اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریزد

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

دوست عزیز   , ممنون از لطف شما .
مقدار مقاومت رو اشتباه نوشتین
کلمه ی کیلو یعنی هزار
کیلو گرم یعنی هزار گرم
کیلو وات یعنی 1000 وات
کیلو اهم یعنی 1000 اهم .
33 هزار کیلو اهم یعنی 33 میلیون اهم که تقریباً اصلاً برق رو رد نمیکنه .
منظورتون 33 کیلو اهم هست که میشه 33 هزار اهم .
این برای وایرشمع خیلی خیلی زیاد هست . حتی بنجل ترین وایرشمع هم از 20 کیلو اهم بیشتر نیست .
اون وایرشمع حتماً سوخته البته اگر اهم متر سالم باشه .
وایر با مقاومت بیش از 4000 اهم و کمتر از 400 اهم استفاده نکنین .
اگر پیدا نکردین , 5000 یا 6000 استفاده کنین .
فراموش نکنین که چون طول وایرها با هم فرق داره , مقاومتشون هم اندکی با هم فرق داره چون مقاومتِ سیم با افزایش طول بیشتر میشه . یعنی امکان نداره مقاومتِ همه ی وایرهای یک ماشین مثل هم باشه چون کوتاه و بلند داره .
اگر مقاومت یک وایر خیلی بیش از حدِ مجاز باشه برق همون سیلندر ضعیف میشه در نتیجه جرقه ی شمعش هم ضعیف میشه و قدرت سیلندر اندکی کم میشه .
بنده اینجا رفتم یه مکانیکی بهش گفتم چند تا سیم خراب میخوام . یه گونی پر از وایر نشون داد گغت اگه خواستی همه رو ببر , خدا هم خیرت بده .
اگر مکانیک دوست و آشنا دارید دیگه لازم نیست اصلاً وایر بخرین .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

GH58 نوشته شده:باسلام
چند تا سئوال داشتم
1- لاستيك هاي نو رابايد هميشه روي چرخهاي جلو انداخت يا اين مسئله براي خودروهاي ديفرانسيل جلو وعقب بسته به چرخ محرك فرق مي كنه؟

2- تعويض روغن با ساكشن بهتره يا روش سنتي از زير كارتل ؟
3- افزايش ارتفاع عقب ماشين (پژوRD) تاثيري بر روي تعادل دارده؟


سلام
1- لاستیکهای جلو اگر بترکه خطرناکتر هست چون فرمان از کنترل خارج میشه . پس همیشه لاستیک جلو باید سالم و بی نقص باشه یعنی عاجش خوب باشه و ترکهای عمیق هم نداشته نباشه
پس لاستیک نو باید جلو نصب بشه .
یعنی همینکه جلوئیها نیم عمر شد بره عقب و دو تا نو نصب بشه جلو .
بعد از نصب تایرهای نو باید حتماً جلوبندی چک بشه که دو چرخ با هم موازی باشند تا لاستیک سابی پیش نیاد .
البته اونهائی که از نظر بودجه مشکل ندارند , یا همه رو با هم عوض میکنند یا جدا جدا و لاستیکهای کهنه ی جلو رو دور میندازند و عقب نصب نمیکنند .

2- ساکشن همه ی روغن رو نمیکشه . مگر اینکه ماشین کمی مایل پارک بشه و لوله ی ساکشن هم در پائین ترین جا در کارتل قرار بگیره که همه ی روغن توی کارتل رو بکشه .
اگر نمیخواین فیـلتر رو عوض کنین , بهتره بعد از کشیدن روغن کارتل یا تخلیه اش از پیچ کارتل , موتور رو روشن کنین فقط 3 ثانیه گاز محکم بدین و فوراً خاموش کنین تا روغن توی فیلتـر هم بریزه توی کارتل و تخلیه بشه .
3- هر چی ارتفاع بیشتر بشه تعادل در پیچها کمتر میشه خصوصاً اگر که کمکها هم نرم باشه و ماشین راحت مایل به چپ و راست بشه .
بار گذاشتن روی سقف هم باعث کم شدن تعادل سمتی میشه .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 27 فروردین 1393, 2:24 pm
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط sahar.hg »

سلام این مطلب را در پاسخ به دوستی مینویسم که پرسیدن آیا انزکتور نیاز به شستشو داره یا نه
بله دوست من
انژکتور قطعه خیلی مهمی در خودرو محسوب می شود که عملکرد صحیح سیستم سوخت رسانی را تضمین می کند. این قطعه هم مثل سایر قطعات خودرو نیاز به سرویس و رسیدگی دارد. پس از مدتی استفاده از خودرو به خصوص در ایران که اغلب بنزین ها دچار ناخالصی هستند، اجزای انژکتور رسوب می گیرند و این رسوبات به مرور زمان باعث می شود که زاویه پاشش سوخت و مقدار هم تغییر کند و از حالت استاندارد خارج شود و درننیجه سیستم سوخت رسانی دچار مشکل شود. برای جلوگیری از این مشکل دستگاه [External Link Removed for Guests] توصیه می شود که هم عمل تست انژکتور و هم شستشوی التراسونیک آن را عهده دار می شود.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
اگر ماشینتون بوی بنزین خام و نسوخته یا بوی دود اگزوز یا بوی روغن سوخته داره این مطلب رو بخونید : ؟
ماشینِ استانداردِ سالم به هیـــــچ وجه نه بوی بنزین میده نه بوی دود و سوختگی و روغن و غیره .
در ایران بسیاری از ماشینها مشکل نشت بنزین از جای پمپ و شناور بنزین که زیر صندلی عقب هست دارند .
یا پیچش شل هست یا واشرش بنجل هست و درست نمیبنده و بخار بنزین میزنه بیرون
یا از شیلنگها هست

این شیلنگها معمولاً 4 تا هست
شیلنگ درب باک به باک

باک - فـیلتر بزنین - موتور
موتور - رگولاتور فشار بنزین - باک ( بنزین زیادی رو برمیگردونه به باک )
باک - مخزن سیستم کانیستر - منیفولد هوا ( این سیستم بخارهای بنزین توی باک رو جمع میکنه در یک مخزن پلاستیکی و هر 5 یا 10 ثانیه با مکش منیفولدِ هوا , بخارهای بنزین کشیده میشه و میره توی سیلندرها و میسوزه و باعث صرفه جوئی در مصرف سوخت میشه ) .

اگزوز هم اگر واشر گلوش خراب باشه یا لوله اش سوراخ یا شکسته باشه باعث آمدن گازهای اگزوز توی اتاق میشه مخصوصاً در حرکت و با خرابی لاستیک درب صندوق عقب و خرابی لاستیک دور دربها چون در حال حرکت فشار هوای توی اتاق کم میشه و از صندوق عقب و کنار دربها هوا کشیده میشه توی اتاق .
باز بودن دریچه ی هوای تازه هم باعث اومدنِ بوی نامطبوع از داشبورد به اتاق میشه خصوصاً اگر اگزوز سوراخ باشه یا موتور کمپرس داشته باشه ( خرابی رینگها ) و بخار روغن از موتور متصاعد بشه .
خام سوزی هم باعث این مشکل میشه ( زیاد بودن مصرف سوخت که باعث ناقص سوختن بنزین و تولید بوی بنزین نسوخته و دوده و دود میشه ) .

بر فرض مثال , ماتیز یک ماشین استاندارد هست . اگر سالم باشه امکان نداره سرنشینش بوی بنزین و دود و خام سوزی و روغن به مشامشون برسه .
شما باید با توجه به بویی که میاد و اینکه آیا در حال ایستاده بو میاد یا در حرکت , مواردی رو که گفتم چک کنین :
محکم بودن درب شناور و پمپ زیر صندلی عقب و سالم بودن واشر لاستیکیش
سالم بودن واشر گلوی اگزوز روی منیفولد دود
چک کردن لوله ی اگزوز از اول تا آخر ( اگر سوراخ یا شکسته باشه صدا میده موقع گاز دادن )
چک کردن درب باک
چک کردن محل وصل شدن شیلنگهای بنزین مثل محل وصلش به باک , فـیلتر بنزین و رگولاتور و ریل سوخت که انژکتورها بهش وصله .
چک کردن روغن سوزی اگر بوی روغن سوخته میاد
چک کردن مصرف سوخت و سر شمعها که دوده نزده باشه ( اگه بوی خام سوزی میاد )
چک کردن لاستیک درب صندوق عقب و رگلاژ بودن قفلش اگر در حال حرکت بوی گازهای اگزوز میاد توی اتاق
چک کردن لوله های سیستم pcv که روی موتور هست و کارش جمع کردن بخار روغن و بخار بنزین از محفظه ی میل لنگ و فرستادنش به منیفولد هوا برای سوختن در سیلندرها هست . ( اگر شیلنگها شل یا پاره یا قطع شده باشه باعث میشه بوی روغن و بنزین وارد اتاق بشه .
علت کشیده شدن بوی نامطبوع به اتاق :
سوراخهای کف اتاق
خرابی لاستیک دور دربها و صندوق عقب و یا رگلاژ نبودنِ قفل دربها که باعث میشه درب به لاستیک نچسبه
مستقیم بودن سر اگزوز ( باید سر اگزوز خمیده به سمت پائین نصب بشه )
نشت دود از لوله ی اگزوز یا گلوی اگزوز یا محل اتصال منیفولدِ دود به سرسیلندر ( معمولاً در این موارد صدای موتور زیاد میشه و میشه راحت پیداش کرد )
درب باک هم اگر غیر استاندارد یا شکسته باشه یا شل باشه ازش بخار بنزین میرنه بیرون .

یه مسئله ی دیگه هم هست
بنزین یورو 4 یورو 5 تبخیرش زیاده و اگر ماشین سیستم کانیستر نداشته باشه این بخارها قطعاً از یک جائی میزنه بیرون .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 30 فروردین 1393, 7:43 pm
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط nemo367 »

سلام
ماشین من پراید دوگانه سوز دستی هستش
روی بنزین به خوبی کار می کنه.....ولی روی گاز موقع معکوس کشیدن و گرفتن کلاچ دور موتور میاد پایین و ماشین خاموش میشه.....مثلا سر 80 تا سرعت....
استیپر موتور رو عوض کردم 2 هفته درست بود....ولی باز همین مشکل به وحود آمد.....روی استیپر موتور توی همین 2 هفته دوده گرفته بود و با تمیز کردن هم مشکل درست نشد
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام .
دوستانی که این تاپیک رو میخونند , اگر کلمه ای براشون مفهوم نیست یا قطعه ای رو که اسمش نوشته شده نمی شناسند , ابتدا در google image اسم قطعه رو بنویسند تا عکسهاش رو ببینند .
مثال
کلمه ی پلوس یا گردگیر پلوس یا سنسور مپ و استپر غیره .
اگر باز هم چیزی براشون واضح نیست اینجا مطرح کنند تا پاسخ بدیم در حد اطلاعاتی که داریم .
هدف از ایجاد این تاپیک و مطلبهای نوشته شده اینه که شما نفع ببرید از خوندنش و دنبال کردنش و با مغز پر و جیب پر از تاپیک برید بیرون
بعضی از دوستانی که ماشین دارند اطلاعاتشون در مورد استفاده ی صحیح از ماشین و سرویس و تعمیر به موقع بسیار کم هست و به همین خاطر بهای سنگینی پرداخت میکنند بابت بی اطلاعیشون یا کم اطلاعیشون .
خودرو موجودِ جاندار نیست اما از کسی که درست ازش استفاده نکنه و از سرویس و تعمیرش بی اطلاع یا کم اطلاع باشه بد جوری انتقام میگیره . یا همش خراب میشه و اذیتش میکنه و کارش رو لنگ میذاره و کلی پول تعمیر ازش میکشه
یا کارش رو میکشه به کلانعری و زندان و بیمارستان
یا حتی جانش رو ازش میگیره .
ماشین اینه .
پس با خودروهاتون مهربان باشید , با دقت و هشیاری و تواضع و فروتنی رانندگی کنین
و اصول سرویس و تعمیر خودروتون رو یاد بگیرین تا ماشین هم بهتون خدمت کنه .
آماتور بودنتون عیبی نداره اما آماتور موندنتون خیلی بهتون ضرر میزنه .
پس اطلاعاتتون رو زیاد کنین تا قوی بشین چون علم و دانش قدرت هست
علم و دانش هم زیاد نمیشه مگر با تلاش و زحمت و وقت صرف کردن چون هیــــــچ چیز تویِ این دنیا مجانی نیست .
هر چیزی بخوایم از این دنیا بگیریم باید بهای اون رو پرداخت کنیم
این یک قانونِ ثابت و تغییر ناپذیر هست

طرز کار قسمتهای مختلف ماشین خیلی ساده هست چون فقط بر اساس یک سری قوانینِ فیزیکی و شیمیائی کار میکنه . فقط همین .
شما وقتی کاپوت رو باز میکنین , کلی سیم و کابل و لوله و شیلنگ و قطعاتِ جور واجور میبینین که ممکنه بگین اینها چیه ؟ و بگین من هیچوقت سر در نمیارم کار اینا چیه و چطور سرویس و تعمیر میشه .
درحالیکه ماشین چیزی نیست جز چند تا سیستم مختلف که با هم کار میکنند
مثل سیستم کولر
سیستم بخاری
سیستم خنک کننده ی موتور
سیستم تولید نیرو ( موتور )
سیستم سوخت رسانی به موتور
سیستم ترمز
سیستم فرمان
سیستم فنربندی ( تعلیق )
سیستم تغییر و انتقالِ نیرو ( گیربکس )
سیستم جلوبندی
سیستم برق
سیستم دزد گیر
سیستم قفل مرکزی
و غیره .
هر سیستم هم از چند قطعه تشکیل شده و هر قطعه هم کار معینی رو انجام میده . به همین سادگی .
پس میشه هر سیستم و قطعاتش رو جداگانه یاد گرفت تا اطلاعات رو خوب درک کنیم و در مغزمون حـک بشه و ازش در زندگی روزمره استفاده کنیم تا راحت تر زندگی کنیم و کمتر با مشکلات روبرو بشیم و مشکلات رو راحت تر و با هزینه ی کمتر حل کنیم .
فراموش نکنین که ماشینهای اولیه به پیچیدگی ماشینهای امروز نبود اما بازده و راحتیشون هم مثل ماشینهای امروز نبود .
هزاران انسانِ باهوش و علاقمند در طیِ دهها سال با تلاش و کوشش هر کدومشون یک قطعه یا یک سیستم به خودرو اضافه کردند یا طراحی رو تغییر دادند تا تبدیل شد به ماشینهای امروزی .
پس این همه سیم و شیلنگ و لوله و قطعه فقط برای بهتر کار کردن به خودروها اضافه شده .
شما اگر علاقمند باشید که روزبروز داناتر و قدرتمندتر بشین میتونین از نعمتِ اینترنت استفاده کنین برای کسب علم و دانش .
اینترنت گنجی هست که هیـــــچ قیمتی نمیشه روش گذاشت .
باور کنین اگر نابغه های تاریخ بشریت مثل ابوعلی سینا و ارشمیدس و فیثاغورس و ادیسون و مادام کوری و مندلیف و گالیله و کپلِر و غیره اینترنت داشتند چه بسا الآن بشر بر سطح مریخ زندگی میگرد و بسیاری از بیماریها مثل سرطان و آلزایمر و غیره درمان قطعی شده بود .
بعضی از اون نابغه ها برای خوندن چند کتاب هفته ها و ماهها سفر میکردند تا بتونند اون کتابها رو پیدا کنند و بخونند .
اما ما فقط با زدن چند تا دکمه در چند ثانیه هر اطلاعاتی در مورد هر علم و دانشی که بخوایم در اختیارمون قرار میگیره .
پس وقتِ ارزشمندتون رو صرفِ به دست آوردنِ علم و دانش سودمند و مفید کنید تا قویتر و قویتر بشید تا توی این دنیا راحت تر زندگی کنین چون علم و دانش نور و قدرت هست .
جواب هر سوالی رو که براتون پیش میاد در گوگل جستجو کنین و اگر جوابش رو پیدا نکردین اینجا مطرح کنین .
کل قصه ی خودرو اینه که یک سوخت مثل بنزین میره توی سیلندر و منفجر میشه و پیستون رو با قدرت هل میده به پائین .
اما پیستون پائین بره به درد ما نمیخوره .
اومدند با یک قطعه به اسم دسته شاتون وصلش کردند به قطعه ای به نام میل لنگ . میل لنگ حرکتِ بالا پائین شدنِ پیستونها رو تبدیل میکنه به حرکت چرخشی . یعنی پیستونها بالا پائین میشند اما میل لنگ رو دور خودش میچرخونند .
همین آغاز ماجرا هست . چون ما از همین چرخش میل لنگ استفاده میکنیم برای حرکت دادن ماشین , تولید برق , راه انداختن کمپرسور کولر , خنک کردنِ موتور و غیره .
بعدش این ماشین فرمان میخواد چون میخوایم به چپ و راست بریم یا کنترلش کنیم که منحرف نشه
ترمز میخواد
کمک و فنر میخواد تا روی دست اندازها بهش صدمه وارد نشه و سرنشینان هم راحت باشند و سیستمهای دیگه که بیشترشون رو ذکر کردم .

إن شاء الله در ادامه , سیستمهای مختلف و طرز کارشون و قطعاتشون رو با تصویر درج میکنیم تا ببینین ماشین چقدر ساده هست یرای کسی که به علم و دانش مسلح هست .
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 تیر 1393, 10:38 am

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط Mehdimostafaee »

با سلام و خسته نباشيد
من دوو سيلو دارم وقتي با ماشين ميام تو پاركينگ
ماشينو خاموش مي كنم يه صدايي از زير باك مياد بر بوي شديد بنزين
و وقتي در باك و باز مي كنم كلي بخار ازش خارج مي شه و اون صدا قطع مي شه
به نظر شما از سوپاپ تخليه هواست كه زير ماشينه
يه قطعه كوچيكي هست
يا از جاي ديگس
Major II
Major II
پست: 130
تاریخ عضویت: شنبه 6 مهر 1392, 7:29 pm
سپاس‌های ارسالی: 125 بار
سپاس‌های دریافتی: 93 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط rahnema »

با سلام خدمت متخصصین گرامی
ماشین پرایدم آمپر آبش کار نمیکنه، در بررسی دیدم که فشنگی آبش (سرش نارنجیه) در اومده، به نظرتون اون رو با چسب دوقولو بچسبونم کار میکنه یا باید یکی دیگه بگیرم بجاش؟
یه سوال دیگه هم داشتم که ماشین من دوگانه کارخونه ای بود ولی یکی دوبار دیدم هر سال باید ecu گازش رو عوض کنم بردم دستیش کردم، ولی حالا یه چند وقتیه موقعی که ماشین روی بنزینه از اگزوز ماشین بوی گاز میاد، بردم همون جا که دستیش کرده بود گفت باید ببری نمایندگی سنسور نشت گاز دارن، به نظرتون مشکل از کجاست؟
خیلی ممنون از راهنمایی تون
یاعلی
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 59
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 31 شهریور 1388, 2:29 pm
سپاس‌های ارسالی: 205 بار
سپاس‌های دریافتی: 256 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط cross2007 »

با سلام در مورد فشنگی آب باید فشنگی رو تعویض کنید.
در مورد سیستم سوخت گاز خودروی شما ،باید ببری نمایندگی و نشون بدی ولی اصولا این عیب به چند دلیل هست: یکی این که می تونه عیب از سوپاپ قطع کن باشه دوم می تونه از رگلاتور باشه که داخلش یک پرده دیافراگم است که احتمالا پرده دیافراگم نشتی دارد. اگر نشتی زیاد باشه باید گاز داخل تانک عقب خودرو زود تخلیه بشه و خودرو ی شما سریع داغ کنه (به دلیل اینکه دائم داره به داخل موتور گاز تزریق می شه) ولی در کل باید برای پیدا کردن همچون عیب هایی نزدیک به ماشین بود تا تشخیص درست و سریع باشه :razz:
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4174
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4474 بار
سپاس‌های دریافتی: 8588 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام.
دوستانی که قصدِ تعویض آب رادیاتور رو دارند , توجه داشته باشند که بهترین درصد برای مخلوطِ ضدِ یخ و آب مقطر , 50% - 50% یا نصف و نصف هست .
یعنی باید به کاتالوگ ماشینتون مراجعه کنین ببینین سیستم خنک کننده ی ماشینتون و بخاری , مجموعاً چند لیتر حجم داره .
مثال :
اگر 3 لیتر حجم داره , 1.5 لیتر آب مقطرِ خالص و 1.5 لیتر ضد یخ استاندارد باشه .

البته در کشورهای دیگه مایع رادیاتور ( اصطلاحاً بهش میگن کولانت ) آماده وجود داره که خودش آب مقطر داره و نباید بهش آب مقطر اضافه کرد
برای همین روش نوشته
DO NOT ADD WATER
آب اضافه نکنید

مثل اینها :
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
این نوع آب رادیاتورها شامل این چیزهاست :
ضد یخ - ANTIFREEZE که نقطه ی انجماد رو میاره زیر صفر درجه مثلا میرسونه به منهای 30 درجه تا در زمستان آب رادیاتور یخ نزنه .
ضد جوش که نقطه ی جوش آب رو میبره بالاتر از 100 درجه - COOLANT

آب مقطر که به علت نداشتن املاح معدنی ( نمکهای معدنی یا همون نمکهای فلزی ) خودرگیش بسیار کمتر از آب املاح دار هست .
چرب کننده
====================================

برای ایران که کولانتِ آماده نیست توی بازار , باید ضد یخ استاندارد بخرید و با آب مقطر درجه یک ( آبِ بدون املاح - H2O تاحد امکان خالص ) و نصف و نصف با هم قاطی کنین
میتونین 40% ضد یخ بریزین و 60% آب مقطر

اما هرگز درصدِ ضد یخ بیشتر از 50% نباید باشه .

اگر نمیدونین حجم سیستم خنک کننده چقدره باید از نمایندگی بپرسین یا از مکانیک وارد یا سیستم رو کاملاً تخلیه کنین تا خودتون حجمش رو پیدا کنین
ضد یخها بعد از یکی دو سال تغییر رنگ میده و باید تعویض بشه .
بهترین آب رادیاتور آماده , نوع قرمز رنگ هست که بسیار کارآمد و بدون رسوب هست و عمر زیادی داره ( تا 4 سال ) .
مثل این
تصویر
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
Major II
Major II
پست: 130
تاریخ عضویت: شنبه 6 مهر 1392, 7:29 pm
سپاس‌های ارسالی: 125 بار
سپاس‌های دریافتی: 93 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط rahnema »

با سلام و تشکر از اساتید
یه سوال داشتم و اون این که پرایدم توی سرعت بالا و روشن بودن کولر بعد از یه پایین آوردن سرعت اجباری(بخاطر رانندگی زیبای بعضی راننده ها!) یه حالتی شبیه به ریپ زدن پیدا کرد ( وقتی روی بنزین گاز میدادم ماشین یه حالت خفگی پیدا میکرد که با گاز دادن دیگه گاز نمیخورد) و این حالت وقتی می رفتم روی گاز وجود نداشت و فقط روی بنزین این حالت رو داشت تا این که رفتم یه پمپ بنزین یکم بنزین بزنم و چند دقیقه ماشین رو خاموش کردم ، وقتی دوباره ماشین رو روشن کردم دیگه خبری از اون حالت نبود نه رو بنزین و نه رو گاز، از اساتید عزیز درخواست راهنمایی و کمک دارم، مشکش جدیه یا با یه تعویض فیلتر هوا حل میشه؟
با تشکر از توجه شما
یا علی
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اگر ماشین دارین این مطالب میلیونها تومن به جیبتان می ریز

پست توسط ramin-am »

این مورد میتونه به خاطر کثیف شدن فیلتر بنزین و یا مشکل توی پمپ بنزین ماشین انژکتورها و یا رله مربوط به پمپ بنزین باشه
اولا سعی کنید چند مرتبه از بنزین سوپر استفاده کنید و یک مایع انژکتور شور هم برای چند بار به بنزین ماشین اضافه کنید کیفیت بد بنزین ها هم این رو باعث میشه
به رویاهایت بی اندیش ..........
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”