اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: دوشنبه 1 مهر 1398, 10:01 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط erfan dehghan »

سلام بر دوستان.بنده تازه عضو این کلوپ شدم.ممنون میشم دوستانیکه تجربه دارند منو راهنمایی کنند.من تازه واشر سرسیلندر عوض کردم چون هم خیلی آب کم میکرد و هم قدرت ماشین کم شده بود.بعد از تعویض واشر سرسیلندر متوجه شدم باز هم مقداری کمی آب کم میکنه و قطرات آب در خروجی اگزوز مشهوده. خواستم طبق گفته بعضی ها از زردچوبه استفاده کنم.چون احتمال نشت میدم.خواستم بدونم چه مقدار زرد چوبه و چه موقع به رادیاتور اضافه کنم؟و اینکه اصلا کار درستی هست یا نه ؟ وباز هم اینکه مایع نشت گیر بهتره یا زرد چوبه؟ تشکر فراوان.خودروی بنده ماتیز هست.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

erfan dehghan نوشته شده: دوشنبه 1 مهر 1398, 10:10 pm سلام بر دوستان.بنده تازه عضو این کلوپ شدم.ممنون میشم دوستانیکه تجربه دارند منو راهنمایی کنند.من تازه واشر سرسیلندر عوض کردم چون هم خیلی آب کم میکرد و هم قدرت ماشین کم شده بود.بعد از تعویض واشر سرسیلندر متوجه شدم باز هم مقداری کمی آب کم میکنه و قطرات آب در خروجی اگزوز مشهوده. خواستم طبق گفته بعضی ها از زردچوبه استفاده کنم.چون احتمال نشت میدم.خواستم بدونم چه مقدار زرد چوبه و چه موقع به رادیاتور اضافه کنم؟و اینکه اصلا کار درستی هست یا نه ؟ وباز هم اینکه مایع نشت گیر بهتره یا زرد چوبه؟ تشکر فراوان.خودروی بنده ماتیز هست.

سلام

.
در تاپیک عیب یابی پاسخ میدم در حد اطلاعاتم
http://www.centralclubs.com/topic-t2291-216.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه 8 شهریور 1398, 5:01 pm
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط amir83895 »

Reza6662 نوشته شده: یک‌شنبه 19 شهریور 1396, 11:11 pm سلام.
من پژو پارس دوگانه سوز دارم. زمان گارانتی، نمایندگی از روغن 50-20 استفاده می کرد و البته در دفترچه اش هم همین روغن توصیه شده. بعدش هم من از روغن مخصوص CNG شرکت کاسترول که 50-20 با استاندارد SJ هست استفاده کردم.

1- من پارکینگ ندارم و استارت سرد ماشینم خیلی پرسر و صداست و سه ثانیه باید نگه دارم تا روشن بشه.
2- به طور معمول از گاز CNG زیاد استفاده می کنم. در 5000 کیلومتر پیمایش، حدود یک تا یک و خرده ای کاهش روغن دارم.

شنیدم روغنهای 40-10 استارت سرد بهتری ایجاد می کنند. می تونم مثلن از روغن توتال 7000 یا 9000 یا پارس سوپر پایا یا کاسترول مگناتک 40-10 استاندارد SL استفاده کنم؟ آیا به دلیل استفاده از گاز باید حتمن روغن 50-20 با استاندارد SJ بریزم؟ چون ظاهرن همه ی روغنهای مخصوص CNG از نوع 50-20 هستن.

بازهم از مطالب خوب شما سپاسگزارم. همیشه خواننده نوشته های شما بودم.

سلام منم همین مشکل رو با پژو پارس دوگانم داشتم که بهران پیشتاز می ریختم و همیشه یه چهارلیتری خونه داشتم که سر ریز میکردم به مدت دوسال که سری آخر به توصیه یکی از دوستان ایرانول ۱۲۰۰۰۰ هزار استفاده کردم که بعد ۵۵۰۰۰ کیلومتر رانندگی و اون هم بیشتر با گاز هنوز هیچ اثری از کم کردن روغن ندارم خداروشکر.فقط ایرانول عالیه.
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: جمعه 8 شهریور 1398, 5:01 pm
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط amir83895 »

سلام بر همه دوستان خصوصا جناب آسمانی عزیز.
میشه لطف کنید راهنمایی بفرمائید زمان تعویض بلبرینگ تسمه تایم پژو پارس کی هست؟و آیا حتما باید با تسمه تایم عوض بشه ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط ho3ein2000 »

amir83895 نوشته شده: چهارشنبه 10 مهر 1398, 9:19 pm سلام بر همه دوستان خصوصا جناب آسمانی عزیز.
میشه لطف کنید راهنمایی بفرمائید زمان تعویض بلبرینگ تسمه تایم پژو پارس کی هست؟و آیا حتما باید با تسمه تایم عوض بشه ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.
سلام
زمان خاصی نداره معمولا قبل از خراب شدن صدا میده
در ۷ودرو های جدید هنگام تعویض تسمه تایم علاوه بر بلبرینگ تسمه سفت کن واتر پمپ هم تعویض میشه کل این لوازم داخل پک آماده هست
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

amir83895 نوشته شده: چهارشنبه 10 مهر 1398, 9:19 pm سلام بر همه دوستان خصوصا جناب آسمانی عزیز.
میشه لطف کنید راهنمایی بفرمائید زمان تعویض بلبرینگ تسمه تایم پژو پارس کی هست؟
و آیا حتما باید با تسمه تایم عوض بشه ؟

ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

سلام علیکم دوست عزیز
.
عمر تسمه سفت کن یا همون بلبرینگِ تسمه تایم به کیفیتش بستگی داره
.
ماشین دوو یکی از دوستان بنده 15 سال تسمه سفت کنش عوض نشد اون هم در گرمای 55 درجه ی کویت و گرد و خاک و شن کویت که در دنیا معروفه
علتش کیفیتِ عالی قطعه بود
.
.
در ماشینهای ایرانی اکثر قطعاتش عمداً بنجل ساخته میشه تا هزینه تولید کم بشه و سود فروش زیاد بشه و همچنین عمر قطعه کوتاه باشه تا مردم بیشتر و بیشتر قطعه بخرند تا سود خیلی زیاد بشه
.
.

تسمه سفت کنِ تسمه تایم وقتی خراب میشه معمولاً صدای قیژقیژ یا سایش فلز روی فلز داره

.
شاید هنگام تعویض تسمه تایم هم بشه با چرخاندنِ تسمه سفت کن با دست و مقدار لق بودنش و صداش تشخیص داد که آیا وقت تعویضش شده یا یک دوره دیگه هم کار میده ؟
.
بنده شک ندارم که تمیز کردنِ محورش و روغنکاریش با روغن واسکازینِ تمیز (روغن گیربکس ) میتونه باعث افزایش طول عمرش بشه حتی اگه فقط دو سه قطره روغن بخوره و با دست چرخانده بشه تا روغن بره داخل محورش و محور رو کمی چرب کنه .
.
واسکازین غلیظ تر از روغن موتور هست و چرب کنندگیش خیلی بیشتر از روغن موتوره
حتی در روغندان و روغنکاریِ هر چیزی که روغنکاری لازم داره مثل دوچرخه و یاتاقانِ کولر آبی و قفل و غیره هم بهتره همیشه از واسکازین استفاده بشه
.
.
در بعضی ماشینها معیوب شدنِ تسمه تایم باعث میشه گاهی چراغ چک روشن بشه چون شل شدنِ تسمه تایم باعث تغییر در تایمِ موتور میشه و زمان جرقه زدن شمعها و باز و بسته شدن سوپاپها کمی تغییر میکنه
.
.
در اکثر ماشینها و ماشینهای ایرانی , بزرگترین علامتش همون شنیده شدنِ صدای قیژقیژ و سایش از موتور هست ولی ممکنه با صدای واترپمپ خراب اشتباه بگیرنش و یا صدای بلبرینگِ خراب شده ی دینام و یا صدای تسمه سفت کنِ تسمه ی موتور مثل 206 و یا صدای کلاچِ مشکل دارِ کمپرسور کولر
.
پس وقتی چنین صدایی از موتور شنیده میشه باید سریعاً به دنبال علتش بگردیم وگرنه ممکنه کار به میلیونها تومن خسارت بکشه .
.
برای عیل یابی باید"از آسان ترین ها شروع کنیم تا برسیم به مشکل ترینها و هزینه بَر ترین ها
.
یعتی اول باید تسمه سفت کنِ موتور چک بشه که بیرونِ بدنه ی موتور و دم دست هست و میشه گوش رو بهش نزدیک کرد و یا کمی آب روی محورش ریخت و اگر صدای سایش رفع شد پس مشکل از همونه
.
دینام هم بیرونه و دم دست
بعدش باید تسمه سفت کنِ تسمه تایم رو چک کرد موقع تعویض تسمه تایم
نرم نبودنش و خشک چرخیدنش و صدا داشتنش و لق بودنِ محورش همگی از علامتهای معیوب بودنش هست .
.
.


,
.
یادتون باشه تا جایی که ممکنه قطعات تعویضی رو دور نندازین و نگه دارید چون ممکنه بعداً بفهمید که سالمند . برای خرید و نمونه هم خیلی به درد میخورند خصوصاً بلبرینگها و اورینگها و کاسه نمدها و تسمه ها که میتونیم به جای خریدِ بنجل از نمایندگی , بریم از مغازه های تخصصیِ بلبرینگ و کاسه نمد و اورینگ و تسمه , قطعات باکیفیت بخریم چون فقط کافیه نمونه داشته باشیم و یا شمارش رو داشته باشیم و یا از شماره هاش عکس واضح گرفته باشیم
.
.
======================
یک نفر میگفت چند بار بلبرینگ ایرانی از نمایندگی ایساکو خرید 100 تومن ولی چون بنجل بود و پنج شش ماه یک بار خراب میشد
.

بالاخره رفت مغازه های تخصصی مثل کوچه ی ناظم الاطبا در تهران و بلبرینگ سوئدی خرید 220 تومن ولی سالهاست داره کار میکنه و خراب نشده
این یعنی سود اندر سود چون هم عمر قطعن چند برابره . هم هزینه تعویض چندباره نداره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام دوستان
.
وقتی ماشین صفر میخرید حتماً لولاهای دریها رو روغنکاری کنید با سُرنگ و واسکازین تمیز
.
قفل دربها رو هم کمی گریسمالی کنید

.
بهتره بستهای گردگیرهای سرپلوسها رو هم باز کنید و گردگیرها رو هُل بدین کنار و داخل سرپلوسها و داخل گردگیرها رو هم پر از گریس کنید .


.
.
دربهای ماشینهای نو خصوصاً ایرانیها به سختی باز و بسته میشه که علتش نو بودن و خشک بودنِ لولاهاست
.
روغن نزدن به لولاها باعث میشه لولاها خیلی سریع ساییده و شل بشه و دربها به اصطلاح بیافته که تعمیرش کلی هزینه داره .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
.
هرگز سوزن یا چیز نوک تیز دیگه ای نزنین داخلِ ورودیِ هوای سنسور مپ وگرنه دیافراگمِ داخلش پاره میشه و سنسور به فنا میره .
سنسور مپ از قطعاتِ گرانقیمت هست

.
عکس دیافراگم داخلِ سنسور مپ:
.
تصویر
.
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

با سلام

.
توصیه بسیار مهم به کسانی که با خودرو کار می‌کنند و کسب درآمد می‌کنند :

.
حتماً حتماً یک حساب در بانک باز کنید برای ماشینتون و حداقل ۲۵ درصد از درآمد رو واریز کنید به اون حساب به عنوان سهم خودِ ماشین چون ماشینتون غیر از بنزین و گاز و گازوئیل ، کلی هزینه داره و بالاخره نیاز به سرویس و تعمیر و قطعات یدکی و بیمه و غیره و غیره داره .

.
اگه این ۲۵ درصد رو روزانه کنار ندارید و همه‌ی درآمدتون رو‌خرج کنید اونوقت یک روز میاد که ماشین نیاز به سرویس و تعمیر داره اما دستتون خالیه و زمین‌گیر میشه .
.

.
تازه این ۲۵ درصد به شرطی هست که شما اطلاعاتتون در مورد استفاده از خودرو و سرویس و تعمیرش و انواع قطعات یدکی بسیار بالا باشه و در رانندگی هم بسیار منطقی و قانونمند و مراقب رانندگی کنید با سرعتِ اقتصادی ( حدود ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت ) و با دور موتورِ ۳۰۰۰ دور در دقیقه و یا کمتر و با دنده مُرده رانندگی نکردن ( رانندگی نکردن با دور موتور زیرِ ۱۳۰۰ دور در دقیقه ) و دست اندازها رو هم خوب رد کنید و اهل مسابقه و لایی کشیدن و تیک آف و ویراژ و اینها نباشید .
‌.
این مطالب رو جدی بگیرید تا حساب شده کار کنید خودرو به این سادگی به کسی درآمد نمیده . ( رانندگان تاکسی و تپ سی و اسنپ و پیک و مینی بوس و اتوبوس و وانت و کامیونت و کامیون‌ و تریلی و جرثقیل و لودر و بلدوزر و گریدر و لیفت تراک و غیره و غیره )
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major
Major
پست: 224
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 118 بار
سپاس‌های دریافتی: 323 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط مهاجر تنها »

MOHAMMAD_ASEMOONI نوشته شده: چهارشنبه 22 آبان 1398, 10:53 pm سلام
.
  سوزن یا چیز نوک تیز دیگه ای نزنین داخلِ ورودیِ هوای سنسور مپ وگرنه دیافراگمِ داخلش پاره میشه و سنسور به فنا میره .
سنسور مپ از قطعاتِ گرانقیمت هست  
.
عکس دیافراگم داخلِ سنسور مپ:
.
تصویر
.
[External Link Removed for Guests]


بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
نظر شما راجع به شستشوی مپ سنسور با اسپری شستشوی قطعات الکترنیکی یا تینر20000چیه؟
چند جا شنیدم این کار را می کنند
پیشنهادتون چیه؟
ممنون از لطفتون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

مهاجر تنها نوشته شده: یک‌شنبه 4 اسفند 1398, 12:47 am

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
نظر شما راجع به شستشوی مپ سنسور با اسپری شستشوی قطعات الکترنیکی یا تینر20000چیه؟
چند جا شنیدم این کار را می کنند
پیشنهادتون چیه؟
ممنون از لطفتون

سلام علیکم
ممنون از حضورتون در این تاپیک و سوالتون .
این سنسور چند قسمت داره :
.
۱- بدنه که اصلاً مهم نیست گرد و خاک و اینها بشینه روش.
.
۲- محل نصبِ سوکتِ برقش که باید همیشه تمیز و خشک باشه . در ماشینهای استاندارد ، این قسمت کاملاً ضدآب و ضدِ گرد و خاک ساخته شده و بعد از وصل کردنِ فیش برقش به سنسور دیگه آب و گرد و خاک نمیتونه وارد اون قسمت بشه
.
با فوت کردن و کنی الکل میشه تمیزش کرد .
.
۳- محل ورودیِ هوا به داخل سنسور تا بتونه فشار هوای داخل منیفولد هوا رو حس کنه و مقدارش رو به شکل ولتاژهای مختلف بفرسته برای کامپیوتر ECU . در بعضی ماشینها این قسمت مستقیماً وصل میشه به منیفولد هوا .
در بعضی ماشینها این قسمت با یک شیلنگ لاستیکی وصل میشه به منیفولد هوا .
.
این قسمت دائماً در معرض گرد و غبارِ بسیار سبک و نرم و همچنین بخار روغن هست
اگه فیلتر هوای موتور خوب و باکیفیت و استاندارد نباشه و یا کیپ نباشه گرد و خاک درشت تر و بیشتری وارد منیفولد هوا میشه.
.
هر چه موتور فرسوده تر باشه و روغن موتور بنجل تر باشه هم بخار روغن بیشتری وارد منیفولد هوا میشه که این بخار روغن از اتاقک میل لنگ میاد و از راهِ سیستم pcv وارد منیفولد هوا میشه . مخلوط این گرد و خاک و بخار روغن باعث کثیف شدن داخل منیفولد هوا و لوله ی باریک سنسور مپ میشه
.
اما همانطور که قبلاً ذکر شد ، در داخل لوله ی باریکِ سنسور مپ یک دیافراگم لاستیکی بسیار کوچک و بسیار حساس قرار داره که نباید با چیزی تماس پیدا کنه وگرنه صدمه می‌بینه و سنسور مپ به فنا می‌ره .

.
==================================================

همانطور که شما گفتید ، یک روشِ تمیز کردنِ لوله ی باریکِ سنسور مپ استفاده از اسپری کنتاکت شور هست که چربی نداره و خشک هست .
.
البته این اسپری نسبتاً گران هست .
.
با کمی الکل صنعتی هم میشه تمیزی کرد . کمی الکل رو بریزیم توی یک نعلبکی یا استکان و سر سنسور رو درونش تموم بدیم و بعدش بتکونیم تا کثیفی‌ها دربیاید .
با کمی بنزین هم میشه البته با رعایت نکات ایمنی .

.
البته لازم نیست ماهیانه انجام بشه . ۶ ماه یک بار کافی هست و بدون استفاده از هیچ ابزاری تا دیافراگم صدمه نبینه .

.
دوستان علاقمند میتونند‌ کلیپهای مربوطه رو در سایت یوتیوب ببینند

در گوگل بنویسید :
Cleaning map sensor YouTube
واللهُ أعلم ( و صد البته که خدا داناتر هست )
.==========================================

مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهده ی خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 بهمن 1394, 3:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط maysam k »

MOHAMMAD_ASEMOONI,
سلام
وقت بخیر
اقا محمد یه سوال از دیسک وصفحه
اگر فقط صفحه بعد مدتی کارکرد ضعیف بشه ولی دیسک سالم باشه باعث بد جا رفتن دنده میشه؟
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”