اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

maysam k نوشته شده: چهارشنبه 21 اسفند 1398, 9:57 pm     ,
سلام
وقت بخیر
اقا محمد یه سوال از دیسک وصفحه
اگر فقط صفحه بعد مدتی کارکرد ضعیف بشه ولی دیسک سالم باشه باعث بد جا رفتن دنده میشه؟
.
سلام
.
جوابِ مختصر :
نه .
============================================
توضیح بیشتر :
.
صفحه کلاچ نصب هست روی محور گیربکس و با گیربکس می‌چرخه .
دیسک کلاچ با چند پیچ نصب شده به فلای ویل و فلای ویل هم با چند پیچ به میل لنگ وصله و با میل لنگ می‌چرخه .
.
وقتی پامون‌ روی کلاچ نیست ، دیسک و صفحه، محکم به همدیگه چسبیده اند بنابراین نیروی میل لنگ منتقل میشه به گیربکس و با کامل کلاچ گرفتن ارتباط میل لنگ با گیربکس قطع میشه . اگر نشد پس سیستم کلاچ مشکل داره و یا رگلاژ نیست .
.
یکی از عواملی هم که در درست جارفتنِ دنده ها خیلی تاثیر داره این هست که با کلاچ گرفتن ، دیسک و صفحه کاملاً از همدیگه جدا بشند‌ تا چرخدنده های داخل گیربکس کاملاً از میل لنگ جدا بشند .
.

اگر صفحه کلاچ بر اثر کار و فرسایش زیاد، لاغر و نازک شده باشه پس با کلاچ گرفتن ، سریعاً دیسک و صفحه از همدیگه جدا میشند و دنده راحت جا میره البته به شرطی که سایر عوامل هم درست کار کنند مثل سالم بودن دنده برنجیِ همون دنده ، سالم بودن میلِ ماهکِ همون دنده ، سالم بودن ماهک همون دنده ، سالم بودن کابلهای ارتباط دسته دنده با گیربکس در ماشینهایی مثل ماتیز و ام وی ام ۱۱۰ ، روغن کافی در گیربکس ، رگلاژ بودن پدال کلاچ .
.
گاهی صفحه کلاچ اونقدر لاغر و نازک میشه که حتی با برداشتنِ پا از روی پدال کلاچ هم دیسک و صفحه درست به همدیگه نمی‌چسبند و با گاز دادنِ شدیدِ آنی ، موتور گاز میخوره ولی ماشین شتاب نمیگیره انگار که روی برف و یخ گاز میدین . علتش بکسواد کردنِ صفحه کلاچ روی دیسک کلاچ هست .
.
==============================================

اما اگر دیسک کلاچ مشکل داشته باشه و پنجه‌های فنریش ضعیف شده باشه و نتونه خوب عقب بره و دیسک کاملاً از صفحه جدا نشه ، این باعث بد جارفتنِ دنده ها یا اصلاً جانرفتن دنده ها میشه . .
.
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4114
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4500 بار
سپاس‌های دریافتی: 4323 بار
تماس:

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط Reza6662 »

maysam k نوشته شده: چهارشنبه 21 اسفند 1398, 9:57 pm ن    ,
سلام
وقت بخیر
اقا محمد یه سوال از دیسک وصفحه
اگر فقط صفحه بعد مدتی کارکرد ضعیف بشه ولی دیسک سالم باشه باعث بد جا رفتن دنده میشه؟

شرمنده آقای آسمانی که بدون اجازه، پاسخ این دوست گرامی را می دهم. در خودروی قبلی اینجانب و پس از چند ماهی که از تعویض دیسک و صفحه می گذشت، دنده ها اندک اندک شروع به بد جا رفتن گردند؛ به ویژه دنده ی 1 و 2. هنگام تعویض روغن، این مسأله را به تعویض روغنی محل که از قدیمی هاست و اهل فن است گفتم. ایشان روغن گیرباکس (واسکازین) را تعویض کردند و من در کمال تعجب دیدم که مشکل بد جا رفتن دنده ها حل شد. البته این مشکل بد جا رفتن دنده، از کیفیت پایین صفحه هم می تواند باشد و فرمول تعویض روغن گیرباکس، همیشه ممکن است جواب ندهد. با سپاس
 [External Link Removed for Guests]    
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Reza6662 نوشته شده: شنبه 24 اسفند 1398, 12:06 pm
شرمنده آقای آسمانی که بدون اجازه، پاسخ این دوست گرامی را می دهم.
در خودروی قبلی اینجانب و پس از چند ماهی که از تعویض دیسک و صفحه می گذشت، دنده ها اندک اندک شروع به بد جا رفتن گردند؛ به ویژه دنده ی 1 و 2.
هنگام تعویض روغن، این مسأله را به تعویض روغنی محل که از قدیمی هاست و اهل فن است گفتم.
ایشان روغن گیرباکس (واسکازین) را تعویض کردند و من در کمال تعجب دیدم که مشکل بد جا رفتن دنده ها حل شد.
.
البته این مشکل بد جا رفتن دنده، از کیفیت پایین صفحه هم می تواند باشد و فرمول تعویض روغن گیرباکس، همیشه ممکن است جواب ندهد.
با سپاس
سلام
ممنون از حضورتون و پاسختون
دشمنتون شرمنده .
.
مشکلات صفحه کلاچ طبق اطلاعات بنده اینهاست:

.
۱- تاب داشتن صفحه که باعث لرزش موقع کلاچ گرفتن میشه .
موقع خرید صفحه کلاچ بایستی روی میز شیشه ای و با خط‌کش میلیمتری ، تمام اطرافش چک بشه که لبه‌هاش چقدر فاصله داره با شیشه .
نباید تاب بیش از ۱ و نیم میلیمتر داشته باشه . البته گاهی قابل اصلاح هست قبل از نصبش
ولی اگه خیلی تاب داره پس معیوب هست و باید عوض بشه .

۲- فنرهاش لق هست . این مشکل باعث ضربه زدن صفحه موقع ول کردن کلاچ میشه و صدای تقه میده .
.
۳- نازک بودنِ سطح کلاچ ( لنت کلاچ ) که باعث بکسواد کردن صفحه میشه .

۴- درست پرچ نشدنِ لنتِ صفحه کلاچ که باعث میشه بعد از مدتی که لنتش کمی ساییده میشه ، پرچ کشیده بشه روی دیسک کلاچ و باعث خط افتادن روی دیسک بشه .
.
۵- اگر موقع تعویض لنتِ صفحه کلاچ ، لنتِ ضخیم تر از حد استاندارد نصب بشه براش ، این می‌تونه باعث بد جا رفتن دندها بشه چون با کلاچ گرفتن ، صفحه کلاچ کاملاً از دیسک جدا نمیشه
.
واللهُ أعلم .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 بهمن 1394, 3:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط maysam k »

Reza6662 نوشته شده: شنبه 24 اسفند 1398, 12:06 pm
maysam k نوشته شده: چهارشنبه 21 اسفند 1398, 9:57 pm ن    ,
سلام
وقت بخیر
اقا محمد یه سوال از دیسک وصفحه
اگر فقط صفحه بعد مدتی کارکرد ضعیف بشه ولی دیسک سالم باشه باعث بد جا رفتن دنده میشه؟

شرمنده آقای آسمانی که بدون اجازه، پاسخ این دوست گرامی را می دهم. در خودروی قبلی اینجانب و پس از چند ماهی که از تعویض دیسک و صفحه می گذشت، دنده ها اندک اندک شروع به بد جا رفتن گردند؛ به ویژه دنده ی 1 و 2. هنگام تعویض روغن، این مسأله را به تعویض روغنی محل که از قدیمی هاست و اهل فن است گفتم. ایشان روغن گیرباکس (واسکازین) را تعویض کردند و من در کمال تعجب دیدم که مشکل بد جا رفتن دنده ها حل شد. البته این مشکل بد جا رفتن دنده، از کیفیت پایین صفحه هم می تواند باشد و فرمول تعویض روغن گیرباکس، همیشه ممکن است جواب ندهد. با سپاس
سلام
کیفیت پایین صفحه چطور باعث بد جا رفتن دنده میشه؟
 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

سرویس و نگهداری پمپ باد فندکی رو فراموش نکنید

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

با سلام
.

توصیه مهم به کسانی که دستگاهِ پمپِ باد دارند ( کمپرسور هوا ) :

.
منظورم این مدلهاست که با برق ۱۲ ولت کار می‌کنه و یا ۲۴ ولت ( مخصوص خودروهای سنگین) .
.
بنده چند مدل و مارک مختلف از اینها رو باز کردم .
اگه روغنکاری نشه خیلی زود به فنا میره
عکسهاش:
.
[External Link Removed for Guests]
====================================================
این پمپها دارای میل لنگ و سیلندر و پیستون و شاتون . چرخدنده .
این قطعات باید همیشه تمیز و چرب باشه وگرنه به مرور زمان فرسوده میشه و قدرت پمپ کم میشه به علت ساییده شدنِ سیلندر و گشاد شدنش و ساییده شدنِ پیستون و کوچک شدنش و سفت شدنِ قطعات .
.
خشک بودنِ قطعاتش باعث فشار اومدن به آرمیچر پمپ هم میشه و بالاخره میسوزه .
.
بهتره بعد از هر۶ یا ۷ بار استفاده ، پمپ باز بشه و سیلندرش روغنکاری بشه با ۵ یا ۶ قطره روغنِ سنگین مثل واسکازینِ تمیز و یا روغن موتور سنگین مثل 20w50 .
.
محل اتصال شاتون به زیر پیستون و به میل لنگ هم همینطور
همچنین محورهای میل لنگ و محورهای جلویی و پشتیِ آرمیچر .
همچنین چرخدنده ی سر آرمیچر و چرخدنده ای که با آرمیچر می‌چرخه ( چرخدنده ی میل لنگ )
.
مراقب باشید اونقدر روغن نزنید که روغن از بچه و داخل پیوسته ی پمپ چرب و چیلی بشه چون گرد و خاک میگیره .
این پمپ رو بایستی در یک کیسه نایلونی تمیز و دربسته نگهداری کنید و فقط موقع استفاده از کیسه دربیارین چون گرد و خاک دشمنش هست ..
.
بعضی از این پمپها ۲ سیلندر هست که قدرت و سرعتش در بادکردن بیشتر هست پس قطعاتِ هر دو سیلندرش بایستی تمیز و روغنکاری بشه . .
.
نکته مهم :
.
موقع بازکردنش، وقتی که روکش رو برداشتین ، حتماً اول با موبایل از قطعاتش و نحوهٔ قرار گرفتنشون عکسهای مختلف و واضح بگیرید تا اگر قطعاتش از جاش دراومد بعداً برای بستنش سردرگم نشید خصوصاً لاستیک‌های ضربه‌گیر و نحوه قرار گرفتن سیمها و کلید خاموش و روشن و سایر قطعات .
.
====================================================
لطفاً این عکسها رو هم با هر وسیله ای که میشه بین مردم منتشر کنید . ثواب داره و به خیر و صلاحِ هم مردم هست .
.
[External Link Removed for Guests]
.
[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 29 شهریور 1391, 4:20 pm

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط partizan 22 »

سلام دوستان. استفاده از اهرم کلاج برای نرم شدن کلاج رو صلاح میدونید . بعضی ها میگن مثل این میمونه که همیشه به صورت نیم کلاج رانندگی میکنی . لطفا تجربیاتتون رو بفرمایید
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط ho3ein2000 »

partizan 22 نوشته شده: یک‌شنبه 3 فروردین 1399, 10:18 pm سلام دوستان. استفاده از اهرم کلاج برای نرم شدن کلاج رو صلاح میدونید . بعضی ها میگن مثل این میمونه که همیشه به صورت نیم کلاج رانندگی میکنی . لطفا تجربیاتتون رو بفرمایید

سلام
بنده دو سال هست روی۴۰۵ نصب کردم هیچ مشکلی نداشته
همیشه هم دعاگوی مخترع دستگاه بودم،مارک سیناکو ۲۰ تومن
گرفتم خودم نصب کردم،بجای واسطه بالای پدال فابریک نصب
میشه و با یک انگشت کلاج میشه گرفت،دو هفته پیش هم گیربکس
باز کردم بدای تعویض صفحه فلایویل صفحه کلاج سالم بود
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
New Member
پست: 3
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 بهمن 1394, 3:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط maysam k »

سلام
اگر فقط اب وارد موتور ویا کارتل بشه و حالت شیر کاکایو درست کنه، ولی تو رادیاتور اثری از روغن نباشه ،ممکنه واشر سر سیلندر سوخته باشه؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط ho3ein2000 »

maysam k نوشته شده: یک‌شنبه 17 فروردین 1399, 10:47 pm سلام
اگر فقط اب وارد موتور ویا کارتل بشه و حالت شیر کاکایو درست کنه، ولی تو رادیاتور اثری از روغن نباشه ،ممکنه واشر سر سیلندر سوخته باشه؟

با سلام
لطفا نوع خودرو را هم مشخص کنید
چند تا احتمال هست
اورینگ های زیر بوش
سوختن واشر سر سیلندر
حالا از کجا تشخیص بدیم این دو تا رو
اگه صبح قبل استارت زیر درب رادیات کمپرس یا صدا نوشابه باشه واشره
اگر خیر اورینگ زیر بوش
هزینه واشر بین ۳۰۰ تا ۱.۵ برای پژو
هزینه اورینگ بین۱ تا چند ملیون
موفق باشید دوست عزیزم
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 88
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 3 آبان 1394, 6:07 pm
سپاس‌های ارسالی: 124 بار
سپاس‌های دریافتی: 42 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط dariush074 »

سلام وقت بخیر
من حدود یه ماهی است که ماشین رو تو حیاط خونه جدید که سقف نداره پارک میکنم و بخاطر همین رفتم یه چادر نسبتا گرون که دو لایه هست از اینا که نوشتن دولایه pvc+cotton
خریدم..
رویه چادر برزنتی هست و زیر چادر هم حالت پنبه ای و نرم داره..
دیروز و امروز که هوا گرم هست و با اینکه ماشین همش تو خونه بود و حرکت نداده بودم، وقتی حدود سه ساعت تو آفتاب خیلی گرم بود و روی ماشین چادر کشیده بودم رفتم روی چادر کف دستم رو گذاشتم و دیدم گرم هست ولی نه اینقدر که دست رو اذیت کنه و همین لحظه چادر رو زدم کنار و دستم رو روی بدنه ماشین گذاشتم خیلی داغ بود.
ممنون میشم راهنمایی کنید دلیلش چیه؟
نباید از چادر استفاده کرد؟ چادر جلوی نور آفتاب رو گرفته و روی چادر هم که دست میزنی داغ نیست ولی بدنه ماشین که زیر چادر هست خیلی داغه ..چرا اینطوریه؟
 من تا الان خیلی عالی از ماشین مراقبت کردم و رنگش با صفر فرقی نداره.
 
برگ ها همه ریختن... ولی شاخه هست...
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1654
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 3396 بار
سپاس‌های دریافتی: 5776 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط shafagh »

ماشین پیکان در فاصله یک سال دوبار واشر سوزاند که سوال این نیست. دوبار اب درون موتور رفت ومسافتی تا مکانیکی با ان رفتم بعد از تعمیر، بعداز رفتن 20 کیلومتر در شهر چراغ روغن در سلو سوسو می زند که با کمی گاز خاموش می شود. مکانیک سر سیلندر می گوید از بوش های میل سوپاپ است اما من می ترسم  بوش ها هم با باز کردن مجدد سر سیلندر و فراخوان تراشکار در محل مکانیکی و مخارج ناراحت کننده مربوطه عوض شود و عیب از انها نباشد و مربوط به یاتاقان ها باشد. برای اینکه دوستان را در زحمت نیندازم تا پیشنهاد تعویض فشنگی روغن، اویل پمپ، تعویض مجدد روغن نو، و فیلتر را بدهند باید عرض کنم همه این ها را عوض کرده ام درست نشده.رز ضمن حتی در گرمای یسبار کمتر از نرمال موتور هم این اشکال بروز می کند و مربوط به گرم کردن موتور نیست.

دوستان ارجمند منظر جواب کاملا مهندسی و پرفشنال  هستم که عیب از بوش میل سوپاپ هاست یا یاطاقان ها و با چه ازمایش و امتحانی می توان فهمید؟ مکانیک سرسیلندر چندبار با اطمینان گفته که از میل سوپاپ است اما نمی توانم ریسک خرج اضافی کنم. لطفا پاسخ ها اگری و شایدی نباشد.  با تشکر
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 363
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 آبان 1385, 1:36 pm
محل اقامت: ماهشهر-شیراز
سپاس‌های ارسالی: 28 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط جعفر طاهري »

shafagh نوشته شده: یک‌شنبه 4 خرداد 1399, 12:37 am   پیکان در فاصله یک سال دوبار واشر سوزاند که سوال این نیست. دوبار اب درون موتور رفت ومسافتی تا مکانیکی با ان رفتم بعد از تعمیر، بعداز رفتن 20 کیلومتر در شهر چراغ روغن در سلو سوسو می زند که با کمی گاز خاموش می شود. مکانیک سر سیلندر می گوید از بوش های میل سوپاپ است اما من می ترسم  بوش ها هم با باز کردن مجدد سر سیلندر و فراخوان تراشکار در محل مکانیکی و مخارج ناراحت کننده مربوطه عوض شود و عیب از انها نباشد و مربوط به یاتاقان ها باشد. برای اینکه دوستان را در زحمت نیندازم تا پیشنهاد تعویض فشنگی روغن، اویل پمپ، تعویض مجدد روغن نو، و فیلتر را بدهند باید عرض کنم همه این ها را عوض کرده ام درست نشده.رز ضمن حتی در گرمای یسبار کمتر از نرمال موتور هم این اشکال بروز می کند و مربوط به گرم کردن موتور نیست.

دوستان ارجمند منظر جواب کاملا مهندسی و پرفشنال  هستم که عیب از بوش میل سوپاپ هاست یا یاطاقان ها و با چه ازمایش و امتحانی می توان فهمید؟ مکانیک سرسیلندر چندبار با اطمینان گفته که از میل سوپاپ است اما نمی توانم ریسک خرج اضافی کنم. لطفا پاسخ ها اگری و شایدی نباشد.  با تشکر  
سلام. برای رویت عیبی که مکانیکت میگوید چند تا پیچ که قالپاق روغن ( سرپوش محفظه سوپاپها و میل سوپاپ ) که روی سر سیلندر بسته است را باز
میکنند و براحتی متوجه گشاد شدن کپه های نگهدارنده میل سوپاپ میشوند . گشاد شدن کپه ها باعث فرار روغن و افت فشار میشوند . احتمالا مکانیک هنگام تعویض واشر سر سیلندر متوجه مشکل کپه ها قبلا شده . فرض کنیم کپه ها سالم باشند . قالپاق روغن با کمی چسب مزدا مجددا بسته میشود و میتوان با باز کردن کارتل لق بودن یاتاقانها را که باعث فرار روغن و کاهش فشار آن میشوند ملاحظه کرد. ضمنا احتمالا مکانیک با توجه به اینکه موتور صدای یاتاقان زدن را نمیدهد پیشنهاد رفع مشکل بوشهای (کپه ها) میل سوپاپ را میدهد . بنابراین نگرانی شما بابت باز کردن سر سیلندر منتفی هست چون برای رفع مشکل کاری به سر سیلندر ندارند بلکه با بالای سرسیلندر کار دارند و هزینه بازرسی آن فقط یک عدد چسب مزدا هست . 
 
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”