اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 361
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 آبان 1385, 1:36 pm
محل اقامت: ماهشهر-شیراز
سپاس‌های ارسالی: 28 بار
سپاس‌های دریافتی: 387 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط جعفر طاهري »

dariush074 نوشته شده: شنبه 3 خرداد 1399, 7:22 pm سلام وقت بخیر
من حدود یه ماهی است که ماشین رو تو حیاط خونه جدید که سقف نداره پارک میکنم و بخاطر همین رفتم یه چادر نسبتا گرون که دو لایه هست از اینا که نوشتن دولایه pvc+cotton
خریدم..
رویه چادر برزنتی هست و زیر چادر هم حالت پنبه ای و نرم داره..
دیروز و امروز که هوا گرم هست و با اینکه ماشین همش تو خونه بود و حرکت نداده بودم، وقتی حدود سه ساعت تو آفتاب خیلی گرم بود و روی ماشین چادر کشیده بودم رفتم روی چادر کف دستم رو گذاشتم و دیدم گرم هست ولی نه اینقدر که دست رو اذیت کنه و همین لحظه چادر رو زدم کنار و دستم رو روی بدنه ماشین گذاشتم خیلی داغ بود.
ممنون میشم راهنمایی کنید دلیلش چیه؟
نباید از چادر استفاده کرد؟ چادر جلوی نور آفتاب رو گرفته و روی چادر هم که دست میزنی داغ نیست ولی بدنه ماشین که زیر چادر هست خیلی داغه ..چرا اینطوریه؟
 من تا الان خیلی عالی از ماشین مراقبت کردم و رنگش با صفر فرقی نداره.

سلام . گرمای زیرچادر ماشین آنقدر نیست که مشکلی ایجاد کند . این گرما به اندازه ایی هست که دست تحمل نمیکند و احتمالا تا حدود شصت درجه میرسد.
گذاشتن چادر به منظور محافظت از رنگ و اجزای لاستیکی و پلاستیکی و تو دوزی داخل کابین خودرو در مناطقی که دارای هوای خشک و کم رطوبت هستند کار خوبی هست . در مناطق مرطوب نم و رطوبت از زیرچادر به بدنه نقوذ میکند و خصوصا  اجزای زیر اتاق خودرو را دچار زنگ زدگی میکند . در مناطق مرطوب و شرجی دار اگر شرایط ایجاد سایبان با چادر را داشته باشیم بعلت جریان هوا در زیر چادر بدنه و زیر ماشین نمدار نمیشود . در صورت اینکه نمیتوانیم شبه سایبان درست کنیم . بهتر است که دامن چادر بزرگ باشد و کاملا تا روی زمین قرار بگیرد و اجازه ورود هوای نمناک را ندهد . ضمنا محل پارک خودرو نیز نباید خاکی و یا دارای شرایط نمناک باشد .     
 
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1654
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 3396 بار
سپاس‌های دریافتی: 5776 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط shafagh »

با عرض سلام

ولی در پیکان با باز کردن درب قالپاق دسترسی به میل سوپاپ نیست باید مجموعه اسبک ها هم باز شود و میله های رابط و استکانی های روی هلالی میل سوپاپ هم خارج شوند و تازه بوش های میل سوپاپ هم در دسترس نیست و جا دستی هم برای حرکت دادن میل سوپاپ برای فهمیدن لقی وجود ندارد مگر که در پوش جلویی موتور و زنجیر تایم باز شود تا بشود میل سوپاپ در چند جهت برای تعیین لقی بوش ها حرکت داد. شما چطور می فرمایید با باز کردن قالپاق می شود به میل سوپاپ دسترسی پیدا کرد؟ شاید شما موتور اتومبیل دیگری را می گویید؟
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط ho3ein2000 »

shafagh نوشته شده: یک‌شنبه 4 خرداد 1399, 10:16 pm با عرض سلام

ولی در پیکان با باز کردن درب قالپاق دسترسی به میل سوپاپ نیست باید مجموعه اسبک ها هم باز شود و میله های رابط و استکانی های روی هلالی میل سوپاپ هم خارج شوند و تازه بوش های میل سوپاپ هم در دسترس نیست و جا دستی هم برای حرکت دادن میل سوپاپ برای فهمیدن لقی وجود ندارد مگر که در پوش جلویی موتور و زنجیر تایم باز شود تا بشود میل سوپاپ در چند جهت برای تعیین لقی بوش ها حرکت داد. شما چطور می فرمایید با باز کردن قالپاق می شود به میل سوپاپ دسترسی پیدا کرد؟ شاید شما موتور اتومبیل دیگری را می گویید؟

سلام شفق جان
جسارتا احتمال اینکه یاتاقان باشد ۸۰ درصد هست بحسب تجربه عرض میکنم خدمتتان،منظور استاد گرانقدر این بوده که نیازی به باز کردن سر سیلندر نیست چنانچه فرموده بودند
شما اول کارتل رو بدید باز کنند یاتاقان ها رو بدون اینکه تعویض کنند لاتون بندی کنند،اگر مشکلی بود بحسب شماره لاتون باید یاتاقان تهیه کنید
پیشنهاد میکنم تا زمانی که این مشکل رفع نشده از خودرو کمتر استفاده کنید تا آسیب بیشتری وارد نشود
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4169
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4469 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

با سلام

فصل گرما شروع شده و خیلی از ماشینها هم کولر داره .

کسانی که ماشینهای کولردار دارند باید به این چیزها توجه داشته باشند :

کسی که سالهای سال درایر و اورینگ ها رو عوض نکرده ، سالهای سال اکومولیتور و اوریفیس تیوب رو عوض نکرده ، به نشتیهای روغن از سیستم کولر توجه نکرده ، اول فصل گرما کندنسِر رو تمیز نکرده و نشُسته از حشرات و گل و لای و خار و خاشاک ، در فصل سرما ۲ هفته یکبار کولر رو در زیر آفتاب برای ۱۰ دقیقه روشن نکرده ، کندنسِر خراب و له شده رو عوض نکرده ، موقع تعویض قطعات سیستم کولر به اندازه کافی روغن به سیستم اضافه نکرده پس:

باید منتظر همه جور «مشکلاتی» باشه برای کولر ماشینش .


نشتیهای مخفیانه ی پیدا نشدنی

هزینه های گاز زدنهای پی در پی

کم شدن سرمایش کولر

بالا رفتن مصرف سوخت و بالا رفتن گرمای موتور و افزایش استهلاک موتور

به فنا رفتن کمپرسور و میلیونها تومن هزینه تعویضش

اعصاب خردی ها و الافی ها غیره و غیره .

چون که چیزی در این دنیا «مجانی» نیست بلکه به «دست آوردنش» و «نگه داشتنش» کلی «هزینه» و «مشکلات» و «زحمت» داره .

این یک «قانـون إلهی» هست و ثابت و تغییرناپذیر تا ابد .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1654
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 3396 بار
سپاس‌های دریافتی: 5776 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط shafagh »

ho3ein2000 نوشته شده: پنج‌شنبه 8 خرداد 1399, 10:29 pm
shafagh نوشته شده: یک‌شنبه 4 خرداد 1399, 10:16 pm با عرض سلام

ولی در پیکان با باز کردن درب قالپاق دسترسی به میل سوپاپ نیست باید مجموعه اسبک ها هم باز شود و میله های رابط و استکانی های روی هلالی میل سوپاپ هم خارج شوند و تازه بوش های میل سوپاپ هم در دسترس نیست و جا دستی هم برای حرکت دادن میل سوپاپ برای فهمیدن لقی وجود ندارد مگر که در پوش جلویی موتور و زنجیر تایم باز شود تا بشود میل سوپاپ در چند جهت برای تعیین لقی بوش ها حرکت داد. شما چطور می فرمایید با باز کردن قالپاق می شود به میل سوپاپ دسترسی پیدا کرد؟ شاید شما موتور اتومبیل دیگری را می گویید؟

سلام شفق جان
جسارتا احتمال اینکه یاتاقان باشد ۸۰ درصد هست بحسب تجربه عرض میکنم خدمتتان،منظور استاد گرانقدر این بوده که نیازی به باز کردن سر سیلندر نیست چنانچه فرموده بودند
شما اول کارتل رو بدید باز کنند یاتاقان ها رو بدون اینکه تعویض کنند لاتون بندی کنند،اگر مشکلی بود بحسب شماره لاتون باید یاتاقان تهیه کنید
پیشنهاد میکنم تا زمانی که این مشکل رفع نشده از خودرو کمتر استفاده کنید تا آسیب بیشتری وارد نشود


تشخیص شما درست است ماشین عیب یاتاقان داشت رفتم قیمت تعمیر کامل گرفتم گفتند با خرید قطعات و مخارج تراشکاری و دستمزد مکانیک 4000000 در صورتی که چند سال قبل هشتصد بود. چاره ای نبود من که در تمام عمرم ازقرض گرفتن بدم می امد و حتی تا بحال از مغازه سوپری محل هم یک قلم نسیه نگرفته بودم رفتم از اقوام 4 میلیون قرض گرفتم. گفتند بیشتر می خواهی تعارف نکن بگو گفتم خیلی ممنون فعلا همین قدر کافی است اگر بیشتر لازم شد مجدد زحمت می دهم.


کمی برسم طنز:

کاش زودتر دولت چهارتا صفر از اسکناس ها کم میکرد تا لااقل وقتی ادم می خواهد قرض بگیرد اسم میلیون و هزار را نبرد و مثلا بجای اینکه بگوید 4 میلیون می خواهم بگوید چهارصدتا یک تومانی!

چند سال پیش مثل این بار مجبور شدم روی اور قرض گرفتن شوم رفتم خانه یکی از اشنایان که یک مرد مسن بود و بالاخره بعد از سلام و احوالپرسی و خوردن یکی دو استکان چای اجباری دل به دریا زدم و گفتم استاد حبیب (نام مستعار است) عذر می خوام دویست تومان لازم دارم که منظورم دویست هزار تومان بود. تا گفتم گفت این حرف ها چیست بیشتر هم می خواهی رودربایستی نکن بگو. گفتم نه ممنون همان دویست تومان بس است. بلافاصله اهل خانه را صدا زد و گفت کت مرا بیاور! ایشان هم کت استاد حبیب را اورد. او دست کرد در جیب اش و از بین اسکناس ها یک اسکناس دویست تومانی در اورد و بطرف من گرفت و با لبخند محبت گفت بفرمایید!! من خشکم زده بود و نمی دانستم چه بگویم ولی بالاخره کمی بر شرم و حیای خودم غالب امدم و گفتم استاد حبیب منظورم دویست هزار تومان بود نه دویست تومان! تا گفتم دیدم رنگش عوض شد و لبخند لطف و مرحمت از لب اش پرید و با لکنت گفت دویست هزار تومان!! خودم ترسیدم گفتم نکند خدای نکرده پیرمرد غش یا حتی سکته کند و با عجله گفتم نه نه مشکلی نیست اگر ندارید میروم از بانک وام میگیرم!! تا این را گفتم کمی حالش بهتر شد و گفت نه خودتون باید بدونید که من همچه پولی ندارم و اگر داشتم فکر تعمیر در و دیوار خانه را می کردم! ناخوداگاه چشمانم در و دیوار خانه را دور زد دیدم همه چیز اوکی است!!  با روی گشاده گفتم اصلا ناراحت نباشید من فکر کردم شاید داشته باشید!! و بعد کفشم را پوشیدم تا از خانه بیرون بروم تا جلو در امد و گفت حالا تشریف داشتید نهار در خدمتتان بودیم! گفتم خیلی ممنون و از انجا بیرون امدم.

دیروز یک مکانیک خوب پیدا کردم و امروز صبح ماشین را تحویل ایشان دادم کارگاه بزرگ تراشکاری سیلندر و میل لنگ هم روبروی مغازه ایشان است که حداقل کرایه وانت بار حمل سیلندر و لوازم دیگر حذف میشود. سری هم به تراشکاری زدم. سر مدیر کارگاه خیلی شلوغ بود و حدود دویست سیصد میل لنگ و سیلندر ماشین الات سبک و سنگین تراش خورده انجا بود و تعدادی هم مشتری که با او حرف میزدند و من هم مرتب از ایشان قیمت تراش قسمت های مختلف سیلندر و میل لنگ و شاتون را می پرسیدم در ان شلوغی گفت اقا من نوکر شما هستم، بر چشم، وقتی مکانیک موتور را باز کرد و اینجا فرستاد هرچه شما گفتید به شما تخفیف می دهم حالا اجازه می دهید به کارمان برسیم؟ که من هم ضمن عذرخواهی کارگاه را ترک کردم.

حالا دیگر باید منتظر شوم ببینم سقف مخارج چقدر خواهد شد و بالاخره تا 4 و نیم میلیون را باید حساب کرد که هفتصد و پنجاه هزار تومان دستمزد مکانیک است که طبق تشخیص خودم شخص کاربلد و خوبی هست و به بنده هم ارادت دارد اجرت ایشان هم مصوبه صنف تعمیرکاران می باشد. 





 
Major
Major
پست: 224
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 118 بار
سپاس‌های دریافتی: 323 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط مهاجر تنها »

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بعد از تحقیق و سوال پرسیدن معمولاً افرادی که از کولر ماشین زیاد استفاده می کنند از جهت دینام و باتری ماشین دچار مشکل خواهد شد خوب دقت کنید کولر بار سنگینی در برق ماشین ایجاد می کند
نکته بعدی متوجه شدم بعضی از باتری های اتمی فی الواقع باتری آبی هستند هنگامی که آب اسید این باتری ها تمام می شود باتری میخوابد باتری یک درپوش ای دارد که با برداشتن آن در پوش جای ریختن آب اسید مشخص است
نکته بعدی در خرید باتری خیلی دقت کنید متاسفانه تاریخ های باتری اگر قدیمی باشد دچار مشکل می شوید در پناه خداوند طبیب سلامت باشید
Major
Major
پست: 224
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 118 بار
سپاس‌های دریافتی: 323 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط مهاجر تنها »

به نام خدا
ای کاش نوشته های این تایپیک به صورت pdf در می آمد تا در اختیار علاقمندان قرار می گرفت


اماهیچ کس وقتشو نداره :?
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط ho3ein2000 »

مهاجر تنها نوشته شده: شنبه 7 تیر 1399, 6:05 pm بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بعد از تحقیق و سوال پرسیدن معمولاً افرادی که از کولر ماشین زیاد استفاده می کنند از جهت دینام و باتری ماشین دچار مشکل خواهد شد خوب دقت کنید کولر بار سنگینی در برق ماشین ایجاد می کند
نکته بعدی متوجه شدم بعضی از باتری های اتمی فی الواقع باتری آبی هستند هنگامی که آب اسید این باتری ها تمام می شود باتری میخوابد باتری یک درپوش ای دارد که با برداشتن آن در پوش جای ریختن آب اسید مشخص است
نکته بعدی در خرید باتری خیلی دقت کنید متاسفانه تاریخ های باتری اگر قدیمی باشد دچار مشکل می شوید در پناه خداوند طبیب سلامت باشید
سلام
تمام باتری های اتمی همون سرب اسید آبی هستند و فقط سیلد(آببندی شدن درپوش) اگه باز کنی دیگه نمیشه بست
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Major
Major
پست: 224
تاریخ عضویت: دوشنبه 11 دی 1396, 9:34 am
سپاس‌های ارسالی: 118 بار
سپاس‌های دریافتی: 323 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط مهاجر تنها »

ho3ein2000 نوشته شده: یک‌شنبه 8 تیر 1399, 10:46 am
مهاجر تنها نوشته شده: شنبه 7 تیر 1399, 6:05 pm بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بعد از تحقیق و سوال پرسیدن معمولاً افرادی که از کولر ماشین زیاد استفاده می کنند از جهت دینام و باتری ماشین دچار مشکل خواهد شد خوب دقت کنید کولر بار سنگینی در برق ماشین ایجاد می کند
نکته بعدی متوجه شدم بعضی از باتری های اتمی فی الواقع باتری آبی هستند هنگامی که آب اسید این باتری ها تمام می شود باتری میخوابد باتری یک درپوش ای دارد که با برداشتن آن در پوش جای ریختن آب اسید مشخص است
نکته بعدی در خرید باتری خیلی دقت کنید متاسفانه تاریخ های باتری اگر قدیمی باشد دچار مشکل می شوید در پناه خداوند طبیب سلامت باشید
سلام
تمام باتری های اتمی همون سرب اسید آبی هستند و فقط سیلد(آببندی شدن درپوش) اگه باز کنی دیگه نمیشه بست


به نام خدا
سلام
انشاءالله احوالتان خوب باشد
یک کلیپ دیدم درب باتری اتمی را باز کرد جای ریختن اب اسید داشت اون وقت این بندگان خدا باتری را بعنوان باتری خشک می فروشند :?
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 714
تاریخ عضویت: جمعه 3 دی 1395, 5:17 pm
محل اقامت: تبریز
سپاس‌های ارسالی: 1740 بار
سپاس‌های دریافتی: 835 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط ho3ein2000 »

مهاجر تنها نوشته شده: یک‌شنبه 8 تیر 1399, 5:37 pm
ho3ein2000 نوشته شده: یک‌شنبه 8 تیر 1399, 10:46 am
مهاجر تنها نوشته شده: شنبه 7 تیر 1399, 6:05 pm بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بعد از تحقیق و سوال پرسیدن معمولاً افرادی که از کولر ماشین زیاد استفاده می کنند از جهت دینام و باتری ماشین دچار مشکل خواهد شد خوب دقت کنید کولر بار سنگینی در برق ماشین ایجاد می کند
نکته بعدی متوجه شدم بعضی از باتری های اتمی فی الواقع باتری آبی هستند هنگامی که آب اسید این باتری ها تمام می شود باتری میخوابد باتری یک درپوش ای دارد که با برداشتن آن در پوش جای ریختن آب اسید مشخص است
نکته بعدی در خرید باتری خیلی دقت کنید متاسفانه تاریخ های باتری اگر قدیمی باشد دچار مشکل می شوید در پناه خداوند طبیب سلامت باشید
سلام
تمام باتری های اتمی همون سرب اسید آبی هستند و فقط سیلد(آببندی شدن درپوش) اگه باز کنی دیگه نمیشه بست


به نام خدا
سلام
انشاءالله احوالتان خوب باشد
یک کلیپ دیدم درب باتری اتمی را باز کرد جای ریختن اب اسید داشت اون وقت این بندگان خدا باتری را بعنوان باتری خشک می فروشند :?
سلام وسپاس از لطف شما دوست دیرینه
بله بعضی باتری های کره ای و ترکیه بعد از باز کردن درپوش اولیه مثل بقیه باتری های آبی درپوش مختص هر خانه دارند که میتونید اقدام به سرریز آب اسید کم شده بکنید
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4169
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4469 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام

هشـــدار

در ماشینهایی که کلاچش سیمی (کابلی ) هست ، سر سیم کلاچ باید ۲ تا مهره داشته باشه تا شل نشه وگرنه بعد از مدتی مهره شل میشه و رگلاژ کلاچ می‌ریزه به هم و دنده ها بد جا می‌ره و اگر خیلی اطلاعاتتون کم باشه و مکانیک هم ناوارد و یا بی‌وجدان باشه فریبتون میده و بهتون میگه صفحه کلاچ تموم شده که دنده ها جا نمیره !!!!

در حالیکه بد جا رفتن و جا نرفتن دنده اصلاً به تمام شدن صفحه کلاچ ربط نداره . صفحه وقتی خیلی ساییده و لاغر میشه ، ماشین خوب گاز میخوره ولی کشش و شتاب نداره درست مثل گاز دادن روی برف و یخ . فقط همین .


# کلاچ باید همیشه رگلاژ باشه یعنی از ته که کم کم پا رو برندارید تا ۳ یا ۴ سانت اصلاً نباید کلاچ درگیر بشه .
در حال حرکت و پا روی گاز هم اگر پای دیگه رو روی پدال کلاچ بذارید باید حداقل تا ۳ سانت کلاچ اصلاً عمل نکنه .

◼️اگر چنین نیست پس سیم کلاچ یا شله و یا بیش از حد سفته و این به برنجی ها و چرخدنده های فولادیِ گیربکس صدمه میزنه و می‌تونه هزینه‌های چند میلیونی یا چند ده میلیونی بذاره روی دستتون که بستگی داره به نوع ماشین .

◼️ بعد از رگلاژ کردنِ کلاچ، باید ۲ تا مهره های سر سیم رو عکس همدیگه بچرخونید تا محکم به همدیگه بچسبند و دیگه شل نشند .

[External Link Removed for Guests]

در بعضی ماشینها رگلاژ کلاچ به صورت اتوماتیک انجام میشه .

در ماشینهایی هم که کلاچش سیمی نیست ، باز هم کلاچش قابل رگلاژ هست .

علتهای بد جا رفتن و جا نرفتن دنده :

واسکازین کم

رگلاژ نبودنِ کلاچ

خرابی دنده برنجیِ همون دنده

تنظیم نبودن کابل دنده که از لیورِ دنده وصل میشه به گیربکس مثل ماتیز و ام وی ام ۱۱۰ و ماشینهای مشابه . در بعضی ماشینها این کابل مهره ی رگلاژ هم داره .
در بعضی ماشینها ۲ تا کابل داره مثل ماتیز که یکیش دنده رو انتخاب می‌کنه و دومی دنده رو جا میزنه .

بد کلاچ گرفتن راننده . یعنی راننده عادت کرده هنوز پاش کامل کلاچ نگرفته ، دستش دنده رو عوض می‌کنه

خرابی ماهک و میل ماهک به علت خشونت زیاد با دنده و یا کم روغن ماندن گیربکس برای ماهها یا سالها

ماهک همون قطعه ای هست که چرخدنده ی توی گیربکس رو هل میده تا درگیر بشه و دنده جا بره .

میل ماهک هم همون میله ای هست که ماهک رو حرکت می‌ده به سمت عقب و جلو . ( بهش میگن ماهک چون شبیه هلال ماه هست )

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”