اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱, ۱۲:۰۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط aliturkoglan1381 »

باسلام و وقت بخیر

بنده پراید ۱۳۲ دوگانه بیرون دارم که صبح هاوقتی روشن میکنم با بنزین بعد از روشن شدن افت دور موتور میکنه بعد از چند ثانیه پرت پرت کردن خاموش میکنه و تا وقتی که روشن کنم و پام رو ۲۰تا۳۰ثانیه رو پدال گاز نذارم به همین شکل خاموش میشه

استپر ایرکا انداختم
سنسور دریچه گازعوض کردم
سوزن ها (انژکتورها ) رو دادم شستند
سنسور مپ رو تست کردند
با انژکتورشوی شستم
باز هم همین ایراد رو داره

بخدا دیگه خیلی خستم کرده . هرکی میتونه راه حل برطرف شدن مشکلم رو بگه . بخدا امواتش میره بهشت دعاش میکنم

این شماره تماس منه ۰۹۳۶۰۸۹۶۶۳۹ممنون ازسایت خوبتون
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4382
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4638 بار
سپاس‌های دریافتی: 8685 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

aliturkoglan1381 نوشته شده: سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱, ۱۲:۱۸ ق.ظ باسلام و وقت بخیر

بنده پراید ۱۳۲ دوگانه بیرون دارم که صبح هاوقتی روشن میکنم با بنزین بعد از روشن شدن افت دور موتور میکنه بعد از چند ثانیه پرت پرت کردن خاموش میکنه و تا وقتی که روشن کنم و پام رو ۲۰تا۳۰ثانیه رو پدال گاز نذارم به همین شکل خاموش میشه

استپر ایرکا انداختم
سنسور دریچه گازعوض کردم
سوزن ها (انژکتورها ) رو دادم شستند
سنسور مپ رو تست کردند
با انژکتورشوی شستم
باز هم همین ایراد رو داره

بخدا دیگه خیلی خستم کرده . هرکی میتونه راه حل برطرف شدن مشکلم رو بگه . بخدا امواتش میره بهشت دعاش میکنم

این شماره تماس منه ۰۹۳۶۰۸۹۶۶۳۹ممنون ازسایت خوبتون

سلام

◼️ در تاپیک عیب‌یابی خودرو در حد اطلاعاتم پاسخ میدم

viewtopic.php?f=22&t=2291&start=276

یا حق
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰, ۴:۴۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط mohammadreza-008 »

سلام وقت بخیر محمد اسمونی عزیز
شما قبلا در مورد ساخت گردگیر با تیوپ کهنه توضیح دادید و در مورد نگهداری هم گفتید که با سرنگ داخلشون گریس بریزیم و ..
گرد گیر های جعبه فرمونم هر دو سمتش پاره شده..ماشین هم پراید ساده هست و فرمون هیدرولیک نیست..خود جعبه فرمون سالم هست.
الان برای تعویضش راهنمابی میکنید چکاری اقتصادی تره؟
چون جدا از پول قطعه ، قطعات زیادی برای تعویض یه گردگیر ساده باید باز بشن. ممنون
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰, ۴:۴۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 3 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط mohammadreza-008 »

[External Link Removed for Guests]

سلام مجدد
ازش عکس گرفتم..ابن عکس همون گردگیر پاره هست ..البته اون سمتش هم یه مقداری پاره هست
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4382
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4638 بار
سپاس‌های دریافتی: 8685 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohammadreza-008 نوشته شده: چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱, ۵:۳۰ ب.ظ [External Link Removed for Guests]

سلام مجدد
ازش عکس گرفتم..ابن عکس همون گردگیر پاره هست ..البته اون سمتش هم یه مقداری پاره هست
سلام دوست عزیز

إن شاءَ اللّٰه به زودی در حد اطلاعاتم پاسخ میدم

یا حق
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4382
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4638 بار
سپاس‌های دریافتی: 8685 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

mohammadreza-008 نوشته شده: چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱, ۵:۳۰ ب.ظ [External Link Removed for Guests]

سلام مجدد
ازش عکس گرفتم.. این عکس همون گردگیر پاره هست ..
البته اون سمتش هم یه مقداری پاره هست

سلام دوست عزیز

◼️ روش تعویض گردگیر جکِ هیدرولیک فرمان و گردگیر جعبه فرمانِ معمولی :


★ ابتدا باید بدونیم که بازوهای جک هیدرولیک فرمان و بازوهای جعبه فرمانِ معمولی به کجا وصل شده .

★این بازوها به سگدستِ چرخهای جلو در سمت چپ و راست وصل شده توسط یک چپقی (سیبک ) تا بتونه چرخهای جلو رو بپیچونه به چپ و راست هنگام چرخاندنِ فرمان .

◼️ روش تعویض گردگیر بازوهای جک هیدرولیک فرمان و یا بازوهای جعبه فرمانِ معمولی :

۱- ابتدا برای این کار بایستی ماشین روی یک زمین افقی باشه و ترمزدستی تا آخر کشیده بشه و آجر گذاشته بشه جلو و پشتِ چرخهای عقبی تا ماشین اصلاً نتونه تکان بخوره .

ماشین باید در دنده یک باشه و سوییچ رو هم از روی ماشین برداریم ولی دربها قفل نباشه .

بعدش پیچهای اون چرخ جلو که قراره باز بشه رو کمی شل می‌کنیم
اگر قراره گردگیرهای هر دو سمت عوض بشه پس پیچ‌های چرخهای هر دو سمت رو شل کنید .

★★ برای شل کردن پیچ‌ها باید از جاذبه کمک بگیریم تا کمر درد نگیریم .
یعنی بایستی آچارچرخ رو محکم وصل کنیم روی مهره و سپس پا بذاریم روی دسته ی آچارچرخ و با فشارِ وزنمون پیچها رو تک تک شل کنیم . فقط باید شل بشه . نه اینکه باز بشه و برداشته بشه .

سپس چرخ جلو ، سمتی که می‌خوایم گردگیر فرمانش رو عوض کنیم باید بزنیم روی جک تا چرخ حدود ۸ سانت بیاد بالاتر از زمین .

★★ ★ حالا بایستی چیزی بسیار محکم مثل الوار یا پایه آهنی و یا چرخ زاپاس با یک الوار بر روی اون رو بذاریم زیر بدنه ی ماشین در یک جای محکم و در نزدیکی جک مثل زیر درب جلو ، نزدیک گلگیر و یا زیر شاسی ماشین قرار بدیم و جک رو کمی بیاریم پایین تا وزن ماشین بیشتر روی اون شیئ باشه و کمی هم روی جک .
★★ این کار برای تأمینِ ایمنی هست و بسیار ضروری هست چون هرگز نباید به جک اطمینان کنیم . خصوصاً جکهای بنجل که الان در ایران فروخته میشه به خلق الله و یا با ماشینها داده میشه به مردم و کیفیت چندانی نداره و ممکنه بشکنه و یا خودبه‌خود بیاد پایین !!

بعدش چرخ رو باز میکنم و برمی‌داریم .

حالا باید با فرمان ، چرخ رو بپیچیم به سمت مخالف تا اون سیبک که بازوی فرمان بهش وصل هست و به سگدست وصل شده کاملاً دیده بشه و در دسترس باشه .

★★ طول بازو رو یادداشت کنید با دقت میلیمتر و یا روی خودش علامت بزنید چون بعداً در حین تعمیر اگر طولش کم یا زیاد بشه ، چرخ‌های جلو دچار لاستیک سایی میشه .

جلوبندها با کم و زیاد کردنِ طول همین بازو هست که جلوبندی رو تنظیم می‌کنند تا چرخهای جلو با همدیگه کاملاً موازی باشند بدون حتی یک میلیمتر اختلاف . وگرنه لاستیک سایی به وجود میاد .

حالا بایستی مهره ی سرِ سیبک که به سگدست وصل شده باز بشه تا سیبک آزاد بشه و از جاش دربیاد . .
معمولاً این مهره یک خاری هم داره که شبیه میخ کج شده هست تا مهره نتونه باز بشه و بیافته وگرنه بدجوری حادثه ساز میشه چون دیگه راننده کنترل نخواهد داشت روی اون چرخ .

بعد از برداشتن خاری و بازکردن مهره ، بایستی یک تخته ی محکم بذارید روی سرِ سیبک (همون جایی که مهره ش بسته میشه ) و با چکش بکوبید روی تخته تا سیبک از جاش دربیاد و بازوی فرمان آزاد بشه .

★★★ هرگز مستقیماً با چکش روی سر پیچِ سیبک نکوبید وگرنه حدیده هاش خراب میشه و سیبک‌ به فنا می‌ره .

بعد از آزاد شدن سیبک ، ابتدا بایستی فرمان رو تا آخرِ آخر بپیچید به سمت مخالف تا بازوی فرمان کاملاً بیاد بیرون و طولش به حداکثر برشه

برای برداشتن گردگیر خراب هم باید بستهای دو سرِ گردگیر رو با انبردست یا پیچ‌گوشتی بردارین و باقیمانده ی گردگیر خراب رو با تیغ ببرید و بردارین .

بعدش بازو باید به خوبی تمیز و براق بشه . برس سیمی و یا کنی بنزین یا تینر مفید هست البته با رعایت نکات ایمنی تا آتش سوزی نشه

◼️ بعدش ۲ روش میتونین انتخاب کنین برای تعویض گردگیر خراب :

★ روش اول :

با استفاده از تیوب کهنه ی دوچرخه و یا موتورسیکلت .

تیوب وتورسیکلت بهتره چون ضخیمتر هست .

یعنی یک تکه از تیوب کهنه ی موتورسیکلت رو مثل لوله می‌برید و می‌زنید داخل بازو و دو سرش رو با سیم آرماتوربندی میبندید .

در این روش لازم نیست سیبک از سرِ بازو باز بشه و جداش کنید.‌
فقط یک تکه تیوب دوچرخه و یا موتورسیکلت رو می‌بُرید و نصب میکنید به جای گردگیر خراب .

باید تیوبی انتخاب کنید که قطرش در حدی باشه که بتونید سیبک رو از داخلش رد کنید .

طول تیوب هم باید در حدی باشه که وقتی بازوی فرمان تا آخر اومده بیرون و به اصطلاح کش اومده و طویل شده ، تیوب فقط به اندازه ی یک سانت کش بیاد . نه بیشتر .

هر چه تیوب ضخیمتر باشه بهتر هست پس تیوب موتورسیکلت بهتر از دوچرخه هست .
تیوب کهنه ی موتورسیکلت رو میتونید از مغازه‌های تعمیر موتورسیکلت و دوچرخه بگیرید .

★ روش دوم :
برای نصب گردگیر نو بایستی سیبک از بازو باز بشه وگرنه نمیتونین گردگیر نو رو جا بزنید .

✓ اگر گردگیر ساخت یک شرکت دیگه باکیفیت تر هست پس از اون استفاده کنید مثل گردگیر ماشینهای ژاپنی کره‌ای . بهتره طولش چند سانتی هم بیشتراز گردگیر خود ماشینتون باشه .

باز کردن سیبک از بازو هم نیاز داره به آچاری که معمولاً یک سر رینگی ۱۲ تا ۱۴ میلیمتری هست که باهاش بازو رو می‌گیرد و با یک آچار دیگه سیبک رو باز میکنید .

بستهای گردگیر نو رو هم رو دو سر گردگیر می بندید .

و سپس سیبک رو میبندین سر جاش و مهره‌اش رو می‌بندین و با آچار محکم میکنید تا سیبک کم کم کشیده بشه به جای خودش و محکم بشه .

فرصت خوبی هست تا با آمپول هم مقداری واسکازین تزریق کنید به داخل گردگیر سیبک که باعث چند برابر شدن طول عمرش میشه چون خشک شدنِ گریس درون سیبک هست که باعث خوردگی و سایش و آق شدن سیبک و به فنا رفتنش میشه .

بعد از بستن مهره ی سیبک ، خاریِ مهره‌ی سیبک‌ رو جا می‌زنید و سرش رو خم می‌کنید تا دیگه درنیاد . (نصب این پین یا خاری بسیار مهم هست برای ایمنی )

★★ اگر خاری نداره حتماً از یک میخ باریک و بلند به جاش استفاده کنید چون فوق‌العاده حیاتی و ضروری هست .

اگر هم کارخونه اصلاً براش جای خاری نداشته ، بهتره با درل و یک مته ی ۲ میلیمتری ، وسط پیچ رو بعد از بستن مهره سوراخ کنید و میخ بزنید داخلش و خمش کنید .

★★ قبل از نصب چرخ ، همه چیز رو به دقت چک کنید تا مبادا چیزی اشتباه نصب شده باشه و یا چیزی فراموش شده باشه . خصوصاً مهره ی سیبک و خاری ی مهره ی سیبک .

★ برای محکم کردن پیچهای چرخ هم دوباره از جاذبه و پا و وزن خودتون استفاده کنید تا کمر درد نگیرین .

پیچهای چرخ رو بایستی به صورت روبروی همدیگه و تدریجی محکم کنید تا رینگ به خوبی بشینه روی توپی
و بعد از اینکه پیچهای چرخ رو تا حد امکان روی جک محکم کردین ، بعدش چرخ رو کمی پایین بیارین تا چرخ یک مقدار به زمین بچسبه . سپس پیچهای چرخ رو دوباره محکم‌تر کنید
و سپس جک رو کامل پایین بیارید و بردارین و باز هم پیچهای چرخ رو تا حد لازم محکم کنید .

سوالی داشتید مطرح کنید

◼️ ◼️ مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”