا اما چون انژکتور در حالتِ یی برق ( خاموش ) کاملاً بسته هست پس به هیچ وجه نباید نشتی داشته باشه .
11- اگر سیستم ماشینتون طوری هست که با باز کردنِ سوئیچ پمپ بنزین روشن نمیشه باید با یک سیم برق مستقیم از باتری بدین به پمپ تا کار کنه اما بعید میدونم ماشین انژکتوری توی دنیا باشه که با باز کردن سوئیچ پمپش برای دو سه ثانیه روشن نشه چون باید اول فشار سوخت بالا بره تا موقع استارت زدن سوخت از انژکتورها پاشیده بشه .
به همین راحتی میتونین نشتی داشتن انژکتورها رو چک کنین تا بیخود پول ندین بخرین


اگر انژکتور نشتی داره باز هم ممکنه با استفاده از محلول انژکتور شور درجه یک تمیز بشه و نشتی برطرف بشه .
بعضی از انژکتورها هم قابل باز کردن و تعویض سوزن یا فنرِ سوزن هست .
اگر بخوایم اصولی انژکتور رو چک کنین به این دستگاه احتیاج داریم

[External Link Removed for Guests]

تا بتونیم هم نشتی رو تست کنیم هم حالت سوخت پاشی که باید مثل آب پاش آرایشگاهها کاملاً پودر شده سوخت ازش بیاد بیرون ( اَتُمیزه atomized ) .
البته بعضیها هم خودشون درست کردند اون هم تمیز و اصولی
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
در این عکس حالتهای مختلفِ انژکتور معیوب رو نشون داده

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
انژکتور باید سوخت رو مستقیم و پودر مانند ازش پاشیده بشه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Novice Poster
Novice Poster
پست: 56
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387, 11:30 am
سپاس‌های ارسالی: 427 بار
سپاس‌های دریافتی: 146 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط GH58 »

باسلام چند تا سئوال داشتم
1- لاستيك هاي نو رابايد هميشه روي چرخهاي جلو انداخت يا اين مسئله براي خودروهاي ديفرانسيل جلو وعقب بسته به چرخ محرك فرق مي كنه؟
2- تعويض روغن با ساكشن بهتره يا روش سنتي از زير كارتل ؟
3- افزايش ارتفاع عقب ماشين (پژوRD) تاثيري بر روي تعادل دارده؟
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 10 اسفند 1392, 4:33 pm
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط fkh52000 »

دستتون درد نکنه خیلی خیلی مفید بود. امیدوارم که همیشه موفق و سر بلند باشید
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 22 اسفند 1392, 3:54 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط am1764 »

با سلام از محمد اقا که ماهره و خیلی خبره من دوو سیلو دارم وایراشو عوض کردم دیدم جدیدها بعضی هاشون 33هزار کیلواهم دارند همون اولی را گذاشتم ولی چون یکیش خراب بود مجبور شدم یکی گه مقاومتش کم بود همراهشون بگذارم ایرادی نداره از دو نوع وایر استفاده کنم
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”